Shabu Shabu Amsterdam (Rembrandtplein)

Rembrandtplein 47 1017 CT Amsterdam Nederland Kaart
31-207235900

Over het restaurant Shabu Shabu Amsterdam (Rembrandtplein)

Maak kennis met de overheerlijke sushi van Shabu Shabu. Dit sushirestaurant verrast de smaakpapillen door de sensatie van het Oosterse ‘All you can taste’ menu. Ontdek bij Shabu Shabu de heerlijke Japanse keuken. De gerechten worden bereid met verse producten en er is voor iedereen wat wils. Bij de uitgebreide dessertbar kun je terecht voor verschillende zalige toetjes om je avond goed mee te eindigen.

Meer informatie over restaurant Shabu Shabu Amsterdam (Rembrandtplein)

www.9292ov.nl

Maandag t/m zondag 12:00 - 22:30

6,9
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Zelfs door drukte hadden wij geen last van geluid. De sfeer is zoveel malen beter dan alle andere sushi restaurants. Restaurant is erg ruimtelijk, waardoor het decor niet op je afkomt. Het eten kwam erg snel en voor je het weet zit je al aan je zoveelste ronde. Waar ik vooral blij mee ben, is het ijs. Ze hebben geen standaard vanille, chocola en aardbei dat naar niks smaakt. Zij hebben de speciale smaken (oreo!) en dat verwacht je echt niet van een all-you-can-eat restaurant. Top!
M O.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Voor het eerst hier geweest, vriendelijk onthaald door aardige jongen die netjes uitlegde hoe het werkt. Tot zover prima. Een heerlijk extra voorafje i.v.m. de gay-pride: heerlijke roze sushi was dat, zou mooie aanwinst voor de vaste kaart zijn. De eerste ronde drankjes en hapjes kwam al snel. Alle sushi was lekker. De overige hapjes over het algemeen echt minder lekker dan ik gewend ben bij andere Japanse restaurants met dit concept. En dan ging opeens van alles mis. Maki zalm kwam niet, i.p.v. daarvan werd maki komkommer geserveerd. Meteen aangegeven dat we dat niet hadden besteld. Tot zover niks aan de hand, kan gebeuren, maar de persoon die het langs bracht checkte of we het echt niet zelf besteld hadden, en toen hij zag dat we gelijk hadden ging hij toch aandringen, was pusherig aan het proberen dat we het toch hielden en opaten 'er zit ook wel zalm tussen nog misschien' Eh, nee hoor maak jij dat de kat maar wijs.... En toen 'jullie kunnen de komkommer eruit halen en die gewoon laten liggen'. Ehhhhh... we eten dan lege rolletjes maki rijst dus? Nee bedankt hoor, we willen graag zalm maki's zoals we besteld hebben. Hij nam uiteindelijk de komkommer maki's mee. Maar die zalm maki's kwamen maar niet, dus bestelden we ze nogmaals. Maar toen kwam opeens de oude plus de nieuwe bestelling plus nog 3 extra rolletjes en zaten we met een enorm overschot aan zalm maki's. Zo rommelde het nog wat verder, met af en toe iets wat fout ging. En toen bij het afrekenen stonden er 3x zalm maki's bovenop de vaste prijs aan de bon toegevoegd. Klopte weer niet, dit zagen we buiten pas. Meteen terug gegaan en de aardige ontvangstjongen regelde het meteen heel erg vriendelijk, aan hem zal het niet liggen, maar er is hier zeker vooruitgang te boeken. Het uitserverend personeel kan beter getraind worden, en de warme hapjes kunnen beter. Terug gaan we niet meer. Echt slecht was het ook niet. Middenklassertje.
bentevs .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Vorige week gegeten in Amsterdam op het Rembrandtplein bij Shabu Shabu. Vooral veel vleesgerechten genomen die op de kaart staan. Heel veel keus en heel veel verschillende vleessoorten te bestellen bij Shabu Shabu. Service en bediening was netjes. Locatie was goed en heel sfeervol. Wij komen vaker!
peter-de-man .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Deze keer gegeten bij Shabu Shabu Rembrandtplein voor mijn vaders verjaardag. Het eten was erg lekker. Goeie service en heel erg klantvriendelijk. We kregen ons eten snel en er was veel keus. Het eten die we kregen was heel erg lekker en vers. De locatie is erg mooi en sfeervol. Mensen zijn niet te luidruchtig en de kinderen rennen niet in de rondte. Zal zeker terug komen. Top restaurant!
anouk-v .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Fedra .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Ben weinig kritisch maar wat was dit slecht.
Bediening opzich vriendelijk maar zag alle extra werk niet zoals oa alle rommel die op de grond lag. Wat een zooitje aan papier ed.
Tablet systeem werkte slecht.. Tot 3x toe "ruim tafel af" toets geprobeerd maar alles stapelde zich op en niemand nam het mee.
Toen we aan het dessert toe waren was er geen vers fruit of aanvulling van de andere desserts...alles was zo goed als op. Toen ik er naar vroeg zei de ober dat ze om half 9 geen fruit meer konden aansnijden want dan moesten ze teveel weggooien. Ze hadden een bepaalde hoeveelheid fruit per dag en dat was al op.(Ik betaal toch ook voor mijn dessert?) uiteindelijk 10% korting gekregen op mijn rekening maar wat slecht. Niet voor herhaling vatbaar voor ons..
izevanbenthem .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Na aanraden van vrienden wezen eten bij Shabu Shabu, ons werd verteld dat de sushi heerlijk was. Zodra wij door de deur gingen werden wij onthaald door een warm typisch oosters decor. In het verleden wel vaker bij oosterse restaurants gegeten maar nog niet zo een goed verzorgde restaurant met deze styling gezien. We hebben meerdere rondes van sashi gehad, het ging van heerlijke zalm maki tot een aparte rainbow roll special. Alles was snel op tafel na het bestellen en wij hadden ook goede contact met de ober. En we konden zelfs rustig met hem praten. Hier komen we nog eens terug!
benja .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Eens moet de eerste keer zijn en vandaag was dat bij Shabu Shabu in Amsterdam. Het restaurant was erg mooi ingericht. Ze hadden een ipad systeem waarmee je het menu kon zien en bestellen. Ik heb veel soorten sushi geprobeerd en het personeel was erg snel en zeer vriendelijk. Dit vind ik eigenlijk altijd een van de belangrijkste punten in een restaurant. Helaas moest ik wel vaak wachten omdat ze nieuwe sushi moesten maken en de oude weg gooien. Verder was het een leuke avond en kom ik graag nog eens terug.
frestans .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Eerste keer bij Shabu en het was gelijk raak, er was veel keuze op het menu (iPad) en het restaurant was erg mooi ingericht. Wel viel het personeel een beetje tegen soms moest ik erg lang wachten op een drankje. Maar goed het eten was lekker en vers en de sfeer in het restaurant was erg goed. Wel is het concept van all you can eat anders dan je denkt. Je heb namelijk rondes en niet zoals de wok waar je maar een beetje opschept. Het was een gezellige avond en ik zou zeker nog is een keer terug komen.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Een slechte ervaring.... veel gerechtjes zouden warm opgediend moeten worden maar waren op zijn best lauw te noemen. 2 x gerechtje teruggestuurd maar het werd er maar beperkt beter (warmer) op. Koude sushi's waren zeer goed. Ambiance ver te zoeken, een tochtig restaurant (we zaten op de 1e verdieping) maar sfeer ver te zoeken was. De uiterst matige beheersing van de Nederlandse taal door meerdere medewerkers riep enkel verbazing op... Shabu shabu A'dam ? --> GEEN aanrader
skippy100 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Zeer teleurstellend! Voorheen gingen we naar Shabu Shabu aan de ferdinandbolstraat. Deze was zeer goed en lekker. Soms wel een beetje zout, maar veel ook in balans. De shabu Shabu aan het Rembrandtplein valt heel erg tegen. Sfeer is er niet. De kaart is veranderd. De sushi valt tegen. De rijst is niet lekker en is een beetje bubbelachtig. De zalm is smakeloos. De tonijn heeft helemaal geen smaak en is gekleurd om zijn kleur te behouden. De gefrituurde gerechten zijn zo zout!!!!!!!!!!!!!!!!! Iedereen aan tafel heeft alleen maar dorst en wil heel graag water. De grootste tegenvaller zijn de sausjes. De smaak klopt helemaal niet, alleen de Yakatori kip smaak redelijk. Het dessert buffet is nog het beste met een gemiddeld vanille ijsje en zoete vruchten op middel zware siroop (krijg je ook dorst van). Dit is qua smaak het slechtste all you can eat restaurant in zes jaar en ik zal hier nooit meer eten. Een tip voor het management; laat de koks en het management proeven van de gerechten en dan hoop ik dat ze proeven hoe ver ze van een lekkere maaltijd zijn afgedreven. Misschien kunnen ze met andere rijst, minder zout en betere sausjes dit restaurant weer populair maken.
Arie P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Mijn vrouw is nog nooit bij een sushi restaurant geweest daarom besloot ik haar mee te nemen naar Shabu Shabu. De eerste indruk die mijn vrouw had was dat alles er erg netjes en modern uitzag. Eenmaal aan tafel viel het meteen op dat er geen menu was, in plaats daarvan was er een iPad waarop je kon kiezen wat je wou bestellen en het personeel kwam vervolgens je eten brengen. Het personeel was erg vriendelijk en was ook erg snel. Dankzij de iPad waren er geen mensen die constant heen en weer gaan. En het personeel weet precies of iemand nog extra drinken wil.
Gerda J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Afgelopen donderdag hiergegeten. Sushi vonden we vrij smakeloos en viel soms uit elkaar. De sausjes erbij beetje vreemd en de wasabi ook smakeloos. Sashimi extra betaald en was als enige wel ekker. Entrecote was taai en koud. Rode wijn was steenkoud en heb ik tussen mijn handen wat verwarmd, bediening was verbaasd maar hadden deze klacht nog niet eerder gehad dus.. Glas wijn 4,50. Prijs voor dit concept is ook behoorlijk en niet in verhouding met het gebodene. P.p. 40 euro. Voor ons nooit meer hier eten.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Na een niet zo succesvol feestje besloten we met de familie naar Shabu Shabu te gaan. Eenmaal aangekomen bleek het restaurant erg modern te zijn, alles was heel netjes ingericht en het was er erg rustig wat ik persoonlijk erg fijn vind. Toen we een tafeltje hadden gekregen bleek er besteld te worden met een iPad in plaats van een menukaart. Dit is nieuw voor ons maar wel erg fijn iedereen tegenwoordig weet om te gaan met een iPad dus het was een leuke ervaring om eten te bestellen op deze manier. Het eten werd snel geleverd en er was veel keuze, ook waren de wc’s erg schoon wat een plus punt is voor mij. We hebben genoten van onze avond en raden dit zeker aan iedereen aan.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Laatst gegeten bij dit restaurant. Het eten was super. We bestelden heel vaak van de grillgerechten. Het vlees en vis van de grill was namelijk super mals. Daarnaast hebben we ook veel sushi’s gegeten. De sushi smaakte erg vers en was niet te plakkerig. De chef bood ons zelfs nog een speciaal gerechtje aan. Daardoor voelden we ons niet een van de velen in het restaurant. Dit brengt mij bij het stukje service in het restaurant. Dit was namelijk ook goed in orde. De serveersters waren erg vriendelijk en werkten erg hard. Het bestellen ging via tablet. Het decor van het restaurant was vrij simpel, maar je waande je wel in Japanse sferen. De banken zaten erg relaxed! Wij komen wel terug.
ChunWah L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De menukaart is ruim qua gerechten en genoeg keuze voor iedereen. Echter was de kwaliteit van de meeste gerechten niet goed(uitzonderingen daargelaten). De sushi is 90% rijst en 10% inhoud en wil wel eens uit elkaar vallen. De non sushi gerechten zagen er goed uit echter was de smaak vaak mwaa en bovendien werden bij de meeste gerechten een hele aparte sauskeuze gemaakt waardoor het gerecht niet meer lekker was.

Shabu Shabu werkt met tablets, op papier leuk maar in de praktijk werkt dit nog niet erg goed. Paar keer bestellingen vergeten of er kwam ineens een bestelling van een andere tafel. Personeel had er niet zoveel zin in op de manager na dan. Het decor was 'standaard' voor een ayce concept niet iets bijzonders.

Al met al: Shabu Shabu Rembrandtplein heeft de naam mee, echter valt er nog heel veel te verbeteren vooral op het gebied van eten en service.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Hier gegeten voor dat we naar een concert gingen.
Ik ben zelf geen visliefhebber maar er waren prima alternatieven.
Het restaurent is wel enorm groot.
Personeel vriendelijk maar je moet wel de kans krijgen ze te kunnen roepen:-).
Het eten was voor de rest prima...dat wat je van een all you can eat kan verwachten.
Shabu is vergeleken andere all you can eat wel wat prijziger maar je krijgt wel meer dan voldoende.
Prima gegeten niets meer niets minder
Kelly K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het eten was erg goed, wel weinig keuze aan shushi. Verder werken ze met tablets maar deze werken niet optimaal. Als je drinken besteld duurt dit gemiddeld 25 minuten voordat het daadwerkelijk op tafel staat, zelfde geldt voor extra wasabi/soja saus of gember (dat laatste is overigens nooit ter tafel gekomen). Het eten duurde ook erg lang, we hebben 3 gangen in 2 uur kunnen bestellen en we zijn echt wel snelle eters. Slechte avond misschien, maar geen fijne ervaring.
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Matige ervaring. Vooral het eten (en daar ga je toch voor) viel behoorlijk tegen. Leek wel of het allemaal net niet vers was. Daarnaast kregen we geen tablets om te bestellen (moesten we zelf na 10 of 15 minuten achteraan) en geen standaard wasabi op tafel. Na 1,5 uur krijg je via tablet reminder dat je nog maar 30 minuten kunt bestellen, ook niet echt klantvriendelijk, terwijl de zaak lang niet vol zat. Aflevering van bestellingen verliep ook rommelig. Via tablet kun je om rekening vragen maar na 2x zonder resultaat zelf maar naar counter gelopen. Al met al behoorlijk teleurstellend.
edwindb .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Hier onlangs met werk gegeten met een grote groep en moet zeggen dat de service prima was! Voldaan aan de verwachting. Het mooie van dit concept is dat je met een groep niet zo snel klaar bent met eten en je eigenlijk constant blijft bestellen. Met een voor, hoofd - en nagerecht ben je vaak binnen een uur wel klaar. Het eten en de drankjes worden ook snel genoeg geserveerd. Deze vestiging vind ik persoonlijk prettig omdat er veel ruimte is en ook door de hoge plafonds je het gevoel hebt niet zo opgesloten te zitten.

Wat betreft de kwaliteit van het eten is dit niet beter of slechter dan de gemiddelde all u can eat. De Sashimi tegen meerprijs is van matige kwaliteit, de rest is prima en de ossenhaas zelfs goed. Japans is het natuurlijk niet, maar als je trek hebt en voldoende kwaliteit wilt eten is dit the place to be.