Sicilia

Steenweg 7-9 5707 CD Helmond Nederland Kaart

Over restaurant Sicilia

De taal van Siciliaanse eten

Een bijzonder deel van Italië is het eiland Sicilië. In Sicilië hoor je een ander dialect en vindt je een van de belangrijkste wijnstreken van Italië. Een greep uit de Siciliaanse kaart van dit restaurant: bresaola, capaccio di tonno, vitello tonato. Dit restaurant heeft een sjieke uitstraling en is dus zeker de moeite waard. Woensdag is het visavond!

Meer informatie over restaurant Sicilia

Op 24 December & 31 December zijn wij gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hanny E.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
wij eten heel graag bij Biagio het eten is er geweldig!!!!! het personeel is heel vriendelijk en de sfeer binnen is ook heel gezellig wij komen er al meer dan 20 jaar voor ons is sicilia het beste!!! waar je kunt eten gisteren was het ook weer top!!!!!!! groetjes Hanny en Mark
Tom1975 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heel lekker gegeten ik heb tono siciliana (als aanbevelingen) genomen het smaakte heerlijk ,Vriendelijke bediening en mooi zaak
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Voorgerecht en Hoofdgerecht waren top ( score een 9 of 10 )
Bediening vlot en vriendelijk en naar wens.
Het nagerecht was triest, score lager als een 5.
Prijs boven gemiddeld ( met name voor de gerechten, drank is keurig aan de prijs )
SteefKo .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
1 1/2 uur gewacht op het voorgerecht!
Te veel gerechten op de kaart dat kan nooit goed gaan.
Gekozen van de specialiteitenkaart helaas geen verassing
smaakloos pretentieloos, waarom niet met verse producten werken/
O ja dat gaat niet met zo'n uitgebreide kaart
Kies voor minder en voor kwaliteit!
Het spijt ons dat het zo is tegen gevallen en dat we het via deze manier te horen krijgen. Wij kunnen tal van redenen geven , dat de chef op vakantie was etc. maar dat lost voor u niets op. Graag komen wij in contact met u om het op een juiste manier op te lossen. persoonlijk, telefonisch via 0492-532616 of via de mail info@ristorante-sicilia.nl
In ieder geval bedankt voor het geven van uw mening . Zo kunnen wij er werk van maken
Annabelle K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijk buiten gezeten. Bediening supervriendelijk. Schat van een kok en superlekker gegeten! Aanrader als je in Helmond bent. Het is een ommetje waard.
MaxSchreck .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Pizzatent met pretenties. Brood was slap en flauw, geen olijfolie op de tafel maar een bakje kruidenboter. Maar door na te vragen bracht de aardige bediening een flesje. Huiswijn was te doen. Spagetti alla siciliana was lekker maar door overdaad van saus deed wat Hollands aan. Zo maakten we het in ons studentenhuis ook. Twijfel wel of hier de ingrediënten vers waren. Daarna moest het gebeuren met de filetto al tartufo. Positief was dat de vier stukjes wilde paddestoelen en drie schilfertjes truffel waren lekker waren. Saus en vlees ging de prullenbak in. Jammer. De kok schijnt een bekroonde pizzabakker te zijn, dat zal wel top zijn. Kortom pizzeria-sicilia maar geen ristorante.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vandaag voor de 2de keer bij Secilia in Helmond gaan eten.
Ik ben weer voor de pizza alle Biaggio( de eigenaar?) gegaan, deze was erg lekker!
De service was goed, het restaurant is wat kaal en daarom krijg je een hal-effect qua geluid.

Ik kom er nog wel eens vaker
Diva78 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
We zaten gewoon heerlijk buiten met lekker weer. Van binnen zag het er beetje kaal uit. Heb de vissoep sicilia gegeten en deze was lekker. Niet gebonden soep van goede bouillon. Mocht meer diepere smaak hebben. Zout was perfecto. Bediening was netjes en men kwam direct bestelling opnemen. De pizza gorgonzola was lekker. Niet te overdreven bedekt met een lekkere dunne bodem. Toetje ijs, was ook lekker wel veel. Dit alles reden om terug te komen volgende keer in Helmond
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Alleen voor een pizza binnengestapt. Deze viel erg tegen, ondanks dat de ingredienten goed vers waren. Er zat gewoon weinig smaak aan.
Eén drankje teveel op de rekening was waarschijnlijk niet expres.
Uitgebreide kaart en vriendelijke bediening.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Vanaf buiten zag dit restaurant er aangenaam uit, dus gewoon maar een keer binnengestapt. Het was weekend daarom waren en nogal veel kinderen aanwezig. Omdat de hele zaak is bedekt met harde oppervlakken (stenen vloer etc) was het zeer luidruchtig.

Sicilia heeft een recht-toe-recht-aan inrichting. Niet onaangenaam maar ook niet echt sfeervol. De bediening is vriendelijk en let goed op.

De menukaart is heel uitgebreid maar wat chaotische opgezet zodat niet meteen duidelijk is wat nu voor- en wat hoofdgerechten zijn. Er is tevens een losse kaart met specialiteiten.

Wat opgediend werd smaakte goed maar was nou niet echt bijzonder te noemen. Vlak van smaak en allemaal wat 'prutterig'. En een en ander geserveerd met een standaard garnituurtje van ijsbergsla.

Gezien de kwaliteit veel te duur.

Voor mij hoeft een kan kraanwater niet gratis te zijn, maar 2,50 euro voor een liter...? Dat zit tegen oplichting aan. Een even opzoeken en rekenen levert op dat het hier om een winstmarge van ca. 17000,00% gaat.

Wat mij verder tegen de borst stuitte is dat alle jassen open en bloot naast de voordeur hangen. een voordeur die uit het zicht ligt en verder niet bewaakt wordt... dit vraagt natuurlijk om diefstal.

Samengevat als u echt veel honger heeft, kunt u hier een keer langsgaan, maar anders even verder kijken.

Johan R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Sicilia is meer dan een pizzatent, alhoewel een groot deel van de gasten altijd pizza eet. De menukaart is zeer uitgebreid; eigenlijk vind ik hem te uitgebreid. De Italiaanse keuken komt verder goed tot zijn recht.
Wij hadden vooraf verse oesters. Die worden in het restaurant opgevist uit het zoutwateraquarium. Verser kan dus niet.
De inrichting blijft mijns inziens een beetje achter bij de kwaliteit van het eten. Een beetje saai en simpel.