SHAM

Warmoesstraat 36 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-203585908

Over het restaurant SHAM

Heb je zin in iets hélémaal anders? Probeer dit Syrische restaurant in onze multi-culti hoofdstad. Regelmatig kun je genieten van live muziek en natuurlijk van ongewoon lekkere exotische gerechten. Niet alledaags, maar smaakvol bereid en echt iets om meer over te ontdekken. Mals vlees, veel groenten en vooral een vriendelijke bediening. Op een speciale plek in Amsterdam, in de Warmoesstraat, met zicht op de gracht. Een bijzondere plek voor een gastvrij restaurant.

Halve fles mineraalwater

Gab B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
yasmina G.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Ik heb het genoegen gehad om met mijn familie hier te dineren. Altijd was ik al een fan van de Arabische keuken, maar een avond bij Sham heeft al mijn verwachtingen overtroffen! De muhammara daar is zo lekker dat het gene wat ze verkopen in de supermarkt onder dezelfde naam geen bestaansrecht meer heeft. De service was top en beschikte over een goede kennis van de wijn. Mijn man vroeg meteen na afloop wanneer we weer gaan, dus bij deze: Sham is een vast adresje geworden!
Bart-Jan T.
jamboyo .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ab R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Verborgen, rustgevende plek tussen de drukke toeristische restaurants in de omgeving. De ''Kibbeh'' is een absolute aanrader. Het personeel is super vriendelijk.
Tjeerd H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Op het eten was werkelijk waar niets aan te merken. Heerlijke gerechten, heerlijk op smaak, en ook meer dan genoeg! Enig 'minpuntje' was dat we wel lang moesten wachten voordat ze de bestelling op kwamen nemen, en ook het eten zelf duurde vrij lang. Er was beneden een besloten feest, dus waarschijnlijk hebben we het gewoon ongelukkig getroffen deze avond wat bediening betreft. Nogmaals, het eten was voortreffelijk! Ik zou hier zo terug komen.
keesvanzijtveld V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Alles was perfect en heerlijk, geweldige bediening alert en snel , heerlijke gerechten was goed geadviseerd. En ik bestelde hun beste wijn dat kostte maar liefst 45 euro per fles voor een wijn uit Libanon ?????? Toen ik de baas zei dat dit echt te duur was erkende hij dat meteen en zei dat die in Libanon 6 euro kostte en hier inkoop 27 euro. Maar de wijn was ook perfect net als de rest. Kortom een uiterst tevreden klant die graag terug gaat komen.
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Leuke sfeer; mooi rustpunt in t drukke centrum uitkijkend op water Damrak. Heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening: alles Syrisch!
Roxanne M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk eten! Goede atmosphere! Authentiek! Het restaurant zit ik de Warmoesstraat ( echt een toeristische trap straat) maar...dit is de enige restaurant dat is ren topper!
rel70leke .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Alles klopt bij Sham. Heerlijk Syrisch eten, verzorgd door Syriërs in een restaurant waar ook Syriërs komen eten. Dan weet je dat het goed zit. Zeker voor herhaling vatbaar.
Alan S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Een restaurant met een leuke ligging. Helaas waren de gerechten niet van een goede kwaliteit. Zowel de voorgerechten als de grill gerechten misten flink smaak. Het vlees plakte aan de spiezen waar het normaal zo eraf moet glijden.

Uiteindelijk ook flink meer moeten betalen dan wat er op het menu stond. Gemiddeld kwamen we uit op € 40 per persoon. Dat vind ik flink aan de prijs tov de kwaliteit van de gerechten en slechts 1 drankje per persoon. Al met al helaas teleurstellend.
Sylwia L.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Het pareltje in Amsterdam. Heerlijk gegeten,vlees was mals en goed gekruid,mooi menu,authentieke syriche keuken. We komen zeker terug! Echt een aanrader
Jamilla H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Heerlijk eten, vriendelijke en attente bediening en een top locatie (uitzicht op het water). Het restaurant is mooi ingericht. Echt een aanrader!
Nora A.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Heb er heerlijk gegeten! Ik heb verschillende maza's geproefd. De vegetarische falafel (die ik als extra maza van de zeer vriendelijke bediening kreeg) was de beste die ik ooit heb gegeten! Als hoofdgerecht ben ik voor de 'freekeh' gegaan. Een verrassend lekker gerecht in combinatie met de komkommer-yoghurt die erbij wordt geserveerd. Dit was de eerste en zeker niet de laatste keer dat ik daar kom eten!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk eten, fijne sfeer, goeie bediening
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Goed restaurant met vriendelijk, begripvol en betrokken personeel!
Duidelijke kaart; lekkere maza's vooraf om in de mood te komen en heerlijk gekruide vleesspies als hoofdgerecht.
Kom zeker nog eens terug om rest van kaart te proberen wanneer we weer in (de buurt van) A'dam zijn ;-)
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Jan-Arie D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Leuk restaurant met heel vriendelijk personeel. De kwaliteit van het eten vond ik goed en het wordt vers bereid.