Semai

Papaverhoek 35 1032 JZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207866625

Over het restaurant Semai

Restaurant Semai is met zijn Oost-Afrikaanse keuken een uniek restaurant in Amsterdam. De sfeer van het restaurant is warm en echt Afrikaans. De focus ligt op Eritrese en Ethiopische gerechten, op traditionele wijze geserveerd op een enjera.

In de Eritrese taal en in een Ethiopische taal betekent Semai letterlijk 'hemel'. En als je de gerechten van Semai proeft, waan je je inderdaad even in de hemel. Ze hebben er namelijk heerlijke vleesgerechten, maar vegetariërs zitten hier ook goed. De speciale kruiden die ze gebruiken bij Semai geven een extra lekkere smaak aan de gerechten.

Ben jij benieuwd geworden naar de smaak van de Oost-Afrikaanse keuken? Reserveer dan een plekje bij restaurant Semai in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Semai

• Af te huren , Airconditioning
Uitmuntend
9,2
9,2
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Semai

Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Amsterdam-Noord kent inmiddels veel plezierige restaurantjes met lekker vega(n) eten en sinds kort heeft ze ook een prima Ethiopisch/Eritrees restaurant: Semai!
Superlekker vegan (en glutenvrij) gegeten. Zeer vriendelijke bediening en leuke ontspannen sfeer. Goede prijs/kwaliteit. Laat je niet tegenhouden door de ongezellige garageachtige buitenkant van het pand want eenmaal binnen waan je je in en proef je de rijke keuken van Oostelijk Afrika.
Als Semai ook duba wot (pompoenstiofje) serveert dan worden ze ons favoriete Ethiopische restaurant in heel Amsterdam en omstreken en krijgt ze een 9,5 ipv een 8,5!

Goed te weten voor mensen die slechter ter been zijn dat je een trap (circa 10 treden) op moet voor het restaurant.
Jaap L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Echt super lekker gegeten, voor heel weinig geld. Fijne bediening, lekker ruim opgezet: we zullen hier vask terug komen!
Mozz V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Trots dat we in noord zo’n goed restaurant hebben! Gastvrij, informeel en bovenal ontzaggelijk lekker. En zeer schappelijke prijzen. En ik waardeer enorm het enthousiasme van de eigenaar die er op staat de gerechten precies zo te maken zoals ze in het thuisland worden bereid. Wat een verrassende smaken!
Koos K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Zeer vriendelijke bediening
MissMandrake .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Ondertussen hebben we hier meerdere keren met ons gezin en met vrienden gegeten. Laat je niet op het verkeerde been zetten door de achteraflocatie en het 'geknutselde' decor. In dit Ethiopische familierestaurant krijg je authentieke en zeer smakelijke Ethiopische gerechten voorgeschoteld. De bediening is altijd heel vriendelijk en lief voor de kinderen. Je eet hier met je handen van één schaal voor iedereen, en er is dan ook een wastafel in de eetruimte om jezelf en je kinderen weer schoon te krijgen. De porties zijn copieus en de enjera pannekoek vult stevig. De kaart is niet heel uitgebreid, maar dat is ook niet nodig. De helft van de kaart is vega en die helft is ook erg smakelijk. Ga niet is je duurste zijden bloesje hier zitten eten, want dat wordt een ritje naar de stomerij. Karaf water kan erbij zonder gepiep. Heerlijke tent voor een informele maaltijd.
Lajos B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Het is traditioneel en goed eten. Niet duur. Mooie mensen met een goed verhaal.
Mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Warme en lieve gastvrijheid! Heel vriendelijk en open ontvangst. Het eten was heerlijk en ruimte om je handen te wassen op de verdieping van het restaurant. Aanrader!
Meike J.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Het eten was heerlijk en de bediening uiterst vriendelijk . Zeker een reden om terug te gaan.
Bastiaan H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Fijne, vriendelijke bediening. Prettige, ruim opgezette inrichting. Misschien is de locatie een beetje achteraf, maar is dat niet de charme van de meeste horecagelegenheden in Amsterdam Noord? Wij namen de combinatie van drie vegetarische gerechten en ze waren allemaal even lekker, maar wel vetter dan wat ik van Oost-Afrikaanse restaurants gewend ben. Ik zeg altijd de vetter de better, dus eigenlijk moet ik niet klagen. Maar je bent continue je knalrode of gifgroene vingers aan het aflikken; iets dat misschien niet heel sjiek staat op je eerste date. Het is echter zeker niet vervelend, de olie brengt je vingers immers prima op smaak :-).
Berry V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Heerlijk gegeten voor een goede prijs en wat een vriendelijke bediening! We komen zeker terug.
Sophie F.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Heerlijk gegeten en wat een lieve bediening!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Hartelijk ontvangen en heerlijk gegeten bij Semai. Het restaurant is gevestigd op de 1e verdieping van een pand in een zijstraatje waar je niet zomaar in wandelt maar het ziet er binnen prima uit. In het restaurant is een wastafel om je handen te wassen, handig want je eet de injera met de gewenste toppings met je handen. Wij konden niet kiezen en namen de groente- en vleescombi, waarbij je van beide soorten 3 gerechten van de kaart mag kiezen en ook mag aangeven hoe pittig je het graag hebt. Alles was ontzettend lekker en heel veel. 'Op eigen risico' - injera's zijn natuurlijk vers het allerlekkerst - kregen we de restjes mee naar huis om er de volgende dag nog een keer van te kunnen smullen. Karaf kraanwater op tafel, hele vriendelijke bediening en zeer schappelijke prijzen - fijne tent!
Greetje Salima V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Ik miste een goede gelegenheid om vooraf je handen te wassen en ook erna en de servetten miste ik. Verder heel erg vriendelijke mensen en heerlijk voedsel.
Geziena S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Hier kan ik kort en bondig over zijn: Sfeervol, smaakvol en heel vriendelijke bediening!!
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heel fijn restaurant. Geweldige service, uitstekend eten, leuke ambiance en op een avontuurlijk stekje in Amsterdam-Noord. Aanrader!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Verrassend lekker en gezellig
Idzard V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Super leuk restaurant om te eten met een gezelschap dat je redelijk goed kent, want je deelt de gerechten en schept het eten op met kleine pannenkoekjes. De recensies over de kwaliteit van het eten waren erg goed en helemaal terecht. Alle gerechten waren heel smakelijk en de scherpte kan in overleg gevarieerd worden. Gezamenlijke koffie na afloop is ook een aanrader.
Van buiten denk je 'waar kom ik nu weer', maar binnen wordt je hartelijk ontvangen in leuke sfeer. Dit voelt als een familie/vriendenclub die samen een restaurant begonnen zijn.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijke gerechten met een ruime keus voor vegetarisch en veganistisch, geserveerd op de originele manier. In een grote schaal waaruit je met stukjes pannenkoek het eten kan oppakken. Een ontzettend leuke manier om kennis te maken met de Eritresche keuken, bediend door hele lieve mensen. Wij gaan zeker weer terug.