Sichuan Food

Reguliersdwarsstraat 35 1017 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206269327

Over restaurant Sichuan Food

Winnende bereidingswijze

De muziek op de achtergrond en de inrichting passen perfect bij de Chinese keuken. Sichuan, een van de vier manieren van koken in China, is hier de bereidingswijze en dat kan echt pittig zijn. De Peking eend is de absolute favoriet en als je helemaal los gaat kies je het Imperial Menu of Royal Menu. Zij waren het eerste Chinese restaurant in Europa dat een Michelinster ontving!

Meer informatie over restaurant Sichuan Food

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Erg voordelig
Francois D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uitstekend. Was de twede keer en wij komen speciaal van Brussel. Tot binnenkort. F en F.
MijnheerB .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Via iens gelezen over de bekroonde peking eend, en speciaal hiervoor naar Sichuan gegaan. Kunnen niet anders zeggen dan fantastisch!! Wat ontzettend lekker, Een onverwachte parel tussen de "toeristen" eettenten. Mijn vrouw die gek is op peking eend heeft ze nog nooit zo goed gegeten en ikzelf die er normaal niet dol op ben heb mijn vingers er ook bij afgelikt, zo hoort het te zijn en niet anders, een echte aanrader!! We gaan zeker terug.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eten: We kwamen voor de Peking eend, en de hoge verwachtingen werden waargemaakt. Keurig klaargemaakt (echt geroosterd) en geserveerd in 3 gangen, welke allen zeer goed smaakten. Daarnaast wat dim sum besteld (lekker maar beetje weinig) en wat extra groente (smakelijk maar niet bijzonder). Volgens mijn Chinese vrouw was het vergelijkbare kwaliteit als wat men in Beijing zou kunnen krijgen.

Service: Uitstekend, zeer attent en vlot. We zaten uiteraard wel even te wachten op de eend maar dat komt door de bereiding, wat ook duidelijk aangegeven is.

Decor/Sfeer: Enigszins gedateerd maar wel sfeervol. Menu is wel echt aan vervanging toe, plastic bladen vielen bijna uit elkaar. Prettige passende achtergrond muziek en rustige gasten, prima gewoon.

Prijs/kwaliteit: Goed. Je betaalt wel wat, maar de kwaliteit is het waard.
Reinier Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Bij deze Sichuan Chinees kan je echt pittig eten, dat kom je niet vaak tegen. Op het menu staan dan ook niet de doorsnee gerechten. De kip was mals, maar het rund een klein beetje taai. Geen vet vlees gelukkig. De Gong-Bau Chicken is zeker aan te raden. Bij de gerechten zat voor ons te weinig rijst, dus we moesten bijbestellen (en bijbetalen). Bediening was vriendelijk en correct. Achtergrondmuziek typisch voor een Chinees restaurant en niet storend. Wij komen nog eens terug.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Nee, dit is geen restaurant waar je naar toe gaat om te zien of gezien te worden. Dit is ook geen restaurant om je te vergapen aan designinrichting en hippe bediening.
Hier gaat het om het eten en dat is gewoon heel goed. Een voorgerecht met kleine hapjes en vervolgens het peking-eendmenu waren voorbeeldig. De bediening is corrrect, er wordt aan tafel uitgeserveerd. Pannekoekjes worden voor je gemaakt, tussendoor is er steeds een warm doekje en na enige tijd wachten komt de eend terug in een mooie hoofdschotel met drie verschillende componenten. Er is op veel plekken in Amsterdam goede Chinese keuken te vinden. Wil je in een rustige sfeer met gevoel voor service een net iets verfijndere avond hebben dan ben je hier aan het goede adres. De inrichting (de zaak bestaat inmiddels 30 jaar) kan wel wat opfrissing gebruiken maar het mooie aquarium met anemonen en verschillende vissen is nog net als 20 jaar geleden een feest om naar te kijken.
Duivel .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Al jarenlang wens en idee om hier toch eens te gaan eten kwam het er zaterdag de 21e november jl. van. Viel toch een beetje tegen helaas, jubileummenu (ze bestaan 30 jaar) genomen, maar ik snap dan echt niet waarom er over oesters iets van een mierzoete Gouda's Glorie saus gegoten moet worden.....doe dan gewoon een bosuitje met wat zwarte sojabonen...of helemaal niks en alleen wat citroen.
Heb me wel al voorgenomen om gewoon nog eens te gaan hoor, want je moet je niet meteen af laten schrikken maar ik hoop dan wel dat het beter is, niet teveel leunen op het verleden is het devies.
D V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Een Chinees restaurant in een chique jasje. De zalige eend wordt aan tafel met witte handschoenen aan gesneden en geserveerd. Een leuke en heerlijke ervaring. Houd wel rekening met enige bereidingstijd voor het eendmenu. Dit staat ook op de menukaart aangegeven.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Hier kom je voor traditionele Chinese gerechten, met als absolute voorkeur de peking eend. De bediening en entourage zijn uitstekend. Je eet hier met een lach en je vertrekt met een goed gevoel. Kom hier niet om de Michelin-sterren (sfeer) te proeven (want die tijd is ver voorbij), maar geniet vooral van de historie en rijke gerechten.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Tweede Kerstdag in navolging van Kerstavond en Eerste Kerstdag geheel overeenkomstig de voortdurende roes van bezinning en overheerlijk eten naar Sichuan in de Amsterdamse Korte Reguliersdwarsstraat.

Eenmaal bekend dat ik daar met mijn geliefde zou gaan eten oogstte unaniem positieve reacties van de dierbaren. En ik wil niet opscheppen, maar mijn dierbaren weren wat lekker eten is en waar je dat kan doen!

Vantevoren netjes gereserveerd want je weet het maar nooit op Tweede Kerstdag, maar het viel alleszins mee met de drukte.

Na de correcte en vriendelijke ontvangst, besloten we het voorafje deze keer over te slaan en viel ons oog uit de gevarieerde menukaart op de hoofdgerechten Sichuan Tjop Kam en de Golden Duck of China.

Omdat de keuken van Sichuan, een streek in China, bijna altijd wordt geassocieerd met heet, pittig of peper toch -ondanks onze ervaring met pittig- even navraag gedaan over hoe dat nu zit. Dat valt reuze mee zo verzekerde men ons en dat konden we beamen, waarmee het hardnekkige gerucht dat Sichuan per definitie loeiheet is naar het rijk der fabelen kan worden verwezen.

Terug naar waar het eigenlijk allemaal om gaat, de Sichuan Tjop Kam en de Golden Duck of China.

Beide gerechten waren vol en rijk van smaak en het vlees heerlijk mals en zacht met als gewaarwording dat het bijna als boter op je tong smelt. Heerlijk!

Wel waren we snel klaar met eten, maar dat ligt aan onze Nam Kee-modus waar we zeer regelmatig toeven. En het is natuurlijk een ander verhaal als je een heel menu neemt, wat we de volgende keer zeker gaan doen!

Naast het goede eten viel ook de prijs ontzettend mee, want er was geen enkele sprake van gepeperde prijzen. En zo hebben we nog heerlijk genoten van een kopje koffie na in het hotel van Freddy Heineken en een wat frisse maar prachtige wandeling door een speciaal verlicht Amsterdam.

Tot gauw Sichuan Food!

Hans S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Ik kom al jaren in Sichuan Food en het is echt een klein Chinees pareltje in Amsterdam. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed, verse producten met zorg bereid; en dit proef je. Het gastheerschap is hier nog een vak en van ontvangst tot het vertrek voel je de vriendelijkheid van de bediening welke altijd correct en beleefd is. De wijnkaart is redelijk beperkt maar met een paar mooie flessen waarbij weer de prijs-kwaliteit prima is. Ik kom hier dus al jaren en ik hoop hier nog vele jaren fijne avonden te beleven!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Voor het eerst naar Sichuan Food geweest. Ik kende het niet en had ook geen verwachtingen. Bij binnenkomst in de kleine zaak midden in Amsterdam komt alles wat gedateerd over.

Echter maakte de enthousiaste gastheer direct een leuke indruk en ook het voorstel voor een menu viel in goede aarde.

Voorgerechten erg lekker, op verzoek van iemand in onze groep wat minder pittig, ook zonder problemen.

Toen kwam de peking eend aan tafel, in zijn geheel, waar hij aan het hoofd van de tafel werd gesneden en er gerechten mee werden gemaakt. Erg lekker!

Ik kom terug!
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Peking eend menu is gewoon heerlijk, vooral de pannenkoekjes met eend en fijn gesneden groente zijn verrukkelijk. En je krijgt er drie van :-). Bediening is correct maar afstandelijk, het interieur keurig maar gedateerd en toch komen we er telkens weer als we lekker een dagje uit zijn in Ansterdam. Gewoon bijzonder chinees eten.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
Wij zijn afgelopen maandag weer eens bij Sichuan Food geweest.
het eten is altijd goed en de service is zoals het hoort.
het is ook geen wonder dat deze zaak ooit een Michelin ster had.
ik raad iedereen die van Chinees eten houd om eens een kijkje te nemen. Tip: probeer het eend menu.
Chantal .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Van collega's hoorde ik al regelmatig lyrische kreten over de 'best Peking Duck in town' en dat schept enige verwachtingen. Zeker als je al 15 jaar geen voet in een Chinees restaurant hebt gezet omdat je het niet zo op de Chinese keuken hebt.

Zo vlak voor de feestdagen was het bijzonder rustig in het wat gedateerd uitziende restaurant. Maar dat is ook 'part of the charm'. De lyrische kreten van mijn collega's over de Peking Duck waren niet overdreven. De verschillende gerechten die vanuit die ene eend worden bereidt, zijn om je vingers bij al te likken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Chinese keuken weer wat meer ben gaan waarderen. En hier kom ik zeker nog vele malen terug.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
In 1993 als eerste Chinese restaurant in Europa beloond een Michelin-ster en in 2005 met een tweede… Al jaren heb ik Sichuan Food een bezoek willen aandoen en eindelijk komt het er van. Hoewel stijlvol, doet het interieur niet bepaald Chinees aan. Je waant je in 1970 in een stijlvol Frans restaurant waar de tijd sindsdien is verstomd. Het geeft niet: de tafels zijn aangenaam gespatieerd en bevolkt door keurige 55-plussers.

Het 'Sichuan Delight' 5-gangenmenu spreekt me aan dat 'dagelijks een verrassing is omdat de kok dit samenstelt uit de verkrijgbaarheid van de beste dagverse producten'. Ik vraag de gastheer hoe de kok daar vandaag invulling aan geeft. De man is niet te verstaan: noch in Nederlands, noch in Engels waardoor het verrassingselement gegarandeerd is. Een Nederlands sprekende collega geeft uitleg waarop ik het menu bestel.

Een hors-d'oeuvre bijt het spits af met 2 dim-sum pasteitjes en loempia welke goed smaken, maar de gebakken oesters zijn een teleurstelling. Taai (te lang gebakken), een te kruidige saus en vergezeld van erg dik gesneden, bijna rauwe lente-uitjes, valt haar eigen smaak compleet weg. Oesters presenteren op een St. Jakobsschelp, een eigenzinnige couvertkeuze (Keltum vork combineren met Van Kempen en Begeer mes), het helpt je als restaurateur niet 2 Michelinsterren te behouden..

Het tussengerecht, de Sin-Do gevogeltesoep, blijkt ongenadig pittig te zijn. Er wordt me een kleine adempauze gegund, mijn smaakpupillen zijn weer bij de les. Het 'eerste hoofdgerecht' bestaat uit voortreffelijk bereidde gestoomde tarbot en coquille, subtiel op smaak gebracht met een beetje gember en sojasaus. Je zult je best moeten doen een beter bereidde vis te vinden. Héér-lijk, zo hoort het! Over het 'tweede hoofdgerecht' ben ik minder te spreken. De ossenhaas is prima bereid, maar het is de eendenborstfilet: ook haar eigen smaak valt volkomen weg door zeer kruidige saus. De tot eendenshoarma versneden filet is er deels debet aan: verhoudingsgewijs 'kleeft' er meer saus aan, dan aan een enkel stuk van hetzelfde gewicht. De ober legt uit dat dit een concessie is van de kok, hij blijft anders met een stuk eend zitten. Bestel dit menu in een tweevoud en het wordt bereid zoals het op de kaart staat: geroosterd en met een lichte sojasaus.

Ik kan niet zeggen dat ik hier tevredenheid heb gegeten. Iets dat niet aan service of decor lag, maar het onsamenhangende 5-gangenmenu waarin de smaak van oester en eend niet uit de verf kwam. Jammer, dat Michelin-sterren eerder uitdoven dan haar kosmische zusjes…
Wbrand .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Zeer goed eten met uitstekende bediening. Vooral het Peking eend menu is een aanrader (met vooraf Gee-Gee Giant Gamba's).