Shah Jahan

Eerste Anjeliersdwarsstraat 18 1015 Amsterdam Nederland Kaart
31-206240122

Over het restaurant Shah Jahan

Indiase verwennerij

Ben jij klaar voor een culinaire reis langs de smaken van de Indiase keuken? Stap dan binnen bij Shah Jahan in Amsterdam. Overal ervaar je de sfeer van India, op je bord, in je glas, om je heen en in de vriendelijke bediening. Dure vliegtickets om deze fantastische cultuur te kunnen beleven, zijn dus verleden tijd. In één avond maak jij kennis met alle tradities uit de Indiase keuken en vallen alle zorgen voor eventjes van je af!

Meer informatie over restaurant Shah Jahan

• Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Excellent food!
Raabia S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Weer een geweldige avond gehad met Familie bij Shah Jahan restaurant in Amsterdam.

Heerijke grill gerechten hebben we gegeten en overheerlijke gerechten.
Raabia S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten in Shah Jahan, een pittige mix grill met heelijke sausen, Lamb bhuna, romige korma en nog veel meer!!

De bediening was super vriendelijk en netjes.
Zeer zeker een aanrader.
Edwin Taree V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Prima restaurant, heerlijk gegeten. De bediening was heel alert. Onion Bhaji zat echter geen ui in. Maar daarnaast was het eten voortreffelijk. Nog nooit ergens zo'n lekkere panir gegeten! Leuke knusse ambiance.
arnold T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Voortreffelijk restaurant en gegeten met een vriend uit India die dit restaurant erg goed vond m.b.t. smaak en de gemaakte (verse) producten.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Voor de 3e keer hier gegeten. Constante kwaliteit.
Lenneke K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Slechte verlichting in het restaurant.
De milde curry's waren al behoorlijk pittig dus wees gewaarschuwd bij het kiezen van pittige gerechten. De kip spinazie curry was te zout.
Naanbrood heerlijk.
Prijzen zijn betaalbaar.
richard K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
amazing food in amsterdam
Sonia A.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Super lekker eten,goed servicehet is a smal resturant maar goed gevoel en eten oh mij god het is zooooo lekker
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ik werd 5 minuten na mijn reserveringstijd gebeld of ik nog kwam. Ok, ik was in totaal 10 minuten te laat en ik begrijp dat je graag wil weten of de reservering doorgaat, maar om nu na 5 minuten al te bellen. Ik dacht dus dat de tent wel vol zou zitten, dat was echter niet het geval. Ik ben geen kenner van India's eten maar het smaakte ok. Beetje doorgekookt. Jammer dat de gefrituurde garnalen in een beslag nog een staartje hadden... Moet je toch nog soort van pellen door de krokante laag heen. Bediening correct en snel.
Kitta S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Gisteren zijn we met zijn 4 gaan eten bij shahjahan hartje jordaan
We hebben mixed grill, butter chicken,chicken hariyali, sharabi bestel
Gerechten waren heerlijk alles was perfect
Een top avond gehad van begin tot eind
Ik raad dit restaurant zeker aan vrienden en family ????????????????????????
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Vriendelijk, heerlijk gegeten. Enig minpunt is dat de akoestiek te luid is als het vol is.
james11 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Met zn tweeen gegeten bij dit restaurant na werk. De restaurant was klein en niet zo vol. Toch maar besloten om te eten. 1 vegetarisch en 1 kipgerecht besteld. Zag er lekker uit, maar was voor ons niet genoeg gekruid, waardoor de smaak minder was. Wij hebben vaker authenthiek indiaas gegeten en daar kwam deze niet bij. Voor de rest een ok ervaring.
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
heerlijk eten, Lekker grote porties, en vriendelijke bediening.
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We waren toevallig op bezoek bij vrienden en besloten hier te gaan eten. Het viel tegen, vooral na gegeten te hebben bij India Bay Dreams in Scheveningen. Ik zocht naar authentieke smaken, maar het was niet zo lekker. Jus te waterig, de garnalen taai omdat ze te lang gekookt waren. De lams niet mals, maar helemaal gaar. Niet zoals ik normaal indiaas gewend ben. Jammer.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hebben goede hulp gekregen bij het bestellen. De papadum was erg lekker. Ook was de spinazie met kaas erg lekker. De gerechten werden in goed tempo opgediend terwijl het heel erg druk was. voor de 2e keer hier gegeten, zal nog wel vaker gebeuren. jammer dat we niet in de buurt wonen.
Katja P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op een vrijdag bij Sjah Jahan gegeten. De zaak zat vol, het was rumoerig omdat het niet zo'n groot restaurant was. Eten was lekker. Vanwege de goede recensies op Iens hebben we dit Indiaas restaurant gekozen. Het eten was allemaal prima en lekker maar we waren niet omver geblazen. Misschien waren onze verwachtingen iets te hoog, dat zou natuurlijk kunnen. Persoonlijk houd ik meer van dat het eten in verschillende bakjes op rechauds wordt opgediend, hier was het een bakje rijst en een bakje curry (eten).. groente en salade moet je trouwens apart bestellen. We hebben een gezellige avond gehad, bediening was prima (sprak Engels) & ben je in de buurt voor een Indiase maaltijd, zeker doen. Wij gaan de volgende keer weer een andere uitproberen :-)
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met zes personen gegeten. Een wat krappe tafel in het midden van een zo te zien uitverkocht huis. Nadat wijn- en waterflessen zijn geplaatst, is er nauwelijks plaats voor servies en de schalen met gerechten. Het eten wordt zonder enige versiering opgediend, maar is voldoende van smaak en gaarheid. Nan is vers gebakken en gloeiend heet, maar komt helaas pas ruim na het uitserveren van de hoofdgerechten. De prijs kwaliteit verhouding is okay, de bediening is vriendelijk. Wie op zoek is naar subtiliteiten en verfijning moet hier niet naartoe.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Als we 15 minuten te vroeg aankomen in het zeer krappe restaurant waar we dus hebben gereserveerd is het vol en wordt ons verzocht op het terras plaats te nemen. De bediening is zo hard aan het werk dat men niet in de gaten had dat het regende.
We gaan even rondlopen. Bij terugkomst is het nog steeds vol. Maar we zien ook nieuw bezette tafeltjes. Er is geen tafeltje voor ons vastgehouden, maar wij zitten nu toch ook snel en de kennismaking kan echt beginnen. Supervriendelijke bediening. Dat is natuurlijk altijd prettig.
Aangeboden van het huis en lekker: Pappadum met sausjes.
Voorgerechten: Mixed Grill starter en Chicken chat. Superlekker! Dan de hoofdgerechten: kip met een dikke romig uitziende pittige saus en lamsvlees in een prachtig rode zeer pittige saus. Ik ben de namen vergeten. Daarbij nog Naan en Raita. Gesmuld hebben we!
Dit restaurant verdient meer ruimte!
Lucas V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Off the beaten track: het is even zoeken maar wat een plezier om bij Shah Jahan te eten.
Een klein en knus restaurant met een uitgebreide menukaart.
De gerechten zijn ruim en smaken bovenal verrukkelijk.
De bediening doet z'n best om alles op de wel wat kleine tafeltjes te krijgen. Zeker met z'n 4-en is dat wel spannend, met z'n 2-en heb je daar natuurlijk geen last van.
We aten Mulligatawnysoep, met linzen. Erg lekker. Tafelgenoten deelden een Shahjahan platter. Smaakvol beeld van wat de keuken kan maken.
De hoofdgerechten waren allemaal perfect. Maar let op: scherp (4 sterren) is ook echt scherp.
Eindresultaat: lekker en verzorgd indiaas gegeten. Zeker aanbevolen.