Sherpa

Korte Leidsedwarsstraat 58 1017 RD Amsterdam Nederland Kaart
31-202230562

Over het restaurant Sherpa

Restaurant Sherpa is in 1989 in Amsterdam opgericht en is het eerste Nepalees en Tibetaans georiënteerde restaurant in Nederland. Wij serveren ook een aantal bekende Indiase gerechten. Het traditionele koken in Nepal, Tibet en India wordt gezien als een kunst.

Nepalese gerechten bestaan voornamelijk uit curry’s en rijst. Deze worden bereid met milde specerijen en kruiden. Tibetaanse gerechten bestaan uit verschillende Momos en noedels. Deze worden voornamelijk bereid met kruiden uit het Himalayagebergte. De Indiase gerechten bestaan uit verschillende curry’s, tandoori-en biryanigerechten, naan en roti.

Bij Sherpa worden alle gerechten vers bereid, en wij maken gebruik van hoogwaardige ingrediënten, zodat u authentieke smaken proeft.

Bent u fan van de Dal-Bhat en MOMO? Of, wilt u de Nepalese en Tibetaanse gerechten ontdekken? U bent altijd van harte welkom in Restaurant Sherpa.

Meer informatie over restaurant Sherpa

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 23:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Sherpa

Elise L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Nice Nepalese food
Serena D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
De sherpa is echt een heel goed restaurant met authentieke gerechten, zeer aangename en sympathieke service. Een culinaire ervaring!
Lea S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Heerlijk gegeten! Aangename bediening. De accustiiek is echter een beetje vermoeiend, verder een top locatie.
NLeter .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Smakelijke gerechten. Vriendelijke, attente, indiaase bediening. Gerechten worden vlot geserveerd. Zeker een aanrader in het gebied rond het Leidscheplein
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
vriendelijke bediening, attent en gastvrij en heerlijk eten. veel eters maar toch bleef de rust erin. prima
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
We hebben weer heerlijk gegeten bij Sherpa. Kwaliteit is uitstekend , alles is vers gemaakt en je proeft dat er aandacht aan het eten besteed is. De papadums vooraf zijn ook krakend vers en niet vet, zoals soms in andere restaurants.
De prijzen zijn hier eerlijk ; het is geen tourist trap.
Het is maar een klein restaurant en het was een komen en gaan van voornamelijk toeristen.
volgende keer in Amsterdam, gaan wij weer hier eten!
Hauke G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Echte aanrader!
Pim K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Deze verborgen parel voor het eerst ontdekt. Wat was het eten heerlijk. De mix van momo’s vooraf, vooral degene met groentenvulling waren fantastisch. Vervolgens een Nepalees hoofdgerecht met lam & 12 kruiden en een 2e hoofdgerecht: de Indiase butter Chicken. Alles was echt heel erg lekker, AANRADER!
Robert F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
prima prijs kwaliteit.
smaakvolle kaart
Tony M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Prima restaurant, heerlijk eten en prima bediening. Een pareltje tussen de steak tenten in die straat.
Toby P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Kwartiertje moeten wachten op een tafel maar wat hebben we goed gegeten. Supervers, bijzonder smaakvol! Bediening is erg goed en vriendelijk, zeggen als iets echt pittig is, al met al top. Aanrader!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Soms gaat er een jaar voorbij. Maar als je dan weer eens een gelegenheid hebt gevonden om met vrienden bij Sherpa te gaan eten, dan lijkt de tijd even vergeten. De sfeer is gemoedelijk; het eten fantastisch.
Kom graag nog weer eens terug!
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Na een dagje Amsterdam, heerlijk gegeten. Vlotte bediening.
Sacorma R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk verrassend lekkere comb
Michael G.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Excellent restaurant all round
Elles L.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Superlekker eten en hele vriendelijke service! Personeel dacht mee ("misschien wordt het dan wel wat te veel voor u met dat gerechtje er nog bij mevrouw"), top!
elzelinde V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Heerlijk gegeten met een groep mensen. Eigenlijk was het restaurant boven verwachting goed. De restjes kregen we mee in 2 bakjes waardoor we vandaag heerlijk konden lunchen. Aanrader!!
Isabelle H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
We werden heel goed geholpen, kregen goede uitleg en hadden ook de mogelijkheid om gerechten als appetizer te nemen. Een absolute aanrader!
Grote porties!
Stefanie S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Met een vriendin hier gaan eten voor theatershow. Zeer vriendelijk behulpzaam personeel, eten kwam op ons verzoek snel op tafel (omdat we maar weinig tijd hadden), lekker gegeten voor prima prijsje
eddy J.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Wat een ontzettend goed en niet al te groot restaurant met een perfecte keuken en hele attente en aardige bediening. We waren er voor de eerste keer en de ober heeft ons prima door de menukaart geleid en ons meegeholpen met de selectie van Nepalaanse en Tibetaanse gerechten. Ook gaf hij aan wanneer het teveel zou zijn. Het eten was perfect en lekker spicy. Een aanradar en we komen er zeker terug voor al die andere lekkere dingen die op de kaart staan.