SHAM

Warmoesstraat 36 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-203585908

Over het restaurant SHAM

Heb je zin in iets hélémaal anders? Probeer dit Syrische restaurant in onze multi-culti hoofdstad. Regelmatig kun je genieten van live muziek en natuurlijk van ongewoon lekkere exotische gerechten. Niet alledaags, maar smaakvol bereid en echt iets om meer over te ontdekken. Mals vlees, veel groenten en vooral een vriendelijke bediening. Op een speciale plek in Amsterdam, in de Warmoesstraat, met zicht op de gracht. Een bijzondere plek voor een gastvrij restaurant.

Halve fles mineraalwater

Alice S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Aisling C.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Lekker eten hoewel de voorgerechten iets minder zuur hadden mogen hebben. Vlees gerecht was heel mals en de bediening was heel vriendelijk. Soms een beetje chaotisch maar over het algemeen goed.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Lekker gegeten, aardige bediening!
Anke K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het eten was erg lekker bij SHAM echter hadden we expres om een rustig-romantisch plekje gevraagd en dat ruim van tevoren aangegeven. Helaas werden we dan in het midden van de ruimte geplaatst waarbij je continu in de looproute van de bediening zat.
Als voorgerecht hebben we voor de keuze uit 6 mezzegerechten gekozen, waarbij men vanuit de kaart mocht kiezen. Het was echter niet mogelijk om 2 salades te krijgen en de dingen die we zelf hadden uitgezocht werden gedeeltelijk door andere dingen vervangen. Jammer dat er daar niet wat soepeler mee omgegaan werd.

Verder een leuk restaurant waarbij men zich in de traditionele arabische wereld waant. Persoonlijk zou ik hier niet in het weekend gaan uiteten aangezien het dan overvol is met toeristenstromen.
Karina T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijke gerechten en supervriendelijke bediening. Enige nadeel is de lokatie in de Warmoesstraat met alle toeristendrukte. Maar eenmaal binnen is alles perfect!
nico L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Goede gerechten met veel smaak en attente bediening
Djenné B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk eten op een prachtige locatie. Service is ook super, erg vriendelijk personeel! Eens iets anders dan wat je standaard in restaurants te eten krijgt. Zeker een aanrader!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Zeer attente ontvangst die aan tafel over ging in goede en ongedwongen service. De tijd werd genomen om zaken omtrent het eten uit te leggen en, daarnaar gevraagd, erin te adviseren. Eten was heerlijk. Perfecte plek om Syrisch eten te ervaren.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Echt heel lekker gegeten & wat een super vriendelijk personeel! Leuk interieur & het zit op een centrale plek. Echt een aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Het Syrische restaurant Sham zit in een oud pand aan de Warmoesstraat, een straat in het oudste deel van Amsterdam. Sham is een bijnaam voor Damascus en dat is weer een van de oudste, zo niet dé oudste, continu bewoonde stad ter wereld. Tot zover de overeenkomst. Behalve de muziek doet weinig van het interieur denken aan het Midden-Oosten. En ondanks de enorme concentratie lowbudgettoeristen in dit deel van de stad, was de service uitermate vriendelijk en professioneel maar eigenlijk is dat standaard voor restaurants met een keuken uit de Levant. Mijn lunch kan slechts gelden als een kennismaking met de Syrische keuken. Ik had de burk jebneh, bladerdeegkussentjes gevuld met geitenkaas, en foul moudamas, bestaande uit tuinbonen, tomaat, ui, tahina, knoflook, citroensap, komijn, olijfolie en geserveerd met plat brood. Beide gerechten waren erg lekker: de kussentjes krokant en op smaak en het vegetarisch gerecht heerlijk fris. Ik kom beslist beslist terug voor een diner.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Lekker eten bij een gepassioneerde eigenaar, het leukste wat er is. Nu nog lekkere wijnen en dan is het helemaal fantastisch!
Li Li V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Super vriendelijk personeel, smaakt fantastisch en de porties zijn abnormaal. Ik kom hier zeker terug om de rest te proeven. ;)
Sagé M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
ik ben via Iens bij dit restaurant terecht gekomen en je verwacht eigenlijk niet zo een mooi restaurant als je voor het pand staat op de Warmoesstraat. Eenmaal binnen tref je een mooi, modern en vooral sfeervol restaurant aan met geweldige bediening die, je als je voor het eerst hier komt een prima uitleg geven over hoe het werkt.

Het eten is lekker en leuk om te delen, want voor mijn gelegenheid (leuke date) veel toevoegde aan de sfeer. Je zit wel wat dicht op je buren maar aangezien dit ook een leuke groep mensen was maakte me dat nu niet veel uit. Het hoofdgerecht was ook heerlijk goed bereid en vooral warm aan tafel. Ik had een kipfilet spies die was mals en goed gekruid en deelde met mijn date die had Lamsvlees ook die was heerlijk mals en perfect van smaak. Kortom een leuke ervaring waar je zeker een keer heen moet, ook voor mensen die geen vlees eten is hier veel keus.
Anke A.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
De ontvangst was plezierig en persoonlijk. Ondanks de drukte (zaterdagavond) werden we op rustige wijze geholpen. Het eten was heerlijk. Een echte aanrader, we komen graag terug!
Kerstin B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Leuke plek met fijne sfeer, lekker gegeten voor prima prijs, aardige bediening! Voorgerechten waren lekker en het vlees was lekker gekruid. Zeker een aanrader!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Super goed gegeten! Echt een aanrader ????
Rymond D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Gastvrij onthaal; goede uitleg van de gerechten en een speciale attentie voor mijn verjaardag. Helemaal top!
Madeline L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Genoten van alles!
Aleid V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wat een aanwinst voor deze buurt! We zaten beneden, waar je leuk kijkt over het water van het Damrak. De bediening is erg vriendelijk en het eten is simpelweg verrukkelijk! We hadden een assortiment aan voorafjes, die allemaal even heerlijk waren. Ook de hoofdgerechten waren bijzonder smakelijk. We hebben genoten!
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Echt heerlijk gegeten! De porties zijn ruim en zien er mooi uit, je ziet dat alles vers is. Als voorgerecht hadden we Muhammara: gegrilde paprikapuree met walnoten en granaatsap - wat lekker! Mooie, rustige inrichting met open keuken. Bediening was zeer vriendelijk. Als ik dan toch een minpuntje moet zoeken: de (Arabische) muziek stond nogal hard. We komen zeker terug!