Sense Restaurant

Jeroen Boschplein 6, 5211 ML 5211 ML Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Sense Restaurant

Sense Restaurant is gevestigd aan het historische Jeroen Boschplein in Den Bosch, naast het Jheronimus Bosch Art Center. Sense Restaurant is sinds 2011 elk jaar bekroond met een Michelinster. We zien dat als een teken van waardering, maar zelfs duizend sterren veranderen niets aan onze ambities: liefdevol koken en aandacht schenken aan onze gasten. Een moderne, toegankelijke ambiance en uitstekende gastronomie zorgen voor een culinaire belevenis.

Onze gerechten worden allemaal volledig in eigen keuken bereid, uiteraard met dagverse ingrediënten. Je ervaart verrassende, seizoensgebonden smaakcombinaties en wijnen van hoog niveau. Laat je heerlijk verrassen met het menu van de chef; een verrassingsmenu waarbij je zelf het aantal gangen bepaalt en mooie, seizoensgebonden gerechtjes het menu vormen.

Wij verwelkomen je graag als gast!

Dennis Middeldorp, Patron Cuisinier

Meer informatie over restaurant Sense Restaurant

• : Baselaarsstraat (3min loopafstand), parkeergarage Sint Jan (5min loopafstand), parkeergarage Sint Josephstraat (6min loopafstand).

Wij zijn geopend van dinsdag t/m zaterdag.
Aanvang lunch 1200 - 1400u.
Aanvang diner 1800 - 2130u.

Uitmuntend
9,6
9,3
marijnbogers .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben een heerlijke avond gehad bij Sense!
We kozen voor een zesgangenmenu. Elk gerecht was een feestje! Kunstwerkjes bovendien!
Het lekkerste vonden wij de lam met asperges, topper!
Puntje van kritiek, de zalm was wat aan de taaie kant.
Na het overheerlijke dessert werden we nog eens aangenaam verrast door een toegift van kleine zoete lekkernijtjes ter ere van onze trouwdag.
We komen zeker terug!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Lekker in de tuin geluncht. Ontspannen sfeer met goede gerechten en fantastisch bijpassende wijn. Ze hielden goed rekening met de afgesproken tijd.
Freek ..
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat fijn om nog enigszins betaalbaar op zulk hoog niveau te kunnen eten! En wat leuk om je zonder zorgen te kunnen laten verrassen met fantastische gerechtjes die een ster zeker waarmaken. De toewijding van sommelier Ron moet apart genoemd. Met mijn specifieke wensen is het lastig "van alles maar open te trekken", maar mijn lastige smaakpapillen werden getrakteerd op een goede keuze met een beetje lef. Decor niet bijzonder om te noemen of het moet de minuscule keuken zijn waar dit fraais tot stand komt.
charlesvandewall .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
We zijn gaan eten met een gezelschap van 4, sfeer was gemoedelijk en de service naar behoren zoals men mag verwachten van een restaurant op dit niveau. De sommelier had leuke verhalen bij de wijnen die hij geselecteerd had. Het interieur voelde knus, van de kunst aan de muur moet je houden.

We hadden gekozen voor het 5 gangen menu met additionele gang kaas in combinatie met het bijpassende wijnarrangement. Al met al was het eten smaakvol maar nergens werden wij verrast door de combinaties of smaken. Ook was de balans in bepaalde gerechten ons inziens niet geheel goed. Hierin waren we toch wel wat teleurgesteld.

Met betrekking tot de wijnen waren er vooral 'spannende' combinaties van druiven en nieuwe gebieden uitgezocht maar deze 'spanning' was niet in alle wijnen terug te vinden in de smaak en beleving. De kaasgang vonden we wel erg lekker en het pairen van de kaas met ondere andere een IPA vonden we origineel en geslaagd.

Al met al een leuke ervaring en gezellige avond maar op dit niveau mag je ons inziens meer verwachten.
robert350 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Weer top gegeten bij Sence. Veel creativiteit en smaakvolle combinaties. Als nagerecht een fantastische kaasplank, aanrader!! De sommelier zou meer met een lach mogen werken. Tot snel
Winfried V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen vrijdag 6 mei voor de 3e keer bij Sense gegeten met z'n 2-en.
Zoals gewoonlijk was het eten van uitstekende kwaliteit, heerlijk.
Tussen de gangen door is er wel wat tijd.
Omdat je al snel de wijn krijgt, is die op tegen de tijd dat de gang komt.
We waren wel wat onaangenaam verrast dat we bij het 7 gangen menu voor 4 en 1/2! glas wijn bij moesten betalen, dat maak ik andere ster(ren) restaurants niet mee.
Vincent M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten. Ondanks kleine kaart een prima gevarieerde keuze. Voortreffelijke huiswijn. Professionele, maar niet te formele bediening.
Niekol .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Alles was uitstekend, behalve de aangepaste wijnen; de witte Bergerac en de Berenausleser waren goed maar de andere wijnen waren echt niet op niveau, en haalden de hele ervaring naar beneden. Het leek erop dat de selectie van minder bekende wijnen een manier was om de argeloze klant een wijntje te "verkopen" van lage kwaliteit (en zo de kosten te drukken). We zijn echte wijnliefhebbers en ontdekken graag nieuwe wijnen, maar dit was geen sukses.
Léon P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De 'challenge' is een prima concept: de door de chef geselecteerde gerechten op basis van het gekozen aantal gangen sluiten goed op elkaar aan. De combinaties van vlees of vis met een groente zorgt voor 'rust' op je bord en heel veel smaak!
Hendrik H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Prima restaurant, zeker de michelin ster waardig, aardige attente bediening die respondeert op opmerkingen van de gasten. Personeel weet wat gasten toekomt.
gerard551 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het was een heerlijke avond met heerlijke hapjes. De wijn was heerlijk. Ik wist alleen van tevoren niet wat de kosten waren voor de wijn die werden er niet bij verteld of aangegeven. Ik heb althans geen wijnkaart gezien of werd mij niet aangeboden. Ik ben op het advies in gegaan en dat was naar bleek een prima advies. Het was op zich verder geen probleem voor mij daar ik er vanuit ging wel wat geld te moeten uitgeven voor zo'n feest.
Het bier bij de kaas is volgens mij echt alleen lekker bij zachte kazen en voor de stevige kazen was de madeira heerlijk. Nogmaals hartelijk dank voor de heerlijke verzorgde avond.
Camille V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende service met goed advies over passende wijnen.
Wij zijn gegaan voor de Chef's Challenge - en konden de kazen als extra gang niet weerstaan!
Absolute aanrader.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We zijn heerlijk in de watten gelegd door Dennis en zijn team. Op ons bord lagen ware kunstwerken met een goed gekozen, top wijn! Met andere woorden een geweldige avond beleefd.
Reinier B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij dhr middeldorp, fantastische cocktail gekregen van de sommelier, echt heel bijzonder. De kazen waten erg lekker, mooie combinatie met de port, prachtig. Het was erg druk en toch liep alles gesmeerd. Top team!
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hebben heel erg lekker gegeten bij Sense
Het personeel is heel vriendelijk
Het decor kon wel een opknap beurt gebruiken, en ik rook een riool lucht.
Maar we gingen voor het eten , en dat was bijzonder lekker.
Met heerlijke wijn, en de kaas is ook een aanrader.
Ynte D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gisteravond uitstekend getafeld. We bestelden een 5 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Mooi en afwisselend. Veel kooktechniek in elk hapje. Met aardige wijnen erbij. En niet schreeuwend duur. Voor wie bijzonder wil eten een aanrader!
Silvan H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Een uitermate gezellig restaurant. We hebben heerlijk gegeten en gedronken, en bovendien uitstekende persoonlijke bediening
Superkat .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Perfecte smaakcombinaties. Perfecte bediening. Kortom, een culinair hoogtepunt.
De "wowfactor" lag bij het nagerecht. Gewoon subliem.
De finesse van de gerechten is meer dan voor herhaling vatbaar. U zult ons nog terugzien ;-)
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
We hebben gekozen voor de viwr gangen chefs challenge. Mooie gerechten. Het voorgerecht, met geschroeide tonijn, was lekker, maar niet heel verrassend. Dat gold wel voor het tussengerecht, met verschillende bereidingen van kabeljauw. Dit was erg goed. Het hoofdgerecht, entrecote uit de geen egg, idem. Ruime keuze uit kazen en een dessert met mango.
Vooral over de wijnkeuze waren we erg te spreken, goed afgestemd op de gerechten en een avontuurlijke keus met o.a. wijn uit de Jura. Zeker een aanrader.
wvdkuil .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Natuurlijk is een Michelin ster een garantie van een eet-belevenis. Maar zo goed hadden we toch echt niet verwacht. En als je dan de piep-kleine keuken ziet dan hoop je alleen maar dat er binnenkort een grotere werkplek is gecreëerd. Op plaats 1 toch het verrassende kabeljauw tussen gerecht. Het hoofdgerecht bestond uit twee bereidingen van rundvlees en was denk ik niet te overtreffen goed. Zeker binnenkort een tweede bezoek waard, ondanks de afstand.