Shabu Shabu Amersfoort

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten. Eerste keer was op een vrjdag, erg druk, en toen vonden we het eten matig. Regelmatig kwamen bestelde gerechten ook niet, en wat er wel komt is dan vaak onduidelijk, vooral de sushi is soms een zoekplaatje. Binnen dit concept wordt er door de bediening in principe ook niet gezegd wat men op tafel zet, en eerlijk gezegd vraag ik me af of ze het zouden hebben geweten als we het hadden gevraagd.

Maar recent weer hier geweest, op een maandag, en met een wat groter gezelschap. En het moet gezegd: het eten was heel goed, de gerechten kwamen conform bestelling en waren vrijwel allemaal echt vers. Toch aangenaam verrast. Misschien omdat het wat mindeer druk was dat het beter liep...

Conclusie: dit is een meer dan prima gelegenheid om lekker en (als je wilt) ook veel te eten met een wat groter gezelschap of in een wat praktischer sfeer, voor een nette prijs, als je van Sushi c.q. Oosters eten houdt. Maar intiem dineren gaat hier duidelijk niet, en echte culinaire hoogstandjes moet je ook elders zoeken.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De sushi is prima en er is een ruime keuze aan andere (grill) gerechten. Het restaurant is wat luidruchtig maar de.bediening is vriendelijk en snel. Persoonlijk vind ik het concept van Sumo wat vriendelijker en de indeling wat meer ontspannen. Maar ook Shabu Shabu is dik in orde!
Laurence S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Beste sushi restaurant dat wij kennen (provincie Utrecht) zowel de sushi als warme gerechten zijn hier van goede kwaliteit en lekker bereid. Aanrader!
SushiGek .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De allerbeste sushi restaurant in Amersfoort en omstreken. Als sushi liefhebber heb ik alle restaurants geprobeerd, ook de recent geopende sushi restaurant in de buurt van Shabu.
Geen 1 komt qua kwaliteit, versheid, smaak en diversiteit in de buurt van Shabu.
We zijn nooit ziek geworden van het eten. Niet alleen de sushi is top, ook de andere gerechten zoals kip kerrie, noedel soep, yaki udon, eendenborst etc. Teveel om op te noemen. Het dessert buffet met zelf te tappen frozen yoghurt in verschillende smaken is subliem. Lekker fris na al het lekkere eten. En de service is ook noemenswaardig. Zeer vriendelijk, service en klantgericht. Het restaurant oogt niet groot en is smaakvol ingericht.
Smackynopants .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijk gegeten, super snel en handig met een tablet. Tot nu toe de beste all you can eat sushi tent, verse vis die beter is dan bij de gemiddelde sushi zaak. Enige wat nog zou kunnen verbeteren is de sfeer, het is een beetje druk opgezet.
Kenkha .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Fantastisch gegeten, vriendelijk en bekwaam personeel. Bedrijfsleider sprak fantastisch Nederlands. Een zaak met kwaliteit. Niet voor niets de nummer 1 in Amersfoort. Zal iedereen adviseren om daar te gaan eten. Lang leve Shabu Amersfoort.
Wesley V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Leuk ingericht maar binnenkomst is al vrij jammer, met een gordijn voor een lastig te openen deur. Vervolgens werden we niet direct herkend als nieuwe gasten en liepen we even in niemandsland te wachten op personeel. Daaropvolgend naar tafel begeleid en uitgelegd hoe het werkte en eerste drankje opgenomen, dat is tevens het laatste contact dat je zult hebben met bediend personeel tot afrekening. Alle jonge ongeïnteresseerde dames gunnen je eigenlijk geen blik bij opdienen van het eten, was daarentegen wel druk in het restaurant en deze gang van zaken is vast passend binnen dit concept. Eten was verder oke, niets bijzonders. ik zal het noch afraden noch aanraden, dit concept moet je aanspreken met tablet bestellen en dat doet het voor mij niet.
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Kwam hier voor het eerst eten met een groep van 6 personen. Naar mijn mening kregen we een ietwat kleine tafel aangewezen voor zoveel personen. Zat wat krap. Met het bestellen van eten ging er ook met regelmaat wat fout, veel gerechten niet gekregen. Wat we wel kregen smaakte toch erg goed. Bediening probeerde ook goed te helpen maar kon ook niet veel voor ons betekenen, nemen we ze overigens niet kwalijk.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Beetje naargeestige ingang van het restaurant, maar binnen best wel leuk ingericht. Met een groep van zeven personen hier gegeten. Bestellen gaat via een tablet, vijf gerechten per persoon per keer met een 'tijdsdruk' van twee uur. Na bestellen gaat het lekker snel, maar de wetenschap dat de tijd loopt is gewoon minder. Gerechten wel aardig en lekker, ruim assortiment. Bediening vriendelijk en snel. Tablet meldt op een gegeven moment dat je tijd er bijna opzit, tsja.... Niet mijn concept, maar voor een keer wel aardig.
Doran44 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Zelf ben ik niet echt fan van het ‘all you can eat’ concept met een maximum van 2 uur dat je binnen kan zitten, maar goed, mijn vriendin wou hier graag eten. Alles moest via een tablet besteld worden en de bediening was erg jong. Ik vond het allemaal wat te onpersoonlijk. Het eten was wel erg lekker en werd snel bediend.
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Ik ben samen met mijn moeder uiteten geweest bij Shabu Shabu.
De gerechten van All you can eat recept was gevarieerd en erg lekker!
Ik ga er zeker nog een keer uiteten.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Bijna iedereen kent wel een Shabu Shabu restaurant met zijn "all you can eat" concept. Af en toe is dat heerlijk, er is voor iedereen wel wat lekkers te bestellen. Het bestellen gaat heel makkelijk met een tablet. Ook het drinken en de toetjes zijn te bestellen met het tablet. Lekkere kleine hapjes, zowel warm als koude gerechtjes. De bediening hier in Amersfoort is echt super vriendelijk.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Shabu Shabu Amersfoort is gevestigd in een oude autogarage in het centrum van Amersfoort. Daardoor is het een bijzondere plek met veel licht binnen. Het eten is wederom (reeds vaker geweest) goed en de bediening adequaat (ook met bijvoorbeeld kinderverjaardagen doen ze iets extra's om de jarige in het zonnetje te zetten). Bestellen doe je via de i-pad die op ieder tafeltje aanwezig is. Vooral onze kinderen vinden dit een absolute plus bij dit restaurant! Reserveren is echt een must; op een zaterdag onverwacht aanschuiven past zelden! Een heerlijk restaurant.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Begin januari hier geluncht (voor €17,80 en dan twee uur onbeperkt bestellen). Het eten is echt lekker hier en de bediening is vriendelijk en goed. Iedere keer na het bestellen (via een ipad) hoef je je niet al te lang te wachten op het eten. Alle gerechten (zowel warm als koud) zijn heerlijk.
Ik ga hier absoluut nog een keer naar toe.
HenkteA .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zaterdagavond Shabu gegeten. We zijn gek op sushi dus dit moest goed komen.
Goede ontvangst wel groot en druk. Leuke aankleding en veel personeel in de bediening.
Eten was goed maar twee uur lang onbeperkt sushi eten is niet helemaal onze formule.
(Als je naar het toilet gaat wil je toch ook niet hebben dat ze zeggen dat er uiterlijk 60 seconden mag zitten).
Het zal wel met de (onze) Nederlandse mentaliteit te maken hebben, want je gaat sneller en meer eten.
Zodra je de 1e gang besteld hebt komt het eten snel en daarna wordt het allemaal wat rommelig.
Maar het belangrijkste is dat het eten goed was.
Al met al het eten was gewoon goed, niet uitmuntend maar dat hadden we ook niet verwacht.
Het leukste is om met minimaal 4 personen te gaan eten, want voor een romantisch etentje moet je hier beslist niet heen gaan.
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Het blijft erg vlak van smaak. Het is dat de jarige job van 11jaar hier dolgraag wilde eten. Zijn verrassings toet was leuk. Maar voor de rest..erg vlak!! Een zeewier salade met een plukje wakame maar voor de rest een Hollandse salade eronder. Veel de zelfde smaken. Geen uitschieters. De bediening was wel ok. Snel maar erop gericht om de klant weer snel te laten passeren waarvoor deze eetgelegenheden gemaakt zijn.
Gerwin E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Deze tent verschilt niet veel van andere Sushi en gril restaurants. Het grote verschil is dat je hier je eten via een tablet besteld; dit mag dan reuze efficiënt zijn maar het stukje persoonlijk contact mis je dan toch.

De kwaliteit van de gerechten verschilde van best goed tot redelijk matig maar dat komt denk ik ook door de grote kaart waar meer dan 100 gerechten op staan; dan is het gewoon weg niet mogelijk om alle gerechten vers en op de juiste kwaliteit te leveren. Dit is jammer want er waren ook goede gerechten en die sneeuwen een beetje onder door de grote keuze.

De inrichting van deze zaak is voor verbetering vatbaar. De entree is erg vreemd; je komt in een soort portiek terecht waar twee lelijke deuren je de toegang tot het restaurant verschaffen. Ik wil geen azijnzijker zijn maar met zo'n entree maak je toch een slechte eerste indruk. Het restaurant is op zich wel sfeervol ingericht en passend voor het gevoerde concept. Het meubilair is daarentegen ondermaats; ik zat op een soort kuipstoeltje met een kussentje erop wat de hele tijd verschoof; echt comfortabel kun je dat niet noemen en zeker niet passend in dit restaurant.

Overal is het een prima alternatief voor andere sushi- en grilrestaurants. Als je de juiste gerechten weet te kiezen kun je er ook lekker eten maar zorg dan wel dat je niet op zo'n kuipstoeltje gaat zitten.
Ruiters .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Sushi was erg smakeloos en slap. De spicy tuna bijvoorbeeld was totaal niet pittig en alle sushirolls vielen zowat uit elkaar. Warme gerechten zijn van betere kwaliteit dan de sushi. De Japanse biertjes en de wijn is prima. Bediening is jong en onpersoonlijk.
XImagine .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Mijn favoriete restaurant, zeker weten. Heb er inmiddels al een stuk of 20 keer gegeten, bijna elke maand brengen we wel een bezoekje! Het personeel is heel lief en hartelijk. Het is niet zo dat je uitgelegd krijgt wat je allemaal besteld hebt en dat was vroeger wel zo, toen het nog niet zo druk was.

Al met al vind ik dat helemaal niet erg, ze serveren alles met een lach. Het zijn net ninja's! Je bestelt per persoon 5 hapjes op de tablet en binnen een paar minuten verschijnt het op je tafel, gerechtje voor gerechtje. Superleuk concept. Het eten is heerlijk. Ik heb in verschillende Shabu Shabu's gegeten, maar hier is de smaak het meest verfijnd. Enorm sterke smaaksensatie en de sushi is fantastisch. Soms gebeurt het wel eens dat je iets besteld hebt maar het niet komt of dat je iets verkeerds op tafel krijgt. Begrijpelijk natuurlijk, het is best stressvol om daar te werken (hoge druk, alles moet snel snel). Uiteindelijk helemaal niet erg!

De sfeer is gezellig maar wel massaal, het is altijd vol. Het blijft all you can eat, het is geen restaurant waar je een paar gerechten bestelt. Ik heb wel een keer de vroege shift genomen en deze raad ik niet aan. Je gaat daar om 6 uur eten maar moet om kwart voor 8 alweer weg voor de volgende shift. Als je de shift van 8 uur neemt kun je gewoon rustig eten. Om 10 uur sluit de keuken maar je kunt nog wel lekker naborrelen tot half 11/11 uur. Dan heb je niet de druk dat je snel moet eten!

Fantastisch restaurant, lieve mensen!
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Gisteravond hier gegeten samen met mijn dochter. Het was voor mij de eerste keer in een Sushi-restaurant, dus mijn ervaring op dat terrein is beperkt. Ik vond het eten lekker: lekkere sushi, met diverse vissoorten: paling, tonijn, zeebaars, zalm. En dan in verschillende varianten. Als warm gerechtje kan ik de Biefstuk met Kimchi aanbevelen. Kimchi is een koolgerechtje, en daarbij pittig gekruide biefstuk. Spicy en lekker.
Het recept is 'All you can eat'. Dat is niet helemaal waar: het is all you can eat in 2 uur. Na anderhalf uur meldt je tablet dat je nog een half uur hebt. Dit was van tevoren niet duidelijk. Niet dat we te weinig hebben gegeten. Maar ik had het eten uitgespreid over langere tijd als de tijdsdruk er niet op zat. Ik hou niet van eten met een blik op de klok. Ook werd een tweetal gerechtjes vergeten. Nogmaals: ik had niet te weinig, maar 't is wel een teken dat bij drukte - en druk was het - er in de organisatie wel eens wat mis gaat. Uitserveren is trouwens een eigenschap die ze nog niet zo charmant hebben ontwikkeld bij Shabu Shabu: het wordt in een flitsbeweging op tafel gezet. Contact met personeel is er nauwelijks. Vandaar het zesje. Maar kom je voor lekker eten: prima locatie. En neem voor de variantie zo'n japans biertje: Iki. Lekker!