Sijs Eten en Drinken

Heuvelenweg 29 7991 CM Dwingeloo Nederland Kaart
31-521591995

Over restaurant Sijs Eten en Drinken

Van landbouwschool tot duurzaam en Bourgondisch restaurant

Ooit was het een landbouwschool bekend als De Vogelsangh. Nu is het een Bourgondisch restaurant met de naam Sijs Eten en Drinken. De buitenkant heeft de charme behouden van een oude school. Van binnen is het modern en strak, maar met een informele hartelijke sfeer. Met biologisch vlees en duurzame vis is het een milieubewust restaurant.

Meer informatie over restaurant Sijs Eten en Drinken

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Terras , Wi-Fi
Antoine-B .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een kaart met seizoensgebonden gerechten. Geen vergezochte, ingewikkelde borden, maar lekkere streekgerechten van zeer goede kwaliteit. Volgens mij was alles nog biologisch ook.
Tafelgenote en ik hadden vooraf geitenkaasbolletjes met (lekkere!) appelstroop. Daarna had mijn tafelgenote gestoofde varkenswang, waar zij erg blij van werd. Ik had de Wellington paddestoelen. Origineel en lekker op smaak. Het diner sloten we af met een (origineel) kaasplankje en een goed passende dessertwijn.
De bediening is vriendelijk en vlot. Alles kan. De rekening was prettig en - gezien de kwaliteit van het eten - het geld meer dan waard. Sijs is een aanrader!
Joke .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Afgelopen zaterdag met 9 personen gegeten bij Sijs. Een beetje kil, modern ingericht restaurant. Interieur komt niet heel gezellig over. De bediening is erg vriendelijk.
Wij hadden bonnen van de leukste deal voor 3 gangen diners. Als voorgerecht mochten wij een soep kiezen. Hoofd- en nagerecht waren vrije keuze van de kaart.
De pompoensoep vonden wij een beetje saai van smaak, de gevogeltebouillon was goed van smaak..
De varkenswang was erg lekker, heerlijk mals vlees. De diamanthaas was goed. De schelvisfilet was lekker, maar een erg klein stukje vis. De eendenfilet werd helaas flink afgekoeld geserveerd, net als de kabeljauwfilets (kindermenu). De kinderen vonden het niet hinderlijk en hebben de vis opgegeten. Voor de eendenfilet is netjes een nieuwe filet aangeboden. Onze tafelgenoot hoefde geen eend meer! Hij heeft ter vervanging varkenswang gekregen, deze was heerlijk warm. Erg jammer dat ook de aardappeltjes niet warm waren. Frietjes en overige bijlagen (schorseneren, rode kool, enz) waren prima. Alle toetjes van de kaart zijn op onze tafel voorbij gekomen, deze zijn allemaal met smaak opgegeten!. We hebben netjes een kop koffie van het huis aangeboden gekregen ivm de niet warme gerechten.
Ondanks de kleine minpuntjes, welke erg netjes zijn opgelost, lekker gegeten bij Sijs.
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vanavond weer heerlijk gegeten bij Sijs. Ik had de uitermate lekkere in bier gestoofde varkenswang en mijn tafelgenoten de diamanthaas. We zijn hebben nu al verschillende keren bij Sijs gegeten en worden elke keer weer verrast door de steeds wisselende kaarten. Bediening is prima en vriendelijk. We komen zeker weer terug en ben benieuwd naar de wildkaart die er aan komt.
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
We hebben hier met 5 personen gegeten, voorafgaand aan de Shakespearevoorstelling in Diever. Vooraf om half 6 gevraagd of we een 3-gangen menu konden kiezen en toch om half 8 klaar voor vertrek te zijn. De bediening gaf meerdere keren aan dat dat geen probleem was. Toch werd het toetje pas om half 8 geserveerd. Dat was storend. Voorgerecht, een visterrine was heerlijk. Het hoofdgerecht, entrecote, was ook goed maar had warmer gekund.
Wel hebben we heel fijn op het mooie terras kunnen eten.
gerron .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Via vrienden een kadobon gekregen voor Sijs.
Afgelopen vrijdag 09-09-2016 hier gegeten.
We hadden al wat voorwerk gedaan thuis en hadden de carpaccio en de champignonmousse als voorgerecht de mousse was uitstekend van smaak de carpaccio had iets spannender gekund, hij was wat vlak van smaak.
Als hoofdgerecht hadden we parelhoen en entrecote en die waren beide net als de aardappels en de groenten (Prei!!!! en rabarber) uitstekend. Het dessert was een probeersel van de kok en zo lekker dat mijn eega het niet kon laten om het tegeltje af te likken.
Kortom een pareltje in Dwingeloo.
MCvdM .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Dit jaar vakantie in Drenthe. We hebben genoten van de mooie omgeving. Via Iens kwamen we bij Sijs. Eenmaal met zijn tweeën en de laatste dag van de vakantie met onze dochter van tien. En ook zij was het eens met onze bevindingen : mooie gerechten met streekproducten, genoeg keus binnen het driegangenmenu, ook voor een tien jarige. Het kindermenu is ook de moeite waard! Zonder direct aan de patat en snack te hoeven, al is het wel mogelijk wanneer een kind weinig lust. Een absolute aanrader en wij komen zeker terug wanneer we weer in de buurt zijn!!
Suuzje .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Tijdens onze vakantie in Dwingeloo hebben we hier heerlijk gegeten. Eigenlijk alles was lekker, met als positieve uitschieter het karnemelkijs met de brownies.Dat was echt zalig! Het concept: respect voor dier en milieu eet wel zo lekker. Het interieur oogt ietwat gedateerd (jaren 80) en zou wat mij betreft iets meer sfeer mogen hebben, maar niet storend. Aan het gastheerschap kan nog wel iets verbeterd worden. Hoewel personeel zeer vriendelijk is, zou ik graag iets meer uitleg krijgen over wat er op mijn bord ligt en als ik een bijpassende wijn geschonken krijg, proef ik hem graag eerst even en hoor ik graag wat ik voor wijn krijg... We waren erg verbaasd dat we in het begin de enige (!) gasten waren, het eten verdient zeker meer klanten!
Lekkereten2345 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een mooi oud schoolgebouw even buiten de kern van het dorp Dwingeloo. Stijlvol, neutraal ingericht. Een kok die zijn gasten met zeer fijnzinnige gerechten laat kennismaken. Smaakvol en stilistisch. Volgens de folder en website zijn de producten hoofdzakelijk uit de omgeving betrokken. Het gebruik van verse groenten van een biologische teler spreekt ons aan. De kok zelf komt ook even langs onze tafel om uitleg te geven over de bereiding van de maaltijd. Zeker aan te raden.
Berna D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Via IENS kwamen wij terecht bij Sijs in Dwingeloo. Werkelijk geweldig. Een streling voor de tong, zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht. Voor zeer redelijke prijzen. Veel ingrediënten komen uit de streek. De porties zijn van gemiddelde grootte, dus er gaat niet veel terug naar de keuken! Een goed idee. Op tafel staat een karaf Krnwtr. Men schenkt er prima huiswijnen. De bediening is vriendelijk. Een absolute aanrader. Hier komen wij zeker nog eens terug als wij in de buurt zijn.
Berna en Ap (Leiden)
Ernstanneke .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijk gedineerd bij Sijs met nieuwe eigenaar/kok. Ontvangst met warm brood met twee heerlijke smeersels. Vooraf forel, hoofdgerecht malse kalkoen met diverse bijgerechten en dessert yoghurt mousse en chocoladetaart. Alle gerechten zagen eruit als schilderijtjes en smaakten verrukkelijk en waren met zorg en aandacht bereid. Een enorm pluspunt is dat er zeer bijzondere bieren gedronken op fles geschonken worden. Ook de wijn was heerlijk. Als we logeren in Dwingeloo komen we zeker weer!
Avervoort .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
We zijn dit weekend "zomaar" naar Dwingeloo geweest om van de sneeuw te genieten. Op internet een restaurant gezocht. De menukaart van Sijs sprak ons erg aan en we zijn niet teleurgesteld. Het driegangen keuzemenu voor €30,00 was het geld meer dan waard! De bediening was vriendelijk en we hebben genoten van de passie waarmee chefkok Erik over zijn gerechten vertelde.
We zullen Sijs zeker aanbevelen en als we weer in de buurt zijn, er zeker weer gaan eten.
Een kleine tip voor Erik: doe die plastic onderborden zo snel mogelijk weg!
Bert Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We hebben voor het eerst bij Sijs gegeten. We hebben aangegeven graag geheel verrast te worden door chef Erik.
Als vooraf had ik op de huid gebakken snoekbaars op een bedje van spinazie. Deze was heerlijk. Mijn vrouw had (gezien ze geen vis liefhebber is) salade van gerookte eendenborst. Deze was mals zoals deze verwacht mag worden.
Als hoofdgerecht had ikzelf wildzwijn haas, rosé gebakken, met appel-cranberrysaus. De smaak combinatie was heerlijk. Mijn vrouw genoot ondertussen van scharrelvarkenrollade, gevuld met noten en rozijnen. Beide gerechten (we zijn van het bij elkaar proeven) heerlijk. Vooral de al bijgerecht rodekool was heerlijk op smaak met kaneel en krenten. (zelf ben ik niet van de rode groenten), maar het potje is in zijn geheel op gegaan. De aardappelen waren heerlijk op smaak.
Als tussen gerecht hebben we streek kaasjes gehad: Friese nagelkaas, Remeker belegen, Terschellinger roodschimmel, little blue star blauwschimmel. Alles heerlijk en net niet te sterk. Als nagerecht: Winter dessert: yoghurt-roomijs, kruidkoek-apfelkormousse op arretjescake, chocoladegarneringen. Al met al een zeer geslaagde avond. We gaan binnenkort nog eens, maar nemen dan de kinderen mee. Eens kijken of Chef Erik onze 2 kritische spruiten ook kan verwennen. Wij kunnen Sijs aanraden.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Proef op de som, nieuwe eigenaar en chef-kok bij Sijs Eten & Drinken. De hoofdgerechten, toch waar het om gaat, drukten door matige prestaties het eindcijfer van onze 3-gangenmenu’s. Zeewolf, zeker mooi gepresenteerd, zat in een bruine schil, mogelijk Drentse plaatham, maar zoutig. Bloemkool in orde, ook de frisse salade, de gebakken partjes aardappel, diep donkerbruin, waren lauw en zacht. Tweede portie aardappel dito, een cafetaria zou het beter kunnen. De ander nam varkenswang in een potje geserveerd, gestoofd, waarbij zout de fijne kruiding wreed verstoorde. Voorgerecht een taartje van paling doorstond de kritiek, evenals warme bakbloedworst, lekker met rozijntje, en met appelterrine, vers, en de desserts, de ene, een tompouce met ijs, en bosvruchtensaus, de ander de kruidkoekmousse met abrikozen compote, waren smakelijk, en tilden het slotcijfer naar een voldoende. Wijn, een rosé uit de Roussillon, niet op de kaart, fles € 22,50, droog en met afdronk. Menu € 30,-, kwaliteit/prijs matig. Zaak is overgenomen, en de sleetse onderborden uit de vorige inventaris zouden een innovatieve investering waard zijn. Geen schoteltje bij boerenbrood, dus kruimelen en knoeien. Van de tapenades was die met Drentse metworst origineel. Postmoderne inrichting. Bediening vriendelijk en plichtmatig. De ambiance in dit restaurant mist ‘Schwung’.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Echt prima gegeten. Alle gerechten waren erg lekker en merkbaar met passie bereid. Vooral de varkensfilet met appelchutney was een topper!! De entrecotes waren met een andere bereiding besteld en kwamen perfect op tafel. Zeker een dikke pluim waard! We komen hier zeker nog een keer terug!
Adine1987 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij sijs!! De eend was top gebakken en de notenparfait super! De kok verteld vol passie over het koken en dat proef je terug in de gerechten! Ik kom zeker nog eens terug.
Trijntjemulder .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Het enige wat goed was, was de bediening.
Aardig mannen.
Het eten was werkelijk beneden alle peil!
Het broodje vooraf werd zonder bordje geserveerd. Raar....er stonden plastic onderborden, maar om daar nou je broodje op te smeren!!
De hoofdgerechten:
Vis, entrecotôte, eendenborst. Alles niet lekker.
De eendenborst een keer terug naar de keuken, nieuwe gemaakt, maar weer hetzelfde: niet te snijden, laat staan te kauwen!
Als groente kregen we snijbonen, maar helaas, de meeste stukjes leken scheermessen!
De bestelde Hemelse Modder, als nagerecht, was mascarpone met advocaat. Lekker hoor, maar niet wat we besteld hadden!
Ondanks het feit dat we klaagden over de kwaliteit, stond alles gewoon op de rekening, zelfs geen kopje koffie ter compensatie.
Nee Sijs, zo gaan jullie het niet redden!

L En H K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Met 6 personen bij sijs het 4 gangen menu " verrassing vd chef" gegeten.
Uitstekend. Met name het toetje IJS blonk boven alles uit.( en de chocolade)
De nieuwe eigenaar en tevens de kok heeft laten zien dat hij meer dan goed kan koken en dat hij met dit concept zeker zal stijgen en veel klanten voor zich gaat winnen.Ook het feit dat hij aan tafel zijn gerechten kwam toelichten verdient alle lof en blijft zeker een aanrader. Zijn lieftallige echtgenote zal het als gastvrouw zeker ook goed gaan doen en samen kunnen ze wat ons betreft een zonnige toekomst tegemoet zien.
Hierbij wil ik als vaste klant van sijs de vorige eigenaars niet te kort doen. Ook bij hun hebben we altijd goed en gezellig gegeten. We wensen de oude eigenaars veel succes in hun nieuwe uitdaging en hopen nog van vaak van SIJS te mogen genieten.
Lia, Henk en vrienden.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Vanavond bij Sijs gegeten maar vonden het helaas wat tegenvallen. De smaak was over het algemeen wat vlak. De tomaten zat weer veel te veel azijn bij. De tournedos had te weinig Stroganoff saus en de gemengde zeegerechten in tomatensaus waren te lang gebakken. Hierbij duurde alles ook nog eens te lang. Het nagerecht hebben we maar laten zitten. De bediening was overigens wel vriendelijk. Wij vinden de prijskwaliteit verhouding niet kloppen.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Net buiten het centrum, maar gelukkig trok de uitstraling van het voormalige schoolgebouw ons aan. We hebben er heerlijk gegeten. Het was rustig. Er was duidelijk aandacht besteed aan de bereiding. Jammer genoeg was onze voorkeurswijn er niet meer, maar het Rhônealternatief stelde niet teleur. Op de kaart stond niet vermeld dat de mosterdsoep met spekjes was, maar mijn tafelgnoot vond 'm heerlijk. De zalmbonbon was (iets te) zacht van smaak. Tournedos en entrecôte van Drents rund waren mals en rode-wijnsaus resp. mosterd en bruine suiker waren verrassend. Evenals het duinroosijs: dat was echt geweldig! Alleen ging dit qua smaak niet goed samen met de koffie erna. De gastvrouw was zichtbaar trots op haar zaak en terecht!
Stortebeker .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Wij zijn met 4 personen (waarvan 2 kinderen) een aantal weken geleden gaan eten bij restaurant 'Sijs' te Dwingeloo. Wij zijn vegetarisch, maar de jongte eet graag nog wel eens een visgerecht.
Aangezien de jongste 7 is, waren kleinere porties uiteraard wenselijk. Na wat rommelig overleg met het personeel was dit feitelijk niet mogelijk. Verder hebben wij (voor ons volwassenen en kind van 13) losse gerechten besteld. Thuisgekomen ontdekten wij dat we teveel hebben betaald. Op de bon staat dat er voor 3 personen een 3-gangen menu à 30 euro was besteld. Maar ook de nagerechten (wat voor ons een kopje koffie was) stonden erbij opgeteld. Feitelijk gezien had alleen onze oudste van 13 een 3-gangenmenu besteld. Ook voor onze jongste hebben we het volle pond moeten betalen. Uiteraard is het geen probleem om 'meer' te betalen voor goede smaakvolle gerechten. Daar hebben we tenslotte zelf voor gekozen. Echter gaan wij nooit weer bij restaurant Sijs uit eten. Want in dit geval zijn wij spijtig genoeg 'financieel benadeeld'. En dat getuigd niet van hele goede service.
Beste familie,
Wij betreuren het zeer dat u teveel heeft betaald.
Graag willen wij u het teveel betaalde terug storten.
Zou u hierover contact met ons willen opnemen?