Over het restaurant Sems

Unieke wijn-spijscombinaties

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Sems

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16.00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Sems

willem V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Stoelen niet fijn voor mijn rug...
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
porties aan de kleine kant, na 4 gangen verrassingsdiner niet daadwerkelijk goed gevuld. Kwaliteit wel goed.
Ine K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Prima service, fijn ontvangst, heerlijke gerechten, leuk personeel.
Jan Peter B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Prima eten, goede bediening
Philip H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Fijne en leuke bediening
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het eten was verrassend en heerlijk. Wij kozen voor 5x een klein gerecht zonder te weten wat we zouden krijgen. De hoeveelheid was prima om een stevige trek te stillen en de gerechten waren stuk voor stuk bijzonder en erg lekker.
De sfeer van de ruimte (modern, strak) en de muziek (vrij nadrukkelijk) waren wat óns betreft kleine minpunten. Het enige dat me heeft gestoord was de vorm van de tafelpoot (????), die een soort wijdbeense bouwvakkers houding vereist. Niet handig als je een rok draagt! Verder niets dan lof, heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en een fijne avond gehad!
Bart-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Gewoon erg lekker!
Anna W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
we hebben een top avond gehad!
heerlijk gegeten, fantastische bediening en goede uitleg.
zeer bekwaam maar ook toegankelijk
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Fijne gelegenheid om te eten. Ze hebben net een nieuwe kaart waart heerlijke gerechten opstaan. Ook was de bediening erg vriendelijk.
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Prima avond gehad, gerechten qua smaak prima en gevarieerd, met bijpassend wijarrangement. Vlotte, kundige gastvrouw, die prettig in de omgang was. Het was weer top!
Ria D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We werden zeer hartelijk ontvangen door de eigenaar, Jeroen Meppelink. We kregen een mooi tafeltje toegewezen. We konden 2 gerechten kiezen à la carte en een nagerecht.
Het waren heel verrassende gerechten, fijne smaakjes die de smaakpapillen prikkelden, mooi opgediend, hele vriendelijke bediening. Tussendoor werd er steeds geïnformeerd of het gesmaakt had.
Het nagerecht was heerlijk fris met citroen, aardig machtig. We gingen weg met een gevoel van: dit was een hele
fijne avond en zeker de moeite waard om terug te komen en aan anderen door te geven.
Jan Piet S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij dineerden met 5 personen maar een groot aantal van de gerechten die we bestelden waren niet voorradig omdat het de laatste dag van de menukaart was ( 15 oktober)
Tony S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geweldig diner met de familie (11) ter gelegenheid van het 55 jarig huwelijk van (schoon)ouders. Zeer fraai samengesteld tasting menu! Aanrader voor iedereen die in Friesland een heerlijke culinaire belevenis wil ervaren.
Susan K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Hebben hier gebruiken gemaakt van de AH restaurant actie. Leuke kaart met heerlijke gerechten. Ontvangst enorm leuk, vriendelijk personeel. Goede wijnkaart, eten was heerlijk. gerechten zien er super uit. Een aanrader.
Manouk C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
We kwamen hier woensdagavond 6-7-2017 vrij laat binnen. Geen probleem. Even lekker eten was de bedoeling. 4 gangen later, een brede lach op onze gezichten. Perfecte gerechten met liefde bereid. Onwijs goede wijnkeuze! Top team! Zo willen we elke dag wel genieten. Dankjewel!! Bram en Manouk
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Tja wat moeten we hier nu over zeggen. Alles, werkelijk alles was perfect. Laat je entertainen door de sommelier, de hotelschool Leeuwarden student en rest van de zwarte brigade, geniet van het fantastische eten, drink wijn, lekkere wijn en maak er een mooie avond van met vrienden en familie. Aan Sems zal het niet liggen, mensen mensen in volle galop naar deze prachtige plek. Wij komen helaas uit Amsterdam, maar met een snelle bolide ben je er ook zo hoor, want eten doe je hier bij Sems beter.wij danken jullie
Niels I.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Onwijs leuke avond gehad met mijn vader. Geweldige ambiance, comfortabele stoelen en lekkere muziek. Hele avond door een kundige en gezellige gastvrouw geholpen. 4 heerlijke gangen gegeten met super wijnen erbij. Vooral de hout gelagerde Sauvignon vond ik top ???? tot snel Sems
Niels I.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Onwijs fijne avond gehad met mijn vader, prachtige ambiance en een hele goeie en kundige gastvrouw die wist waar ze het over had. Plaatjes van gerechten en heerlijke wijnen.. vooral de hout gelagerde Sauvignon????????
Tea W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het eten is over het algemeen goed. Het ene gerecht is kwalitatief beter dan het andere gerecht. Lekkere wijn gedronken. Vond de bediening soms wat te gemaakt en over de top. Maar in zijn totaliteit goed en komen ze wat mij betreft nog net weg met de gehanteerde prijzen.
proever177 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Gastvrij onthaal, plezierige bediening en originele, creatieve gerechten die ook nog heerlijk smaakten! Voor ons was het echt een avondje uit! Sems is een absolute aanrader!