Over restaurant Sems

Unieke wijn-spijscombinaties

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

Meer informatie over restaurant Sems

Dinsdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Wikje D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Dit restaurant is gevestigd in een prachtig statig pand in de binnenstad van Leeuwarden. Weer heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Bediening is zeer gastvrij. Prijzen van de gerechten zijn keurig netjes. Ze hebben ook veel keuze in wijnen per glas. We hebben een heerlijke avond gehad.
Bolle15av V.
H. M.
Lisette G.
B. M. A. G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Lekker gegeten! Prima wijnarrangement, :-). Wij waren voor de eerste keer in het restaurant Sems. Wij komen graag terug, om in zo'n gezellige sfeer te eten.
W D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Uitvoerig de nieuwe kaart van sems uitgeprobeerd , wederom een zeer gevarieerde kaart met een aantal ehge pareltjes ertussen.!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De formule met een flink aantal kleine gerechtjes is interessant. Ze zijn kwalitatief goed en worden mooi opgemaakt geserveerd. De prijzen voor de wijnen zijn iets boven gemiddeld, maar dank zij de AH-actie was de totaalprijs gunstig. De bediening is vriendelijk. Een leuke kennismaking met Sems!
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Toch maar eens bij Sems aangeschoven. We hadden veel gehoord over dit restaurant. Maar zelf proberen is toch het beste! Sems zit in een mooi pand hartje stad. Modern interieur, smaakvol, maar ook wat leeg. De keuken is open en zit centraal. De kaart bestaat uit allerlei gerechten à € 12,50. Er is geen onderscheid tussen voor-, tussen-, en hoofdgerechten. Dat moet je zelf maar uitzoeken. De bediening is vriendelijk en correct. De gerechten zijn klein en mooi gemaakt, maar zonder uitgesproken smaak. Voor de entrecôte moest een supplement worden betaald. Dat wekt verwachtingen! Dat viel dus tegen. Voor 2 hele kleine stukjes entrecote met wat groenten betaal je al met al €18,50! Persoonlijk vind ik Sems veel te duur voor wat ze bieden. Het is niet slecht, maar het betovert niet. Bovendien heb ik de ambiance als erg druk ervaren. Voor dit geld kan je beter naar een Bib gourmand restaurant gaan! Daar wordt je écht verwend en worden de sterren van de hemel gekookt. Sems is meer een luxe eetcafé.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, alle gerechten ter grootte van een voorgerecht. Zijn in willekeurige volgorde te combineren. Aardige en attente bediening. Op een mooi punt in de stad. Een aanrader!
Willem T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Gezellige inrichting en sfeer, eten was heerlijk en de bediening vriendelijk. Kortom een restaurant waar je zeker weer heen zult gaan. Top!!
Engelmanjoanna .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Goed wijn advies bij de verschillende gerechten!
Ondanks dat het restaurant was vol geboekt en wij op een verkeerde datum arriveerden, werd een een oplossing gezocht en mochten we in de bar eten.
Geluids niveau in de bar is rustig vergeleken met het restaurant.
De bediening is erg vriendelijk en goed in het uitleggen van de gerechten!
Een echte aanrader!
Fernando D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
De chefs waren continu van eten aan het proeven dat bont ik niet echt netjes , maar het eten smaakte echt lekker en zou er zo weer heen gaan.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een AANRADER voor iedereen !!
Hier niet voor het eerst gegeten, nu met vrienden, ook zij erg enthousiast !!
Iedere keer kwamen wij hier, tientallen kilometers rijdend, nooit enige spijt !
Dirk Jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een bijzonder prettige ambiance en met super vriendelijk en alerte bediening.
In een woord top en een aanrader voor iedereen die in Leeuwarden moet zijn.

Wij komen zeker nog een keer terug!!

Dirk Jan van der Kolk
Carolina S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Alles was naar wens. Modern en met attention to detail. Eten was uitstekend, champagne en wijn waren heerlijk. De bediening was .perfect. Wij komen zeker terug.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het was een prima avondje dineren met de familie. Een advies: laat dezelfde persoon de bediening doen. Nu was het telkens iemand anders.
Martial Isis .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Bijzonder lekker gegeten, smaakvolle gerechten en goede presentatie. 2 gerechtjes was meer dan voldoende.
Als ik 1 ding moet benoemen als verbeterpuntje dan had ik graag geweten dat mijn eerste gerechtje warm was en het tweede koud. Dat had ik dan graag andersom besteld. Verder weer super goed.
Rozjestrazlana .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Je kan uitstekend eten hier met goed gastheerschap. Verrassend. Wat niet uit te leggen is dat je voor een glas heet water en een simpel theezakje, kopje koffie, glas wijn, FLES water 5 euro moet betalen.
Als wij stiekem in het toilet water hadden gedronken, thuis een 2e glas wijn en een kopje koffie, dan scheelt dat 15 euro PP op de rekening. Is nogal wat. SEMS: jullie koken menig concurrent eruit maar verlaag je drankprijzen naar hun niveau. Meestal krijg ik gratis kraanwater op tafel. Ik wil me gast blijven voelen, en niet ook als kaskraker worden gezien. Maar ik kom wel terug voor het eten!
LMVS .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We werden heel vriendelijk ontvangen en naar onze leuke tafel geleid. Zat naast een pilaar dus zicht was afgesloten, maar wel zicht op de open keuken. Kregen gelijk een amuse. Prima. Daarna werd onze drank bestelling pas opgenomen. Prima wijn. Vriendelijke jongen als bediening, legde alles keurig uit. Ook wbt de AH actie. Verder was hij redelijk onzichtbaar.

Redelijk vlot kregen we onze gerechten. Leuk concept dat je meerdere kleine gerechten kan bestellen. Coquilles waren heerlijk, kalfswang boterzacht en eendenborst een bijzondere en lekkere combinatie met de rest. Verder vonden we wat erbij geserveerd was niet bijzonder. Was oke. Supplement salade was prima maar weinig, de 'huisgemaakte' frites waren droog.

Daarna het dessert. Dat zag er voortreffelijk uit. Creme brulee was krokant en romig. Ik had een poffertjes pan in de keuken zien hangen dus dacht dat ik verse poffertjes zou krijgen. Dit bleek een grote deceptie. Ze waren taai en droog, leken in de magnetron opgewarmd te zijn. Ijs erbij was prima.

Op de rekening de schrik van een fles water a 5 euro! Dat is eigenlijk belachelijk aangezien we fantastisch kraanwater in Nederland hebben. Menu voor AH kost 35 euro met z'n tweeën, dus goede prijs. Zonder actie best prijzig, want zo bijzonder is het allemaal niet. Wel goed. Al met al een prima avond, maar niet zo spectaculair als verwacht.