Sid & Liv

Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Hilke K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Fantastische sfeer, top bediening en heerlijk eten! Echt een aanrader als je in Nijmegen bent! Ook is de binnentuin erg leuk in de zomer, voor koffie, lunch of borrel.
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Sid & Liv zijn stiekem (soms? alleen in het weekend) ook 's avonds open als huiskamerrestaurant Vänner. Fijne bediening (nam z'n tijd maar verder erg charmant), en met verrassende smaken op het menu! De bietensoep was om te smullen en ook het brood met boter (die een bijzondere twist had) was om te smullen. Hoofdgerecht een mals vogeltje (ik denk parelhoen) was ook super. Toetje was uitgebreid en moesten we helaas afraffelen ivm volgende afspraak. Fijn restaurant!
FOODaddic .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Ik kom geregeld bij Sid&Liv. Meerderemalen een High Tea gedaan en erg genoten van de sfeer, het eten en de service! De soepen, scones en de cheecake zijn echt een aanrader!!!
Saartje2603 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
De soepen van Sid&Liv zijn geweldig!!! Al vele keren de lunch en het diner daar genuttigd en alles is heerlijk maar de soepen zijn en blijven fantastisch!
Vanmiddag druk in Sid&Liv maar er werd voor ons en de kids direct een knus plaatsje geregeld. En ondanks de drukte bijzonder vriendelijk personeel en op tijd de tosti's voor de kids (wat erg belangrijk is:-)).
Kortom een plek waar wij, met en zonder kinderen, nog heel vaak te vinden zijn voor de lunch maar ook zeker voor het heerlijke diner!!!
FleurKC .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Erg behulpzame bediening, een hele knusse plek. In de zomer een fijne binnentuin en in de winter heerlijke soepen! Nu ook savonds geopend. De diner kaart ziet er ook super uit.
Alexvdb .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Ziet er leuk uit, gezellige sfeer. Pompoensoep besteld, goed op smaak, helaas kreeg ik een kwart kommetje soep, na 3 happen was het al op. Vriendin had een broodje besteld, stuk brood met beleg, weinig aandacht gekregen (geen boter, radijsjes niet schoon en niet getopt). Bediening was aardig maar schoot niet op, vergaten dingen, en konden de drukte van 13 tafels niet aan. Zaten vlakbij de keuken, belletje bleef rinkelen terwijl zij bezig waren met kletsen.
Rob10 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Fijn restaurantje in het centrum van Nijmegen. Net de lekkerste hot-dog "ever" gegeten. De hele kaart ziet er trouwens top uit. Moeilijk kiezen dus. Ook een mooie avondkaart. Die gaan we dus ook snel uitproberen. Aardige en attente bediening.
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Een kleine (en altijd drukke) lunch- & tearoom in één van de hele zijstraatje van Nijmegen. Eventjes wachten in het winkeltje en dan is er vaak wel een plekje voor een kop koffie of thee met huisgemaakt baksel. Heerlijk wakker worden met een brunch of 'even' langs te gaan voor lunch met een vers sapje.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Een leuke locatie met een leuk terrasje aan de achterkant. Tafels staan wel iets te dicht bij elkaar maar door de leuke inrichting (voorin zit ook een winkeltje) is het er prettig toeven. De boterhammen zijn erg dik waardoor je zeker voldoende hebt aan de lunch gerechten. Ze zijn vers bereid en prima van smaak. Prima service. Zeker een aanrader waar ik graag nog eens terugkom.
Vreetbeertje .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Gezellig lunchtentje in het centrum van Nijmegen, het is een beetje verstopt omdat de ingang een beetje smal is! De prijzen zijn er misschien wel wat aan de hoge kant. Ik had gekozen voor de verrassende sinaasappel-kokossoep met mie, diegoed smaakte. Ook hebben ze lekkere chai tea latte. Ik ben erg benieuwd naar de zoete lekkernijen die ze hebben (brownies, cakejes), die ga ik de volgende keer zeker uitproberen!
Connie T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Een lunch genoten achter in de tuin bij Sid en Liv. Informele tent, sommige tafeltje iets te dicht op elkaar. We bestelden beiden een salade met gegrilde zalm. Na een half uur kwamen ze vertellen dat de zalm op was. Ons drankje inmiddels ook! In overleg is er voor ons beiden een andere salade gemaakt. Een Italiaanse salade met parmaham en mozzarella en een vissalade met forel. Deze smaakten beide prima. Alles lekker vers. Een leuke bijkomstigheid was dat de prijs ook aangepast werd. Kortom gezellig en lekker gezeten. Aardige bediening.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Leuk tentje vlakbij het centrum van Nijmegen. Wij hadden gereserveerd voor een lunch met een groep. Omdat het onverwacht mooi weer was, belden we om te vragen of we ook buiten konden eten. Dat kon niet, werd ons gezegd. Tikkeltje teleurgesteld gingen we toch richting Sid & Liv. Tot onze verrassing kregen we daar te horen dat ze toch een leuke tafel voor ons buiten hadden. Super geregeld! We hebben heerlijk in de zon gezeten. De bediening was erg vriendelijk. Het eten viel een klein beetje tegen. De tostis zijn wel erg hard en daarom moeilijk te eten. Ik had scones besteld en die waren een beetje te droog. Die heb ik echt op veel plaatsen lekkerder gegeten en ik had er wat meer van verwacht omdat ze alles zelf bakken. De brownie was wel erg lekker en de sapjes en koffie ook. Leuk tentje!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Sid & Liv is eigenlijk een winkeltje annex lunchtent, maar een keer per maand "spelen ze restaurantje", zoals ze het zelf noemen. Wil je dat meemaken, dan kun je je tevoren daarvoor opgeven. Het zit aardig vol en de bediening lijkt een groot deel van de clientele persoonlijk te kennen. De bediening doet sowieso haar best om het gezellig en informeel te maken. Het is een beetje eten wat de pot schaft: het voorgerecht en nagerecht staan vast, bij het hoofdgerecht kan men kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Het voorgerecht bestaat uit een stevige pastinaaksoep in een flink hoog glas. Het wordt netjes geserveerd met brood en truffelboter. Daarna volgt wild zwijn, die helaas een beetje taai-ig uit valt en ook wat warmer had gemogen. De witlof is lekker, maar zuinigjes opgediend. We krijgen er ook salade en aardappeltjes bij. Het nagerecht bestaat uit peer en stukje stroopwafel en wat ijs van we vermoeden steranijs. Alles bij elkaar wellicht niet top, maar toch een aardige maaltijd voor een uit de hand gelopen hobby. Het tempo kan wel wat beter: zelfs als je aangeeft dat de volgende gang mag komen moet je toch nog vrij lang wachten. Drie uren voor een driegangen maaltijd op een houten bank aan een zeer smalle tafel (formaat plank) is wel wat lang, zelfs als het best gezellig is.
ElisaEva .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Hippe ambiance, vintage stijl met tuingedeelte waar je heerlijk kunt loungen.

Qua eten: tweemaal boterham (van brood op de plank, heerlijk vers) met geitenkaas vijgen sinaasappelchutney, pijnboompitjes en gemengde salade. Tweemaal pistoletje uit de oven met kruidenboter en gambas.

Eerstgenoemde gerecht was precies zoals t hoort te zijn: rijkelijk belegd, vers, mooi in balans. Mooi in zijn eenvoud, niks op aan te merken.

De pistolets met gamba's vielen helaas tegen. De pistolet was in twee helften verdeeld, drie gamba's per helft (wat karig) gelegen op een veel te dikke laag kruidenboter die vooral erg vet was en gewoon naar standaard kruidenboter smaakte. De smaken liepen in elkaar over en het miste een 'wow' effect. Wij misten een beetje durf; een rood pepertje misschien?

We hebben ook de scones en lemoncheesecake besteld. Ook bij deze keuzes was het resultaat tweeledig. De scones waren op zich prima, de cottage cream was niet romig maar harde kaas.

Maar..De cheesecake was werkelijk formidabel! Heeerlijk!! Hier kom ik, naast de sfeer en ambiance, voor terug!!

De cappuchino, latte machiatto waren ook bovengemiddeld goed. De beste is toch echter -vinden wij- in Nijmegen bij de Blonde Pater te vinden.

Als meest duidelijke feedback hebben wij een paar puntjes voor de bediening. Iedereen is representatief, vriendelijk en goed verzorgd, maar we misten wat 'aandacht' c.q alertheid. Hoewel de eerste drankjes snel werden opgenomen, duurde het vervolgens zeker een half uur tot 45min (!) voor we onze broodjes konden bestellen, terwijl de serveerster wist dat wij ook wilden lunchen. We moesten nu iemand anders in t voorbijgaan aanschieten. Daarnaast moesten wij zelf aangeven dat wij graag nog wat wilden drinken, toen onze glazen al geruime tijd leegstonden. De lege bordjes bleven vervolgens echt te lang op de tafel staan. Wij zagen achterin bij t schuurtje het personeel gewoon staan kletsen en t was niet druk.

Kortom, pluspunten ambiance, rustige aangename sfeer en aankleding... Niet te vergeten de cheesecake! Minpunten: traagheid vd bediening (wat ik toch ook vaker terug zie hier in de reviews), sommige gerechten wat saai of iets minder van uitvoering.

Als jullie dit verbeteren, dan wordt dit zeker een gelegenheid die kan tippen aan de bestaande toppers van Nijmegen!
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Op een zomernamiddag achter in de tuin gezeten. Het duurde even voor we werden opgemerkt, maar verder was de service prima. Doordat ik weinig honger had, besloot ik de lemon cheesecake als lunch te kiezen. Geen verkeerde keus, erg lekker! De chai latte erbij was ook precies goed qua smaak. Het leuke van dit tentje is het winkeltje, waar je nog even rond kan neuzen.
TaraL .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Heerlijk gegeten in dit geweldige tentje in Nijmegen. Hadden een pizza en een tosti, allebei erg lekker. Verse jus werd daadwerkelijk vers voor je geperst en de koffie en het gebak waren ook uitstekend. Daarnaast is het ook een enorm leuk tentje om te zien. Ze verkopen er allerlei spulletjes (denk aan posters, placemats en schattige hebbedingetjes) die ook door de zaak hangen. We moesten eventjes wachten op een tafel maar dat was zeker geen straf omdat we ondertussen lekker konden shoppen.
Eugene89 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Wat een leuke en gezellige zaak. Leuke gevarieerde kaart, het is wel iets aan de dure kant. Maar wel een aanrader. Ook de katten die hier rondlopen geven een leuke sfeer.
Csaa .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Broodje gegeten met iemand die flink allergisch is voor olijven. Werd niet begrepen. Aangepast broodje genomen, de opmaak: 5 olijven! Niet bepaald oplettend en professioneel. Vrij duur voor wat je krijgt. De aankleding is echt geweldig! Dat maakt het dan wel weer n beetje goed.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Heel lekker geluncht, het speciale broodje; tijmbrood met mozzarella, pesto en tomaat uit de oven. Mijn man at de speciale tosti met geitenkaas, cashewnoten en rode potdressing, ook heerlijk en origineel. De service verliep vlot en vriendelijk. Het decor is leuk omdat je het grotendeels kunt kopen. Het behang, de kalendersticker, het bestek en overige hippe spullen. Leuke tent!
Job Z.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Lekker geluncht bij Sid&Liv op een zaterdagmiddag. De koffie is hier altijd goed en ook de lunch is erg smakelijk. Ik had een heerlijk broodje hamburger waar een goede portie salade (met fantastische dressing) bij zat. De sfeer vind ik hier altijd erg fijn en de bediening is heel vriendelijk.