Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Jaranero .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Aangenaam verrast zijn wij vrijdag 24 oktober. Ongepland, onvoorbereid zo heerlijk genoten van onvervalste Spaanse smaken het ene gerecht nog lekkerder na het andere. Een woord HEERLIJK! Zoals gezegd oude tijden uit Spanje herbeleefd in sfeer, geuren en smaken die samen komen. Hartelijk dank!
MarcelVal .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Met groep van 14 personen hebben we vrijdagavond 24 oktober overheerlijk gegeten. Nu wordt voor mij uit eten bepaald door kwaliteit eten, gezelschap waarmee je uit eten gaat en personeel van het restaurant waar je bent. Ondanks uitleg van bediening en sommige gevallen van de kok zelf, heb grotendeels geen idee wat ik gegeten heb, maar dat het lekker was is voor mij (en de 13 anderen) zeker. Simpel, mooi opgemaakt, kleine porties alleen gewoon heel veel en dus voldoende. Het nagerecht met ijs en mousse: niet normaal hoe lekker dat dat was. Wij zijn dan ook van mening dat je bij Senora Rosa je je moet laten verrassen (of je moet zelf heel goed weten wat je wil) in de menukeuze van Rosa en je krijgt waar voor je geld. Zeker ook door de manier van serveren door het personeel voel je je echt een avond (en geen avondje) uit.
Atilla Ö.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Gisteren zijn wij uiteten geweest bij restaurant Señora Rosa, we werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw tevens de eigenaresse. Ons avond begon met een lekkere glas cava en overheerlijke pata negra ham. Omdat we geen keuze konden maken uit de uitgebreide menukaart hebben we het aan mevr. Rosa overgelaten, zij zou er voor zorgen dat we lekker zouden eten en geloof me het was verrukkelijk. We hadden een fles Corte Real platinum besteld om samen met de vleesgerechten te benuttigen en een fles Don Albariño voor bij de visgerechten. Het eten was variërend van vegetarisch, vis en vlees die werd geserveerd in vier gangen. De bediening was goed alert, vriendelijk en gastvrij. Kortom het was een geweldige avond zeker voor een herhaling vatbaar.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Afgelopen vrijdag avond met een gezelschap van 6 personen heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen door Rosa. De hele avond door volgde het ene heerlijke gerecht het andere op. We komen zeker snel terug!
TerTafel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Dit restaurant is waar voor je geld. Vergeet alle andere zogenaamde tapa-restaurants in Eindhoven; meestal serveren zij niet meer dan kant en klaar spul van de Sligro. Niet van dit alles bij Senora Rosa. Hier wordt intens geprobeerd om authentieke & tradiontele, creatieve & moderne tapa's te serveren. Het zou van mij nog authentieker mogen (bijv pulpo con mojo verde, tortilla's van een smaakvolle aardappel) maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed in de smaak valt bij het Nederlandse publiek. Maar toch, veelal zijn de gerechten kleine wondertjes op het bord voor een zeer billijke prijs.

De sfeer is prettig. Niet zo stil. Geen beklemmend fluisternivo. Ook fijn als je kinderen wilt meenemen. Daar zijn ze in Spanje aan gewend en zo ook Rosa (de uitbaatster). De bediening is vlot en de wijn is ok.
nietbekend .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Weinig sfeer, eten erg prijzig voor tapas, bediening magertjes, geen bedankje voor fooi, bij verlaten geen tot ziens. Hier zien ze me niet meer terug!
Geachte Niet bekend, het is erg spijtig dat we U niet hebben kunnen brengen wat U van ons had verwacht. Wij zijn een Spaans Restaurant en serveren onze gerechten op borden omdat de gerechten wat groter zijn dan tapas. Als U bij ons gegeten heeft moet U dat ook opgevallen zijn. De gerechten zijn allemaal vers en van een hogere culinaire kwaliteit dan de standaard tapas. De prijs is er dan ook na. Wij zullen zeker het personeel aanspreken over de andere opmerkingen en hieraan gaan werken.

Reactie van proever:

Dat is ons zeker opgevallen. Ook de hogere kwaliteit, daar was niets op aan te merken! Maar jullie noemen het op elke pagina van de menukaart 'tapas', hadden we van te voren geweten dat het grote(re) gerechten waren hadden we waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
(tapa/tapas = aperitiefhapje) wellicht een tip om de tekst aanpassen afbeeldingen korte uitleg geven voor het bestellen om verwarring te voorkomen?
Wil even nogmaals benadrukken dat we wel erg lekker hebben gegeten!

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw snelle reactie. Wij zullen uw opmerkingen zeker meenemen bij een nieuwe kaart. Jammer dat U ondanks de Kwaliteit en smaak onze gerechten te duur vind. Kwaliteit kost nu eenmaal tijd en geld. Ik hoop nu U dit weet, wij een tweede kans krijgen om U ook van een goede service te voorzien. Nogmaals excuses en bedankt voor uw reactie. Vriendelijke groet Rosa
Arjen N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij Senora Rosa!! De tapas waren heerlijk van smaak en originele gerechtjes. Wij denken dat de spaanse kok het verschil maakt ten opzichte van andere tapas in eindhoven.
Lekkerste gerecht was het dessert (een soort taartje met vloeibare pistache erin) en de dorade filet.
Senora Rosa besteedt aan elk gezelschap persoonlijk aandacht. Een plus. Je voelt je gezien als gast.
Klein minpuntje: de bediening was soms al weer weg voordat je uitgepraat was. Maar dat was echt maar een detail.
Wij komen zeker terug!!
fkn .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Enkele weken geleden hebben wij in een groot en gemêleerd gezelschap dit gezellige restaurant bezocht. De gastvrouw geeft duidelijk de mogelijkheden aan, de wensen van hun kant en zij heeft ervoor gezorgd dat aan ieders wensen is voldaan.

De bediening was goed, maar kon qua gastvrijheid en klantgerichtheid nog wel ontwikkelen. Hiermee bedoel ik dus niet de gastvrouw.

Het eten was heerlijk en prijs en kwaliteit zijn in verhouding.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Eten was ok. Niet echt Spaans maar meer gericht op de Nederlandse smaken.
We waren met het gezin en de serveerster gaf aan een compleet tapa menu te kunnen aanbieden tegen een bepaalde prijs. Bij de rekening bleek dat bv de desserts apart werden afgerekend waarbij de totale prijs een negatieve verassing was voor wat we hebben gegeten. Maw kijk uit want mijn inziens is dit geen eerlijke manier van werken. Daardoor is bij ons toch het gevoel gebleven dat we niet juist zijn bejegend en zullen hier niet teruggaan.
Geacht heer, Marks, we hebben uw reactie ook al op Tripadviseur gelezen. Weliswaar in het Engels maar okay. Jammer dat uw avond niet is verlopen zoals gewenst, Hiervoor onze oprechte excuses. Graag adviseer ik U uw ongenoegen over een diner en/of de rekening waar dan ook direct bekend te maken. U geeft dan in ieder geval de wederpartij de gelegenheid om U tegemoet te komen of uitleg te geven. Uw beschuldiging dat wij bewust gasten een hoge rekening geven door onze werkwijze is beslist niet waar.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Wij zijn afgelopen zondagavond 22-6-2014 wezen eten. Hoewel het rustig was in het restaurant hebben wij genoten van de sfeer , het eten en van Mevrouw Rosa zelf die ons af en toe met extra toelichting heeft verblijd. Daarnaast wist ze ook te melden dat er over twee weken een geheel nieuwe kaart te verwachten valt. Wij hebben gekozen voor het verrassingsmenu met vooraf echte Jamón pata negra , dit bleek een hele goede keuze. Drie gangen met vis,vlees en groenten hebben ons niet teleurgesteld. Een echte aanrader voor iedereen die in Eindhoven 'echte' Tapas wil eten. Wij komen zeker nog eens terug!
Pucci .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Het eten was heerlijk! Geen standaard tapas, maar tapas met een twist. Het is een echte aanrader. Señora Rosa heeft voor een super avond gezorgd!
MarkTijsen .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Beste tapas-restaurant van het zuiden!!
Het personeel is veelal Spaans en weet écht lekker eten te bereiden. Niet de standaard tapas, maar ieder gerechtje is verrassend en heerlijk... Weer eens wat anders en een echte aanrader!
En niet eens duur....
joep V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Via iens terecht gekomen bij Señora Rosa, gisteravond hier gegeten en het was heerlijk!
Goede uitleg bij het serveren van de tapas en er werden goede wijnen bij geserveerd. de sfeer was erg aangenaam. Het personeel was erg vriendelijk en ervaren! Ze hebben veel aandacht voor hun gasten, wat erg belangrijk is. Het eten was van zeer goede kwaliteit en een aangename prijs.
Ik heb een heerlijke avond gehad met een stel vrienden en kom zeker nog een keer terug!
Romana .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Vanavond voor de derde keer bij Señora Rosa gegeten. Het was weer erg lekker. Erg lekkere tapas, mooi opgemaakte borden. Bij binnenkomst zijn we gelijk vriendelijk ontvangen. Personeel kijkt goed rond zodat je nooit wat tekort komt. Ook even een babbeltje gemaakt met Rosa, de eigenaresse. En zo was onze avond weer aan een einde gekomen.
Hartelijk dank voor uw recensie, en fijn dat we het U weer naar wens hebben kunnen maken. Wij hopen U weer snel terug te zien. misschien wel op onze Speciale Nederland-Spanje (voetbal) avond.
Team Señora Rosa
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Gisteren voor het eerst bij Señora Rosa gegeten en na afloop plechtig afgesproken een recensie te schrijven.

Wij hebben met z'n vieren uitstekend gegeten hier. Señora Rosa laat je het echte Spanje proeven door uitstekend bereide gerechten geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel. De eigenaresse komt geregeld poolshoogte nemen om persoonlijk te "checken" of alle gasten het naar de zin hebben.

Voor ons was het de eerste keer hier, maar zeker niet de laatste!
Martijn_Josephine .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Via de "Iens" site bij restaurant Señora Rosa terecht gekomen, bedankt hiervoor!

Eten is voor ons gezin een echte hobby, van lokaal eethuisje tot een restaurant met meerdere sterren wij genieten als we geprikkeld worden door smaak, sfeer en enthousiasme van de bediening kortom kwaliteit en prijswaardigheid!

Restaurant "Señora Rosa" heeft ons meer dan blij verrast; de sfeer is casual en de bediening professioneel. In het gesprek met de bediening blijkt het "chefs menu" enigszins veilig en een allemansvriend te zijn, "wij willen graag de aparte gerechtjes" de eigenaresse "Rosa" wordt erbij geroepen en "menu Rosa" is geboren. Rosa kiest gerechtjes waarvan zij denkt dat zij bij jou passen, ik heb nog maar zelden zoiets geweldigs meegemaakt GEWELDIG...

Note: Menu Rosa staat niet op de kaart...!!! Ze hebben geen "tapas" maar mooie gerechtjes die zij "la raciones" noemt, dit zijn vrij vertaald; kleine porties om te delen...!!! Waarom geen 10 als waardering; dat komt simpelweg niet geloofwaardig over...!!!

Bart S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Afgelopen weekend zijn we gezellig gaan uiteten met zn tweeën. Na een aanrader van een vriend hebben we besloten om bij Senora Rosa te dineren en gelukkig hebben we dat ook gedaan want het was zeker een geslaagde avond. Meteen toen we binnen waren werden we verwelkomt door een vriendelijke jongeheer die ons leidde naar onze tafel, gelukkig hadden we gereserveerd want het was bekant vol. We werden door de menukaart geleid door de vriendelijke eigenaresse die ook af en toe langs kwam om te vragen of alles naar wens was. De volle restaurant zorgde voor een gezellige sfeer,en natuurlijk met de mooie decoraties voelde ik me eventjes in Spanje. Mijn Spaanse vriendin die veel van de Spaanse keuken afweet was zeer tevreden over de kwaliteit, diversiteit en de smaak van de gerechten en ik zelf vond het natuurlijk ook prima en vooral de rode wijn Corte Real ging zeer goed samen met het eten. Het is een zeer goede restaurant met lekkere en kwalitatieve eten en zeer vriendelijke, gastvrije en behulpzame personeel.
Lisa K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
?Gisteren na advies van een vriendin toch maar is met mijn vriend een keer bij Señora Rosa gaan eten. Ondanks dat er een grote groep zat werd er genoeg aandacht aan ons geschonken en werden we ook snel na binnenkomst geholpen. In eerste instantie waren we van plan om de menu del chef te bestellen maar na wat advies van de serveerster zijn we toch overgegaan naar losse tapas en dat omdat we dan zelf konden bepalen wat we wouden en hun konden ons dan ook advieseren. We hebben alles tegelijk besteld en werd door de serveerster in drie rondes gebracht zodat niet heel de tafel vol stond met eten.Het eten was ontzettend lekker met veel verschillende smaken en kleuren. Ook hebben wij Iberico vlees gehad (het beste stuk vlees van het varken) en ook dat was heerlijk bereid met warme kersen en gedroogde lotusbloem. Wat betreft de wijnen werden wij ook prima geinformeerd. Ik heb erg genoten van deze avond en zeker een aanrader!!!
Ebo D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Al weer een tijdje niet bij een Tapas restaurant geweest vanwege de vaak magere kwaliteit. Nog nooit hier geweest en ik was heugelijk verrast. Geen standaard tapas. Het was allemaal erg lekker. De bediening was leuk (Spaanse die 2 jaar in Nederland woont en al behoorlijk goed Nederlands spreekt). Ik kom zeker terug.
Enige minpunt... de huisgemaakt bonbons waren op (hoorden we achteraf) en de alternatieve waren zozo... Was geen match met het lekkere eigen gemaakte eten :)
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Deze week zijn we getrakteerd op een etentje bij Senora Rosa. Volgens onze gastheer en -dame moest het eten er erg goed zijn, ik vond het echter tegenvallen. We zaten aan een mooie, grote tafel en hoewel het restaurant zelf best sfeervol is, is het uitzicht op de overvolle parkeerplaats niet bepaald idyllisch. De bediening was op z'n Spaans en dus onverschillig. Er werd niet netjes in- en uitgeruimd en de lach was - zeker bij de eigenaresse - ook ver te zoeken. De zogenaamde tapas waren behoorlijke happen, die ook weinig samenhang vertoonden en weinig spectaculair waren. Ik vind het geen aanrader en zou hier ook niet snel teruggaan.