Shabu Shabu Leiden

Steenstraat 45-47 2312 BV Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Shabu Shabu Leiden

Maak kennis met de overheerlijke sushi van Shabu Shabu. Dit sushirestaurant verrast de smaakpapillen door de sensatie van het Oosterse ‘All you can taste’ menu. Ontdek bij Shabu Shabu de heerlijke Japanse keuken. De gerechten worden bereid met verse producten en er is voor iedereen wat wils. Bij de uitgebreide dessertbar kun je terecht voor verschillende zalige toetjes om je avond goed mee te eindigen.

Meer informatie over restaurant Shabu Shabu Leiden

• Af te huren , Airconditioning , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Shabu Shabu Leiden

Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Wie van sushi houd moet wel minstens een keer bij Shabu Shabu gegeten hebben, en het liefst nog vaker! Ben hier inmiddels al zo vaak geweest en het blijft lekker, sushi is van goede kwaliteit en er is veel variatie in de andere gerechten. Echt een aanrader!
Laurien M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Leuk restaurant, veel variatie, de gerechten zijn van goede kwaliteit (niet alleen de sushi ook de andere gerechten) en het personeel is erg vriendelijk. Niks op aan te merken dus, zeker een aanrader.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ik hou helemaal niet zo van sushi maar bij Shabu Shabu heb ik toch heerlijk gegeten. Heb voornamelijk de gefrituurde hapjes en dergijke gegeten maar ook een paar maki’s enzo. Allebei heel erg lekker. Shabu shabu is een aanrader voor de sushi liefhebben maar ook zeker voor mensen die niet van sushi houden is er genoeg.
Amber L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Van het weekend heb ik hier met mijn vriendinnen gegeten. We hadden elkaar al een tijdje niet gezien en het blijft lastig om een restaurant te vinden waar het echt iedereen letterlijk naar zijn smaak is. Sushi is dus altijd geschikt en lekker. Eigenlijk kan er niets misgaan. En dit keer was niet minder waar: gezellige bediening die ondanks de drukte hun hoofd koel wisten te houden. Ook het eten smaakte ontzettend lekker en de tabletsystemen waren superhandig!
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Toen ik hier laatst op een zaterdag avond kwam eten was het erg druk. Toch kwam het eten nog steeds snel, was het personeel vriendelijk en kon je op een normale manier met elkaar praten. Erg fijn dat het restaurant op een drukke avond nog steeds hoge kwaliteit levert. Ben zeer tevreden.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Hier meerdere keren prima gegeten, maar jammer dat het zo druk en vol is dat de bediening vrijwel volledig via een tablet moet. Sfeer is verder prima, sushi smaakt goed maar verwacht geen culinaire hoogstandjes binnen de Japanse quisine.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
We hebben hier de afgelopen jaren vaak gegeten maar vanavond was de laatste keer. We hadden van kennissen iets gehoord over een sashimi-actie en vroegen dit na bij de serveerster. Zij vertelde dat sashimi tot het einde van de actie gratis te bestellen was. Ik vroeg nog eens: 'oh mooi, dus we hoeven niet bij te betalen voor sashimi?'. Zij antwoordde bevestigend.
Je voelt hem natuurlijk al aankomen: aan het einde moesten we onze 'mixed sashimi' (5 euro) toch betalen omdat de actie blijkbaar alleen voor zalmsashimi gold. Dit zou ons volgens de serveerster die afrekende toch echt zijn uitgelegd en dus moesten we betalen. Na een discussie van 10 minuten, waarin drogredeneringen voorbij kwamen als 'op de website had je over onze sashimi-actie kunnen lezen' moesten we alsnog betalen. De serveerster is zelfs voor ons naar de manager gegaan maar die vond dat wij alsnog moesten dokken. Lekker klantonvriendelijk: extra laten betalen na klanten verkeerd te hebben voorgelicht.
De kwaliteit van het eten was verder prima: hier en daar te veel saus en mayo, maar verder altijd goed bereidde vlees- en sushigerechten.
rein Z.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Dit is bij uitstek mijn favoriete Shabu restaurant. Ze hebben hier zelfs de Zalm sashimi in het assortiment zonder bij te betalen. Service is top en het vlees is altijd goed voor mekaar. Ook de rauwe vis salade is rijkelijk gevuld en een echte aanrader. Zeker de moeite waard om hier een keer te eten.

Ze hebben toch heel wat andere dingen als in andere shabu restaurants en is bij uitstek de beste waar ik ben geweest.
Maya V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Lekker gegeten, het personeel was gestresst door de drukke zaterdagavond, maar was er niet minder vriendelijk om. Ik wil eigenlijk altijd light soja saus als ik sushi eet, die is niet zo extreem zout. Die hadden ze niet! Dat was wel jammer.
Arianne V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Sushi retaurants zijn duur, dus prijs/kwaliteit is goed. Verwacht geen hoogstaande japanse gerechtjes, maar het meeste is prima eten. Sommige omschrijvingen van warme gerechten geven een andere verwachting dan wat je krijgt. De dessertbar vind ik een achteruitgang. Verbaaste ik me eerder over de goede kwaliteit van het in de prijs inbegrepen ijs, nu is het ijs, met name sesam, een enorme tegenvaller. Ondanks het bestelsysteem met tablets werden enkele gerechten niet uitgeserveerd. Ook kregen we 3 bakjes edamame die we niet hadden besteld. Dit aangeven gaat niet soepel. Tip bediening: als iemand aan en tafel drinken besteld is het handig de rest van de tafel te vragen of ze ook nog wat willen. Hierdoor was de wachttijd op het drinken erg lang. De ambiance is wat vreemd maar de bankjes zitten lekker en doet knus aan.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Bij een weekendje Leiden met als doel naar de expositie van Cool Japan te gaan, kan sushi natuurlijk niet ontbreken. De keus is uiteindelijk op Shabu Shabu gevallen, het is geen luxe een tafeltje te reserveren. De ontvangst duurt even, een drukke man met oortje in loopt heen en weer en het duurt dan ook even voordat we plaats kunnen nemen. Op de kaart staan veel minder gangbare gerechtjes en nadat we zagen dat ze ook okonomiyaki serveren waren we om. De sushi rolls zijn wat aan de grote kant, de rijst is mij iets te vast maar goed van smaak. De okonomiyaki is, doordat deze wat kleiner is dan normaal, anders dan in Japan maar smaakt verrassend goed. Het dessertbuffet is uitgebreid. Het arrangement duurt 2 uur en is voor mij net iets te kort, vind 2,5 uur iets fijner maar dat is persoonlijk.
Elzemieke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Met enige regelmaat komen wij hier wat sushi eten. Helaas holt de kwaliteit en de keuze achteruit. Veel blikvis, weinig vers. En als t vers is, zeer minimale hoeveelheiden. Rijst was meer een klont en kapotgekookt/gestoomd. Dit ook in het restaurant aangegeven, werd behalve een excuses niets meegedaan. Wij gaan nooit meer naar de shabu shabu leiden! Voor hetzelfde geld kun je veel beter eten(ook sushi!).
Sanny S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Bij Shabu Shabu zijn ze niet bereid om als je een maagverkleining hebt gehad een lager tarief te rekenen. Is jouw probleem dat je dat hebt ondergaan, gewoon €28,50 afrekenen. Kindertarief was vriendelijk geweest voor die 2 schaaltjes. Ook gewoon gezellig als je met je vrienden mee kunt.Jammer.
Gijs N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Met mijn partner deze zaak bezocht voor lunch. Opvallen was dat de oude keuzeformulieren waren vervangen door tablets. Het bleek dat de keuze uit de gerechten aanzienlijk kleiner was dan voorheen en dat is beslist geen vooruitgang. Het mag dan wel modern zijn om met tablets te werken maar als dan ook nog een substantieel deel van de bestelling niet wordt gereserveerd, duurt zo'n lunch wel erg lang.
S. K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gisteren hier gegeten. Een AYCE op z'n tijd is altijd goed. Shabu Shabu Leiden voldoet aan de verwachtingen. Het kwam op tijd, het werd ook redelijk snel weer afgeruimd, toch mis ik bij een tent als deze tijdens het serveren van de gerechten even het contact met de gast. Gister heeft het mij dan ook positief verrast dat er wel af en toe contact werd gezocht en dat ze enorm behulpzaam waren. Even een luchtje scheppen buiten was geen probleem en bij het afrekenen werd nog even gevraagd of we wel wisten dat er gebruik gemaakt kon worden van een bar waar desserts gehaald konden worden. Toch zeker weer voldaan weg gegaan.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met z'n 3-en naar de Shabu in de"1e zit". Tov het vorige pand is deze locatie een enorme verbetering. Knusser, rustiger en mooi ingericht. De bediening is aardig en snel. De bestel i-pad werkt heel goed, de keuze is enorm en de sushi's en het toetjesbuffet zijn super lekker. Hier komen we graag nog een keer terug.
Kolenkit .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Ik houd best van een AYCE op zijn tijd. Helaas slaat shabu shabu leiden de plank nogal mis, met name als het om het eten gaat. Er wordt veel te veel saus over de gerechten gegooid en er wordt voor heel veel gerechten dezelfde saus gebruikt. Ik heb het gevoel dat shabu shabu de kwaliteit steeds meer laat varen want vroeger was dit kwalitatief een prima zaak. Heel jammer maar ik zou uitwijken naar andere mogelijkheden in het vervolg. Verder vriendelijk personeel en een systeem met tablets om te bestellen dat goed werkt.
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Prima karaage en gyoza, en ook de ramen yaki was een smakelijke verrassing. Onze kinderen vonden het leuk om via de tablets die je op tafel uitgereikt krijgt te bestellen. Soms vergeet de bediening nog wel eens een gerecht te brengen, maar dan kun je snel je eerdere bestelling weer op die tablet opzoeken ;-)
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Hier spontaan terecht gekomen na hardlopen in Leiden, voor de lunch.
Het eten een 7 gegeven 8 vond ik teveel eigenlijk er tussenin maar die mogelijkheid is er niet.
Voor ons de 1e keer dat we met een tablet werkte, en niks mis mee. En contact met personeel, ach is dat er wel als ze een blaadje bij je ophalen? Dan blijft t vaak nog langer liggen voordat ze t ophalen.
De sushi was erg lekker, vooral die met de gebakken garnaal was er lekker. Op de tablet staan ook nog specialiteiten die niet op de kaart staan, in dit geval de inktvis. Jammer dat ik dat niet eerder heb gezien want die was echt heerlijk van smaak en mals. Toppertje om te nemen.
Verder ziet t er netjes uit de ruimte tussen de banken en de tafels zijn wel wat smal ( ja ik heb geen maat 36) maar goed aan de stoelenkant was t geen probleem.
Kortom gewoon lekker gegeten voor een goede prijs.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Na de examentraining van onze zoon hier op een maandag terecht gekomen. Het was druk. Voor een prijs je vol eten trekt allerlei soorten publiek. Het is echt een vreetschuur. Doordat je de bestelling per tablet opgeeft is er totaal geen contact met het personeel. De sushi was niet bijzonder van smaak en ook de andere hapjes veelal uit de frituur. Dit is ff snel snacken en niet uit eten gaan. Net als de Mac donalds.