Sher E Bangla

6,6
Voordelig
Eric N.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Al jaren bestellen we bij Sher & Bangla, maar aangezien de menukaart voor gasten nog uitgebreider is dan het afhaal- en bezorgmenu, eten we ook regelmatig in dit restaurant a/d Rijksstraatweg in Haren.
De entourage van het restaurant op de 1e verdieping is gezellig, het personeel vriendelijk en adequaat en na de apetizer van het huis (papadums met 3 sausjes) verschijnen de curry's vlot op tafel. Paneer Palak en Murg Korai zijn perfect van smaak en de porties zijn royaal.
De mixed salad is verfrissend en de mango lassi's niet te evenaren.
Ook de kok komt informeren of het eten naar wens is gewenst.
Een geslaagde avond, hier komen we graag weer terug, want er is nog veel meer keus op de kaart.
Truus B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk eten. Bijzondere gerechten met een scala aan kruiden dat je niet alle dagen tegenkomt. Vriendelijke bediening..!
We eten hier graag.
Gnn .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het personeel was heel vriendelijk, maar het eten was echt niet lekker. Ik heb opgeschreven welk gerecht ik had gekozen, voor het geval we hier nog een keer gaan eten. Zodat ik weet dat ik dat niet weer moet kiezen. Maar de rest van ons gezelschap bleek het achteraf ook niet lekker te vinden. Dus gaan we hier niet weer eten.
Rember .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We kwamen aan in een groot restaurant met in totaal 5 tafels bezet. We bestelden Vietnamese loempia's, garlic naan, butter chicken en chicken Jalfrezi. We vroegen expliciet of de chicken Jalfrezi Nederlands-pittig zou zijn of Indiaas-pittig. De serveerster wist het niet en ging het navragen. Het bleek Indiaas pittig te zijn en ik bestelde dit gerecht.
Na ruim een uur werd het hoofdgerecht geserveerd. De chicken Jalfrezi was absoluut niet pittig. Ik maakte hierover een opmerking, evenals over het feit dat het allemaal wel heel erg lang had geduurd (Indiaase maaltijden worden vaak langer van tevoren gemaakt en moeten dus redelijk snel uitgeserveerd kunnen worden). Hierop werd gezegd dat het 'achterlijk druk' was (minder dan de helft van de tafels in het restaurant waren bezet) en dat er maar één bezorger in dienst was. Die laatste opmerking begreep ik niet aangezien we in het restaurant zelf zaten.
Het gerecht werd teruggebracht naar de keuken en verscheen kort daarna weer op tafel met de mededeling dat die nu wél pittig was. Ze hadden er snel wat cayennepeper doorheen gedaan. Niet echt zoals het hoort. Een maaltijd bereiden met cayennepeper houdt in dat die niet goed is bereid. Jammer. De garlic naan was ook niet zoals we 'm kennen bij andere restaurants.
Dit krijgt geen gevolg meer voor ons.
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Onderweg zochten we iets waar we snel wat konden eten en troffen dit Indiase restaurant op de eerste verdieping. Nog in kerstsfeer met allerhande lampjes kozen we voor een Tandoori mixed grill en voor een curry. De curry's kun je bestellen met kip, rund of lamsvlees. Als bijgerecht kozen we de gebakken sperziebonen. De 2 dames in sarong verzorgden ons vriendelijk. De mixed grill werd spetterend binnengebracht. De gerechten werden op een rechaud opgediend zodat het geheel warm bleef. We kregen beiden een smakelijke maaltijd met precies de juiste garing. De rijst geurde heerlijk en de gebakken boontjes waren verrukkelijk. Hier komen we nog eens vaker en dan wat langer!
JKB-Utrecht .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Verjaardag met vrienden gevierd bij Sher E Bangla in Haren. Eten was uitstekend! Goed verzorgd, leuk om ook uitleg te krijgen. De kok weet hoe hij een heerlijke Indiaase tafel moet bereiden.
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Altijd heerlijk eten! De Tikka Masala met kokos naan is mijn favoriet. Maar is zoveel anders lekkers te bestellen. Hoor vaak dat men bang is dat alles pittig is, maar dat is zeker niet zo. Genoeg keuze en voor iedereen wat. Je een keer laten verrassen door iets nieuws te proberen? Dan zou ik hier zeker heen gaan.
SushiBabes .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Wij hebben prima gegeten bij Sher E Bangla. De bediening was vriendelijk en goed. Het decor was niet helemaal onze smaak, maar het uitzicht op het centrum van Haren was mooi.
Als voorafje kregen we een papadum met 3 sausjes van het huis. Heel smaakvol. Als gerechten hadden de Chef's Special tandori garnaal en een biryanigerecht met lam + een ' garlic nan'. Het smaakte allemaal heel goed. Prijs-kwaliteit is prima. Voor dit alles en drie pilsjes betaalden we nog geen 50 euro. Als we nog eens in de buurt zijn, komen we graag weer langs.
TJ82 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Dit restaurant heeft me ingewijd in de Indiase keuken. In de jaren dat we er in de buurt woonden hebben we er meerdere keren gegeten en afgehaald.

De eigenaar/kok is erg aardig en gastvrij en komt ook zelf aan tafel om je te bedienen. Hij is misschien een beetje introvert, maar vertelt desgevraagd wel graag over de gerechten. Algehele indruk van de gerechten is dat ze knap in elkaar zitten met duidelijk te onderscheiden smaken. Verder vult het goed zonder overdadig te zijn zoals nogal eens gebeurt bij Chinese restaurants. Ze zeggen dat ze de recepten traditioneel houden, naar wat ik kan beoordelen denk ik dat dat klopt. Wat ik hier o.a. gegeten heb:

- Sag dal: een bijgerecht met spinazie en linzen, mooie combinatie.
- Vindaloo afgehaald: teveel scovilles voor mij, als ze "zeer heet" zeggen bij dit restaurant menen ze dat ook echt. Ik kan het gerecht echter niet mijn overmoedigheid aanrekenen.
- Lam pasanda: lekkere saus van witte wijn, vruchten en cashewnoten.
- Murg navratan: zoete romige saus met kokos en vruchten. De geur doet me in de verte denken aan griesmeelpap. Dat bedoel ik niet negatief, de smaakcombinaties in de gerechten maken dat ik het een interessante keuken vind.
- Tikka masala. Ik kende het als matig gerecht vanuit Engelse pubs, maar hier is het lekker romig met rozijnen.
- Kashmiri: enigszins romig met een accent op cashewnoten. Erg smakelijk.
- De rijstpudding na is prima.

Terugkijkend heb ik vooral wat zoetigere, romige gerechten gehad die in smaak wel enige overeenkomsten hebben. Het wat pittigere deel van de kaart moet ik nog grotendeels verkennen.

Als je komt eten krijg je vooraf papadum met een drie sausjes, een rode, eentje met munt en eentje met komijn.

De ambiance is prima, veel rood in het interieur. De serveersters lopen rond in wat aan een sari doet denken. De locatie heeft aan twee zijden grote ramen en daardoor weinig oppervlak met grote muren wat het wellicht lastiger maakt om een knusse sfeer te creëren. Aan de andere kant kun je zo wel leuk vanaf boven het verkeer observeren. Leuk detail is ook dat hier pils van Krombacher getapt wordt. Eens wat anders dan Heineken of InBev :) . De keren dat wij er geweest zijn was het alleen wel erg rustig.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Bij binnenkomst denk je niet meteen, goh dat ziet er gezellig uit, maar die indruk vergeet je vrij snel als je vriendelijk geholpen wordt door het personeel en de eerste voorgerechten op tafel staan. Hierbij hadden we gekozen voor een mix van allerlei gerechtjes en er was er geen één die uit de toon viel. De geserveerde linzen soep, samosa en sheek kabab waren gewoon lekker. Wat betreft de hoofdgerechten was met name het menu van 5 curry's een schot in de roos. Heerlijk om zo van alles wat te kunnen proeven. Als afsluiter waren de Lassi en koffie prima, waardoor we op een geslaagd Indiaas etentje konden terugkijken.
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
We hebben die restaurant met onze personeelsvereniging bezocht. Met 70 FTE sterk pasten we net op de etage waar dit restaurant gelegen is. Het menu bestond uit selectie van Indiase (voor) gerechten. Ik denk dat de kok z'n uiterste best heeft gedaan een smakelijk menu samen te stellen, maar dankzij de hoeveelheid wat helaas niet alles op de juiste temperatuur en textuur. De bediening was schoon, vlot, vriendelijk. Al met al toch lekker gegeten en een geslaagde avond.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Heerlijk gegeten in dit restaurant. Alles goed gekruid, heerlijke tandori gerechten en een prettige bediening.
Wat ik wel jammer vind, is dat we voorgerecht en hoofdgerecht met hetzelfde bestek moeten eten. Dat zou toch niet meer nodig moeten zijn, nu er overal vaatwassers zijn. Ook vond ik de gedekte tafels wat armoedig. Een papieren tafelloper met vetvlekken van de vorige gasten en dunne, papieren servetten. Dat doet niets af aan de kwaliteit van het eten. Dat was goed!
Marina B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Zoals eerder al beschreven vriendelijke bediening, mensen die de tijd voor je nemen en wanneer nodig maakt de kok/eigenaar zelf tijd vrij voor een praatje aan de tafel.. hij legt je alles met liefde uit en neemt daar ook de tijd voor. De tomatensoep is ook een echte aanrader!! Zo heerlijk zoet en romig dat ik dacht dat ik al met het toetje bezig was. Tongstrelend! Ok het ijs met honing, mango en aardbei vond ik erg bijzonder. Hier wordt het eten echt met liefde bereidt. Toen we aan ons laatste drankje zaten werden we zelfs nog even door de kok/eigenaar uitgenodigd om te kijken waar hij het eten klaarmaakt. Erg leuk om die grote oven eens van dichtbij te zien. Hij liet zien hoe het vlees aan de spiezen in de oven gaan en waar het nanbrood (tegen de wand van de oven) wordt klaargemaakt. De keuken zag er tiptop uit en de 2 andere koks die aanwezig waren stelden zich ook met een glimlach voor. Ook al was het al sluitingstijd iedereen leek erg plezier te hebben in het werken bij Sher E Bangla. Wat een openheid ook, het geeft je een heerlijk gevoel als iemand zo open is over de plek "where the magic happens".

Wil je heerlijk culinair eten en service met een smile!?
bezoek dan zeker Sher E bangla in Haren (overigens bezorgen ze ook in Groningen)

Ze zien mij zeker snel weer.
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
we hebben heerlijk gegeten, lekker vers, goede kruidige smaken.
een attente bediening en een prettige eigenaar/kok, met kennis van zaken.