Serre Restaurant (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over het restaurant Serre Restaurant (Hotel Okura Amsterdam)

Klassiek meets modern

Chef-kok Marc van der Tang en zijn team verrassen je graag met een selectie van Ciel Bleu's signatuurgerechten van de afgelopen jaren, maar dan wel in nieuw jasje. Klassiekers gaan hand in hand met innovatieve gerechten, een internationale smeltkroes van verschillende gerechten. Dit, in combinatie met het eigentijdse design maakt Serre al snel een plek waar jij je helemaal thuis voelt.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Serre Restaurant (Hotel Okura Amsterdam)

Tram 12: Cornelis Troostplein
  • : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 10:00 - 22:00 uur

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Serre Restaurant (Hotel Okura Amsterdam)

Emma H.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Het eten en de service was erg goed. De porties waren echter wel heel erg klein voor het bedrag wat je moest betalen, dat was jammer.
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gegeten met 2 personen in het Serre restaurant in het Okura.
Al met al een goede ervaring. Bediening is jong. Bij het aan tafel gaan kwam de vraag voor een drankje. Dat (biertje en rode wijn) kwam vrij snel. Daarna was het lang wachten op brood en smeersel. Lekker brood maar de ? Hummus? die er bij zat was smakeloos.
Voorgerecht beide de kaaskroketjes. Lekker, vol van smaak en goed warm. Hoofdgerecht 1 x entrecote en 1 x tartaar. De tartaar wordt aan tafel bereid naar wens. Leuke touch. Het smaakte beide goed. Vlees werdt begeleid door goede frites en een te klein bakje coleslaw. Nagerecht 1 x aardbei coulis en 1 x brownie.
Eten was goed, bediening was redelijk. Stoelen en tafels staan iets te dicht op elkaar.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Veel valt er niet aan te merken op het Serre restaurant aangezien het ook niet erg bijzonder is. In tegenstelling tot alle sterrenzaken in het Okura restaurant is deze Bib Gourmant eigenlijk erg vlak. Hoewel de gerechten prima zijn klaargemaakt, de wijnen van goede kwaliteit en de bediening uiterst aardig en behulpzaam verwacht je toch iets meer vuurwerk in een hotel waar 4 sterren zijn verdeeld. Vitello Tonato, carpaccio, entrecote, steak tartaar en fish & chips, welk ander standaard eethuis heeft het niet op de kaart staan?
Kortom, gemiste kans en volgende keer gewoon weer Sazanka of Ciel Bleu...
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een super avond. Heerlijk gegeten, oesters vers en op ijs. Makreel en draadjes vlees van het menu prima op smaak. Een super kaas plateau en twee heerlijke toetjes. Wijn arrangement van drie glazen was goed gematcht met de gerechten en royaal ingeschonken. We kregen een extra glas omdat kaas plank nogal lang duurde. De bediening was geweldig, aardig, professional en knowledgeable. Heerlijk op het terras aan de kade. Prijs kwaliteit top, zeker de moeite waard om terug te gaan.
Silvia D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Mijn verwachtingen van Serre inspired by Ciel Blue waren hoog gespannen. Helaas raakte ik een beetje teleurgesteld. Het decor is een beetje nietszeggend, niet sfeervol, gezellig of uitnodigend. De bediening is prima, daar valt niets op aan te merken. Keurige nette mensen. Van het eten had ik meer verwacht. Bij de rib eye zat niet eens groente! De wijn was ook lekker. Het was wel erg jammer om je fles water terug te vinden voor EUR 8,50 (!!) op de rekening. Dit vind ik erg jammer een enorme afknapper.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Zon en 25 graden. Ideaal weer om op een terras te eten met uitzicht op bloeiende Japanse kersenbomen en bootjes op het water. In de borden vooraf 'pulled lamb' met Indiase toets en als hoofdgerecht de heerlijke en verfijnde bouillabaisse. Daarbij een glas Portugese Quinta. Adequate bediening. Eten met Côte d'Azur gevoel op een wereldplek!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Vriendelijke, vlotte bediening. Het driegangen lunchmenu was heerlijk. De aanbevolen wijnen
paste goed bij de gerechten.
Mkoopmanss .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Uitstekend gegeten met zeer attente bediening. Een stuk voordeliger dan ciel bleu. Heerlijke wijnen en vooral de franse chardonnay.
tartaar was erg lekker en de Rib eye heb ik wel eens lekkerder gehad, ( was verder niet verkeerd).
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Het blijkt lastig om op een maandag in Amsterdam fatsoenlijk te kunnen lunchen maar uiteindelijk is de keuze gemaakt. We arriveren bij het met een Bib Gourmand bekroonde Serre restaurant van het Okura hotel. De inrichting is mooi, het uitzicht ook. We nemen plaats aan een tafel voor het bestellen van een aperitief. Tenminste, dat is de bedoeling, maar bij de vraag wat er voorhanden is aan alcoholvrije drankjes ontstaat er een stilte bij de dame van de bediening. 'Crodino of iets dergelijks hebben we niet mijnheer, misschien water?' Pardon, water? Ook hier dus geen fatsoenlijk alternatief voor de autorijders onder ons, onbegrijpelijk maar waar!
Het 3-gangen Bib-menu heeft genoeg keuzemogelijkheden en bevat mooie gerechten. Geen amuses hier dus we beginnen direct met een zalmsalade a la Ciel Bleu en een Caesarsalad als voorgerecht. Mooi op smaak, ruime hoeveelheden en gewoon lekker. Daarna de beide visgerechten welke ook heerlijk zijn. Mooie verse vis en ook nu weer ruime porties. Aan de 'looks' kan trouwens wel nog wat verbeterd worden want we missen de elegantie een beetje. De begeleidende wijnen passen daarentegen weer zeer goed bij de gerechten en de desserts zijn ook lekker. Daarna nog koffie en thee zoals het hoort en de conclusie is duidelijk, we hebben prima gegeten. De verbazing over het ontbreken van een mooi alcoholvrij aperitief blijft. We zien een gat in de markt.....
Maurits0 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Uitstekend gegeten met zeer attente bediening. Een stuk voordeliger van de grote zus ciel bleu en daarom aantrekkelijk om wat vaker een bezoekje te brengen. Heerlijke wijnen en vooral de steak tartaar is mijn favoriet!
Smulpaapje69 T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Een lunch ter ere van mijn verjaardag van mijn schoonzusjes.
Eerlijk gezegd had ik best wel hoge verwachting van Serre omdat het het zusje is van Ciel Bleu.
Voorgerecht was zalm salade... vond het niet speciaal.
Hoofdgerecht wilde eend, smaakte wel maar vond het niet heel bijzonder.
Als nagerecht mochten wij 2 toetjes uitkiezen. Ik ben geen zoetekauw, maar mijn schoonzusjes vonden het heerlijk.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een feest om hier te eten. Een schitterend lunch (keuze)menu : aan tafel geprepareerde tartaar, een prachtig stukje heek met een verrukkelijke brunoise en een heerlijk dessert. Een mooi wijnarrangement en een koffie -compleet toe En dat voor, alles bij elkaar, 60 euro pp. Voeg daarbij een enthousiaste bediening met kennis van zaken ( dank je wel, Suleiman !) en we weten , waar we voortaan gaan lunchen, als we in de stad zijn. Top!
Leon 2.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Omdat Yamazoto en Sazanka vol zaten zijn we voor het eerst "uitgeweken" naar restaurant Serre. Dat was een aangename kennismaking. Vooraf met z'n 2-en een fruit de mer gedeeld. Als hoofdgerecht ieder een hele Kreeft met Caesar Salad, prima klaargemaakt en geprepareerd zodat het niet nodig is om zelf uitgebreid te kraken. De desserts kwamen van de trolley. Door de keuze voor de à la carte gerechten was het al met al niet goedkoop, maar de moeite waard. De volgende keer proberen we eens het menu.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Serre restaurant begint zich te ontpoppen als onze buurt favoriet. Niet al te vaak, want aan de prijs, maar wat je krijgt voor dat geld, is de Bib Gourmand waard, prijs/kwaliteit verhouding in orde! Vriendelijke, vakkundige en geestige bediening. Wijnkaart verdient een EXTRA aanbeveling. Leuke, speciale wijnen, voor hele goede prijs. Als witte wijn de Gales Rivaner uit Luxemburg, absolute topper, heerlijk bij de soft shell crab en de kokos noedels. Voor bij het lam de Pinot Nero uit de Alto Adige, geweldig! Mooie combi ook. Eten is super, veel keuze, maar niet teveel, goede toelichting en fijne portionering, niet teveel, geen enorm bord, maar erg op smaak allemaal, echt fijn om hier te zijn. Dessert ook weer precies goed!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wat heerlijk om buiten te kunnen eten aan dit prachtige terras aan het water!
Na een vriendelijke ontvangst hadden we eerst een heerlijk zomers aperitief en kozen daarna voor,
een halve kreeft met frites met uiteraard homemade mayonaise, en de salade gerookte zalm.
daarna de pasta paella, die viel een beetje tegen omdat de pastaschelpjes wel heel erg "al dente" waren. En de runder ribeye met bearnaise sauce, die was heerlijk.
Genoten hier!

ron V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Natuurlijk zijn de verwachtingen hoog gespannen als je bij het "brutale" zusje van Okura's Ciel Blue gaat eten... en de Serre maakt ze waar (hoewel maar een keer in Ciel Blue gegeten). De porties zijn weloverwogen, kleine kunstwerkjes en bijzonder smaakvol. De wijnen goed tot zeer goed, maar (wellicht zoals het op deze plek hoort?!) wel allemaal wat aan de prijs in vergelijking met het ' pre set' drie gangen menu. Natuurlijk heeft dat met het business modelletje te maken maar beschouw het toch als klein minpuntje. Er is voldoende spannende wijn te krijgen voor rond de 30-35 euro per flesje, dus.... Inspireer ook daarmee!
De service is netjes, vriendelijk...helaas ook een beetje kraak nog smaak. niet echt persoonlijk vond ik.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
De Serre is een aangenaam restaurant bij mooi weer, vanwege een terras op het Zuiden. De soft-shell krab was heerlijk, dun krokant korstje zoals het hoort. Als nagerecht een poire belle Hélène en dat viel wat tegen, daarom geen 8 maar een 7. Geen mooie peer overgoten met chocoladesaus maar enkele schijfjes peer en ernaast wat chocolade. Vriendelijk personeel. We hadden telefonisch gereserveerd, maar toen we aankwamen stond nergens "gereserveerd" op een tafel. Er was gelukkig nog 1 tafel (niet speciaal voor ons) vrij, we zijn er maar ongevraagd gaan zitten. Dus in dit restaurant is een email ter bevestiging misschien wel aan te raden.
plaatsroyaal .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Serre heeft verbouwd! Was al erg goed en is nu nog beter geworden. Het kleine zusje van Ciel Bleu heeft een gevarieerde kaart en uitstekende wijnen die, surprise ! , ook allemaal per glas zijn te krijgen. Veelal wat jonger trendy publiek en idem bediening. Vooral als de zon schijnt zit het grote terras aan het water snel gezellig vol. Reserveren loont de moeite!!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Heerlijk genoten bij een financieel wat toegankelijker restaurant in het Okura...;-) Serre restaurant is gevestigd op de begane grond van het hotel en heeft een prachtige moderne entourage. Samen met mijn vriendin hebben wij heerlijk gegeten. Zippend aan onze Zuid-Afrikaanse bubbels (vonkelwijn) kregen we ons voorgerecht geserveerd. Voor mijn een heerlijke steak tartaar en mijn vriendin skreifilet met hollandse garnalen.

Als hoofdgerecht had ik rib-eye met huisgemaakte frieten die mooi bereid was maar aan een kant ietsje te medium gebakken was ipv medium-rare. De eend van mijn vriendin was werkelijk een prachtig gerecht.

Helaas zaten we te vol voor iets na maar er mag gezegd worden dat de verhouding van prijs/kwaliteit helemaal in orde is. De bediening was prima maar ietsje te informeel na mijn mening voor dit restaurant. Al met al is de Serre een aanrader en is dit zeker voor herhaling vatbaar voor bijvoorbeeld in de zomer.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Op en dinsdag middag lunchen bij Serre. Gezien de dag en het vroege tijdstip was het enorm rustig, maar de bediening maakte het een enorm plezierige ervaring. Vriendelijk, attent en een goeie balans tussen formeel en informeel.

Het eten was van erg hoog niveau. De steak tartare die aan tafel wordt bereidt is niet alleen heerlijk, maar de manier van bereiden geeft het iets extras. De hoofdgerechten waren echt van zeer hoog nivo en geserveerd met prima wijn.

Ik weet niet hoe de avondkaart is, maar bij de lunch is de prijs/kwaliteit verhouding heel erg goed!

Wij komen zeker terug.