Over het restaurant Sesam en Spijs

Laat je verwennen

Houd je van de fijnere dingen in het leven? Dan kun je terecht in Sesam en Spijs voor enkele culinaire hoogstandjes. Het restaurant is gelegen aan het stadhuis van Delft en is een uitstekende locatie voor elke gelegenheid. Sesam en Spijs is het perfecte restaurant voor privédiners en heeft ook zijn eigen charmante wijn bar, waardoor wijnliefhebbers ook aan hun trekken komen. Het restaurant is niet alleen gemakkelijk bereikbaar, maar is ook gelegen aan de waterkant. Hierdoor kun je altijd genieten van een mooi uitzicht terwijl je je laat verwennen door het vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Sesam en Spijs

Maandag 17:30 - 22:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:30

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Prima gegeten en er is veel keus. Jammer dat de keuken om 22:00 uur sluit. I.v.m. werk konden wij pas om 19:45 uur gaan eten en dat zit je een beetje tegen de klok aan te eten. Want nieuwe gerechten kan je pas bestellen als de andere op zijn. Ook duurde het lang voor we geholpen werden, maar daarna zat het tempo er goed in.
Azzi M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Sens is nog een beetje een verborgen parel.
Voor een spotgoedkope prijs krijg je culinair hoogwaardig eten.
Absoluut een aanrader!
marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
We zijn hier geweest, maar volgens mij is het nu een ander restaurant. Op zich lekker gegeten, alleen jammer dat het er rustig was. De bediening was aardig, maar konden niet veel informatie geven.
Valeria V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Top restaurant! Wij hebben veel vis gegeten en alles was van goede kwaliteit. Er was een uitgebreide wijnkaart en alles was betaalbaar dus we konden verschillende wijnen proeven, en ook port :) Verder was het redelijk druk en er was een privé feest gaande op de onderste verdieping, maar het eten kwam alsnog vrij snel! Heel tevreden en wij zullen hier vaker komen.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
We waren hier met een groep van 8 en kregen de keuze, a la carte of een menu. We kozen van a la carte, wat ons goed bevallen is. De borden zijn mooi opgemaakt, Het eten is heerlijk, anders dan anders. Het is ons heel goed bevallen. De bediening is vriendelijk en beleefd.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Errug lekker gegeten, heel fijne service; bv mijn mes viel, ik pakte het op, maar binnen een minuut kreeg ik ongevraagd een nieuw mes. Personeel kent de wijnen, is vriendelijk maar niet te aanwezig. En natuurlijk met mijn lief!
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Mooie zaak in het centrum van Delft, erg lekker gegeten voor een goede prijs.
Een aanrader, ook leuk om met een grotere groep te dineren.
Hajo V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Onze eerste keer bij Sesam en Spijs en dit is erg goed bevallen! Je kunt (onbeperkt) kiezen voor kleine gerechtjes, de kwaliteit van de gerechtjes vonden wij heel erg hoog. Zelden zo een lekker stukje ossenhaas gegeten. Tel daar de goede service en bediening nog eens bij op, kortom wij hebben een top avond gehad.
Guido J.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Alweer super lekker gegeten bij Sesam & Spijs! Net als de vorige keer de grote wandeling door de kaart gekozen (4 verrassingsgerechten), ook al stond die officieel niet meer op de kaart. Onlangs zijn ze overgegaan op een soort all-you-can-eat achtige kaartopzet, maar dat doet de verfijnde smaak van de gerechten en de goede wijnsuggesties eigenlijk geen eer aan. Sesam & Spijs is een verfrissende optie tussen de vele eetcafes van Delft, waar je even wat specialer uit eten gaat zonder dat je nou zoveel meer kwijt bent. Echt een aanrader!
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wij hadden al enkele keren eerder bij sesam en spijs gegeten en dat was goed bevallen. Destijds werd een drie- of viergangenmenu geserveerd met zeer goede en bijzondere wijnen. We waren verrast dat het concept veranderd is. Je kunt nu voor een bepaald bedrag onbeperkt gerechtjes van de kaart bestellen. We begrijpen niet waarom is overgestapt naar een all you can eat-concept, wij hadden het idee dat sesam en spijs zich juist als een kwalitatief beter restaurant Wilde positioneren en ergens past dat niet. Ook was het door deze insteek lastiger goede wijnen bij de gerechten te bestellen (als je het vroeg gebeurde dat wel), en dat vonden we eerder een van de goede kwaliteiten van dit restaurant.
De kwaliteit van de gerechtjes was wisselend. Sommige (de ossenhaas, de coquile) waren erg goed en verfijnd, andere (de tonijn met erg veel overheersende zalmsalade, de stoofpot, met te stevig vlees en erg veel vijfkruidensmaak) vielen wat tegen. Dit restaurant kan beter koken dan wij deze keer hebben ervaren, dat vonden we jammer.
De bediening is goed en vriendelijk. Er wordt goed opgelet. Het tempo waarin je gerechtjes kunt bestellen en waarin ze geserveerd worden is goed en prettig en de prijs, van 28,50 pp vonden wij passend voor dat wat geserveerd werd. Helaas paste het restaurant eerder beter bij wat wij zoeken, maar misschien dat dit andere klanten juist meer aanspreekt.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Ik nam mijn vriendin mee naar Sesam en Spijs als verrassing omdat ik promotie had gemaakt en dat was een uitstekende keus en hele leuke en lekker manier om het te vieren!

Via iens.nl gereserveerd en via het opmerkingenveld verzocht om een romantische plek voor twee. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de twee eigenaren (jong stel) die ook bardienst draaien en uitserveren. Heel gastvrij en perfect rekening gehouden met de vooraf aangegeven wensen.

We hebben genoten van een aperitief van witte port en tonic + garnering. Dat was erg lekker. Vervolgens kozen we voor een 5-gangen-menu (zogenoemde 'rondleiding') waarin ieder gerecht een mooie, uitgebalanceerde, maar verrassende combinatie was van verschillende smaken en keukens (meestal frans/japans). Van de 5 gerechten bestonden er twee uit vis en twee uit vlees. Vooraf vroegen ze wel netjes of er nog zaken waren waarmee ze in de keuken rekening konden houden voor ons. Aan alles werd gedacht en ieder gerecht was tot in de puntjes verzorgd.

Ze hebben geen eigen sommelier, maar de man van het stel die ons eten uitserveerde had duidelijk verstand van wijnen en wist heerlijke wijnen uit te kiezen bij de uitgeserveerde gerechten. Wat ons betreft is een wijnarrangement aan te raden.

We sloten af met een chocoladevulkaan, koffie en whisky. Al met al een heerlijke beleving. Prijs/kwaliteitverhouding prima (wel aan de dure kant, maar staat in verhouding tot wat je krijgt).

Wij gaan zeker een keer terug.
Julie V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Super lekker gegeten!! Jammer dat er geen uitleg kwam bij de verschillende wijnen die we kregen van het wijnarrangement.
JS K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Vlotte en vriendelijke bediening, lekker eten voor een mooi bedrag. Een van onze vaste stekjes om regelmatig gezellig te tafelen.
barry.prins .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Fantastisch gegeten, goede sfeer, perfecte bediening. Alles is tot in de puntjes geregeld en het zit ook nog eens op een leuke locatie.
H&A R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het eten was fantastisch; we waren met 4p met de AHrestaurantdeal en hebben heerlijk gegeten. Unaniem waren we verrast van de hoge kwaliteit en smaakvolle sensaties. Mogelijk dat prijs/kwaliteit wel in verhouding was, maar we waren wel wat (onaangenaam) verrast door de rekening ondanks de AH-deal. Maar met deze deal was het zeker de moeite waard. Mag het eten wat kosten en gaat het je om kwaliteit dat is dit zeker een aanrader. Ook qua service, ruimte, geluid geen enkele opmerking; alles was gewoon goed.
Ruud1964 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Donderdag voor de 3 de keer hier gegeten. Gezellig op de half ronde bank met ronde tafel. We aten hier met de AH actie. We werden zeer vriendelijk ontvangen, en de gerechten waren weer heerlijk, er werd goed uitgelegd wat er op ons bord lag. De tussentijd tussen de gerechten was precies goed. Tot de volgende keer
Renate R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten en een leuke avond gehad. Wel was de akoestiek niet zo goed waardoor we onze tafelgenoten slecht verstonden
Mascha D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Gerechten die ik anders nooit gekozen had waren echt verassend lekker. Hoeveelheid was precies goed.
De inrichting vond ik een beetje kil en onpersoonlijk, maar dat is een kwestie van smaak.
bvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We waren hier met de AH actie. We wisten niet zo goed wat we konden verwachten en zijn aangenaam verrast.
De gerechtjes waren niet alledaags en bevatten zeer smakelijke combinaties! De bediening was vriendelijk en correct, de ambiance sfeervol. Wij hebben een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader dus!
kiek2605 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst, sfeervol, gerechten met verrassende smaakcombinaties en erg lekker. Leuke kleinere porties waardoor je meer gangen kunt proeven.