Shiro

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning
Joostdejonge .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Afgelopen week hier gegeten. Prima eten, echt andere gerechten. Allemaal vers. Erg vriendelijke bediening. Gekozen voor het maand menu. Erg divers, porties wel aan de grote kant.
Jolijn W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Fantastisch. Goede kalme service, eten was geweldig. Als ik iets heb aan te merken was het dat het best wat warm was maar je zit als het ware op een "zolder" dus dan is het op zich best logisch dat het gauw warm wordt. Alle gerechten werden kalm toegelicht en uiteindelijk ga je naar huis met een voldaan maar geen overvol gevoel. Wat een traktatie!
KarinLeontine .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Shiro is een ervaring die je altijd bij blijft. Japans eten is zo puur, eerlijk, gezond en vooral super heerlijk! De ontvangst is altijd even vriendelijk en de Japanse gastvrouw legt alles goed uit wat op je bord ligt. Het lijken net kleine kunstwerkjes. Het was een aantal jaren geleden dat we hier hebben gegeten (te lang geleden!). We hebben beiden gekozen voor het maandmenu (6 gangen) en hebben echt weer super de super heerlijk gegeten. We hadden dusdanig voldoende gegeten en gedronken, dat er helaas geen plaats meer was voor een glaasje Japanse pruimenwijn bij het dessert. Ook dat is een aanrader! We gingen zeer voldaan naar huis. Dit is een rasechte aanrader en zeer zeker voor herhaling vatbaar!
Mmoira .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Shiro was voor ons een geweldig bijzondere ervaring. Wij zijn al jaren dol op sushi en bezoeken ook regelmatig sushirestaurants met name met een all-you-can-eat concept. We vonden het echter tijd eens 'echte' sushi te gaan eten van echte kwaliteit. Nou, dat hebben we gemerkt. Het was heerlijk, we hebben het shiro menu gekozen dat bestond uit 5 gangen, iedere gang was een hele ervaring van verschillende hapjes en gerechtjes. De gastvrouw die zeer gastvrij en zorgzaam was legde bij iedere gang uit wat ieder gerechtje precies was. Wat een verschillende smaken en smaakcombinaties kwamen er voorbij! Het restaurant heeft een zeer huiselijke sfeer waardoor je je zeer op je gemak voelt, daarnaast word je goed in de watten gelegd. Kortom: Shiro is voor ons een topper waar we graag nog eens gaan eten!!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Bijzondere ervaring is het zeker. Shiro bevindt zich op de eerste verdieping van twee gebouwen. Voor je beeldvorming een zolder met huiselijke uitstraling.
We worden hartelijk welkom geheten door onze gastvrouw, gekleed als geisha. Opvallend is de beperkte tafels, reserveren is een must zeker op zaterdag.
De bediening is erg goed en de gastvrouw neemt alle tijd om ons de verschillende menu's uit te leggen.
We kiezen voor het Japans Shiro Menu. Daarbij willen we sake. We krijgen een kleine proeverij. waarbij de keuze valt op een zachte variant. Onze gastvrouw heeft hierbij ook een uitgebreide uitleg waar de verschillende sake's vandaan komen.

Het eten is zeer bijzonder en erg verfijnt. De sake smaakt erg goed bij de verschillende gangen.

We hebben een zeer leuke avond gehad en het eten heeft ons erg goed gesmaakt.

We komen zeker nog een keer terug!
Christophe V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Eten: Shiro is geen pseudo-aziatische schuur waar verwesterde gerechten worden geserveerd. De gerechten die in dit restaurant geserveerd worden zijn authentiek Japans, origineel en bereid met verse ingrediënten. Amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk.

Service: De gastvroouw is erg vriendelijk, spontaan en heeft enorm oog voor detail. Bij het serveren van de gerechten geeft ze uitleg over wat er op je bord te vinden is.

Decor: De inrichting is Japans zonder kitscherig te zijn. Het interieur is netjes, schoon en straalt gezelligheid uit.
Johannes_h .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Shiro, echt een aanrader voor diegene die van echt Japans houd ipv de all you can eat Japanner. Veel verschillende smaken die elke keer erg goed combineren en je verrassen.
De locatie kun je zien als gedateerd. Echter geeft het mij het gevoel dat je in de huiskamer van de gastvrouw zit wat juist een erg ontspannen sfeer geeft. In een authentiek Japans restaurant verwacht ik geen heel moderne inrichting.
De gastvrouw maakt het dat je je erg welkom voelt.
Jennie B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Na een reeds eerdere kennismaking bij Shiro hadden we ons wederom verheugd op een cilinaire avond. Ze bestaan 25 jaar, dus het jublileummenu gekozen (€62.00 pp). De gerechtjes vooraf zijn werkelijk erg lekker en ook de sashimi is niet te versmaden. Daarentegen was de kreeft ronduit taai en ook het hoofdgerecht van vlees bood weinig verrassing. Van vernieuwing houden ze klaarblijkelijk niet bij Shiro ook gezien de inrichting. Gastvrouw is zeer vriendelijk maar de andere serveerster verstond slecht nederlands en begreep ook niet wat we bedoelden. Een aanrader is de (koude) sake proeverij (€ 9.00 pp. De uitleg hierbij was erg leuk. Aan de hand van de kaart van Japan werd verteld uit welke streek de sake kwam.
We hadden aangegeven een fles witte wijn bij de gerechten te nemen, een wijnkaart hebben we echter niet gezien. Ze vroegen of we een Sauvignon Blanc wilden maar wij prefereerden een Chardonnay. De wijn was niet heel bijzonder maar kostte wel € 32.00. Al met al veel geld uitgegeven en niet helemaal tevreden naar huis.
M-R .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Geweldig gegeten, echte Japanse smaken. Beter ook dan de vele all you can eat sushe tenten die je in Den Bosch hebt! De gastvrouw is in een woord geweldig!
Inrichting is gedateerd, jammer maar het fantastische eten maakt dat je het eigenlijk niet eens ziet!
Annnbeth .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Mijn vriend en ik hadden het 5 gangen menu genomen. Dat was veel. Achteraf was 4 of 3 gangen ook genoeg geweest. Lekker eten , goed geserveerd en heel gevarieerd.
Qua Japans eten voldoende onderscheidend naar andere Japanse restaurants.
De locatie is wat vreemd, zo op zolder, en een beetje oud bollig.
Al met al een leuke plek maar wellicht net iets te duur eten en te lang wachten voor de kwaliteit van het geheel.

De sake proeverij is een goede aanbieding.
Bertus R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Het beste japanse restaurant wat ik ken met heerlijke pure smaken!
In eerste instantie verwachtte ik dat de verhouding tussen de prijs en de hoeveelheid wat tegen zou vallen maar nee hoor! Heerlijk heerlijk heerlijk! Een 6 gangen menu genuttigd en elke gang was perfect bereid en een sensatie aan smaken!
De inrichting van het restaurant is daarentegen wel wat jammer, oude kitch maar heeft ook wel wat. Hierna nooit meer zo lekker gegeten...
MarlH .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
We hadden het 6 gangen jubileum menu besteld. Vooral de voorgerechtjes en het gekookte visgerecht waren fantastisch. Het hoofdgerecht van biefstuk was heel erg goed vlees, maar in vergelijking met de rest van de gangen minder verrassend. De japanse gastvrouw in kimono is echt fantastisch! Shiro is echt waar je moet zijn als je een traditionele japanse keuken wil proberen! ( Als je graag sushi wil , kan je het best dit even aangeven bij de reservering!)
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Het maandmenu genomen, met 3 verschillende voorgerechtjes, shasimi, parelhoen, rund en Japans desert. De voorgerechtjes waren echt heerlijk, de shasimi was ook heel goed en de parelhoen was ook erg lekker bereid (deze laatste at alleen wel lastig met alleen een lepel). Het echte hoofdgerecht, de rund met rijst smaakte op zich prima, maar vond ik niet heel bijzonder. Het Japanse desert was ook niet heel bijzonder, wat stukjes fruit en een panacotta van groente en ijs van sesamzaad. Deze laatste twee waren gewoon echt niet lekker, maar misschien is dat persoonlijke smaak?
De sfeer was erg leuk en knus op zolder. De bediening heel vriendelijk.
Al met al goed en lekker gegegeten, maar gezien de kwaliteit van het hoofdgerecht vond ik de prijs/kwaliteit verhouding wel wat aan de hoge kant. Een volgende keer misschien alleen maar een visgerechtje nemen?
Theo-Arion .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Werkelijk heerlijk eten. Alles super vers. Bediening uitstekend in leuke traditionele kledij. Geen grote wijnkaart maar deze is perfect afgestemd op de gerechten. Keuze uit mooie wijnen. We zijn er nu al diverse keren geweest en zien er ook vaak Japanners die hier komen eten. Zegt eigenlijk al genoeg. We zijn echte liefhebbers van de Japanse keuken en hebben al menig restaurants in Nederland bezocht maar nog geen betere kunnen vinden. Prijs kwaliteit verhouding is perfect !
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Het 6-gangen menu begon voortreffelijk met superverse, smaakvolle hapjes. De inspiratie van de kok nam gaandeweg de avond helaas sterk af. Weinig afwisseling in smaken, en de finesse waarmee zo goed gestart werd, daalde aanzienlijk.
De bediening is erg vriendelijk, gastvrij en correct. Helaas werden de glazen telkens te laat gevuld, waardoor 3 gangen zonder drank genuttigd moesten worden.
Ondanks dat de wijn niet overdreven duur is, is de wijnkaart is erg beperkt en schiet ook kwaliteit tekort, voor het niveau wat men pretendeert te hebben.
Onze verwachtingen waren hoger dan de prestaties.
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Met drie personen het 6-gangen menu gekozen van een uitgebreide menukaart. Vooral de eerste gangen waren voortreffelijk!! Zoals een Japans restaurant moet zijn; erg verse vis en smaakvol bereid. Bediening erg correct, Japanse eigenaresse goed verstaanbaar en prima uitleg bij de gerechten. Vanwege klein aantal couverts en omdat het onder de nok van een heel oud pand zit, ervaren wij het als lekker intiem. Verder goede stoelen, leuke entourage en schoon toilet met handdoekjes. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal in orde.
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Op aanraden van recensies op iens.nl en vermelding in de Lekker 2012 gaan eten. Bij binnenkomst ruikt het naar vocht, en het restaurant is out-dated met jaren-70 bruine placematts. Het enige dat Japans is, is de bediening en hun kleding. Het eten was vlak van smaak en fantasieloos.
De vis in de Japanse Bouillabaisse was te lang doorgekookt, de Sukiyaki smaakloos en vlak, en de gebakken witvis erg doorbakken en vergezeld van een ijshoorntje met huzarensalade. De sashimi kon er, buiten de presentatie, mee door, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Erg slecht.