Over het restaurant Senses Restaurant

Bij Senses by Lars Bertelsen worden onconventionele en creatieve gerechten bereid, gemaakt van dagelijks verse en waar mogelijk duurzame ingrediënten. Het keukenteam maakt jouw gerechten klaar in de open keuken binnen het moderne en stijlvolle restaurant. Laat je zintuigen prikkelen en ga voor het onverwachte. Maak een keuze uit het wekelijks wisselende 3 tot 6 gangen verrassingsmenu. Laat je leiden door de vijf zintuigen en ga op ontdekkingsreis.

Chef Lars Bertelsen, maître Natasja van Praag en hun teams kijken ernaar uit jou van een tintelend en oogstrelend culinaire beleving te voorzien!

Online kunt u tot 4 personen reserveren. Voor 5 tot 8 personen kunt u online een aanvraag sturen of telefonisch contact opnemen. Graag dieet- en/of allergiewensen doorgeven bij het reserveren.

You can book online up to 4 persons. In order to make a booking for 5-8 persons you can either request this online or contact us by phone. Please inform us in advance about any diets or allergies.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Senses Restaurant

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)
  • : Betaald parkeren in de buurt, Reguliersdwarsstraat of de Stopera. Ook mogelijkheid op de gracht

Maandag t/m Zondag
- Lunch 12:00 - 15:00 (arrivé tot 14:00 uur)

9,2
Veyis K.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Hier weer een keer met mijn vrouw maar nu ook met vrienden gegeten, wat een geweldige ervaring weer. Waarbij al onze zintuigen zijn geprikkeld. Zelfs onze reisende vrienden hebben het diner nog nergens zo goed ervaren als hier en vroegen zich af wanneer de michelin ster zou komen! Oh ja of ze de chef misschien mee naar huis kunnen nemen als prive kok? Bedankt voor deze geweldige ervaring weer!!!!
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
De gerechten zagen er prachtig uit en waren smaakten goed. De medewerkers waren zeer vriendelijk en hadden kennis van zaken. Helaas rook 1 medewerker naar transpiratie. Wij hebben een geslaagd diner gehad.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Bij Senses eet je het menu van de chef (3, 4, 5 of 6 gangen). Bij ontvangst werd ons uitgelegd hoe dit werkt en hoe de chef zijn ingrediënten selecteert. Verder is het mogelijk bijpassende wijnen te laten selecteren. Wij kozen voor een 4-gangenmenu waarbij we zelf een fles wijn kozen. De gerechten passen goed in het seizoen, zijn delicaat en prachtig opgemaakt. Naast de 4 "hoofdgangen" serveert Senses diverse amuses, alsmede verschillende kleine stukjes brood tussendoor. Bij de thee kregen we nog een selectie aan zoetigheden. Alle gerechtjes waren heerlijk. De bediening is wel wat formeel, wat voor ons (als jong stel) niet nodig was geweest. Maar dat zal een bewuste keuze van het restaurant zijn en past verder ook goed in de sfeer.
Joep S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Helemaal oké echt een avond genieten
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Fantastische ervaring. Het eten was ongelooflijk lekker. Ik ben zwanger en meldde dat op voorhand en daar werd ongelooflijk hard rekening mee gehouden, zelf zo hard dat ik bij één gerecht iets totaal anders kreeg. Ik voelde me echt verwend, het is de eerste keer dat dit ons overkomt. Ook de service was heel aangenaam, los en vlot en alles met een glimlach. Prijs-kwaliteit voor ons één van onze allerbeste ervaringen.
Kimberly B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk samen gegeten bij Senses. Het personeel is zeer vriendelijk en de service is top!
De verschillende smaken van de gerechten zorgen voor een echte smaaksensatie. Goede variatie en het bord ziet er uit als een feestje. Zeker gaan wij hier nog een keer eten!
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Prachtige gerechten. Bijna zonde om op te eten. Heerlijke wijnen.

De bediening was prima maar moet niet familiairder worden.

Ik vond de uitstraling van het interieur een tikje beduimeld. Toilet niet heel schoon..vingerafdrukken op spiegel oid boven onze tafel in het restaurant. Het interieur had voor mij niet het wow-effect.
Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Prima restaurant waar wij kwer op keer terugkomen. Al vanaf het moment dat dit restaurant opende komen wij hier. Constante kwaliteit, verfijnde en zeer smakelijke gerechten. Prijzen zijn redelijk te noemen. Alleen €6 voor een fles water is wat absurd. Bediening is uitstekend. Wij komenzeker weer terug.
Marc C.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Twee Vlamingen tijdens een midweek Amsterdam en gereserveerd bij Senses op basis van andere recensies.
In Vlaanderen/België/Frankrijk ... zou dit restaurant prijken tussen de Michelin- en andere sterren.
Is het de ligging of het contrast met het hotel waar het deel van uitmaakt waardoor er weinig van terug te vinden is in culinaire gidsen? Alleszins ten onrechte want het 5-gangen verrassingsmenu was echt subliem lekker. Hetzelfde geldt voor de aangepaste wijnen die met gulheid werden geschonken (wat meestal niet zo is met wijnarrangementen). Voor ons een topper! Wat we ook benadrukt hebben in het American Hotel waar we verbleven en de conciërge Senses niet kende.
Brian B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Voor het Concertgebouw hier gegeten. Héérlijk!!! De winepairing bij het hoofdgerecht (hert) was fénominaal!
Complimenten
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Afgelopen weekend voor het eerst naar Sense geweest voor een lunch via groupon. Bij aankomst werden we zeer hartelijk ontvangen. Het restaurant ademde een zeer prettige sfeer door de mooie en moderne inrichting. De gerechten bleken een absolute verrassing. De creativiteit en smaak spatte er van af! Heerlijk gegeten met mooie wijn erbij. Dit in combinatie met de geweldig attente serveerster. Lieve Sense, wij hebben GENOTEN! En komen zeker weer terug in dit super restaurant!
Berian W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Prima eten, lekkere combinaties, maar erg gehaast, alsof ze ons op tijd weg wilden hebben. Borden werden weg gehaald terwijl we nog niet klaar waren en lege glazen in het midden van een maaltijd.
Reina K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Zeker gezien de gelezen eerdere recenties viel het ons over de hele linie tegen. Gerechten mooi opgemaakt maar niet goed van smaak. 1 gerecht veel te zout. Bediening wel toeschietelijk maar op een vreemde manier joviaal: kwam daarom onprofessioneel over.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Een hele belevenis! Bijzonder hartelijk, vriendelijke, attente en niet opdringerige bediening en heerlijk eten en bijbehorende wijntjes. Absolute aanrader!
Femke A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Genoten van een heerlijk 3-gangen menu! Presentatie van het eten is zeer goed! Verder hangt er een fijne sfeer en is de bediening goed
Olivier D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Senses restaurant biedt echt waar voor je geld. Wij hebben gekozen voor het 3 gangenmenu, wat voor ons voldoende was. Tussen elke gang krijg je een amuse, waardoor het een exclusieve ervaring wordt. Over de bediening valt niets op te merken. Een echte aanrader in Amsterdam!
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Zeer verrassend en prettig! Ontzettend lekker gegeten met de juiste porties. Wij waren op een donderdag rond lunchtijd. Enige vreemde was dat we het enige tafeltje waren. Hier moet snel verandering in komen.
Douglas B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Perfecte ontvangst, zeer professioneel en met een glimlach!
Zo hoort het met duidelijk ruimte voor klantwens en dubbelcheck.
De lunch was boven verwachting en de bijpassende wijn idem.
Het restaurant verdient meer gasten met deze topkok.
Stan S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Buitengewoon mooie gerechten en vriendelijke bediening! Creativiteit is troef voor zowel de amuses als de gerechten. Wij hadden een 4-gangenmenu met uitstekend wijnarrangement. Precies goed voor een lunch. Restaurant is klein maar fijn met een goede ambiance.
Yvet V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Deze kok moet op kookles voor vegetariers!

Mijn tafelgenoot had perfect uitgebalanceerde gerechten met verschillende smaken opgebouwd rondom vis of vlees. Mijn vegetarische gerechten waren een uitgeklede versie daarvan: vis of vlees (inclusief saus) waren weggehaald. Zo werden 3 stukken vis vervangen door quinoa in sojasaus, zo zout dat ik het liet liggen. Een volgend gerecht had geen enkele vervanging voor vlees of saus; alleen de paar stukjes droge tortellini bleven over. Dit vond ik geen volwaardig gerecht en heb dat gemeld. Daarop kreeg ik heel keurig een nieuw gerechtje met graan en groente, ontzettend lekker! In het hoofdgerecht werd hert vervangen door geitenkaas. dat was wel oke. Ik had nog wel flinke trek na het hoofdgerecht, terwijl ik geen grote eter ben en dus een extra gerechtje had gekregen! Al het zoet wat volgde vulde dat op, met de kanttekening dat het erg veel zoet was! Niet alleen dessert, maar ook een tussendoortje enbij de koffie werd ongevraagd (maar wel op de rekening) een 'surprise assortiment' met fantasievol mierzoet snoep. Een minimagnum bij de rekening.

Mijn tip voor de kok: ga leren koken met plantaardige eiwitbronnen. Er zijn zoveel vegetarische creaties te bedenken! Een vegetarische maaltijd is geen maaltijd waar vees of vis uitgehaald wordt en eventueel vervangen.
Beste Yvet,

Hartelijk dank voor jouw feedback met betrekking tot jullie ervaring in ons restaurant. Wij doen er dagelijks alles aan om de verwachtingen van onze gasten te overtreffen. Vervelend om te lezen dat jullie dit anders ervaren hebben op dat moment. Alle recensies worden besproken met het team, dus ook jullie ervaring zal alle aandacht krijgen. Ondanks deze teleurstellende ervaring zijn we blij dat het met ons gedeeld wordt, hier worden we alleen maar beter door. Het doel voor dit jaar is om de top 100 van de Lekker te halen, hopelijk dat deze kritische noot daar een bijdrage aan kan leveren. Ik hoop dat jullie ons in de toekomst nog een kans willen geven, want ik en vele anderen zijn overtuigd van onze kwaliteiten!

Met culinaire groet,

Bart Pastoor