Sense Restaurant

Jeroen Boschplein 6 5211 NL Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Sense Restaurant

Culinaire belevenis voor alle zintuigen

Bij restaurant Sense kom je voor een totaalervaring. Kies iets lekkers uit van de uitgebreide menukaart of ga voor de Chef's Challenge, waarbij je de chef de vrije teugel laat. Natuurlijk kun je wel aangeven wat je echt niet lust of juist heel erg lekker vindt. Maak het zo gek als je zelf wilt, met tot wel zeven gangen culinaire sensatie! Een aparte vermelding voor de wijn-spijs combinaties: zeer goed gekozen en ingeschonken door een sommelier die er met passie over vertelt. Die Michelinster verdient Sense dubbel en dwars!

Meer informatie over restaurant Sense Restaurant

9,1

Jouw recensie over het restaurant Sense Restaurant

niekske .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Eigenlijk alle gangen van het 5 gangen verrassingsmenu waren top, alleen bij het dessert sloeg men, wat ons betreft, de plank mis. Waren de voorgaande gangen allemaal erg spannend en vernieuwend qua smaken, de 'rijstepap' die het grootste onderdeel van het dessert uitmaakte vonden wij smakeloos. Jammer! Ook de interactie met de sommelier was ietwat stroef. Wat ik echter als grote afknapper heb ervaren was dat het toiletpapier op het damestoilet op was....
Martha T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Bij Sense gaat het om meer dan de overheerlijke gerechten: het is een beleving. We werden continu verrast met een nieuwe smaaksensatie en de combinatie met bijpassende wijnen maakte het helemaal af. De service was ook uitstekend. We hebben een heerlijke avond gehad en ik hoop hier zeker nog eens terug te komen!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Heerlijk 7 gangen "Chef's challenge" gegeten. Bediening was correct, attent maar niet te stijf. Restaurant ziet er verder top uit!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten en daarnaast ook ontzettend genoten. Wat een smaak sensatie en geweldig vriendelijke bediening. De benaderingswijze en spontaniteit van het personeel is ongekend en ze begrijpen hoe je er voor klanten een "persoonlijk feestje" van kunt maken. Mooie, goede combinatie van gerechten en wijn en een perfecte sfeer en aankleding. Bedankt voor de mooie avond. Een absolute aanrader.
Carlos Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Supermooie locatie erg smaakvol ingericht en gerechten die prima smaakten
Komen zeker weer terug
ElsBerendsen .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Geweldig genoten van 5 gangen chefs challenge plus wijnarrangement. Het nieuwe pand van Sense ziet er top uit!
Een glas Ruinart in de aperitiefruimte is een aanrader.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
We waren wel benieuwd naar de nieuwe locatie van onze topper in Den Bosch. Wel even gewacht met reserveren tot de keuken met de nieuwe keukenchef was ingewerkt.
De locatie mag er zijn, aan een kerkplein aan de voet van de Sint-Jacobskerk waarin nu het Jheronimus Bosch Art Center is gevestigd. Centraal op het plein een modern kunstwerk, langs de gevel een klein terras met rode stoelen. Het restaurant kent vier verschillende ruimtes. Links van de entree de bar. Rechts het restaurantgedeelte met private dining ruimte, hieraan geschakeld een grote open keuken waarachter een “chef’s table” met maar liefst zes tafels. Daarachter nog een royaal loungegedeelte. Alle keurig in dezelfde stijl ingericht, strak modern met rood blauwe kleuren. Alle ronde tafels, keurig met linnen ingedekt. De met zacht leer beklede armstoelen zitten comfortabel.

Als aperitief een hele frisse Grüner Veltliner die goed beviel. De kaart zag er vertrouwd uit, de prijzen zijn wel iets gestegen. We startten met een lekker hapje waarin de sinaasappel knolselderij duidelijk op de voorgrond kwamen. Gevolgd door een schaaltje met krokantjes van kippenhuid waarnaast een heerlijke tandoori dip, jammie.

De amuse was een dikke plak coquille met structuren van prei afgewerkt met haringkuit, verder nog toef crème met kleine aardappel kaantjes. Een plak prei was wat (te) groot. De coquille met de crème combineerde prima.

De sommelier had een interessant wijnarrangement samengesteld, wat ik overigens wel van hem gewend ben, met tekens twee wijnen per gang, leuk! Een “blanc de noir” van Fruhburgunder 2015 van Dr. Crusius uit de Nahe en een Italiaanse Pinot Gris, de Graminé van Longariva, 2014 op pulp vergist. Beide een licht blozende kleur. Op een speciaal groen bord, dat aan malachiet deed denken, een platte cilinder tartaar van zeebaars subtiel op maak gebracht met gezouten citroen en mierikswortel. Erop structuren van radijssoorten en ijsparels van yoghurt aan tafel afgewerkt met een lichte vinaigrette. Heel puur en delicaat waardoor de wijn extra de aandacht naar zich tot trok. De Pinot Gris was mooier en rijker in de mond terwijl het uitbundige aroma van de Fruhburgunder mijn voorkeur had. (9.3)

Verder met Italiaans wit gemaakt van Sangiovese 2016 van het huis Droppello, ernaast een hele klassieke rode Portugees, de Medieval de Qourem gemaakt volgens middeleeuws recept, een blend van 80% wit van Fernao Pires en 20% rood van Trincadeiro. Uit de keuken zacht gegaarde schelvis in een oosterse bouillon, toefjes crème van venkel, cilindertjes van watermeloen, schijfje van zeefruit afgewerkt met dungesneden witte kool, een toef lobbige kokos die met serreh op smaak was gebracht en afgewerkt met een crunch van kaviaar. Een verrassend lekkere smakencombinatie, beetje exotisch zelfs die het meest tot zijn recht kwam naast de elegantere Italiaan. (9.6)

Nu chardonnay, een 2014 uit de Arbois van Benoit Mulin gemaakt in een uitgesproken eigen stijl en een mooie Rully 2015 van Joseph Drouhin, altijd lekker. Uit de keuken een stukje op de huid gebakken kabeljauwfilet op een bedje van ratatouille met ernaast aardappel schijfjes en een gepoft tomaatje. Goede smaken met aangename fruitigheid, wel iets minder spannend dan het vorige gerecht. Beide wijnen combineren erg goed met ieder een eigen karakter. (9.3)

De wijnen bij het pièce werden met veel detail door leerling sommelier gepresenteerd. Een Spaanse Somiadors 2014 een fluweel zachte Grenache. Ernaast een Zuid Afrikaanse Chakalaka 2014 gemaakt in Rhône stijl met duidelijk meer pit. Op het bord een stukje borstfilet van de duif, langzaam op karkas gegaard met ernaast een balletje in gelei van de gekonfijte bout (lekker met anijs op smaak gebracht). Verder structuren van verschillende soorten paddenstoel, toefjes crème van bonen, crunch van dukkah aan tafel afgewerkt met een heerlijk gereduceerde eigen jus. Top cuisson, subtiele lever toets gecombineerd met mooie aardse tonen. De iets zachtere Spaanse was hierbij mijn favoriet hoewel de Zuid Afrikaan er ook mocht zijn. (9.5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een drietal friandises die door chef/patron zelf werden gepresenteerd .

Bediening was uitstekend verzorgd, leuk om met de sommelier te sparren over de wijnen, goede presentaties van de gerechten met veel detail door de chef en leuk om met leerling sommelier kennis te maken.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Kortom weer een geslaagde middag. Het nieuwe Sense is een aanwinst voor den Bosch en zeker nog niet uitgegroeid. Het blijft voor ons de topper van onze hoofdstad.
Jennie B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hebben heel erg genoten van ons etentje op de nieuwe locatie. We voelden ons op ons gemak en het personeel was werkelijk zeer attent. De gerechten waren zoals we van Dennis en zijn team gewend zijn, ronduit voortreffelijk. Kortom we hebben weer met volle teugen genoten.
Anton en Jennie
Anne-Mieke L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Fantastische schilderijtjes, die ook nog erg lekker zijn! De uitleg bij het wijnarrangement was duidelijk en onderhoudend. Een gezellige, geslaagde avond. Je voelt je welkom!
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Heerlijk gegeten bij Sense! We hadden een verrassingsmenu van 6 gangen. Het eten was goddelijk! We hebben de 6 gangen uitgebreid met een kaasgang voor het dessert en dat was meer dan de moeite waard. Mijn partner had het wijnarrangement, ik ging zelf bij de start van het diner voor een cocktail. Volgens mijn partner was de wijn zeer complementair aan de gerechten die we kregen. Ik kan hetzelfde zeggen voor de cocktails die ik kreeg bij de gerechten. Dat had ik nog nooit meegemaakt, dat ik als niet wijndrinker zo kon genieten van alcoholische drankjes in combinatie met het eten. Complimenten! De sfeer in het restaurant is prettig, de bediening correct zonder stijf te zijn en de tafels ver genoeg van elkaar af om rustig te kunnen eten. Al met al was het een perfecte avond.
John V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Geweldige gerechten, steeds weer smaakverrassingen, geweldige ambiance, gewoon een toprestaurant op een toplocatie. Wij komen hier zeker nog een keer terug
William V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Echt een super avond gehad. Zowel het eten als de omgeving als de service zijn gewoon perfect. Alles klopt. Lekker vlotjes, niet te moeilijk. Klasse en comfort zijn hier duidelijk in harmonie. Ik ga er graag nog eens terug voor een lekker avondjel
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wat een verrassing! Sense Verwerstraat, 1.0 was natuurlijk qua "keuken" al een begrip in de omgeving.
Sense 2.0 , de nieuwe locatie , Jeroen Boschplein, overtrof al onze verwachtingen. Zet de superlatieven maar
op een rijtje: Prachtig, Goddelijke plek, Heerlijke atmosfeer, Groots.
Wij hebben zeer genoten. Paul van Seeters en gasten.
Anfernee L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
We hebben heerlijk genoten van een 5-gangen chef's challenge menu met wine pairing. De gerechten waren meesterlijk bereid en smaakten heerlijk. De service was ook van topkwaliteit.
Walker A.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Restaurant was net verhuisd dus wij stonden op het verkeerde adres. De start was een beetje moeilijk maar daarna liep het op rolletjes. Erg vriendelijke brigade maar zeker niet opdringerig. Wij hebben gekozen voor de chef challenge met maar twee gangen, wij zijn geen grote eters. Daar hadden we een beetje een challange voor de chef van gemaakt door hem in de keuze te beperken. Buitengewoon smakelijk! Porties wat aan de kleine kant. Het voorgerecht leek meer op een amuse, het hoofdgerecht meer op een voorgerecht. Enige tegenvaller was de keuze die dit restaurant heeft gemaakt voor de rode huiswijn. Deze was erg goedkoop. Het zou dit sterrenrestaurant sieren hier een betere keuze te maken. Wij komen hier zéker terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Met 5 personen gegeten op de laatste avond op de oude locatie.
Toch maar een recensie plaatsen omdat wij ons totaal niet kunnen vinden in bijna alleen maar lovende recensies. Wellicht hebben we toevallig een slechte avond gehad maar er ging wat ons betreft teveel mis.
De chefkok is drukker met zijn telefoon dan met koken. Hij is amper in de keuken geweest. Dit had helaas zijn weerslag op de gerechten.
Bij 2 gangen van ons 5 gangen verassingsmenu was de bereiding niet juist. Als de chef de tijd had genomen om te controleren wat er de keuken uitging ipv op zijn telefoon te zitten was dit wellicht niet gebeurt. Echter toen er een een broodje op de grond viel in de keuken werd dit door dezelfde chef zo weer op de schaal gelegd om uitgeserveerd te worden! De sommelier had prima bijpassende wijnen maar vond het niet nodig om uitleg te geven over wat we dronken. Tot 2 keer toe heb ik moeten vragen wat voor wijn we dronken, om vervolgens als antwoord te krijgen wat denk je zelf! Ik zit niet in een restaurant beoordeeld met Michelinster om quizvragen van een sommelier te beantwoorden!
En bijschenken moest herhaaldelijk gevraagd worden. Meerdere keren 10 min met een leeg glas gezeten!
Als met al geen geslaagde avond en voor ons een reden om hier niet meer terug te komen.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijke smaaksensaties in een sfeervolle setting vergezeld door heerlijke wijnen. Mensen met passie voor en kennis van hun vak!
Jeroen C.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een prettige sfeer. Goede ontvangst, maar wachten op hoofdgerecht duurde iets te lang. Toch al met al erg genoten.
Lia B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Fantastische lunch met hartelijke en vakkundige bediening die ons liet ervaren hoe wijn smaakte en hoe die smaak veranderde in combinatie met het eten. Een bijzondere ervaring!
18klets14 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Fantastische avond gehad! Je wordt in de watten gelegd door het zeer vriendelijke personeel, je zit er super lekker en het gaat er rustig aan toe waardoor je echt geniet van je avondje uit. Erg leuk ook dat de chefkok vooraf en achteraf een heerlijke gerechtje komt brengen. We hebben gekozen voor het 7 gangen verassingsmenu wij hebben nog nooit zo lekker gegeten!