Over het restaurant Sems

Unieke wijn-spijscombinaties

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

Meer informatie over restaurant Sems

Dinsdag t/m Zaterdag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Klaske F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten en prima ontvangst en bediening. ????
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Prachtig restaurant, mooi concept qua menu, waanzinnige opmaak van de gerechten. De Granny Smith gevuld met eendenlever en paling is verrassend lekker en zal niet misstaan op het menu van een top restaurant in een internationale hoofdstad. De bediening is ook nog eens uiterst vriendelijk. Kortom voor ons een reden om zeer zeker vaker terug te keren naar dit restaurant.
Netty B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Altijd goed, we komen hier erg vaak en het is altijd erg goed!
Zeer mooi bedrijf en alles is altijd tip top geregeld!
Voor ons is dit altijd een avondje uit, met heerlijk eten, mooie wijnen en zeer goed personeel!
Wybe B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten (met mijn ouders, die toch lastige eters zijn) op hoog niveau in een prachtige met fantastisch personeel. Absoluut een van de beste ervaringen, zeker binnen Leeuwarddn
Ina123 V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Met de AH restaurant actie...we aten met 6 personen en kiezen voor het 40 euro menu. Dan is het een verrassing wat er geserveerd wordt, he? Persoonlijk vond ik het eerste gerecht, de makreel, wel heel vissig en te kaal en meerderen met mij. Daarentegen de volgende gangen ( 4 in totaal) echt super lekker. Vriendelijke bediening, allen jonge mensen die werken op moederdag en daarom: "dankjewel moeders van deze koks en bedienend personeel...jullie hebben fantastische kinderen!". Ik hoop maar dat Sems een mooi gebaar maakt naar de moeders!
peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Leuke avond gehad, lekkere wijnen en goed eten. De menukaart was wat cryptisch, maar werd bij vragen uitgelegd. Het was ook enigszins lastig inschatten of twee gerechten voldoende zouden zijn, maar het concept is net als bij tapa's, als je nog een extra gang wenst, kun je die gewoon bestellen. Met de AH-actie was de prijs alleszins schappelijk en kunnen we Sems zeker aanbevelen!
J F H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Prijs prestatieverhouding kan beter. Lijkt een beetje alsof nouveau cuisine terugkomt....
ruben E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuke tent, geweldige service, wel op de tocht gezeten, hele avond koud gehad. Eten redelijk goed. Egg Hemingway fantastisch, steak tartare echt te weinig en matig gepresenteerd. Rest redelijk okee.
Eelco T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ik ben zakelijk met buitenlandse gasten gaan eten bij Sems. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam en konden mijn gasten ook een Engelse menukaart overhandigen. Wel zo handig als je ' steranijs' niet letterlijk wilt vertalen... Het eten is een soort proeverij van kleinere hapjes waarbij je voor een hoofdgerecht snel aan 3 gerechtjes (à 12,50 euro) zit. De rekening p.p. is dus wel wat hoger dan hier aangegeven gemiddeld. Het eten was over het algemeen goed waarbij de Wagyuburger tegenviel (zeer droog) en ook de wijze waarop die geserveerd werd: in een 'schuimbak', als of we bij een fastfood restaurant aten. Daarom ook logisch dat mijn gasten dachten dat dit een ' doggy bag' was. Bovendien erg onpraktisch als je ook bijgerechten als frieten en salades hebt besteld en je geen bord geserveerd krijgt. Aandachtspunt dus voor Sems! Al met al was het eten redelijk tot goed en de bediening en setting wel top.
adfeenstra F.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Service was vriendelijk en attent. Sfeer ontspannen. Van gerechten sprong bloemkool eruit. Prijs-kwaliteit onevenwichtig.
Mary P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Fijn concept: geen voor- en hoofdgerechten maar keuze uit een flink aantal kleine gerechten. Ook voor de AH-actie heel geschikt, want vrije keuze. Met een wijnarrangement erbij, was het een heerlijke maaltijd. We aten ieder 3 oesters, beiden zwezerik, black angus entrecote, eendenborst en beiden een kaasplankje. Oesters en kaas met supplement van €5,-- en entrecote €6,--.
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH-actie. Perfecte ontvangst door gastheer-patron Jeroen Meppelink, wij waren aan de vroege kant maar werden onmiddellijk aan een tafel geplaatst om wat vooraf te drinken. Inrichting is zeer fraai op elkaar afgestemd. Opvallend was de fraaie en massief houten constructie van alle meubilair inclusief de kasten, buffet enz. Er is goed nagedacht over de bedrijfsformule. Vrije keuze uit voor- en/of hoofdgerechten. Bij sommige gerechten gold een toeslag, maar dat is logisch gezien de prijs-kwaliteitverhouding. Wij kozen voor het gerecht van zwezerik met bloedworst en hete bliksem (2x), de wildragoutpastei met paddenstoelen, en hertenrugfilet met zuurkool. Als desserts de stroopwafelijscreatie en crème brûlée. Heerlijk. Aangeklede espresso met friandises maakte het diner af. Aperitiefwijn: een Nieuw-Zelandse Sancerre en bij de zwezerik en de twee hoofdgerechten een Zuid-Afrikaanse Lomond, een cépage met Syrah, Mourvèdre en Viognier. Zeer goede wijn-spijscombinatie die ons door een van de gastheren werd aanbevolen. De afstand van onze woonplaats naar Leeuwarden is groot, maar àls we nog eens in die stad zijn, dan komen wij zeker en met veel genoegen terug.
Rie-Anne F.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Uitgebreide kaart met alleen maar lekkers. Enige puntje;de hoeveelheid van een glas (rode) wijn vonden we vrij summier.
D Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Helaas voelden we ons niet (echt) als gasten welkom hier - dat wil je toch wel ervaren.
Mijn tafelgenoot vond eten erg lekker - voor mij (net) voldoende.
Service slecht: geen aandacht, lang wachten, bestelling (water!) vergeten...
Chef in open keuken maakt geen geïnspireerdere indruk - vertaalt zich in de gerechten.
poolklaas .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Mooie zaak en prima decor voor een mooie avond. Bediening was prima. Prijs /kwaliteit verhouding van het eten klopt niet.. Erg duur voor weinig en vlak eten.
Stessanna .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten en een erg aangenaam gesprek met Jeroen gehad. Over zijn opleiding en carrière.
Tevens heeft hij verteld over de gerechten in SEMS... Erg lekkere wijnen gedronken ook. A big thumbs up ????????????????
Wikje D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Een bijzondere ervaring met heerlijk eten en vriendelijke bediening! Het concept is leuk geen voor of hoofdgerechten maar tussengerechten. Het is prijzig maar dat was het zeker waard!
van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Dit restaurant is gevestigd in een prachtig statig pand in de binnenstad van Leeuwarden. Weer heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Bediening is zeer gastvrij. Prijzen van de gerechten zijn keurig netjes. Ze hebben ook veel keuze in wijnen per glas. We hebben een heerlijke avond gehad.
Bolle15av V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontvangst hartelijk, service daarna erg zakelijk. Kwaliteit eten en drinken goed. Inrichting wat zakelijk en stoelen wel erg hard voor lang diner.
H. M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Amuse werd een vleesgerechtje aangeboden terwijl er een vegetariër in het gezelschap aanwezig was. Er is een amuse gemaakt, dit kwam later exact terug in een van de gerechten. Er zijn 4 vegetarische gerechten terwijl een menu van 5 of 6 gerechten ook mogelijk is (dus niet voor een vegetariër) Ook werd de sla aangeboden met een reepje gebakken spek....nogmaals aangegeven dat er een vegetariër in het gezelschap aanwezig was (wat ze inmiddels al hadden kunnen weten) De sla is meegenomen en kwam terug zonder reepje spek en gegarneerd met appel. De smaak van het spek was nog duidelijk in de vegetarische sla te proeven. Wij komen niet terug om de reden dat er weinig aandacht voor de gast is.