Shiraz

Zaterdag en Zondag 16:00 - 23:00
6,9
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een bijzonder vriendelijk ogend en gezellig ingericht restaurant. De bediening is voorkomend en vriendelijk en een familiare sfeer. De tien hapjes waren heerlijk en voldoende voor de meeste dinergasten. De kip met citroen was even wennen (beetje zuur) maar erg lekker. Het lamsvlees (2 soorten) was erg goed. We waren met buitenlandse gasten die best wat gewend zijn, maar ook zij waren aangenaam verrast. Er zou wel iets meer keuze aan drank (wijn) kunnen zijn. We komen hier zeker terug.
Inge-b .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Met een groupon deal bij het Iraans restaurant Shiraz wezen eten: een proeverij van 10 Iraanse hapjes. Het eten was erg lekker en ook voldoende. Ook de wijn Shiraz was super. De bediening was zeer vriendelijk. Maar toen we klaar waren met eten en onze tafels waren schoongemaakt, werd ons niet gevraagd of we nog wat wilden drinken en/of eten. Het restaurant was ook helemaal leeg op dat moment (20.00 uur). Een gemiste kans denk ik zo. De aankleding van het restaurant is niet zo bijzonder, vrij simpel, maar niet belangrijk, het gaat om het eten.
Group0nfreak .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Met een groupon gebruik gemaakt van de 10 gangen proeverij. Heerlijk smaakvol klaargemaakte gerechten, portionering was ook goed. Bediening was erg vriendelijk en nam uitgebreid de tijd om uit te leggen welke gerechten er geserveerd werden.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Als partner van een perzische schone gaan we al jaren naar een iraans restaurants wanneer de mogelijkheid zich voor doet. Dat is dan in L.A. Londen, Bristol, Berlijn , Parijs, Den Haag , Amsterdam, Keulen.. etc etc.. De kwaliteit van het eten staat wat mij betreft dan ook aan de top, ook al moeten we 100km rijden, het is zeker de moeite waard. De kaart is ook uitgebreider dan wat je in de meeste Iraanse restaurants vindt
De bediening is erg vriendelijk.
Voor onze vriend die voor het eerst Iraans ging eten werden er verschillende monsters van de gerechten geserveerd om hem te helpen een keuze te maken, waar vind je dat nog?
we komen zeker nog eens terug
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
10 gerechtjes proeverij gehad. Heel divers, bijzondere en lekkere smaken. Prijs-kwaliteitverhouding prima. Er zaten vooral Iraniërs in het restaurant dus dat lijkt mij een goed teken!
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Leuke 10 gerechtjesproeverij. Smakelijke, verse ingrediënten.
De gestoofde kip was wel erg droog. Dessert niet bijzonder.
Leuk om eens meegemaakt te hebben.
Ackbar K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wij hebben hier op een vrijdagavond met z'n 2en gegeten met een Groupon. Het ging om een proeverij van 10 gerechten. Die werden verdeeld over 1 ronde (vegetarische) tapas inclusief brood en 1 ronde met grillgerechten inclusief rijst.
Het eten was erg lekker en zeker meer dan genoeg. Voor ons was het de eerste kennismaking met de Iraanse keuken, dus we kunnen niet oordelen over de authenticiteit.
Voor het decor hoef je het niet te doen want dat is niet bijzonder, maar de service is goed en vriendelijk.
Het was voor ons een geslaagde kennismaking via Groupon en we komen zeker nog een keer terug.
Parkeren in de buurt is overigens betaald, maar de tram stopt er tegenover.
EG71 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
We hebben erg lekker gegeten bij Shiraz met een groupon. De gastvrouw was heel vriendelijk. Snelle bediening. Helaas was het een beetje koud in het restaurant, vooral naast de ramen.
We eten vaker Iraans, en dit vond ik heel goed, en eindelijk ook meer keuzes voor vegetariërs.
Tom070 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Erg goed eten in dit restaurant. Wij kwamen hier met een groupon en kregen een proeverij van tien verschillende dingen. De combinaties van ingrdienten en gerechten was goed en ik heb heerlijk en genoeg gegeten! Decor is wat minder, maar dat is niet voor iedereen belangrijk.
Kiiim .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Hier op een zondagavond gegeten. Het voorgerecht heb ik laten zitten en dat was maar goed ook, want het hoofdgerecht (Mahiche) was meer dan voldoende en heel erg lekker! Het decor is wat minder gezellig, voornamelijk door de TL verlichting, maar ik vind dit ook wel weer een bepaalde charme hebben. De ober was erg vriendelijk en snel. Al met al top, zeker aangezien het niet duur is!
Stella W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
De tapas/voorgerechten zijn erg lekker. Veel keuze voor vegetariërs. Hoofdgerecht voor de alleseters ook erg goed zo te zien. Gorde kokkin. En heel vriendelijke bediening.
Agathe .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Voor de 2e keer gegeten bij Shiraz aan de Laan van Meerdervoort. Ontzettend lekker Iraans eten in een gezellig eethuis met prima en gastvrije bediening. Begonnen met gevulde driehoekjes met groenten en vlees en gevulde aubergine. Daarna Lam gestoofd met pepermunt knoflook en gemengde groenten en kip met rijst, tuinbonen en zoet-pittige saus. Heerlijk toetje en koffie. Echt een aanrader als je een keer oosters wilt eten met andere smaken dan gewoonlijk. Het verdient je komst!
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Na een aantal keren voor de tapas te hebben gekozen, werd het weer eens tijd voor een hoofdgerecht.
Ik ben niet dol op lamsvlees, hoewel de vorige keer de dolmas met lamsgehakt heerlijk was, en koos nu voor Beryiani: een half haantje met liefdesbesjes, honing en een lekkere saus, geserveerd met pikant gebakken aardappeltjes en gemengde groenten.
Heerlijk mals kippenvlees, zeer smakelijk met de pikante aardappeltjes en verse groenten met een bite. Precies goed klaargemaakt.
Mijn man koos voor Albaloe Polo: gestoofd lamsvlees met zoet-zure kersen met basmatirijst en saffraan. Ik heb dit gerecht ook geproefd en vond dit net als mijn man erg lekker.
Misschien is mijn smaak aan het veranderen ten aanzien van lamsvlees en durf ik de volgende keer ook een hoofdgerecht met lamsvlees te bestellen.
De porties zijn ruim voldoende…..we namen een doggybag mee naar huis.
Toch wilde ik dat overheerlijke toetje….yoghurt met vijgen en walnoten.
Inclusief 8 drankjes kwamen we op bijna €56,00. Prijs t.o.v. kwaliteit is tiptop in orde.
W.Pruymboom .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Een paar keer al hier gegeten, beide keren heerlijk.
Vriendelijke ontvangst en bediening en erg smakelijke gerechten die je niet zo makkelijk elders zult vinden. De aankleding van de zaak kan fraaier al is de indeling wel verbeterd t.o.v. het Poolse restaurant dat in dit pand zat (en waar het ook erg goed eten was). Maar het voornaamste is het eten en daar kom ik zeker voor terug. De smaken die je hier opdoet zijn bepaald niet alledaags maar wel zeer aangenaam.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Heerlijk gegeten in de buurt bij Iraanse Restaurant Shiraz. Verrukkelijke Dolmaz. Heerlijk gekruid gehakt gevuld met dadels.
Vriendelijke bediening. Dit restaurant verdient meer klanten!