Shiki Sushi & Lounge

Prins Alexanderlaan 37a 3068 PN Rotterdam Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 30
|
31-107200856
8,6 /10
1168 recensies

Over het restaurant Shiki Sushi & Lounge

Een unieke beleving

Elegant, tijdloos, futuristisch en bovenal erg chique. Beter zou je Shiki Sushi & Lounge niet kunnen omschrijven. Bovendien verraadt de naam al een en ander over het menu. Maar voor degenen die geen Japans spreken: ‘shiki’ betekent ‘four seasons’, wat in dit geval resulteert in seizoensgebonden gerechten bereid met uitsluitend verse ingrediënten. Om je vingers bij af te likken.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 30
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Shiki Sushi & Lounge

Hoe kom je er?

  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Restaurant MA t/m ZON 17:00 - 23:00
Keuken ZON t/m DO 17:00-22:00
Keuken VRIJ & ZAT 17:00-23:00
BAR 17:00 - 23:00

Services

  • MasterCard , Pin , Visa card
  • Restaurant is af te huren (60 maximum aantal personen.)
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Wi-Fi
Fantastisch
8,6 /10
  • 10
    163
  • 9
    335
  • 8
    442
  • 7
    149
  • < 7
    79
Eten
8,8
Service
8,4
Decor
8,4
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Rumoerig
Wachttijd
Kort
1129/1168 recensies
Angela Z.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
10
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Heel goed eten, complimenten..... leuk personeel die oplettend is. Zijn met de klant bezig. Complimenten. Wel rumoerig...... veel tafels te dicht op elkaar.
henk W.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Heerlijk gegeten, fijne bediening kortom top, als je eens echt lekkere shusi wilt eten zou ik zeggen ga erheen, wel even reserveren.
John B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Een restaurant zoals het hoort te zijn.
Goede bediening en verse ingrediënten gebruikt voor de heerlijke gerechten
margreet V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Toetje was erg matig. Qua opmaak en smaak.
Verder heerlijk. Voor 3 gangenmenu was het some even wachten, maar een hapje tussendoor bestellen , dat was er zo.
ebony.camerling .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
10
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
  • Online gereserveerd
We hebben meerdere malen best lang op een ronde eten moeten wachten na het moment van bestellen. Toen we ronde 3 kregen hadden we nog 4 dingen niet gekregen van ronde 2! We hebben aan meerdere medewerkers moeten vragen of dit goed gegaan was en elke persoon kwam met een andere smoes. Na een uur kregen we pas onze overige 4 gerechten. Jammer dus, want het eten bij Shiki is super lekker.
chantal H.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Gisteravond met vrienden een bezoekje gebracht aan de shiki lounge op aanraden van anderen. Het ziet er mooi uit en we werden vriendelijk naar onze tafel gewezen door een van de vrouwelijke medewerkers.
Toen wij een drankje wilden bestellen bij haar mannelijke collega zaten we net en hadden nog een tijd gehad om te kijken naar de tablets die ze daar gebruiken. Aangezien er 3 personen van onze tafel een glas wijn wilden, overlegden we met elkaar of we een flesje zouden nemen of een glas zouden bestellen. We zeiden tegen elkaar en de ober dat het dan waarschijnlijk voordeliger zou zijn om een fles wijn te nemen. De ober hoorde dit gesprek en vroeg of we chardonnay of sauvignon blanc wilden.
Hij vroeg of we wat water bij het eten wilden. Toen we benadrukten dat we alleen maar kraanwater wilden zei de ober dat ze dit niet hebben. Wij vroegen nog aan de ober hoe dit mogelijk was aangezien ze toch wel degelijk op de waterleiding zijn aangesloten.
Aan het einde van de avond toen we betaalden (€200) keken we naar de rekening en bleek dat de fles wijn die we besteld hadden €30 koste, een glas wijn daarentegen was €4.50 (uit een fles haal je 4 glazen, dus wij verwachtte onder de €18 kwijt te zijn).
Eerlijk is eerlijk de wijn was heerlijk maar de mannelijke medewerker had ons even had kunnen wijzen op het feit dat de wijn die ze per glas verkopen een goedkopere wijn is dan die per fles wordt verkocht. Hij verdedigde zich nog door te zeggen dat het een premium wijn was. Maar google leerde ons al snel dat deze wijn een tientje kost en dat ze dus 200% winst maken op deze wijn.
We vroegen ook nog aan onze ober hoe hij kan rechtvaardigen dat er geen kraanwater beschikbaar is voor klanten. Het antwoord en de houding van de ober was erg negatief en klant onvriendelijk en zeer onprofessioneel. Jammer dat dit gebeurt is en heeft een negatieve stempel op ons etentje gedrukt. Denk nu wel 2 keer na of we hier nog een keer gaan eten.
dennis_kievit .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Geweldige sushi. Aan de buitenkant van de zaak is niet duidelijk dat het een sushi-tent is, maar binnen is het een prachtig decor. Al diverse keren wezen eten, iedere keer weer geweldige kwaliteit. Enige minpunt is de akoestiek, wanneer je met meerdere mensen bent kan je haast geen gesprek voeren, dat is zowel boven als beneden het geval. Verder helemaal goed!
chantal H.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
8
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Gisteravond met vrienden een bezoekje gebracht aan de shiki lounge op aanraden van anderen. Het ziet er mooi uit en we werden vriendelijk naar onze tafel gewezen door een van de vrouwelijke medewerkers.
Toen wij een drankje wilden bestellen bij haar mannelijke collega zaten we net en hadden nog een tijd gehad om te kijken naar de tablets die ze daar gebruiken. Aangezien er 3 personen van onze tafel een glas wijn wilden, overlegden we met elkaar of we een flesje zouden nemen of een glas zouden bestellen. We zeiden tegen elkaar en de ober dat het dan waarschijnlijk voordeliger zou zijn om een fles wijn te nemen. De ober hoorde dit gesprek en vroeg of we chardonnay of sauvignon blanc wilden.
Hij vroeg of we wat water bij het eten wilden. Toen we benadrukten dat we alleen maar kraanwater wilden zei de ober dat ze dit niet hebben. Wij vroegen nog aan de ober hoe dit mogelijk was aangezien ze toch wel degelijk op de waterleiding zijn aangesloten.
Aan het einde van de avond toen we betaalden (€200) keken we naar de rekening en bleek dat de fles wijn die we besteld hadden €30 koste, een glas wijn daarentegen was €4.50 (uit een fles haal je 4 glazen, dus wij verwachtte onder de €18 kwijt te zijn).
Eerlijk is eerlijk de wijn was heerlijk maar de mannelijke medewerker had ons even had kunnen wijzen op het feit dat de wijn die ze per glas verkopen een goedkopere wijn is dan die per fles wordt verkocht. Hij verdedigde zich nog door te zeggen dat het een premium wijn was. Maar google leerde ons al snel dat deze wijn een tientje kost en dat ze dus 200% winst maken op deze wijn.
We vroegen ook nog aan onze ober hoe hij kan rechtvaardigen dat er geen kraanwater beschikbaar is voor klanten. Het antwoord en de houding van de ober was erg negatief en klant onvriendelijk en zeer onprofessioneel. Jammer dat dit gebeurt is en heeft een negatieve stempel op ons etentje gedrukt. Denk nu wel 2 keer na of we hier nog een keer gaan eten.
Jos V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Heerlijk eten, drank niet goedkoop
Jose K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten. Verse producten. Goed bereid. Heb alleen nagerecht niet ontvangen ook niet bij navraag.
Maar mocht de pret niet drukken. We komen zeker terug.
henk W.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Vanavond weer heerlijk gegeten, en de fijne bediening maken het elke keer weer bijzonder
W.M L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten, aardige bediening. Wij vinden het wel wat rumoerig , maar dat zal wel aan de leeftijd (82)liggen.
olaf-johan .
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
  • Online gereserveerd
De kwaliteit van het eten was goed, jammer dat het ijs toetje niet aan de verwachtingen voldeed. Bevroren aardbeien en het vleugje vodka ver te zoeken, haal het ijs uit de koeling, doe er verse aardbeien en een vleugje vodka over heen dan was het toetje zoals beloofd geweest. De plastic stoelen zou ik vervangen door blauwe fauteuils. En heren in NL, de dames altijd aan de muur kant met het zicht op het restaurant het wordt tijd dat ook jullie eens opgevoed worden.
idebruyne .
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
  • Online gereserveerd
We hebben met de AH restaurantactie een keuzemenu gegeten. Uitstekend eten. Zeker met deze actie was de prijs kwaliteit verhouding heel goed. Ik had aangegeven last van een allergie te hebben. Daar is zeer voorkomend rekening mee gehouden. Het eten was vers, de bediening vriendelijk. Zeker om nog een keer naar toe te gaan. Ook zonder actie.
Gijsje70 .
Meesterproever
(29 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Voor ons geen andere sushi dan de sushi van Shiki Sushi & Lounge. Weer heerlijk gegeten van de heerlijke verse sushi. Personeel is altijd uiterst vriendelijk. Tip: neem een lekkere cocktail en laat je hierbij verassen door bartender Edward. Iemand die zijn vak verstaat en met passie een cocktail voor je maakt. Wij waren met vrienden en zij waren zeer verrast door de lekkere sushi en de goede relaxte sfeer. Voor hen was het de eerste keer Shiki maar zeker niet de laatste keer. En wij? Wij blijven trouw gaan.
M M.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Weer erg lekker gegeten, we rijden er graag een stukje voor om!
Ellen B.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Heerlijke sushi, kaart niet heel uitgebreid, maar super lekker! Geen gevoel als je in een sushi restaurant vreetschuur zit. Lekkere wijnen en vlotte bediening
Fijnproever 81 B.
Meesterproever
(89 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
  • Online gereserveerd
We komen hier eens in de zoveel tijd hier een hapje eten vanwege de mooie ambiance
(in tegenstelling tot buiten,daar wil je echt niet dood gevonden worden;-)). Eten is over het algemeen prima, hoewel dit keer de sweet buns en gefrituurde bananen echt veel te vet waren. Ook werd een gerecht vergeten en een ander gerecht gebracht wat we niet hadden besteld, dat gebeurt wel vaker. Op onze cocktailtjes moesten we ook erg lang wachten. Jammer dat de gemeente Rotterdam geen uitzondering kan maken om gratis de auto te parkeren naast het restaurant. Er is wel voor 3 euro een uitrijkaartje te koop bij het restaurant zelf, zodat je niet onnodig nog meer parkeergeld kwijt bent. Het is namelijk wel een AYCE restaurant, maar zonder tijdslimiet.
marjan D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Uitstekend vers japans eten!! Apart en zeker niet algemene sushi. Zeer smakelijk hoofdgerecht. Toetje iets minder
grote stukken fruit in de bananensplit en bevroren aardbeien in de aardbeien coupe. Werd na vermelding meteen wat aangedaan. Zeer behulpzaam en vriendelijk personeel!!


Heel jammer dat de gemeente Rotterdam niets aan de stankoverlast buiten doet. Niet een prettige binnenkomer en vertrek.
Rabbi M.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
  • Online gereserveerd
Waarschijnlijk de lekkerste sushi die ik heb gegeten in Nederland. Het fijne is dat dit restaurant ook echt doet aan onbeperkt eten (dus geen beperkt aantal rondes). Hele snelle service en ook de overige gerechten waren heerlijk (de lamskoteletten zijn echt een aanrader!).
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.