Sense Restaurant

Jeroen Boschplein 6 5211 NL Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Sense Restaurant

Culinaire belevenis voor alle zintuigen

Bij restaurant Sense kom je voor een totaalervaring. Kies iets lekkers uit van de uitgebreide menukaart of ga voor de Chef's Challenge, waarbij je de chef de vrije teugel laat. Natuurlijk kun je wel aangeven wat je echt niet lust of juist heel erg lekker vindt. Maak het zo gek als je zelf wilt, met tot wel zeven gangen culinaire sensatie! Een aparte vermelding voor de wijn-spijs combinaties: zeer goed gekozen en ingeschonken door een sommelier die er met passie over vertelt. Die Michelinster verdient Sense dubbel en dwars!

Meer informatie over restaurant Sense Restaurant

9,5
9,1
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Vrijdag 28 juni met twee personen bij restaurant sense gegeten.
Vriendelijk ontvangst.Gezellige ambiance en een aangename sfeer.
We lieten ons verrassen door het 4-gangen menu met bijpassend wijnarrangement .
Bij sense kun je letterlijk genieten met een ster.Met name de gelakte paling was een feest.
Juiste keuzes van de wijnen bij de gerechten.Een zeer vriendelijke brigade.De chef zelf komt ook gezellig aan tafel voor een praatje.
Het was niet moeilijk om voor dit restaurant cijfers te kiezen.
Bedankt voor een avond culinair genieten.We komen zeker terug,sterker nog ik kan niet wachten.
Kenneth K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Erg leuk is dat je welkom wordt geheten met een amuse door de eigenaar van het restaurant. Het concept is leuk, de ambiance vonden wij niet stijlvol. Het eten is prima al waren er naar onze smaak veel geleien bij de verschillende gerechten
Wat wij jammer vonden was de onverzorgde kleding van de bediening: strakke broeken en shirts en afgetrapte gympen en de gehaastheid die in de loop van de avond zijn intrede deed.
Joelle V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Zonder dat we het wisten zaten we te eten in een sterrenzaak. Het eten was zo'n creatief plaatje en zo enorm smaakvol, dat dit niet kon missen. En ja hoor, sinds 2012. Sommelier Freek Broeders had ook een erg goede keuze met heel leuk verhaal. De sfeer was gemakkelijk, alleen bij binnenkomst kwam het wat stijf over. Maar bourgondische brabantse sfeer deed dat snel teniet. Die ster is hun zeker gegund!!
ton P.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
En daar waren we weer: Na ons eerste bezoekje waren we zo onder de indruk, dat we weer bij Sense hebben gereserveerd. En ook nu was het weer TOP. Deze keer hadden we gekozen voor zeven gangen, en dit was voor ons net ietsje te veel. We zaten zo vol, dat er geen koffie (met bijbehorende lekkernijen) meer bij kon, dus de volgende keer (en die komt er zeker!) weer "gewoon" 6 gangen.
Gang na gang erg mooie gerechten, met goede uitgesproken smaken. Over de bereiding niks dan lof, evenals over de diversiteit van de gerechten. Ten opzichte van ons vorige bezoek waren alle gerechten nieuw. Een aparte vermelding voor de wijn-spijs combinaties: weer zeer goed gekozen en niet altijd meteen voor de hand liggend, ingeschonken door een sommelier die er met passie over vertelt. Ook het BOB-arrangement is prima qua hoeveelheid.
De chef die alle tijd maakt voor een praatje met de gasten is ook iets wat je zeker niet overal ziet.
Inzake de entourage: eigenlijk is het restaurant NET te klein. Niet omdat er meer tafeltjes in zouden moeten (dat lijkt me met het mini-keukentje echt ondoenlijk), maar nu kan de kaaswagen niet overal komen, wat wel een beetje jammer is. Maarre: voor ons was dit zeker niet het laatste bezoek!
wallydoc .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Ja, daar zit je dan in een restaurant met een Michelin-ster. Niet meer willen hebben, zou ik zeggen tegen de chef. Zodra termen in me opkomen als 'hoog op smaak' wordt ik extra kritisch. Ik eet thuis heerlijk, maar nooit 'hoog op smaak'.
We namen een 4-gangen verrassingsmenu en al meteen na de eerste gang had ik het idee schilderijtjes te zitten eten. Allemaal kunstig opgemaakt, maar ook tafereeltjes waar je een vergrootglas bij nodig had. Ieder decoratief blaadje wordt met name genoemd bij de uitleg. Zorgvuldig, maar overbodige kennis. Wie weet het nog vijf minuten later? Wat ik me wel herinner na een bezoek aan een restaurant is of ik smakelijk gegeten heb. Welnu, dat hebben we niet. Het was niet slecht, alles zorgvuldig bereid, maar de nadruk ligt volgens ons op bijzonder en niet op bijzonder smakelijk. Ook het interieur mag wel wat fantasievoller en minder 'Jaren 50'.
Jacqueline Sandi G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
We hebben er lekker gegeten, jammer was dat het wel kleine porties waren voor de prijs dat we hebben betaald, eten zag daarentegen er wel pietje precies uit en het zag er smakelijk uit. Ook de decor zag er zeer verzorgd uit! We hebben uiteraard een dessert genomen, aangezien we niet vol raakten van het eten. Het was lekker, niks op aan te merken. Verder was de service goed en vriendelijk
bart_uit_empel .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Voor de tweede keer hebben wij genoten van de super gerechten van Sence. De eerste keer was net voor het ontvangen van de Michelin ster. Wederom gekozen voor het verrassingsmenu inclusief het wijnarrangement. De heerlijke smaakcombinaties hebben ons aangenaam verrast. De 7 gangen volgde elkaar in een prima tempo op. De bediening was vriendelijk en gastvrij. Wij zijn geen wijnkenners en hebben ons per gang laten adviseren door de sommelier. Zijn uitleg over de wijnen in combinatie met gerechten was helder. Ook hier was de combinatie van wijn en spijs top. Elke gang was verrassend van presentatie en van smaak-beleving. Je kijkt vol verwachting uit naar de volgende gang. Elke keer zijn wij duidelijk verrast dat per gang zoveel soorten smaken mogelijk zijn. Ondanks de diversiteit van smaken passend bij elkaar. De vriendelijke bediening geeft een mooie toelichting op de gerechten. Helaas te veel informatie om te onthouden. Daarnaast waarderen wij het dat Dennis Middeldorp oprechte belangstelling toont voor zijn gasten en persoonlijk toelichting geeft op 1 van de gerechten. Een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.
fle .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
Vol verwachting (nav recentie Lekkergids)hebben wij Sense bezocht. Bij de vraag of wij een glas Cava als apperitief konden krijgen werden we aangenaam verrast door het feit dat de (zeer jonge) bedienster niet wist wat Cava was.
Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu, wat eigenlijk geen verrassing was omdat de tafeltjes om ons heen allemaal hetzelfde kregen. De opmaak was mooi, echter je kon merken dat Dennis zelf niet in de keuken stond. De gerechten waren niet hoog op smaak.
De bediening schonk weinig aandacht aan de gasten, stonden veelal te wachten bij de uitgifte van de keuken. Eén wijn van het wijnarrangement vonden wij niet passen bij het gerecht en vroegen de sommelier om iets anders. Hierop ontstond een discussie waarin hij zei dat hij geen rekening kon houden met de diverse smaken van de gasten (?!).
Aan de verjaardag van één van de gasten werd geen aandacht geschonken, behalve bij binnenkomst een hand. Je verwacht toch dat je als jarige enigszins in het zonnetje gezet wordt. Je hebt tenslotte voor dit restaurant gekozen en niet voor een ander.
Al met al redelijk gegeten, maar als gast wil je toch veel meer in de watten gelegd worden, zeker als je een rekening krijgt met 12.50 per glas champagne en dik 200,- kwijt bent.
Shanthi K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Onze eerste kennis met een sterrenrestaurant, het was Top. We hebben gekozen voor de chef's challenge 6 gangen met wijn arrangement. De combinaties waren bijzonder en erg lekker. Ook werd er goed rekening gehouden met wat men niet lust, ikzelf ben niet echt een rode wijn drinker en dit is goed opgelost door halve glazen daarvan te schenken.
Bediening was netjes maar niet te, en de manier van uitleg over elke gang was zeer aangenaam. Het interieur is vernieuwd en oogt warm en sfeervol. Al met al een Top avond gehad.
PascalAnnemarie .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Goed gegeten, maar de bediening vonden wij voor een sterrenrestaurant matig. Er werd bijvoorbeeld niet gevraagd of wij nog extra water bij het eten wilden evenmin als extra brood. Verder hadden wij blijkbaar een hectische avond getroffen, want op de derde en vierde gang moesten wij bijzonder lang wachten en kregen zelfs de indruk vergeten te zijn. Desgevraagd gaf de bediening aan dat alle klanten deze avond tegelijk waren binnengekomen en het erg druk was. Hoewel het eten goed was, is Sense voor ons niet echt een aanrader, zeker omdat wij uit ervaring weten dat er sterrenrestaurants zijn die op alle fronten beter scoren dan Sense.
Sebastiaan J.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
De 'chef's challenge' van zes gangen/wijnen was heerlijk.
De chef bracht ons een amuse en nam onze bestelling op. Een vriendelijke man die de tijd voor je neemt. We namen de 'chef's challenge' (zes gangen) en zes wijnen erbij. Van amuse tot nagerecht was het op en top verzorgd. Zeker de kalfswang en tartaar van tonijn waren geweldig en het zoete nagerecht was prachtig gedresseerd.

Komen we hier terug? Zeker, maar wel even sparen.
ton P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Veel over gehoord, dus eindelijk hier maar eens gegeten. Echt heel goed gegeten! Het eten was perfect op smaak, en de porties waren dusdanig dat we met 6 gangen meer dan genoeg hadden. Alle gerechtjes waren kunstwerkjes en werden goed toegelicht. Wat ons echt aansprak was dat de chef uitgebreid de tijd neemt voor een praatje, zowel aan het begin van de avond als aan het eind.
Ook de sommelier verdient een compliment! De wijn-spijs combinaties waren echt erg goed gedaan, en dankzij het "bob-arrangement" konden we ook nog met de auto naar huis.
We hebben in den Bosch (onze thuisstad) een nieuw favoriet restaurant...
oudekaap .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Komen niet elke dag in sterrenrestaurants,kiezen wellicht te vaak voor goede restaurants,maar meer in de stijl; van snelle hap/hap en toch lekker.
We waren diep onder de indruk en hebben uitdrukkelijk genoten.
Origineel,vers,smakelijk en goed gecombineerd met wijn.
We gaan deze zeker nog een keer repeaten!
Iedereen bedankt daar.
ronald- .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Vrijdag 29 juni met oud-collega's hier voor de eerste keer heerlijk gegeten. Ik ga regelmatig bij goede restaurants eten, maar Sense heeft toen echt indruk gemaakt. Donderdag 19 juli dan ook maar weer eens teruggegaan. De ontvangst en bediening zijn allerhartelijkst en het eten is heerlijk. We hadden voor het zesgangen menu gekozen. Zelf vond ik de tweede en derde gang die beide bestonden uit vis, het lekkerst. Hele subtiele smaken maar wel erg creatief. Kabeljauw met stukjes hazelnoot en zeebaars met daarbij een tortellini gevuld met garnalen. Mijn tafelgenoot was het meest lovend over de eerste gang (een tartine van konijn) en de vierde (heerlijk malse kalfslende van de barbecue).
Tijdens een praatje met de gastheer na de voorlaatste gang kwam toevallig ter sprake dat ik hier drie weken eerder ook al was geweest en toen toevallig hetzelfde menu had gehad. Daarop werd spontaan de laatste gang gewijzigd en had men bij het afrekenen één gang minder in rekening gebracht. Ik zei dat dat niet hoefde en dat het bepaald geen straf was om hetzelfde menu nog eens te hebben. Maar toch stond men erop om een gang minder in rekening te brengen. Een prima service. Ze zien ons snel nog eens terug in Den Bosch, al moeten we er eventjes voor rijden.
Joris H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Gisteren bij Sense gegeten. We waren netjes ontvangen terwijl we zeker 30 min te vroeg waren. We kozen voor het 8 gangen met voor 1 persoon wijn erbij. Aangezien mijn vrouw geen wijn drinkt.Het eten was een plaatje om te zien en het smaakte fantastisch. Prijs kwaliteit was in balans. Zeker een aanrader om een keer te gaan eten. Zeker het contact met de chef was leuk. Hij komt de menu brengen en bij de koffie nog een praatje maken. Wij rijden vanuit Tilburg graag nog een keer naar Den Bosch.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Wij dachten vanavond eens bij een echte toptent te gaan eten in Den Bosch (1*). Wat een teleurstelling! Er klopte helemaal niks. De bediening was het spoor volledig bijster en maakte blunder na blunder. De keuken kon onze avond ook niet opvrolijken, de kreeftenbisque was te zoet en had totaal geen bisque smaak. Ons tweede gerecht de tarbot was erg mat van smaak, zeker niet op ster niveau. Het hoofdgerecht de Bbq tournedos was wel lekker en smaakvol,gelukkig! Nog veel werk aan de winkel bij Sense.ik kom pas terug als jullie alle problemen hebben opgelost! Succes..