Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,3
Jori V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
In de voorgaande recensies wordt er met tienen en negens gestrooid. Deze cijfers en de totale ranking binnen de top tien van de stad Eindhoven hebben onze nieuwsgierigheid geprikkeld en zijn we met hoge verwachtingen gaan eten bij Senora Rosa. Om maar direct met de deur in huis te vallen wil ik gelijk de loftrompet steken voor deze culinaire en bijzondere ervaring. De cijfers die gegeven zijn, zijn zeker niet overdreven. Aangekomen bij het restaurant leek het vanaf de voorgevel gezien in eerste instantie op een klein eettentje. Eenmaal binnen voorbij de bar gelopen kom je uit in een groots restaurantgedeelte dat een modern industrieel ontwerp heeft met Spaanse wandversieringen. Een bijzonder iets. Het is ruim opgezet met zeker plaats voor 100 mensen. Op de achtergrond speelde Spaanse muziek. We werden hartelijk ontvangen. Van de eigenaresse hoorde we dat de voltallige keukenbrigade en bedienend personeel van Spaanse komaf is. Daarbij droegen ze Spaanse kleding. Niet iedereen van de bediening beheerste de Nederlandse taal even goed dus er was soms een kleine taalbarriere of miscummunicatie maar dat had ook wel iets aandoenlijks. Voor ons een nonissue en gaf ons het gevoel dat we op vakantie waren. Ga je toch lekker je eten en drinken in het Spaans bestellen. Wat wil je meer. De wijnen die geschonken werden zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit. De serveertemperatuur is perfect, met name de rode wijnen worden net onder kamertemperatuur geserveerd, helemaal top. Het eten was echt geweldig. Dit is geen standaard tapasrestaurant waar je er zo veel van vindt in Nederland en die helemaal zijn afgestemd op veel (vr)eten voor weinig geld met veel kruiden en lekker veel vet. Hier moet je heen gaan als je voor iets meer geld de (h)eerlijke authentieke Spaanse keuken wilt proeven met subtiele, bijzondere, tongstrelende smaken en mooie lichte kruiden. Dit is precies wat ze onderscheidend maakt "less is more". Voor ons een zeer geslaagde en verrassende avond geweest. Gelijk maar bij mijn favorieten gezet. Buen Apetito.
Manus .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Senora Rosa is een gezellig ruim opgezet restaurant. Parkeren kan er letterlijk voor de deur. We hebben er heerlijke verse tapas gegeten. Vooral de bladerdeeg met geitenkaas en de patatas zijn een regelrechte aanrader. Bij het uitserveren wordt je keurig verteld wat je voorgeschoteld krijgt en hoe het is bereid.
De bediening is ook erg vriendelijk en correct.
De verhouding prijs/kwaliteit laat dan ook niks te wensen over. Prima. Nu houden zo.
Voor onze volgend avondje tapas eten, ook al moeten we daar een flink stukje voor rijden, gaan we zeker weer naar Senora Rosa.
Valerie A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
We hebben hier vorige week met 8 personen gegeten. Dit was voor mij de 2de keer.Wederom fantastisch !!
Om het makkelijk te maken hebben we ze feu-vert gegeven en kregen we een aantal heerlijke tapa's geserveerd, zonder lange wachttijd ertussen, heerlijke cava's en rode wijn. Rosa is vlot en vrolijk en legt graag uit waar de producten vandaan komen.
Ik noem het culinaire tapa's, want het smelt echt op je tong.
Een aanrader voor wie echt Spaans wil proeven met echt Spaanse bediening en sfeer.
Natascha L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Al een aantal keer heerlijk gegeten bij Señora Rosa. Zelfs op mijn vrijgezellenfeestje, aan een grote tafel, de lekkerste tapas laten serveren (een echte aanrader!). Rosa heeft professionele Spaanse koks in de keuken staan die geen standaard, maar exclusievere tapas bereiden. Iedere keer laten we ons weer verrassen en gaan we blij de deur uit. Wij zijn zelf gek op alles wat met Spanje te maken heeft en zeker ook op dit restaurant! Ik zeg Salut!
Robin W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Bij señora rosa kun je de lekkerste en beste tapas eten! De verassende combinaties zorgen voor een heerlijke culinaire avond. De coulan chocolate is een aanrader!!
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Prima gegeten met een grote groep gasten (+12 pers). doorlopend kleine gerechten op tafel van prima kwaliteit en smaak. Uitschieters waren de appel met eendenlever, heek en lamb chops.

Ook een compliment voor de zware brigade: kundig maar bovenal warm.
VincentAnker .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Om onze trouwdag te vieren zijn we gaan eten bij Senora Rosa. Na een hartelijk welkom van mevrouw Rosa zelf hebben we ons laten verwennen middels het keuzemenu. Voor €25,95 onderga je de echte Spaanse keuken. Wij hebben nog nooit zulke lekkere tapas gegeten! Verse producten die met behulp van geraffineerde dressing optimaal op smaak werden gebracht. Het menu was meer dan genoeg en de bediening laat je zelf het tempo bepalen waarop je het menu geserveerd wil hebben. Het restaurant is speels ingericht met tafel van verschillende hoogte, hetgeen een gezellige ambiance uitstraalt. Minpunt is dat het restaurant aan een zeer verlichte parkeerplaats is gelegen. Dit trekt de sfeer iets weg.
Vincent M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Mijn eerste ervaring toen ik binnenkwam was dat het er gezellig uitzag. Je voelt je meteen thuis, je krijgt een huiskamergevoel. Het eten was heerlijk, de tonijn met eendenlever sprong eruit! Ik had nog nooit eendenlever gehad en was sceptisch, maar de combinatie was heel verassend. De service was prima, je werd hartelijk ontvangen, waardoor je je meteen thuis voelde. Mede door het huiskamergevoel werd dit extra versterkt. Kortom een super ervaring!
John T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Ik had er iets meer van verwacht, zeker gezie de winkel die erachter steekt op de Strijpsestraat. Alles wat je daar haalt is vers en erg lekker. Het eten in het restaurant is van dezelfde uitstekende kwaliteit. De entourage is voldoende al stond bij onze tafel een rare balk hinderlijk in de weg. De bediening vind ik niet om over naar huis te schrijven. De helft van het vrouwelijk personeel spreekt niet of nauwelijks Nederlands, maar daar is nog wel mee te leven. Afstandelijk is het allemaal wel. Gezellig zijn de Spaanse troubadours die aan de tafels komen, maar na 6 keer wordt het een beetje hinderlijk. Ik denk dat dit restaurant aan zijn succes ten onder gaat.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Het eten was, in vergelijking met andere tapaszaken, verrassend goed. Mooie presentatie en smaakvolle combinaties. Het ene gerecht uiteraard wat smaakvoller dan de andere. De voorkant van het restaurant komt wat lelijk over en niet heel uitnodigend. Van binnen is het al een stuk beter. De service laat hier en daar wat te wensen over (bediening die met elkaar bezig is ipv de gast). Al met al zou ik dit tapasrestaurant willen aanbevelen, als je een keer geen trek hebt in de standaardtapas (die overal te krijgen is). Je betaalt iets meer, echter is dit m.i. de moeite waard
wsk1 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Ik lees best vaak recensiesites en ga ook best vaak uit eten. Altijd zit er wel "een zeikerd" bij die het niet goed vind. Vandaag ben ik "de zeikerd" ondanks alle lyrische verhalen hier. Gisteravond gegeten bij Senora Rosa en ik vond het gemiddeld, op z;n best. Tapas op zich wel oke maar niet super. Droog vlees bij de gehaktballetjes e.d. Geen value for money in ieder geval in mijn beleving. Maar ik stoorde me meer aan wat slordigheden 1) niet alle tapas waren op voorraad 2) een bepaalde tapa was duurder dan op de kaart vermeld staat (werd wel eerlijk gezegd bij het bestellen trouwens) 3) tapas worden je nog eens extra aangesmeerd, specialiteit meneer!, die dan bij de rekening 10 euro kosten. 10 piek voor wat veel te zoute paprika's die ik in eerste instantie helemaal niet wilde. Sorry hoor. Bij het bestellen van een grote Estrella bleek dit witbier te zijn waar ik niet van houd. Dat soort zaken dus. Jammer!
En alhoewel wat formule-achtig ziet de zaak er prima uit. Maar het geluid vervormt wat het gehorig maakt, benieuwd hoe het is als de hele zaak vol zit. Alhoewel ik dat niet meer snel zal gaan beleven.
Dulinho J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Bij binnenkomst was ik best wel sceptisch en cynisch over de beleving die mij te wachten zou staan. Spaanse restaurant moeten Spaanse koks hebben! Zal de eigenaar Spaans zijn? Vroeg ik me af..

De beleving dat ik in een echte Spaanse restaurant at werd meteen vanaf het begin dat we gingen zitten bevestigd. De Spaanse kok kwam even uitleg geven over de menukaart en wat tips. Trouwens de serveerster was ook Spaanse. Se?ora Rosa zelf kwam zelfs even bij ons aan tafel zitten. Geweldig toch? Het is ook nog eens een mooie vrouw om te zien.

Goed, het was eten gewoon verrukkelijk.. De kruiden kon goed proeven. De presentatie van het eten op het bord zag er heel smakelijk uit. De frietjes met een wat pikante nasmaak waren ook heerlijk. Had er zelfs nog een extra nabesteld. Tip; dat bier uit Barcelona is best lekker.

De open keuken is zeker ook een pluspunt.

P.S: Jammer dat ik er geen foto bij kan doen wat het gerecht en tapas wat ik gisteren heb genuttigd.. (Ja ik heb foto's gemaakt want ik was echt onder de indruk)