SEM Sla En Meer

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Wi-Fi
Sarah30 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik heb een heerlijke avond gehad. Erg leuke bediening, heerlijk vers, kwalitatief goed, ontspannen sfeer. Leuke locatie.
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Een mooie ontdekking in Amersfoort. Een leuk tentje met inderdaad veel soorten salade, al dan niet in combinatie met soep.
Alles biologisch, ook de kip en/of biefstuk maar alles ook met een vega alternatief. De salades kan je ook zelf samenstellen. Met lekkere taartjes toe was ons verjaarsdiner geslaagd.
Het meubilair, de tafel was wat wiebelig en gewone stoelen samen met een hoge muurbank een beetje rare combi. De bediening aardig maar we moesten ze er wel bij roepen.
Maar voor herhaling vatbaar, zeker gezien de prijs
WouterMiranda .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De salades zijn erg lekker bij SEM. Daarnaast zeer betaalbaar en tegelijkertijd bio / onbespoten. De toetjes en drankjes zijn ook geweldig om uit te proberen. Jelle is heel enthousiast en doet zijn werk met plezier. Alleen het meubilair kan beter: harde stoelen die dicht op de buren staan.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
De eigenaar is heel enthousiast (nadrukkelijk aanwezig met uitgebreide uitleg aan je tafel, daar moet je van houden). Voor de lichte eter is dit een aanrader. Voor de gemiddelde eter is het geen volle maaltijd en zijn de salades van gemiddelde kwaliteit. De jubelreccensies creëeren te hoge verwachtingen.
Marieke G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met SEM laat Jelle zien hoeveel liefde, lol en levensvreugde hij heeft en geeft. De keuken van SEM maakt creatieve, pure, eerlijke en daarmee heerlijke en gezonde gerechten. Het hele plaatje klopt: persoonlijke en vriendelijke benadering, flexibel, uitstekende prijs-kwaliteit, relaxte, goeie sfeer. Veel vegan opties! Ik kom er graag, een aanwinst voor Amersfoort en ik vind Jelle echt om op te eten (-;
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Op een prachtige plek geluncht bij Sla en meer. Leuke, hippe inrichting. Ontzettend aardig personeel. We kregen uitgebreid advies en uitleg over de salades en drankjes.

Eerst een cappuccino met een vleugje pompoen en latte met speltmelk, kurkuma en peper. We voelden ons echte hipsters ;-) Maar het was erg lekker.

De salade van de maand met onder meer bulgur en broccoli smaakte prima, al was het wat vlakjes. De zalmsalade met onder meer zeekraal, tauge en sesamzaad was erg goed, wat meer pit dan de salade van de maand.

Een prima lunchplek, met erg schappelijke prijzen, originele salades en drankjes en vriendelijk personeel.
Renee O.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Ontzettend lekker geluncht. Eigenlijk de perfecte locatie voor een balansdag. Toch mocht er soms wat meer pit in. De falafel en koriander houmous waren iets smaakloos, maar voor de rest erg lekker. Ook de Chai Latté, helaas zonder amandelmelk, was erg goed. Het decor is alleen allemaal IKEA, maar dat maakt helemaal niks uit.
MarjoleinEvelien .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Voor de zoveelste keer geweldig lekker gegeten bij Sem! De salades zijn top, de soepen zijn goddelijk, de sapjes zijn hemels! En nu zag ik dat ze ook nog eens suikervrije en/of glutenvrije en/of lactose taartjes verkopen! Een schot in de roos wat mij betreft want waar vind je dit elders in Amersfoort?!
Ook het personeel is buitengewoon vriendelijk, relaxt en enthousiast.
Enige nadeel: ik vind niet alle stoelen en bankjes even lekker zitten. Ik snap dat al dat hout past binnen het concept maar ik zou toch voor iets meer comfort en en warmte gaan.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Vandaag weer heerlijk genoten van de salade van de maand, top!!
Mooie grote salade met veel smaak.
Altijd weer een feestje om hier je gezonde lunch te eten.
Absolute aanrader
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Nog een keer bij SEM geluncht. Een jongen die schijnbaar nieuw was en de eigenaar bedienden ons. Zij compenseerden elkaar goed. Voor goede salades, gezond eten en originele nieuwe drankjes moet je gewoon bij SEM zijn. Ook als je vrouwen wilt kijken, want die zitten hier veel.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Mmmm stamppot op de winterse menukaart :)
Smakelijke, biologische, gluten- en melkvrije producten -zelfs toetjes! voor een vriendelijke prijs.
Aanrader!
EWB .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Vandaag voor de eerste keer bij SEM gegeten. Allebei een heerlijke salade en een verse sap. Was echt verrukkelijk voor een prima prijs. Bijzonder vriendelijk geholpen. Wij gaan hier zeker terug komen!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Bij SEM kan je heerlijke salades eten. Naast de salades hebben ze nog meer zoals glutenvrije en suikervrije taartjes. Dit kan allemaal onder het genot van een koffie, thee maar ook een biologisch wijntje of een (glutenvrij) biertje. Zeker een aanrader om een keertje langs te gaan. Ik kom er altijd met veel plezier!
Gea D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Geluncht bij SEM (sla en meer) aan de Kortegracht in Amersfoort. Bij mooi weer kan je buiten zitten, maar ook binnen is zeker de moeite waard. Wij kozen voor een salade kip (ook vega te bestellen) gecombineerd met een Chai Latte en een Bosbes smoothy. De salades zijn zeer royaal en worden in een schaal geserveerd. Wat je over hebt, mag je meenemen naar huis (bakjes daarvoor beschikbaar). Fantastisch !!!! In deze wegwerpmaatschappij is het een verademing dat hier over nagedacht is. Prijsstelling is ook prima (zeker omdat alles biologisch is), salade kost 8,50.
Tobiasvanb .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heel lekker gegeten, zowel de salades als de soep. Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Aan iedereen aan te raden!
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Wat een ontdekking!! Hier komen lekker eten en gezondheid perfect samen, en dan ook nog met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Vers en smaakvol is het motto. Er is daarnaast aandacht voor glutenvrij, biologisch, veganistisch, raw food, suikervrij, etc. Gastvrije en enthousiaste eigenaar heeft duidelijk hart voor gezonde voeding. Nog een paar highlights: ruime porties, verse groente/fruitsappen, diverse soorten plantaardige melk, salade-ingredienten naar keuze, etc. En zitten of afhalen, het kan allebei. De inrichting is weliswaar tamelijk eenvoudig, maar voldoet. Al met al een echte aanrader. I'll be back! :-)
Tip: let op de muziekkeuze, omdat het zo'n belangrijke sfeermaker is.
Maaike_Nooitgedagt .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heerlijke salades, alles vers bereidt. Er wordt echt over het geheel nagedacht: heel mooi hoe het in alles is doorgevoerd.
Lekker als lunch, maar ook prima als avondmaal. En ook handig: alles is ook gewoon mee te nemen.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Een bijzondere zaak als je van salades, soepje of broodje houdt; geweldige kwaliteit, veel variatie, een bescheiden prijs die je maar zelden aantreft en alles ook nog eens biologisch. Lekkere sappen. Een enthousiaste, gastvrije bediening en ook nog in het centrum van Amersfoort. Ik kan eigenlijk geen negatieve punten hebben. De wat wankele tafeltjes buiten wellicht, maar kniesoor die daar op let.
Aanrader voor een gezonde (lunch) maaltijd.
Lettie A.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Jelle is niet alleen een ontzettende gezellige en fijne achterbuurman, hij maakt ook nog eens heerlijke gezonde salades, zoetigheden en drankjes! Fantastisch om in een opwelling bij hem terecht te kunnen voor een hapje terplekke of in een kom-voor-thuis-op-de-bank. Die kom breng je na afloop dan gewoon weer terug . . . geweldig toch? Ons buurtje wordt steeds gezelliger met tafeltjes en stoeltjes aan de gracht. Fijn dat je er bent SEM !!!