Over het restaurant Sesam en Spijs

Laat je verwennen

Houd je van de fijnere dingen in het leven? Dan kun je terecht in Sesam en Spijs voor enkele culinaire hoogstandjes. Het restaurant is gelegen aan het stadhuis van Delft en is een uitstekende locatie voor elke gelegenheid. Sesam en Spijs is het perfecte restaurant voor privédiners en heeft ook zijn eigen charmante wijn bar, waardoor wijnliefhebbers ook aan hun trekken komen. Het restaurant is niet alleen gemakkelijk bereikbaar, maar is ook gelegen aan de waterkant. Hierdoor kun je altijd genieten van een mooi uitzicht terwijl je je laat verwennen door het vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Sesam en Spijs

Julie V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Jskaiser .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Vlotte en vriendelijke bediening, lekker eten voor een mooi bedrag. Een van onze vaste stekjes om regelmatig gezellig te tafelen.
barry.prins .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Fantastisch gegeten, goede sfeer, perfecte bediening. Alles is tot in de puntjes geregeld en het zit ook nog eens op een leuke locatie.
H&A R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het eten was fantastisch; we waren met 4p met de AHrestaurantdeal en hebben heerlijk gegeten. Unaniem waren we verrast van de hoge kwaliteit en smaakvolle sensaties. Mogelijk dat prijs/kwaliteit wel in verhouding was, maar we waren wel wat (onaangenaam) verrast door de rekening ondanks de AH-deal. Maar met deze deal was het zeker de moeite waard. Mag het eten wat kosten en gaat het je om kwaliteit dat is dit zeker een aanrader. Ook qua service, ruimte, geluid geen enkele opmerking; alles was gewoon goed.
Ruud1964 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Donderdag voor de 3 de keer hier gegeten. Gezellig op de half ronde bank met ronde tafel. We aten hier met de AH actie. We werden zeer vriendelijk ontvangen, en de gerechten waren weer heerlijk, er werd goed uitgelegd wat er op ons bord lag. De tussentijd tussen de gerechten was precies goed. Tot de volgende keer
Renate R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten en een leuke avond gehad. Wel was de akoestiek niet zo goed waardoor we onze tafelgenoten slecht verstonden
Mascha D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Gerechten die ik anders nooit gekozen had waren echt verassend lekker. Hoeveelheid was precies goed.
De inrichting vond ik een beetje kil en onpersoonlijk, maar dat is een kwestie van smaak.
bvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We waren hier met de AH actie. We wisten niet zo goed wat we konden verwachten en zijn aangenaam verrast.
De gerechtjes waren niet alledaags en bevatten zeer smakelijke combinaties! De bediening was vriendelijk en correct, de ambiance sfeervol. Wij hebben een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader dus!
kiek2605 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst, sfeervol, gerechten met verrassende smaakcombinaties en erg lekker. Leuke kleinere porties waardoor je meer gangen kunt proeven.
Leo R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
In een leuk ingerichte omgeving kunnen genieten van een heerlijke avond. Goede uitleg bij de gerechten en de wijnen. Beslist een aanrader als je eens anders dan traditioneel wilt eten.
Renate W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ontvangst en bediening was heel netjes , we voelden ons echt welkom.
Heerlijk gegeten, de gerechtjes leken net schilderijtjes, niet al te grote porties maar bij elkaar genoeg. Met aandacht gemaakt goed op smaak. Jammer was dat het karafje water uit een fles spa blauw bestond en behoorlijk geprijsd was. Weinig keuze uit desserts. Aanrader is restaurant zeker
Daw D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Hele leuke restaurant. Ook heel erg mooi ingericht en de gerechten waren subliem. Een mix van Aziatisch en Westers wat een geweldige combinatie. Echt een aanrader! Wij komen zeker weer een keertje terug.
Amanda N.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Nu voor de 6e keer sinds de oprichting hier uit eten geweest en iedere keer weer aangenaam verrast (ook steeds andere kaart)! Oprecht vriendelijke ontvangst en bediening, goede uitleg bij de gerechten en wijnen. Gerechten zijn steeds weer een smaaksensatie en verrassing; je merkt dat de gerechten met liefde en passie bereidt zijn! Prijs-/kwaliteitverhouding goed. Ook fijn dat we met zijn 2-en één wijnarrangement konden delen (halve glazen p.p.). Niets op aan te merken, kom hier zeker weten heel graag terug (met bon voor gratis dessert volgende keer is dat helemaal leuk)!
Carolien S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Attente bediening. Eten heerlijk maar niet veel en prijs-creatviteitsverhouding vond ik niet helemaal klopen. Inrichting mooi en stijlvol maar te weinig geluiddemping.
Mariëlle D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijke, verrassende creaties van hoge kwaliteit! We komen zeker nog eens terug. Bijzonder om drie hartige gangen te krijgen. Zowel de vlees als vis gang waren beide even lekker!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Attente bediening, heerlijke gerechten, echt voor herhaling vatbaar. De kwaliteit van de ingrediënten is zeer goed, zelden zulk mals vlees geproefd.
Kristel M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk menu gegeten. Bijzondere gerechten die je niet snel ergens anders zal eten of zelf verzint. Wijnarragement genomen waarvan de eigenaresse bij elk gerecht een wijn uitzoekt. Zeer smaakvol. Bediening heel netjes.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Voor de tweede keer bij Sesam en Spijs gegeten en we waren alle vier unaniem in ons oordeel. Gewoon uitstekend restaurant. De plezierige bediening, geweldige gastvrouw, de ambiance en last but not least het eten...alles was voortreffelijk. We komen hier zeer zeker terug.
spaarvarkentje60 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Leuk restaurant. Akoestiek zou verbeterd kunnen worden, want het is wat lawaaiig. Inrichting verder prima. Leuk personeel, goede bediening, verstand van zaken. Eten was prima. Tempo van opdienen keurig in overleg. Niet het goedkoopste restaurant, maar voor wie een leuke avond wil, met prima eten in een goede ambiance, beslist een aanrader.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Hoewel de foto's van het eten en de presentatie van het restaurant naar buiten veelbelovend waren, waren wij nogal teleurgesteld na ons bezoek aan Sesam en Spijs.

Wat betreft het eten: de kruiden en smaken zijn niet goed op elkaar afgestemd en de hoeveelheden en smaak kloppen totaal niet met de prijs. Normaal ben ik altijd voor kwaliteit boven kwantiteit, maar nu was het én niet goed van smaak én helaas ook erg weinig (we zijn daarna nog een frietje ergens gaan halen...)

We kregen eerst iets met runderrookvlees, kydneybonen en een hele zoete chutney/siroop, maar proefden alleen bonen en suiker. Het tweede gerecht was een witvis terrine met bloemkoolcrème, maar alles smaakte naar kerrie en zout. Het derde gerecht was wel goed van smaak: een gegrild stukje ossenhaas (erg rood van binnen nog, maar daar houd ik dan gelukkig wel van).

Wat betreft de ambiance: hoewel de bediening erg vriendelijk was en de uitstraling/stijl iets hips doet vermoeden klopte er ergens iets niet. De bediening en sfeer was naar mijn mening net iets te stijf en pretentieus. Daarbij komt natuurlijk wel kijken dat het een woensdagavond was en het erg rustig was in het restaurant. Ik kan me voorstellen dat de sfeer op een drukke weekendavond al heel anders is.

Al met al was het helaas geen restaurant dat wij anderen zouden aanbevelen.