Shabu Shabu Haarlem

Service6/10
Decor7,6/10
Maria K. Gastronoom (31 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Reeds eerder hier gegeten maar deze keer niet zo'n succes. Eten viel tegen, te snel gemaakt, gemaakt zonder "liefde". Bediening was snel maar volledig onpersoonlijk. Er liep zelfs bediening met scheuren in haar spijkerbroek, wellicht is het mode maar ik vind het persoonlijk niet erg sjiek. Deze dame bracht gerechtjes die we niet besteld hadden maar ze kon niet vertellen wat het was??? Zou ze gaan navragen maar kwam nooit meer terug en bleef daarna onze tafel ontwijken, volledig ongeschikt voor de horeca er kon zelf geen alsjeblief vanaf als ze de gerechtjes op tafels kwakte, helaas erg jammer voor de sfeer..
Al met al lijkt dit steeds meer op een vreetschuur te gaan lijken, geen aanrader!!!
Baas . Bourgondiër (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Restaurant is leuk en ruim opgezet, maar de bediening bakt er niks van. Eten waren lauw. Misschien kan shabu shabu z'n personeel vooral manager op cursus sturen of zo, want dit was echt een aanfluiting.
Estherhoofddorp . 1e beoordeling (1 recensie) 2,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Ik ben een liefhebber van sushi en dan met name van shabu shabu Hoofddorp en Den Haag. Echter was ik gisteren bij shabu shabu in Haarlem en het was zo slecht de sushi was niet te eten en de warme gerechten waren koud, het personeel was onvriendelijk en hadden veel lol om andere klanten. De hygiëne was ook ver te zoeken de vloer plakte en de koeling van de desserts was ook niet erg goed, dit restaurant is toe aan een keuring van de voedsel- en Warenaiutoriteit. Kortom het was gewoon ronduit slecht.
Maria K. Gastronoom (31 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De iPad bestelling gaat snel. Miss wel een beetje de gezelligheid in het restaurant het is allemaal heel efficiënt en zakelijk. Sfeer mist, het lijkt ook of mensen er alleen maar komen om veel te eten. Eten is redelijk maar zeker niet bijzonder.
Romana88888 . Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Heerlijk onbeperkt sushi voor een goede prijs. Gevarieerde kaart en aardige bediening. Wellicht een beetje onpersoonlijk doordat je alles via de I-pad moet bestellen, maar gaat wel allemaal een stuk sneller.
Austen . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hebben hier in het verleden prima gegeten, maar de kwaliteit is schrikbarend afgenomen. De sushi is droog, de rolls vallen uit elkaar en de vis is matig. De warme gerechten zijn lauw en gewoon slecht bereid. Geen idee wat er bij Shabu Shabu is gebeurd, maar wij slaan voortaan over.
Salia . 1e beoordeling (1 recensie) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Nog nooit zo slecht gegeten bij een sushi zaak, we gingen ervan uit dat Shabu Shabu een goed kwaliteit zou hebben, maar het was waardeloos! Meteen na de eerste ronde ermee gestopt! Het eten had echter geen smaak en de kwaliteit was heel slecht! Echt een slechte ervaring
MenA379 . Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Lekker gegeten bij Shabu Shabu. Bestelling doorgeven via een Ipad ging zeer goed en soepel. De service was iets minder, onervaren. Het Decor is verder prachtig en zeer gezellig.
104 gerechtjes op de kaart, waarvan je een klein deel probeert in 2 uur tijd. De een natuurlijk lekkerder dan de ander natuurlijk.
Eric E. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
dacht dat shabu shabu een hoge standaard had in de sushi branch.
Toen we binnen kwamen en ze gaven ons een digitaal bestel tablet. Dacht ik nog zo das een luxe wat anders dan een blaadje en een pen.
Maar na de eerste bestelling was ik er eigenlijk al een beetje klaar mee. Smakeloze sushi met wen soort van zalmsalade en tonijn slade ipv verse vis.
De wasabi hebben ze speciaal milder gemaakt. We hebben het afgelopen jaar veel sushi restaurants bezocht maar dit was toch een van de slechtste wij komen hier iig nooit meer !!!
Jeffrey D. Bourgondiër (3 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Ik ga gelijk met de deur in huis vallen. Zij zijn naar mijn mening het slechte sushi restaurant in deze branche. Ik ben afgelopen jaren in veel sushi restaurants geweest, maar ik heb nog nooit zo slecht gegeten. De sushi was op zich prima. Maar de warme gerechten vielen mij zwaar tegen. Of het zag er totaal niet smakelijk uit of het was ook echt niet lekker. Bij de 'toetjesbar' bieden ze wel veel aan. Snoep, ijs, cakejes etc en dat was allemaal wel prima wat mij betreft. Behalve de soesjes. Die smaakte naar karton.
Food L. Gastronoom (93 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Vreetschuur. Ongelooflijk. Hier wordt geld verdiend. Dat is het doel. Can't blame them.
Wij zaten en bestelde onze drankjes. Vervolgens pakten we rustig de ipad om te bestellen. Wat schetst onze verbazing; 2 minuten later kwam het eten al; nog voor het 1e drankje. Heel bijzonder. De smaken zijn okay, niets meer; niets minder.
Niet doen: tempura, erg bloemig
Wel doen: Paling op rijst. Lekker zacht palinkje.

De service is opgeleid om in te zetten en af te ruimen. Geen verstand van zaken.
Ik ben er wel klaar mee hier. Dol op sushi maar op deze manier laat ik het liever bezorgen.
Matthijs78 . Fijnproever (8 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Met 5 mannen gegeten bij Shabu Shabu in Haarlem. Het concept van "all you can sushi" lijkt me bekend.

Eten: De Sushi was prima. Wat je kan verwachten al was er wel erg veel sushi met blikvis. Vind ik zelf prima maar er had meer afwisseling gemogen. Ook leek de sushi gedurende de avond wat taaier te worden en kwam het wel erg snel aan tafel...
De warme gerechten waren teleurstellend. Gewoon niet echt lekker en dat vind iedereen . We zijn hier al eens eerder geweest en toen was dit eigenlijk ook al. Geen incident dus... Toetjesbar was ok... Uiteindelijk nog een 6 vanwege de Sushi maar dat is het dan ook echt...

Service: Eigenlijk alleen maar jonge meiden zonder kennis van zaken. Je besteld eten en drinken via een tablet dus het enige wat ze hoeven te doen is gerechten en drank serveren en dat gaat klunzig. Eten wordt op je tafel gezet... aan een kant... strak naast elkaar dus zelf maar verdelen en netjes neer zetten. Lege schaaltjes en glazen/flesjes blijven lang staan. Bij het serveren van de gerechten werd meerdere keren aangegeven dat ze geen idee hadden wat het was.

Decor: Prima tent. Geeft je niet het gevoel dat je in een vreetschuur zit.
Suja C. Gastronoom (88 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Ons eerste bezoekje aan Haarlem en in combinatie met een film bij Pathé, kwamen we deze restaurant tegen. We hebben al heel wat ervaring met AYCE sushi tenten en waren benieuwd naar deze keten. Op een vrijdagavond konden we gelukkig nog terecht zonder te reserveren. Het was druk maar we werden snel geholpen. Het bestellen gaat via een tablet, erg handig en makkelijk. De gerechten kwamen snel en de sushi was heerlijk! Ook de keuze aan warme gerechten verraste me. De ribeyerolletjes, champignons, dungesneden biefstuk, tempura garnalen, eendenborstfilet en aardappelkoekjes waren heerlijk. We zaten snel vol en hebben niet alles kunnen proeven. Ze hebben ook een dessertbuffet met keuze uit ijs, gebakjes, vla, fruit etc. Niet alles was vers maar je komt hier ook niet voor de toetjes. Service was erg snel en vriendelijk. Een van de betere sushitenten naast Sushi Koi!
Sawessel . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Gisteren waren we zonder te reserveren terecht gekomen bij Shabu en we kregen een plek toegewezen, omdat de tafels zo dicht op elkaar staan konden we direct meegenieten van de bevallingsverhalen van onze buurvrouwen. De ober had een verkeerd tafelnummer ingevuld op de ipad en nadat een half uur bijna verstreken was ontdekten ze de fout en kregen we alle bestelde,inmiddels lauwe en koude gerechten op tafel.
De volgende rondes gingen wel vlot en die waren wel goed kwa temp. Drinken werd vlot gebracht. De sushi was prima, maar de ribeye rolls waren niet te eten; smaakloos.De champignons waren gedrenkt in vet en als echte champignon liefhebber het laten staan.de zeewiersalade bestaat helaas uit 1/3e zeewier en 2/3e gewone sla.' S avonds en s nachts en zelfs deze morgen hebben we beiden nog een vreselijke nadorst. Al met al redelijk gegeten, maar andere sushi tenten krijgen toch de voorkeur.
Hd . Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Op verzoek van zoon hier met z'n vieren gegeten. En ik heb er geen spijt van. De sushi zijn misschien niet van de aller-allerbeste kwaliteit en het interieur geen spektakel, maar het eten was gewoon lekker, de bediening heel vriendelijk en het bestellen met de tablet leuk en praktisch. De sfeer was levendig maar gezellig. Geen chaos, geen kantine gevoel. Wel waren sommige tafeltjes in het eerste deel erg donker.
Favorieten: de spiesjes met inktvis, het gebakken vlees en de salade met rauwe vis. Lekkere witte wijn (niet de huiswijn). Het bestelde mie-gerechtje bleek erg groot, kan je makkelijk samen delen!
Bediening vertelde bij het brengen van de gerechtjes steeds wat het was en kwam tussendoor checken of wij alle bestelde gerechtjes ook daadwerkelijk hadden gekregen. Prima dus.
Wanneer ik weer zin heb in sushi zal ik zeker Shabu Haarlem overwegen.
Joshua O. 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Het is alweer lang geleden dat ik ergens zo slecht gegeten heb. Ik had gereserveerd voor 2 personen bij shabu shabu haarlem. Gelukkig was de eerste serveerster erg vriendelijk en had duidelijk ervaring. Helaas kreeg ik een dood biertje! Ik zei t meteen tegen haar en kreeg wel een nieuwe. Toen we ons eten hadden besteld werden we bediend door 2 verschillende meisjes wat echt niet normaal slecht was. Ons eten kwam 1 voor 1 binnen. Ik gaf aan dat ik t raar vond omdat ik graag tegelijk met mijn neef wilde eten en mn gerechten nu koud werden. Ze zei dat ze er niks aan kon doen en dat t de schuld van de keuken was. Toen bleek dat t eten wat we echt besteld hadden op t tafeltje naast ons stond en wij hadden hun eten! Heel erg slordig. Vieze borden bleven gewoon staan totdat ik ze aangaf en de wasabi werd pas bijgevuld toen we er om vroegen. Wat mij verbaasd is de kwaliteit die zo laag was dat ze zich zouden moeten schamen en zo druk was het niet denk dat er tien tafeltjes bezet waren.

De sushi was erg droog en smaakte niet heel vers. Het vlees was wel erg lekker. De dessertbuffet viel erg tegen toen we er aankwamen dus daar hebben we niks van genomen.

Nooit meer shabu shabu, niet dat het hun wat interesseert maar ik zou me dood schamen als restaurant zijnde om zo onder de maat te presteren zowel keuken als bediening.

En de muziek ging pas tegen t eind van de avond aan...
Thijsmolenaar2011 . Bourgondiër (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Na veel aandringen dan toch eindelijk maar eens hier gaan eten. Helaas niet voor herhaling vatbaar; de gerechten zijn vlak van smaak, moeten het echt hebben van de sausjes. Personeel erg gehaast (bord is al bijna weg voordat je klaar bent). Tenslotte is de inrichting niet mijn smaak, te strak en kil.
Foodie4ever . Fijnproever (7 recensies) 2,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
We zijn hier gaan eten met mijn goede vriendin en haar vriend. (2 stellen)
Tegen ons is aan de telefoon gezegd tijdens de reservering dat er pas om 20.00 uur een tafel beschikbaar was. Dus om 20.00 uur stonden we daar voor de deur. Er was daar een gigantische rij van gasten die ook gereserveerd hadden voor om 20.00 uur en moesten wij nog eens meer dan een half uur wachten om binnen te mogen gaan.
We waren uiteindelijk aan de beurt en een "manager" vroeg aan ons of we gereserveerd hadden. We gaven de naam van onze reservering en hij klapte uit een snelhechter de genoteerde reserveringen (dit was erg rommelig, het papier was al helemaal verkreukeld)

Toen we zaten hebben we ook lang moeten wachten tot we gevraagd werden voor een drankje en de tablet werd aangegeven door de serveerster.
Na onze eerste ronde te hebben besteld , kregen we ook wel snel het eten. Maar ik merkte dat mijn salade niet was gebracht, ik zei hier niks over want met zo grote drukte kan je best iets vergeten. Na een tweede en derde ronde (in alle 3 rondes heb ik mijn salade besteld) ben ik toch maar gaan vragen aan een serveerster waar mijn salade(s) konden zijn. Ze antwoordde vrijwel direct dat deze uitverkocht was. Had ze dit niet eerder kunnen aangeven? Ik hou erg van sushi en minder van de warme gerechten, maar meestal is er ruim aan keuze voor me in elke restaurant. Helaas mistte ik het aantal in keuze bij dit restaurant.

Als laatst gingen we naar de dessertbar? Het was klein en niet nagedacht waar het geplaatst moest worden. De rij ging tot aan boven de trap. Zeer onhandig. Ook waren de desserts niks bijzonders. Alles was al voor 75% leeggehaald en werd niet bijgevuld. In de glaasjes lagen jelly (in verschillende smaken, wat na plastic smaakt) en in een ander soort glaasje zat soort mousse met aardbeienjam.. (erg vettig) , fruit smaakt niet naar vers fruit ,chocolade was amateuristisch in stukjes gebroken en ijs dat half weg melt.. (oh ja het ijs zat niet bij het goede kaartje, want tropical smaakte naar koffie)

Ik blijf erbij als ik all-you-can-eat eet dan ga ik liever naar een kleinere zaak. Zo'n keten is erg groot en chaotisch.

Zal ik nog eens terug komen?
Ik denk wel naar een shabu shabu, maar niet meer bij deze locatie.
Dubb . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Mooi en sfeervol ingericht ! Vriendelijk , behulpzaam personeel .... sushi gerechten zijn heerlijk maar ook de vlees en visgerechten zijn absolute aanraders . Ook de soepen zijn heerlijk ...... pas met een grote groep gegeten ivm feestje maar overal werd aan gedacht , zelfs vuurwerk en cadeau voor de jarige ! Meerdere malen gegeten maat altijd uiterst tevreden ....
Justin V. Bourgondiër (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Gisteren bij deze tent gegeten. Had zin in sushi en gezien het feit dat wij hier nog op het laatste moment terecht konden, een tafeltje gereserveerd. De gerechten zijn de welbekende gerechten die bij dit soort restaurants worden geserveerd. Keuze is aan de kleine kant. De grill gerechten waren redelijk. De tempura gerechten vielen wat tegen, teveel tempuradeeg er om heen. De sushi was echt slecht. De rijst was ronduit vies, overkookt leek het wel, te zacht en te papperig. Sushi valt en staat toch echt met de kwaliteit rijst.

Bestellen gaat met een handige tablet die ook in zwang is bij diverse concullega's, decor was goed bedacht, maar de indeling is niet logisch.

Al met al een jammer maar net niet. De sushirijst kan niet zo slecht zijn, dus het was een eens maar nooit meer.