Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Gisteravond bij Senora Rosa gegeten.
Ondanks dat het niet druk was, vonden wij het toch gezellig. De bediening was prima, correct, vriendelijk en de serveerster was attent en alert. De gerechten waren overheerlijk, vers, mooi opgediend en met liefde gemaakt. Voor ons was er 1 minpuntje. Het was er niet warm. De verwarming stond wel aan maar doordat het niet behaaglijk was in het restaurant komen wij graag in de zomer een keer terug. Verder was het top !!
Léon T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Altijd top kwaliteit en overheerlijke smaken! Het is werkelijk een genot om hier te eten :D:D. Senora rosa is dan ook bij uitstek dé locatie waar wij iets gaan eten wanneer we zin hebben in een ware smaaksensatie! Door heerlijke traditionele en eigenzinnige tapas met daarbij de live muziek en gezellige sfeer kun je heerlijk genieten van deze mooie spaanse specialiteiten.
marcfrijns .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Vandaag voor het eerst gegeten bij Senora Rosa. Blij verrast over dit heerlijke tapas restaurant. Lekkere tapas met mooi opgemaakte gerechten en hele goede kwaliteit. Alle tapas smaakten heerlijk. Vriendelijke bediening en (op zondag) leuke live muziek.

We komen zeker nog een keer terug om te genieten van het heerlijke eten.
Marleen en Theo V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Na een lange tijd afgelopen woensdag weer eens gegeten bij Rosa. Wat een feestje was het weer! We kozen voor het Menu de Chef omdat het uit de kaart zo moeilijk kiezen is. Na een gazpacco van komkommer verschenen er twee gangen met elk drie gerechten; vis, vlees en vegetarisch. Het mag dan een tapas restaurant heten maar dat slaat alleen op het formaat van de gerechten. Denk niet aan de gebruikelijke tapas, dit is echt culinair genieten! Rode mul, stoof van lam, entrecote, zalmbonbon, guacamole met paprika en alles even heerlijk. De bediening is prima en Rosa nog steeds een hele goede gastvrouw. Het dessert was een heerlijke afsluiter; kaneelijs, rode vruchtjes, caramelsaus onderin en een schuim van crema Catalane.

We hebben genoten en het leuke is dat de delicatessenwinkel die ze ook heeft en het restaurant echt heel verschillend van aanbod zijn. Maar beiden zijn en blijven erg goed.

Tot snel en succes met de tapas wedstrijd in oktober Rosa, je gaat ongetwijfeld weer hoog scoren!
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Gisteren een hapje gaan eten bij senora Rosa. Zeer gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten! Smaakvol opgemaakte borden, kwaliteit super. Sangria is een aanrader net als het toetje van de chef (Björn bedankt voor het maken van dit genotsmomentje, Teun bedankt voor het aanraden en de gastvrije bediening).
Wij komen weer eens terug!

Het was ook een genoegeney jullie kennis te maken. Wat hebben we in de afdronk een gezellige avond gehad samen. Hartelijk dank hiervoor en graag tot ziens bij Señora Rosa
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Geweldig leuk en goed restaurant.
Mooie orginele Spaanse gerechten in een modern jasje en mooi opgediend.
De sfeer is erg gezellig en de bediening goed en erg gemoedelijk.
Het fijne is dat je fijn de tijd kunt nemen om te genieten van de sfeer het eten maar ook van je gezelschap omdat je heerlijk een hele avond kunt tafelen.
Fijn meerder gangen van allerlei lekkere gerechten in een rustig tempo opgediend en tussendoor mooi tijd om even buiten een luchtje te scheppen .
Alles wat we deze avond hebben gegeten was erg lekker maar als je gaat ,zeker toetje 41 ( soort cake met heerlijke vulling van pistache en een soort room, met ijs en vruchten als garnering) nemen. Lust voor oog en tong.

En ja , ook als het buiten erg heet is kun je hier heerlijk vertoeven aangezien de AIRCONDITIONING ervoor zorgt dat u toch kunt genieten van de lekkere gerechten zonder dat u oververhit raakt.

Hierbij mijn dank aan señora Rosa en haar mensen voor het heerlijke eten en gezellige avond.

Ook nog leuk om te melden indien u gaat, tweemaal in de week speelt een erg goede zanger/gitarist fijne Spaanse muziek zonder dat het opdringerig is.
Karmen .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Senora Rosa. Het ene gerechtje nog verrassender dan het andere. Ook het wijnarrangement is een echte aanrader bij het tapasmenu van de Chef. Goed op elkaar afgestemd! Wij gaan hier zeker nog eens terug!
sylklerks .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Voor een familie uitje waren we bij Señora Rosa. We werden zeer gastvrij onthaald in dit pas gerenoveerde restaurant met zijn gezellige sfeer. Zelf ben ik niet zo dol op tapas omdat ik meestal met honger weer naar huis ga. Dat is bij Senora Rosa zeker niet het geval! Mooie porties en van goede kwaliteit. We hebben veel gerechten geproefd die avond voor mij waren de Atun, Iberisch zwijn en Gambas de toppers maar de andere tapas waren ook zeer de moeite waard! Dank voor de gezellige avond!
Richard E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteren heb ik samen met mijn vriending gegeten bij Senora Rosa. Vooraf wisten wij eigenlijk niet echt wat we konden verwachten en hoe groot de porties zouden zijn. Na dit even gevraagd te hebben wisten we dat we van meerdere gerechten konden gaan genieten. We begonnen met een voorafje van Pata Negra en brood met aioli. Wat was deze ham zalig! Het smolt bijna weg in de mond.

Daarna verschillende gerechten besteld waaronder Patatas Bravas, gevulde puntpaprika's, quiche, een gerecht met varkensvlees en als afsluiter de guacamole genomen. Stuk voor stuk overheerlijke gerechten. Je proeft gewoon dat de kok alles met liefde bereid! Hulde.

Wij komen hier zeker nog eens terug!
Bart Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Wat een leuk restaurant,we hebben ons gisteren heerlijk culinair laten verwennen
Prijs kwaliteit verhouding is perfect
Super leuke bediening ,mooie inrichting
gewoon helemaal goed
dank je wel voor de leuke avond
Bart en jacqueline Moser
Hartelijk dank voor uw recensie, wij waarderen dit zeer, ook onze chef kon uw persoonlijk compliment zeer waarderen. tot gauw.
Team Señora Rosa
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zoals vaker weer heerlijk gegeten hier. Terwijl we kozen wat we wilden eten alvast genoten van wat brood met heerlijke aïoli en de ham die werd aanbevolen. Prima start! Daarna 2 visgerechten (zalm gaudi had wat mij betreft wel nóg spannender gemogen, tonijn was heerlijk!) en daarna de paddestoelen met zeewier (geweldig!) en varken met een mooie mosterdsaus en zoet van kersen. Prima!
Hooguit dat we wat last hadden van een gezelschap dat het zó gezellig had met zijn vijven dat uiteindelijk het hele restaurant naar hen zat te kijken. Op dat moment wordt helder dat de akoestiek toch wel behoorlijk slecht is als de zaak vol zit. Fijn voor Rosa, net iets minder als je gewoon ook met elkaar rustig wilt kunnen praten. Maar wie let daarop als je zo lekker kunt eten?
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Gekozen voor het DEGUSTACION MENU DE LA CASA. Dit bleek een goede keus. Heerlijke kleine gerechten goed op elkaar afgestemd. Helaas werden een aantal (warme) gerechten te koud geserveerd maar dit werd perfect opgelost. Ook de gekozen huiswijn (rood en later ook wit) was perfect. Het (jonge) personeel was vriendelijk en behulpzaam
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Senora Rosa is een kindvriendelijk restaurant met en een vlotte bediening. Het eten is prettig op smaak en ademt de liefde voor het koken uit in gerechten als secreto Ibérico & Salmón Gaudi.
Een minpunt voor ons is wel dat dieren hier duidelijk op de tweede plaats komen. Eendenlever serveren, hoe lekker het ook is, kan echt niet meer. Vandaar de 6.
Milan M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Afgelopen weekend ging ik samen met mijn vrinden een weekendje naar Eindhoven. Bij liepen we langs Senora Rosa. We gingen naar binnen en de sfeer sprak ons gelijk aan. We werden leuk ontvang. Ik was heel verrast over de keuze uit de gerechten. Hele snelle bediening. Wij hebben echt genoten de avond eten.
beaupeau .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Mijn echtgenoot en ik hebben genoten van het etentje bij Rosa. Wij komen regelmatig in dit mooie, stijlvolle, trendy Spaans restaurant.
De bediening is altijd erg vriendelijk. Rosa is een uitstekende gastvrouw en houdt nauwlettend in de gaten of haar gasten het erg naar hun zin hebben. Ze is een warme persoonlijkheid, het voelt als familie.
Wij bestellen regelmatig Menu del Chef. Het verrassende is dat dit menu steeds varieert. Op de kleine plateaus worden de gerechten stijlvol gepresenteerd.
Een lust voor het oog. Alles is heerlijk vers en puur Spaans, met liefde en passie bereid en dat proef je !
Na veel tapasrestaurants in het centrum van Eindhoven bezocht te hebben, zijn deze totaal niet te vergelijken met Rosa. Rosa is UNIEK !!

Kortom: Rosa, tot gauw !
Fpv89 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Gisteren samen met mijn vriendin hier wezen eten, voornamelijk wegens de goede recensies en aanbevelingen van vrienden. Het eten is echt niks op aan te merken, heerlijk gegeten met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De gerechten zijn volledig en er worden verschillende verrassende smaken gecombineerd. We hebben gekozen voor het menu van de chef, 4 gangen en geen idee wat we zouden krijgen. Het menu was daar een beetje onduidelijk in, gezien er de keuze leek tussen 3 of 4 gangen. Bij navraag bleek het uit 4 gangen te bestaan, incl. aperitief. De porties zijn ruim bemeten, de 3e gang kregen we niet op.

Daar begint eigenlijk het enige aandachtspunt, de bediening. Ik vond er weinig enthousiasme vanaf stralen, en je kreeg niet echt het gevoel welkom te zijn als klant. Je zou verwachten dat er tussendoor gevraagd werd of de volgende gang geserveerd moet worden, zeker als je ziet dat je gasten eigenlijk pas net klaar zijn met de vorige gang. We waren nog redelijk voldaan en hadden net onze laatste hap op of de volgende gang stond alweer klaar. Petje af voor de snelheid van de keuken (was ook geen drukke avond) maar even gezellig zitten is er dan niet bij. En het is zonde van het eten wat dan namelijk koud wordt. De uitleg van eten was minimaal en met weinig passie gebracht, terwijl de chefs duidelijk verstand hadden van hun vak. Zonde dat dit niet wordt overgebracht.

Alles bij elkaar zeker een goede avond gehad en aanrader, maar dan wel liever op een dag wanneer de eigenaar er zelf ook is. Hopelijk straalt de bediening dan wat meer.
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Ikzelf en vier collega's waarmee ik de personeelsvereniging vertegenwoordig van ons bedrijf ACA Retail Bv te Eindhoven, heb ik voorgesteld om hier een hapje te gaan eten. Wat mijzelf betreft spreekt het Spaanse land, het Spaanse eten en uiteraard de taal mij enorm aan. Bij binnenkomst heerst er ondanks de ruime opzet een prettige sfeer en het interieur is mooi aangekleed, verzorgd en netjes. We zijn netjes en hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa en krijgen een prima plaatsje in haar restaurant. Nadat we ons drankje aangeboden hebben gekregen hebben we direct aangegeven te willen kiezen voor het 'menu del Chef'. Vervolgens wordt door de attente en beleefde bediening uitgelegd wat dit menu inhoudt en bestaat uit 3 gangen.
Met het voorgerecht worden diverse kleine gerechten neergezet, allen perfect gepresenteerd en met zorg bereid. Dat geldt ook voor de hoofdgerechten en het dessert. Na afloop van het diner heb ik mijn collega's gevraagd naar hun mening over het gehele plaatje, en zij konden niets anders zeggen dan dat het overheerlijk en fantastisch was. Kortom, zeker een ervaring die wij met de overige collega's van ons bedrijf willen delen. De bedoeling is hier met het bedrijf vlak voor de zomer een hapje te gaan eten. Eigenaresse Rosa is na afloop bij ons aan tafel komen zitten en heeft op een hele enthousiaste wijze het verhaal verteld achter haar restaurant. Ook vertelde ze dat er plannen zijn om het huidige interieur aan te pakken en te perfectioneren. Vervolgens hebben wij onze plannen besproken om met een grote groep collega's te komen eten. Hiervoor heeft ze diverse tips gegeven en gezegd dat ze graag mee wil denken aan een samengesteld menu voor ons bedrijf (verwachting is met minimaal 50-60 mensen te komen eten). Maar ook privé zal ik zeker nog terugkomen hier!
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Op basis van de zeer goede recensies hier gisteravond met ons tweetjes uit eten geweest. Bij binnenkomst viel ons direct het mooie decor op. Naast ons drankje kregen we heerlijk brood met aioli en olijfjes. Daarbij bestelden we een lekkere ham! We dachten dit gaat super worden...

We kozen allebei voor de "degustacion de tapas del chef" in vijf gangen. We begonnen met een amuse (die later onderdeel bleek te zijn van de vijf gangen), deze coquille met een lekker sausje was heerlijk.

Daarna volgden de eerste tapas; drie bordjes met vegetarische tapas. Op zich lekker, maar de halve kilo aardappeltjes waren toch wel iets te veel. De derde gang was kabeljauw met daarop een garnaaltje. Er zat ook een kop van een garnaal bij, maar die behoorde overduidelijk niet bij de garnaal die wij moesten opeten. Die ik overigens niet heb opgegeten. Garnalen zijn heerlijk, mits deze knapperig van buiten zijn en sappig van binnen. Deze garnaal was een papje...

Hierna volgde nog een stukje hertenvlees op couscous. De couscous was lekker maar het hert was veelste droog. Als toetje volgde een amandel cakeje met chocoloade mouse. Doordat we al erg vol zaten was dit nog een hele opgave. Liever had ik gezien dat het cakekje iets kleiner was, iets minder chocolade mouse en misschien een bolletje ijs. Allemaal net iets subtieler.

We hadden gehoopt dat het meerdere rondes van kleine gerechtjes waren. Op de vegetarische ronde na, waren het nu meerdere rondes met steeds één gerecht. De bediening was vriendelijk, netjes en attent.
Kerstin T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Gister heerlijk gegeten bij senora rosa. Het zijn niet de standaard tapas maar kleine bijzondere gerechten waar ik zeker nog een keer voor terug kom! Echte aanraders zijn de coquilles en de tonijn tataki. Het eten is aan de prijs maar door de kwaliteit en perfecte bereiding is het het meer dan waard. Een erg leuke bijkomstigheid, op donderdag en zondag is er live muziek, maakt het helemaal af!
postlex .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Señora Rosa in het centrum van Eindhoven is een uitstekend Spaans restaurant met een goede sfeer en bediening. De gerechten zijn vaak creatieve en mooi opgediende versies van klassieke gerechten en tapas. Aanrader.