Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Zojuist overheerlijk gegeten bij Señora Rosa. De tapas waren erg smakelijk (gamba's, inktvis en lamskoteletjes zijn onze favoriet)! De chocolademouse als toetje maakte het geheel af! De bediening was erg vriendelijk, het eten kwam spoedig dus al met al een geslaagde avond!! De ambiance in het restaurant is ook prima!!
Gio B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Ik wilde met een bijzonder aangelegenheid voor het eerst bij haar in het restaurant gaan eten. EN OF ze het niet bijzonder had aangepakt. De keuze aan tapa's is groot, dat wij er voor kozen Senora Rosa ons te laten verrassen. Het begon al goed met de fles wijn, dat gelijk was aan onze eigen keuze:)

Met glunderende ogen hebben we om ons heen gekeken: het interieur, de eveneens genietende gasten, de hardwerkende en attente bediening EN ... Senora Rosa, zoals zij als "vrouwelijke kapitein" de passie en liefde voor haar zaak uitstraalt.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Dit is geen doorsnee tapas bar, maar een echt Spaans restaurant. De gerechten worden met liefde gepresenteerd en bereid, prachtig opgemaakte Spaanse lekkernijen met een Mediterrane eenvoud.

De patatas bravas zijn fantastisch, geserveerd met een pikante aioli; hier had ik nog wel een tweede portie van gewild, ware het niet dat de eerste al zo groot en vullend was.
De Wereldsalade zag er oogstrelend uit, maar viel qua smaak wat tegen: net niet gare gegrilde aubergine, droge en saaie couscous, flauwe humus.
De specialiteit van de chef, gegrilde tonijn met foie gras, was ook weer prachtig opgemaakt; perfect gegrilde tonijn, maar voor de foie gras had je een vergrootglas nodig, en de combinatie met de tonijn ontging mij volledig.

De kaart is echt bedoeld om met vrienden een assortiment aan tapas te bestellen en samen te proeven en te genieten; als ik weer eens in de buurt ben, kom ik graag terug om meer hapjes te proberen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Voor de 2x hier gegeten. Vorige keer het menu gekozen, nu "losse" tappas besteld en dat heeft toch wel onze voorkeur. De tappas waren zeer smakelijk. Bedienend personeel kwam wat onervaren over, wel super vriendelijk. Aanrader!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Toch maar weer eens geprobeerd (op aanraden van het Schrijversrestaurant) nadat de vorige eigenaren er een 'vr...'schuur van maakten. Wat een verrassing w.b. de kwaliteit van dit Tapas-restaurant. Zowel het menu van de chef (5 gangen + extraatje) als de apart gekozen tapas-gerechten waren heerlijk vers bereid uit goede producten. Eindelijk eens tapas die niet uit allerlei gefrituurde diepvriesproducten bestaan. Een leuke uitgebreide kaart met zowel vis - vegetarisch als uiteraard vleesgerechtjes. De enige welke -hoewel lekker- een beetje uit de toon vielen waren de veel te machtige en te grote toetjes. Graag hier nog wat extra aandacht aan, ook in opmaak.
Wat betreft de service startte de avond met een zware onvoldoende. Op de vraag of 2 x het menu van de chef besteld kon worden en 1 x het normale menu en 1 x gewone tapas was het antwoord kort en bondig 'nee', zonder verdere uitleg. Of het dan mogelijk was het menu van de chef 4 x te doen maar voor 1 persoon zonder vis, was het antwoord al even kortaf 'nee, de chef heeft alles van tevoren bepaald'.
Of we dan 2 x chef 'mochten' (je wilt de gastdame toch te vriend houden) en 2 x verschillende gerechtjes was het 'ja, maar de keuken kan geen rekening houden met het gelijk opdienen'.
Dan toch uitleg: 'Op de kaart staat dat het menu alleen in tweetallen kan'; onze opmerking dat dit toch echt alleen bij het menu van de chef staat vermeld: 'En toch is het zo'.
Kortom, we hebben ons maar overgegeven aan de grillen van het bedienend personeel in de veronderstelling dat het in Spanje mogelijk ook zo gaat.
De service is gedurende de avond echter van een magere 4 in een royale 7 veranderd toen de 2 Spaanse zussen zich ermee gingen bemoeien en uitbundig uitleg gaven, adviseerden en genoten van onze complimenten. Zoals het hoort.
Binnen het decor kun je je met wat goede wil in Spanje wanen. Het is gevarieerd ingericht waarbij van redelijk zittende banken tot Spartaans/Spanjaans houten stoelen. Mazzel die avond dat er geen grote luidruchtige groepen waren zodat we elkaar prima konden verstaan. Want het blijft natuurlijk een hele grote ruimte, maar lijkt toch veel beter rekening te houden dan vroeger met tweetjes en viertjes.
Kortom een aanrader.
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Met zussen verjaardag gevierd en super lekker gegeten! Fijn om tapas te delen om zo veel te kunnen proeven. Verschillende soorten zitjes en gezellige sfeer. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, de gerechten zijn namelijk "culinairder" dan ik dacht en erg vers. Bediening zeer vriendelijk en open.
Ilayda H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Vorige week donderdag hier gegeten met mijn moeder wat tevens niet de eerste keer was en het beviel weer heel erg goed. Weer hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa die volgens mij al haar gasten herkent en er een leuk babbeltje mee maakt. Er hing een hele gezellige en échte Spaanse sfeer. Het eten was ook weer verrukkelijk, erg Tapas achtig maar ook zeker vernieuwend met geweldige smaak combinatie's die wij nog nooit eerder in een Tapas restaurant ervaren hadden. Zeker een geslaagde avond
Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
circa 3 weken geleden met vrienden bij Senora Rosa gegeten en wat een aangename verrassing was dat zeg. Echt voortreffelijk. Geen standaard tapas zoals je die bij de meeste andere Nederlandse 'tapasbars' aantreft maar heerlijke delicatesse hapjes. En heel leuk; echt Spaanse bediening.

Het 'levende' schilderij van de inktvis met het op de lucht bewegende vel van tonijn en het gestoofde konijn zijn 2 gerechten die me zeer zijn bijgebleven echter er was geen enkel gerecht waarvan ik zou zeggen mhwaaaaa. Nee echt alles was lekker. Omdat ik zelf geen toetjesman ben, zijn die altijd wat minder aan mij besteed echter die waren ook echt heerlijk.

De (huis)wijn was goed maar ook zeer betaalbaar. Eindhoven heeft er weer een heerlijk eetplekje bij. Ik hoop aanstaande dinsdag wederom te mogen gaan genieten bij Senora Rosa.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wij hebben hier fantastisch gegeten, de tapas waren nog beter dan die we tijdens onze rondreis door Andalusie hebben gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Kortom: top!
M V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Laatst voor het eerst bij Senora Rosa gegeten. Per toeval kwamen we hier uit. Hoewel de buitenkant niet erg uitnodigend is, waren wij zeer aangenaam verrast over de prachtige loft-achtige ruimte waar je uiteindelijk op uitkomt. Er ging van alles mis in de bediening, maar de gastvrouw kwam keurig haar excuses aanbieden en legde uit dat al haar vaste medewerkers ziek waren die dag en dus wat noodgrepen moest uithalen. Door haar vriendelijkheid en gastvrijheid vonden we dit geen enkel probleem en konden we er wel om lachen. We kregen ook nog een gratis drankje aangeboden hiervoor. De tapas zijn echt authentiek spaans, en gemaakt van heerlijk verse producten. Hoewel het druk was nam de gastvrouw alle tijd voor ons en kan mooi vertellen over hoe bepaalde producten gemaakt worden. Ee echte aanrader is de Pata Negra, ham van het Iberco varken, heerlijk!! Voor ons met stip de beste tapas-bar van heel Eindhoven en omstreken!
Giel V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Aardig restaurant, een sympathieke en vlotte bediening. Wij waren op 11/12 met 3 personen en bestelden het 3gangen menu (dat zelfs 4gangen bevatte, we kregen een voorafje van 3 schotels). De hapjes waren lekker, er was ook voldoende rekening gehouden met en keuze voor vegetarisch. Het toetje viel tegen en ook het in rekening brengen van een karaf kraanwater (€1) viel ons tegen, bij een besteding van ruim €100 (incl. fles huiswijn). Ons advies: standaard of boven een bepaalde besteding (€25?): gratis water.
Valerie A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
We hebben hier vorige week met 8 personen gegeten. Dit was voor mij de 2de keer.Wederom fantastisch !!
Om het makkelijk te maken hebben we ze feu-vert gegeven en kregen we een aantal heerlijke tapa's geserveerd, zonder lange wachttijd ertussen, heerlijke cava's en rode wijn. Rosa is vlot en vrolijk en legt graag uit waar de producten vandaan komen.
Ik noem het culinaire tapa's, want het smelt echt op je tong.
Een aanrader voor wie echt Spaans wil proeven met echt Spaanse bediening en sfeer.
Natascha L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Al een aantal keer heerlijk gegeten bij Señora Rosa. Zelfs op mijn vrijgezellenfeestje, aan een grote tafel, de lekkerste tapas laten serveren (een echte aanrader!). Rosa heeft professionele Spaanse koks in de keuken staan die geen standaard, maar exclusievere tapas bereiden. Iedere keer laten we ons weer verrassen en gaan we blij de deur uit. Wij zijn zelf gek op alles wat met Spanje te maken heeft en zeker ook op dit restaurant! Ik zeg Salut!
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Bij señora rosa kun je de lekkerste en beste tapas eten! De verassende combinaties zorgen voor een heerlijke culinaire avond. De coulan chocolate is een aanrader!!
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Prima gegeten met een grote groep gasten (+12 pers). doorlopend kleine gerechten op tafel van prima kwaliteit en smaak. Uitschieters waren de appel met eendenlever, heek en lamb chops.

Ook een compliment voor de zware brigade: kundig maar bovenal warm.
John T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Ik had er iets meer van verwacht, zeker gezie de winkel die erachter steekt op de Strijpsestraat. Alles wat je daar haalt is vers en erg lekker. Het eten in het restaurant is van dezelfde uitstekende kwaliteit. De entourage is voldoende al stond bij onze tafel een rare balk hinderlijk in de weg. De bediening vind ik niet om over naar huis te schrijven. De helft van het vrouwelijk personeel spreekt niet of nauwelijks Nederlands, maar daar is nog wel mee te leven. Afstandelijk is het allemaal wel. Gezellig zijn de Spaanse troubadours die aan de tafels komen, maar na 6 keer wordt het een beetje hinderlijk. Ik denk dat dit restaurant aan zijn succes ten onder gaat.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Het eten was, in vergelijking met andere tapaszaken, verrassend goed. Mooie presentatie en smaakvolle combinaties. Het ene gerecht uiteraard wat smaakvoller dan de andere. De voorkant van het restaurant komt wat lelijk over en niet heel uitnodigend. Van binnen is het al een stuk beter. De service laat hier en daar wat te wensen over (bediening die met elkaar bezig is ipv de gast). Al met al zou ik dit tapasrestaurant willen aanbevelen, als je een keer geen trek hebt in de standaardtapas (die overal te krijgen is). Je betaalt iets meer, echter is dit m.i. de moeite waard