Over restaurant Senses Restaurant

Bij Senses by Lars Bertelsen worden onconventionele en creatieve gerechten bereid, gemaakt van dagelijks verse en waar mogelijk duurzame ingrediënten. Het keukenteam maakt jouw gerechten klaar in de open keuken binnen het moderne en stijlvolle restaurant. Laat je zintuigen prikkelen en ga voor het onverwachte. Maak een keuze uit het wekelijks wisselende 3 tot 6 gangen verrassingsmenu. Laat je leiden door de vijf zintuigen en ga op ontdekkingsreis.

Chef Lars Bertelsen, maître Natasja van Praag en hun teams kijken ernaar uit jou van een tintelend en oogstrelend culinaire beleving te voorzien!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Senses Restaurant

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)
  • : Betaald parkeren in de buurt, Reguliersdwarsstraat of de Stopera. Ook mogelijkheid op de gracht

Maandag t/m Zondag

Ferry T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Geweldig! Mooie wijnen, heerlijke gerechten, service was uitstekend! Kyra gaf als advies om de kaas ook te nemen en ik ben blij dat ik haar advies heb opgevolgd, zowel qua presentatie als smaak had ik dit gerecht niet willen missen! Bedankt voor de goede service
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Mooie gerechten en goede bijpassende wijnen hebben voor een top avond gezorgd. Jammer dat de buitendeur zoveel kou geeft bij binnenkomst en dat mijn binnenkomst toch onopgemerkt bleef. De bediening heeft het daarna meer dan goed gemaakt!
Seab D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zeer verrassende verfijnde gerechten die met eer alle zintuigen prikkelen. Professionele bediening en complimenten naar de Chef met zijn keuken. Wijnassortiment zeer de moeite waard ( vooral de witte wijnen )
Keep on the good work. With the kindest regards, S
Martina D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het eten en de aangepaste wijnen waren zeer lekker.
De locatie vind ik minder geslaagd. Een klein restaurant maakt het nogal rumoerig en druk.
Harald Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Na diverse fantastische amuses, versgebakken broodje met mooie olie en speciaal zout, heeft de sterwaardige creatieve keuken onder leiding van Chef Lars Bertelsen een geweldig 3 gangen menu voor ons gemaakt, en hierbij werden passende wijnen uitgeserveerd en toegelicht door een zeer vakkundige en enthousiaste bediening. Natasha is een ster in voedsel- en wijnkennis, en weet dit uiterst vakkundig en gepast amicaal uit te serveren. Wat een prachtige creaties en heerlijke smaakcombinaties. Sterwaardig! De sfeer is net zo bepalend als de kwaliteit van het eten, natuurlijk, maar je komt hier zeker terug voor deze fantastische gerechten. Wij wel - en hebben gelijk weer geboekt. De locatie Vijzelstraat is niet helemaal optimaal, maar de chef en de bediening maken alles goed. Geweldig en duidelijk menu concept: kies het aantal gangen en bepaal zo je prijs.
Deborah C.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Het verrassingsmenu was zeer lekker, het personeel was heel vriendelijk en de prijs/kwaliteit van dit restaurant is indrukwekkend! Zeker één van de beste restaurants in Amsterdam!
Jeanfrere .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Werkelijk uitstekende, creatieve keuken. Een aantal bijzondere amuses zoal een mini ijshoorntje met truffelroomvulling en een bitterballetje met een gazpacho vulling. Er is tegenwoordig geen a la carte menu meer maar een chef selectie van ('s avonds) 3 gangen of meer. Alles erg mooi opgemaakt en erg lekker. Heel vriendelijke bediening. De locatie aan de drukke Vijzelstraat is niet helemaal optimaal maar de chef maakt alles goed.
Jolande S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Het eten was heel erg lekker en culinair zeer verfijnd. Ook kregen we buiten het 3 gangen menu om nog 3x een amuse of extra hapje, en nog brood met heerlijke olie. Bij de rekening kregen we ook nog een klein hoorntje met ijs. Echt verrassend. Wat echter wel misleidend was was dat er op de site gesproken wordt over een menuprijs vanaf 25 euro. Dit is echter het 2 gangen lunch menu, wat natuurlijk 's avonds niet meer te krijgen is. het goedkoopste diner was 3 gangen en kost 36 euro. Bovendien bleek uit de site ook niet dat er alleen een verrassingsmenu is, dus dat houdt in dat je niets kunt kiezen. Ook de wijn was nogal prijzig. Voor een flesje water moesten we ook nog eens 6 euro betalen, kraanwater was niet voorradig. Dit is wel jammer. Ik kies liever zelf mijn eten, dus helaas kom ik hier niet meer terug.
Dgojacobs .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben een geweldige avond gehad ter gelegenheid van onze verloving. Meteen hartelijk ontvangen door het enthousiaste personeel. Gekozen voor het verrassingsmenu (4-gangen) met bij 2 gangen wijn (is allemaal mogelijk). Werkelijk waar alles was fantastisch. Zeer verfijnde gerechten en toch royale porties; nadien heb je absoluut geen honger meer. Ook de amuses waren heerlijk en creatief. Al met al 2,5 uur gezeten voor een zeer goede prijs/kwaliteit gehalte op een leuk plekje rond het centrum. De open sfeer en keuken geven een leuke beleving en het personeel kent alle gerechten tot in detail, waardoor er goede toelichtingen kunnen komen indien nodig. Het leuke presentje als je weggaat was voor ons echt een teken hoe men de gasten waardeert. Echt een aanrader.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vanmiddag een driegangenmenu gegeten bij Senses. Het personeel is ontzettend vriendelijk en het was geen probleem dat we iets verlaat waren.
Alle drie de gerechten waren overheerlijk en prachtig opgemaakt. De bijzondere combinaties van ingrediënten pasten perfect bij elkaar. Ook de wijn en de chocoladehapjes bij de koffie en thee waren heerlijk. Echt een aanrader!
L. V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag weer mogen genieten van een werkelijk heerlijke lunch. Prachtige combinaties met een lust voor zowel het oog als de maag. Ik ga niet opnoemen welke verrassing wij voorgeschoteld kregen. Dit omdat ik bang ben 1 van de ingredienten te vergeten en de keuken te kort zou doen. De plezierige bediening mag ook genoemd worden. Gelukkig zie ik aan de vele positieve recencies dat steeds meer mensen deze "parel" aan de Vijzelstraat hebben gevonden. Super!!
PiensOpinie .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
In het centrum van Amsterdam, een rustige stijlvolle ambiance, genoten van een verrassende 3 gangen-lunch verzorgd door Chef Lars Bertelsen. Daarbij een wijnarrangement, dit alles uitgeserveerd en toegelicht door een zeer enthousiaste bediening.
Presentatie op de borden ... een lust voor t oog ! en daarnaast 'niet geheel onbelangrijk', ... verrassende smaak combinaties! Wijnen goed gekozen, erg lekker.

JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Ik had dit uitgezocht om ons 5 jarig huwelijk te vieren en dat ook bij de reservering laten weten.
Bij de ontvangst werden we wel gefeliciteerd met onze trouwdag, maar verder werd daar helaas geen aandacht meer aan besteed. We hebben heerlijk gegeten in een relaxte, goed verzorgde omgeving. Ook de bediening was plezierig, met veel aandacht. Een 3-gangen menu genomen, wat 2 x aangevuld werd met heerlijke amuses. Vooraf aangegeven dat één van ons geen vis- en rood vleesliefhebber is. Daar werd dan ook keurig op een creatieve manier rekening mee gehouden. We hebben genoten van de bijzondere smaaksensaties, van de inktvis en paëlla tot de diverse, op verschillende manieren verwerkte, groentes. Heerlijk knapperig, dan wel als mousse.
De wijnen waren goed passend. Van een mousserende rosé, via een volle rode uit Puglia, naar de heerlijke, niet te zoete dessertwijn. Deze laatste werd geserveerd bij een, lekker en wederom prachtig opgemaakt dessert. Als afsluiting een zeer compleet koffiearrangement. Uitstekende, lekker sterke, espresso. Daarbij geserveerd een variëteit aan huisgemaakte(?) lekkernijen.
Het voorgaande lijkt nogal copieus, maar het was eigenlijk best 'licht'. Alles samengevat: een uitstekende keuze!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Positieve verrassing. Vrijwel iedere gang kende een verrassende smaak of smaakcombinatie. Amuse van witte chocolade met vloeibare biet bijvoorbeeld: een echte smaaksensatie. Tel daarbij op het redelijk geprijsde wijnarrangement (met prima wijnen) en de aardige bediening, en je hebt een kwalitatief heel goed restaurant op een plek in Amsterdam waar je dat niet zou verwachten. Aanrader!
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Aangezien dit restaurant op een locatie is waar vooral veel toeristen restaurants gevestigd zijn heeft het lang geduurd voordat we er naar toe gingen, maar gezien de goede recensies moesten we er toch een keer naar toe.
Het is een klein en gezellig restaurant met een moderne inrichting. We namen het volledige menu en eerlijk gezegd alles was lekker, met een aantal erg aparte gerechten, zoals een chocolade banaan gevuld met foie gras. De wijnkaart beviel me niet helemaal maar die zijn ze aan het veranderen. Er was al een losse kaart met in mijn ogen betere wijnen.
Ook op de service valt niets aan te merken, ze waren erg vriendelijk.
Weer een goed restaurant in Amsterdam waar we vaker ga komen.
Hi Michel,

Ontzettend bedankt voor deze zeer waardevolle en mooie recensie. Goed te lezen dat jullie genoten hebben van het uitgebreide verrassings menu. Dank voor de complimenten over het restaurant, de verrassende gerechten en het personeel.

Ons streven is elke gast een unieke en verrassende restaurant beleving te geven. Dank voor de feedback over de wijnkaart, hier waren we inderdaad al van op de hoogte.

Wij verwachten jullie een volgende keer weer om weer te komen genieten van een nieuw verrassings menu en wijnkaart.

Een warme groet,

Sandra Lopez
Senses by Lars Bertelsen
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hier een heerlijke lunch genoten. Voor het voorgerecht en na gerecht een 8 alleen was het jammer dat het lamsvlees niet zo mals was daarom een 7. Bediening was uiterst vriendelijk en kundig, werd voldoende uitleg gegeven van wat er op het bord gepresenteerd was. Jammer was het dat het erg rustig was maar we hebben niet zo,n lunch cultuur
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Op basis van de recensies gingen we vol verwachting naar dit restaurant. En helaas zijn die verwachtingen niet waar gemaakt. Bij de bestelling gaf mijn tafelgenote aan dat zij graag vegetarische gerechten wilde hebben. De wedervraag was of zij wel vis wilde eten, waarop zij positief reageerde. We namen een 4-gangen menu. En wat bleek mijn tafelgenote kreeg 3 visgerechten. We hadden wat meer creativiteit verwacht. De gerechten zelf waren smakelijk maar met uitzondering van een amuses (een bonbon met bietensap) misten we een wow effect. Een tweede wat negatieve verrassing was de manier waarop een "half glas" wijn arrangement werd berekend. Op de rekening werd niet de helft van een gewoon wijn arrangement in rekening gebracht maar 75%. Bijzonder. De bediening was aardig en attent maar maakte kleine foutjes. En de omgeving is rustig en waarbij de verbondenheid met het hotel duidelijk zichtbaar is. Kortom degelijk met wel een hoger dan normaal prijskaartje.
Zeer gewaardeerde gast,

Dank voor het schrijven van deze zeer waardevolle en eerlijke recensie. Het is spijtig te lezen dat we niet aan jullie verwachtingen hebben voldaan.

Hoewel de chef zijn creativiteit goed kan uiten met het maken en opmaken van visgerechten, had het wellicht afgewisseld kunnen worden met een groente gerecht. We nemen dit zeer zeker mee, om hiervan te leren. Wat betreft het half glas wijn-arrangement, dit had niet mogen gebeuren. Kun je mij van meer informatie voorzien van deze avond via welcome@sensesrestaurant.nl? Wellicht kunnen we een passende oplossing bieden voor een volgend bezoek.

Een warme groet,

Sandra Lopez
Senses by Lars Bertelsen
Ellis P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gisteravond hier werkelijk heerlijk gegeten, gedronken en genoten. Gekozen voor 4-gangen met bijpassende wijn. We begonnen met twee amuses en tussendoor kregen we ook nog een (tussen?) amuse. De gerechten zijn stuk voor stuk kunstwerkjes qua opmaak en diversiteit aan smaken. De bediening (Natasha, Francisco, Laura) was erg vriendelijk en verdiend een groot compliment voor hun kennis van alle smaakvolle gerechten en heerlijke goed passende wijnen. Er zat een wat ouder Australisch stel naast ons die 3x per jaar een wereldreis maken en regelmatig restaurants met Michelin-sterren uitkiezen. Senses doet daar niet voor onder en komt wat hen betreft daar zeker voor in aanmerking. Wij zijn het daar helemaal mee eens. Groot compliment ook voor de mensen achter de schermen en natuurlijk de bedenker en maker van de uitstekend passende combinatie van smaken.
Elena M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijk gevarieerd menu gegeten met bijpassende wijnen. Goede bediening en kok was erg gastvrij. Onze zoon van 4 mocht zelf zijn toetje maken in de keuken.
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ik heb afgelopen zaterdag heerlijk gegeten, gedronken en genoten bij Senses. We kozen voor het 3-gangen menu en dronken daar een lekkere mousserende wijn bij. De eerste amuse viel niet in de smaak, een parel van witte chocolade, met frambozensuiker en daarin een bietencarpaccio. Maar daarna ging het alleen maar opwaarts! heerlijke amuses, heerlijke gerechten die eruit zagen als kunstwerkjes. De bediening was ook een absolute topper, wat ik persoonlijk best bijzonder vind in Amsterdam.
Persoonlijk ben ik niet van de verrassingsmenus, maar gezien de goede recensies heb ik de gok genomen en ik zal zeker snel terugkomen!