Sense Restaurant

Jeroen Boschplein 6, 5211 ML 5211 ML Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Sense Restaurant

Sense Restaurant is gevestigd aan het historische Jeroen Boschplein in Den Bosch, naast het Jheronimus Bosch Art Center. Sense Restaurant is sinds 2011 elk jaar bekroond met een Michelinster. We zien dat als een teken van waardering, maar zelfs duizend sterren veranderen niets aan onze ambities: liefdevol koken en aandacht schenken aan onze gasten. Een moderne, toegankelijke ambiance en uitstekende gastronomie zorgen voor een culinaire belevenis.

Onze gerechten worden allemaal volledig in eigen keuken bereid, uiteraard met dagverse ingrediënten. Je ervaart verrassende, seizoensgebonden smaakcombinaties en wijnen van hoog niveau. Laat je heerlijk verrassen met het menu van de chef; een verrassingsmenu waarbij je zelf het aantal gangen bepaalt en mooie, seizoensgebonden gerechtjes het menu vormen.

Wij verwelkomen je graag als gast!

Dennis Middeldorp, Patron Cuisinier

Meer informatie over restaurant Sense Restaurant

• : Baselaarsstraat (3min loopafstand), parkeergarage Sint Jan (5min loopafstand), parkeergarage Sint Josephstraat (6min loopafstand).

Wij zijn geopend van dinsdag t/m zaterdag.
Aanvang lunch 1200 - 1400u.
Aanvang diner 1800 - 2130u.

Uitmuntend
9,6
9,5
9,3
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We zijn heerlijk in de watten gelegd door Dennis en zijn team. Op ons bord lagen ware kunstwerken met een goed gekozen, top wijn! Met andere woorden een geweldige avond beleefd.
Reinier B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij dhr middeldorp, fantastische cocktail gekregen van de sommelier, echt heel bijzonder. De kazen waten erg lekker, mooie combinatie met de port, prachtig. Het was erg druk en toch liep alles gesmeerd. Top team!
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hebben heel erg lekker gegeten bij Sense
Het personeel is heel vriendelijk
Het decor kon wel een opknap beurt gebruiken, en ik rook een riool lucht.
Maar we gingen voor het eten , en dat was bijzonder lekker.
Met heerlijke wijn, en de kaas is ook een aanrader.
Ynte D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gisteravond uitstekend getafeld. We bestelden een 5 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Mooi en afwisselend. Veel kooktechniek in elk hapje. Met aardige wijnen erbij. En niet schreeuwend duur. Voor wie bijzonder wil eten een aanrader!
Silvan H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Een uitermate gezellig restaurant. We hebben heerlijk gegeten en gedronken, en bovendien uitstekende persoonlijke bediening
Superkat .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Perfecte smaakcombinaties. Perfecte bediening. Kortom, een culinair hoogtepunt.
De "wowfactor" lag bij het nagerecht. Gewoon subliem.
De finesse van de gerechten is meer dan voor herhaling vatbaar. U zult ons nog terugzien ;-)
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
We hebben gekozen voor de viwr gangen chefs challenge. Mooie gerechten. Het voorgerecht, met geschroeide tonijn, was lekker, maar niet heel verrassend. Dat gold wel voor het tussengerecht, met verschillende bereidingen van kabeljauw. Dit was erg goed. Het hoofdgerecht, entrecote uit de geen egg, idem. Ruime keuze uit kazen en een dessert met mango.
Vooral over de wijnkeuze waren we erg te spreken, goed afgestemd op de gerechten en een avontuurlijke keus met o.a. wijn uit de Jura. Zeker een aanrader.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Natuurlijk is een Michelin ster een garantie van een eet-belevenis. Maar zo goed hadden we toch echt niet verwacht. En als je dan de piep-kleine keuken ziet dan hoop je alleen maar dat er binnenkort een grotere werkplek is gecreëerd. Op plaats 1 toch het verrassende kabeljauw tussen gerecht. Het hoofdgerecht bestond uit twee bereidingen van rundvlees en was denk ik niet te overtreffen goed. Zeker binnenkort een tweede bezoek waard, ondanks de afstand.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het was weer helemaal top gister avond, 7 gangen met wijnarrangement. Echt een aanrader. Complimenten aan de sommelier.
dennisleuvering .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Het eten was redelijk , Dennis stond niet in de keuken De glazen bleven leeg moesten vragen om drinken, het bier wat ik kreeg was 4 maanden over datum.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ook weer een bezoek bij onze topper van Den Bosch gepland in een periode waarin het hier vanwege de museumbezoekers (Jeroen Bosch-tentoonstelling) erg druk is. Vandaag viel het met de lunch reuze mee en was er tijd voor verwennerij. Ron Verhage heeft inmiddels de maître sommeliers functie met verve overgenomen.

We mochten een tafel uitzoeken en dit werd onze favoriet aan het raam, fijn. We gaan uiteraard weer voor de chef's challenge en partner maakte deze nog wat groter door te kiezen voor een geheel vegetarisch menu. Door een goede manier van prijzen wordt je verleid tet het nemen van meerdere gangen, slim. We gaan voor zes. Normaal kies ik er halve glazen bij maar Ron stelde de proeverij voor (zoals vroeger bij Linnen Oisterwijk gebruikelijk was), leuk.

Ik ga ditmaal niet de complete beleving uitschrijven en hoop dat de foto's voldoende informatie geven. Opgevallen is dat de stijl van de chef ietsje verfijnder en ietsje minder bourgondisch is geworden. Keurige bereidingen en prima smaak balansen. Ernaast wijnproeven en hierdoor wat extra gezelligheid aan tafel, leuk.

De leukste gang van deze middag vond ik toch wel de kaaswagen, die we normaal eigenlijk zelden nemen. Dit natuurlijk vanwege de voorliefde van de chef voor deze producten en mede omdat de kaastrolley was ingericht met vele exclusieve producten van Kaasmeester van Tricht, voor mij veelal onbekende kazen. Er werd van de bovenste plank en van de onderste plank een aparte plank gemaakt die we dan samen konden delen, een prima keuze. Ernaast een uitstekende chardonnay, een Blanc de Blancs van Ruinart die negen van de elf kazen keurig ondersteunde met zijn mooie zuren. Bij de blauwe kazen en het garnituur was de Madeira van het huis Barbeito de betere begeleider, waarmee we de uitbundige proeverij afsloten.

Partner was erg te spreken over de kwaliteit van de vegetarische gerechten die voor haar zeker niet onderdeden voor de bereidingen met vis, complimenten!

Bediening was uitstekend verzorgd met Ron Verhage in de hoofdrol, met veel passie voor het vak, ondersteund door een jonge dame.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend. Vijf gangen “Chef's challenge” €55,50, kaasgang €10,- en begeleidende wijnen €45,50, aperitief en koffiearrangement waren van het huis, super bedankt nog!

Het was een middag vullend, bourgondisch programma waar we met volle teugen van hebben genoten.
maria V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Voortreffelijk gegeten, fantasierijk met niet alledaagse smaken. Vriendelijk-gezellig-bistroatmosfeer. Ga vooral geen design aan het decor doen, dat hoeft geen 10 te zijn. Mooie wijnen met prima uitleg. Een zaak om vaak te gaan eten en niet alleen omdat er een ster is gegeven
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Dit is een goede plek om een sterrenrestaurant te ontdekken. Wij lieten ons met vier gangen verrassen maar daarbuiten waren er nog twee gangen amuses waardoor we echt de uitgebreide toetjesgang niet meer aankonden. Ondanks de kleine gerechten raak je dus toch vol. Erg lekker was de kabeljauw, wat hij daarmee had gedaan ben ik vergeten maar het was heerlijk. Personeel goed opgeleid maar verwacht ook wel wat van de gasten. Naar mijn smaak was het eten te experimenteel maar zeker de ster waard.
ClaudineK .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Voor mijn verjaardag hier met mijn vriend wezen eten. Dit was mijn eerste keer in een sterrenzaak. Wij hadden gekozen voor de 6 gangen menu van de chef's met een half wijn arrangement (wat ik erg fijn vind dat ze dat aanbieden). Het was echt een smaakbeleving! Ik ben geen vis liefhebber maar heb gezegd dat ik alles wil proeven en het was ook allemaal overheerlijk! Plaatjes van gerechten en heerlijke bijpassende wijnen die goed werden uitgelegd door de sommelier! Ook leuk dat de chef zijn gezicht laat zien aan de tafels van de gasten en dat hij een praatje komt maken. Fijne en rustige sfeer! Hier gaan wij zeker nog een keer heen!
ham.peters.oss .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het is een aangename belevenis bij Sense, wordt volop rekening gehouden met je wensen. Eten is perfect, wijn erbij helemaal goed en leuk hoe dat allemaal uitgelegd wordt door de sommelier. Zeer prettige bediening. Echt een aanrader
luc.ide .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Het bord me de vleesschelletjes was goed maar er ontbrak wat groeten en een saus

De oesters waren perfect.

Het bord met de zeer kleine tong reepjes was meer een voorgerecht dan een hoofdgerecht.
Wij verwachten ons aan een mooie grote tong.
Geachte heer Ide,

Jammer dat wij uw avond niet compleet hebben kunnen maken, zeker ook de indruk die u bij mij achterliet door te zeggen dat u graag terug komt vrienden?!? Graag wil ik wel reageren op uw recensie.

De besproken "vleesschelletjes" waar u over praat wordt inderdaad geserveerd zonder saus en/of groenten. U heeft 24mnd gerijpt Jamon Iberico Bellota besteld wat naar mijn inziens puur gegeten dient te worden, of, wat u ook geserveerd heeft gekregen, met goed brood en olijfolie. De ham en de oester worden besteld als appetizers, wat zo ook op de kaart staat en worden besteld als hapje bij het aperitief en Niet als zelfstandig gerecht!! Had u er groenten en of saus bij gewenst, natuurlijk geen probleem, wij zijn er immers om het u naar uw zin te maken.

Hartelijk dank voor het compliment betreft de oesters, wij en menigeen vinden dit perfecte oesters voor bij het aperitief!

De grootte van het gerecht van de zeetong was niet in uw lijn der verwachtingen en was meer een voorgerecht?!? Dit heb ik bij de uitleg van de kaart heel duidelijk aan u verteld dat de basis van onze keuken uit kleinere gerechten bestaat. Wij hebben daardoor geen voorgerechten en hoofdgerechten op de kaart staan, wel warme en koude gerechten. Als deze info, wat ik overigens altijd vertel bij nieuwe gasten en zo ook bij u en uw tafelgenoten, naast de tekst op de kaart "Kleinere gerechten voor een optimale smaakbeleving" is ontgaan kan ik mij de deceptie innig voorstellen echter heeft dit dan niks te maken met onze kwaliteit die wij hanteren. Daarnaast mag u er ook best van uitgaan dat een hele zeetong voor € 19,00 niet reëel is, sterker nog dit is zelfs onder inkoopprijs.

Wanneer u het op de avond zelf had gezegd hadden wij wellicht elkaar nog kunnen treffen in de toekomst, want mijn gasten zijn mij heilig en wil graag zo goed mogelijk voor hen zorgen, mits ik hier de kans voor krijg!
Musette G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Fantastisch gegeten, elk gerecht een genot. Heerlijke wijnen gedronken. Prettige ambiance en vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We hadden voor de 5 gangen gekozen met wijnarrangement. Het eten en de wijnen waren echt super. De hoeveelheid was voor iedereen voldoende. Leuke bediening echt een hele leuke avond gehad!
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De ontvangst en de bediening waren zeer correct.
De gerechten waren van een goede kwaliteit, technisch was het allemaal in orde!
Wat ik echter miste in de meeste schotels was wat balans, de meeste gerechten waren wat aan de zoete kant, er miste wat fraîcheur, een zuurtje om wat tegengewicht tegen te bieden tegen het overwegend zoete karakter van de bereidingen.
In detail: de gom van wortel mocht wat kleiner (om zo meer in balans te zijn met de creme van geitenkaas), de radijs mocht gemarineerd in zuur, op de entree niets op aan te merken (alhoewel de tapenade van zwarte olijven de subtiele smaak van de tonijn wat overheerste), het hoofdgerecht miste echt balans tegen het aardse-zoete van de rode biet, het vlees miste wat punch (maar dit kan natuurlijk aan de koe zelf liggen), het ijs bij het dessert was misschien beter gemaakt van yoghurt.
De champagne en de aangepaste wijnen waren evenals de koffie uitstekend.
Al bij al lekker gegeten hoor... zeker een aanrader!
Marlies L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Wat is onze beleving geweest bij Sense:
Welnu, we hebben bewust bij restaurant Sense besproken omdat de ambiance en de gerechten zo buitengewoon verfijnd bereid zijn. We kijken met plezier terug naar een bijzonder fijne avond met ons gezin. Onze dochter was jarig en daar is oprecht en op gepaste wijze aandacht aan besteed.
De service was vriendelijk, professioneel met een touch van de welbekende Brabantse toegankelijkheid.
De gerechten waren telkens weer een belevenis op zich; fantastisch!