Sherpa

Korte Leidsedwarsstraat 58III 1017 RD Amsterdam Nederland Kaart
31-202230562

Over het restaurant Sherpa

Lekker eten bij Sherpa

Bij Sherpa komen de Tibetaanse en Nepalese keuken op een bijzondere manier samen, best of both worlds dus. De huisgemaakte ravioli wordt met de allerbeste kruiden op smaak gebracht en ook van de wijnen zul je niet snel genoeg krijgen. Een heerlijke culinaire ervaring om nog lang van na te genieten.

Meer informatie over restaurant Sherpa

A. L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Gekozen op basis van de recensies en zeker niet teleurgesteld. Ga er zeker nog een keer terug.
Menno S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Nieuw management, nog steeds lekker en super aardige attente bediening! Je kan de gerechten nu in verschillende pittigheden bestellen, erg fijn. De vorige keer konden we slechts de verschillende soorten pepers proeven, nu ook de gerechten zelf. Het ziet er strak en schoon uit.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Fantastische service. Echt een aanrader. Alleen jammer van de kleine tafeltjes en tochtstroom van de deur.
Trea R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Goed eten, aardige bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. Dit was onze 2e keer, en weer prima bevallen.
Josje H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Inrichting is wat saai maar daar kom je ook niet voor. De bediening is uiterst vriendelijk en gastvrij. Dit restaurant ga ik zeker onthouden voor een volgende keer.
Dimitri R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Het was mijn tweede keer daar. Het eten was heerlijk. Mild-gekruid betekende precies dat, dus echt zacht toch wel kruidig. Bediening vriendelijk. Het was schoon. Aanrader.
Bradley J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heb heerlijk gegeten met vrienden en zoons. Een 3 gangen menu voor 4 personen ã €125,- is gustig te noemen. De drankjes daar werd duidelijk de verdienste op gemaakt.
Carla N.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
vriendelijke bediening, en heerlijk eten !
pan_p .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We waren er al een tijdje niet geweest maar we hadden goede herinneringen aan het restaurant. Het restaurant is inmiddels gerenoveerd en het blijkt dat nu de neef van de oorspronkelijke eigenaar de leiding heeft. De kook werd ook vervangen.

We vonden het eten eigenlijk zeer smaakvol en iets verfijnder in vergelijking met ons vorige bezoek. De momo's waren heel aangenaam en de Nepalese voorgerechten (kip) waren goed gekruid. Verder was de bediening aardig en efficiënt. We gaan zeker terug!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijk gegeten, even in onze herinnering terug in Nepal en Tibet. Een aanrader om te eten. Het eten was goed, lekker gekruid. Service was prima, aardige bediening.
Susan W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie, we mochten uit alle gerechten kiezen, vriendelijke bediening, kortom, een aanrader!
Jolanda H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk verfijnd eten! Aardige bediening. Huis gemaakte gerechten. We hadden linzensoep momo's echt een aanrader net als de buis gemaakte yoghurt
IBloemen .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wat een pareltje. Ontzettend gastvrij en prettige bediening. Ruime keuze op de kaart, ook veel vegetarisch. Heerlijke linzensoep en ook de momo's waren voortreffelijk. Zeer vriendelijk geprijsd. Kom er zeker nog een terug.
MariaMargaretha .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hadden vroeg gereserveerd en dat was maar goed ook want het restaurant liep snel vol. Ondanks dat werden we vriendelijk ontvangen en was de bediening vlot en netjes. Het eten is erg goed en zeer verzorgd opgediend. We komen hier zeker nog een keer terug!
reizende71 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Klein sober ingericht restaurantje. Dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het vriendelijke personeel en de zeer smaakvolle gerechten. Een aanradertje in Amsterdam voor wie van deze keuken houdt.
famvanhal .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We hebben werkelijk heerlijk gegeten. een grote keuze aan gerechten met heerlijke kruiden en een verrukkelijk Nepalees biertje. Wij gaan er nog vaak heen, want we willen eigenlijk alles wel uitproberen. We werden zeer attent en vriendelijk bediend door een jongedame, die 1 jaar terug uit Nepal is gekomen en al behoorlijk goed Nederlands sprak. Ook de overige bediening was zeer vriendelijk en attent: we hadden aansluitend een concert in Paradiso en we kregen onze gerechten prachtig op tijd opgediend. Lucy en Lex uit Dwingeloo (Dr.)
MarieLouStruijer .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Super vriendelijke en lieve bediening. Het eten was heerlijk. Het restaurant is functioneel ingericht niet overdadig maar het paste perfect bij het idee wat we hadden bij Nepal en Tibet. Warm, vriendelijk, uitnodigend.
Dieuwertje S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Alles is precies goed. Het is klein, gemoedelijk en het eten is goed. Dat het interieur wellicht niet voldoet aan de laatste trends moet u maar voor lief nemen, want daar gaat het helemaal niet om bij Sherpa.

Het personeel is vriendelijk, denk met u mee en kon ook nog eens de juiste wijn aanbevelen. Dat maakt mijn avond compleet.

Heerlijk gegeten!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Hier afgelopen weekend gegeten met een buitenlandse gast. Zeer vriendelijk restaurant net even in een zijstraatje maar toch vlakbij het drukke centrum (Leidseplein-buurt). Charmante gastheer en smaakvolle inrichting. Jammer dat dit restaurant als "Aziatisch" staat aangegeven en niet onder categorie Nepalees. Het is namelijk Nepalees-Tibetaanse keuken dus zou iets specifieker mogen. Voor het eerst hiermee kennis gemaakt (wel veel ervaring met de Indiase keuken). Zeker een aanrader. Over het algemeen mijn indruk dat het iets soberder en simpeler is dan de Indiase keuken maar doet qua smaak hier zeker niet voor onder. Alles is goed gekruid, voor mijn smaak had het nog pittiger gemogen maar ze doen er een pittige pasta (sambal-achtig) bij die pikant genoeg is. Ik had een curry die goed smaakte, de rijst hierbij was simpele witte rijst, deze had van mij iets minder eenvoudig mogen zijn. Maar nogmaals smaak was goed. Mijn tafelgenote had de momo's, erg populair, deze smaakten ook goed. Als dessert is de sikarni een absolute aanrader, yoghurt met oosterse specerijen, absoluut heerlijk van smaak. Ook de sherpa thee (met vergelijkbare specerijen) is erg lekker. Om ons heen zaten diverse mensen met Albert Heijn voucher, weet niet wat het menu daarvan is.
Oumaima M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij zijn gisteren via de AH restaurantactie bij Sherpa gaan eten. Geen van ons had ooit Tibetaans/Nepalees gegeten, dus wij waren heel erg benieuwd. Het voorgerecht begon al heel erg pittig, het werd gelukkig wel van tevoren door de bediende verteld. Het begon al heel erg lekker dus. Toen kwamen onze hoofdgerechten, Momo's en Dal-Bhat. Deze waren ook pittig van smaak, maar heel erg rijk aan smaak. We hebben hier zeker van genoten. Desserts waren helemaal top, een goeie afsluiting van de avond. De bediende van het restaurant was heel erg behulpzaam en heeft ons zeker goed geholpen met het uitkiezen van een gerecht tussen de vele gerechten die op hun menu stonden.