Shisha

Orthenstraat 356 5211SX Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Shisha

De echte Marokkaanse keuken

Als je uit eten wilt denk je misschien niet meteen aan de Marokkaanse keuken. Maar als de woorden couscous, tajine en gevulde dadels je als muziek in de oren klinken is deze Marokkaanse misschien de keuken die je zoekt. Laat je oog vallen op een lekker schotel of salade op het menu of laat je bord vullen met een verrassing van de chef. De verschillende tajines, schotels of heerlijke Marokkaanse of Tunesische desserts zullen je een nieuwe culinaire wereld doen ontdekken!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Shisha

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

Lekkereten1944 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu vlees. De ontvangst was vriendelijk en we kregen een tafeltje bij het raam. Al vlot kwam het voorgerecht, heerlijk gekruid gehakt in een envelopje van filodeeg. Een lekker klein gerechtje. Daarna kippensoep op zijn Tunesisch. Dat viel zeker mee. De zoetige kruiden klopten helemaal met de licht gebonden oranje soep. De gangen kwamen steeds vlot door maar met voldoende tijd er tussen om ontspannen te kunnen praten en drinken. De kok had voor ons beiden aparte hoofdgerechten gemaakt zodat we bij elkaar konden proeven. Een tajine met kip en olijven en een ovenschoteltje met kefta (kalfsgehakt) met aardappel en aubergine. Mijn partner is niet gek van olijven maar ik des te meer dus dat kwam goed uit. Beide gerechten waren prima gekruid, niet te scherp, precies goed naar onze smaak. De hoeveelheid was wel wat groot voor twee personen. Als nagerecht een Tunesisch puddinkje met vers fruit en een toefje slagroom. Ik vond het een mooi uitgebalanceerde maaltijd waarbij je je, mede door de leuke inrichting van het restaurant, even in Noord Afrika waant. Een mooie ervaring voor ons en voor herhaling vatbaar.
Romy D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met man en een vriendin naar Shisha omdat ik een bon had gekregen van vrienden. Meteen een lekker Oriëntaals sfeertje binnen. Warm welkom en leuk contact. Kijk dat is prettig binnenkomen.
Buiten "teisteren" de eerste Carnavalsvierders de straten, binnen is het rustig. Veel te rustig, mogelijk door het naderende Carnaval, want deze zaak verdient meer aanloop.
Glutenvrij was geen probleem (opgegeven bij de reservering), frietjes konden ook.
Een heerlijk soepje met Tunesische kruiden vooraf. Ik houd van de Noord-Afrikaanse keuken, heerlijke kruidenmelanges.
Daarna een tajine met kalfsvlees, salade en voor mij frietjes, de anderen bulgur. Onze vriendin een overheerlijke visschotel.
We drinken er een rode Marokkaanse wijn bij (Cabernet-Sauvignon en Merlot), die goed aansluit bij de gerechten, zelfs de vis!
Heerlijke zoete toetjes na, zelfs voor mij als glutenvrije eter (dadels met noten).
De rekening komt in Alladin's lamp en onze tafelgenote is daar verrukt over. Waarop ze bij het verlaten van de zaak een lampje cadeau krijgt, zomaar voor niets, omdat we zulke spontane gasten zijn! Hulde!
Op naar Shisha allemaal!
Houdin P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
De bediening mocht iets vrolijker. Het eten was lekker maar weinig voor de prijs. Het decor was weer erg mooi, ik heb toch een leuke avond gehad hier.
Cagri A.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Het eten was weinig voor de prijs. Kip was lekker maar in het vlees zat veelste veel kraakbeen. Serveerster deed erg droog. Het decor zag er erg goed uit
MissBS .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gegeten met een social deal bon. Gekozen voor het vlees menu. Lekkere smaakvolle vlees gerechten. Mild gekruid en royale porties. Vriendelijke bediening
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Vanavond een verrassend aangename avond gehad bij dit charmante Marokkaans/Tunesisch restaurant. De ambiance is sfeervol, het eten lekker en goed verzorgd en de bediening uitermate vriendelijk en correct. Gelozen voor enkele traditionele gerechten en hier geen spijt van. Goed gekruid en een feest van smaak. Alleen de huiswijn zou iets beter hebben gemogen, iets te zoetig naar onze smaak. Al met al echter zeker waard om nog eens terug te gaan.
Kaatje_85 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
We zijn al vaker langs dit restaurant gelopen, en ineens hadden ze via socialdeal een actie. We hebben meteen 2 vouchers besteld voor een 4-gangen diner en waren erg benieuwd. Bij binnenkomst werden we al aangenaam verrast: vriendelijke bediening en een gezellig decor. We kregen beiden een 4-gangen diner gebaseerd op vlees. Het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere!! Het hoofdgerecht was een tajine van kalfsvlees, met dadels, amandel en pruim. Heerlijk. Bij elke gang kregen we een uitleg van wat er op het bord lag. Naderhand hebben we nog een shisha gerookt onder het genot van een verse muntthee. We hebben een heerlijke avond gehad en waren zeer aangenaam verrast door het eten en de algehele sfeer. Dit restaurant heeft er klanten bij, ik verheug me al op het volgende bezoek!
ChingYang .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Met 7 collega's van werk hier het verrassingsmenu gekozen. Erg lekker, veel variatie in smaken, zowel bij het voorgerecht als bij de vijf verschillende tajines: kip, lam, kalfsvlees, vis en vegetarisch. Allemaal van goede kwaliteit en ruime porties. We kregen niet alles op. En toen kwam het Grand dessert nog! Prettige atmosfeer, rustige, attente bediening.
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Andere definitie van avandje uit. Mooie gerechtjes met een Noord-Afrikaans smaak pallet. Bediening zeer keurig en makkelijk in de omgang. Een aanrader voor degene die een lekkere maaltijd zoekt, zonder de friet met biefstuk optie.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
We komen hier vaak en vinden het een super gezellig restaurant. Het eten is altijd bijzonder met spannende combinaties van kruiden en ingredienten. De bediening is heel attent en lief. Tot gauw !
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Omdat we voor de film snel nog wat wilden eten hier naar binnen gestapt met het verzoek of we voor een bepaalde tijd nog snel konden eten. Dat is helemaal gelukt met de Berber Tajine en het was nog heel erg lekker op de koop toe! Mooie volle smaken in het stoofpotje en heerlijk mals kalfsvlees (dat kalfje had ik in de haast niet goed gezien, anders had ik wat anders gekozen). De salade erbij was vers en fris. Waarom ik toch geen acht voor de service geef, komt doordat we bij de tajine één éénpersoonspotje met de bijbehorende tarwekorrels kregen. Dat was zo op. Het was geen probleem om er een potje bij te krijgen, maar dat ene potje voelde zo ongastvrij en zuinigjes aan. Maar ik kom zeker nog wel een keer terug om uitgebreider van de menukaart te eten.
Laurens U.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Ondanks het feit dat men bijzonder enthousiast is en zeer aardig laten ze af en toe wat lang op zich wachten. De porties bij het verrassingsmenu waren wat klein. Op de smaal weinig aan te merken..
Echtlekker .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Hier met een ander stel gaan eten vanavond . Voor mezelf was dit de tweede keer. Het eten was best aardig, maar niet echt bijzonder, voor de kieskeurige eter / hobbykok . Duidelijk was dat het eten niet bereid was in de echte authentieke tajine . Het had niet de authentieke smaak. In de schaaltjes bijgerechten zoals sla , humous , bulgar , zat geen bestek . Er werd geen brood bij geserveerd , een klein bordje om de bijgerechten op te doen ontbrak. Brood om de humous op te doen er maar bij besteld maar helaas...de broodjes kwamen pas toen alles al op was. Ze waren het vergeten. Ook een beetje jammer dat ze niet goed afgebakken waren. Al met al een zes voor het eten. Het werd een beetje goed gemaakt met een likeurtje van het huis.
Sfeer en bediening verder prima.
Simmm .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Heerlijk en uitgebreid gegeten bij shisha, wij hadden gekozen voor een verrassingsmenu. Erg goede prijs ook! We kregen een uitgebreide uitleg over het eten en ook werd er rekening gehouden met mijn allergieen. Erg vriendelijke bediening en gezellige sfeer, ik kom zeker terug!
Alidinis .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Een aanrader voor iedereen die even iets anders wil eten dan standaard Italiaans/Spaans of Grieks. De sfeer is ontspannend en aangenaam, mooie turquoise kleuren, kleurrijke waterpijpen en arabische muziek op achtergrond. Vriendelijke bedienning, ook komt de kokkin voorbij om te kijken of alles naar zn wens is. Lekker Brik als voorgerecht en als hoofdgerecht de Tajin Berber gehad. Als afsluiter nog de gevulde dadels geprbeerd met arabische koffie natuurlijk. Was heerlijk. Zeker waard om weer terug te gaan. Groetjes
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Je stapt binnen in Arabische sferen, helemaal goed. Waterpijpen, mooie kleding, echt het voelt alsof je op vakantie bent in een Arabisch land. De service is fantastisch, heel gastvrij. Men is er trots op dat men in dit restaurant werkt en terecht. Het eten is ook nog eens fantastisch. En de toiletten waren schoon, hoera!! Echt een super leuke avond gehad, een aanrader dus.
AkrAKR .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Bij binnenkomst werden we begroet door iemand in traditionele kleding. Vanaf het begin voelden we ons thuis bij haar en ook in de ambiance van het restaurant. De inrichting is typisch Arabisch met in de ramen waterpijpen en kannen op sokkels. De kleding van de bediening heeft zich niet aangepast aan de Nederlandse kledij maar lijkt ook meer opp dat van de kleding van de Arabische wereld, mooie jurken met mooie kleuren. Zowel degene die in de bediening staat als de kokkin kwam regelmatig een praatje met ons praten. En dan het eten. Wij hadden als voorgerecht een mix van allerlei gerechten uit de Arabische wereld, zowel warm als koud. Heerlijk! Als hoofdgerecht had mijn vrouw een lamsschotel van de gril en ik en stoofschotel van vis, alles voorzien van een speciale rijst, aardappelen en groente. Wederom heerlijk! Als dessert hebben we Baklawa gegeten met meerdere stuks fruit erbij, een genot voor de tong. Omdat ik altijd graag een digestief lust, kreeg ik een heerlijke bittere vijgenlikeur voorgezet, mijn vrouw een dadellikeur. Beide typisch Arabische drankjes. Vergeet vooral niet de Arabische koffie te drinken, voorzien van verschillende kruiden. wij hebben een heerlijke en gezellige avond gehad. Zij vertelden ons dat soms ook een buikdanseres aanwezig is. Naast alles wat ik heb opgenoemd een reden om terug te komen. Het enige wat minder is, is de sanitaire voorziening. Het apparaat om je handen te drogen werkte niet naar behoren. Maar ja, als dit het enige is. Een echte aanrader als je in Den Bosch bent. Wij gaan zeker terug.
Emmeke R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Je waant je in Marokkaanse sferen; de inrichting, de kleuren. Je bent er even helemaal uit. Ook het eten voert je naar andere sferen. Er was voor de dames een andere tajine dan voor de heren van het gezelschap. Onderscheid moet zijn?! Een van mijn disgenoten was net terug uit Marokko en zei dat hij in Marokko niet zo lekker gegeten had als hier. Wij komen zeker een keer terug
Darko .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2013
Authentiek familierestaurant gevoel. Vorige week gegeten met zijn 4-en. 2x 5 gangen vis en 2x 5 gangen vlees verassingsmenu.
Was lekker. Bijzondere smaken. Elk gerecht werd keurig toegelicht door de bediening. De opmaak van de borden had in deze prijsklasse van een iets hoger niveau moeten zijn. De smaken waren prima. Over het geheel genomen had ik achteraf zelf liever de vis gerechten gehad. Uitgezonderd het hoofdgerecht (stoofvlees in tagine: jummie). De soep was mij iets te simpel. Pittige kippenboullion met groenten. Uiteindelijk wel lekker gegeten. In deze prijsklasse had ik toch iets meer aankleding verwacht. Zowel van de gerechten als de zaak zelf. Vandaar de wat lage cijfers. Het eten uiteindelijk vanwege de smaken toch nog een ruim verdiende 7.
Ellen W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Een paar keer het restaurantje voor bij gelopen, en vanavond dan eindelijk gegeten. Beiden hebben we gekozen voor het 5-gangenverrassingsmenu. Het was erg lekker en verfijnd van smaak. Bij de eerste drie gangen zat als decoratie wel elke keer dezelfde sla bij, en de gerechtjes maakten dit helemaal goed. Tussen de eerste drie kleinere gangen en het hoofdgerecht zat een wat langere tijd, en bij navraag was dit om het eten wat te laten zakken. Het hoofdgerecht was heerlijk en het nagerecht een lekkere verzameling van kleine hapjes.De dame die het eten serveerde was aardig en is oprecht geinteresseerd of je het eten lekker vond.