Sichuan Food

Reguliersdwarsstraat 35 1017 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206269327

Over het restaurant Sichuan Food

Winnende bereidingswijze

De muziek op de achtergrond en de inrichting passen perfect bij de Chinese keuken. Sichuan, een van de vier manieren van koken in China, is hier de bereidingswijze en dat kan echt pittig zijn. De Peking eend is de absolute favoriet en als je helemaal los gaat kies je het Imperial Menu of Royal Menu. Zij waren het eerste Chinese restaurant in Europa dat een Michelinster ontving!

Meer informatie over restaurant Sichuan Food

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
9,3
Harrie N.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Peking eend is ongekend lekker fantastische andere gerechten en een voortreffelijke bediening we komen zeker terug hier.
D V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Afgelopen zondag gegeten bij dit lekkere restaurant. Dit was de eerste Chinees die een michelinster won in Europa. Het eten was idd heel goed, de bedienibg ook. Duidelijk een familierestaurant. Als men hier het gehele interieur eruit haalt en er een modernere Chinees van maakt op deze plek, heb je weer goud in handen. Het interieur is hopeloos verouderd. Er moet nieuw leven in geblazen worden.
Ralph W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Amazing food.
jpjfholla H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Uitstekend Chinees specialiteiten restaurant en goede bediening. Buiten is de sfeer zeer levendig, in het restaurant zelf rustig.
Court V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Prima gegeten. was hier sinds lange tijd weer. vriendelijke service. eten was goed, het enige minpuntje was de grote groep zeer luidruchtige toeristen. Maar verder dus oke.
peer H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Great food
Joel G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Attente en vriendelijke bediening. Mooi en lekker Imperial menu gehad. De soep was alleen wel meer dan een beetje pikant, en ik ben best wel wat gewend. Uit het fruitdessert had wel iets meer gemaakt kunnen worden. Het stukje bloemversiering op de borden kan m.i. beter door iets beters en versers vervangen worden.
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Via reviews over het 3 gangen Peking eendgerecht hier gereserveerd. Nog niet eerder zo gesmuld van de diverse bereidingen (flensjes, bouillon, en op 3 wijze bereid). Vriendelijke ingetogen bediening. Het aansnijden van de eend voor de vulling van de flensjes is een mooie voorstelling. Tenslotte compliment over de voortreffelijke koffie.
David B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zeer goed gegeten. Hadden het Peking eend menu genomen. Afwisselend en zeer smakelijk samengesteld menu. Service is goed, vriendelijk en attent. Interieur is een beetje gedateerd, maar dat geeft een goede sfeer. Zeker een aanrader voor goed Chinees eten in Amsterdam.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Eerste Kerstdag. Familie-etentje bij Sichuan Food. Het begon met een vriendelijk ontvangst, een handdruk en het aannemen van de jassen.

Geen witte tegeltjes en geen TL verlichting, maar een sober doch warm interieur zonder tierelantijntjes. Alles draait hier om het eten, de bediening en om het de gast naar de zin te maken.

Het eten dan, dat is voortreffelijk. De malse haasbiefstuk met gedroogde Sichuan kruiden smolt van pure zachtheid bijna weg op de tong en de kipfilet in de kruidige saus was bijzonder smaakvol. Dat geldt ook voor de geroosterde eend! De presentatie van de ossehaas, kip, garnalen, visfilet en de zeer verse groenten alles opgediend in een mandje van bami was verrassend en lekker!

Een aandachtspuntje dan. De porties zijn wat aan de kleine kant. Maar dat is heel persoonlijk, de één is een grote eter, de ander een kleine.

Kortom, met de Chinese thee, de lychees met ijs na, de hardwerkende, attente, professionele bediening was het een geweldige beleving bij Sichuan Food!
Francois D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uitstekend. Was de twede keer en wij komen speciaal van Brussel. Tot binnenkort. F en F.
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Via iens gelezen over de bekroonde peking eend, en speciaal hiervoor naar Sichuan gegaan. Kunnen niet anders zeggen dan fantastisch!! Wat ontzettend lekker, Een onverwachte parel tussen de "toeristen" eettenten. Mijn vrouw die gek is op peking eend heeft ze nog nooit zo goed gegeten en ikzelf die er normaal niet dol op ben heb mijn vingers er ook bij afgelikt, zo hoort het te zijn en niet anders, een echte aanrader!! We gaan zeker terug.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eten: We kwamen voor de Peking eend, en de hoge verwachtingen werden waargemaakt. Keurig klaargemaakt (echt geroosterd) en geserveerd in 3 gangen, welke allen zeer goed smaakten. Daarnaast wat dim sum besteld (lekker maar beetje weinig) en wat extra groente (smakelijk maar niet bijzonder). Volgens mijn Chinese vrouw was het vergelijkbare kwaliteit als wat men in Beijing zou kunnen krijgen.

Service: Uitstekend, zeer attent en vlot. We zaten uiteraard wel even te wachten op de eend maar dat komt door de bereiding, wat ook duidelijk aangegeven is.

Decor/Sfeer: Enigszins gedateerd maar wel sfeervol. Menu is wel echt aan vervanging toe, plastic bladen vielen bijna uit elkaar. Prettige passende achtergrond muziek en rustige gasten, prima gewoon.

Prijs/kwaliteit: Goed. Je betaalt wel wat, maar de kwaliteit is het waard.
Reinier Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Bij deze Sichuan Chinees kan je echt pittig eten, dat kom je niet vaak tegen. Op het menu staan dan ook niet de doorsnee gerechten. De kip was mals, maar het rund een klein beetje taai. Geen vet vlees gelukkig. De Gong-Bau Chicken is zeker aan te raden. Bij de gerechten zat voor ons te weinig rijst, dus we moesten bijbestellen (en bijbetalen). Bediening was vriendelijk en correct. Achtergrondmuziek typisch voor een Chinees restaurant en niet storend. Wij komen nog eens terug.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Nee, dit is geen restaurant waar je naar toe gaat om te zien of gezien te worden. Dit is ook geen restaurant om je te vergapen aan designinrichting en hippe bediening.
Hier gaat het om het eten en dat is gewoon heel goed. Een voorgerecht met kleine hapjes en vervolgens het peking-eendmenu waren voorbeeldig. De bediening is corrrect, er wordt aan tafel uitgeserveerd. Pannekoekjes worden voor je gemaakt, tussendoor is er steeds een warm doekje en na enige tijd wachten komt de eend terug in een mooie hoofdschotel met drie verschillende componenten. Er is op veel plekken in Amsterdam goede Chinese keuken te vinden. Wil je in een rustige sfeer met gevoel voor service een net iets verfijndere avond hebben dan ben je hier aan het goede adres. De inrichting (de zaak bestaat inmiddels 30 jaar) kan wel wat opfrissing gebruiken maar het mooie aquarium met anemonen en verschillende vissen is nog net als 20 jaar geleden een feest om naar te kijken.
Duivel .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Al jarenlang wens en idee om hier toch eens te gaan eten kwam het er zaterdag de 21e november jl. van. Viel toch een beetje tegen helaas, jubileummenu (ze bestaan 30 jaar) genomen, maar ik snap dan echt niet waarom er over oesters iets van een mierzoete Gouda's Glorie saus gegoten moet worden.....doe dan gewoon een bosuitje met wat zwarte sojabonen...of helemaal niks en alleen wat citroen.
Heb me wel al voorgenomen om gewoon nog eens te gaan hoor, want je moet je niet meteen af laten schrikken maar ik hoop dan wel dat het beter is, niet teveel leunen op het verleden is het devies.
D V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Een Chinees restaurant in een chique jasje. De zalige eend wordt aan tafel met witte handschoenen aan gesneden en geserveerd. Een leuke en heerlijke ervaring. Houd wel rekening met enige bereidingstijd voor het eendmenu. Dit staat ook op de menukaart aangegeven.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Hier kom je voor traditionele Chinese gerechten, met als absolute voorkeur de peking eend. De bediening en entourage zijn uitstekend. Je eet hier met een lach en je vertrekt met een goed gevoel. Kom hier niet om de Michelin-sterren (sfeer) te proeven (want die tijd is ver voorbij), maar geniet vooral van de historie en rijke gerechten.