SHAM

Warmoesstraat 36 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-203585908

Over het restaurant SHAM

Heb je zin in iets hélémaal anders? Probeer dit Syrische restaurant in onze multi-culti hoofdstad. Regelmatig kun je genieten van live muziek en natuurlijk van ongewoon lekkere exotische gerechten. Niet alledaags, maar smaakvol bereid en echt iets om meer over te ontdekken. Mals vlees, veel groenten en vooral een vriendelijke bediening. Op een speciale plek in Amsterdam, in de Warmoesstraat, met zicht op de gracht. Een bijzondere plek voor een gastvrij restaurant.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant SHAM

Dagelijks 12.00 - 22.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Engels gesproken
9,1

Jouw recensie over het restaurant SHAM

yasmina G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Aanbevolen door vrienden, heb ik bij Sham gereserveerd voor een groep italianen na een cursus. Ze zijn GEWELDIG geweest. We kwamen met meer mensen dan gereserveerd en kregen promt extra ruimte. Er waren mensen met allerlei allergieen en intoleranties + 2 vegetariers, en de bediening en de leiding hebben alle tijd genomen om ons te adviseren zodat we met een menu met vaste prijs toch iedereen blij konden maken. De Libanese wijn was voortreffelijk, dat zeg ik als sommelier, en de Arak - anijsliqueur in water, beetje ouzo-achtig - en de Syrische thee als afsluiting erg lekker (maar volgende keer zalik de arak bij de voorgerechten nemen, zo schijnt het te horen en ik zie het wel zitten). Wat ik vooral wardeer was de professionaliteit, het geduld, het mee willen denken over een oplossing die voor iedereen het leuk en lekker kon maken. Toen de andere gasten uit de benedenzaal weg gingen hebben we gevraagd of de muziek uit kon, want we wilden nog wat zakelijke dingen bespreken en het kon. Het is zo centraal dat na afloop iedereen in no-time naar het Station kon om te vertrekken. Kortom, een restaurant waar ik graag weer zal gaan ook met de kinderen, en ik ben dankbaar voor de vrienden die het eerder aanbevolen hebben.
D. R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Vooraf de humus was heerlijk. Hoofdgerecht (hadden we alledrie), falafel met salade en friet, viel een beetje tegen. De salade bestond uit twee verdroogde plakjes komkommer, drie partjes tomaat en wat zure bietjes. Falafel zelf was prima en de vijf frietjes waren ook goed doorbakken. Het nagerecht, de verrassing, was een wat geringe combinatie van een aantal nagerechten. Viel ook wat tegen. Wel zeer aardige en attente bediening.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Perfecte ontvangst en goede uitleg van de gerechten. Smaken verassend bijzonder. De staff neemt de tijd voor je. Leuk restaurant om nog eens naar terug te keren.
Gabrielle P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk geluncht. Fijne om de rijke Oosterse mediterrane keuken te kunnen proeven.
eems47 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Attente bediening.
Kan het aanbevelen. Wij hadden een tafel dichtbij het water met mooii uitzicht op het Damrak.
Niets op aan te merken.
ineke eschbach-van tijn .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Met vrienden uit Aleppo bij Sham gegeten. Aleppo is wat betreft de keuken de grote tegenstander van Damascus.
Toch heerlijk en uitgebreid gegeten; alle schotels werden gedeeld.
Bediening attent, hoewel we een aantal keren moesten wijzen op een tekort aan gerechten: twee dezelfde gerechten besteld, één maal gekregen omdat er gedacht werd dat het om twee onderdelen van het gerecht ging bijv. Werd wel iedere keer snel en charmant hersteld. Het eten bij Sham is niet goedkoop. Daar staat tegenover dat de ingrediënten heel vers zijn.Dus wel waar voor ons geld.
Wij wonen redelijk ver van Amsterdam en waren speciaal voor Sham gekomen. Daar hebben wij geen spijt van; we komen zeker nog een keer terug.
Sienie .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
De hummus was heerlijk en de andere gerechten hadden fijner,lekkerder gekruid kunnen worden.
Het personeel vonden wij erg vriendelijk en hulpvaardig.
René G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wat n verrassing in smaken! Ongekend en buitengewoon lekker. Uiterst vriendelijke bediening in sfeervol restaurant.
anna D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Ik had voor 2 personen gereserveerd, dochter kreeg hoofdpijn , en uiteindelijk zat ik alleen te eten, wat in een Syrisch restaurant geen goed idee is, zo bleek achteraf.
De syrische hoofdschotel ; was een rechthoekig schaaltje met linzen rn een kommetje yoghurt met knoflook.
Na ongeveer 5 happen, had ik het eigenlijk wel gehad. Na 5 minuten vroeg ik de rekening , en toen mij gevraagd
werd of het gesmaakt had, heb ik eerlijk geantwoord, dat ik het nogal eenzijdig vond en nogal teleurgesteld was.
Ik kreeg als antwoord, dat ik allerlei bijgerechten had moeten bestellen en dat het in de Syrische keuken, eigenlijk de bedoeling is , dat je met minimaal 2 personen een maaltijd nuttigd. Zodat men dan de linzenschotel kan delen, en de bijgerechten ook. Als troost kreeg ik een kopje thee met een klein stukje bakhalava aangeboden. Ik heb me zelden zo eenzaam gevoeld als afgelopen vrijdagavond.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
goede bediening. goede adviezen. lekker gegeten. en ook lekkere wijn! We waren met 10 mensen, allemaal met Syrische vrienden, we weten dus waar we over spreken. De libanese wijn was trouwens ook lekker!
Rudi K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Prima eten en vriendelijke bediening. Nog gratis thee en koffie van het huis! Geweldig.
Pascale G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Gezellige avond. Lekker gegeten. Gerechten smakelijk en goed gemaakt. Inrichting licht, wel een beetje krap en kleine tafeltjes. Al met al prima plek.
Jan-Hein D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wederom weer prima ervaring om gezellig met vrienden te eten en samen te zijn. Mazas vooraf en hoofd met spiezen is een perfecte combi.
rosina D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Prima restaurant en heerlijk gegeten, maaarrr heel veel geluid omdat een soort pijpenla is en het geluid ressoneert
S J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gegeten en prima service
Ria F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten en gedronken, ik was hier voor de 2e keer en zat nu beneden, boven vindt ik het een stuk gezelliger!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
De smaakbeleving was aangenaam maar toch overheerst om je heen rumoer. Het voorgerecht was nog niet op of men wilde de hoofdgang al op tafel zetten. Lamsvlees aan de droge kant en spiesen met gehad die nog rosé waren en daarmee sappig. De frites moddervet (...) maar wel mooi droge rijst. Gelukkig waren er enkele schaaltjes met "dipsaus" over om het te droge te compenseren. Wijn rosé per liter karaf voordelig. Water uit de kraan geen bezwaar in deze Syrische eetgelegenheid.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Eten was prima maar niet bijzonder. Bediening was wel goed en de locatie is ook erg leuk. De puntjes op de i ontbraken echter.
Quintin B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Lekker 'anders' eten, hele vriendelijk bediening. En niet duur.