Shah Jahan

Eerste Anjeliersdwarsstraat 18 1015 Amsterdam Nederland Kaart
31-206240122

Over restaurant Shah Jahan

Indiase verwennerij

Ben jij klaar voor een culinaire reis langs de smaken van de Indiase keuken? Stap dan binnen bij Shah Jahan in Amsterdam. Overal ervaar je de sfeer van India, op je bord, in je glas, om je heen en in de vriendelijke bediening. Dure vliegtickets om deze fantastische cultuur te kunnen beleven, zijn dus verleden tijd. In één avond maak jij kennis met alle tradities uit de Indiase keuken en vallen alle zorgen voor eventjes van je af!

Meer informatie over restaurant Shah Jahan

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Voordelig
Kuljit S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Vriendelijk, heerlijk gegeten. Enig minpunt is dat de akoestiek te luid is als het vol is.
james11 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
heerlijk eten, Lekker grote porties, en vriendelijke bediening.
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We waren toevallig op bezoek bij vrienden en besloten hier te gaan eten. Het viel tegen, vooral na gegeten te hebben bij India Bay Dreams in Scheveningen. Ik zocht naar authentieke smaken, maar het was niet zo lekker. Jus te waterig, de garnalen taai omdat ze te lang gekookt waren. De lams niet mals, maar helemaal gaar. Niet zoals ik normaal indiaas gewend ben. Jammer.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hebben goede hulp gekregen bij het bestellen. De papadum was erg lekker. Ook was de spinazie met kaas erg lekker. De gerechten werden in goed tempo opgediend terwijl het heel erg druk was. voor de 2e keer hier gegeten, zal nog wel vaker gebeuren. jammer dat we niet in de buurt wonen.
Katja P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op een vrijdag bij Sjah Jahan gegeten. De zaak zat vol, het was rumoerig omdat het niet zo'n groot restaurant was. Eten was lekker. Vanwege de goede recensies op Iens hebben we dit Indiaas restaurant gekozen. Het eten was allemaal prima en lekker maar we waren niet omver geblazen. Misschien waren onze verwachtingen iets te hoog, dat zou natuurlijk kunnen. Persoonlijk houd ik meer van dat het eten in verschillende bakjes op rechauds wordt opgediend, hier was het een bakje rijst en een bakje curry (eten).. groente en salade moet je trouwens apart bestellen. We hebben een gezellige avond gehad, bediening was prima (sprak Engels) & ben je in de buurt voor een Indiase maaltijd, zeker doen. Wij gaan de volgende keer weer een andere uitproberen :-)
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met zes personen gegeten. Een wat krappe tafel in het midden van een zo te zien uitverkocht huis. Nadat wijn- en waterflessen zijn geplaatst, is er nauwelijks plaats voor servies en de schalen met gerechten. Het eten wordt zonder enige versiering opgediend, maar is voldoende van smaak en gaarheid. Nan is vers gebakken en gloeiend heet, maar komt helaas pas ruim na het uitserveren van de hoofdgerechten. De prijs kwaliteit verhouding is okay, de bediening is vriendelijk. Wie op zoek is naar subtiliteiten en verfijning moet hier niet naartoe.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Als we 15 minuten te vroeg aankomen in het zeer krappe restaurant waar we dus hebben gereserveerd is het vol en wordt ons verzocht op het terras plaats te nemen. De bediening is zo hard aan het werk dat men niet in de gaten had dat het regende.
We gaan even rondlopen. Bij terugkomst is het nog steeds vol. Maar we zien ook nieuw bezette tafeltjes. Er is geen tafeltje voor ons vastgehouden, maar wij zitten nu toch ook snel en de kennismaking kan echt beginnen. Supervriendelijke bediening. Dat is natuurlijk altijd prettig.
Aangeboden van het huis en lekker: Pappadum met sausjes.
Voorgerechten: Mixed Grill starter en Chicken chat. Superlekker! Dan de hoofdgerechten: kip met een dikke romig uitziende pittige saus en lamsvlees in een prachtig rode zeer pittige saus. Ik ben de namen vergeten. Daarbij nog Naan en Raita. Gesmuld hebben we!
Dit restaurant verdient meer ruimte!
Lucas V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Off the beaten track: het is even zoeken maar wat een plezier om bij Shah Jahan te eten.
Een klein en knus restaurant met een uitgebreide menukaart.
De gerechten zijn ruim en smaken bovenal verrukkelijk.
De bediening doet z'n best om alles op de wel wat kleine tafeltjes te krijgen. Zeker met z'n 4-en is dat wel spannend, met z'n 2-en heb je daar natuurlijk geen last van.
We aten Mulligatawnysoep, met linzen. Erg lekker. Tafelgenoten deelden een Shahjahan platter. Smaakvol beeld van wat de keuken kan maken.
De hoofdgerechten waren allemaal perfect. Maar let op: scherp (4 sterren) is ook echt scherp.
Eindresultaat: lekker en verzorgd indiaas gegeten. Zeker aanbevolen.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Hier gegeten met z'n 2-en op vrijdag 29 juli: heel goed. Wij kwamen er met een tintelingen bon waarmee je 35 euro te besteden hebt. Wij bestelden voor 1 persoon de linzen-kippensoep (MULIGATAWNY SOUP) : een heerlijke aanrader. Gast 2 krijg hem 'on the house', wat aardig! Het hoofdgerecht was prima, de chicken tikka vindaloo staat met 5 sterretjes als heel heet aangegeven, maar dat was voor mij Hollander meer dan prima te doen. Bediening gaf aan dat het terug kon naar de keuken voor 'more chili??'. Van de bediening was uiteindelijk 1 iemand (Indiër) die Nederlands sprak, de overige personeelsleden houden het op Engels. Vanaf onze plek (weliswaar naast de deur naar het toilet..) had 1 gast goed zicht op de keuken, waar wij de kok met stereotiepe baard, snor en tulband (een smetteloos witte) konden volgen, wat de sfeer verhoogt. Het restaurant zelf is een pijpenlade, dus vrij smal en voor op de stoep kan ook gegeten worden. Kortom, de in 2011 verrichtte renovatie (bron menukaart) kan nog wel weer eens een verfje gebruiken, niettemin hebben wij er heerlijk gegeten en was de bediening alleraardigst. Onze Ned. sprekende bediende gaf zelf aan dat we het eten mee konden nemen, wat mooi uitkwam gezien haar werkzaamheden de avond er op waardoor een maaltijd en afval wordt uitgespaard. Waarmee is aangegeven dat voor 1 gast de portie meer dan voldoende was, zeker met de onverwachte gratis 'starter'.
Anisel .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Van het voorgerecht tot het hoofdgerecht genoten. Heerlijke witte wijn erbij. Goede bediening. Grote porties dus geen ruimte meer voor nagerecht. Alles was top. Kom hier zeer zeker terug!
ML L.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Super lekker gegeten bij dit lekkere Indiase restaurant. Ik denk dat van alle Indiase restaurants waar ik tot op heden in Amsterdam heb gegeten, dit de beste is. Erg vriendelijke bediening. Een paar tafeltjes op de stoep, dus we konden met het mooie weer lekker buiten eten. Echt een aanrader als je van Indiaas eten houdt.
Jennifer G.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het eten was heerlijk! Ik zelf had de kip tandori, de kip is heerlijk mals en perfect bereid! Lekkere rijst en sausje erbij en stukjes naan brood. Intotaal heb ik voor een voorgerecht, hoofdgerecht, bijgerecht en 3 drankjes 30 euro betaald! Helemaal goed dus! Verder is het restaurant wel klein maar niet storend
Renze V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Het eten bij Shah Jahan is onwijs goed. Ik ben gaan eten met een vriend uit India en hij vond dan ook dat de smaken ontzettend vergelijkbaar zijn met hoe de gerechten in India geserveerd worden. Service is goed, en attent en het decor is niet zo boeiend maar dat zou ook niet de reden moeten zijn hier heen te gaan. Prijzen ook top!
Hank K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heel lekker gegeten gisteren. Een van de lekkerste tandoori gerechten in jaren gehad en - op aanbeveling van de kelner - ook een ander hoofdgerecht (als een van de huisspecialiteiten) besteld. Beiden pittig gekruid en prima voorbereid. Een tafel bij het raam en goede bediening ondanks een volle tent. Uitstekend ervaring.
Bewy U.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Gisteren heerlijk gegeten met een vriendin in hartje jordaan indiaas restaurant Shajahan, eten was verukkelijk wordt lekker vers bereid groote portie en service was top. Tadoori Lamb Tikka echt een aanrader.
H.vanwilgenburg .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Prawn tikka, Butter chicken, kleine Heineken en een kop koffie voor een bedrag van € 29,00.
Entourage troosteloos en de Butter chicken bestond uit een klein bakje rijst en een bakje met saus met wat kip. Kortom dit restaurant zou ik mijn vrienden beslist niet aanraden. Zonde van het geld.

Kuljit S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben met vrienden gegeten bij shahjahan eten was super grote porties we kregen niet alles op maar personeel was zo vriendelijk dat ze het konden inpakken om mee te nemen.
Top reataurant ik kom zeker weer terug.
????
ToddHess .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
"Dit is het enige Indiaase curry restaurant we hebben in Amsterdam gevonden, die een echt pittig, rijk, authentiek lam vindaloo biedt. Kip rezala was ook erg lekker. Het plekje is erg klein en eigenlijk niet zo comfortabel, maar het eten is super. We komen zeker terug !