Semai

Papaverhoek 35 1032 JZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207866625

Over het restaurant Semai

Restaurant Semai is met zijn Oost-Afrikaanse keuken een uniek restaurant in Amsterdam. De sfeer van het restaurant is warm en echt Afrikaans. De focus ligt op Eritrese en Ethiopische gerechten, op traditionele wijze geserveerd op een enjera.

In de Eritrese taal en in een Ethiopische taal betekent Semai letterlijk 'hemel'. En als je de gerechten van Semai proeft, waan je je inderdaad even in de hemel. Ze hebben er namelijk heerlijke vleesgerechten, maar vegetariërs zitten hier ook goed. De speciale kruiden die ze gebruiken bij Semai geven een extra lekkere smaak aan de gerechten.

Ben jij benieuwd geworden naar de smaak van de Oost-Afrikaanse keuken? Reserveer dan een plekje bij restaurant Semai in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Semai

• Af te huren , Airconditioning
Uitmuntend
9,3
9,1
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Semai

Jantiene .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Het eten was erg smaakvol, de ontvangst vriendelijk. Gezellige ruimte en heel betaalbaar! Een fijne nieuwe aanwinst voor Noord.
ellen G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Ruime porties. Dus niet het gevoel dat je net iets te kort komt.
Daarbij was het eten voor 1 persoon gluten vrij. Prima apart geserveerd.
Kortom.... ..heel blij met dit restaurant
Ruben D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Lekker gegeten! Aardige mensen en de plek was aangenaam. Echter duurde het wel lang voordat wij eten kregen. De entourage was een beetje goedkoop. Warm ontvangen en bediend. Zou het aanraden aan iemand.
Don S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Het restaurant is moeilijk te vinden, dus we waren te laat. Evengoed was de ontvangst allerhartelijkst. We kenden het eten niet, maar kregen een uitgebreide uitleg. We hebben uiteindelijk gekozen voor een mix van diverse vleesgerechten, een prima manier om kennis te maken met deze keuken. Het eten was voortreffelijk. Goed gekruid, maar niet overheersend. Prima in balans. De kruidige geur in het restaurant, in combinatie met de rustige en vriendelijke bediening, heeft er voor gezorgd, dat we een heerlijke avond hebben gehad.
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Het restaurant ligt wat afgelegen maar het eten is heerlijk en de inrichting is sfeervol.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
mijn lievelingsrestaurant in dit genre in Amsterdam, echt heel aardige mensen en superlekker eten. vooral de shiro is erg lekker
Armand G.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Leuk om een andere manier van eten, met je vingers, te ervaren. Sfeervol ingericht met Afrikaanse invloeden uit de streek. Probeer ook eens het bier uit Eritrea
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
De locatie is wel apart maar het eten is ontzettend lekker en zeker voor die prijs.
mieke T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het eten was erg lekker, ook voor de veganisten onder ons. Vriendelijke bediening, een rustige en ruime omgeving. Licht mag hier en daar wat minder - spots.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Echt heerlijk gegeten! Eerder Ethiopisch gegeten maar nooit zo lekker. Lam, kikkererwten en bloemkool & spinazie waren top! Lam vonden we de beste smakencombinatie
caroline V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
we hebben met zijn vieren heerlijk gegeten. we hadden de mix van 3 vleesgerechten en 3 groentengerechten genomen. Het duurde een hele tijd voor ze de bestelling op kwam nemen ook voor de drankjes. Later bleek dat ze dacht dat haar collega dat al gedaan had. Maar volgens mij was er helemaal geen collega. Het was idd best druk . we moesten om servetjes vragen die echt wel nodig zijn omdat je met je handen eet. En de menukaarten zijn oud en smoezelig. Dus 3 tips: het moet sneller, der veer servetten en vernieuw menukaarten. Verder echt TOP en zeer verrassend!!
FDJ D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
De Ethiopische keuken was voor mij en verrassing. Keuze uit rundvlees, lam, kip, vis en vegetarisch. Eten met de vingers was even wennen. Hoofdgerecht uitstekend klaargemaakt. Zeer vriendelijke bediening. Gerechten snel opgediend na bestelling.
Jelte K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Een parel in Noord. Die je wel even moet zoeken, want de buitenkant van het restaurant schrikt eerder af, dan dat het aantrekt. Maar zoek dus en u zult vinden: ontzettende attente eigenaars, heerlijk eten, een mooie inrichting en het is absoluut niet duur. Als je voor het eerst gaat: probeer de mix gerechten, want er is zo veel lekkers!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Authentiek en heerlijk Eritrees/Ethiopisch eten, aardige mensen, bijzondere locatie.
Anne-Marieke A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Goede sfeer en zeer attente en aardige bediening. Kom zeker nog een keer terug.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk restaurant. Ziet er van buiten niet als veel uit, maar dat maakt de enorm gezellige sfeer binnen alleen maar een grotere verrassing. Super eten (bestel de Ethiopische wijn er bij!) en vriendelijke bediening. Wij komen zeker een keer terug, sowieso om het koffie ritueel een keer mee te maken.
Enrico W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Heerlijk eten in een zeer ontspannen sfeer. Vriendelijke bediening. Het eten word vers en puur voor je klaar gemaakt. Als je de rap op loopt en langzaam in het restaurant loopt voel je gemoedelijkheid.
Veronique V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Met 3 pers namen we gemengde vleesgerechten voor 2 pers en gemengde vegetarische gerechten voor 1 pers. Zo hadden we 6 verschillende gerechten voor €40. Lekkere mix.
Rina G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk eten, vriendelijke mensen! Wij komen hier zeker vaker terug. Ziet er van buiten beetje dubieus uit, maar eenmaal binnen word je hartelijk ontvangen. Echt een aanrader!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Vanavond bij Semai gegeten met een vriendin, wat hebben we een geweldige avond gehad! Heel vriendelijk ontvangen door de eigenaresse. We mochten een tafeltje uitkiezen. Op aanraden van de eigenaresse bestelden we 3 gerechten, waarvan twee vlees en een vegetarisch, voor twee personen. We kregen een warme saus van kikker erwten, om je vingers af te likken zo lekker! Daarnaast twee gerechten met rundvlees. En een bijgerecht met boerenkool en wat salade en tomaatjes. Dit alles geserveerd op een grote schaal met pannenkoekjes (de Eritrese/Ethiopische, de naam is lastig te onthouden). Het zag erbprachrig uit. En het was zooooooo lekker! We kwamen er achter dat ze ook speciale Eritrese koffie serveren, en dat zelfs in een speciale ceremonie. Wanneer je hier de tijd voor hebt, echt doen!!! De boontjes worden vers voor je gebrand en gemalen, de koffie ruikt en smaakt heerlijk, echt heel bijzonder. Wat een geweldig restaurant!!!!