Sherpa

Korte Leidsedwarsstraat 58III 1017 RD Amsterdam Nederland Kaart
31-202230562

Over het restaurant Sherpa

Lekker eten bij Sherpa

Bij Sherpa komen de Tibetaanse en Nepalese keuken op een bijzondere manier samen, best of both worlds dus. De huisgemaakte ravioli wordt met de allerbeste kruiden op smaak gebracht en ook van de wijnen zul je niet snel genoeg krijgen. Een heerlijke culinaire ervaring om nog lang van na te genieten.

Meer informatie over restaurant Sherpa

Uitmuntend
9,2
9,3

Jouw recensie over het restaurant Sherpa

Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Het was druk bij Sherpa op een zaterdagavond, maar gelukkig hadden wij gereserveerd. Het is een klein restaurant in een oud pand, waar men het beste vanheeft gemaakt. Zeer schoon, ook de wc en leuke foto's aan de helgele muur. Uiteraard Tibetaanse vlaggetjes.
De menukaart is uitgebreid. We hadden de Onion Baji en Samosa vooraf en de Tshel Momo en Lusha Sherpa Feast als hoofdmaaltijd. Heerlijk en de bediening was ondanks de drukte toegewijd en superaardig.
Hier komen we zeker weer terug!
veer1961 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Heel erg lekker gegeten. Echt nepali dinner. Bij de dal bhaat tarkari zat relatief weinig dal, maar ze gaven ons een extra bakje. Helaas duurde het wat lang voordat het eten kwam, maar het was het wachten meer dan waard. Bovendien verontschuldigden ze zich hiervoor. Een echte aanrader dit restaurant als je echt nepalees wilt eten.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Ontzettend lekker gegeten en de bediening was fantastisch! Wij wonen in Leeuwarden maar een volgende keer in Amsterdam komen wij hier zeker terug!!
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Amazing food!
Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk gegeten, heel vriendelijke bediening. Na haar verblijf van 2 maanden in Nepal wilde onze dochter ons het nepalese eten laten proeven. Helemaal gelukt.
A. L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Gekozen op basis van de recensies en zeker niet teleurgesteld. Ga er zeker nog een keer terug.
Menno S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Nieuw management, nog steeds lekker en super aardige attente bediening! Je kan de gerechten nu in verschillende pittigheden bestellen, erg fijn. De vorige keer konden we slechts de verschillende soorten pepers proeven, nu ook de gerechten zelf. Het ziet er strak en schoon uit.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Fantastische service. Echt een aanrader. Alleen jammer van de kleine tafeltjes en tochtstroom van de deur.
Trea R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Goed eten, aardige bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. Dit was onze 2e keer, en weer prima bevallen.
Josje H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Inrichting is wat saai maar daar kom je ook niet voor. De bediening is uiterst vriendelijk en gastvrij. Dit restaurant ga ik zeker onthouden voor een volgende keer.
Dimitri R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Het was mijn tweede keer daar. Het eten was heerlijk. Mild-gekruid betekende precies dat, dus echt zacht toch wel kruidig. Bediening vriendelijk. Het was schoon. Aanrader.
Bradley J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heb heerlijk gegeten met vrienden en zoons. Een 3 gangen menu voor 4 personen ã €125,- is gustig te noemen. De drankjes daar werd duidelijk de verdienste op gemaakt.
Carla N.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
vriendelijke bediening, en heerlijk eten !
pan_p .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We waren er al een tijdje niet geweest maar we hadden goede herinneringen aan het restaurant. Het restaurant is inmiddels gerenoveerd en het blijkt dat nu de neef van de oorspronkelijke eigenaar de leiding heeft. De kook werd ook vervangen.

We vonden het eten eigenlijk zeer smaakvol en iets verfijnder in vergelijking met ons vorige bezoek. De momo's waren heel aangenaam en de Nepalese voorgerechten (kip) waren goed gekruid. Verder was de bediening aardig en efficiënt. We gaan zeker terug!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijk gegeten, even in onze herinnering terug in Nepal en Tibet. Een aanrader om te eten. Het eten was goed, lekker gekruid. Service was prima, aardige bediening.
Susan W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie, we mochten uit alle gerechten kiezen, vriendelijke bediening, kortom, een aanrader!
Jolanda H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk verfijnd eten! Aardige bediening. Huis gemaakte gerechten. We hadden linzensoep momo's echt een aanrader net als de buis gemaakte yoghurt
IBloemen .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wat een pareltje. Ontzettend gastvrij en prettige bediening. Ruime keuze op de kaart, ook veel vegetarisch. Heerlijke linzensoep en ook de momo's waren voortreffelijk. Zeer vriendelijk geprijsd. Kom er zeker nog een terug.
MariaMargaretha .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hadden vroeg gereserveerd en dat was maar goed ook want het restaurant liep snel vol. Ondanks dat werden we vriendelijk ontvangen en was de bediening vlot en netjes. Het eten is erg goed en zeer verzorgd opgediend. We komen hier zeker nog een keer terug!