Sichuan

Middellaan 5 6881rp Velp (Gelderland) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sichuan

Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
eten hier regelmatig met oude tantes alles lekker mals en licht verteerbaar,
mooi flesje pouilly fume van madame Fournier crispy en vriendelijk geprijsd.
Grand chef madame Ping zelf in de keuken wegens het ontvallen van de Chef.
Wederom een groot succes met schatjes in de bediening.!
Reinier Z.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Dit is een mooi restaurant met vriendelijke bediening. De verwachtingen waren hooggespannen. Een echte Sichuan Chinees! We hadden het eten afgehaald. Helaas viel het ons nogal tegen. De MaPo Tahoe was op mijn verzoek extra pittig gemaakt, omdat ik een liefhebber ben van pittig eten. De Tahoe was verbrokkeld en ik miste de smaak van Sichuan peper. De Gong Bao was vrijwel niet pittig en behoorlijk droog. De rijst was droog en hard en smaakte niet 'chinees.' Ik had het idee dat er Jasmijn rijst was gebruikt. Al met al niet wat we hadden verwacht van een restaurant dat zich een traditionele Sichuan noemt.
Hansdl .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De gerechten zijn erg lekker en zeer verzorgd. We waren verrast door de uitstekende vegetarische menu's De bediening was erg attent, het interieur is sfeervol, je zit ruim en ook het uitzicht naar buiten is aardig. Een aanrader. Je moet wel voor een menu flink de tijd nemen.
Coosvangalen .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We zijn met een zakenrelatie hier gaan eten en schaamde ons dat we dit restaurant hadden uit gekozen. De bediening was ronduit slecht, het eten liet zeer lang op zich wachten en was niet wat we normaliter gewend waren. Reden om de volgende keer voor een ander restaurant te kiezen. Jammer Ping we zijn altijd beter bij je gewend...
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Gastvrij, hartelijk en een prima service.
Speciaal menu wat voor ons een verrassing bleek te zijn.
Echt een aanrader. Voor ons als groep apart geopend!
De gastvrouw komt een dik compliment toe.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Laatst weer heerlijk gegeten met de familie bij Sichuan. De gerechten zijn uniek van smaak en zeer verzorgd. De bediening was zoals altijd erg attent en ook eigenaresse Ping was weer zeer hartelijk. Eén bestelling was niet helemaal goed doorgekomen maar dat werd goed opgelost door alsnog zonder extra kosten wel het juiste gerecht uit te serveren. Een aanrader
Killroy .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Dit is niet een doorsnee Chinees restaurant. Het betreft hier een thema keuken: gerechten komen uit de Sichuan provincie gelegen in het zuiden van China. Dit kan soms wat heet zijn maar dat wordt altijd gemeld. Wegens de ruime opzet van het restaurant is het vrij rustig hoewel het hier vaak vol zit. Het decor is niet zoals we dat kennen bij de Chinees: geen aquarium en aan de muur hangen stijlvolle kunstwerken waarschijnlijk uit het gebied waar de eigenaresse vandaan komt. We worden perfect bediend. Het eten is erg goed: het vlees is zeer mals en smaakvol, en ook de zeebanket gerechten zijn om over naar huis te schrijven. Het diner is erg goed geslaagd.
Aanbevelenswaardig dus. Maar wel even reserveren want meer mensen hebben door dat dit goed is.
René V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Prima eten om af te halen, maar ga er niet op zondagavond tussen half zes en half acht in het restaurant eten. We moesten ruim vijf kwartier op het eten wachten, terwijl we de ene na de andere afjaler zagen binnenkomen en vertrekken. Toen we eindelijk ons eten kregen was de rijst koud en het vlees niet mals (meer). Zou toch verwachten dat je eerst de klanten in het restaurant bedient en daarna de afhalers.
Emanuel56 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Op tweede Kerstdag hadden we gekozen voor Sichuan. Er verrassingsmenu vol verrassingen viel ons ten deel. Mevrouw Ping stond die avond zelf in de keuken. Wat waren de St. Jakobsschelpen, de kreeft, de dim-sung met gekookte zalm en heilbot en als klap op de vuurpijl de zeebaars en zalm van grote klasse.
We hebben het heerlijk gehad en het verrassingsmenu is zeker een aanrader. Helemaal top!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
het "onbeperkt eten" verrassingsmenu genomen met ons gezelschap van 6 personen. Vooraf konden heel goed de dieetwensen en de "liever geen..." wensen worden door gegeven. Daarna kwamen er een mooie hoeveelheid gerechtjes op de tafel. Na voorgerechten (st.jacobsschelpen), tussen gerechten (diverse kleine gerechtjes), diverse saté's kwamen de hoofdgerechten: eens, beef en kip. Allemaal even goed van smaak en totaal anders dan dat je bij de "traditionele Hollandse chinees" gewend bent. Zeker het omrijden waard.
Klaas E.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
We hebben met elkaar (4 p.) vier gerechten besteld: één groenten, één ossenhaas, één kip mild en één kip pittig; met bami, nasi en witte rijst erbij. We wisten dat het niet van de hoop op je bord geschept wordt, maar speciaal voor jou klaargemaakt. Dat betekent: een avondje uit. Niet even een hapje eten. Mw. Ping ontving ons als een echte gastvrouw. De gerechten waren overheerlijk. Met wensen werd rekening gehouden. Heel verfijnde smaken; groentes beetgaar. Heerlijke paddenstoelen, ook beetgaar. Helemaal top!
No .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gezellig en erg lekker gegeten bij Sichuan!

Wij vonden dat het zeker terug te proeven was dat de chef Ping Cao tijdens
World Golden Chef Competition 2010 goud gewonnen heeft met haar gerecht/en.

De smaken waren zeer zeker heerlijk in balans en het eten was buitengewoon goed verzorgd.

De geserveerde fles wijn was een Chardonnay uit Zuid-Afrika en deze was ook uitstekend

Ik woon al 6 jaar in de buurt en heb nu pas deze parel ontdekt, Hier kom ik dus absoluut vaker!

Kortom een echte aanrader!
Ilona2 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Wij hadden een beide een vijfgangenmenu besteld. We hebben ongeveer drie kwartier gewacht op de eerste gang. Ook de rest van het restaurant kreeg mondjesmaat wat te eten. De reden van de vertraging was volgens bediening dat er twee grote afhaal bestellingen waren. Het restaurant is zo ingericht dat de afhalers langs het restaurantgedeelte lopen. Wij vonden dat niet zo prettig. Wat eten betreft was het goed. Wij vonden het alleen niet erg Chinees smaken. Op sommige gerechten zat royaal nogal zoute sojasaus. De gangen zagen er verzorgd uit hoewel de hoeveelheden klein waren. Dit samen met de voornamelijk Hollandse bediening waarvan het leek of dit hun eerste avond was proberen de volgende keer een ander restaurant in die omgeving.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
We worden altijd zeer hartelijk door eigenaresse Ping. De smaak van de gerechten is altijd erg goed en steekt duidelijk uit. We komen hier graag en vaak, ook om af te halen. Opvallend is dat er altijd mensen in het restaurant zitten. De tijd tussen de verschillende gangen kan soms wat lang zijn, zeker op drukke dagen met veel afhalers. Ook de wijnen zijn van goede kwaliteit. Het decor doet wat oubollig aan maar straalt wel een bepaalde gezelligheid uit.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Een 10 is voor de juffrouw, dus voluit driemaal een 9 ! En voluit en van harte. Wie dit etablissement vaker frequenteert, die weet waar ik het over heb : Goed, lekker, zuiver, vriendelijk, bijna alles kan, en ja... soms duurt het lang voor er wat op tafel komt. Maar waarom niet rustig even gevraagd, hoe en wat. Dus geen gezeur hier over dit fameuze restaurant, met haar even fameuze en overtuigende eigenaresse, en somstijds chef-kok Ciao Ping. Hulde, je bent echt een avondje uit en een vernieuwde en fijne ambiance.
Eet smakelijk... Groeten van Henk Twee
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Een beetje benauwd krijgen we het. We hebben het 5 gangen menu vlees/ vis genomen en na een dik uur wachten nog geen eten gezien. Ook op de tafels naast ons staat nergens eten. Gaat het in de keuken wel goed?
De grootste pech die je als restaurant kunt treffen, de kok heeft een ongeluk gehad. Alle begrip voor het wachten dan ook.
Maar....dan alsnog komt ons diner en dat is goddelijk! Heerlijke smaken en bijzonder mooi gepresenteerd. Vakwerk!
We komen zeker terug om te ervaren hoe het dan gaat. Als het eten van hetzelfde niveau is en het tempo (iets) hoger een absolute aanrader.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Na alle positieve recensies gelezen te hebben, waren onze verwachtingen hoog gespannen. Wij bestelden het 4 gangen verrasingsmenu en een fles Tohu Sauvignon blanc uit Nieuw Zeeland. De Tohu bleek helaas niet meer voorradig. Als alternatief kregen wij de huiswijn (Sauvignon Blanc Stellenbosch) aangeboden. Prima keuze. Bediening is erg vriendelijk en informeert vooraf of er dieetwensen zijn en of er een voorkeur is voor mild of pittig. Na ruim een half uur wachten, verscheen de eerste gang: Sint Jacobschelpen op een bedje van gemengde salade, paddestoelen met Sichuan dressing. Lekker begin. De 2e gang was een gefrituurde garnaal en gefrituurd visballetje met gebakken bami. Helaas overheerste de vette, olieachtige smaak ruimschoots de smaak van de vis. Bij de 3e gang ging het echt helemaal mis. Deze bestond uit 3 gerechtjes van verschillende soorten vis. De vis was nauwelijks gaar en bevatte harde stukken. De visgerechtjes proefden allemaal het zelfde: veel peper, veel knoflook en weer dat overheersende olieachtige smaakje. 4e gang bestond uit ossenhaas met kruidensaus en (alweer) paddestoelen. Vlees was lekker mals. Ondanks dat wij hadden aangegeven een voorkeur te hebben voor milde gerechten was de saus erg heet. De smaak van dit gerecht was wederom vergelijkbaar met de vorige gerechten: overheersende peper-, knoflook- en oliesmaken. Al met al dus een teleurstellende ervaring.
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Wat een genot! Alsof we hier al jaren kwamen werden we door mevrouw ontvangen. We kozen voor het vier gangen verassingsmenu en hebben heerlijk gegeten. Het nestje met garnalen, wat ik hier al eerder heb gegeten, blijft fantastisch en de puntjes ossenhaas waren erg goed! een toetje heb ik overgeslagen, het was meer dan lekker dus genoeg gegeten. Een absolute aanrader.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Eindelijk weer een keer gegeten in dit fijne restaurant.

De eerste gang bestond uit een crispy garnaal en een heerlijk viskoekje. Bij de tweede gang verscheen er een keur aan kleine bakjes op tafel. Een lekkere vega dumpling en verder allemaal delicate visgerechtjes, waarbij de vis echt de hoofdrol speelde. Geen gedoe, perfect bereid en goed op smaak.

De derde gang bestond weer uit allerlei gerechten: gestoomde tarbot, sappige garnalen, malse lamskoteletjes, krokante eend en nog veel meer. Er was geen plek meer vrij op tafel! Ik heb van alles wat geproefd en het was allemaal weer heerlijk op smaak.

Tja, de desserts zijn niet echt spannend bij Sichuan, maar dat vind ik geen enkel probleem. Een bordje met vers fruit was voor mij de perfecte afsluiter.
Connysetz .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Zeer vriendelijke ontvangst ! OP een dag midden in de week had ik niet verwacht dat het zo druk zou zijn. Nu snap ik waarom ! Geweldig lekker gegeten . Prachtige kwaliteit aan allemaal super verse ingredienten en heerlijke smaken ! Dit houden we erin !!