Over het restaurant Sems

Unieke wijn-spijscombinaties

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Sems

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16.00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Sems

Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Prima avond gehad, gerechten qua smaak prima en gevarieerd, met bijpassend wijarrangement. Vlotte, kundige gastvrouw, die prettig in de omgang was. Het was weer top!
Ria D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We werden zeer hartelijk ontvangen door de eigenaar, Jeroen Meppelink. We kregen een mooi tafeltje toegewezen. We konden 2 gerechten kiezen à la carte en een nagerecht.
Het waren heel verrassende gerechten, fijne smaakjes die de smaakpapillen prikkelden, mooi opgediend, hele vriendelijke bediening. Tussendoor werd er steeds geïnformeerd of het gesmaakt had.
Het nagerecht was heerlijk fris met citroen, aardig machtig. We gingen weg met een gevoel van: dit was een hele
fijne avond en zeker de moeite waard om terug te komen en aan anderen door te geven.
Jan Piet S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij dineerden met 5 personen maar een groot aantal van de gerechten die we bestelden waren niet voorradig omdat het de laatste dag van de menukaart was ( 15 oktober)
Tony S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geweldig diner met de familie (11) ter gelegenheid van het 55 jarig huwelijk van (schoon)ouders. Zeer fraai samengesteld tasting menu! Aanrader voor iedereen die in Friesland een heerlijke culinaire belevenis wil ervaren.
Susan K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Hebben hier gebruiken gemaakt van de AH restaurant actie. Leuke kaart met heerlijke gerechten. Ontvangst enorm leuk, vriendelijk personeel. Goede wijnkaart, eten was heerlijk. gerechten zien er super uit. Een aanrader.
Manouk C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
We kwamen hier woensdagavond 6-7-2017 vrij laat binnen. Geen probleem. Even lekker eten was de bedoeling. 4 gangen later, een brede lach op onze gezichten. Perfecte gerechten met liefde bereid. Onwijs goede wijnkeuze! Top team! Zo willen we elke dag wel genieten. Dankjewel!! Bram en Manouk
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Tja wat moeten we hier nu over zeggen. Alles, werkelijk alles was perfect. Laat je entertainen door de sommelier, de hotelschool Leeuwarden student en rest van de zwarte brigade, geniet van het fantastische eten, drink wijn, lekkere wijn en maak er een mooie avond van met vrienden en familie. Aan Sems zal het niet liggen, mensen mensen in volle galop naar deze prachtige plek. Wij komen helaas uit Amsterdam, maar met een snelle bolide ben je er ook zo hoor, want eten doe je hier bij Sems beter.wij danken jullie
Niels I.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Onwijs leuke avond gehad met mijn vader. Geweldige ambiance, comfortabele stoelen en lekkere muziek. Hele avond door een kundige en gezellige gastvrouw geholpen. 4 heerlijke gangen gegeten met super wijnen erbij. Vooral de hout gelagerde Sauvignon vond ik top ???? tot snel Sems
Niels I.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Onwijs fijne avond gehad met mijn vader, prachtige ambiance en een hele goeie en kundige gastvrouw die wist waar ze het over had. Plaatjes van gerechten en heerlijke wijnen.. vooral de hout gelagerde Sauvignon????????
Tea W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het eten is over het algemeen goed. Het ene gerecht is kwalitatief beter dan het andere gerecht. Lekkere wijn gedronken. Vond de bediening soms wat te gemaakt en over de top. Maar in zijn totaliteit goed en komen ze wat mij betreft nog net weg met de gehanteerde prijzen.
proever177 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Gastvrij onthaal, plezierige bediening en originele, creatieve gerechten die ook nog heerlijk smaakten! Voor ons was het echt een avondje uit! Sems is een absolute aanrader!
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Prima eten, alleen zijn de porties aan de kleine kant. Wij hadden twee gerechtjes en een dessert, maar mijn dochter had een paar uur later weer trek.
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Het eten was erg lekker. Er werd goed rekening gehouden met mijn allergieën. Maar... de service was echt slecht. Bij binnenkomst voelden wij ons echt welkom. Hele vriendelijke dame.
Wij hadden via de AH actie gereserveerd. Wij hadden gekozen voor het 4 gangen diner, dat 40 euro kost p.p. en daarnaast het wijnarrangement. Bij de 3e gang werd nog net op tijd ontdekt dat er wijn geschonken moest worden. Bij het dessert kwam de kok ons eten brengen. Wij hebben nog aangegeven dat wij nog geen dessertwijn hadden gekregen. Dat hebben wij nooit gekregen. Ze waren namelijk erg druk bezig met opruimen en de tafels dekken voor de volgende dag... het was pas 21.50 uur.
Toen wij de rekening kregen was het helemaal raar. Er werd 35 euro berekend voor het AH menu en 10 euro p.p. omdat we hadden gekozen voor het 4-gangenmenu van 40 euro. Toen wij hier naar vroegen, werd er gezegd dat wij 4 gangen hadden gekozen ipv 3 en dat ze daar de 10 euro voor rekenen. Toen wij aangaven dat het verschil in prijs 5 euro totaal was en geen 10 euro p.p. kregen wij als reactie: maar dat is beter voor ons.
Onze jas konden wij zelf zoeken. Het personeel was buiten aan het roken. Kortom: een domper op ons etentje. Het begon goed, maar de totale beleving... erg erg jammer...
Sietze D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Het eten was voortreffelijk.!! De smaken die je hier proeft zijn echt top.
Trudy M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten!????De chef zijn gang laten gaan. De gerechten zijn stuk voor stuk plaatjes. Lekkere wijntjes erbij en vriendelijke bediening. Een aanrader!
Jitske S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Kan je goed eten waarderen? Dan zit je hier goed! De kwaliteit is goed. Je proeft dat de kok zijn best heeft gedaan om mooie smaken bij elkaar te brengen die je niet verwacht. Een originele menu-kaart en er eventueel een goede wijn er bij. Maar een karaf water is ook okay.
tsjikkevandermeulen .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Genoten van een topavondje gastvrij en culinair hoog niveau, samen met mijn zus. Een aanrader, en wij komen zeker terug!
Nol V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
klasse goede bediening eten voortreffelijk voortreffelijk diner
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk gegeten, vlotte en vriendelijke bediening. Voor het wijnarrangement gekozen, wat de diverse gerechten perfect aanvulde!
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Het was heerlijk. Nieuwe kaart met heerlijk gerechten. We hadden de de aanbieding van de restaurantactie, maar je kon van de hele kaart bestellen. Een opmerking; het personeel was niet helemaal op de hoogte van de nieuwe kaart, maar was voor de rest top! Heerlijk avondje SEMS