Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijke tapas gerechten genoten bij Senora Rosa. We moesten wel erg lang wachten op de gerechten. We hebben ruim een uur tussen "twee gangen" moeten wachten. Het leek alsof de keuken het niet aankon. Ook werd een gerecht te koud geserveerd, dit werd overigens wel perfect opgelost door het gerecht in een volgende ronde alsnog warm te serveren. De tapas waren heerlijk van smaak.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Gisteravond bij Senora Rosa gegeten.
Ondanks dat het niet druk was, vonden wij het toch gezellig. De bediening was prima, correct, vriendelijk en de serveerster was attent en alert. De gerechten waren overheerlijk, vers, mooi opgediend en met liefde gemaakt. Voor ons was er 1 minpuntje. Het was er niet warm. De verwarming stond wel aan maar doordat het niet behaaglijk was in het restaurant komen wij graag in de zomer een keer terug. Verder was het top !!
Léon T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Altijd top kwaliteit en overheerlijke smaken! Het is werkelijk een genot om hier te eten :D:D. Senora rosa is dan ook bij uitstek dé locatie waar wij iets gaan eten wanneer we zin hebben in een ware smaaksensatie! Door heerlijke traditionele en eigenzinnige tapas met daarbij de live muziek en gezellige sfeer kun je heerlijk genieten van deze mooie spaanse specialiteiten.
marcfrijns .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Vandaag voor het eerst gegeten bij Senora Rosa. Blij verrast over dit heerlijke tapas restaurant. Lekkere tapas met mooi opgemaakte gerechten en hele goede kwaliteit. Alle tapas smaakten heerlijk. Vriendelijke bediening en (op zondag) leuke live muziek.

We komen zeker nog een keer terug om te genieten van het heerlijke eten.
Marleen en Theo V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Na een lange tijd afgelopen woensdag weer eens gegeten bij Rosa. Wat een feestje was het weer! We kozen voor het Menu de Chef omdat het uit de kaart zo moeilijk kiezen is. Na een gazpacco van komkommer verschenen er twee gangen met elk drie gerechten; vis, vlees en vegetarisch. Het mag dan een tapas restaurant heten maar dat slaat alleen op het formaat van de gerechten. Denk niet aan de gebruikelijke tapas, dit is echt culinair genieten! Rode mul, stoof van lam, entrecote, zalmbonbon, guacamole met paprika en alles even heerlijk. De bediening is prima en Rosa nog steeds een hele goede gastvrouw. Het dessert was een heerlijke afsluiter; kaneelijs, rode vruchtjes, caramelsaus onderin en een schuim van crema Catalane.

We hebben genoten en het leuke is dat de delicatessenwinkel die ze ook heeft en het restaurant echt heel verschillend van aanbod zijn. Maar beiden zijn en blijven erg goed.

Tot snel en succes met de tapas wedstrijd in oktober Rosa, je gaat ongetwijfeld weer hoog scoren!
sylklerks .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Voor een familie uitje waren we bij Señora Rosa. We werden zeer gastvrij onthaald in dit pas gerenoveerde restaurant met zijn gezellige sfeer. Zelf ben ik niet zo dol op tapas omdat ik meestal met honger weer naar huis ga. Dat is bij Senora Rosa zeker niet het geval! Mooie porties en van goede kwaliteit. We hebben veel gerechten geproefd die avond voor mij waren de Atun, Iberisch zwijn en Gambas de toppers maar de andere tapas waren ook zeer de moeite waard! Dank voor de gezellige avond!
Bart Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Wat een leuk restaurant,we hebben ons gisteren heerlijk culinair laten verwennen
Prijs kwaliteit verhouding is perfect
Super leuke bediening ,mooie inrichting
gewoon helemaal goed
dank je wel voor de leuke avond
Bart en jacqueline Moser
Hartelijk dank voor uw recensie, wij waarderen dit zeer, ook onze chef kon uw persoonlijk compliment zeer waarderen. tot gauw.
Team Señora Rosa
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zoals vaker weer heerlijk gegeten hier. Terwijl we kozen wat we wilden eten alvast genoten van wat brood met heerlijke aïoli en de ham die werd aanbevolen. Prima start! Daarna 2 visgerechten (zalm gaudi had wat mij betreft wel nóg spannender gemogen, tonijn was heerlijk!) en daarna de paddestoelen met zeewier (geweldig!) en varken met een mooie mosterdsaus en zoet van kersen. Prima!
Hooguit dat we wat last hadden van een gezelschap dat het zó gezellig had met zijn vijven dat uiteindelijk het hele restaurant naar hen zat te kijken. Op dat moment wordt helder dat de akoestiek toch wel behoorlijk slecht is als de zaak vol zit. Fijn voor Rosa, net iets minder als je gewoon ook met elkaar rustig wilt kunnen praten. Maar wie let daarop als je zo lekker kunt eten?
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Gekozen voor het DEGUSTACION MENU DE LA CASA. Dit bleek een goede keus. Heerlijke kleine gerechten goed op elkaar afgestemd. Helaas werden een aantal (warme) gerechten te koud geserveerd maar dit werd perfect opgelost. Ook de gekozen huiswijn (rood en later ook wit) was perfect. Het (jonge) personeel was vriendelijk en behulpzaam
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Senora Rosa is een kindvriendelijk restaurant met en een vlotte bediening. Het eten is prettig op smaak en ademt de liefde voor het koken uit in gerechten als secreto Ibérico & Salmón Gaudi.
Een minpunt voor ons is wel dat dieren hier duidelijk op de tweede plaats komen. Eendenlever serveren, hoe lekker het ook is, kan echt niet meer. Vandaar de 6.
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Op basis van de zeer goede recensies hier gisteravond met ons tweetjes uit eten geweest. Bij binnenkomst viel ons direct het mooie decor op. Naast ons drankje kregen we heerlijk brood met aioli en olijfjes. Daarbij bestelden we een lekkere ham! We dachten dit gaat super worden...

We kozen allebei voor de "degustacion de tapas del chef" in vijf gangen. We begonnen met een amuse (die later onderdeel bleek te zijn van de vijf gangen), deze coquille met een lekker sausje was heerlijk.

Daarna volgden de eerste tapas; drie bordjes met vegetarische tapas. Op zich lekker, maar de halve kilo aardappeltjes waren toch wel iets te veel. De derde gang was kabeljauw met daarop een garnaaltje. Er zat ook een kop van een garnaal bij, maar die behoorde overduidelijk niet bij de garnaal die wij moesten opeten. Die ik overigens niet heb opgegeten. Garnalen zijn heerlijk, mits deze knapperig van buiten zijn en sappig van binnen. Deze garnaal was een papje...

Hierna volgde nog een stukje hertenvlees op couscous. De couscous was lekker maar het hert was veelste droog. Als toetje volgde een amandel cakeje met chocoloade mouse. Doordat we al erg vol zaten was dit nog een hele opgave. Liever had ik gezien dat het cakekje iets kleiner was, iets minder chocolade mouse en misschien een bolletje ijs. Allemaal net iets subtieler.

We hadden gehoopt dat het meerdere rondes van kleine gerechtjes waren. Op de vegetarische ronde na, waren het nu meerdere rondes met steeds één gerecht. De bediening was vriendelijk, netjes en attent.
Kerstin T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Gister heerlijk gegeten bij senora rosa. Het zijn niet de standaard tapas maar kleine bijzondere gerechten waar ik zeker nog een keer voor terug kom! Echte aanraders zijn de coquilles en de tonijn tataki. Het eten is aan de prijs maar door de kwaliteit en perfecte bereiding is het het meer dan waard. Een erg leuke bijkomstigheid, op donderdag en zondag is er live muziek, maakt het helemaal af!
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Afgelopen vrijdag avond met een gezelschap van 6 personen heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen door Rosa. De hele avond door volgde het ene heerlijke gerecht het andere op. We komen zeker snel terug!
TerTafel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Dit restaurant is waar voor je geld. Vergeet alle andere zogenaamde tapa-restaurants in Eindhoven; meestal serveren zij niet meer dan kant en klaar spul van de Sligro. Niet van dit alles bij Senora Rosa. Hier wordt intens geprobeerd om authentieke & tradiontele, creatieve & moderne tapa's te serveren. Het zou van mij nog authentieker mogen (bijv pulpo con mojo verde, tortilla's van een smaakvolle aardappel) maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed in de smaak valt bij het Nederlandse publiek. Maar toch, veelal zijn de gerechten kleine wondertjes op het bord voor een zeer billijke prijs.

De sfeer is prettig. Niet zo stil. Geen beklemmend fluisternivo. Ook fijn als je kinderen wilt meenemen. Daar zijn ze in Spanje aan gewend en zo ook Rosa (de uitbaatster). De bediening is vlot en de wijn is ok.
fkn .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Enkele weken geleden hebben wij in een groot en gemêleerd gezelschap dit gezellige restaurant bezocht. De gastvrouw geeft duidelijk de mogelijkheden aan, de wensen van hun kant en zij heeft ervoor gezorgd dat aan ieders wensen is voldaan.

De bediening was goed, maar kon qua gastvrijheid en klantgerichtheid nog wel ontwikkelen. Hiermee bedoel ik dus niet de gastvrouw.

Het eten was heerlijk en prijs en kwaliteit zijn in verhouding.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Eten was ok. Niet echt Spaans maar meer gericht op de Nederlandse smaken.
We waren met het gezin en de serveerster gaf aan een compleet tapa menu te kunnen aanbieden tegen een bepaalde prijs. Bij de rekening bleek dat bv de desserts apart werden afgerekend waarbij de totale prijs een negatieve verassing was voor wat we hebben gegeten. Maw kijk uit want mijn inziens is dit geen eerlijke manier van werken. Daardoor is bij ons toch het gevoel gebleven dat we niet juist zijn bejegend en zullen hier niet teruggaan.
Geacht heer, Marks, we hebben uw reactie ook al op Tripadviseur gelezen. Weliswaar in het Engels maar okay. Jammer dat uw avond niet is verlopen zoals gewenst, Hiervoor onze oprechte excuses. Graag adviseer ik U uw ongenoegen over een diner en/of de rekening waar dan ook direct bekend te maken. U geeft dan in ieder geval de wederpartij de gelegenheid om U tegemoet te komen of uitleg te geven. Uw beschuldiging dat wij bewust gasten een hoge rekening geven door onze werkwijze is beslist niet waar.
Pucci .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Het eten was heerlijk! Geen standaard tapas, maar tapas met een twist. Het is een echte aanrader. Señora Rosa heeft voor een super avond gezorgd!
MarkTijsen .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Beste tapas-restaurant van het zuiden!!
Het personeel is veelal Spaans en weet écht lekker eten te bereiden. Niet de standaard tapas, maar ieder gerechtje is verrassend en heerlijk... Weer eens wat anders en een echte aanrader!
En niet eens duur....
joep V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Via iens terecht gekomen bij Señora Rosa, gisteravond hier gegeten en het was heerlijk!
Goede uitleg bij het serveren van de tapas en er werden goede wijnen bij geserveerd. de sfeer was erg aangenaam. Het personeel was erg vriendelijk en ervaren! Ze hebben veel aandacht voor hun gasten, wat erg belangrijk is. Het eten was van zeer goede kwaliteit en een aangename prijs.
Ik heb een heerlijke avond gehad met een stel vrienden en kom zeker nog een keer terug!
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Gisteren voor het eerst bij Señora Rosa gegeten en na afloop plechtig afgesproken een recensie te schrijven.

Wij hebben met z'n vieren uitstekend gegeten hier. Señora Rosa laat je het echte Spanje proeven door uitstekend bereide gerechten geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel. De eigenaresse komt geregeld poolshoogte nemen om persoonlijk te "checken" of alle gasten het naar de zin hebben.

Voor ons was het de eerste keer hier, maar zeker niet de laatste!