Senses Restaurant

Vijzelstraat 45 1017 HE Amsterdam Nederland Kaart
31-205306266
Aan de Vijzelstraat in Amsterdam Centrum vind je dit modern ingerichte restaurant. Installeer je aan de met wit linnen gedekte tafels en begraaf je op de comfortabele bank of één van de zachte stoelen en laat je verrassen door de prachtige gerechten van chef Lars. De chef laat zich inspireren door de vijf zintuigen en gebruikt voor zijn gerechten de beste biologische en duurzame ingrediënten. Ook is hij een koning in het gebruik van verschillende texturen en verrassende smaken. Je kunt hier ware kunstwerken op je bord verwachten. Prachtig om te zien, maar ook heerlijk om van te snoepen. De gerechten die uit de open keuken komen zijn het beste te omschrijven als Frans klassiek, met een moderne twist. Bij Senses eet je 3-,4-,5-,6- of 7-gangen tasting menu.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Go all the way en neem er een bijpassend wijnarrangement bij.

Foto's van gerechten

Over het restaurant Senses Restaurant

Bij Senses by Lars Bertelsen worden onconventionele en creatieve gerechten bereid, gemaakt van dagelijks verse en waar mogelijk duurzame ingrediënten. Het keukenteam maakt jouw gerechten klaar in de open keuken binnen het moderne en stijlvolle restaurant. Laat je zintuigen prikkelen en ga voor het onverwachte. Maak een keuze uit het wekelijks wisselende 3 tot 6 gangen verrassingsmenu. Laat je leiden door de vijf zintuigen en ga op ontdekkingsreis. Chef Lars Bertelsen en zijn teams kijken ernaar uit jou van een tintelend en oogstrelend culinaire beleving te voorzien! Online kunt u tot 4 personen reserveren. Voor 5 tot 8 personen kunt u online een aanvraag sturen of telefonisch contact opnemen. Graag dieet- en/of allergiewensen doorgeven bij het reserveren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Senses Restaurant

Tram 24 - Halte De Munt (Vijzelstraat)
  • : Betaald parkeren in de buurt, Reguliersdwarsstraat of de Stopera. Ook mogelijkheid op de gracht

Maandag t/m Zondag
- Lunch 12:00 - 15:00 (arrivé tot 14:00 uur)

Maak uw reservering via www.sensesrestaurant.nl

Uitmuntend
9,5
9,4

Jouw recensie over het restaurant Senses Restaurant

Louise R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
We hebben een lunch gebruikt en het was voortreffelijk: de amuses en voorgerecht en hoofdgerecht waren echt fantastisch. Heerlijke smaken, prachtig opgediend en prettige uitleg. Ook de wijnen erbij waren uitmuntend.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Senses !
Gunter P.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Perfekt
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Super fijne avond van het begin tot het eind , leuke warme , enthousiaste en vriendelijke ontvangst ,bediening en service. Zeer goed passende (interessante) keuze van het wijn arrangement.plaatjes van borden en servies met zeker afzonderlijk van elkaar prachtige smaken die af en toe naar ons idee iets te veel mealleen
Juana Maria R.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Un servicio excelente con un menú degustación imaginativo y novedoso
Thulan C.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Heel lekker voor een goede prijs !
Olivier V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Wat een mooi en leuk restaurant! Verrassende en zeer smakelijke amuses en heerlijk 3 gangen chefs menu voor lunch! Genoten, echt een aanrader! Zeer vriendelijke service!
MArcel V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Uitstekend eten, versssende gerrchten in een zeer rudtige omgeving. Top!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Ze staan al enkele jaren in de top tien van beste restaurants van Nederland verkozen door de “toeristen” die hun mening delen op Tripadvisor. De gerechten zien er aantrekkelijk uit, de prijzen zijn netjes. Een vriendelijke manier om no shows te voorkomen is het vooruitbetalen, wel met leuke korting, prima! Geboekt voor een lunch op zaterdag.

Ik was zoals wel vaker net iets te vroeg, kon in de lounge plaats nemen of nog even buiten wachten. Ik kreeg, zoals gevraagd, een tafel aan het raam, fijn. Het was er een met uitzicht op de munttoren. Het restaurant is niet zo heel groot, modern ingericht met open keuken, tafels zijn vierkant, keurig ingedekt, met kuipstoelen en langs de muren comfortabele banken.

Als aperitief was er keuze uit drie witte wijnen, het werd een Chileense Sauvignon blanc 2017 de “Birds of Paradise” die goed beviel. Slechts één amuse maar wel een hele lekkere. In een cocktailglas een noordzeekrabsalade afgedekt met een crème van avocado, yoghurt en groene curry, afgewerkt met kaviaar van passievrucht. Een mooie smaakbalans waarin de groene curry mooi naar voor kwam.

De eerste begeleider werd op leuke wijze door Romy gepresenteerd, een Sommelière in opleiding. Zuid-Afrikaanse Riesling 2016 van Paul Cluver uit Elgin, verrassend fris en mooi geconcentreerd, heerlijk. Uit de keuken een mooie presentatie met heldere kleuren. Een licht gepekelde corvinafilet in een zuurkoolsaus met tandoori olie, erop wat salade van zuurkool en appel, afgedekt met een schijf gelei van zuurkool gekruid met seroendeng, afgewerkt met klaverzuring en Avruga. Een originele smakencombinatie met de zuurkool in de hoofdrol. De vis was vooral in de textuur aanwezig, de wijn sloot naadloos aan, keurig. (9)

Verder met een voor mij nieuwe Elzasser, een Roséal gemaakt van Pinot Gris 2017 door Arthur Metz, zalm kleur en duidelijk complexer dan de witte variant. Ernaast gebraiseerde zwezerik, half stronkje gekarameliseerde witlof en cannelloni van krokant deeg omwikkeld met pata negra ham, afgewerkt met een saus van px sherry en toefjes frisse gel. De zwezerik was perfect gegaard, deze combineerde verrassend goed met de witlof. Voldoende afwisseling en textuur met de cannelloni en de saus. De wijn was keurig in balans. De topper van de middag. (9,6)

Een misverstandje met het rund die ik altijd als uitzondering opgeef. Er werd gemeld dat er sukade in het menu zat en ik ging ervan uit dat het gestoofd zou worden, helaas. De sukade was keurig getrancheerd, eromheen verschillende wortel structuren, droog broodje met stoofvlees, bitterbal en een ras el hanout saus. Het vlees was keurig gegaard maar helaas niet zo mijn smaak. Op het bord net wat te weinig saus om het te camoufleren. De fruitige elegante Portugese Cabriz Colheita Seleccionada combineerde goed. (8,5)

De dessertwijn was een Pacherenc de Vic-Bilh 2015 Collection Plaimont, tonen van rijp geel fruit en fijne zuren. Uit de keuken een presentie die vanwege de krokante hoepels deed denken aan Roger van Damme. Verschillende structuren van aardbei, balletjes van verveine, balletje van vanille en een sausje op basis van citroengras. Mooie frisse smaken. (9,3)

De gezellige Sami presenteerde het thee assortiment, ik werd niet verleid, het werd toch een krachtige espresso. De kist met friandises kwam helaas wat te laat.

Bediening was zeer goed verzorgd op een gezellige wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend, de rekening viel erg mee omdat ik het grootste deel bij de reservering had betaald.

Kortom, top 10 van Nederland is het in mijn beleving natuurlijk niet maar ik snap wel de aantrekkingskracht van het restaurant. Goede locatie, hippe zaak, gezellige bediening, mooie bordpresentaties, keurig geselecteerd wijnarrangement en schappelijke prijzen.
SILVESTER B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Het 4-gangen lunch menu genomen met bijpassend wijnarrangement. Sinds tijden niet zo goed gegeten, heerlijk! Elk gerecht een plaatje om te zien en verrassend en uitgesproken van smaak. De bijpassende wijnen allen goed gekozen en verrassend. Bij het voorgerecht een mouserende witte wijn uit Nederland! Bediening en service ook dik voor elkaar. Dit alles maakt dat wij Senses een echte aanrader vinden!
Joannes B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Erg prettig geluncht met zakelijke relaties. Goede wijn/spijs combinatie. Goede en kundige bediening. Zeker een aanrader.
Nicky G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Perfecte bediening en een fijne sfeer.
Een 5 gangen verassing menu gekozen, met een aantal amuses erbij en een glaasje wijn is dit een perfect dinner als je eens exclusief uit eten wil gaan.
Elk hapje is een genot en de gerechten zijn prachtig om te zien.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Ik heb vanmiddag samen met mijn vrouw heerlijk , fantastisch gegeten wij vonden het sterwaardig bediening ook top wij hadden een 3 gangen lunch en een verrassing , we wisten niet wat we kregen maar was voor herhaling vatbaar dus gelijk gereserveerd voor de volgende week maar dan een 7 gangen dinner nogmaals bedankt voor vandaag
Anne Marie L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
een unieke ervaring, prachtige en overheerlijke gerechten, kunstwerken!!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Heerlijk genoten. Wat een mooie entourage, goede service en bediening en voortreffelijk eten. Niets op aan te merken. Mooi wijnarrangement. Past.
Wichard L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Wij komen naar Senses regelmatig. Heel goede rustige sfeer. Ondanks kleine ruimte hebben gasten toch privacy. Het eten was uitstekend. Elke gerecht was vol van smack en zag als een kunstwerk uit. De bediening was attent en snel. Het verbaast ons dat Senses nog geen Michelin ster heeft.
Liesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heel verrassend eten waar alle zintuigen worden gestimuleerd. Erg genoten!!
Met een heerlijke wijnen die perfect bij de gerechten passen. Zeer vriendelijk personeel die de tijd nemen om de gerechten uit te leggen.
Bedankt voor de smaakvolle, gezellige avond.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Geweldige smaakbeleving!
Lau F.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Eten Was verrukkelijk en de bediening heel attent! Zeker een aanrader
Kathryn C.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018