Semai

• Af te huren , Airconditioning , Catering
Voordelig
Yacine N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Hartelijke begroeting bij binnenkomst en sfeer was heel goed.. Het is jammer dat nog weinig plekken Semai kennen. Pareltje op De papaverhoek. !
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Leuk restaurant in Amsterdam Noord vlak bij het Mosveld. Wij waren met z'n vieren en hadden de 8 gangen proeverij besteld. Het werd opgebracht op één groot bord met onder de gerechten een grote pannenkoek. We kregen er ook nog pannenkoek bij. Je gebruikt dit namelijk als bestek, je eet met je handen. Even wennen. De gerechtjes bestonden uit een lams en pittig rundvlees gerecht. De rest was vegetarisch. Erg smakelijk. Het restaurant bevindt zich op de eerste verdieping en is een grote zaal met een bar. Door de inrichting ziet het er gezellig uit, tafels en diverse zitjes. De bediening is erg vriendelijk. De wijn is aan de dure kant in vergelijking tot de gerechten. Momenteel is het restaurant wat moeilijk te bereiken door allerlei verbouwingen buiten. Maar dat is hopelijk snel afgelopen.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Dit restaurant verdient het om even bij stil te staan. Het is momenteel lastig te bereiken vanwege wegopbrekingen voor de deur, maar als je daar doorheen bent stap je in een andere wereld. Het restaurant is ruim van opzet, waardoor je niet op elkaars bord kijkt tijdens het eten. Sfeervol ingericht met muurschilderingen en warme kleuren. De bediening is erg aardig en attent. Het eten is voortreffelijk en de wijn met zorg uitgekozen. Ik ga dit restaurant zeker vaker bezoeken, en kan dat iedereen aanraden.
Sergionl89 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten. Via een kennis te horen gekregen dat ze net ze net geopend zijn en dat ik er een keer moest gaan eten. Dat heb ik dus gedaan. Ik was in het begin een beetje twijfelachtig omdat ik nooit eerder Ethiopisch heb gegeten, maar ik was érg positief verrast. Ik had een proeverij van 8 gerechtjes genomen, welke allen erg goed zijn bevallen. Kiezen welke ik het lekkerst vond kon ik niet! Voor de rest erg vriendelijk en vlot personeel, en er hangt een goede sfeer in de zaak. Qua uitstraling en inrichting vond ik het restaurant ook erg uniek, en krijgt van mij dan ook zeker pluspunten. Ik zal hier absoluut vaker terugkomen, en zal anderen ook zeker aanraden het hier eens te proberen!
NHJ .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vanavond voor het eerst bij dit nieuwe restaurant in Amsterdam Noord gegeten. De bediening was uitermate vriendelijk en het eten was in één woord uitstekend. Mijn man had de verrassing van de chef met drie verschillende vleesgerechten, die ook inderdaad alledrie heel vérschillend waren, en in zijn optiek meer dan uitstekend smaakten. Ik had de vegetarische versie met een saus van gemalen kikkererwten een linzen- en een aardappelgerecht met groenten, en boerenkool allemaal klaargemaakt op een heerlijke manier en geserveerd op een grote schaal, waarbij je een soort van pannenkoekjes kreeg, waarmee je het eten als het ware opschept. Je krijgt dus geen bestek. Het is dat het onbeleefd is, maar anders had ik bij de gerechten zeker mijn vingers afgelikt! Ook de sla ontbrak niet, dit was ijsbergsla met tomaat en komkommer en als zodanig misschien het minst interessante gerecht, maar zij smaakte desalniettemin goed.
Inclusief wijn, water met bubbels, koffie en de speciale Abessijnse thee hebben we €47,50 betaald. Volgens mij zijn er bijna geen restaurants meer in Amsterdam waar je voor zo weinig geld zo uitgebreid en goed kunt eten. Het restaurant ligt wat achteraf in een gebied waar je niet echt een restaurant zou verwachten, en is op het moment wat moeilijker te bereiken doordat er wegwerkzaamheden omheen plaatsvinden, maar het is het zeker waard om er wat moeite voor te doen!
Pien B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Op basis van de positieve reacties op deze site gingen we ook maar eens eten bij Semai. Nou, dat was zeer de moeite waard. Wat een heerlijk eten en wat wordt je gastvrij ontvangen! We gaan zeker nog een keer terugkomen! We zaten aan een traditioneel tafeltje en hebben zitten smikkelen. Een andere keer, als we met meer zijn, willen we ook graag het koffie ritueel meemaken.
Lea B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gister avond laat voor het eerst gegeten, super! Het was even zoeken omdat de weg ook was opgebroken en je eerst met een trap omhoog gaat maar we waren heel blij dat we om 23u nog terecht konden voor een heerlijke maaltijd. Wij hebben de mixed platter gekozen met allerlei heerlijke Oost Afrikaanse dips, stoofjes en traditioneel brood. Zowel vlees als vegetarisch ontzettend lekker. Na afloop kregen we nog een koffie ceremonie, zeker de moeite waard!
Robert175h .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vrienden van mij hebben mij meegenomen naar dit nieuwe restaurant gister. Het was echt een verrasing en allemaal erg goed. De verschillende gerechtjes waren goed op smaak en temperatuur. Ik kom hier zeker terug.
Ania R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk eten, een goede prijs en een zeer vriendelijke gastheer!!!! We komen zeker terug. Een aanwinst voor Noord. Delicious food!