Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Op basis van de zeer goede recensies hier gisteravond met ons tweetjes uit eten geweest. Bij binnenkomst viel ons direct het mooie decor op. Naast ons drankje kregen we heerlijk brood met aioli en olijfjes. Daarbij bestelden we een lekkere ham! We dachten dit gaat super worden...

We kozen allebei voor de "degustacion de tapas del chef" in vijf gangen. We begonnen met een amuse (die later onderdeel bleek te zijn van de vijf gangen), deze coquille met een lekker sausje was heerlijk.

Daarna volgden de eerste tapas; drie bordjes met vegetarische tapas. Op zich lekker, maar de halve kilo aardappeltjes waren toch wel iets te veel. De derde gang was kabeljauw met daarop een garnaaltje. Er zat ook een kop van een garnaal bij, maar die behoorde overduidelijk niet bij de garnaal die wij moesten opeten. Die ik overigens niet heb opgegeten. Garnalen zijn heerlijk, mits deze knapperig van buiten zijn en sappig van binnen. Deze garnaal was een papje...

Hierna volgde nog een stukje hertenvlees op couscous. De couscous was lekker maar het hert was veelste droog. Als toetje volgde een amandel cakeje met chocoloade mouse. Doordat we al erg vol zaten was dit nog een hele opgave. Liever had ik gezien dat het cakekje iets kleiner was, iets minder chocolade mouse en misschien een bolletje ijs. Allemaal net iets subtieler.

We hadden gehoopt dat het meerdere rondes van kleine gerechtjes waren. Op de vegetarische ronde na, waren het nu meerdere rondes met steeds één gerecht. De bediening was vriendelijk, netjes en attent.
Kerstin T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Gister heerlijk gegeten bij senora rosa. Het zijn niet de standaard tapas maar kleine bijzondere gerechten waar ik zeker nog een keer voor terug kom! Echte aanraders zijn de coquilles en de tonijn tataki. Het eten is aan de prijs maar door de kwaliteit en perfecte bereiding is het het meer dan waard. Een erg leuke bijkomstigheid, op donderdag en zondag is er live muziek, maakt het helemaal af!
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Afgelopen vrijdag avond met een gezelschap van 6 personen heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen door Rosa. De hele avond door volgde het ene heerlijke gerecht het andere op. We komen zeker snel terug!
TerTafel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Dit restaurant is waar voor je geld. Vergeet alle andere zogenaamde tapa-restaurants in Eindhoven; meestal serveren zij niet meer dan kant en klaar spul van de Sligro. Niet van dit alles bij Senora Rosa. Hier wordt intens geprobeerd om authentieke & tradiontele, creatieve & moderne tapa's te serveren. Het zou van mij nog authentieker mogen (bijv pulpo con mojo verde, tortilla's van een smaakvolle aardappel) maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed in de smaak valt bij het Nederlandse publiek. Maar toch, veelal zijn de gerechten kleine wondertjes op het bord voor een zeer billijke prijs.

De sfeer is prettig. Niet zo stil. Geen beklemmend fluisternivo. Ook fijn als je kinderen wilt meenemen. Daar zijn ze in Spanje aan gewend en zo ook Rosa (de uitbaatster). De bediening is vlot en de wijn is ok.
fkn .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Enkele weken geleden hebben wij in een groot en gemêleerd gezelschap dit gezellige restaurant bezocht. De gastvrouw geeft duidelijk de mogelijkheden aan, de wensen van hun kant en zij heeft ervoor gezorgd dat aan ieders wensen is voldaan.

De bediening was goed, maar kon qua gastvrijheid en klantgerichtheid nog wel ontwikkelen. Hiermee bedoel ik dus niet de gastvrouw.

Het eten was heerlijk en prijs en kwaliteit zijn in verhouding.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Eten was ok. Niet echt Spaans maar meer gericht op de Nederlandse smaken.
We waren met het gezin en de serveerster gaf aan een compleet tapa menu te kunnen aanbieden tegen een bepaalde prijs. Bij de rekening bleek dat bv de desserts apart werden afgerekend waarbij de totale prijs een negatieve verassing was voor wat we hebben gegeten. Maw kijk uit want mijn inziens is dit geen eerlijke manier van werken. Daardoor is bij ons toch het gevoel gebleven dat we niet juist zijn bejegend en zullen hier niet teruggaan.
Geacht heer, Marks, we hebben uw reactie ook al op Tripadviseur gelezen. Weliswaar in het Engels maar okay. Jammer dat uw avond niet is verlopen zoals gewenst, Hiervoor onze oprechte excuses. Graag adviseer ik U uw ongenoegen over een diner en/of de rekening waar dan ook direct bekend te maken. U geeft dan in ieder geval de wederpartij de gelegenheid om U tegemoet te komen of uitleg te geven. Uw beschuldiging dat wij bewust gasten een hoge rekening geven door onze werkwijze is beslist niet waar.
Pucci .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Het eten was heerlijk! Geen standaard tapas, maar tapas met een twist. Het is een echte aanrader. Señora Rosa heeft voor een super avond gezorgd!
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Beste tapas-restaurant van het zuiden!!
Het personeel is veelal Spaans en weet écht lekker eten te bereiden. Niet de standaard tapas, maar ieder gerechtje is verrassend en heerlijk... Weer eens wat anders en een echte aanrader!
En niet eens duur....
joep V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Via iens terecht gekomen bij Señora Rosa, gisteravond hier gegeten en het was heerlijk!
Goede uitleg bij het serveren van de tapas en er werden goede wijnen bij geserveerd. de sfeer was erg aangenaam. Het personeel was erg vriendelijk en ervaren! Ze hebben veel aandacht voor hun gasten, wat erg belangrijk is. Het eten was van zeer goede kwaliteit en een aangename prijs.
Ik heb een heerlijke avond gehad met een stel vrienden en kom zeker nog een keer terug!
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Gisteren voor het eerst bij Señora Rosa gegeten en na afloop plechtig afgesproken een recensie te schrijven.

Wij hebben met z'n vieren uitstekend gegeten hier. Señora Rosa laat je het echte Spanje proeven door uitstekend bereide gerechten geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel. De eigenaresse komt geregeld poolshoogte nemen om persoonlijk te "checken" of alle gasten het naar de zin hebben.

Voor ons was het de eerste keer hier, maar zeker niet de laatste!
Ebo D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Al weer een tijdje niet bij een Tapas restaurant geweest vanwege de vaak magere kwaliteit. Nog nooit hier geweest en ik was heugelijk verrast. Geen standaard tapas. Het was allemaal erg lekker. De bediening was leuk (Spaanse die 2 jaar in Nederland woont en al behoorlijk goed Nederlands spreekt). Ik kom zeker terug.
Enige minpunt... de huisgemaakt bonbons waren op (hoorden we achteraf) en de alternatieve waren zozo... Was geen match met het lekkere eigen gemaakte eten :)
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Deze week zijn we getrakteerd op een etentje bij Senora Rosa. Volgens onze gastheer en -dame moest het eten er erg goed zijn, ik vond het echter tegenvallen. We zaten aan een mooie, grote tafel en hoewel het restaurant zelf best sfeervol is, is het uitzicht op de overvolle parkeerplaats niet bepaald idyllisch. De bediening was op z'n Spaans en dus onverschillig. Er werd niet netjes in- en uitgeruimd en de lach was - zeker bij de eigenaresse - ook ver te zoeken. De zogenaamde tapas waren behoorlijke happen, die ook weinig samenhang vertoonden en weinig spectaculair waren. Ik vind het geen aanrader en zou hier ook niet snel teruggaan.
Margriet L.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Bij Senora Rosa heerlijk gegeten, we hadden gekozen voor Menu del Chef voor de fijnproevers a 32.50. Verrassende combinaties die goed bij elkaar pasten, niet de standaard tapas die je in veel restaurants krijgt.
Bediening prettig, maar niet helemaal op elkaar ingespeeld, echter het was niet storend. Er zijn tafeltjes die erg dicht op elkaar staan, echter ook tafeltjes met genoeg privacy.
Komen zeker terug.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Valentijnsdag en dan zonder reservering toch ergens binnen lopen. Het is te verwachten dat er nog wel een plaatje is als je vroeg bent omdat je naar een theatervoorstelling gaat na het eten, maar toch was de ontvangst niet helemaal goed. Toen we aangaven met een uurtje weer buiten te zullen staan werd er actie ondernomen, maar nog voor de serveerster terug was, kwam Rosa zelf zeggen dat we aan de bar konden plaatsnemen. Leuk!
Terwijl we ons settelden kwam de ober al vragen of we de Valentijnsaperitief wilden en hierna kwam weer iemand anders onze bestellingen opnemen. Begrijpelijk, gezien onze plaats in het restaurant en de drukte. Het gaf ons een mooi inzicht in hoe het hier werkt en er werden geen fouten gemaakt, buiten dat we zagen dat barman Jos minder blij werd van de manier van werken.
We hebben heerlijk gegeten, verrassende tapas die vlot genoeg geserveerd werden om ook nog onze voorstelling te kunnen halen. We waren graag nog teruggekomen voor het dessert, maar helaas blijft de keuken daar niet lang genoeg voor open. We moeten dus nog een keer terug :-)
Ola, Angelique
Graag wil ik je langs deze weg bedanken voor je recensie.
Een mooie en eerlijke recensie waar we erg blij mee zijn en weer wat van opsteken/leren. Het toetje houd je tegoed van het huis, als bedankje voor de recentie. (wel even melden bij rervering ) . tot ziens Team Señora Rosa.

Reactie van proever:

Dankjewel voor weer een heerlijke avond! Warme ontvangst, zowel met Jos als Rosa een leuk gesprekje aan tafel en aan de bar en wederom heerlijk eten.
We komen heel graag nog eens langs!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Gisteren met in totaal 9 collega's gaan eten bij Rosa. Bij de reservering al aangegeven dat er twee collega's met een (meerdere) voedselallergie(n) in ons midden zijn en hier werd door zowel de bediening als de keuken zeer goed op ingespeeld. Alles werd vooraf tot 3x gecontroleerd om te voorkomen dat men iets zou missen. We werden geplaatst aan de grote hoge tafel midden in het restaurant. Ideaal wanneer je met een grotere groep bent.
We hebben gekozen voor het menu van de chef, de gerechten waren verrassend en van zeer goede kwaliteit. Voor de collega's met voedsel allergie werden aparte bordjes gebracht om kruisbestuiving te voorkomen. Het leuke van het menu van de chef is dat je net die gerechten krijgt die je normaal gesproken niet zou bestellen omdat je ze simpelweg niet kent. De porties waren ruim voldoende en de opmaak op de borden en schaaltjes was zoals dat bij tapas hoort simpel maar speels.
De bediening was speels, maar zeer attent en klantgericht.
Rosa bedankt voor je gastvrijheid, flexibiliteit en inzet, we komen zeker nog een keer terug!
Leonard J.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Via horen zeggen, dat in Eindhoven een goed Spaans restaurant is. Er heen getogen. Het bedrijf heeft twee ingangen, die me wat rommelig overkwamen...tafeltje aan hetvraam genomen. Leuk om in de open keuken te kijken, jammer dat de entourage in een te kantoorachtig gebouw zit, waardoor het moeilijk is om echt gezellige sfeer te creëren. We hebben ons laten verrassen met het eten. Qua smaak prima, soms wat vlak. Presentatie op bord mooi, bediening goed, maar onderbezet, waardoor te weinig aandacht voor ons als gast. Wel leuk de diverse Spaanse thematisering.
mm B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Vrijdagavond 29 november zijn wij met een groep van 15 personen gaan eten bij Señora Rosa. Bij het reserveren kregen we de Messa Real aangeboden, een mooie grote houten tafel in het midden van de zaak waar we met z'n allen omheen pasten. Toen wij binnen kwamen om 19.30 uur waren alle tafels al bezet. Er hing een erg gezellige sfeer!!! We hebben Rosa de vrije hand gegeven en kregen de lekkerste hapjes voorgeschoteld, het was echt overheerlijk!! Vlees, vis , kip, konijn, gegrilde groenten, geweldige grote gamba's, bijzondere sausjes, zoete aardappel bij het vlees, niet te vergeten het Iberico varkensvlees met kersen en rozijnensaus waren om te smullen, evenals het konijn!!! We hebben de hele avond gegeten, er werd voortdurend aangevuld. We hebben zelf aan moeten geven dat het genoeg was omdat we jammer genoeg vol zaten!!! Ook de toetjes waren heel bijzonder en vooral heel lekker!!! Het was een zeer geslaagde avond, voor een hele goede prijs!!! Een echte aanrader!!!
bourgondier99 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Ik vond het verschrikkelijk. We moesten lang wachten op het eten en dat terwijl ze ons vroegen of we onze volgende gang kort op elkaar wilden! Het personeel werkt langs elkaar heen (wordt 2x gevraagd of je al besteld hebt, 2 verschillende obers komen met menu kaarten omdat ze denken dat we die nog niet hebben). Wij hebben het 'goedkoopste' menu van de chef besteld. Geef je vooraf aan dat je zwanger bent, krijg je nog deels rauw vlees!! Komen ze terug met een zwart stuk saltimbocca.
Het eten was niet lekker (1 ronde alleen maar vlees. Wij eten er thuis altijd aardappels oid bij. Daarnaast houd ik niet van lam en spareribs), soms was het eten te koud en bovendien te weinig. Wij gingen met honger naar huis.
De setting was niet ideaal, je hebt nul privacy en zit heel dicht op het tafeltje naast je.
Echt nooit meer Señora Rosa voor ons. BAH.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Bij aankomst geen ontvangst. De entree oogt ook erg klein. Maar langs bar1 en bar 2 af lopend kom je in een grote ruimte met open keuken (leuk). Gekozen voor het chefs menu. Per gang worden 3 verschillende tapas gerechten gereserveerd. Hier zitten toppers tussen maar ook enkele mindere. Voor een chefs menu erg eenvoudige dingen zoals kipkluiven en spareribs. Bediening laat ook al te wensen over. De ene Spaanse serveerster doet erg haar best maar krijgt weinig hulp van haar collega en geen enkele van de barkeeper/eigenaar die ook geen enkele aandacht voor de klanten heeft.
Al met al viel wat tegen evenals de prijs. We vermoeden dat als Signora Rosa zelf aanwezig is de puntjes meer op de i staan.
Venus7 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op 28 september 2013 heeft mijn verloofde een verrassingsdiner geregeld bij Senora Rosa in Eindhoven. Eten was super maar vooral de service en dat zij de verrassingen zo foutloos hebben verzorgd, dat verdient zeker een dikke applaus. Door het aanzoek van mijn vriend was mijn dag goed begonnen en door het etentje bij Senora Rosa is onze dag-avond helemaal onvergetelijk geworden.
Bij deze wil ik het team van Senora Rosa ook erg bedanken voor een perfecte avond!

Liefs,

A & G