Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,1
Tanya M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
De bedoeling was een menu du chef te pakken. Na de vriendelijke bediening gevraagd te hebben wat de chef zou serveren, tóch gekozen voor de overheerlijke tapas die op het menu stonden. De 'gewone' tapas die kenden we al, maar de truffelsmaken, tonijnsteak met foie grass (eendelever) en hertenstoofpotje namen de overhand en in combinatie met de overheerlijke volle Spaanse wijn... SUPER! De hele avond gezeten en gebabbeld en genoten van de tapas. Een eet-ervaring die we graag anderen niet willen onthouden. Echt een aanraden! Bedankt voor al het lekkers...
Peja .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Met z'n 3-tjes heerlijke tapas gegeten: zo'n 10 kleine gerechten en allemaal even lekker en goed klaar gemaakt; mooie fles wijn (Monesteria) erbij ook (was niet de goedkoopste op de kaart, maar z'n prijs waard). Bediening was uiterst attent en vriendelijk, terwijl het restaurant op vrijdagavond toch bijna helemaal vol zat. Je kunt ook rustig aangeven dat je met de volgende gerechten even wilt wachten: werkt prima! Ook de bazin zelf was heel aardig en attent. Een prima plek om terug te gaan, ook al omdat er een gezellige, ongedwongen sfeer hangt.
JulioNicole .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
Eindelijk een modern, smaakvol ingericht tapasrestaurant met een bijzonder goede gastvrouw. Echter niet alles verliep vlekkeloos en niet alle tapas waren smaakvol. 2 tapas werden namelijk niet warm geserveerd, maar dat werd netjes en snel opgelost. 2 tapas vielen erg tegen qua smaak; de gamba's al ajillo en de pan con tomate. De tapas zijn ook behoorlijk geprijsd, kan naar mijn mening scherper.
fvdmeer .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wij hebben hier fantastisch gegeten, de tapas waren nog beter dan die we tijdens onze rondreis door Andalusie hebben gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Kortom: top!
rob D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Gewoon hele goede tapas, geen trendy namaak zoals op veel plaatsen in Nederland te krijgen is. Aardige mensen in de bediening. Wij hadden de 'Degustación de tapas del chef', een mix van tapas, alle even lekker. De tapas komen in 3 'gangen': vegetarisch , vis en vlees. Daarna een lekker dessert. Alles bij elkaar meer dan voldoende om geheel gevuld de nacht in te gaan. Misschien is het een om in de toekomst ook een 'Degustación pequeño' aan te bieden, met 1 gang minder. Voor mij en mijn tafelgenoten zou dat ook ruim voldoende zijn! Kortom: hier komen we zeker terug.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Eindelijk weer eens een tapas-restaurant dat echte authentieke Spaanse gerechten serveert! De eigenaresse is Spaans, en dat merk je. Heerlijke lamskoteletjes, de gamba's al ajillo zoals je ze op een Spaans terrasje eet en de meest fantastische patatas bravas. Bediening was zeer vriendelijk, alleen toen twee grote groepen binnenkwamen te druk voor een perfecte service.
M V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Laatst voor het eerst bij Senora Rosa gegeten. Per toeval kwamen we hier uit. Hoewel de buitenkant niet erg uitnodigend is, waren wij zeer aangenaam verrast over de prachtige loft-achtige ruimte waar je uiteindelijk op uitkomt. Er ging van alles mis in de bediening, maar de gastvrouw kwam keurig haar excuses aanbieden en legde uit dat al haar vaste medewerkers ziek waren die dag en dus wat noodgrepen moest uithalen. Door haar vriendelijkheid en gastvrijheid vonden we dit geen enkel probleem en konden we er wel om lachen. We kregen ook nog een gratis drankje aangeboden hiervoor. De tapas zijn echt authentiek spaans, en gemaakt van heerlijk verse producten. Hoewel het druk was nam de gastvrouw alle tijd voor ons en kan mooi vertellen over hoe bepaalde producten gemaakt worden. Ee echte aanrader is de Pata Negra, ham van het Iberco varken, heerlijk!! Voor ons met stip de beste tapas-bar van heel Eindhoven en omstreken!
FrWi .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Gisterenavond hebben wij met 4 mannen voor het eerst gegeten. Uitgezocht op basis van de recensies. De verwachting is meer dan uitgekomen. Rosa heeft ons verrast met vele échte en overheerlijke Spaanse gerechten.
Qua wijn zijn we ook kwaliteit gewend en hun huiswijn was ronduit goed.
Het zijn géén karige porties die wij voorgeschoteld kregen, dus al met al een geweldige avond gehad met een dito prijs-kwaliteitverhouding. Wij gaan daar zeker terug komen.
n D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Met 5 personen héérlijk gegeten en gedronken. Gerechten meer dan prima. Tapas vlees en vis, groente voortreffelijk door z'n puurheid en kwaliteit. Prima, geen onnodige toevoegingen als frites( wel beschikbaar). Kwaliteit écht goed. Wijn, wit & rood fris, fruitig, heerlijk. Prettige, toegankelijke vriendelijke bediening.Ruim zitten. Ook goed, direct nabij parkeren. Aanrader!! Voortreffelijke prijs- kwaliteit verhouding! ND
Merveilleux .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Ruime keuze in verfijnde echt Spaanse tappas. Kwalitatief zeer smaakvolle tappas, gebruik van mooie ingrediënten als pata negra en truffel. porties zijn bescheiden, bediening adviseert goed in hoeveelheden die je het best kan bestellen. uiterst vriendelijke Spaanse bediening in prima Nederlands ( als je nog maar 7 maanden in Nederland woont!) Sfeervolle Spaanse achtergrondmuziek. karaf water inderdaad € 1,- , prima. kindvriendelijke bediening en ook nog een echt leuk cadeautje voor onze kinderen van 7 en 9 jaar. De kaart voorzag niet in kinderbijslag maar dat werd op ons verzoek prima voorzien.
Giel V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Aardig restaurant, een sympathieke en vlotte bediening. Wij waren op 11/12 met 3 personen en bestelden het 3gangen menu (dat zelfs 4gangen bevatte, we kregen een voorafje van 3 schotels). De hapjes waren lekker, er was ook voldoende rekening gehouden met en keuze voor vegetarisch. Het toetje viel tegen en ook het in rekening brengen van een karaf kraanwater (€1) viel ons tegen, bij een besteding van ruim €100 (incl. fles huiswijn). Ons advies: standaard of boven een bepaalde besteding (€25?): gratis water.
Jori V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
In de voorgaande recensies wordt er met tienen en negens gestrooid. Deze cijfers en de totale ranking binnen de top tien van de stad Eindhoven hebben onze nieuwsgierigheid geprikkeld en zijn we met hoge verwachtingen gaan eten bij Senora Rosa. Om maar direct met de deur in huis te vallen wil ik gelijk de loftrompet steken voor deze culinaire en bijzondere ervaring. De cijfers die gegeven zijn, zijn zeker niet overdreven. Aangekomen bij het restaurant leek het vanaf de voorgevel gezien in eerste instantie op een klein eettentje. Eenmaal binnen voorbij de bar gelopen kom je uit in een groots restaurantgedeelte dat een modern industrieel ontwerp heeft met Spaanse wandversieringen. Een bijzonder iets. Het is ruim opgezet met zeker plaats voor 100 mensen. Op de achtergrond speelde Spaanse muziek. We werden hartelijk ontvangen. Van de eigenaresse hoorde we dat de voltallige keukenbrigade en bedienend personeel van Spaanse komaf is. Daarbij droegen ze Spaanse kleding. Niet iedereen van de bediening beheerste de Nederlandse taal even goed dus er was soms een kleine taalbarriere of miscummunicatie maar dat had ook wel iets aandoenlijks. Voor ons een nonissue en gaf ons het gevoel dat we op vakantie waren. Ga je toch lekker je eten en drinken in het Spaans bestellen. Wat wil je meer. De wijnen die geschonken werden zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit. De serveertemperatuur is perfect, met name de rode wijnen worden net onder kamertemperatuur geserveerd, helemaal top. Het eten was echt geweldig. Dit is geen standaard tapasrestaurant waar je er zo veel van vindt in Nederland en die helemaal zijn afgestemd op veel (vr)eten voor weinig geld met veel kruiden en lekker veel vet. Hier moet je heen gaan als je voor iets meer geld de (h)eerlijke authentieke Spaanse keuken wilt proeven met subtiele, bijzondere, tongstrelende smaken en mooie lichte kruiden. Dit is precies wat ze onderscheidend maakt "less is more". Voor ons een zeer geslaagde en verrassende avond geweest. Gelijk maar bij mijn favorieten gezet. Buen Apetito.
Manus .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Senora Rosa is een gezellig ruim opgezet restaurant. Parkeren kan er letterlijk voor de deur. We hebben er heerlijke verse tapas gegeten. Vooral de bladerdeeg met geitenkaas en de patatas zijn een regelrechte aanrader. Bij het uitserveren wordt je keurig verteld wat je voorgeschoteld krijgt en hoe het is bereid.
De bediening is ook erg vriendelijk en correct.
De verhouding prijs/kwaliteit laat dan ook niks te wensen over. Prima. Nu houden zo.
Voor onze volgend avondje tapas eten, ook al moeten we daar een flink stukje voor rijden, gaan we zeker weer naar Senora Rosa.
Valerie A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
We hebben hier vorige week met 8 personen gegeten. Dit was voor mij de 2de keer.Wederom fantastisch !!
Om het makkelijk te maken hebben we ze feu-vert gegeven en kregen we een aantal heerlijke tapa's geserveerd, zonder lange wachttijd ertussen, heerlijke cava's en rode wijn. Rosa is vlot en vrolijk en legt graag uit waar de producten vandaan komen.
Ik noem het culinaire tapa's, want het smelt echt op je tong.
Een aanrader voor wie echt Spaans wil proeven met echt Spaanse bediening en sfeer.
Natascha L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Al een aantal keer heerlijk gegeten bij Señora Rosa. Zelfs op mijn vrijgezellenfeestje, aan een grote tafel, de lekkerste tapas laten serveren (een echte aanrader!). Rosa heeft professionele Spaanse koks in de keuken staan die geen standaard, maar exclusievere tapas bereiden. Iedere keer laten we ons weer verrassen en gaan we blij de deur uit. Wij zijn zelf gek op alles wat met Spanje te maken heeft en zeker ook op dit restaurant! Ik zeg Salut!
Robin W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Bij señora rosa kun je de lekkerste en beste tapas eten! De verassende combinaties zorgen voor een heerlijke culinaire avond. De coulan chocolate is een aanrader!!
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Prima gegeten met een grote groep gasten (+12 pers). doorlopend kleine gerechten op tafel van prima kwaliteit en smaak. Uitschieters waren de appel met eendenlever, heek en lamb chops.

Ook een compliment voor de zware brigade: kundig maar bovenal warm.
VincentAnker .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Om onze trouwdag te vieren zijn we gaan eten bij Senora Rosa. Na een hartelijk welkom van mevrouw Rosa zelf hebben we ons laten verwennen middels het keuzemenu. Voor €25,95 onderga je de echte Spaanse keuken. Wij hebben nog nooit zulke lekkere tapas gegeten! Verse producten die met behulp van geraffineerde dressing optimaal op smaak werden gebracht. Het menu was meer dan genoeg en de bediening laat je zelf het tempo bepalen waarop je het menu geserveerd wil hebben. Het restaurant is speels ingericht met tafel van verschillende hoogte, hetgeen een gezellige ambiance uitstraalt. Minpunt is dat het restaurant aan een zeer verlichte parkeerplaats is gelegen. Dit trekt de sfeer iets weg.
Vincent M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Mijn eerste ervaring toen ik binnenkwam was dat het er gezellig uitzag. Je voelt je meteen thuis, je krijgt een huiskamergevoel. Het eten was heerlijk, de tonijn met eendenlever sprong eruit! Ik had nog nooit eendenlever gehad en was sceptisch, maar de combinatie was heel verassend. De service was prima, je werd hartelijk ontvangen, waardoor je je meteen thuis voelde. Mede door het huiskamergevoel werd dit extra versterkt. Kortom een super ervaring!
John T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Ik had er iets meer van verwacht, zeker gezie de winkel die erachter steekt op de Strijpsestraat. Alles wat je daar haalt is vers en erg lekker. Het eten in het restaurant is van dezelfde uitstekende kwaliteit. De entourage is voldoende al stond bij onze tafel een rare balk hinderlijk in de weg. De bediening vind ik niet om over naar huis te schrijven. De helft van het vrouwelijk personeel spreekt niet of nauwelijks Nederlands, maar daar is nog wel mee te leven. Afstandelijk is het allemaal wel. Gezellig zijn de Spaanse troubadours die aan de tafels komen, maar na 6 keer wordt het een beetje hinderlijk. Ik denk dat dit restaurant aan zijn succes ten onder gaat.