Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Voor de 2x hier gegeten. Vorige keer het menu gekozen, nu "losse" tappas besteld en dat heeft toch wel onze voorkeur. De tappas waren zeer smakelijk. Bedienend personeel kwam wat onervaren over, wel super vriendelijk. Aanrader!
Dylan G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Wauw wauw wauw wat heb ik lekker gegeten afgelopen vrijdag! Dat was de 3de keer dat ik bij Rosa ging eten. Voor gaande keren hadden we het menu van de chef. En nu kozen we de dingen zelf we hadden een special uit de keuken, het geheime Iberisch vlees! Dit was om je vork bij aftelikken. Ook de lams koteletten waren voor treffelijk. Zelf vond ik het biefstukje gevuld met Iberisch ham iets minder maar wel goed van kwaliteit. De bediening was super vriendelijk en konden lachen om een grapje en waren ook berijd alles van het menu uit teleggen. Ook de gastheer en gastvrouw waren geweldige mensen ze zijn vol lof over hun restaurant en je ziet het aan ze en je ziet het in het restaurant dat ze hun uiterste best doen voor goed eten en niet al te hogen prijs. Het taartje van de dag was een chocolade taart. Deze was voortreffelijk maar net iets te groot en de machtig dat ik hem helaas niet Helemaal op kreeg. Kortom voor mij was het super en ik zou het zeker aanraden voor mensen die culinair zijn. Ons zie je ook zeker terug. En normaals rosa Jos en al het personeel voor de lekkere gezellige en leuke avond! Grasias y hasta la proxima!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Toch maar weer eens geprobeerd (op aanraden van het Schrijversrestaurant) nadat de vorige eigenaren er een 'vr...'schuur van maakten. Wat een verrassing w.b. de kwaliteit van dit Tapas-restaurant. Zowel het menu van de chef (5 gangen + extraatje) als de apart gekozen tapas-gerechten waren heerlijk vers bereid uit goede producten. Eindelijk eens tapas die niet uit allerlei gefrituurde diepvriesproducten bestaan. Een leuke uitgebreide kaart met zowel vis - vegetarisch als uiteraard vleesgerechtjes. De enige welke -hoewel lekker- een beetje uit de toon vielen waren de veel te machtige en te grote toetjes. Graag hier nog wat extra aandacht aan, ook in opmaak.
Wat betreft de service startte de avond met een zware onvoldoende. Op de vraag of 2 x het menu van de chef besteld kon worden en 1 x het normale menu en 1 x gewone tapas was het antwoord kort en bondig 'nee', zonder verdere uitleg. Of het dan mogelijk was het menu van de chef 4 x te doen maar voor 1 persoon zonder vis, was het antwoord al even kortaf 'nee, de chef heeft alles van tevoren bepaald'.
Of we dan 2 x chef 'mochten' (je wilt de gastdame toch te vriend houden) en 2 x verschillende gerechtjes was het 'ja, maar de keuken kan geen rekening houden met het gelijk opdienen'.
Dan toch uitleg: 'Op de kaart staat dat het menu alleen in tweetallen kan'; onze opmerking dat dit toch echt alleen bij het menu van de chef staat vermeld: 'En toch is het zo'.
Kortom, we hebben ons maar overgegeven aan de grillen van het bedienend personeel in de veronderstelling dat het in Spanje mogelijk ook zo gaat.
De service is gedurende de avond echter van een magere 4 in een royale 7 veranderd toen de 2 Spaanse zussen zich ermee gingen bemoeien en uitbundig uitleg gaven, adviseerden en genoten van onze complimenten. Zoals het hoort.
Binnen het decor kun je je met wat goede wil in Spanje wanen. Het is gevarieerd ingericht waarbij van redelijk zittende banken tot Spartaans/Spanjaans houten stoelen. Mazzel die avond dat er geen grote luidruchtige groepen waren zodat we elkaar prima konden verstaan. Want het blijft natuurlijk een hele grote ruimte, maar lijkt toch veel beter rekening te houden dan vroeger met tweetjes en viertjes.
Kortom een aanrader.
Myrke .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
We hebben met een groep van 20 collega's bij Rosa gegeten, dit bleek toch echt niet te doen voor het schaarse personeel. (3 serveersters voor een overvolle zaak) Heel lang moeten wachten op de gerechten, water en wijn stond zo op tafel, de glazen om het water uit te drinken lieten een half uur op zich wachten, na 4 x gevraagd te hebben kregen we ze dan toch.
Een aantal gerechten, mn de vis waren niet warm genoeg. Niets van gezegd omdat we dan nog langer moesten wachten als het weer teruggehaald zou worden.
Veel betaald en met nog geen overdreven gevulde maag het restaurant verlaten om er nooit meer terug te komen.
Jammer, had er eerder wel prima gegeten.
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Met zussen verjaardag gevierd en super lekker gegeten! Fijn om tapas te delen om zo veel te kunnen proeven. Verschillende soorten zitjes en gezellige sfeer. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, de gerechten zijn namelijk "culinairder" dan ik dacht en erg vers. Bediening zeer vriendelijk en open.
Wendy1981 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Wat een aangename verrassing tijdens een heerlijk weekend in Eindhoven! Ontzettend genoten van onder andere de voortreffelijke tataki van zalm en de fijne sfeer. Ook de goede vlotte bediening en de persoonlijke aandacht van Rosa zelf is een groot pluspunt. Kortom, grote complimenten! Wij zullen vaak een excuus verzinnen om weer even langs Eindhoven te rijden om daar een vorkje mee te prikken bij Rosa. Bedankt voor de fantastische avond, liefs uit Amsterdam
Hvdgeest .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
op aanraden van vrienden zijn we hier met zn vieren gaan eten.
bij binnenkomst waren we verrast door de gezellige sfeer en de heerlijke geuren. het feit dat de mensen om ons heen duidelijk zaten te genieten, schepte hoge verwachtingen. na een warm welkom en het proeven van een heerlijke spaanse huiswijn werden al gauw stuk voor stuk heerlijke gerechten geserveerd, er werd op een mooie manier met smaken en kwaliteits producten gespeeld.
na vele spaanse restaurants te zijn afgeweest, eindelijk een goede authentieke gevonden
Ihagens .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Vorige week donderdag hier gegeten met mijn moeder wat tevens niet de eerste keer was en het beviel weer heel erg goed. Weer hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa die volgens mij al haar gasten herkent en er een leuk babbeltje mee maakt. Er hing een hele gezellige en échte Spaanse sfeer. Het eten was ook weer verrukkelijk, erg Tapas achtig maar ook zeker vernieuwend met geweldige smaak combinatie's die wij nog nooit eerder in een Tapas restaurant ervaren hadden. Zeker een geslaagde avond
Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
circa 3 weken geleden met vrienden bij Senora Rosa gegeten en wat een aangename verrassing was dat zeg. Echt voortreffelijk. Geen standaard tapas zoals je die bij de meeste andere Nederlandse 'tapasbars' aantreft maar heerlijke delicatesse hapjes. En heel leuk; echt Spaanse bediening.

Het 'levende' schilderij van de inktvis met het op de lucht bewegende vel van tonijn en het gestoofde konijn zijn 2 gerechten die me zeer zijn bijgebleven echter er was geen enkel gerecht waarvan ik zou zeggen mhwaaaaa. Nee echt alles was lekker. Omdat ik zelf geen toetjesman ben, zijn die altijd wat minder aan mij besteed echter die waren ook echt heerlijk.

De (huis)wijn was goed maar ook zeer betaalbaar. Eindhoven heeft er weer een heerlijk eetplekje bij. Ik hoop aanstaande dinsdag wederom te mogen gaan genieten bij Senora Rosa.
Tanya M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
De bedoeling was een menu du chef te pakken. Na de vriendelijke bediening gevraagd te hebben wat de chef zou serveren, tóch gekozen voor de overheerlijke tapas die op het menu stonden. De 'gewone' tapas die kenden we al, maar de truffelsmaken, tonijnsteak met foie grass (eendelever) en hertenstoofpotje namen de overhand en in combinatie met de overheerlijke volle Spaanse wijn... SUPER! De hele avond gezeten en gebabbeld en genoten van de tapas. Een eet-ervaring die we graag anderen niet willen onthouden. Echt een aanraden! Bedankt voor al het lekkers...
Peja .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Met z'n 3-tjes heerlijke tapas gegeten: zo'n 10 kleine gerechten en allemaal even lekker en goed klaar gemaakt; mooie fles wijn (Monesteria) erbij ook (was niet de goedkoopste op de kaart, maar z'n prijs waard). Bediening was uiterst attent en vriendelijk, terwijl het restaurant op vrijdagavond toch bijna helemaal vol zat. Je kunt ook rustig aangeven dat je met de volgende gerechten even wilt wachten: werkt prima! Ook de bazin zelf was heel aardig en attent. Een prima plek om terug te gaan, ook al omdat er een gezellige, ongedwongen sfeer hangt.
JulioNicole .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
Eindelijk een modern, smaakvol ingericht tapasrestaurant met een bijzonder goede gastvrouw. Echter niet alles verliep vlekkeloos en niet alle tapas waren smaakvol. 2 tapas werden namelijk niet warm geserveerd, maar dat werd netjes en snel opgelost. 2 tapas vielen erg tegen qua smaak; de gamba's al ajillo en de pan con tomate. De tapas zijn ook behoorlijk geprijsd, kan naar mijn mening scherper.
fvdmeer .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wij hebben hier fantastisch gegeten, de tapas waren nog beter dan die we tijdens onze rondreis door Andalusie hebben gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Kortom: top!
rob D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Gewoon hele goede tapas, geen trendy namaak zoals op veel plaatsen in Nederland te krijgen is. Aardige mensen in de bediening. Wij hadden de 'Degustación de tapas del chef', een mix van tapas, alle even lekker. De tapas komen in 3 'gangen': vegetarisch , vis en vlees. Daarna een lekker dessert. Alles bij elkaar meer dan voldoende om geheel gevuld de nacht in te gaan. Misschien is het een om in de toekomst ook een 'Degustación pequeño' aan te bieden, met 1 gang minder. Voor mij en mijn tafelgenoten zou dat ook ruim voldoende zijn! Kortom: hier komen we zeker terug.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Eindelijk weer eens een tapas-restaurant dat echte authentieke Spaanse gerechten serveert! De eigenaresse is Spaans, en dat merk je. Heerlijke lamskoteletjes, de gamba's al ajillo zoals je ze op een Spaans terrasje eet en de meest fantastische patatas bravas. Bediening was zeer vriendelijk, alleen toen twee grote groepen binnenkwamen te druk voor een perfecte service.
M V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Laatst voor het eerst bij Senora Rosa gegeten. Per toeval kwamen we hier uit. Hoewel de buitenkant niet erg uitnodigend is, waren wij zeer aangenaam verrast over de prachtige loft-achtige ruimte waar je uiteindelijk op uitkomt. Er ging van alles mis in de bediening, maar de gastvrouw kwam keurig haar excuses aanbieden en legde uit dat al haar vaste medewerkers ziek waren die dag en dus wat noodgrepen moest uithalen. Door haar vriendelijkheid en gastvrijheid vonden we dit geen enkel probleem en konden we er wel om lachen. We kregen ook nog een gratis drankje aangeboden hiervoor. De tapas zijn echt authentiek spaans, en gemaakt van heerlijk verse producten. Hoewel het druk was nam de gastvrouw alle tijd voor ons en kan mooi vertellen over hoe bepaalde producten gemaakt worden. Ee echte aanrader is de Pata Negra, ham van het Iberco varken, heerlijk!! Voor ons met stip de beste tapas-bar van heel Eindhoven en omstreken!
FrWi .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Gisterenavond hebben wij met 4 mannen voor het eerst gegeten. Uitgezocht op basis van de recensies. De verwachting is meer dan uitgekomen. Rosa heeft ons verrast met vele échte en overheerlijke Spaanse gerechten.
Qua wijn zijn we ook kwaliteit gewend en hun huiswijn was ronduit goed.
Het zijn géén karige porties die wij voorgeschoteld kregen, dus al met al een geweldige avond gehad met een dito prijs-kwaliteitverhouding. Wij gaan daar zeker terug komen.
n D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Met 5 personen héérlijk gegeten en gedronken. Gerechten meer dan prima. Tapas vlees en vis, groente voortreffelijk door z'n puurheid en kwaliteit. Prima, geen onnodige toevoegingen als frites( wel beschikbaar). Kwaliteit écht goed. Wijn, wit & rood fris, fruitig, heerlijk. Prettige, toegankelijke vriendelijke bediening.Ruim zitten. Ook goed, direct nabij parkeren. Aanrader!! Voortreffelijke prijs- kwaliteit verhouding! ND
Merveilleux .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Ruime keuze in verfijnde echt Spaanse tappas. Kwalitatief zeer smaakvolle tappas, gebruik van mooie ingrediënten als pata negra en truffel. porties zijn bescheiden, bediening adviseert goed in hoeveelheden die je het best kan bestellen. uiterst vriendelijke Spaanse bediening in prima Nederlands ( als je nog maar 7 maanden in Nederland woont!) Sfeervolle Spaanse achtergrondmuziek. karaf water inderdaad € 1,- , prima. kindvriendelijke bediening en ook nog een echt leuk cadeautje voor onze kinderen van 7 en 9 jaar. De kaart voorzag niet in kinderbijslag maar dat werd op ons verzoek prima voorzien.
Giel V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Aardig restaurant, een sympathieke en vlotte bediening. Wij waren op 11/12 met 3 personen en bestelden het 3gangen menu (dat zelfs 4gangen bevatte, we kregen een voorafje van 3 schotels). De hapjes waren lekker, er was ook voldoende rekening gehouden met en keuze voor vegetarisch. Het toetje viel tegen en ook het in rekening brengen van een karaf kraanwater (€1) viel ons tegen, bij een besteding van ruim €100 (incl. fles huiswijn). Ons advies: standaard of boven een bepaalde besteding (€25?): gratis water.