Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,1
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Bij aankomst geen ontvangst. De entree oogt ook erg klein. Maar langs bar1 en bar 2 af lopend kom je in een grote ruimte met open keuken (leuk). Gekozen voor het chefs menu. Per gang worden 3 verschillende tapas gerechten gereserveerd. Hier zitten toppers tussen maar ook enkele mindere. Voor een chefs menu erg eenvoudige dingen zoals kipkluiven en spareribs. Bediening laat ook al te wensen over. De ene Spaanse serveerster doet erg haar best maar krijgt weinig hulp van haar collega en geen enkele van de barkeeper/eigenaar die ook geen enkele aandacht voor de klanten heeft.
Al met al viel wat tegen evenals de prijs. We vermoeden dat als Signora Rosa zelf aanwezig is de puntjes meer op de i staan.
Venus7 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op 28 september 2013 heeft mijn verloofde een verrassingsdiner geregeld bij Senora Rosa in Eindhoven. Eten was super maar vooral de service en dat zij de verrassingen zo foutloos hebben verzorgd, dat verdient zeker een dikke applaus. Door het aanzoek van mijn vriend was mijn dag goed begonnen en door het etentje bij Senora Rosa is onze dag-avond helemaal onvergetelijk geworden.
Bij deze wil ik het team van Senora Rosa ook erg bedanken voor een perfecte avond!

Liefs,

A & G
janhorlings .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Wow, wat hebben wij lekker gegeten hier!
Dit zijn geen tapa's maar allemaal heuse eersteklas mini-gerechtjes. Met 4 volwassenen en 2 kinderen lekkere gerechtjes van de kaart besteld. Wat een keuze! en allemaal even lekker. En de ontvangst en het advies van Senora Rosa waren zeer hartelijk.

Belofte maakt schuld senora Rosa, maar elk woord is waar. We hebben een heerlijke ontspannen en lekkere avond gehad. Bedankt en heel veel succes! Wij komen zeker nog eens terug!
Zohra .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Zojuist overheerlijk gegeten bij Señora Rosa. De tapas waren erg smakelijk (gamba's, inktvis en lamskoteletjes zijn onze favoriet)! De chocolademouse als toetje maakte het geheel af! De bediening was erg vriendelijk, het eten kwam spoedig dus al met al een geslaagde avond!! De ambiance in het restaurant is ook prima!!
Jorik W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Zojuist gegeten bij señora rosa. Niet voor de eerste keer en zeker ook niet voor de laatste keer. De ambiance is heel sfeervol en het eten is heerlijk. Mijn voorkeur gaat uit naar losse tapas bestellen. Hierdoor kun je het eten helemaal op je eigen wensen afstemmen. Wat ik zeker kan aanraden zijn de bonbons voor bij de koffie. Dit zijn stuk voor stuk kleine meesterwerken.
Gio B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Ik wilde met een bijzonder aangelegenheid voor het eerst bij haar in het restaurant gaan eten. EN OF ze het niet bijzonder had aangepakt. De keuze aan tapa's is groot, dat wij er voor kozen Senora Rosa ons te laten verrassen. Het begon al goed met de fles wijn, dat gelijk was aan onze eigen keuze:)

Met glunderende ogen hebben we om ons heen gekeken: het interieur, de eveneens genietende gasten, de hardwerkende en attente bediening EN ... Senora Rosa, zoals zij als "vrouwelijke kapitein" de passie en liefde voor haar zaak uitstraalt.
2niceguys .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Het eten is van uitstekende kwaliteit in een restaurant waar een leuke sfeer hangt, wel luidruchtig,maar toch de moeite waard.
Wel viel me op dat het mannelijk barpersoneel er ten opzichte van het overig personeel er erg onverzorgd bij liep.
mpmulders .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Er is al veel geschreven over dit geweldige restaurant. Wij gaan regelmatig uit eten en zijn normaliter kritisch. In dit geval heb ik geen enkele negatieve opmerking. Dit komt niet vaak voor bij de restaurants in Eindhoven. Wat kun je verwachten en maakt Señora Rosa zo speciaal: Het is een echt Spaans restaurant. De gerechten worden met liefde gepresenteerd en bereid, het zijn prachtig opgemaakte Spaanse lekkernijen. Als je voor de eerste keer komt, is het prima om je te laten verrassen door de Chef, kies dan voor het menu voor fijnproevers. Allerlei heerlijke hapjes, waar je je vingers bij kan aflikken. Veel mensen hebben ergens wel eens tapas gegeten, maar dat is geen vergelijk met Señora Rosa. Hier krijg je de tapas geserveerd, waarbij je ook echt het gevoel hebt in Spanje te eten. Kom je een volgende keer, kies dan zelf iets lekkers uit van de kaart. Mijn persoonlijke toppers zijn de Coquilles en Lamsvlees. De fijnproevers onder ons zullen hier een heerlijke ervaring opdoen. Maar ook mensen die normaliter niet kiezen voor Spaans, kom het toch maar eens proberen, je zult versteld staan!
Niet alleen het eten is belangrijk natuurlijk, de sfeer, bediening, en klantvriendelijkheid leveren een belangrijke bijdrage aan onze goede ervaring. Wat het afmaakt is de persoonlijke aandacht van Rosa, die het belangrijk vindt even te spreken met haar gasten, en of alles (oprecht) naar wens is. Je merkt ook dat de interesse oprecht is, en daar staat een vrouw die echt liefde voor haar vak heeft. Wat het zo mooi maakt, is dat dit gevoel ook wordt uitgestraald door haar personeel. Harde werkers, vriendelijk, flexibel en vrolijk.
Niet te vergeten haar wijnarrangement, die per seizoen wordt aangepast. Kortom, een top avond!
Goudstof .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Top, top, top! Net 2 weken terug uit Malaga en bij Rosa meteen de spaanse sfeer weer te pakken.

Uiterst vriendelijk personeel, waarvan een deel ook echt uit spanje, doet er alles aan om het je naar de zin te maken. De passie van de chef voor het spaanse eten, knalt van de borden.

Rosa zelf heeft voor al haar gasten een vriendelijk woord en een luisterend oor.

Verwacht geen stierenkoppen aan de muur maar een modern interieur met voldoende spaanse elementen. De akoestiek zou naar onze mening beter kunnen (was binnen iets rumoerig) maar daar wordt aan gewerkt werd ons verteld.

Hier geen standaard tapas maar kleine culinaire heerlijkheden waar het personeel vol enthousiasme over weet te vertellen.

Als deze roos tot volledige bloei komt kon het wel eens de mooiste van Nederland worden.

Fam. D

lisette16 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Via Iens gezocht naar een leuke en lekkere tapas bar om alvast in de vakantiestemming te komen. Gelukkig was er nog een tafeltje beschikbaar want dit hadden we niet willen missen. We hebben ons laten verrassen met het menu van de chef. Het was zeer divers en van zeer goede kwaliteit. Als voorbeeld mousse van gazpazzio, poepertjes gevuld met spinazie, biefstukje gevuld met ibericoham en tot slot een verrassend dessert van speculaas met ijs en aarbeiensiroop. De bediening was erg vriendelijk, betrokken en vertelden met enthousiastme over de gerechten. We komen hier zeker nog een keer terug.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Dit is geen doorsnee tapas bar, maar een echt Spaans restaurant. De gerechten worden met liefde gepresenteerd en bereid, prachtig opgemaakte Spaanse lekkernijen met een Mediterrane eenvoud.

De patatas bravas zijn fantastisch, geserveerd met een pikante aioli; hier had ik nog wel een tweede portie van gewild, ware het niet dat de eerste al zo groot en vullend was.
De Wereldsalade zag er oogstrelend uit, maar viel qua smaak wat tegen: net niet gare gegrilde aubergine, droge en saaie couscous, flauwe humus.
De specialiteit van de chef, gegrilde tonijn met foie gras, was ook weer prachtig opgemaakt; perfect gegrilde tonijn, maar voor de foie gras had je een vergrootglas nodig, en de combinatie met de tonijn ontging mij volledig.

De kaart is echt bedoeld om met vrienden een assortiment aan tapas te bestellen en samen te proeven en te genieten; als ik weer eens in de buurt ben, kom ik graag terug om meer hapjes te proberen.
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Voor de 2x hier gegeten. Vorige keer het menu gekozen, nu "losse" tappas besteld en dat heeft toch wel onze voorkeur. De tappas waren zeer smakelijk. Bedienend personeel kwam wat onervaren over, wel super vriendelijk. Aanrader!
Dylan G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Wauw wauw wauw wat heb ik lekker gegeten afgelopen vrijdag! Dat was de 3de keer dat ik bij Rosa ging eten. Voor gaande keren hadden we het menu van de chef. En nu kozen we de dingen zelf we hadden een special uit de keuken, het geheime Iberisch vlees! Dit was om je vork bij aftelikken. Ook de lams koteletten waren voor treffelijk. Zelf vond ik het biefstukje gevuld met Iberisch ham iets minder maar wel goed van kwaliteit. De bediening was super vriendelijk en konden lachen om een grapje en waren ook berijd alles van het menu uit teleggen. Ook de gastheer en gastvrouw waren geweldige mensen ze zijn vol lof over hun restaurant en je ziet het aan ze en je ziet het in het restaurant dat ze hun uiterste best doen voor goed eten en niet al te hogen prijs. Het taartje van de dag was een chocolade taart. Deze was voortreffelijk maar net iets te groot en de machtig dat ik hem helaas niet Helemaal op kreeg. Kortom voor mij was het super en ik zou het zeker aanraden voor mensen die culinair zijn. Ons zie je ook zeker terug. En normaals rosa Jos en al het personeel voor de lekkere gezellige en leuke avond! Grasias y hasta la proxima!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Toch maar weer eens geprobeerd (op aanraden van het Schrijversrestaurant) nadat de vorige eigenaren er een 'vr...'schuur van maakten. Wat een verrassing w.b. de kwaliteit van dit Tapas-restaurant. Zowel het menu van de chef (5 gangen + extraatje) als de apart gekozen tapas-gerechten waren heerlijk vers bereid uit goede producten. Eindelijk eens tapas die niet uit allerlei gefrituurde diepvriesproducten bestaan. Een leuke uitgebreide kaart met zowel vis - vegetarisch als uiteraard vleesgerechtjes. De enige welke -hoewel lekker- een beetje uit de toon vielen waren de veel te machtige en te grote toetjes. Graag hier nog wat extra aandacht aan, ook in opmaak.
Wat betreft de service startte de avond met een zware onvoldoende. Op de vraag of 2 x het menu van de chef besteld kon worden en 1 x het normale menu en 1 x gewone tapas was het antwoord kort en bondig 'nee', zonder verdere uitleg. Of het dan mogelijk was het menu van de chef 4 x te doen maar voor 1 persoon zonder vis, was het antwoord al even kortaf 'nee, de chef heeft alles van tevoren bepaald'.
Of we dan 2 x chef 'mochten' (je wilt de gastdame toch te vriend houden) en 2 x verschillende gerechtjes was het 'ja, maar de keuken kan geen rekening houden met het gelijk opdienen'.
Dan toch uitleg: 'Op de kaart staat dat het menu alleen in tweetallen kan'; onze opmerking dat dit toch echt alleen bij het menu van de chef staat vermeld: 'En toch is het zo'.
Kortom, we hebben ons maar overgegeven aan de grillen van het bedienend personeel in de veronderstelling dat het in Spanje mogelijk ook zo gaat.
De service is gedurende de avond echter van een magere 4 in een royale 7 veranderd toen de 2 Spaanse zussen zich ermee gingen bemoeien en uitbundig uitleg gaven, adviseerden en genoten van onze complimenten. Zoals het hoort.
Binnen het decor kun je je met wat goede wil in Spanje wanen. Het is gevarieerd ingericht waarbij van redelijk zittende banken tot Spartaans/Spanjaans houten stoelen. Mazzel die avond dat er geen grote luidruchtige groepen waren zodat we elkaar prima konden verstaan. Want het blijft natuurlijk een hele grote ruimte, maar lijkt toch veel beter rekening te houden dan vroeger met tweetjes en viertjes.
Kortom een aanrader.
Myrke .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
We hebben met een groep van 20 collega's bij Rosa gegeten, dit bleek toch echt niet te doen voor het schaarse personeel. (3 serveersters voor een overvolle zaak) Heel lang moeten wachten op de gerechten, water en wijn stond zo op tafel, de glazen om het water uit te drinken lieten een half uur op zich wachten, na 4 x gevraagd te hebben kregen we ze dan toch.
Een aantal gerechten, mn de vis waren niet warm genoeg. Niets van gezegd omdat we dan nog langer moesten wachten als het weer teruggehaald zou worden.
Veel betaald en met nog geen overdreven gevulde maag het restaurant verlaten om er nooit meer terug te komen.
Jammer, had er eerder wel prima gegeten.
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Met zussen verjaardag gevierd en super lekker gegeten! Fijn om tapas te delen om zo veel te kunnen proeven. Verschillende soorten zitjes en gezellige sfeer. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, de gerechten zijn namelijk "culinairder" dan ik dacht en erg vers. Bediening zeer vriendelijk en open.
Wendy1981 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Wat een aangename verrassing tijdens een heerlijk weekend in Eindhoven! Ontzettend genoten van onder andere de voortreffelijke tataki van zalm en de fijne sfeer. Ook de goede vlotte bediening en de persoonlijke aandacht van Rosa zelf is een groot pluspunt. Kortom, grote complimenten! Wij zullen vaak een excuus verzinnen om weer even langs Eindhoven te rijden om daar een vorkje mee te prikken bij Rosa. Bedankt voor de fantastische avond, liefs uit Amsterdam
Hvdgeest .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
op aanraden van vrienden zijn we hier met zn vieren gaan eten.
bij binnenkomst waren we verrast door de gezellige sfeer en de heerlijke geuren. het feit dat de mensen om ons heen duidelijk zaten te genieten, schepte hoge verwachtingen. na een warm welkom en het proeven van een heerlijke spaanse huiswijn werden al gauw stuk voor stuk heerlijke gerechten geserveerd, er werd op een mooie manier met smaken en kwaliteits producten gespeeld.
na vele spaanse restaurants te zijn afgeweest, eindelijk een goede authentieke gevonden
Ihagens .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Vorige week donderdag hier gegeten met mijn moeder wat tevens niet de eerste keer was en het beviel weer heel erg goed. Weer hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa die volgens mij al haar gasten herkent en er een leuk babbeltje mee maakt. Er hing een hele gezellige en échte Spaanse sfeer. Het eten was ook weer verrukkelijk, erg Tapas achtig maar ook zeker vernieuwend met geweldige smaak combinatie's die wij nog nooit eerder in een Tapas restaurant ervaren hadden. Zeker een geslaagde avond
Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
circa 3 weken geleden met vrienden bij Senora Rosa gegeten en wat een aangename verrassing was dat zeg. Echt voortreffelijk. Geen standaard tapas zoals je die bij de meeste andere Nederlandse 'tapasbars' aantreft maar heerlijke delicatesse hapjes. En heel leuk; echt Spaanse bediening.

Het 'levende' schilderij van de inktvis met het op de lucht bewegende vel van tonijn en het gestoofde konijn zijn 2 gerechten die me zeer zijn bijgebleven echter er was geen enkel gerecht waarvan ik zou zeggen mhwaaaaa. Nee echt alles was lekker. Omdat ik zelf geen toetjesman ben, zijn die altijd wat minder aan mij besteed echter die waren ook echt heerlijk.

De (huis)wijn was goed maar ook zeer betaalbaar. Eindhoven heeft er weer een heerlijk eetplekje bij. Ik hoop aanstaande dinsdag wederom te mogen gaan genieten bij Senora Rosa.