Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Gisteren voor het eerst bij Señora Rosa gegeten en na afloop plechtig afgesproken een recensie te schrijven.

Wij hebben met z'n vieren uitstekend gegeten hier. Señora Rosa laat je het echte Spanje proeven door uitstekend bereide gerechten geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel. De eigenaresse komt geregeld poolshoogte nemen om persoonlijk te "checken" of alle gasten het naar de zin hebben.

Voor ons was het de eerste keer hier, maar zeker niet de laatste!
Ebo D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Al weer een tijdje niet bij een Tapas restaurant geweest vanwege de vaak magere kwaliteit. Nog nooit hier geweest en ik was heugelijk verrast. Geen standaard tapas. Het was allemaal erg lekker. De bediening was leuk (Spaanse die 2 jaar in Nederland woont en al behoorlijk goed Nederlands spreekt). Ik kom zeker terug.
Enige minpunt... de huisgemaakt bonbons waren op (hoorden we achteraf) en de alternatieve waren zozo... Was geen match met het lekkere eigen gemaakte eten :)
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Deze week zijn we getrakteerd op een etentje bij Senora Rosa. Volgens onze gastheer en -dame moest het eten er erg goed zijn, ik vond het echter tegenvallen. We zaten aan een mooie, grote tafel en hoewel het restaurant zelf best sfeervol is, is het uitzicht op de overvolle parkeerplaats niet bepaald idyllisch. De bediening was op z'n Spaans en dus onverschillig. Er werd niet netjes in- en uitgeruimd en de lach was - zeker bij de eigenaresse - ook ver te zoeken. De zogenaamde tapas waren behoorlijke happen, die ook weinig samenhang vertoonden en weinig spectaculair waren. Ik vind het geen aanrader en zou hier ook niet snel teruggaan.
Margriet L.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Bij Senora Rosa heerlijk gegeten, we hadden gekozen voor Menu del Chef voor de fijnproevers a 32.50. Verrassende combinaties die goed bij elkaar pasten, niet de standaard tapas die je in veel restaurants krijgt.
Bediening prettig, maar niet helemaal op elkaar ingespeeld, echter het was niet storend. Er zijn tafeltjes die erg dicht op elkaar staan, echter ook tafeltjes met genoeg privacy.
Komen zeker terug.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Valentijnsdag en dan zonder reservering toch ergens binnen lopen. Het is te verwachten dat er nog wel een plaatje is als je vroeg bent omdat je naar een theatervoorstelling gaat na het eten, maar toch was de ontvangst niet helemaal goed. Toen we aangaven met een uurtje weer buiten te zullen staan werd er actie ondernomen, maar nog voor de serveerster terug was, kwam Rosa zelf zeggen dat we aan de bar konden plaatsnemen. Leuk!
Terwijl we ons settelden kwam de ober al vragen of we de Valentijnsaperitief wilden en hierna kwam weer iemand anders onze bestellingen opnemen. Begrijpelijk, gezien onze plaats in het restaurant en de drukte. Het gaf ons een mooi inzicht in hoe het hier werkt en er werden geen fouten gemaakt, buiten dat we zagen dat barman Jos minder blij werd van de manier van werken.
We hebben heerlijk gegeten, verrassende tapas die vlot genoeg geserveerd werden om ook nog onze voorstelling te kunnen halen. We waren graag nog teruggekomen voor het dessert, maar helaas blijft de keuken daar niet lang genoeg voor open. We moeten dus nog een keer terug :-)
Ola, Angelique
Graag wil ik je langs deze weg bedanken voor je recensie.
Een mooie en eerlijke recensie waar we erg blij mee zijn en weer wat van opsteken/leren. Het toetje houd je tegoed van het huis, als bedankje voor de recentie. (wel even melden bij rervering ) . tot ziens Team Señora Rosa.

Reactie van proever:

Dankjewel voor weer een heerlijke avond! Warme ontvangst, zowel met Jos als Rosa een leuk gesprekje aan tafel en aan de bar en wederom heerlijk eten.
We komen heel graag nog eens langs!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Gisteren met in totaal 9 collega's gaan eten bij Rosa. Bij de reservering al aangegeven dat er twee collega's met een (meerdere) voedselallergie(n) in ons midden zijn en hier werd door zowel de bediening als de keuken zeer goed op ingespeeld. Alles werd vooraf tot 3x gecontroleerd om te voorkomen dat men iets zou missen. We werden geplaatst aan de grote hoge tafel midden in het restaurant. Ideaal wanneer je met een grotere groep bent.
We hebben gekozen voor het menu van de chef, de gerechten waren verrassend en van zeer goede kwaliteit. Voor de collega's met voedsel allergie werden aparte bordjes gebracht om kruisbestuiving te voorkomen. Het leuke van het menu van de chef is dat je net die gerechten krijgt die je normaal gesproken niet zou bestellen omdat je ze simpelweg niet kent. De porties waren ruim voldoende en de opmaak op de borden en schaaltjes was zoals dat bij tapas hoort simpel maar speels.
De bediening was speels, maar zeer attent en klantgericht.
Rosa bedankt voor je gastvrijheid, flexibiliteit en inzet, we komen zeker nog een keer terug!
Leonard J.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Via horen zeggen, dat in Eindhoven een goed Spaans restaurant is. Er heen getogen. Het bedrijf heeft twee ingangen, die me wat rommelig overkwamen...tafeltje aan hetvraam genomen. Leuk om in de open keuken te kijken, jammer dat de entourage in een te kantoorachtig gebouw zit, waardoor het moeilijk is om echt gezellige sfeer te creëren. We hebben ons laten verrassen met het eten. Qua smaak prima, soms wat vlak. Presentatie op bord mooi, bediening goed, maar onderbezet, waardoor te weinig aandacht voor ons als gast. Wel leuk de diverse Spaanse thematisering.
mm B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Vrijdagavond 29 november zijn wij met een groep van 15 personen gaan eten bij Señora Rosa. Bij het reserveren kregen we de Messa Real aangeboden, een mooie grote houten tafel in het midden van de zaak waar we met z'n allen omheen pasten. Toen wij binnen kwamen om 19.30 uur waren alle tafels al bezet. Er hing een erg gezellige sfeer!!! We hebben Rosa de vrije hand gegeven en kregen de lekkerste hapjes voorgeschoteld, het was echt overheerlijk!! Vlees, vis , kip, konijn, gegrilde groenten, geweldige grote gamba's, bijzondere sausjes, zoete aardappel bij het vlees, niet te vergeten het Iberico varkensvlees met kersen en rozijnensaus waren om te smullen, evenals het konijn!!! We hebben de hele avond gegeten, er werd voortdurend aangevuld. We hebben zelf aan moeten geven dat het genoeg was omdat we jammer genoeg vol zaten!!! Ook de toetjes waren heel bijzonder en vooral heel lekker!!! Het was een zeer geslaagde avond, voor een hele goede prijs!!! Een echte aanrader!!!
bourgondier99 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Ik vond het verschrikkelijk. We moesten lang wachten op het eten en dat terwijl ze ons vroegen of we onze volgende gang kort op elkaar wilden! Het personeel werkt langs elkaar heen (wordt 2x gevraagd of je al besteld hebt, 2 verschillende obers komen met menu kaarten omdat ze denken dat we die nog niet hebben). Wij hebben het 'goedkoopste' menu van de chef besteld. Geef je vooraf aan dat je zwanger bent, krijg je nog deels rauw vlees!! Komen ze terug met een zwart stuk saltimbocca.
Het eten was niet lekker (1 ronde alleen maar vlees. Wij eten er thuis altijd aardappels oid bij. Daarnaast houd ik niet van lam en spareribs), soms was het eten te koud en bovendien te weinig. Wij gingen met honger naar huis.
De setting was niet ideaal, je hebt nul privacy en zit heel dicht op het tafeltje naast je.
Echt nooit meer Señora Rosa voor ons. BAH.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Bij aankomst geen ontvangst. De entree oogt ook erg klein. Maar langs bar1 en bar 2 af lopend kom je in een grote ruimte met open keuken (leuk). Gekozen voor het chefs menu. Per gang worden 3 verschillende tapas gerechten gereserveerd. Hier zitten toppers tussen maar ook enkele mindere. Voor een chefs menu erg eenvoudige dingen zoals kipkluiven en spareribs. Bediening laat ook al te wensen over. De ene Spaanse serveerster doet erg haar best maar krijgt weinig hulp van haar collega en geen enkele van de barkeeper/eigenaar die ook geen enkele aandacht voor de klanten heeft.
Al met al viel wat tegen evenals de prijs. We vermoeden dat als Signora Rosa zelf aanwezig is de puntjes meer op de i staan.
Venus7 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op 28 september 2013 heeft mijn verloofde een verrassingsdiner geregeld bij Senora Rosa in Eindhoven. Eten was super maar vooral de service en dat zij de verrassingen zo foutloos hebben verzorgd, dat verdient zeker een dikke applaus. Door het aanzoek van mijn vriend was mijn dag goed begonnen en door het etentje bij Senora Rosa is onze dag-avond helemaal onvergetelijk geworden.
Bij deze wil ik het team van Senora Rosa ook erg bedanken voor een perfecte avond!

Liefs,

A & G
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Zojuist overheerlijk gegeten bij Señora Rosa. De tapas waren erg smakelijk (gamba's, inktvis en lamskoteletjes zijn onze favoriet)! De chocolademouse als toetje maakte het geheel af! De bediening was erg vriendelijk, het eten kwam spoedig dus al met al een geslaagde avond!! De ambiance in het restaurant is ook prima!!
Gio B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Ik wilde met een bijzonder aangelegenheid voor het eerst bij haar in het restaurant gaan eten. EN OF ze het niet bijzonder had aangepakt. De keuze aan tapa's is groot, dat wij er voor kozen Senora Rosa ons te laten verrassen. Het begon al goed met de fles wijn, dat gelijk was aan onze eigen keuze:)

Met glunderende ogen hebben we om ons heen gekeken: het interieur, de eveneens genietende gasten, de hardwerkende en attente bediening EN ... Senora Rosa, zoals zij als "vrouwelijke kapitein" de passie en liefde voor haar zaak uitstraalt.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Dit is geen doorsnee tapas bar, maar een echt Spaans restaurant. De gerechten worden met liefde gepresenteerd en bereid, prachtig opgemaakte Spaanse lekkernijen met een Mediterrane eenvoud.

De patatas bravas zijn fantastisch, geserveerd met een pikante aioli; hier had ik nog wel een tweede portie van gewild, ware het niet dat de eerste al zo groot en vullend was.
De Wereldsalade zag er oogstrelend uit, maar viel qua smaak wat tegen: net niet gare gegrilde aubergine, droge en saaie couscous, flauwe humus.
De specialiteit van de chef, gegrilde tonijn met foie gras, was ook weer prachtig opgemaakt; perfect gegrilde tonijn, maar voor de foie gras had je een vergrootglas nodig, en de combinatie met de tonijn ontging mij volledig.

De kaart is echt bedoeld om met vrienden een assortiment aan tapas te bestellen en samen te proeven en te genieten; als ik weer eens in de buurt ben, kom ik graag terug om meer hapjes te proberen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Voor de 2x hier gegeten. Vorige keer het menu gekozen, nu "losse" tappas besteld en dat heeft toch wel onze voorkeur. De tappas waren zeer smakelijk. Bedienend personeel kwam wat onervaren over, wel super vriendelijk. Aanrader!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Toch maar weer eens geprobeerd (op aanraden van het Schrijversrestaurant) nadat de vorige eigenaren er een 'vr...'schuur van maakten. Wat een verrassing w.b. de kwaliteit van dit Tapas-restaurant. Zowel het menu van de chef (5 gangen + extraatje) als de apart gekozen tapas-gerechten waren heerlijk vers bereid uit goede producten. Eindelijk eens tapas die niet uit allerlei gefrituurde diepvriesproducten bestaan. Een leuke uitgebreide kaart met zowel vis - vegetarisch als uiteraard vleesgerechtjes. De enige welke -hoewel lekker- een beetje uit de toon vielen waren de veel te machtige en te grote toetjes. Graag hier nog wat extra aandacht aan, ook in opmaak.
Wat betreft de service startte de avond met een zware onvoldoende. Op de vraag of 2 x het menu van de chef besteld kon worden en 1 x het normale menu en 1 x gewone tapas was het antwoord kort en bondig 'nee', zonder verdere uitleg. Of het dan mogelijk was het menu van de chef 4 x te doen maar voor 1 persoon zonder vis, was het antwoord al even kortaf 'nee, de chef heeft alles van tevoren bepaald'.
Of we dan 2 x chef 'mochten' (je wilt de gastdame toch te vriend houden) en 2 x verschillende gerechtjes was het 'ja, maar de keuken kan geen rekening houden met het gelijk opdienen'.
Dan toch uitleg: 'Op de kaart staat dat het menu alleen in tweetallen kan'; onze opmerking dat dit toch echt alleen bij het menu van de chef staat vermeld: 'En toch is het zo'.
Kortom, we hebben ons maar overgegeven aan de grillen van het bedienend personeel in de veronderstelling dat het in Spanje mogelijk ook zo gaat.
De service is gedurende de avond echter van een magere 4 in een royale 7 veranderd toen de 2 Spaanse zussen zich ermee gingen bemoeien en uitbundig uitleg gaven, adviseerden en genoten van onze complimenten. Zoals het hoort.
Binnen het decor kun je je met wat goede wil in Spanje wanen. Het is gevarieerd ingericht waarbij van redelijk zittende banken tot Spartaans/Spanjaans houten stoelen. Mazzel die avond dat er geen grote luidruchtige groepen waren zodat we elkaar prima konden verstaan. Want het blijft natuurlijk een hele grote ruimte, maar lijkt toch veel beter rekening te houden dan vroeger met tweetjes en viertjes.
Kortom een aanrader.
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Met zussen verjaardag gevierd en super lekker gegeten! Fijn om tapas te delen om zo veel te kunnen proeven. Verschillende soorten zitjes en gezellige sfeer. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, de gerechten zijn namelijk "culinairder" dan ik dacht en erg vers. Bediening zeer vriendelijk en open.
Ilayda H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Vorige week donderdag hier gegeten met mijn moeder wat tevens niet de eerste keer was en het beviel weer heel erg goed. Weer hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa die volgens mij al haar gasten herkent en er een leuk babbeltje mee maakt. Er hing een hele gezellige en échte Spaanse sfeer. Het eten was ook weer verrukkelijk, erg Tapas achtig maar ook zeker vernieuwend met geweldige smaak combinatie's die wij nog nooit eerder in een Tapas restaurant ervaren hadden. Zeker een geslaagde avond
Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
circa 3 weken geleden met vrienden bij Senora Rosa gegeten en wat een aangename verrassing was dat zeg. Echt voortreffelijk. Geen standaard tapas zoals je die bij de meeste andere Nederlandse 'tapasbars' aantreft maar heerlijke delicatesse hapjes. En heel leuk; echt Spaanse bediening.

Het 'levende' schilderij van de inktvis met het op de lucht bewegende vel van tonijn en het gestoofde konijn zijn 2 gerechten die me zeer zijn bijgebleven echter er was geen enkel gerecht waarvan ik zou zeggen mhwaaaaa. Nee echt alles was lekker. Omdat ik zelf geen toetjesman ben, zijn die altijd wat minder aan mij besteed echter die waren ook echt heerlijk.

De (huis)wijn was goed maar ook zeer betaalbaar. Eindhoven heeft er weer een heerlijk eetplekje bij. Ik hoop aanstaande dinsdag wederom te mogen gaan genieten bij Senora Rosa.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wij hebben hier fantastisch gegeten, de tapas waren nog beter dan die we tijdens onze rondreis door Andalusie hebben gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Kortom: top!