Over het restaurant Senses Restaurant

Bij Senses by Lars Bertelsen worden onconventionele en creatieve gerechten bereid, gemaakt van dagelijks verse en waar mogelijk duurzame ingrediënten. Het keukenteam maakt jouw gerechten klaar in de open keuken binnen het moderne en stijlvolle restaurant. Laat je zintuigen prikkelen en ga voor het onverwachte. Maak een keuze uit het wekelijks wisselende 3 tot 6 gangen verrassingsmenu. Laat je leiden door de vijf zintuigen en ga op ontdekkingsreis.

Chef Lars Bertelsen, maître Natasja van Praag en hun teams kijken ernaar uit jou van een tintelend en oogstrelend culinaire beleving te voorzien!

Online kunt u tot 4 personen reserveren. Voor 5 tot 8 personen kunt u online een aanvraag sturen of telefonisch contact opnemen. Graag dieet- en/of allergiewensen doorgeven bij het reserveren.

You can book online up to 4 persons. In order to make a booking for 5-8 persons you can either request this online or contact us by phone. Please inform us in advance about any diets or allergies.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Senses Restaurant

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)
  • : Betaald parkeren in de buurt, Reguliersdwarsstraat of de Stopera. Ook mogelijkheid op de gracht

Maandag t/m Zondag
- Lunch 12:00 - 15:00 (arrivé tot 14:00 uur)

9,2
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Afgelopen weekend voor het eerst naar Sense geweest voor een lunch via groupon. Bij aankomst werden we zeer hartelijk ontvangen. Het restaurant ademde een zeer prettige sfeer door de mooie en moderne inrichting. De gerechten bleken een absolute verrassing. De creativiteit en smaak spatte er van af! Heerlijk gegeten met mooie wijn erbij. Dit in combinatie met de geweldig attente serveerster. Lieve Sense, wij hebben GENOTEN! En komen zeker weer terug in dit super restaurant!
Berian W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Prima eten, lekkere combinaties, maar erg gehaast, alsof ze ons op tijd weg wilden hebben. Borden werden weg gehaald terwijl we nog niet klaar waren en lege glazen in het midden van een maaltijd.
Reina K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Zeker gezien de gelezen eerdere recenties viel het ons over de hele linie tegen. Gerechten mooi opgemaakt maar niet goed van smaak. 1 gerecht veel te zout. Bediening wel toeschietelijk maar op een vreemde manier joviaal: kwam daarom onprofessioneel over.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Een hele belevenis! Bijzonder hartelijk, vriendelijke, attente en niet opdringerige bediening en heerlijk eten en bijbehorende wijntjes. Absolute aanrader!
Femke A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Genoten van een heerlijk 3-gangen menu! Presentatie van het eten is zeer goed! Verder hangt er een fijne sfeer en is de bediening goed
Olivier D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Senses restaurant biedt echt waar voor je geld. Wij hebben gekozen voor het 3 gangenmenu, wat voor ons voldoende was. Tussen elke gang krijg je een amuse, waardoor het een exclusieve ervaring wordt. Over de bediening valt niets op te merken. Een echte aanrader in Amsterdam!
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Zeer verrassend en prettig! Ontzettend lekker gegeten met de juiste porties. Wij waren op een donderdag rond lunchtijd. Enige vreemde was dat we het enige tafeltje waren. Hier moet snel verandering in komen.
Douglas B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Perfecte ontvangst, zeer professioneel en met een glimlach!
Zo hoort het met duidelijk ruimte voor klantwens en dubbelcheck.
De lunch was boven verwachting en de bijpassende wijn idem.
Het restaurant verdient meer gasten met deze topkok.
Stan S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Buitengewoon mooie gerechten en vriendelijke bediening! Creativiteit is troef voor zowel de amuses als de gerechten. Wij hadden een 4-gangenmenu met uitstekend wijnarrangement. Precies goed voor een lunch. Restaurant is klein maar fijn met een goede ambiance.
Yvet V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Deze kok moet op kookles voor vegetariers!

Mijn tafelgenoot had perfect uitgebalanceerde gerechten met verschillende smaken opgebouwd rondom vis of vlees. Mijn vegetarische gerechten waren een uitgeklede versie daarvan: vis of vlees (inclusief saus) waren weggehaald. Zo werden 3 stukken vis vervangen door quinoa in sojasaus, zo zout dat ik het liet liggen. Een volgend gerecht had geen enkele vervanging voor vlees of saus; alleen de paar stukjes droge tortellini bleven over. Dit vond ik geen volwaardig gerecht en heb dat gemeld. Daarop kreeg ik heel keurig een nieuw gerechtje met graan en groente, ontzettend lekker! In het hoofdgerecht werd hert vervangen door geitenkaas. dat was wel oke. Ik had nog wel flinke trek na het hoofdgerecht, terwijl ik geen grote eter ben en dus een extra gerechtje had gekregen! Al het zoet wat volgde vulde dat op, met de kanttekening dat het erg veel zoet was! Niet alleen dessert, maar ook een tussendoortje enbij de koffie werd ongevraagd (maar wel op de rekening) een 'surprise assortiment' met fantasievol mierzoet snoep. Een minimagnum bij de rekening.

Mijn tip voor de kok: ga leren koken met plantaardige eiwitbronnen. Er zijn zoveel vegetarische creaties te bedenken! Een vegetarische maaltijd is geen maaltijd waar vees of vis uitgehaald wordt en eventueel vervangen.
Beste Yvet,

Hartelijk dank voor jouw feedback met betrekking tot jullie ervaring in ons restaurant. Wij doen er dagelijks alles aan om de verwachtingen van onze gasten te overtreffen. Vervelend om te lezen dat jullie dit anders ervaren hebben op dat moment. Alle recensies worden besproken met het team, dus ook jullie ervaring zal alle aandacht krijgen. Ondanks deze teleurstellende ervaring zijn we blij dat het met ons gedeeld wordt, hier worden we alleen maar beter door. Het doel voor dit jaar is om de top 100 van de Lekker te halen, hopelijk dat deze kritische noot daar een bijdrage aan kan leveren. Ik hoop dat jullie ons in de toekomst nog een kans willen geven, want ik en vele anderen zijn overtuigd van onze kwaliteiten!

Met culinaire groet,

Bart Pastoor

Operations Manager
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Fantastische gerechten en met veel creativiteit gemaakt!
Kenny D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Senses! Een topper in het centrum van Amsterdam; en een kleine oase van rust in het hart van de stad. Vriendelijke ontvangst en geïnformeerde bediening; nooit belerend of pretentieus. Heerlijk gegeten en de aangepaste wijnen waren evenzeer bijzonder geslaagd. Wij - en onze zintuigen - hebben genoten! Tot een volgende keer!
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Super lekker gegeten en zeer vriiendelijke bediening
De moeite om langs te gaan als je een citytrip boekt naar Amsterdam
GerritLN V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten van gerechten met verrassende smaakcombinaties. Vlotte en zeer vriendelijke bediening, zeker de moeite waard om vaker terug te komen
Demina .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben hier ontzettend lekker gegeten, met een heel goed wijn arrangement erbij. De bediening was heel leuk en wist veel te vertellen over de gerechten en de bijpassende wijnen. We hebben er echt van genoten!
Roland H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben zeer genoten van de buitengewone, mooie gerechten. Pure en zeer verfijnde smaken en mooi opgediend en goede wijnadvies. Een restaurant voor fijnproevers en voor een redelijke prijs. De bediening is zeer kundig en vriendelijk. Een echte aanrader.
Stientje L.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Onverwacht verrast door het restaurant. Nergens wordt actief reclame gemaakt. Kwalitatief goed en vriendelijke bediening. Wij hadden een 4 gangen lunch, produkten waren vers en van het seizoen. Goede wijnkaart en kennis ervan door personeel.
Huseyin T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Prima service. Uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding! Zeker voor herhaling vatbaar.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Niet alleen zagen de gerechten er prachtig uit, het was een waar genot om er te eten. Personeel zeer vriendelijk en Natasja een echte wijn kenner die veel informatie gaf over de wijnen die we bij de gerechten hadden genomen. De chef kok Lars en zijn crew weten prachtige en smaakvolle gerechten te maken. Een aanrader.
Angela D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Alles was goed, we werden netjes ontvangen en begonnen met een mooie amuse van top kok Lars Bertelsen. We hadden een wijn arrangement en kregen zeer veel informatie over de wijnen van Natasja. Elke gerecht was een feestje om te zien en om te proeven. Een echte aanrader om je eens lekker te laten verwennen. De bediening was erg goed en attent. Mijn partner en ik hadden een heerlijk avondje uit.