Sherpa

Korte Leidsedwarsstraat 58III 1017 RD Amsterdam Nederland Kaart
31-202230562

Over restaurant Sherpa

Lekker eten bij Sherpa

Bij Sherpa komen de Tibetaanse en Nepalese keuken op een bijzondere manier samen, best of both worlds dus. De huisgemaakte ravioli wordt met de allerbeste kruiden op smaak gebracht en ook van de wijnen zul je niet snel genoeg krijgen. Een heerlijke culinaire ervaring om nog lang van na te genieten.

Meer informatie over restaurant Sherpa

Voordelig
IBloemen .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wat een pareltje. Ontzettend gastvrij en prettige bediening. Ruime keuze op de kaart, ook veel vegetarisch. Heerlijke linzensoep en ook de momo's waren voortreffelijk. Zeer vriendelijk geprijsd. Kom er zeker nog een terug.
MariaMargaretha .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hadden vroeg gereserveerd en dat was maar goed ook want het restaurant liep snel vol. Ondanks dat werden we vriendelijk ontvangen en was de bediening vlot en netjes. Het eten is erg goed en zeer verzorgd opgediend. We komen hier zeker nog een keer terug!
Reizende71 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Klein sober ingericht restaurantje. Dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het vriendelijke personeel en de zeer smaakvolle gerechten. Een aanradertje in Amsterdam voor wie van deze keuken houdt.
Famvanhal .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We hebben werkelijk heerlijk gegeten. een grote keuze aan gerechten met heerlijke kruiden en een verrukkelijk Nepalees biertje. Wij gaan er nog vaak heen, want we willen eigenlijk alles wel uitproberen. We werden zeer attent en vriendelijk bediend door een jongedame, die 1 jaar terug uit Nepal is gekomen en al behoorlijk goed Nederlands sprak. Ook de overige bediening was zeer vriendelijk en attent: we hadden aansluitend een concert in Paradiso en we kregen onze gerechten prachtig op tijd opgediend. Lucy en Lex uit Dwingeloo (Dr.)
MarieLouStruijer .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Super vriendelijke en lieve bediening. Het eten was heerlijk. Het restaurant is functioneel ingericht niet overdadig maar het paste perfect bij het idee wat we hadden bij Nepal en Tibet. Warm, vriendelijk, uitnodigend.
Dieuwertje S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Alles is precies goed. Het is klein, gemoedelijk en het eten is goed. Dat het interieur wellicht niet voldoet aan de laatste trends moet u maar voor lief nemen, want daar gaat het helemaal niet om bij Sherpa.

Het personeel is vriendelijk, denk met u mee en kon ook nog eens de juiste wijn aanbevelen. Dat maakt mijn avond compleet.

Heerlijk gegeten!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Hier afgelopen weekend gegeten met een buitenlandse gast. Zeer vriendelijk restaurant net even in een zijstraatje maar toch vlakbij het drukke centrum (Leidseplein-buurt). Charmante gastheer en smaakvolle inrichting. Jammer dat dit restaurant als "Aziatisch" staat aangegeven en niet onder categorie Nepalees. Het is namelijk Nepalees-Tibetaanse keuken dus zou iets specifieker mogen. Voor het eerst hiermee kennis gemaakt (wel veel ervaring met de Indiase keuken). Zeker een aanrader. Over het algemeen mijn indruk dat het iets soberder en simpeler is dan de Indiase keuken maar doet qua smaak hier zeker niet voor onder. Alles is goed gekruid, voor mijn smaak had het nog pittiger gemogen maar ze doen er een pittige pasta (sambal-achtig) bij die pikant genoeg is. Ik had een curry die goed smaakte, de rijst hierbij was simpele witte rijst, deze had van mij iets minder eenvoudig mogen zijn. Maar nogmaals smaak was goed. Mijn tafelgenote had de momo's, erg populair, deze smaakten ook goed. Als dessert is de sikarni een absolute aanrader, yoghurt met oosterse specerijen, absoluut heerlijk van smaak. Ook de sherpa thee (met vergelijkbare specerijen) is erg lekker. Om ons heen zaten diverse mensen met Albert Heijn voucher, weet niet wat het menu daarvan is.
Oumaima M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij zijn gisteren via de AH restaurantactie bij Sherpa gaan eten. Geen van ons had ooit Tibetaans/Nepalees gegeten, dus wij waren heel erg benieuwd. Het voorgerecht begon al heel erg pittig, het werd gelukkig wel van tevoren door de bediende verteld. Het begon al heel erg lekker dus. Toen kwamen onze hoofdgerechten, Momo's en Dal-Bhat. Deze waren ook pittig van smaak, maar heel erg rijk aan smaak. We hebben hier zeker van genoten. Desserts waren helemaal top, een goeie afsluiting van de avond. De bediende van het restaurant was heel erg behulpzaam en heeft ons zeker goed geholpen met het uitkiezen van een gerecht tussen de vele gerechten die op hun menu stonden.
Irisljvg .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met de ahactie gaan eten bij sherpa. Erg lekker eten vriendelijke service, verstaan wel Nederlands, maar spreken het niet. Wij vonden dit niet storend. Het decor is eebvoudig maar doeltreffend. We hebben een geslaagde avond gehad en gaan zeker een keer terug!
Ingemijke .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Via de ahrestaurantactie waren we hier terecht gekomen. Het a zag er veelbelovend uit. Hele vriendelijke ober! Tot zover erg goed. Tot het voorgerecht kwam. Ons werd een proeverij van verschillende voorgerechten aangeraden. Dit waren eigenlijk gewoon gefrituurde hapjes. Beetje teleurstellend en deed ons denken aan een snackbar. Bij mijn vriend was het hoofdgerecht wel erg lekker (pittig lamsvlees)maar mijn gegrilde kip was droog als gort. De zoete yoghurt als nagerecht is zeker een aanrader. Het eten was over het algemeen goed, maar het voorgerecht was wel een hele grote teleurstelling. De prijzen waren goed (lees goedkoop), behalve het voorgerecht dat heel duur was!
Adejonge1 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Mooi dat je uit de hele kaart kunt kiezen en dan 50 % hoeft te betalen! de gerechten zijn heerlijk gekruid en wat je ook kiest, het smaakt voortreffelijk. Soms wel behoorlijk pittig maar dat wordt je van tevoren duidelijk gemaakt en wij houden er wel van. Het met honing zoet gemaakte Nepalese yoghurttoetje is echt heel bijzonder en heerlijk gekruid met kokos, kaneel, kardamom en peper. Zeer verrassend en nergens anders ooit geproefd.
Het bezoek is zeker te herhalen!
LonnekeV .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Nepalees en Tibetaans eten, voor ons een heel nieuwe ervaring! Vooraf koud lamsvlees met mosterdolie, knoflook en gember, heerlijk! Als hoofdgerecht een stoofpot met verschillende soorten vlees, garnalen en groenten, dit was prima gekruid en niet te scherp. Tenslotte hebben we genoten van een echt Nepalees dessert: zoete yoghurt met verschillende subtiele kruiden.
Terwijl je van dit alles zit te genieten zie je andere borden voorbij komen waarvan je denkt: dat zou ik ook wel willen proeven. Voor herhaling vatbaar dus, mede omdat de prijs zeer reëel is.
Paulinebog .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
2fantastishe voorgerechten samen gedeeld.1 paprika gevuld met spinazie en de andere gebakken kaas met groenten. Heerlijk. Daarna kip en lam met groenten, liinzen, bonen en rijst. Ook lekker, maar veel te veel.
Aardige, vriendelijke bediening.
Jvandonkelaar .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het eten was heel goed. Wij hadden linzensoep vooraf en als hoofdgerecht kipfilet met spinazie in milde kruiden! De bediening was correct en vriendelijk en behulpzaam. Eenvoudig interieur maar super schoon en een klein terras van 4 tafeltjes. Al met al het was goed vertoeven bij Sherpa.
A.a.tenhave .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De sfeer was rustig en eenvoudig wat goed past bij Nepal en Tibet. Het eten was prima, lekker gekruid en degelijk. De linzensoep verfijnd en puur. De vegetarische " sherpa 's delight" lekkere superdunne noedels met veel groente en ook goed gekruid. De yoghurt met kaneel, kruidnagel en kardemon ook erg lekker. De bediening vriendelijk en de prijs zeer redelijk.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Via de restaurantactie van AH hier gegeten. We mogen graag andere keukens proberen en de smaak van Nepalees en Tibettaans was nieuw voor ons en ik moet eerlijk zeggen heel bijzonder. We hadden beiden een verschillend voorgerecht, met kip maar allebei anders klaargemaakt. Tafelgenoot chicken chilli, waarbij echt geen pikante saus meer noodzakelijk was, bij mijn kipgerecht was de pikante saus heel smakelijk.
Als hoofdgerecht kozen we voor Gyakok (nr. 25), kruidige boullion met groente, vlees, garnalen en momo's in een Tibetaanse steamer, eigenlijk kunnen we de smaak niet goed beschrijven, maar het was heerlijk, alleen veel te veel.
Als nagerecht kozen we voor de zoete yoghurt, een aanrader.
Al met al heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening. Wij komen hier vast nog wel een keer terug
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Goede kwaliteit nepalees (Dahl Bath) en Tibetaans (Momo). Lekker gegeten en autentieke smaken, heel fijn.
Bediening is netjes en heel vriendelijk. Decor redelijk standaard maar niet vervelend.
Zeker voor herhaling vatbaar in een verder erg toeristische buurt.
C.boer23 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik vond het een fijn restaurant en het eten was ook oké. De bediening was ook goed. De prijs kwaliteit was ook goed. Ik kan dit restaurant aanbevelen.
Rkhawalid .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Helaas weet ik de namen niet meer van wat we hadden gegeten. Het was iets Nepalees en Tibetaans. Het was lekker en anders. Een leuke uitbreiding van mijn smaakpapillen. Het is leuk om te merken dat andere gerechten ook met andere ingrediënten toch ergens op elkaar lijken. Het heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar de rest van de menukaart
Geert92 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Prima eten, zoals altijd.
Echt een aanrader als je eens wat anders zoekt dan de standard dingen.
Prima vegetarische keuken. Echt lekker!