Semhar

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag

Joseph J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
TOP.....hier word een mens gelukkig van. Heerlijk eten, vriendelijke bediening, gezellige sfeer. Een van mijn betere eet ervaringen zonder twijfe. Erg lekker ethiopisch bier trouwens dat geserveerd word in een halve kalebas. Ik ben fan.....
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Kleinere porties vergeleken met andere Ethiopisch/Eritrese restaurants, verder een gezellige sfeer, maar wat 'zakelijker' dan ik gewend ben.
Mdj0701 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wij komen al een aantal jaren bij Semhar en vinden het nog steeds heerlijk! Zelfs onze dochter van 3 springt van vreugde als wij haar vertellen dat wij er weer gaan eten.
Wij hebben een aantal andere restaurants geprobeerd die enjera serveren, maar de enjera van Semhar blijft het lekkerst. Opvallend is, is dat de enjera wat donkerder is dan van andere restaurants. Het heeft wellicht een ander soort samenstelling of bereiding en ook zijn de porties groter dan bij anderen.
De bediening vinden wij super aardig en attend en doen zeker niet moeilijk om een extra enjera.
Al met al vinden wij dit de beste Eritrees/etheopish restaurant en zullen er zeker nog vaak komen!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Hele vriendelijke bediening en het eten was erg goed. Wordt leuk opgediend met een uitleg van de kok zelf aan tafel. Hebben voor een heel schappelijk bedrag heel uitgebreid gegeten en alleen al voor de vele soorten biertjes kom ik graag snel terug voor een tweede bezoek.
Sacha S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Afgelopen vrijdag hier weer heerlijk gegeten.
Komen hier al 20 jaar eten. Altijd weer gezellig en erg lekker. Het is ook heerlijk om op het terrasje te eten en tegelijkertijd te genieten van het zonnetje.
De honingwijn smaakt me ook altijd goed!
Ontvangst en bediening is hartelijk!
Een aanrader!

Sacha en Ed
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Prima, smakelijk Ethiopisch eten, maar het terras buiten kan echt wel een stuk beter, het is erg krap en het trottoir ligt schots en scheef. Als je niet eerder Ethiopisch hebt gegeten is het concept misschien ook niet meteen duidelijk: je bestelt per persoon een gerecht bestaande uit meerdere losse hapjes, en dat wordt dan allemaal samen geserveerd op de fameuze Ethiopische pannekoeken. Bestellen van één portie voor twee personen werd echter niet op prijs gesteld - dus hou hier rekening mee.
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Een leuk restaurantje in de Jordaan in Amsterdam, waar je 'enjera's' kunt eten: een soort pannenkoek waarmee je van alles kunt eten (en dat je tegelijkertijd dus als bestek gebruikt). Wij hadden de vegetarische (bamea) en de niet-vegetarische (die met kalfsvlees), dat op één bord -met een prachtig gekleurd deksel- werd geserveerd, wat een gezellige sfeer gaf. Al waren de hoofdgerechtjes aan de kleine kant, de diverse bijgerechtjes maken het geheel helemaal goed. We hebben heerlijk gegeten!
Het personeel was wat kortaf, en had onzes inziens vriendelijker kunnen zijn.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Heel lekker kruidig eten, indjera volgens geheim recept. Leuke bediening. Ik kom er al jaren en kwaliteit blijft hoog! We reizen er graag voor naar Amsterdam.
D V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Sinds we Semhar enkele maanden geleden hebben ontdekt, eten we hier elke paar weken. Heerlijk Ethiopisch eten wat op vrolijke wijze wordt geserveerd. Zeker in een klein gezelschap is het erg leuk om met zijn allen uit een grote schaal te eten. Onze grote favoriet zijn de gemengde vleesschotel en het lam. En voor de cocosbiertjes fiets ik graag even om. Al met al een van onze grote favorieten in de stad.
Genny Caro B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Al jaren lopen we binnen bij Semhar er was een tijd dat we maandelijks kwamen en vanavond waren we zelfs al lange tijd niet geweest. We hadden het eten erg gemist.
De kaart was na de vorige keer weer uitgebreid en was weer zalig kruidig en licht pittig.
De altijd warme gastvrijheid van Berhane, het overheerlijke lekkere eten en de ongedwongen sfeer heeft dit restaurant tot ons absoluut favoriet gemaakt.
Het voelt als thuis komen bij familie. :D

Daniel S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Een prima buurtrestaurant en één van de beste Ethiopiërs van de stad.
De bediening is vriendelijk en ontspannen (ze stoorden zich niet aan een rondrennende tweejarige) en het eten is prima gekruid. De injera lijkt hier wat minder zuur dan elders.
Tinhau .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Het vegetarische menu was erg lekker. Eenvoudig eten, aardige bediening. Een plek om terug te komen. Ook onze jongste (7) vond het eten: de enjara, grote pannenkoek met de groenten, sauzen en evt vlees erop lekker, vooral de pannenkoek...
Jorica V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2013
Een echte verrassing!

Klein restaurantje, maar zo gezellig!d
Wij hebben allemaal nieuwe dingen gegeten die heerlijk bereid waren.

Het eten was heel erg goed en de bediening was vrolijk en positief aanwezig.

Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug.
Jackie H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Delicious Eritrean food, with a good variety of meat and vegetable dishes. Service was super charming, family style. Decor is fine, although the walls and tables feel a little bare and they could really use some music to liven up the atmosphere. A great option for a down-home dinner. No fuss and bother, just yummy food.
CMNF N.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Inmiddels ben ik bij een aantal ethiopische restaurantjes geweest in Amsterdam, en het bevalt prima. Ook dit restaurant is een aanrader. Met een gezellig interieur, van verschillende niveaus, wat voor de sfeer heel leuk is (voor het personeel wellicht iets minder). Vriendelijke en geinteresseerde bediening. Ook het eten vond ik lekker. Een vega en een vlees variant, samen op een plateau. Dus heerlijk van elkaar proeven. Een aanrader voor wie deze keuken wil proberen en het is betaalbaar!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Afgelopen week gegeten. Echt een aanrader. Vriendelijke bediening en lekker eten. Heel apart eten met een soort van pannekoekjes. Het Semhar menu geeft veel variatie en de kwaliteit is prima
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Hier onlangs prima gegeten. We namen het verrassingsmenu waarbij de kok een aantal verschillende gerechten kiest die op een grote schaal met 'pannenkoekjes' worden geserveerd. Eigenlijk had de bediening er even bij moeten vertellen wat wat was, maar het meeste konden we na proeven thuisbrengen. Ondanks dat we geen voorgerecht namen, was het ruim voldoende voor ons en hoefden we geen gebruik te maken van het (tijdige) aanbod om extra pannenkoekjes te brengen. Minpuntje vonden we de prijs en kwaliteit van de huiswijn.
Soultoucher .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Dit restaurant ligt tegenover waar ik woon. Het eten is goed. De bediening is attent. Het enige mint punt is dat de extra pannenkoekjes worden gebracht als we bijna klaar zijn. Een aanrader als je iets anders wilt eten
Maureen2212 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Ik kom regelmatig bij Semhar, altijd weer heerlijk! De onwijs aardige bediening/eigenaar raden je met veel plezier hun lekkerste schotels aan! Echt geweldig eten, en ook de vegatarische schotel smaakte mij prima, terwijl ik dat normaal nooit 'zoveel aan' vindt. Ook goed te doen met een iets grotere groep, maar dat moet je van tevoren wel even melden. Zeker de moeite waard als je eens een onbekende keuken wilt proberen!