Si DES

7,1
Voordelig
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Topzaak. Van buiten zou je niet verwachten dat het binnen in alle opzichten zo goed is. De gerechten zijn super, de kaart is heel uitgebreid, de gerechten zijn authentiek eismaken geweldig en de prijs-kwaliteit verhouding is ongekend. Love it.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We zijn nu twee keer bij Si DES wezen eten. De eerste keer was een regelrechte ramp: hele slechte, ongeinteresseerde bediening en het eten (de spareribs) was alles behalve lekker. Afgelopen weekend gingen we voor de herkansing en gelukkig is er het een en ander verbeterd. Ditmaal namen we veilig de rijsttafel en die was inderdaad erg lekker. Het enige nadeel was dat het in kommetjes op een bamboe-rieten mand werd geserveerd en alles dus binnen no-time koud was. De bediening was wisselend. Het is heel apart dat er geen vaste bediening per tafel is en je dus door alles en iedereen geholpen wordt. De jonge meiden waren heel beleefd en aardig en hadden ook een zakcomputer om de bestellingen op te nemen. Het oudere personeel was nog steeds totaal ongeinteresseerd, schrijven niets op en maken daardoor heel veel fouten. Wat ook opviel is dat bij het heren toilet nog steeds alles urinoirs kapot zijn. De hoge beoordelingen snap ik daarom niet, want er mankeert heel veel aan dit restaurant.
Marszzz .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ze hebben aparte gerechten maar ook schotels voor wie wat minder of sneller wil eten. Ik had Mie met Kip van de streetfoods. Was heerlijk met groente enzo. Passend interieur en aardige bediening.
Kom hier nog nog eens terug om de andere gerechten te proberen!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Als je authentiek Indonesische- en/of Javaanse gerechten wil proeven dan is dit restaurant een regelrechte aanrader. Zelfs de prijzen zijn Indonesisch en daar houden wij Nederlanders ook van. Gekozen voor Ikan Bakar (gebakken vis) en Ketoprak (streetfood groentegerecht) en wij vonden het erg goed, de smaak is goed vergelijkbaar met de authentieke keuken in Indonesië zelf.

Toen we op de goed gevulde menukaart ook het traditionele Balinees nagerecht : Bubur Ketan Hitam (zwarte zoetige rijstepap met kokosmelk en palmsuiker) waren we ervan overtuigd: de prijs- kwaliteitsverhouding is hier meer dan in orde!

De service is erg vriendelijk en behulpzaam en mocht je Bahasa Indonesia beheersen, dan kom je nog verder met gezellige gesprekken. De inrichting is netjes en sfeervol. Wat apart blijft is het kinderspeelhoekje waar je ook als volwassenen je kan uitleven op de karaoke installatie.
Deze Karaoke installatie is goed hoorbaar in het gehele restaurant en wij hadden het geluk om mee te genieten van iemand die vermoedelijk niet door de voorrondes van Idols is gekomen.

Minpunten
- Bereikbaarheid met de auto
- Karaoke installatie is goed hoorbaar in het gehele restaurant

Pluspunten
+ Capaciteit
+++ Prijs- kwaliteitsverhouding
Tony_S .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
In 1 woord "heerlijk".

Ik ga vaak genoeg naar Si-des, het liefst iedere dag.
Ik ben een single man en woon in de buurt van Si-des, heb altijd een leuk praatje met het personeel en neem vaak de "Nasi Uduk" omdat die zo gigantisch lekker is, de ingrediënten vliegen over je tong maar op een goede manier. Het evenwicht van de specerijen die gebruikt worden in de gerechten van Si-des zijn precies goed.

De keren dat ik er ben geweest was de sfeer altijd goed. Een heerlijke rustige Javaanse sfeer, op het moment van binnenkomst al. Wat mij ook zeker opvalt door de jaren heen is dat de eigenaressen, waar ik ook al meerdere keren mee heb gesproken, haar uiterste best doet om alles te verbeteren aan haar zaak. Zo zag ik laatst nieuwe menu kaarten met een mooi nieuw design en een heel nieuw interieur. Ik zie zeker grote stappen vooruit voor Si-des.

Ik raad iedereen zeker aan om een keer voor de niet al te dure gerechten Si-des binnen te stappen en een heerlijke maaltijd te proberen.
Marcel_Bosch .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Persoonlijk heb ik nog nooit voor ik bij Si-Des langs ben geweest Indonesisch gegeten. Het is altijd in mijn gedachte gebleven dat ik het ooit moet proberen, maar helaas niet aan toe gekomen. Op een vrije dag stelde een vriend voor om het eindelijk eens te proberen.

Toen wij aankwamen werden wij vriendelijk begroet en bij een tafel voor twee gezet. Eerst wou ik met iets simpels beginnen, dus koos ik voor Bakso. Ik ben altijd dol geweest op soep, en door deze werd ik niet teleurgesteld. Integendeel, ik vond het zo smakelijk eten dat ik er nog een bestelde.

Daarna had ik trek in iets anders. Ik keek door de menukaart en besloot om een portie Ayam goreng krispi te bestellen. Ik heb in mijn tijd vele soorten vis geprobeerd, maar dit was echter de beste. Lekker krokant en met rauwkost met rijst.

Lekker eten, goede prijzen en vriendelijk personeel. Ik zal zeker terug komen!!
G-van-Dam .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Ieder restaurant heeft een eigen draai aan een gerecht. Ik heb nog nooit bij Si-Des gegeten en wou het eens bij hun uitproberen. Laat ik het maar zo zeggen, dit is een exemplair restaurant. De Nasi met geroosterde kip en groenten had een geweldige smaak en textuur. De Mie ayam pangsit was kleurrijk en vulde mijn maag compleet. Het was alsof mijn smaakpapillen een nieuwe smaak ontdekten.

Zeker een aanrader voor liefhebbers van de Indonesische keuken.
Klaus_ .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik heb hier een jaar eerder al een keer gegeten, ik was er veel lof over (achteraf was de eindcijfer te optimistisch, vanwege te optimistische cijfer van mijn moeder). Helaas is mijn laatste bezoek heel erg tegen gevallen.

Wij bestelden een paar kleine gerechten voor de lunch, waaronder otak, gefrituurde tahoe met deeg en batagor. Otak was prima maar de andere twee gerechten waren veelste vettig. Vooral de tahoe viel verkeerd in de maag bij mijn vriendin. Ik durfde de tahoe niet eens aan te raken bij het zien van zoveel olie.

Ik ben meer dan een jaar hier niet geweest en qua service is het niks veranderd. Er werken nog steeds jonge mensen, die ook nog eens onattent zijn. Volgens mij kampt si Des nog steeds met personeelsproblemen, er werken best weinig mensen in het restaurant terwijl het redelijk druk is. Je moest letterlijk nog steeds om de menu kaart vragen. Eten wordt nog steeds traag gereserveerd.
Ik snap niet dat het na een jaar de service nog steeds zo slecht is.

Decor is gezellig, leuke Indonesische aspecten. Wel hier en daar mismatch van stijlen.

Conclusie
Si Des is een gezellig restaurant en ook nog eens druk bezochte restaurant. Inmiddels zou de eigenaar toch wel moeten aanpassen mbt de bediening. Zet wat meer ervaren mensen in die wel het overzicht kan houden en meer attent zijn tegenover hun bezoekers.
Het eten was ons tegengevallen, o.a vettige tahoe, maar dat komt ook omdat we maar kleine gerechten hebben besteld.

Desalniettemin, Si Des is wel een van de weinige restaurant die authentieke indonesische gerechten serveert in Den Haag. Het feit dat het nog steeds draait en ook nog steeds druk is, zeg wel wat over het restaurant.
De bediening moet wel beter worden, want het zou zonde zijn als mensen hier niet meer komen alleen vanwege de trage/onattente bediening.
Erikpeters .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik ben dol op: Rijst met stukjes kip in kerrie en groenten en bij Si Des was het smullen en dat maar voor €7,50 p.p. Het decor springt erg uit en dat voor zulke lage prijzen wel erg laag )ondanks ik het niet erg vindt.

Service zie ik inderdaad erg jongen mensen maar gesproken met een Dame van de bediening en ze werkt er al 2 jaar en zei dat er veel is veranderd door de eigenaresse.

Top plek om te eten en mooi uitzicht ook!!!
Fayacruz .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Van het weekend samen met mijn vriendin naar sides gegaan waar we hebben genoten van het traditionele Javaanse eten. We kwamen aan en werden meteen geholpen. We kregen een tafel die erg mooi was opgemaakt. Er werd gevraagd of wij wat te drinken wilden en dat stond ook erg snel op onze tafel. De bediening was uitermate gezellig en kenden het menu uit hun hoofd. Ik als Nederlander vind het af en toe nogal moeilijk om een Aziatisch gerecht te kiezen maar de bediening legde met liefde uit wat welk gerecht allemaal inhield. Het eten wat wij op ons bord kregen was erg mooi opgemaakt en smaakte verrukkelijk. 2 avondgerechten met 2x drinken voor €31,50.

Daarna nog met mijn vriendin naar de film geweest wat goed te combineren valt (5 minuten lopen van het restaurant)

Top restaurant, kom zeker nog een keer terug om de rest van de menukaart te proberen!
PdenDulk .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Super lekker gegeten bij restaurant Sides. Heb genoten van de heerlijke gekruide gerechten. Prijzen waren zeer laag en voor iedereen betaalbaar. Ik kwam binnen met mijn vriendin en werd gelijk geholpen en naar mijn tafel gebracht. Kregen ook snel wat te drinken en het personeel was erg aardig. Het interieur had een moderne maar ook traditionele sfeer.
Mc C.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Eten waren zeker heerlijk!
Het restaurant ziet er goed verzorgd uit, folders zijn zeker wel aantrekkelijk, je blijft ernaar kijken.
SweetLakeCity2015 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We hebben laatst heerlijk gegeten bij Si Des. We hebben iets eenvoudig gekozen, roti en een soto, maar door de eigenaresse werd ons tevens de risoles aanbevolen en dat lieten we ons geen tweede keer zeggen. De bediening was prima en zeer beleefd. Het decor is verder in orde, het is en blijft een toko, maar wel heel gezellig. Kortom, we hebben er uitstekend gegeten tegen een schappelijke prijs en we zijn geholpen door vriendelijk personeel in een prettige ambiance.
SanneVDLeeuw .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Omdat ik geen zin had, ben ik lekker naar Si-des gegaan, omdat ik daar een keer uit eten ben geweest met collega's. Dit keer heb ik Ayam bakar besteld , dat is kippepoot (geroosterd) met sambal ketjap en raumkost met rijst. En als drinken es cincau. Van dit maaltijd heb ik genoten van de kruiden die naar voren zijn gekomen in de kip, waarbij de rauwkost een frisse afwisselende smaak bij gaf.

Om van het eten te genieten gaf de es cincau een heerlijk rustsmaak, waar de klantvriendelijkheid van het bedieningspersoneel zeer attent was of alles naar wens is dan wel naar wens smaakt. Met de omgeving van Si-des maakte het tot een heerlijke en prettige eetbeleving en dat voor een mooie prijs ook.
Michael P.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Bij Si-Des heb ik heerlijk gegeten ik heb het volgende besteld: Saoto (surinaamse kippensoep met tauge, ei, garnituren en rijst) en Mie ayam (huisgemaakte noedel met kip, soisam, bouillon en pangsit vel) voor 4 personen, ik heb genoten ervan!! echt een aanrader. Dit was mijn eerste keer bij dit restaurant.
JoeyK .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Woensdag avond met de familie bij restaurant Sides gegeten in de stad. Heb zeker genoten van de traditionele javaanse gerechten. De kinderen genoten er net iets minder van al die goed gekruiden en Javaanse gerechten :p.

Heb ook nog even met de eigenaressen mogen praten en kwam er toen achter dat restaurant Sides helemaal geen restaurant is, maar juist een uitgebreide toko. Waar je in plaats van alleen eten kan afhalen ook gewoon kan zitten en dineren. Dat verklaarde ook de niet al te professionele bediening en het goedkope eten maar dat werd al gauw goed gepraat doordat het bleek dat het een toko was.

Ik vind het een erg leuk concept van de eigenaressen om een uitgebreide toko te beginnen. Je kan zo op een niet al te dure manier het echte Javaanse voedsel proeven.

Ik kom geheid terug voor nog een maaltijd.
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Zondag 14 maart heb ik bij restaurant si-des gegeten het eten smaakte erg goed alles proefde alsof het net in Java is geoogst verder was het eten goed gekruid.
Ik heb er erg van genoten.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Er is veel veranderd bij Si Des en daar ben ik blij om dat ze het wel aanpassen binnen het restaurant.Vooral de tafels zijn zooo veel beter en vergeet de stoelen niet!!!
Sandreter .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Met teamuitje naar Den Haag gegaan en bij sides geluncht. Was erg gezelig en de rustige sfeer die er hangt was erg fijn. De lunch leek wel een avondmaaltijd qua hoeveelheid ondanks dat viel de prijs gigantisch mee. Super dag gehad. Mijn dank aan het personeel van Sides!
Simonekleine21 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Tijdens mijn aanwezigheid in de het centrum van Den Haag had ik even snel een goed vullende lunch nodig. Ik stapte bij Si Des naar binnen en bestelde wat losse broodjes. Ik verwachtte even snel wat kleins en een snelle hap, maar daar dachten zij anders over. Hetgeen ik kreeg was bijna een diner. Zowel qua hoeveelheid en de aandacht die er aan besteed was. Echt lekkere broodjes. Wat je normaal op een bord krijgt, krijg je nu op een vers broodje. Ik ga zeker snel terug om eens het avondeten te proberen!