Over restaurant Sesam en Spijs

Laat je verwennen

Houd je van de fijnere dingen in het leven? Dan kun je terecht in Sesam en Spijs voor enkele culinaire hoogstandjes. Het restaurant is gelegen aan het stadhuis van Delft en is een uitstekende locatie voor elke gelegenheid. Sesam en Spijs is het perfecte restaurant voor privédiners en heeft ook zijn eigen charmante wijn bar, waardoor wijnliefhebbers ook aan hun trekken komen. Het restaurant is niet alleen gemakkelijk bereikbaar, maar is ook gelegen aan de waterkant. Hierdoor kun je altijd genieten van een mooi uitzicht terwijl je je laat verwennen door het vriendelijke personeel.

Meer informatie over restaurant Sesam en Spijs

Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Spaarvarkentje60 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Leuk restaurant. Akoestiek zou verbeterd kunnen worden, want het is wat lawaaiig. Inrichting verder prima. Leuk personeel, goede bediening, verstand van zaken. Eten was prima. Tempo van opdienen keurig in overleg. Niet het goedkoopste restaurant, maar voor wie een leuke avond wil, met prima eten in een goede ambiance, beslist een aanrader.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Hoewel de foto's van het eten en de presentatie van het restaurant naar buiten veelbelovend waren, waren wij nogal teleurgesteld na ons bezoek aan Sesam en Spijs.

Wat betreft het eten: de kruiden en smaken zijn niet goed op elkaar afgestemd en de hoeveelheden en smaak kloppen totaal niet met de prijs. Normaal ben ik altijd voor kwaliteit boven kwantiteit, maar nu was het én niet goed van smaak én helaas ook erg weinig (we zijn daarna nog een frietje ergens gaan halen...)

We kregen eerst iets met runderrookvlees, kydneybonen en een hele zoete chutney/siroop, maar proefden alleen bonen en suiker. Het tweede gerecht was een witvis terrine met bloemkoolcrème, maar alles smaakte naar kerrie en zout. Het derde gerecht was wel goed van smaak: een gegrild stukje ossenhaas (erg rood van binnen nog, maar daar houd ik dan gelukkig wel van).

Wat betreft de ambiance: hoewel de bediening erg vriendelijk was en de uitstraling/stijl iets hips doet vermoeden klopte er ergens iets niet. De bediening en sfeer was naar mijn mening net iets te stijf en pretentieus. Daarbij komt natuurlijk wel kijken dat het een woensdagavond was en het erg rustig was in het restaurant. Ik kan me voorstellen dat de sfeer op een drukke weekendavond al heel anders is.

Al met al was het helaas geen restaurant dat wij anderen zouden aanbevelen.
Lissy H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Verrassend lekker!qua smaak en oog.mijn vriend die niet zo van vis houdt ,kreeg iets anders.hij heeft toch van de witvis terrine geproefd en vond die erg lekker.de bediening erg vriendelijk en attent en legde bij elke gang uit wat het was.we gaan er zeker nog een keer terug
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hartelijke ontvangst, daarna voelden we ons wat vergeten en konden lange tijd ons eerste drankje niet eens bestellen. Toen we eenmaal aan de gerechten waren begonnen liep het allemaal wel in een heel prettig tempo.
Bij de drank bestelden we ook een fles water, maar die bestelling moesten na enige tijd wachten herhalen, want die leek niet te komen. Verder werd gezegd dat we 2 vleesgerechten en 1 vis kregen, maar het was precies andersom, waarschijnlijk omdat één van ons een voorkeur voor het accent op vis had uitgesproken. Bij het bestellen was duidelijk begrepen dat dat niet voor de anderen gold. Na deze puntjes van kritiek: de gerechten waren heerlijk en mooi opgediend. Van het wijnarrangementje vonden alleen de eerste wijn iiets minder lekker, maar de andere twee waren prima.
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
mooi restaurant warm onthaal en zeer gastvrij
Menu was goed en uitleg wat er wordt geserveerd
Top bediening
Een aanrader steek boven de standaard restaurant uit
Theaatje .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima restaurant dat Sesam en Spijs, alleen is de naam moeilijk te onthouden. Heel verassende gerechten ondanks de AH actie. Prima vriendelijke en deskundige bediening. We gaan er nog een keer eten!
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lang wachten op reeds gereserveerde drankjes en laatste gerecht.
Fusion is lekker, dit was meer een rare combinatie van smaken. Opmaak bord wel leuk.
Relatief dan toch duur voor wat je krijgt.
Uiteindelijk patat lekkerst, terwijl wij beide erg houden van exclusief eten.
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met 7 personen gegeten. Mooi restaurant op 2 niveaus. Op de avond dat wij er waren maar een paar tafeltjes. De jassen werden aangenomen, is tegenwoordig al opvallend. Wijnkaart ook per glas. Attente en vriendelijke bediening. Oosters georienterde gerechten. Hoofdgerecht runderhaas erg lekker, garnituren echter vlak van smaak. Een goed restaurant waar meer aandacht voor het op smaak brengen van de verschillende componenten gemakkelijk extra punten zou opleveren.
Marije P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Geweldige ambiance leuke sfeer leuke bediening. Ik was daar m een vriendin en het was super daar te zijn. Heerlijk gekletst alle ruimte tussen de gerechten echt echt een aanrader! Eten is supergoed!!!! V vegetarisch eten tot echte vleeseters eten. Visgerechten waren heel goed. Leuke tent echt ga er eten m vrienden fam maar reserveer v te voren!
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekker gegeten, mooie gerechten en mooie wijn - een aanrader. Heb er in het weekend gegeten met de family en iedereen heeft zitten genieten
Wendy .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Speciaal voor de AH-restaurantactie was er een verrassingsmenu samen gesteld. Dit menuutje was iets speciaals en net anders dan anders. Niet standaard waarmee ik bedoel dat je het thuis niet zou maken (ik niet in ieder geval). 4 gangen en een amuse. Omdat het een verrassingsmenu was, vertel ik niet wat het was, maar het was absoluut de moeite waard.

Ik was hier met een vriendin en we waren beiden erg tevreden.

De inrichting is modern. De bediening erg vriendelijk en attent.
Renaterougoor .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Ontzettend lekker gegeten via ah actie. Personeel was attent en vriendelijk. Een Aanrader! Wij komen zeker nog een keertje Terug!
R V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gebruikmakend van de AH-restaurantactie waarbij we een vast menu van de chef kregen gepresenteerd door de zeer vriendelijke en correcte bediening in een sfeervolle ambiance. Er werd zorgvuldig met onze eetwensen (geen varkensvlees) omgegaan; een gerecht met daarin gelatine verwerkt werd nl. hierdoor vervangen. De verschillende gangen werden verhelderend benoemd en waren smaakvol. We komen hier zeker terug om de geslaagde avond nog eens over te doen.
Mracke .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Verrassend lekkere combinaties gegeten. Mooie opmaak van de borden en zeer vriendelijke bediening. De ruimte is echter zeer koud (vooral bij de ramen) wat voor ons een minpunt was. De volgende keer kleden we ons gewoon wat warmer want het eten was voortreffelijk dus we gaan graag nog een keer eten bij Sesam en Spijs.
Jasmijn S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Lekker gegeten, verrassende smaken. Vriendelijke bedieding die de gerechten elke keer mooi uitlegde! We zaten aan een leuke ronde tafel naast elkaar op een bankje wat voor een prettige sfeer zorgde!
Coomans.chris .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het verassingsmenu van de chef was erg lekker. de bediening gaf bij elk gerecht duidelijk aan wat we gingen eten. de rustige kleuren en aankleding van het restaurant maakte het zeer aangenaam om hier te dineren. Ik zal hier ook zeker nog een keer terug komen.
Hhagenaars .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Bijzonder, verrassend ( verrassingsmenu), heerlijk en in een rustig tempo. AH-actie, even goed als de keer ervoor zonder actie. Kom zeker vaker.
Fduyzer .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hadden twee plaatsen gereserveerd met een bijzondere vermelding, namelijk of er glutenvrij en plantaardig/vegan gekookt zou kunnen worden. Het antwoord was ja.
En hóé! Eindelijk eens een restaurant dat de gewone (vegetarische) kaart "uitkleedt" waardoor je vooral veel dingen mist en denkt "dat kan ik thuis beter", maar een chefkok en bediening die enorm hun best doen om er een volwaardig en creatief driegangendiner van te maken en dat nog leuk te serveren ook. Ik zeg: dit menu kan zó op jullie kaart. Complimenten!
Johnspier .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
heerlijk gegeten - lekkere combinaties van oosters/westers met mooie aanvullende wijnen !
tevens werd goed rekening gehouden met een vooraf aangegeven voedselintolerantie;
attente bediening;
kortom: prima !