Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,1
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Gisteren voor het eerst bij Señora Rosa gegeten en na afloop plechtig afgesproken een recensie te schrijven.

Wij hebben met z'n vieren uitstekend gegeten hier. Señora Rosa laat je het echte Spanje proeven door uitstekend bereide gerechten geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel. De eigenaresse komt geregeld poolshoogte nemen om persoonlijk te "checken" of alle gasten het naar de zin hebben.

Voor ons was het de eerste keer hier, maar zeker niet de laatste!
Martijn_Josephine .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Via de "Iens" site bij restaurant Señora Rosa terecht gekomen, bedankt hiervoor!

Eten is voor ons gezin een echte hobby, van lokaal eethuisje tot een restaurant met meerdere sterren wij genieten als we geprikkeld worden door smaak, sfeer en enthousiasme van de bediening kortom kwaliteit en prijswaardigheid!

Restaurant "Señora Rosa" heeft ons meer dan blij verrast; de sfeer is casual en de bediening professioneel. In het gesprek met de bediening blijkt het "chefs menu" enigszins veilig en een allemansvriend te zijn, "wij willen graag de aparte gerechtjes" de eigenaresse "Rosa" wordt erbij geroepen en "menu Rosa" is geboren. Rosa kiest gerechtjes waarvan zij denkt dat zij bij jou passen, ik heb nog maar zelden zoiets geweldigs meegemaakt GEWELDIG...

Note: Menu Rosa staat niet op de kaart...!!! Ze hebben geen "tapas" maar mooie gerechtjes die zij "la raciones" noemt, dit zijn vrij vertaald; kleine porties om te delen...!!! Waarom geen 10 als waardering; dat komt simpelweg niet geloofwaardig over...!!!

Bart S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Afgelopen weekend zijn we gezellig gaan uiteten met zn tweeën. Na een aanrader van een vriend hebben we besloten om bij Senora Rosa te dineren en gelukkig hebben we dat ook gedaan want het was zeker een geslaagde avond. Meteen toen we binnen waren werden we verwelkomt door een vriendelijke jongeheer die ons leidde naar onze tafel, gelukkig hadden we gereserveerd want het was bekant vol. We werden door de menukaart geleid door de vriendelijke eigenaresse die ook af en toe langs kwam om te vragen of alles naar wens was. De volle restaurant zorgde voor een gezellige sfeer,en natuurlijk met de mooie decoraties voelde ik me eventjes in Spanje. Mijn Spaanse vriendin die veel van de Spaanse keuken afweet was zeer tevreden over de kwaliteit, diversiteit en de smaak van de gerechten en ik zelf vond het natuurlijk ook prima en vooral de rode wijn Corte Real ging zeer goed samen met het eten. Het is een zeer goede restaurant met lekkere en kwalitatieve eten en zeer vriendelijke, gastvrije en behulpzame personeel.
Lisa K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
?Gisteren na advies van een vriendin toch maar is met mijn vriend een keer bij Señora Rosa gaan eten. Ondanks dat er een grote groep zat werd er genoeg aandacht aan ons geschonken en werden we ook snel na binnenkomst geholpen. In eerste instantie waren we van plan om de menu del chef te bestellen maar na wat advies van de serveerster zijn we toch overgegaan naar losse tapas en dat omdat we dan zelf konden bepalen wat we wouden en hun konden ons dan ook advieseren. We hebben alles tegelijk besteld en werd door de serveerster in drie rondes gebracht zodat niet heel de tafel vol stond met eten.Het eten was ontzettend lekker met veel verschillende smaken en kleuren. Ook hebben wij Iberico vlees gehad (het beste stuk vlees van het varken) en ook dat was heerlijk bereid met warme kersen en gedroogde lotusbloem. Wat betreft de wijnen werden wij ook prima geinformeerd. Ik heb erg genoten van deze avond en zeker een aanrader!!!
Ebo D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Al weer een tijdje niet bij een Tapas restaurant geweest vanwege de vaak magere kwaliteit. Nog nooit hier geweest en ik was heugelijk verrast. Geen standaard tapas. Het was allemaal erg lekker. De bediening was leuk (Spaanse die 2 jaar in Nederland woont en al behoorlijk goed Nederlands spreekt). Ik kom zeker terug.
Enige minpunt... de huisgemaakt bonbons waren op (hoorden we achteraf) en de alternatieve waren zozo... Was geen match met het lekkere eigen gemaakte eten :)
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Deze week zijn we getrakteerd op een etentje bij Senora Rosa. Volgens onze gastheer en -dame moest het eten er erg goed zijn, ik vond het echter tegenvallen. We zaten aan een mooie, grote tafel en hoewel het restaurant zelf best sfeervol is, is het uitzicht op de overvolle parkeerplaats niet bepaald idyllisch. De bediening was op z'n Spaans en dus onverschillig. Er werd niet netjes in- en uitgeruimd en de lach was - zeker bij de eigenaresse - ook ver te zoeken. De zogenaamde tapas waren behoorlijke happen, die ook weinig samenhang vertoonden en weinig spectaculair waren. Ik vind het geen aanrader en zou hier ook niet snel teruggaan.
David R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Bij Senora Rosa heerlijk gegeten, we hadden gekozen voor Menu del Chef voor de fijnproevers a 32.50. Verrassende combinaties die goed bij elkaar pasten, niet de standaard tapas die je in veel restaurants krijgt.
Bediening prettig, maar niet helemaal op elkaar ingespeeld, echter het was niet storend. Er zijn tafeltjes die erg dicht op elkaar staan, echter ook tafeltjes met genoeg privacy.
Komen zeker terug.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
We zijn niet verwend of verwaand maar we zijn wel na 1uur vertrokken
Gerechtjes waren qua smaak prima maar echt veel te klein terwijl door de bediening word uitgelegd dat elk gerecht voor 4 personen zou zijn
De bestelde hamburger zou voor 2 personen zijn kostprijs 6,95 euro diameter ongeveer 4 centimeter en het gehakt was erg droog
Het opnemen van de bestelling duurde ook erg lang de jongeman was erg vriendelijk de dame was erg kortaf zeker toen we te kennen gaven dat we niet tevreden waren.
Het afrekenen was ook een aanfluiting de prijs was al erg hoog maar er zaten ipv pepermuntjes 3 koffiekoekjes bij beetje vreemd we waren met 4 personen
Al met al we zijn honger naar de snackbar gegaan.
Zeker geen aanrader!!!!!!!!!
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Valentijnsdag en dan zonder reservering toch ergens binnen lopen. Het is te verwachten dat er nog wel een plaatje is als je vroeg bent omdat je naar een theatervoorstelling gaat na het eten, maar toch was de ontvangst niet helemaal goed. Toen we aangaven met een uurtje weer buiten te zullen staan werd er actie ondernomen, maar nog voor de serveerster terug was, kwam Rosa zelf zeggen dat we aan de bar konden plaatsnemen. Leuk!
Terwijl we ons settelden kwam de ober al vragen of we de Valentijnsaperitief wilden en hierna kwam weer iemand anders onze bestellingen opnemen. Begrijpelijk, gezien onze plaats in het restaurant en de drukte. Het gaf ons een mooi inzicht in hoe het hier werkt en er werden geen fouten gemaakt, buiten dat we zagen dat barman Jos minder blij werd van de manier van werken.
We hebben heerlijk gegeten, verrassende tapas die vlot genoeg geserveerd werden om ook nog onze voorstelling te kunnen halen. We waren graag nog teruggekomen voor het dessert, maar helaas blijft de keuken daar niet lang genoeg voor open. We moeten dus nog een keer terug :-)
Ola, Angelique
Graag wil ik je langs deze weg bedanken voor je recensie.
Een mooie en eerlijke recensie waar we erg blij mee zijn en weer wat van opsteken/leren. Het toetje houd je tegoed van het huis, als bedankje voor de recentie. (wel even melden bij rervering ) . tot ziens Team Señora Rosa.

Reactie van proever:

Dankjewel voor weer een heerlijke avond! Warme ontvangst, zowel met Jos als Rosa een leuk gesprekje aan tafel en aan de bar en wederom heerlijk eten.
We komen heel graag nog eens langs!
Drago .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Met zes personen gaan eten op een vrijdag avond. Het hele restaurant was vol toen wij binnen kwamen. Aangezien het tapas zijn hebben we veel verschillende gerechtjes gehad. De gerechtjes varieerde heel erg van kwaliteit. Dit is echt ontzettend jammer want, zo hebben we enkele heerlijke hapjes (zoals de combinatie van varkensvlees) gehad maar ook erg onsmakelijke hapjes (zoals de inktvis, absoluut niet zoals je hem mag verwachten in een tapas restaurant). De service was erg slecht. De dame die ons hielp had er zichtbaar geen zin in. We hadden de eerste ronde besteld, hiervan kwamen gespreid enkele hapjes op tafel. We wilde eigenlijk onze vorige ronde bestellen, maar we zouden nog twee hapjes krijgen, toen we na ruim drie kwartier hiernaar vroegen, zei de dame van de bediening dat ze het na ging vragen aan de keuken. Vervolgens kwam een andere medewerkster vertellen dat ze dat gerechtje al maanden niet meer serveren. Erg raar, zeker omdat het op de kaart staat en we het ook gewoon besteld hebben zonder dat er iets bij gezegd werd. Vervolgens wilden we de tweede ronde bestellen. Uiteraard kozen we de lekkerste gerechtjes uit de eerste ronde nogmaals. Helaas waren er toen twee al uitverkocht.
Decor is leuk, echt typisch spaans en mede door de drukte een gezellige sfeer.
Het verbaasd mij dat U nu pas reageerd i.p.v. iets na 7 februari. Wij kunnen dan ook niets met z'n recensie. Wij zouden U dan ook willen adviseren eerder recensies te schrijven, zodat een restaurant er iets mee kan. Dit heeft zo geen nut behalve het effect van een late trap na.

Reactie van proever:

jammer van u ongastvrije reactie. De bedoeling van de website is dat gasten hun ervaringen delen. Mijn ervaring was prima want we hadden een leuke avond helaas gingen er bij onze tafel dingen niet goed Het delen van mijn ervaring is absoluut geen trap na, ik denk dat u er altijd iets mee kunt

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte Drago, . Een directe reactie aan mij (het liefst ter plekke) daar kunnen we direct op inspelen. In de periode waarin dit speelde (3 mnd terug) werkte er een andere Chef in de keuken. Door reacties van andere gasten Toen is deze vervangen. Daar hebben we wel wat mee gedaan. & Ongastvrij??
John V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Señora Rosa is een leuk en vlot Spaans restaurant. Goede en aardige bediening. Aardige bijkomstigheid is dat het personeel daadwerkelijk uit Spanje afkomstig is. De gerechten zijn zorgzaam samengesteld.
Het restaurant is ideaal voor zowel grote groepen als voor met zijn tweeën. Zeker de moeite waard!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Gisteren met in totaal 9 collega's gaan eten bij Rosa. Bij de reservering al aangegeven dat er twee collega's met een (meerdere) voedselallergie(n) in ons midden zijn en hier werd door zowel de bediening als de keuken zeer goed op ingespeeld. Alles werd vooraf tot 3x gecontroleerd om te voorkomen dat men iets zou missen. We werden geplaatst aan de grote hoge tafel midden in het restaurant. Ideaal wanneer je met een grotere groep bent.
We hebben gekozen voor het menu van de chef, de gerechten waren verrassend en van zeer goede kwaliteit. Voor de collega's met voedsel allergie werden aparte bordjes gebracht om kruisbestuiving te voorkomen. Het leuke van het menu van de chef is dat je net die gerechten krijgt die je normaal gesproken niet zou bestellen omdat je ze simpelweg niet kent. De porties waren ruim voldoende en de opmaak op de borden en schaaltjes was zoals dat bij tapas hoort simpel maar speels.
De bediening was speels, maar zeer attent en klantgericht.
Rosa bedankt voor je gastvrijheid, flexibiliteit en inzet, we komen zeker nog een keer terug!
ilse1973 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Met mijn vriendinnen heb ik hier heerlijk gegeten. Gezellige ambiance, aardig personeel en een voortreffelijke kaart met originele tapas gerechten. Het menu van de chef was goed, verrassend en ruim voldoende. De porties zijn sowieso ruim, dus ook prettig om te delen. Ik ga zeker nog een keer terug.
Leonard J.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Via horen zeggen, dat in Eindhoven een goed Spaans restaurant is. Er heen getogen. Het bedrijf heeft twee ingangen, die me wat rommelig overkwamen...tafeltje aan hetvraam genomen. Leuk om in de open keuken te kijken, jammer dat de entourage in een te kantoorachtig gebouw zit, waardoor het moeilijk is om echt gezellige sfeer te creëren. We hebben ons laten verrassen met het eten. Qua smaak prima, soms wat vlak. Presentatie op bord mooi, bediening goed, maar onderbezet, waardoor te weinig aandacht voor ons als gast. Wel leuk de diverse Spaanse thematisering.
Corien V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Gisteren een heerlijke Sinterklaasavond gehad bij Señora Rosa en haar medewerkers. Ze hebben ons verwend met veelal onbekende tapas die heerlijk smaakten. Het waren zeker niet alleen de bekende tapas die we kennen van andere restaurants. Steeds werd goed uitgelegd wat we voorgeschoteld kregen. Ook de wijn smaakte uitstekend. Voor ons gevoel hebben Rosa en haar werknemers ons het echte Spanje laten proeven. Klein minpuntje was dat de gerechtjes in hoog tempo werden geserveerd en omdat we de hele avond wilden tafelen hebben we wat te veel gegeten, maar alles smaakte prima.
Beppie V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Vrijdagavond 29 november zijn wij met een groep van 15 personen gaan eten bij Señora Rosa. Bij het reserveren kregen we de Messa Real aangeboden, een mooie grote houten tafel in het midden van de zaak waar we met z'n allen omheen pasten. Toen wij binnen kwamen om 19.30 uur waren alle tafels al bezet. Er hing een erg gezellige sfeer!!! We hebben Rosa de vrije hand gegeven en kregen de lekkerste hapjes voorgeschoteld, het was echt overheerlijk!! Vlees, vis , kip, konijn, gegrilde groenten, geweldige grote gamba's, bijzondere sausjes, zoete aardappel bij het vlees, niet te vergeten het Iberico varkensvlees met kersen en rozijnensaus waren om te smullen, evenals het konijn!!! We hebben de hele avond gegeten, er werd voortdurend aangevuld. We hebben zelf aan moeten geven dat het genoeg was omdat we jammer genoeg vol zaten!!! Ook de toetjes waren heel bijzonder en vooral heel lekker!!! Het was een zeer geslaagde avond, voor een hele goede prijs!!! Een echte aanrader!!!
senor .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Gisteren met 8 personen, waaronder 2 kinderen, fantastisch lekkere tapas gegeten bij Senora Rosa. Hier serveren ze de echte spaanse tapas! En heel veel variatie.
Rosa heeft ons perfect geadviseerd en we waren dan ook aangenaam verrast.!
Rosa en personeel bedankt. Jullie waren allemaal geweldig.
We zijn hier zeker niet voor de laatste keer geweest, dus: tot volgende keer!

Fam. Smits , Sint Oedenrode
Twinbug .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Iedere keer verbaas ik me er weer over wat de chefkok weer heeft bedacht. Het 3 gangen 'Menu del Casa' had wederom onze voorkeur want het is iedere keer weer een originele en aangename verrassing. Zo ook deze keer. De 1e ronde drankjes duurde net ietsje langer, maar het was dan erg druk en daarom ook geen probleem. Opvallend waren de Gambas Al Ron, gambas in een voortreffelijke rum-saus, nog nooit van gehoord maar erg lekker. De bediening was attent, vrolijk, enthousiast en speelde goed op de situatie in, (we wilden op een bepaalde tijd weer kunnen vertrekken), en heeft alle gangen netjes en op tijd uitgeserveerd.
Kortom, een zeer geslaagde avond, uitermate lekker gegeten voor een schappelijke prijs.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Senora Rosa. Lekker tapas menu van het huis met wijnarrangement in informele sfeer en heerlijke ambiance. Vleugje Spanje in Nederland. Zeker voor herhaling vatbaar.
bourgondier99 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Ik vond het verschrikkelijk. We moesten lang wachten op het eten en dat terwijl ze ons vroegen of we onze volgende gang kort op elkaar wilden! Het personeel werkt langs elkaar heen (wordt 2x gevraagd of je al besteld hebt, 2 verschillende obers komen met menu kaarten omdat ze denken dat we die nog niet hebben). Wij hebben het 'goedkoopste' menu van de chef besteld. Geef je vooraf aan dat je zwanger bent, krijg je nog deels rauw vlees!! Komen ze terug met een zwart stuk saltimbocca.
Het eten was niet lekker (1 ronde alleen maar vlees. Wij eten er thuis altijd aardappels oid bij. Daarnaast houd ik niet van lam en spareribs), soms was het eten te koud en bovendien te weinig. Wij gingen met honger naar huis.
De setting was niet ideaal, je hebt nul privacy en zit heel dicht op het tafeltje naast je.
Echt nooit meer Señora Rosa voor ons. BAH.