Shiki Sushi & Lounge

Prins Alexanderlaan 37a 3068 PN Rotterdam Nederland Kaart
31-107200856

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Dragon Roll: Uramaki (8st.) met gefrituurde garnaal, avocado, spicy saus en kewpi mayonaise
      Unagi Bonito: Uramaki (8st.) met huisgemaakte Japanse omelet, avocado, paling, unagisaus, sesamzaadjes en bonito flakes
      Sizzling Salmon: Uramaki (8st.) met zalm tartaar, komkommer, avocado, geflambeerde zalm, zeewierpoeder en kewpi mayonaise
      Red Velvet: Uramaki (8st.) met rivierkreeft, bieslook, avocado, komkommer, rode masago en kewpi mayonaise
      SIDE DISH: +€6,50 Saké Sashimi: Verse plakjes rauwe zalm (5st.)
      SIDE DISH: +€6,75 Maguro Sashimi Verse plakjes rauwe tonijn (5st.)
      SIDE DISH: +€7,50 Sashimi Duo: Verse plakjes zalm (3st.) en tonijn (3st.)
      SIDE DISH: +€8,50 Nigiri Flambé Set: Geflambeerde nigiri’s (4st.), afgetopt met zeewier poeder, kewpi mayonaise en spicy saus
      SIDE DISH: +€6,50 Kappa Gunkan Duo: Gunkan (2st.) omhuld met een schil van frisse komkommer, gevuld met een tartaar van zalm en tonijn in huisgemaakte pittige saus
      SIDE DISH: +€4,50 Wakame Pure: Japanse zeewier
      SIDE DISH: +€4,50 Edamame: Sojabonen geko
  • Hoofdgerechten
    • Chicken Teriyaki: Kippendijenfilet van de teppanyaki plaat met huisgemaakte teriyakisaus
      Black Pepper Beef: Ossenhaas gesneden in blokjes bereid op de teppanyaki plaat met huisgemaakte zwarte pepersaus
      Shiki Salmon Filet: Zalmfilet van de teppanyaki plaat met huisgemaakte zalmsaus
      Scampi Garlic: Garnalen (6st.) bereid op de teppanyaki plaat in huisgemaakte knoflook olie
  • Nagerecht
    • Strawberry Romanoff: Een bolletje vanille ijs geserveerd met verse aardbeien, een zachte aardbeien-créme en een klein vleugje Ketel One Vodka
      Tempura Banana Split: Halve gefrituurde bananen in tempura deeg, slagroom, vanille-ijs, afgetopt met chocolade saus
      Fruit Of The Day: Divers vers fruit van de dag. U kunt aan de ober vragen wat het fruit van de dag is
      Bolletje ijs: Een bolletje ijs voor een simpele afsluiter. U kunt kiezen uit één van de volgende smaken: mango, vanille, groene thee of zwarte sesam
      + €9,50 Raspberry Cheesecake: Een romige, fruitige, zoete dessertcocktail op yoghurt basis met Baileys, room, frambozen en verse limoensap.
      + €12,50 Café de Guatemala: Een twist op de 'Espresso Martini'. Een dessertcocktail op basis van bruine Zacapa rum, Kahlua koffie-likeur en espresso afgetopt met cacaopoeder

Over het restaurant Shiki Sushi & Lounge

Een unieke beleving

Elegant, tijdloos, futuristisch en bovenal erg chique. Beter zou je Shiki Sushi & Lounge niet kunnen omschrijven. Bovendien verraadt de naam al een en ander over het menu. Maar voor degenen die geen Japans spreken: ‘shiki’ betekent ‘four seasons’, wat in dit geval resulteert in seizoensgebonden gerechten bereid met uitsluitend verse ingrediënten. Om je vingers bij af te likken.

Meer informatie over restaurant Shiki Sushi & Lounge

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Restaurant MA t/m ZON 17:00 - 23:00
Keuken ZON t/m DO 17:00-22:00
Keuken VRIJ & ZAT 17:00-23:00
BAR 17:00 - 23:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Wi-Fi
Kim Ngan N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Shiki Sushi & Lounge heeft me tot nu toe de beste ervaring gegeven. Ook vind ik het een vernieuwende aanpak om met een iPad te werken.
Shiki laat dmv de iPad zien dat het zo beter werkt dan met invullijsten. De service is daardoor sneller en niet minder slecht. Het eten was zelf ook super lekker en we hoefden niet al te lang te wachten.
Verder was het decor erg simpel maar mooi en had een leuke sfeer als 'lounge'.
Het personeel was ook erg aardig.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Shiki! De sushi met garnaal blijft favoriet. Ook het glaasje bubbels (in plaats van gewone witte wijn), maakt het helemaal af.
VeeLee .
Heerlijke scampi!
Het voorgerecht, sushi van zalm was smakelijk.
Het hoofdgerecht, scampi met noedels was lekker. Moet wel wennen aan die dikke noedels. Het nagerecht, verse ananas en meloen! was origineel door de presentatie smakelijk (vers gesneden) en precies genoeg.

Bediening was super vriendelijk.

Al met al een prima maaltijd voor de prijs die wij betaalden (aanbieding van Iens)
Evaz3 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Kennis gemaakt via de iensdinner deal met dit "restaurant" of loungebar. Leuke bediening. Eten was aardig heel mooi opgemaakt. Ga ik er nog eens heen. Ik denk het niet. De rede was eigenlijk dat om 20.00 uur de muziek al te hard was voor een restaurant en voor een loungebar was het geen relaxte loungemuziek, wij werden er juist onrustig van maar dat is persoonlijk.
sista95 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Via de shell diner actie gereserveerd, de teleurstelling was er al toen we geen all you can eat menu kregen maar een magere 3 gangen menu. Toch gekozen voor all you can eat, maar vergeleken met vorig jaar was het echt achteruitgegaan. De sushi was minder mooi en groot, dragon roll en california minder knapperig en de eendenborst was gekrompen en smaakte naar lever. Ik verkoos Shiki boven Sumo en Shabu maar na deze diner zijn ze gelijkwaardig.
r.vanden.berg .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Als "vaste klant" weer heerlijk gegeten, uitstekende persoonlijke service, snelle bediening en een prima prijs. Tip: neem ook eens wat van de extra gerechten, voor een kleine meerprijs wordt er wat fantastisch op tafel gezet.

Dirk U.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het eten en de bediening was voortreffelijk.
Echter de overheersende discomuziek met dreunende bassen was zeer hinderlijk. Het is een oude discotheek maar die muziek moet u niet in een restaurant gebruiken. Zeker voor de wat oudere cliënten zou dit een reden zijn om niet meer terug te keren. Dit zou echter doodzonde zijn want voor de rest was alles geweldig.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We hadden voor 7 personen een dinerdeal gereserveerd. We hebben deze gewijzigd in 7 X Premium Diner van € 29,95 excl drank. Geen punt, personeel is erg service gericht, eten wordt besteld via een tablet. Eten is na de bestelling vrij vlot op tafel. Mooie ambiance, wel rumoerig maar dat heeft ook zijn charme op zondagavond zat de zaak vol.
Lieneke W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het eten was prima. Dat geldt ook voor de service. Vlotte bediening en goede uitleg van de gerechten. De bediening was attent en erg vriendelijk. Uit eten gaan is relaxed genieten van heerlijke gerechten onder het genot van een drankje. Bij rustige achtergrondmuziek lekker bijpraten. Dat laatste was niet mogelijk omdat de achtergrondmuziek bestond uit enorme dreunende bassen van discomuziek die ook nog eens veel te hard stond. Een enorme storende factor en reden om hier niet nogmaals te gaan eten. Jammer van alle positieve punten, maar die vallen helaas weg in de herrie.
Winny A.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Gisteren zijn wij met z'n tweeën voor het eerst wezen eten bij Shiki Sushi & Lounge. Na alle positieve recensies gelezen te hebben waren wij erg enthousiast. We waren vrij laat met reserveren waardoor er pas plaats was om 19.30. Dat vinden wij nooit zo erg, maar toen wij erachter kwamen hoe het bestellen werkt, raakten we toch wel een beetje geirriteerd. We kwamen binnen, hadden erg veel honger en wat wij gewend zijn om te doen, is gelijk bestellen (5 gerechten per persoon). Wij eten snel en bestellen snel, en dat is de reden dat we hier niet meer terug zullen keren. De meeste gerechten tellen "voor twee", en dat betekent dat je met z'n tweeen max 5 gerechten kunt bestellen per ronde. Dan is het 15 minuten wachten, voor je weer mag bestellen. Wij hadden erg veel honger en het was dus elke keer "wachten tot je weer mag bestellen". De porties zijn vrij klein, en dat is niet zo erg maar wel als je dus maar 5 gerechten op tafel hebt staan en dan weer een kwartier moet wachten.
Ik denk dat veel mensen zich hier niet aan storen, wij helaas wel waardoor wij hier niet meer terug zullen keren.
marcelroelfzema .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het eten was van prima kwaliteit. Was lekker van smaak, vers en ruim voldoende. De entourage echter is erg onrustig. Veel herrie van stemmen en vooral van de muziek. Die mag wel een paar tandjes zachter en heeft niet veel met loungemuziek te maken.
Trudy V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het eten bij Shiki Sushi en Lounge was goed. De voor- en tussengerechten zeer smakelijk.
De hoofdgerechten die wij gekozen hebben niet bijzonder.
Het restaurant is bij volle bezetting heel erg onrustig, veel lawaai en er draaide ook nog een
stevige beat door het geheel.
Voor ons geen reden meer om hier te gaan eten.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Top restaurant. Heerlijk gegeten. Leuke sfeer. Vriendelijk personeel. Het eten verrukkelijk nog nooit zo lekkere sushi gegeten. Echt een aanrader
Wim N.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten in het trendy restaurant Shiki Sushi & Lounge. Het mooie decor draagt bij aan de lounge beleving die veel mensen aanspreekt. De bezettingsgraad illustreert dat duidelijk. De bediening/ service stemt daarmee overeen en is zeer klantvriendelijk en er wordt een heldere uitleg gegeven van hetgeen wordt geserveerd. Mooie witte Chardonnay erbij van William Cole en smaakvolle gerechten. Wat wil een mens nog meer. Wij gaan in ieder geval snel weer terug.

Wim Niemans
Jan Henk B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Super lekker gegeten met een perfecte zorgzame bediening. Top. Het enigste wat niet echt super was was de herrie. Zeker voor herhaling vatbaar.
Shannon V.
Mijn Shiki ervaring:
Smakelijke sushi gegeten in nette porties, mooi geserveerd. Alle bestellingen maak je vanaf de bekende tablet, waardoor het contact met het bedienend personeel geminimaliseerd wordt.
Dat vind ik geen probleem en het is efficiënt voor dit concept.
Het personeel is vriendelijk, maar 'service with a smile' kan wat mij betreft wel iets beter worden doorgevoerd. Het is leuker om te zien dat het personeel het ook naar de zin heeft. Desalniettemin géén klachten over de bediening.
Voor wat betreft het decor; je moet ervan houden, maar ik vind het prachtig. Je waant je in een club, futuristisch wit in combinatie met verlichting waar je knapper in lijkt. Dus alleen wat dat betreft al een aanrader om je date mee naar toe te nemen.
Minpuntje vond ik de (achtergrond)muziek. Dat klopte op de een of andere manier niet. Het was het nèt niet.
Parkeerplaats voor de deur is een pré.
Tot de slot prijs ik de ruime keuze in gin tonics.
Al met al een aanrader!
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hip decor, goede service (onbeperkt eten en er zit geen tijd aan verbonden) en lekkere sushi. Veel keuze qua sushi en toetjes!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
lekker eten, alleen onhandig dat sommige gerechten als 2 of 3 dingen gerekend wordt en zo per ronde minder kan bestellen. tussen iedere ronde moet je ook min 15 min wachten voordat je weer kan bestellen. daar in tegen heb je 10 rondes.
Mariekoekje .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
what's all the fuzz about? ik zie hier weinig andere dingen dan bij alle andere all you can eat sushi.
Dus zou niet weten waarom hier de prijs ook hoger zou moeten liggen.
Vriendelijk ontvangst. geen garderobe gezien. we zaten op een bank met hoge rugleuning, dus je kon helaas de zaak niet binnen kijken.
Best prima gegeten. maar niet beter of slechter dan een van de andere AYCE. wel duurder.
ook wel jammer dat je niet op je eigen tempo kunt bestellen. er moet een bepaalde tijd tussen de bestellingen zitten. uiteraard te begrijpen, zodat het beter doorstroomt, maar toch jammer.
b.moll8 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wij hebben het actie diner genomen met een extra tussen gerecht.
Het was heerlijk! Leuke zaak qua inrichting wel heel veel geluid en erg druk.
Voor ons geen probleem maar echt een gesprek voeren is moeilijk.
Wij hebben een geslaagde avond gehad.