Senses Restaurant

Vijzelstraat 45 1017 HE Amsterdam Nederland Kaart
31-205306266
Aan de Vijzelstraat in Amsterdam Centrum vind je dit modern ingerichte restaurant. Installeer je aan de met wit linnen gedekte tafels en begraaf je op de comfortabele bank of één van de zachte stoelen en laat je verrassen door de prachtige gerechten van chef Lars. De chef laat zich inspireren door de vijf zintuigen en gebruikt voor zijn gerechten de beste biologische en duurzame ingrediënten. Ook is hij een koning in het gebruik van verschillende texturen en verrassende smaken. Je kunt hier ware kunstwerken op je bord verwachten. Prachtig om te zien, maar ook heerlijk om van te snoepen. De gerechten die uit de open keuken komen zijn het beste te omschrijven als Frans klassiek, met een moderne twist. Bij Senses eet je 3-,4-,5-,6- of 7-gangen tasting menu.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Go all the way en neem er een bijpassend wijnarrangement bij.

Foto's van gerechten

Over het restaurant Senses Restaurant

Bij Senses by Lars Bertelsen worden onconventionele en creatieve gerechten bereid, gemaakt van dagelijks verse en waar mogelijk duurzame ingrediënten. Het keukenteam maakt jouw gerechten klaar in de open keuken binnen het moderne en stijlvolle restaurant. Laat je zintuigen prikkelen en ga voor het onverwachte. Maak een keuze uit het wekelijks wisselende 3 tot 6 gangen verrassingsmenu. Laat je leiden door de vijf zintuigen en ga op ontdekkingsreis. Chef Lars Bertelsen en zijn teams kijken ernaar uit jou van een tintelend en oogstrelend culinaire beleving te voorzien! Online kunt u tot 4 personen reserveren. Voor 5 tot 8 personen kunt u online een aanvraag sturen of telefonisch contact opnemen. Graag dieet- en/of allergiewensen doorgeven bij het reserveren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Senses Restaurant

Tram 24 - Halte De Munt (Vijzelstraat)
  • : Betaald parkeren in de buurt, Reguliersdwarsstraat of de Stopera. Ook mogelijkheid op de gracht

Maandag t/m Zondag
- Lunch 12:00 - 15:00 (arrivé tot 14:00 uur)

Maak uw reservering via www.sensesrestaurant.nl

Uitmuntend
9,6
9,3

Jouw recensie over het restaurant Senses Restaurant

Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Ik heb vanmiddag samen met mijn vrouw heerlijk , fantastisch gegeten wij vonden het sterwaardig bediening ook top wij hadden een 3 gangen lunch en een verrassing , we wisten niet wat we kregen maar was voor herhaling vatbaar dus gelijk gereserveerd voor de volgende week maar dan een 7 gangen dinner nogmaals bedankt voor vandaag
Anne Marie L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
een unieke ervaring, prachtige en overheerlijke gerechten, kunstwerken!!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Heerlijk genoten. Wat een mooie entourage, goede service en bediening en voortreffelijk eten. Niets op aan te merken. Mooi wijnarrangement. Past.
Wichard L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Wij komen naar Senses regelmatig. Heel goede rustige sfeer. Ondanks kleine ruimte hebben gasten toch privacy. Het eten was uitstekend. Elke gerecht was vol van smack en zag als een kunstwerk uit. De bediening was attent en snel. Het verbaast ons dat Senses nog geen Michelin ster heeft.
Liesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heel verrassend eten waar alle zintuigen worden gestimuleerd. Erg genoten!!
Met een heerlijke wijnen die perfect bij de gerechten passen. Zeer vriendelijk personeel die de tijd nemen om de gerechten uit te leggen.
Bedankt voor de smaakvolle, gezellige avond.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Geweldige smaakbeleving!
Lau F.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Eten Was verrukkelijk en de bediening heel attent! Zeker een aanrader
Kathryn C.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Superb
Margie P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Het was prachtig om te zien en heerlijk eten met een zeer vriendelijke en competente bediening!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
We hebben super genoten , het ene na het andere schilderij kwam voorbij de ene nog beter dan de andere, de bediening was vlot en bekwaam.
In een woord genieten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Een buitengewoon goed driegangen diner. Voorafgegaan door vier uitstekende amuses bouches. Origineel, mooi van opmaak en verfrissende smaken. Voorgerecht was een verassend mooie witte gerookte vis, koud, met bovenop een laag waarin zuurkool verwerkt was. Prachtige smaakcombinatie. Een prima bijpassend glas Riesling. Wij kozen als hoofdgerecht voor vis in dit verrassingsmenu (de formule van Senses). Schelvis in een prachtige wortelsaus en omringd, in een complete ring, door fijne groentjes en knapperige deeltjes. Schitterende opmaak, een schilderijtje, en alweer een prachtige smaakcombinatie. Klein pre dessert, een cakeje met rabarber smaak. Dessert was uitstekend, fris smakend. Prima espresso met heerlijke chocolaatjes. Bijpassend wijnarrangement was zeer goed. Het betreft een verrassingsmenu, dus geen keuze op de kaart. Geeft natuurlijk wel focus op het bereiden. Redelijke prijs voor het gebodene (€ 85,- pp).
Max M.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Afgelopen zaterdag 24 maart bij Senses genoten van de Special lunch die online is te reserveren.
3 gangen met 2 glazen wijn, water en koffie voor een hele nette prijs.
Wij zijn inmiddels 6 maal bij Senses geweest en iedere keer is het weer geweldig, de gerechten zijn niet alleen een lust voor het oog, maar verrassen ons iedere keer weer qua samenstelling en smaak.
De wijnen worden met zorg gekozen en passen uitstekend bij de gerechten.
Last but nog least, de bediening is vriendelijk, houden alles goed in de gaten, precies zoals het hoort.
De jongen die ons ontving bij binnenkomst, herkende ons nog van de vorige keren en dat geeft toch het gevoel dat je een gewaardeerde klant bent.
Kortom wij hebben weer een heerlijke middag gehad en het zal zeker niet de laatste keer zijn.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Heerlijke avond gehad bij Senses, erg goed gegeten. We kozen voor het 7-gangenmenu met een halve-glazen wijnarrangement erbij en hebben genoten van dit avondvullende programma. Naast de 7 gangen werden er ook nog verschillende amuses geserveerd, alles even creatief als fraai geserveerd. Elk gerecht met erg lekkere en bijzondere combinaties, alles goed op smaak, over het algemeen niet te zout en ook aandacht voor zuur. Het viel ons op dat er vooral buitenlandse gasten in het restaurant (dat bij een hotel hoort) waren. Het personeel, dat kundig en professioneel maar vriendelijk is, spreekt dan ook uitmuntend Engels. Op een paar kleine puntjes na verliep de avond vlekkeloos. Verbeterpuntje is sowieso wel de ventilatie in de keuken, onze kleding rook na afloop erg sterk naar 'frituur'. Detail, vooral heel erg genoten en we komen graag nog eens terug. Aan het eind van de avond ontvingen we een leuk boekje met informatie over het restaurant en enkele recepten. Leuke geste.
Ook een fraaie cocktailkaart trouwens, met verschillende 'vernederlandste' klassiekers.
Nb zoals al vermeld eenvoudig online te reserveren via de website.
Taco V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Senses restaurant is gewoon te reserveren via de eigen website www.sensesrestaurant.nl.
Do you want to make a reservation for Senses restaurant. Please go to www.sensesrestaurant.nl/en
Monica S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Erg leuk en goed gegeten. Verrassend van smaak en presentatie. Echt het werk van een chef kok. En ondertussen doet iedereen heel normaal. Superfijn.
cees S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
uitstekende originele gerechten.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Gisteren gelunched. Het lunchmenu krijgt dezelfde culinaire toewijding als het avondeten: : heerlijke en bijzondere gerechten mooi gepresenteerd. Attente en vriendelijke bediening maken het af!
RobdeW R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
We werden positief verrast door de originaliteit en creativiteit van de gerechten in dit restaurant. Begonnen werd met 4 mooi gepresenteerde en fantasievolle amuses. Daarna kwam als voorgerecht een mooie presentatie van rauwe corvina-filets en apart een hoorntje met tartaar van corvina, een baarsachtige witvis. Als tussengerecht kalfszwezerik met een aparte en gedurfde saus van o.a. koffiebonen en met kleine stukjes rauwe bloemkool, een originele en mooie smaakcombinatie. Het hoofdgerecht was een hertenbiefstuk met een korstje van ontbijtkoek, heel apart en ook weer met mooie garnituren, waaronder een marbré van bloedworstsaus met knoflook. En hier noteerden we ook het enige minpuntje: het hertenvlees had tamelijk weinig smaak. De friandises bij de koffie waren wederom heel origineel en smaakten voortreffelijk. Als begeleidende wijnen een muscadet uit de Languedoc bij het voorgerecht en een Côte de Rhone bij het hoofdgerecht. Het prijsniveau is sympathiek in verhouding tot de mooie en bewerkelijke gerechten.
Oliver B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Mijn vriendin en ik waren hier om ons jubileum te vieren.

Het was een geweldige ervaring!

Het menu was ons onbekend, je kon alleen kiezen tussen het aantal cursussen.

We hebben gekozen voor het 4-gangen menu.

Voor en tussen de gangen waren er kleine, maar uiterst creatieve intermezzo's die qua compositie even smaakvol waren als visueel van topklasse.

En deze beschrijving kan worden aangepast aan de feitelijke gangpaden.

Bovendien was het personeel zeer hoffelijk, altijd zeer vriendelijk, maar niet opdringerig - rang 1.

Al met al hoger geprijsd, maar zeker aan te bevelen!

De volgende keer dat we naar Amsterdam komen, zullen we waarschijnlijk weer langskomen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator
Manja R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Zalig eten, elke gang weer een mooie en lekkere verrassing. Fijne en attente bediening. We komen zeker terug.