Meer informatie over restaurant Senora Rosa

Dinsdag t/m zondag 16:00 - 00:00

9,2
sylklerks .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Voor een familie uitje waren we bij Señora Rosa. We werden zeer gastvrij onthaald in dit pas gerenoveerde restaurant met zijn gezellige sfeer. Zelf ben ik niet zo dol op tapas omdat ik meestal met honger weer naar huis ga. Dat is bij Senora Rosa zeker niet het geval! Mooie porties en van goede kwaliteit. We hebben veel gerechten geproefd die avond voor mij waren de Atun, Iberisch zwijn en Gambas de toppers maar de andere tapas waren ook zeer de moeite waard! Dank voor de gezellige avond!
Richard E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteren heb ik samen met mijn vriending gegeten bij Senora Rosa. Vooraf wisten wij eigenlijk niet echt wat we konden verwachten en hoe groot de porties zouden zijn. Na dit even gevraagd te hebben wisten we dat we van meerdere gerechten konden gaan genieten. We begonnen met een voorafje van Pata Negra en brood met aioli. Wat was deze ham zalig! Het smolt bijna weg in de mond.

Daarna verschillende gerechten besteld waaronder Patatas Bravas, gevulde puntpaprika's, quiche, een gerecht met varkensvlees en als afsluiter de guacamole genomen. Stuk voor stuk overheerlijke gerechten. Je proeft gewoon dat de kok alles met liefde bereid! Hulde.

Wij komen hier zeker nog eens terug!
Bart Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Wat een leuk restaurant,we hebben ons gisteren heerlijk culinair laten verwennen
Prijs kwaliteit verhouding is perfect
Super leuke bediening ,mooie inrichting
gewoon helemaal goed
dank je wel voor de leuke avond
Bart en jacqueline Moser
Hartelijk dank voor uw recensie, wij waarderen dit zeer, ook onze chef kon uw persoonlijk compliment zeer waarderen. tot gauw.
Team Señora Rosa
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zoals vaker weer heerlijk gegeten hier. Terwijl we kozen wat we wilden eten alvast genoten van wat brood met heerlijke aïoli en de ham die werd aanbevolen. Prima start! Daarna 2 visgerechten (zalm gaudi had wat mij betreft wel nóg spannender gemogen, tonijn was heerlijk!) en daarna de paddestoelen met zeewier (geweldig!) en varken met een mooie mosterdsaus en zoet van kersen. Prima!
Hooguit dat we wat last hadden van een gezelschap dat het zó gezellig had met zijn vijven dat uiteindelijk het hele restaurant naar hen zat te kijken. Op dat moment wordt helder dat de akoestiek toch wel behoorlijk slecht is als de zaak vol zit. Fijn voor Rosa, net iets minder als je gewoon ook met elkaar rustig wilt kunnen praten. Maar wie let daarop als je zo lekker kunt eten?
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Gekozen voor het DEGUSTACION MENU DE LA CASA. Dit bleek een goede keus. Heerlijke kleine gerechten goed op elkaar afgestemd. Helaas werden een aantal (warme) gerechten te koud geserveerd maar dit werd perfect opgelost. Ook de gekozen huiswijn (rood en later ook wit) was perfect. Het (jonge) personeel was vriendelijk en behulpzaam
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Senora Rosa is een kindvriendelijk restaurant met en een vlotte bediening. Het eten is prettig op smaak en ademt de liefde voor het koken uit in gerechten als secreto Ibérico & Salmón Gaudi.
Een minpunt voor ons is wel dat dieren hier duidelijk op de tweede plaats komen. Eendenlever serveren, hoe lekker het ook is, kan echt niet meer. Vandaar de 6.
Milan M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Afgelopen weekend ging ik samen met mijn vrinden een weekendje naar Eindhoven. Bij liepen we langs Senora Rosa. We gingen naar binnen en de sfeer sprak ons gelijk aan. We werden leuk ontvang. Ik was heel verrast over de keuze uit de gerechten. Hele snelle bediening. Wij hebben echt genoten de avond eten.
beaupeau .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Mijn echtgenoot en ik hebben genoten van het etentje bij Rosa. Wij komen regelmatig in dit mooie, stijlvolle, trendy Spaans restaurant.
De bediening is altijd erg vriendelijk. Rosa is een uitstekende gastvrouw en houdt nauwlettend in de gaten of haar gasten het erg naar hun zin hebben. Ze is een warme persoonlijkheid, het voelt als familie.
Wij bestellen regelmatig Menu del Chef. Het verrassende is dat dit menu steeds varieert. Op de kleine plateaus worden de gerechten stijlvol gepresenteerd.
Een lust voor het oog. Alles is heerlijk vers en puur Spaans, met liefde en passie bereid en dat proef je !
Na veel tapasrestaurants in het centrum van Eindhoven bezocht te hebben, zijn deze totaal niet te vergelijken met Rosa. Rosa is UNIEK !!

Kortom: Rosa, tot gauw !
Fpv89 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Gisteren samen met mijn vriendin hier wezen eten, voornamelijk wegens de goede recensies en aanbevelingen van vrienden. Het eten is echt niks op aan te merken, heerlijk gegeten met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De gerechten zijn volledig en er worden verschillende verrassende smaken gecombineerd. We hebben gekozen voor het menu van de chef, 4 gangen en geen idee wat we zouden krijgen. Het menu was daar een beetje onduidelijk in, gezien er de keuze leek tussen 3 of 4 gangen. Bij navraag bleek het uit 4 gangen te bestaan, incl. aperitief. De porties zijn ruim bemeten, de 3e gang kregen we niet op.

Daar begint eigenlijk het enige aandachtspunt, de bediening. Ik vond er weinig enthousiasme vanaf stralen, en je kreeg niet echt het gevoel welkom te zijn als klant. Je zou verwachten dat er tussendoor gevraagd werd of de volgende gang geserveerd moet worden, zeker als je ziet dat je gasten eigenlijk pas net klaar zijn met de vorige gang. We waren nog redelijk voldaan en hadden net onze laatste hap op of de volgende gang stond alweer klaar. Petje af voor de snelheid van de keuken (was ook geen drukke avond) maar even gezellig zitten is er dan niet bij. En het is zonde van het eten wat dan namelijk koud wordt. De uitleg van eten was minimaal en met weinig passie gebracht, terwijl de chefs duidelijk verstand hadden van hun vak. Zonde dat dit niet wordt overgebracht.

Alles bij elkaar zeker een goede avond gehad en aanrader, maar dan wel liever op een dag wanneer de eigenaar er zelf ook is. Hopelijk straalt de bediening dan wat meer.
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Ikzelf en vier collega's waarmee ik de personeelsvereniging vertegenwoordig van ons bedrijf ACA Retail Bv te Eindhoven, heb ik voorgesteld om hier een hapje te gaan eten. Wat mijzelf betreft spreekt het Spaanse land, het Spaanse eten en uiteraard de taal mij enorm aan. Bij binnenkomst heerst er ondanks de ruime opzet een prettige sfeer en het interieur is mooi aangekleed, verzorgd en netjes. We zijn netjes en hartelijk ontvangen door de eigenaresse Rosa en krijgen een prima plaatsje in haar restaurant. Nadat we ons drankje aangeboden hebben gekregen hebben we direct aangegeven te willen kiezen voor het 'menu del Chef'. Vervolgens wordt door de attente en beleefde bediening uitgelegd wat dit menu inhoudt en bestaat uit 3 gangen.
Met het voorgerecht worden diverse kleine gerechten neergezet, allen perfect gepresenteerd en met zorg bereid. Dat geldt ook voor de hoofdgerechten en het dessert. Na afloop van het diner heb ik mijn collega's gevraagd naar hun mening over het gehele plaatje, en zij konden niets anders zeggen dan dat het overheerlijk en fantastisch was. Kortom, zeker een ervaring die wij met de overige collega's van ons bedrijf willen delen. De bedoeling is hier met het bedrijf vlak voor de zomer een hapje te gaan eten. Eigenaresse Rosa is na afloop bij ons aan tafel komen zitten en heeft op een hele enthousiaste wijze het verhaal verteld achter haar restaurant. Ook vertelde ze dat er plannen zijn om het huidige interieur aan te pakken en te perfectioneren. Vervolgens hebben wij onze plannen besproken om met een grote groep collega's te komen eten. Hiervoor heeft ze diverse tips gegeven en gezegd dat ze graag mee wil denken aan een samengesteld menu voor ons bedrijf (verwachting is met minimaal 50-60 mensen te komen eten). Maar ook privé zal ik zeker nog terugkomen hier!
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Op basis van de zeer goede recensies hier gisteravond met ons tweetjes uit eten geweest. Bij binnenkomst viel ons direct het mooie decor op. Naast ons drankje kregen we heerlijk brood met aioli en olijfjes. Daarbij bestelden we een lekkere ham! We dachten dit gaat super worden...

We kozen allebei voor de "degustacion de tapas del chef" in vijf gangen. We begonnen met een amuse (die later onderdeel bleek te zijn van de vijf gangen), deze coquille met een lekker sausje was heerlijk.

Daarna volgden de eerste tapas; drie bordjes met vegetarische tapas. Op zich lekker, maar de halve kilo aardappeltjes waren toch wel iets te veel. De derde gang was kabeljauw met daarop een garnaaltje. Er zat ook een kop van een garnaal bij, maar die behoorde overduidelijk niet bij de garnaal die wij moesten opeten. Die ik overigens niet heb opgegeten. Garnalen zijn heerlijk, mits deze knapperig van buiten zijn en sappig van binnen. Deze garnaal was een papje...

Hierna volgde nog een stukje hertenvlees op couscous. De couscous was lekker maar het hert was veelste droog. Als toetje volgde een amandel cakeje met chocoloade mouse. Doordat we al erg vol zaten was dit nog een hele opgave. Liever had ik gezien dat het cakekje iets kleiner was, iets minder chocolade mouse en misschien een bolletje ijs. Allemaal net iets subtieler.

We hadden gehoopt dat het meerdere rondes van kleine gerechtjes waren. Op de vegetarische ronde na, waren het nu meerdere rondes met steeds één gerecht. De bediening was vriendelijk, netjes en attent.
Kerstin T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Gister heerlijk gegeten bij senora rosa. Het zijn niet de standaard tapas maar kleine bijzondere gerechten waar ik zeker nog een keer voor terug kom! Echte aanraders zijn de coquilles en de tonijn tataki. Het eten is aan de prijs maar door de kwaliteit en perfecte bereiding is het het meer dan waard. Een erg leuke bijkomstigheid, op donderdag en zondag is er live muziek, maakt het helemaal af!
postlex .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Señora Rosa in het centrum van Eindhoven is een uitstekend Spaans restaurant met een goede sfeer en bediening. De gerechten zijn vaak creatieve en mooi opgediende versies van klassieke gerechten en tapas. Aanrader.
Jaranero .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Aangenaam verrast zijn wij vrijdag 24 oktober. Ongepland, onvoorbereid zo heerlijk genoten van onvervalste Spaanse smaken het ene gerecht nog lekkerder na het andere. Een woord HEERLIJK! Zoals gezegd oude tijden uit Spanje herbeleefd in sfeer, geuren en smaken die samen komen. Hartelijk dank!
MarcelVal .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Met groep van 14 personen hebben we vrijdagavond 24 oktober overheerlijk gegeten. Nu wordt voor mij uit eten bepaald door kwaliteit eten, gezelschap waarmee je uit eten gaat en personeel van het restaurant waar je bent. Ondanks uitleg van bediening en sommige gevallen van de kok zelf, heb grotendeels geen idee wat ik gegeten heb, maar dat het lekker was is voor mij (en de 13 anderen) zeker. Simpel, mooi opgemaakt, kleine porties alleen gewoon heel veel en dus voldoende. Het nagerecht met ijs en mousse: niet normaal hoe lekker dat dat was. Wij zijn dan ook van mening dat je bij Senora Rosa je je moet laten verrassen (of je moet zelf heel goed weten wat je wil) in de menukeuze van Rosa en je krijgt waar voor je geld. Zeker ook door de manier van serveren door het personeel voel je je echt een avond (en geen avondje) uit.
Atilla Ö.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Gisteren zijn wij uiteten geweest bij restaurant Señora Rosa, we werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw tevens de eigenaresse. Ons avond begon met een lekkere glas cava en overheerlijke pata negra ham. Omdat we geen keuze konden maken uit de uitgebreide menukaart hebben we het aan mevr. Rosa overgelaten, zij zou er voor zorgen dat we lekker zouden eten en geloof me het was verrukkelijk. We hadden een fles Corte Real platinum besteld om samen met de vleesgerechten te benuttigen en een fles Don Albariño voor bij de visgerechten. Het eten was variërend van vegetarisch, vis en vlees die werd geserveerd in vier gangen. De bediening was goed alert, vriendelijk en gastvrij. Kortom het was een geweldige avond zeker voor een herhaling vatbaar.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Afgelopen vrijdag avond met een gezelschap van 6 personen heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen door Rosa. De hele avond door volgde het ene heerlijke gerecht het andere op. We komen zeker snel terug!
TerTafel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Dit restaurant is waar voor je geld. Vergeet alle andere zogenaamde tapa-restaurants in Eindhoven; meestal serveren zij niet meer dan kant en klaar spul van de Sligro. Niet van dit alles bij Senora Rosa. Hier wordt intens geprobeerd om authentieke & tradiontele, creatieve & moderne tapa's te serveren. Het zou van mij nog authentieker mogen (bijv pulpo con mojo verde, tortilla's van een smaakvolle aardappel) maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed in de smaak valt bij het Nederlandse publiek. Maar toch, veelal zijn de gerechten kleine wondertjes op het bord voor een zeer billijke prijs.

De sfeer is prettig. Niet zo stil. Geen beklemmend fluisternivo. Ook fijn als je kinderen wilt meenemen. Daar zijn ze in Spanje aan gewend en zo ook Rosa (de uitbaatster). De bediening is vlot en de wijn is ok.
nietbekend .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Weinig sfeer, eten erg prijzig voor tapas, bediening magertjes, geen bedankje voor fooi, bij verlaten geen tot ziens. Hier zien ze me niet meer terug!
Geachte Niet bekend, het is erg spijtig dat we U niet hebben kunnen brengen wat U van ons had verwacht. Wij zijn een Spaans Restaurant en serveren onze gerechten op borden omdat de gerechten wat groter zijn dan tapas. Als U bij ons gegeten heeft moet U dat ook opgevallen zijn. De gerechten zijn allemaal vers en van een hogere culinaire kwaliteit dan de standaard tapas. De prijs is er dan ook na. Wij zullen zeker het personeel aanspreken over de andere opmerkingen en hieraan gaan werken.

Reactie van proever:

Dat is ons zeker opgevallen. Ook de hogere kwaliteit, daar was niets op aan te merken! Maar jullie noemen het op elke pagina van de menukaart 'tapas', hadden we van te voren geweten dat het grote(re) gerechten waren hadden we waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
(tapa/tapas = aperitiefhapje) wellicht een tip om de tekst aanpassen afbeeldingen korte uitleg geven voor het bestellen om verwarring te voorkomen?
Wil even nogmaals benadrukken dat we wel erg lekker hebben gegeten!

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw snelle reactie. Wij zullen uw opmerkingen zeker meenemen bij een nieuwe kaart. Jammer dat U ondanks de Kwaliteit en smaak onze gerechten te duur vind. Kwaliteit kost nu eenmaal tijd en geld. Ik hoop nu U dit weet, wij een tweede kans krijgen om U ook van een goede service te voorzien. Nogmaals excuses en bedankt voor uw reactie. Vriendelijke groet Rosa
Arjen N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij Senora Rosa!! De tapas waren heerlijk van smaak en originele gerechtjes. Wij denken dat de spaanse kok het verschil maakt ten opzichte van andere tapas in eindhoven.
Lekkerste gerecht was het dessert (een soort taartje met vloeibare pistache erin) en de dorade filet.
Senora Rosa besteedt aan elk gezelschap persoonlijk aandacht. Een plus. Je voelt je gezien als gast.
Klein minpuntje: de bediening was soms al weer weg voordat je uitgepraat was. Maar dat was echt maar een detail.
Wij komen zeker terug!!