Senbazuru

Arnolduspark 10 2132 CR Hoofddorp Nederland Kaart

Over restaurant Senbazuru

Vakmanschap, raffiniteit en creativiteit

De Japanse keuken behoort tot een van de beste ter wereld. Het eten is vers, puur en bovendien erg lekker. Er wordt vaak ten onrechte gedacht dat de Japanse keuken uitsluitend bestaat uit visgerechten. Fout gedacht! Hier staan ook voortreffelijke vlees- en groentenspecialiteiten op de kaart! Ontdek de kwaliteiten van de koks: vakmanschap, raffinement en creativiteit.

Meer informatie over restaurant Senbazuru

7,2
Voordelig
Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Voor ongedwongen Japans aan de plaat prima. Het eten is van goede kwaliteit en het tempo is ook goed. Wij zijn met onze tweeling van 5 geweest en ze hebben verbazingwekkend veel meegegeten. Wel 2x een misverstand over wat we hadden besteld. Dit werd vervolgens met erg veel moeite gecorrigeerd op een laag service gehalte wijze. Ah ja... Prima... De kindjes hebben zich prima vermaakt en de kok heeft een leuke show weggegeven. Als je echt met z'n 2'en iets speciaals te vieren hebt en je gaat dat exclusief bij de Japanner doen, dan zou ik een andere kiezen.
Fred\Sylvia E.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Heerlijk gegeten.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Teppanyaki blijft zo af-en-toe een leuke bezigheid.
De chef deze avond maakte er gelukkig geen clowneske voorstelling van maar was serieus met z'n vak bezig. Verse groenten, zeer mals vlees, het was een feest. Menu Akami bv. is een aanrader. Dranken zijn niet goedkoop.
Dessertkaart niet zeer uitgebreid maar kwalitatief prima.
Bediening attent en voorkomend.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Super leuk om aan een plaat te eten met de chef aan tafel. We waren met 9 man aan 1 kant van de gril. Velen van ons hebben de maandmenu genomen en een aantal van ons een ander menu. Heerlijke verse rauwe vis en andere verse ingredienten. Het eten werd voor ons neus bereid en alles was mals, smakelijk, gewoon goed. Wel duurde het een tijd voordat we onze chef aan tafel kregen, maar dit kwam doordat we moesten wachten op iemand van de groep voor anderhalf uur. Dit hadden ze niet goed kunnen inplannen door ons. Service was goed en kwam regelmatig langs. Decor is gezellig en knus.
Celine N.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Komen er al jaren.
Is en blijft een top restaurant, niet zomaar een avondje uiteten maar echt een avondje uit.
Eten is van zeer hoge kwaliteit, en het amusement gehalte van de koks is hoog.
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Japans eten, in dit geval een vis menu. Heerlijk, voor je ogen klaar gemaakt. Leuk om te zien en gezellig tafelen. Niet goedkoop, maar wel genieten.
Cwa .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Lekker gegeten aan de bakplaat met een smakelijk oudejaarsmenu. Goede afwisseling van vlees en vis, vers en goed klaargemaakt. Er wordt (te) veel zout gebruikt, dat mag wat minder.
Bediening is vriendelijk, de entourage standaard en niet bijzonder. De aanwezige kerstboom schitterde van lelijkheid met te veel kleur. Dat kan veel stijlvoller!
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
geen reden om te juichen, vergane glorie....na lange tijd weer is aan de teppanyaki...eerste 3 gangen vh menu ok!! daarna dramatisch, kip en zalm in een alum foliebakje gepresenteerd en bereid!!!. ongelooflijk slecht, dit heeft helemaal niets te maken met teppanyaki...daarnaast is bediening opdringerig, blijven maar wijn bijschenken zonder overleg...erg storend...tenslotte kun je met je kleding naar de stomerij, het afzuigsysteem werkt niet!!
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Samen met een becriend stel naar Senbazuru om een avondje Tempanjaki te beleven. En een groot succes! De tijdsduur (kan wel eens variëren bij Japanse restaurants) was prima in orde. Niet te kort en niet te lang tussen de diverse gangen. 3 persoenen namen het maandmenu en Peter nam het vleesmenu. De dames namen als extra de Cocquille. Alle vlees en schaaldiergerechten waren prima gebakken ook de moeilijk te bereiden Cocquille. De drankjes werden regelmatig aangevuld. Mijn vrouw, die niet tegen verse paprika kan, kreeg zonder problemen aparte Bami waar geen paprika in zat. Prima restaurant!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
We zijn met zijn drieën er gaan eten.
Het was mooi weer en we zijn eerst even buiten op het terras gaan zitten.
De Japanse biertjes zijn niet goedkoop Asahi 4,50 en de Sapporo ook 4,50. Ze smaakten wel lekker, maar eigenlijk smaakte het tapbiertje net zo goed, 3,20
Het uitzicht is niet erg mooi, je kijkt uit op een oude ski-borstelbaan, maar het zonnetje maakte veel goed.
Het interieur is zoals je kunt verwachten in een Japans Teppanyaki restaurant.
Er zijn geen gewone tafels, alle tafels zijn gelegen aan de grote bakplaten.
Dat betekent dat je, als je met een paar mensne bent samen met andere gasten aan de bakplaat zit.
Je krijgt een schortje omgeknoopt, dit om spatten van het vet van de bakplaat op te vangen.
Overigens werd er weinig gespat.
Ik nam een vlees menu, 32,75, de anderen een vis, 41,00 en een vegetarisch, 42,00.
Het vleesmenu bestond uit, hors d'oeuvre,soep, kip, lamskoteletjes, , rib-eye rolletjes, salade, gebakken rijst, gebakken groenten.
De meeste gerechten waren kleine porties, maar de rib-eye was wat meer.
Aan het eind van het diner ben je voldaan, maar niet overvol.
Naast het bord stonden een paar schaaltjes met olie waarin kruiden waren toegevoegd, ketjap-saus en een zoete chutney-achtige saus.
Alle gerechten smaakten goed, maar omdat de sausen telkens hetzelfde waren en de kruiden in het eten niet echte verschilden, waren de gerechten niet erg verrassend.
De kok ging ook met omelet gooien die opgevangen moest worden met de mond.
De gast die vegetarisch wilde, vond het niet fijn, als haar eten ook op de bakplaat werd bereid waar het vlees op werd gebakken, dit werd opgelost door haar eten in folie te verpakken.
Als met al vond ik de prijs-kwaliteit, wat betreft het vlees menu in orde, maar voor de vis aan de hoge kant.
Ik had jaren geleden al eerder in een Teppanyaki restaurant gegeten, het was geen verrassing. ik vond het wel lekker, maar ik denk dat ik niet binnen afzienbare tijd weer in dit restaurant ga eten, daarvoor vond ik de smaken niet verfijnd of verrassend of origineel genoeg.

Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Parkeren is prima, de ontvangst is hartelijk en er is gelegenheid om een drankje te genieten in een aparte zithoek. Daar werd bij de borrel een grote bak harde knabbels geserveerd waar tot onze ontsteltenis een propje papier tussen zat met een uitgekauwd stukje kauwgom erin. Duizend excuses en de bak werd omgewisseld. Ik denk dat wij allen last hadden van plaatsvervangende schaamte. We hebben het er niet meer over gehad.
De wijnkaart ziet er goed uit en de wijnen komen op de juiste temperatuur op tafel. Beide wijnen echter (de Gentil "Hugel" en de Pouilly Fuissé) moeten haast wel lange tijd veel te warm zijn bewaard voordat zij in de klimaatkast terechtkwamen. Het effect op de kwaliteit is vernietigend. Wat resteert is totaal onherkenbaar. Geen verschil met standaard café-wijn.
Het eten aan de bakplaat is gezellig en de ingrediënten zijn van goede kwaliteit en dagvers. De afzuiging mag beter.
Degenen die dachten in een Japans restaurant te zitten moeten snel omschakelen. Het heeft weinig met de Japanse keuken te maken. (Onder het personeel heb ik ook geen Japans gehoord, wel Kantonees en onze bakplaat-chef leek Indonesisch.)
De menu's worden vaardig aan de bakplaat gecomponeerd en de gevraagde mate van gaarheid wordt per persoon prima waargemaakt. Nadeel is dat, ongeacht het menu er slechts 3 sauzen zijn. Hierdoor gaan de gangen qua smaak te veel op elkaar lijken. In de betere (all you can eat)wok-restaurants heb je ook de mogelijkheid van bakplaat en daar is vrij eenvoudig hetzelfde resultaat te bereiken met dit verschil dat je uit meer sauzen kunt kiezen.
Ja, en deze vergelijking gemaakt hebbende is het eten relatief duur. En de prijzen van de drankjes en toetjes zijn (te) stevig. Tezamen met het vorengenoemde kom ik voor eten echt niet hoger dan een heel dun vijfje.
Service en decor zijn OK.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014

24 december met 8 personen gegeten

Het eten is heerlijk. Let op bij het bestellen van water dat de fles wordt geopend aan tafel. Een fles die je 6.50 kost !
Er is een actie, 20% korting middels de #hoofddorppas, geldt niet op feestdagen. Oke maar op 24 dec ?
Een discussie over de korting? ik had dat van te voren moeten aangeven? Is 23 december ook een Feestdag?
Doe dan lekker niet mee met de Hoofddorp kortings actie ! Uiteindelijk moet je contant betalen om je korting te krijgen let dus op contant geld mee anno 2014 ? Jammer met zulk goede koks en heerlijk eten dat je avond hierdoor wordt verknalt
Culinaithoofddorp .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Wij komen meerdere keren per jaar maar de service en kwaliteit gaan achteruit.
Er is 1 kok voor 2 tafels en die vergeet regelmatig naar het eten te kijken gevolg verbrande uien ,een coquille te hard,eend die te taai was.
Het menu was fantasie van de chef kosten € 53,-- pp.
Voor die prijs mag wel wat meer worden verwacht.
Klacht gemeld ,foto gemaakt,maar er werd verder niets mee gedaan.
Aan de tafel zat nog 4 andere personen die verzocht werden om het natafelen in de ontvangst ruimte voorttezetten.
Niet echt gastvrij.
Voorlopig geen Senbazuru dus meer
Advies meer koks en meer gastvrij naar de gasten!
Robbert L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
De gerechten van Senbazuru op de teppanyaki zijn origineel en met veel precisie klaargemaakt. Echt een smaaksensatie, vooral de zalm. Natuurlijk komen ook alle trucjes voorbij maar na vele malen te hebben meegemaakt blijf ik het entertaining vinden: vers klaar gemaakt eten voor jou waar je bij zit is en blijft bijzonder.
De sfeer en omgeving is afhankelijk met wie je "aan de Plaat" komt te zitten, beetje inherent aan het concept.
De Service was oke, men doet in elk geval zijn uiterste best
Joost Z.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Het was weer een feestje. De verrassingsmenu van de kok van gevarieerd, verschillende vlees en vissoorten, groente van de hete bakplaat. En steeds verschillend gekruid en verschillende sauzen.
het blijft geweldig om de bereiding recht voor je neus te zien gebeuren.
Annee81 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
We komen hier regelmatig en elke x genieten een echte aanrader.
Zelfs als je vaak komt weet de kok je te verassen!
Vis, vlees groente alles vers en tepanyaki bereid.
Hanjo .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
9 september gegeten bij Senbazuru, Dit restaurant mag een voorbeeld zijn voor vele anderen. Wij hadden het maandmenu van de teppanyaki plaat. Een heerlijke combinatie van vlees en vis. Voor 180 euro incl drankjes met 4 personen hadden we ruim 3 uur vermaak, een prachtige show van onze kok die met veel verve heerlijke gerechten van de plaat toverde. Als alles goed is valt er eigenlijk niets te melden voor verbetering. We komen graag binnenkort weer terug.
KW F.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Een keer besloten om hier te eten. We bestelden de sushi en een teppanyaki menu. De sushi was slecht, de vis in de sushi viel erg tegen terwijl je 18 euro betaalt voor een sushi rol. Daarnaast was de rijst ook niet goed bereid, de smaak en ook de structuur viel tegen. Het teppenyaki menu was redelijk, maar niet super. Zeker geen aanrader om hier sushi te eten.
Muldertje .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Uiterst klantvriendelijk geholpen bij aankomst en weggaan,eten was voortreffelijk .leuke show voor je neus .
Duurde ongeveer 3 uur ,bij elk hapje gaf de kok uitleg welke saus je moest gebruiken.Maar toen de rekening kwam was het wel schrikken,veel te hoge prijs voor de drankjes,biertje 4,40 wijn 4,20 per glas .Dit is echt buitensporig ,gelukkig hadden we wel vrij parkeren.
Hoop dat ze iets aan de drankprijs doen want het eten was echt om nog een keer terug te komen
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Ontvangst vriendelijk. Jassen werden aangenomen. Zoals gebruikelijk zitten de gasten rond RVS-bakplaten. Direct kregen we een warm vochtig doekje voor de handen. Ook een schort werd omgedaan bij elke gast. Met wat show worden de gerechten voor je neus bereid. Wij kozen met drie personen voor een menu van €31,50. 6 gangen bij elkaar ruim voldoende. Rauwkost, sojasoep, lamsspiesjes, kip, geflambeerde biefstuk.Apart rijst met groenten. Gevulde rosbiefrolletjes . Bij dit menu geen dessert. Koffie, resp. thee toegenomen.
Bij elkaar ruim 2 uur gegeten. Bij vertrek werden de jassen aangegeven.
Bij elkaar enkele gezellige uren doorgebracht in dit restaurant. Goede kwaliteit gekoppeld aan een redelijke prijs.