Over restaurant Sense Restaurant

Culinaire belevenis voor alle zintuigen

Bij restaurant Sense kom je voor een totaalervaring. Kies iets lekkers uit van de uitgebreide menukaart of ga voor de Chef's Challenge, waarbij je de chef de vrije teugel laat. Natuurlijk kun je wel aangeven wat je echt niet lust of juist heel erg lekker vindt. Maak het zo gek als je zelf wilt, met tot wel zeven gangen culinaire sensatie! Een aparte vermelding voor de wijn-spijs combinaties: zeer goed gekozen en ingeschonken door een sommelier die er met passie over vertelt. Die Michelinster verdient Sense dubbel en dwars!

Meer informatie over restaurant Sense Restaurant

Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Nancy D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Erg lekker gegeten met goede bijpassende wijn. Het verrassingsmenu was een goede combi van vis en vlees. Prachtig opgemaakt met bijzondere smaakcombinaties. Erg vriendelijke bediening met een goed getimede doorloop in de gerechten.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Het was een heerlijke avond, super lekker en vooral ook erg mooie gerechtjes, rustige sfeer, zeer vriendelijk personeel, betaalbaar, kortom: fantastisch! De ster is wat ons betreft zeer verdiend!
Fijnproever .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Altijd weer een feest om bij Sense te eten.
Van ontvangst tot eind van de avond voel je je bijzonder door de fantastische bejegening van de medewerkers. bij elk gerecht een passende wijn met uitleg. En het eten; zo mooi, zo smaakvol, en gewoonweg een kunstwerk! In november gaan zij verhuizen naar de hinthamerstraat in Den Bosch ; wij verhuizen mee!
Axvisser .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bij Sense dineren is een heerlijke beleving met trendy gerechten in een ontspannen sfeer met een attente en vriendelijke bediening. Goede uitleg van wijnen en gerechten. Neem een meergangen verrassingsmenu met een gevarieerd aanbod van smaken!
RiesHam .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Van ontvangst tot vertrek een grote verwennerij.
Ongekend wat de keukenbrigade presteert in de beperkte ruimte,
ons 6-gangen (incl. kaas plankje) verrassings menu was perfect van smaak en hoeveelheid.
Prijs/kwaliteits verhouding is goed in balans.
De bediening was in alle opzichte vakkundig, op een niveau wat wij nog maar zelden tegenkomen.

Clementine .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
De bediening liet in het begin even op zich wachten maar verder erg vriendelijk. Het wijnarrangement sluit goed aan bij de gerechten, al vonden we het wijnarrangement wel echt overprijsd. We zaten aan het laatste tafeltje richting de keuken en daar zit je echt op de loop en hele wisselende temperaturen, zelfs koud op moment. We hebben verder lekker gedineerd.
Ramonvanderee .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Culinair hoogstaand in een gemoedelijke sfeer. Serveersters en sommelier bezorgen je op een ontspannen manier een onvergetelijke avond
Nichos .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We zijn gegaan voor het viergangen verrassingsmenu. Mooi uitgebalanceerd met schaaldieren, vis en lamsvlees. Opvallend zijn de frisse en zoete smaken en de overheerlijke schuim en garnering. Het BOB-wijnarrangement viel ook in de smaak en maakte het diner compleet. We zaten zo lekker te smullen dat het eigenlijk net iets te snel ging. Dat werd direct opgepikt door het nette en vriendelijke personeel, zodat we heerlijk rustig van het zoet aan het einde konden genieten.
Gerty B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben enorm genoten van een buitengewoon overheerlijk perfect op elkaar afgestemd 5 gangen verrassing menu. Wat met 2 kleine voor gerecht en 1 klein extra 'na' gerecht bij de koffie op 8 gangen leek. Geweldig. Nooit eerder zo lekker gegeten.
Angelique.van.engelenburg .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Mooie en verrassende gerechten. Wijn goed afgestemd op de gerechten.
Zelden een vriendelijkere gastvrouw meegemaakt.
Leuk detail dat de chef de amuse uitserveert en je bestelling opneemt.
Er wordt goed rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren.
Een aanrader!
Pauze .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op uitnodiging gegeten bij Sense.
Warme avond. Ramen stonden tegenover elkaar open voor enige verkoeling!!
Restaurant kwam bij mij wat donker over door de inrichting. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het verrassingsmenu, mijn keuze, was vol van smaaknuances en geuren die bij elkaar pasten. Leuk om mee te maken. Bij het hoofdgerecht en zeker bij het dessert heeft het bord door de smaakcomplexiteit bij de opmaak een hoog pincet niveau omdat de veel kleine ingrediënten moeilijk met de hand bij elkaar zijn te leggen ( lees opmaken) . Het dessert had voor mij minder indrukken (lees smaken) mogen bevatten. Less is more. Gebruik iets meer ruimte op het bord. Bij het inschenken van de wijn werd er niet gekeken of iedereen een gelijk gevuld glas had. Soms werd er bij een andere gast aan onze tafel (rond-model ) voorlangs gegaan bij het inzetten van een nieuw gerecht of bij het geven van nieuw bestek. Beetje slordig voor een sterren restaurant. Maar dat hoort er ook bij.
De uitleg, van de overigens prima wijnen die werden geschonken, mag wat zakelijker. Het moet wel serieus en begrijpbaar blijven. Verder een prima avond. Wellicht tot ziens op de nieuwe locatie in Den Bosch.
SuzanneL .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Begin augustus net voordat het restaurant dicht ging voor de zomer konden wij hier nog terecht voor een heerlijke avond uit.
We hebben gekozen voor een 4 gangen verrassings menu met bijpassende wijnen. Heel fijn dat ze ook halve glazen schenken.
Verrassings menu is ook echt de goede naam voor dit menu, elk gerecht was een feestje en een genot om te mogen eten. De bijpassende wijnen maakten de smaakbeleving helemaal compleet.
De kunst aan de muur was niet mijn smaak, maar we kwamen voor het eten en drinken en dat was geweldig.
Mede dankzij de goede service van het personeel. Ook een leuk detail dat de chef kok aan het einde de friandises bij de koffie kwam serveren om te vragen hoe het geweest was.
Een perfecte avond die als het aan mij ligt een herhaling zal krijgen!
Michielwannet .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Eind Juli hebben we hier heerlijk gegeten. De gerechten van Chefkok Dennis Middelkoop zijn goed uitgekiend en heerlijk in balans met de geserveerde wijnen.

Uitstekende prijs kwaliteit verhouding voor een 1 sterren zaak. Zeker een keer de moeite waard om te bezoeken!

Isabelle P.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
a la carte gegeten en elk gerecht was heerlijk. Mooie wijnkaart erbij. setting is klassiek, met tafellinnen en comfortabele stoelen. Kan een kleine opfrisbeurt gebruiken. Brigade bestaat uit vriendelijke en deskundige mensen. Was aan de prijs, maar mijn vader en ik hebben een heerlijke avond gehad!

Nico V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Een restaurant met een michelin-ster kies je als je uit bent op verrassende smaakcombinaties, geraffineerde keukentechnieken en spannende wijn-spijscombinaties.
Hierin stelt Sense zeker niet teleur.
Wij lunchten op een zomerse dag, maar kozen er toch niet voor om buiten te eten. Het ‘buiten’ is een piepkleine binnenplaats, die er niet gezellig uitziet.
Gelukkig hadden we op comfortabele stoelen een plaats aan het raam met uitzicht op het Noord Brabants museum. Tafellinnen, bestek en servies is mooi.
Er werden twee amuses geserveerd, als eerste een gloeilamp met vlierbessensap en yuzu waar bovenop een merengue met geitenkaas, als tweede een blokje tonijn verstopt onder komkommerkruid, waarnaast een espuma van yoghurt.
De gloeilamp is wel leuk, maar zou in Eindhoven beter op zijn plek zijn. Gelukkig kwam daarna het eerste gerecht op een prachtig Jeroen Bosch bord, een cannoli van koningskrab, een stukje gemarineerde makreel, mierikswortel en een espuma met roos, dit alles begeleid door een Vouvray ‘Demi Sec’.
Sommige accenten in de smaak vonden we wel wat erg komkommer-fris, en het vel van de makreel was enigszins stug, wat geen aangenaam mondgevoel geeft. De Vouvray paste uitstekend.
Het tweede gerecht was een combinatie van lamsfilet, lamsstoof, rijst, kokos, cantharel, een espuma (alweer) met sereh en meerdere Indonesische smaken.
De bijpassende wijn was een Primitivo di Manduria, volgens de sommelier een topheuvel in Puglia. Alhoewel van dit gerecht alle smaken wel bij elkaar pasten, bleven er sommige toch wel veel op de tong hangen.
Het nagerecht was erg goed, een bord met allerlei op blauwe bes geïnspireerde creaties vergezeld van een beker churos met een frambozendip.
Hierbij een lekkere Zwiegelt uit Burgenland. De bediening was prima, alleen vind ik dat als wijn geschonken wordt en de Bob water drinkt, men deze niet mag vergeten.
Kristel-Janssen .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We kozen voor de 4 gangen chef's challenge met een wine flight arrangement voor mij.
Zowel de amuses als de gerechten waren heerlijk van smaak.
Ook leuk dat de chef zelf aan tafel komt om het menu door te spreken.
De sommelier gaf prima uitleg over de bijpassende wijnen.
Personeel is vriendelijk.
Het enige minpuntje vonden we het interieur, niet heel bijzonder.
Verder een prima avond gehad.
Facebook5 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Dit was voor mij en mijn vriendin onze eerste keer bij een restaurant met een ster, en we wisten niet goed wat te verwachten.
Gekozen voor 6 gangen verrassingmenu met wijnarrangement, half glas.
We vonden het eten werkelijk geweldig! Sensationeel zelfs! Elk bord een kunstwerkje, heerlijke ingrediënten, smaken, kleuren, opbouw van de gangen, alles was echt helemaal top.
Wijn pastte goed, de hele avond was een feest.
Echt knap hoe ze dit allemaal in het kleine keukentje voor elkaar krijgen, ook logistiek. Complimenten!

Minpuntje? De inrichting was niet zo, met name de Jeroen Bosch schilderijen en het systeemplafond. Maar ik las dat ze gaan verhuizen, dus ik snap dat ze het even laten.
Kerstensgm .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij hebben genoten van de lunch bij Sense! Vlotte bediening, heerlijk eten en mooie bijpassende wijnen! Als ik dan toch een aandachtspunt zou moeten meegeven dan is dat het mannentoilet, daar sta je te kijk, hoorde ik van mijn tafelgenoot. Voor de rest helemaal super!
Renée S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten was echt verrukkelijk !
Wat de service betreft hechten wij wel aan het bedienen van de vrouwelijke gasten als eerste ! Grappig , maar ook opmerkelijk was de reactie, na een opmerking van mijn man hierover: ja, zo was dat vroeger ????
Compliment en dank voor het extra toetje op een vrolijk opgesierd dessertbord met een felicitatie !