Sevenster

Meer informatie over restaurant Sevenster

Voordelig
Schartface .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Als je van moderne strakke design inrichting houdt dan moet je hier niet zijn. Als je gewoon lekker wilt tafelen, relaxed bediend wilt worden en geen stress over de rekening wilt hebben dan ben je hier goed. Het decor is echt oud maar zeker geen rommelmarkt. Het gebouw is ook oud dus het is een samenhangend geheel. Wij deelden een peppersteak en een boerenkool, allebei heerlijk. Een creme brulée er achteraan en espressos met een hele snoeptafel eromheen. Alles mooi en gul geserveerd, pretentieloos en helemaal lekker.
Allard L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We hebben er vanavond gegeten.
Het eten was koud.
Smaakloos de groentes en.de.gebakken.aardappels waren.te hard er zaten zelfs.verbrande er tussen.
Het geld zekers niet waard.
Heb de eigenaresse erop aangesproken.het enigste wat ze zei vervelend.kan ik jullie een.ijsje aanbieding.
Erg jammer.mischien toch eens goed naar hun kok kijken.

Beste meneer Allard, bedankt voor uw recensie. Maar ik had toch liever gehad dat u uw klachten kenbaar had gemaakt toen ik bij u aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was en of het voldoende was... U zei dat alles goed was. Dus u overrompelde mij dan ook toen u had afgerekend en mij vertelde dat alles niet goed was. Als u het eerder aan had gegeven dan had ik het op kunnen lossen. Ik ben u nog achterna gelopen omdat ik vond dat ik het op moest lossen maar u was al weg.
Neem aub contact met ons op zodat we alsnog een goede oplossing kunnen vinden want ik vind het echt heel vervelend hoe het gegaan is. Met vriendelijke groet, de eigenaresse Anne-Marie Rosendal.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Het is of je bij de buren binnenstapt: via een nauw gangetje stap je zo de eetzaal binnen in dit antieke pandje met fraaie serre. We hebben een plekje in die serre. Parkeren is gratis in de buurt, maar wij zijn op de fiets en dus is parkeren al helemaal geen probleem. Een heerlijk lichte serre met uitzicht op de oude kerk. Het oogt allemaal erg gemoedelijk. Binnen in de eetzaal zelf is het aanzienlijk donkerder met zijn klassieke donkerhouten betimmering. Maar dat oogt ook wel weer authentiek.
De bediening is vriendelijk en voorkomend. Als ik nar de wijnkaart vraag, dan is die er niet. De ober roept uit het hoofd de drie wijnsoorten: rood, wit en rosé, alle Spaans, al wordt ons de rode verkocht als een Merlot maar het is een assemblage van vier druivensoorten. Redelijk wijntje, desalniettemin en ook redelijk geprijsd met zijn zestien en een halve euro.
Vooraf een heerlijk uiensoepje. Niks mis mee, al zijn we wat verbaasd over de creatieve uitingen van de kok die in de vorm van gesmolten kaasresten vooral aan de buitenkant van de kommetjes zijn gedrapeerd.
De entrecote met kruidenboter voor mij en voor mijn tafeldame het dagpannetje: een ferme scholfilet vandaag, ruim voorzien van een keurige garnituur. Keurig verzorgd en prima bereid.
We hebben geen lust meer voor een dessert en rekenen dus af. Ook de rekening is niet meer dan modaal: een ruime zestig euro na aftrek van de biertjes die we er 's middags al nuttigden. Geen uitschieter, maar zeker geen foute keuze: niks mis mee!
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We kwamen hier voor diner. Bediening vriendelijk, genoeg te zien hierbinnen, inrichting behang gebleven zoals vroeger wat best eens leuk is. Je hebt in ieder geval genoeg om te bekijken.
Het viskwartet was redelijk. Eigenlijk proefde ik weinig verschil tussen de zalm, kabeljauw heibot en tongschar terwijl dit toch heel wezenlijk andere vissoorten met andere smaken zijn. Jammer! Waarschijnlijk diepvries? De groenten zijn beetgaar. Bloemkool met sausje en worteltjes met prei. Daarbij gebakken aardappeltjes en fijne frites. Bij de koffie / thee na worden diverse chocolaatjes geserveerd, erg lekker erbij. Porties ruim voldoende!
Bje .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij waren hier op 3 maart 2016 om even een kopje koffie te drinken. Buiten stond een bord met de tekst dat hier de lekkerste appeltaart van Twente was te krijgen. Wij stapten naar binnen en kwamen in een gezellige huiskamer terecht. We bestelden de koffie met appeltaart. Ik zei tegen de eigenaar dat hij de appeltaart maar moest waarmaken. Wij houden een top tien bij van de appeltaart , nou dit hoort zeker hoog in die top tien te staan. De eigenaar was zeer gastvrij. De appeltaart was heerlijk. Als wij ooit nog eens hier in Delden komen gaan wij zeker hier naartoe.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Even dachten we dat de lekkerste huisgemaakte appeltaart voorbehouden was aan Gasterij De Oostvaarders in Almere, maar nu we tijdens een vakantiewandeling in Delden die van de Sevenster hebben geproefd, staan we "ernstig" ;-) in dubio. Zodra de appeltaart voor je neus staat, weet je het al: dit is een topper! Perfect gegaard, lekker dik deeg, mooie stukjes lekkere appel, niet te zuinig, en evenmin zuinig met de rozijnen, subtiele verwerking van nootjes, en alles afgewerkt met een verrukkelijke karamelsaus met een vleugje Amaretto. Zo lusten we het graag! Vriendelijke en goedgemutste bediening (eigenaar?). De lunches die we voorbij zagen komen, waren ook niet mis. Hier komen we beslist nog eens terug als we in de buurt zijn.
Triviant .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Wat een gezellig restaurant is dit! Ik had het idee dat we in een huiskamer uit de vorige eeuw binnenstapten met een ouderwets behang en klok. We kwamen voor een kopje thee maar het bijbehorende appelgebak versus kwarktaart was overheerlijk! Een echte aanrader.
Mdurson .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Na te hebben dauwgetrapt, wilden we met Hemelvaartsdag hier lekker koffie met appelgebak eten. Eerder hier appeltaart gehad en die was zelfgemaakt en echt heerlijk. Dus na eventjes gewacht te hebben (het ging pas open om 11 uur, beetje vreemd op Hemelvaartsdag) koffie en thee met appeltaart besteld. Het duurde even voordat de drankjes werden gebracht. Helaas was het toen wachten op de taart... Na een reminder kregen we die (met slagroom terwijl we dat niet wilden, maar omdat het zo druk was had de serveerster snel deze twee stukken gepakt). Helaas was het niet het heerlijke gebak van eerder. Als ik me niet vergis, was het niet meer zelfgemaakt. Erg jammer, want hun eigen gebak was geweldig! Bediening was tot slot onvriendelijk.
Beste mdurson, bedankt voor uw recensie. Als u tevreden bent dan horen wij dat graag maar als dat niet zo is, zoals in u geval, dan vernemen wij dat ook graag. Ja Hemelvaartsdag, dat is gewoon een rare dag voor de Sevenster. Het is dan zo druk en alles moet snel want de gast heeft weinig tijd. We zorgen altijd voor een goede voorbereiding om deze dag goed door te komen. Door enkele omstandigheden zijn wij iets later dan normaal open gegaan. We hebben de deur open gedaan en het terras en het restaurant zat gelijk vol, dan wordt het rennen en vliegen voor de bediening om iedereen van dienst te zijn. Dan ben je zo geconcentreerd dat er dan misschien even geen lachje van af kan (ook omdat sommige gasten heel ongeduldig kunnen zijn en denken dat ze alleen in de zaak zijn, maar dat terzijde). En Hemelvaartsdag is ook de enigste dag per jaar dat wij niet onze heerlijke eigengemaakte appeltaart serveren... Vandaar dat dat andere gebak u tegen is gevallen. Excuses dat er slagroom op zat, dat is onze fout. Als u een keer weer in de buurt bent dan maak ik het goed met u. Graag tot ziens!
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Op 30 december '14 dineerden mijn wederhelft en ik in Sevenster, Delden (O). Ontvangst correct, restaurant aangenaam 'gevuld'.
Eerst in de serre gezeten, maar na 20 minuten toch gevraagd om een andere plaats: in de sfeervolle serre aan de straatkant klinkt alles keihard, en heb je dan een tafel naast zo'n gezin waarvan de kinderen van de ouders echt alles mogen (schreeuwen rennen blèren...) dan kan je elkaar nauwelijks verstaan, to say the least.
De dame van Sevenster begreep het, bleef daarbij super discreet en we kregen een fijne tafel in het restaurant zelf in het authentieke warme interieur: toen begon het feest pas.
Als apero serveerde men geen prosecco oid maar de witte wijn, die ik bij het eten bleef doordrinken, was de huiswijn en bepaald geen straf, niet te droog, ben overigens glad vergeten wat het was.
Wij kozen voor het driegangen menu.
Beiden vooraf de garnalenspies, goed gedaan, garnalen hadden 'bite', waren niet droog, precies goed, gegarneerd met wat salade, prima.
Hoofdgerecht nam wederhelft de katenhaas: varkenshaasje omwikkeld met katenspek, mooi sappig, mals vlees, ook weer uitstekend. Zelf nam ik een visgerecht: 2 soorten vis. De warme groeten waren hetzelfde bij vlees en vis en nu denk ik in dit geval 'jammer want rode kool en spruitjes bij de vis zou ik anders doen', hoe goed die warme groeten ook waren bereid. Lekkere gebakken aardappeltjes, dat weer goed voor elkaar. Wij dronken bij de katenspek de rode huiswijn/ook deze gewoon een heel erg lekkere wijn en ik ging door op de werkelijk heel lekkere witte. Koffie met bijlages erbij helemaal goed.
Het eten is dus gewoon goed voor elkaar, niet spectaculair bijzonder, en de standaard groente op tafel vlees en vis vond ik zoals eerder geschreven echt jammer...en zo simpel aan te passen.
De bediening is zeer vriendelijk, niet opdringerig, erg gastvrij en hartelijk. Je voelt je er prettig.
De ambiance in het restaurant echt top: een verademing naast de vele restaurants die in hun drift 'modern' te doen klaarblijkelijk hun lampen (van die stortkokerachtige dingen boven tafel in bruin of anthraciet kleur) bij dezelfde groothandel kopen. Nee, de Sevenster heeft een krachtige sfeer die ons buitengewoon aanspreekt! Je kan alleen maar hopen dat ze dat zo houden, nogmaals, heerlijk. En in uitstekend verzorgde staat, schoon, mooi, leuk, bijzonder!!!!
We rekenden totaal voor alles euro 68 af, ongelooflijk schappelijk! We gaan beslist terug naar de Sevenster, zonder enige twijfel. Ondanks enkele puntjes: een echte aanrader, vinden wij!
MoniqueBouhuijs .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Beste mensen,
Na een "tip" te hebben gekregen over dit restaurant, zijn wij afgelopen vrijdag bij de sevenster gaan eten. Het was zo ontzettend lekker, heel veel lekkere kleine schaaltjes met allerlei extra 's. Als je hutspot besteld, kan een goeie eter het niet op!, en dan krijg je ook nog suddervlees, worst, stoofpeertje, geb.aardappeltjes en sla. De saté super, en ook de pasta/pesto met garnalen, heerlijk. Je zit in een " ouwe kroeg". Sfeervol. Een aanrader, de mensen zijn erg aardig