Over het restaurant Sems

Unieke wijn-spijscombinaties

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

Meer informatie over restaurant Sems

Dinsdag t/m Zaterdag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Sietze D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Het eten was voortreffelijk.!! De smaken die je hier proeft zijn echt top.
Trudy M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten!????De chef zijn gang laten gaan. De gerechten zijn stuk voor stuk plaatjes. Lekkere wijntjes erbij en vriendelijke bediening. Een aanrader!
Jitske S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Kan je goed eten waarderen? Dan zit je hier goed! De kwaliteit is goed. Je proeft dat de kok zijn best heeft gedaan om mooie smaken bij elkaar te brengen die je niet verwacht. Een originele menu-kaart en er eventueel een goede wijn er bij. Maar een karaf water is ook okay.
tsjikkevandermeulen .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Genoten van een topavondje gastvrij en culinair hoog niveau, samen met mijn zus. Een aanrader, en wij komen zeker terug!
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk gegeten, vlotte en vriendelijke bediening. Voor het wijnarrangement gekozen, wat de diverse gerechten perfect aanvulde!
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Het was heerlijk. Nieuwe kaart met heerlijk gerechten. We hadden de de aanbieding van de restaurantactie, maar je kon van de hele kaart bestellen. Een opmerking; het personeel was niet helemaal op de hoogte van de nieuwe kaart, maar was voor de rest top! Heerlijk avondje SEMS
Overveldt .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Lekker gegeten. Goede service maar te lang moeten wachten op het nagerecht omdat daarover in de keuken niet goed gecommuniceerd was. Ons drankje daarvoor hadden we al bijna op helaas.
Dana C.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Na veel goede verhalen gehoord te hebben over Sems kwam de mogelijkheid voorbij om hier te eten met de AH-restaurantactie. De ontvangst was vriendelijk en ondanks dat dit van te voren niet was doorgegeven kon ook rekening gehouden worden met enkele dieetwensen. Het personeel deed haar best hier alert op te zijn, maar dit ging niet bij alle gangen goed.
De presentatie van de gerechten was goed, maar hier en daar ontbrak de smaak. Bij een restaurant in deze prijscategorie verwacht je net iets meer.

De inrichting van Sems is sfeervol en het geluidsniveau precies goed. Zowel bij veel als weinig gasten.
Met de AH-actie was het een uitstekende deal, maar voor de normale prijs verwacht je nét iets meer. De bediening was vriendelijk, maar had wellicht iets oplettender kunnen zijn met de dieetwensen en ook bij het afrekenen werden onjuiste kosten in rekening gebracht. Dit werd echter snel rechtgezet toen hier een opmerking over werd gemaakt.
M.H. B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
We konden kiezen uit alle gerechten van de kaart. De gerechten waren zeer verrassend en ontzettend lekker! De bediening was erg aardig en je kon direct in de keuken kijken waar het eten werd bereid. Het zag er in de keuken en afwasteilen ook heel schoon uit. We vonden het buiten net iets te fris, maar op het terras hadden we anders zeker ook fijn gezeten. We komen bij een volgend bezoek aan Leeuwarden zeker terug bij Sems!
Coramaarseveen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Prima service, personeel dat weet wat er 'in huis' is. verrassende kaart maar bovenal goed en lekker eten. Een adresje om te onthouden!
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Keuze uit verschillende gerechtjes. de aanbeveling 3 gerechtjes te nemen is zeker genoeg.
De gerechtjes zijn mooi opgemaakt en smaken des te beter.
Haije J.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Prima gegeten met verrassende gerechten, van hoge kwaliteit. vlotte bediening en zeer vriendelijk. Pand mooi ingericht en met goede muziek. Zeker een aanrader
Klaske F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten en prima ontvangst en bediening. ????
Jan Peter D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Prachtig restaurant, mooi concept qua menu, waanzinnige opmaak van de gerechten. De Granny Smith gevuld met eendenlever en paling is verrassend lekker en zal niet misstaan op het menu van een top restaurant in een internationale hoofdstad. De bediening is ook nog eens uiterst vriendelijk. Kortom voor ons een reden om zeer zeker vaker terug te keren naar dit restaurant.
Netty B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Altijd goed, we komen hier erg vaak en het is altijd erg goed!
Zeer mooi bedrijf en alles is altijd tip top geregeld!
Voor ons is dit altijd een avondje uit, met heerlijk eten, mooie wijnen en zeer goed personeel!
Wybe B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten (met mijn ouders, die toch lastige eters zijn) op hoog niveau in een prachtige met fantastisch personeel. Absoluut een van de beste ervaringen, zeker binnen Leeuwarddn
Ina123 V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Met de AH restaurant actie...we aten met 6 personen en kiezen voor het 40 euro menu. Dan is het een verrassing wat er geserveerd wordt, he? Persoonlijk vond ik het eerste gerecht, de makreel, wel heel vissig en te kaal en meerderen met mij. Daarentegen de volgende gangen ( 4 in totaal) echt super lekker. Vriendelijke bediening, allen jonge mensen die werken op moederdag en daarom: "dankjewel moeders van deze koks en bedienend personeel...jullie hebben fantastische kinderen!". Ik hoop maar dat Sems een mooi gebaar maakt naar de moeders!
peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Leuke avond gehad, lekkere wijnen en goed eten. De menukaart was wat cryptisch, maar werd bij vragen uitgelegd. Het was ook enigszins lastig inschatten of twee gerechten voldoende zouden zijn, maar het concept is net als bij tapa's, als je nog een extra gang wenst, kun je die gewoon bestellen. Met de AH-actie was de prijs alleszins schappelijk en kunnen we Sems zeker aanbevelen!
J F H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Prijs prestatieverhouding kan beter. Lijkt een beetje alsof nouveau cuisine terugkomt....
ruben E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuke tent, geweldige service, wel op de tocht gezeten, hele avond koud gehad. Eten redelijk goed. Egg Hemingway fantastisch, steak tartare echt te weinig en matig gepresenteerd. Rest redelijk okee.