Over het restaurant Sems

Unieke wijn-spijscombinaties

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

Meer informatie over restaurant Sems

Dinsdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
J F H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Prijs prestatieverhouding kan beter. Lijkt een beetje alsof nouveau cuisine terugkomt....
ruben E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuke tent, geweldige service, wel op de tocht gezeten, hele avond koud gehad. Eten redelijk goed. Egg Hemingway fantastisch, steak tartare echt te weinig en matig gepresenteerd. Rest redelijk okee.
Eelco T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ik ben zakelijk met buitenlandse gasten gaan eten bij Sems. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam en konden mijn gasten ook een Engelse menukaart overhandigen. Wel zo handig als je ' steranijs' niet letterlijk wilt vertalen... Het eten is een soort proeverij van kleinere hapjes waarbij je voor een hoofdgerecht snel aan 3 gerechtjes (à 12,50 euro) zit. De rekening p.p. is dus wel wat hoger dan hier aangegeven gemiddeld. Het eten was over het algemeen goed waarbij de Wagyuburger tegenviel (zeer droog) en ook de wijze waarop die geserveerd werd: in een 'schuimbak', als of we bij een fastfood restaurant aten. Daarom ook logisch dat mijn gasten dachten dat dit een ' doggy bag' was. Bovendien erg onpraktisch als je ook bijgerechten als frieten en salades hebt besteld en je geen bord geserveerd krijgt. Aandachtspunt dus voor Sems! Al met al was het eten redelijk tot goed en de bediening en setting wel top.
adfeenstra F.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Service was vriendelijk en attent. Sfeer ontspannen. Van gerechten sprong bloemkool eruit. Prijs-kwaliteit onevenwichtig.
Mary P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Fijn concept: geen voor- en hoofdgerechten maar keuze uit een flink aantal kleine gerechten. Ook voor de AH-actie heel geschikt, want vrije keuze. Met een wijnarrangement erbij, was het een heerlijke maaltijd. We aten ieder 3 oesters, beiden zwezerik, black angus entrecote, eendenborst en beiden een kaasplankje. Oesters en kaas met supplement van €5,-- en entrecote €6,--.
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH-actie. Perfecte ontvangst door gastheer-patron Jeroen Meppelink, wij waren aan de vroege kant maar werden onmiddellijk aan een tafel geplaatst om wat vooraf te drinken. Inrichting is zeer fraai op elkaar afgestemd. Opvallend was de fraaie en massief houten constructie van alle meubilair inclusief de kasten, buffet enz. Er is goed nagedacht over de bedrijfsformule. Vrije keuze uit voor- en/of hoofdgerechten. Bij sommige gerechten gold een toeslag, maar dat is logisch gezien de prijs-kwaliteitverhouding. Wij kozen voor het gerecht van zwezerik met bloedworst en hete bliksem (2x), de wildragoutpastei met paddenstoelen, en hertenrugfilet met zuurkool. Als desserts de stroopwafelijscreatie en crème brûlée. Heerlijk. Aangeklede espresso met friandises maakte het diner af. Aperitiefwijn: een Nieuw-Zelandse Sancerre en bij de zwezerik en de twee hoofdgerechten een Zuid-Afrikaanse Lomond, een cépage met Syrah, Mourvèdre en Viognier. Zeer goede wijn-spijscombinatie die ons door een van de gastheren werd aanbevolen. De afstand van onze woonplaats naar Leeuwarden is groot, maar àls we nog eens in die stad zijn, dan komen wij zeker en met veel genoegen terug.
Rie-Anne F.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Uitgebreide kaart met alleen maar lekkers. Enige puntje;de hoeveelheid van een glas (rode) wijn vonden we vrij summier.
D Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Helaas voelden we ons niet (echt) als gasten welkom hier - dat wil je toch wel ervaren.
Mijn tafelgenoot vond eten erg lekker - voor mij (net) voldoende.
Service slecht: geen aandacht, lang wachten, bestelling (water!) vergeten...
Chef in open keuken maakt geen geïnspireerdere indruk - vertaalt zich in de gerechten.
poolklaas .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Mooie zaak en prima decor voor een mooie avond. Bediening was prima. Prijs /kwaliteit verhouding van het eten klopt niet.. Erg duur voor weinig en vlak eten.
Stessanna .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten en een erg aangenaam gesprek met Jeroen gehad. Over zijn opleiding en carrière.
Tevens heeft hij verteld over de gerechten in SEMS... Erg lekkere wijnen gedronken ook. A big thumbs up ????????????????
Wikje D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Een bijzondere ervaring met heerlijk eten en vriendelijke bediening! Het concept is leuk geen voor of hoofdgerechten maar tussengerechten. Het is prijzig maar dat was het zeker waard!
van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Dit restaurant is gevestigd in een prachtig statig pand in de binnenstad van Leeuwarden. Weer heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Bediening is zeer gastvrij. Prijzen van de gerechten zijn keurig netjes. Ze hebben ook veel keuze in wijnen per glas. We hebben een heerlijke avond gehad.
Bolle15av V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontvangst hartelijk, service daarna erg zakelijk. Kwaliteit eten en drinken goed. Inrichting wat zakelijk en stoelen wel erg hard voor lang diner.
H. M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Amuse werd een vleesgerechtje aangeboden terwijl er een vegetariër in het gezelschap aanwezig was. Er is een amuse gemaakt, dit kwam later exact terug in een van de gerechten. Er zijn 4 vegetarische gerechten terwijl een menu van 5 of 6 gerechten ook mogelijk is (dus niet voor een vegetariër) Ook werd de sla aangeboden met een reepje gebakken spek....nogmaals aangegeven dat er een vegetariër in het gezelschap aanwezig was (wat ze inmiddels al hadden kunnen weten) De sla is meegenomen en kwam terug zonder reepje spek en gegarneerd met appel. De smaak van het spek was nog duidelijk in de vegetarische sla te proeven. Wij komen niet terug om de reden dat er weinig aandacht voor de gast is.
Lisette G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk bij Sems gegeten met de AH actie. De gerechten die wij gekozen hadden waren allemaal erg lekker. Borden mooi opgemaakt. De creme brulee met poffertjes is als dessert echt een aanrader
B. M. A. G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Lekker gegeten! Prima wijnarrangement, :-). Wij waren voor de eerste keer in het restaurant Sems. Wij komen graag terug, om in zo'n gezellige sfeer te eten.
W D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Uitvoerig de nieuwe kaart van sems uitgeprobeerd , wederom een zeer gevarieerde kaart met een aantal ehge pareltjes ertussen.!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De formule met een flink aantal kleine gerechtjes is interessant. Ze zijn kwalitatief goed en worden mooi opgemaakt geserveerd. De prijzen voor de wijnen zijn iets boven gemiddeld, maar dank zij de AH-actie was de totaalprijs gunstig. De bediening is vriendelijk. Een leuke kennismaking met Sems!
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Toch maar eens bij Sems aangeschoven. We hadden veel gehoord over dit restaurant. Maar zelf proberen is toch het beste! Sems zit in een mooi pand hartje stad. Modern interieur, smaakvol, maar ook wat leeg. De keuken is open en zit centraal. De kaart bestaat uit allerlei gerechten à € 12,50. Er is geen onderscheid tussen voor-, tussen-, en hoofdgerechten. Dat moet je zelf maar uitzoeken. De bediening is vriendelijk en correct. De gerechten zijn klein en mooi gemaakt, maar zonder uitgesproken smaak. Voor de entrecôte moest een supplement worden betaald. Dat wekt verwachtingen! Dat viel dus tegen. Voor 2 hele kleine stukjes entrecote met wat groenten betaal je al met al €18,50! Persoonlijk vind ik Sems veel te duur voor wat ze bieden. Het is niet slecht, maar het betovert niet. Bovendien heb ik de ambiance als erg druk ervaren. Voor dit geld kan je beter naar een Bib gourmand restaurant gaan! Daar wordt je écht verwend en worden de sterren van de hemel gekookt. Sems is meer een luxe eetcafé.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, alle gerechten ter grootte van een voorgerecht. Zijn in willekeurige volgorde te combineren. Aardige en attente bediening. Op een mooi punt in de stad. Een aanrader!