Selamat Makan

Voorstraat 100 3512 AV Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Selamat Makan

Indonesische klassiekers

Welkom bij Selamat Makan. Bij binnenkomst valt hier al een deken van Indonesische gastvrijheid over je heen. Voor een traditioneel diner boordevol Indonesische specialiteiten ben je hier aan het juiste adres! Hier kun je in een authentieke en warme ambiance genieten van al het lekkers dat de gepassioneerde chef voor je bereidt. Een culinaire ervaring die je niet mag missen!

Meer informatie over restaurant Selamat Makan

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom
Voordelig
Marjon H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Overheerlijke rijsttafel gegeten, was 2e keer en er zeer zeker een 3e keer. En een 4e....
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Zeer smakelijk en gevarieerd. Vriendelijke bediening.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
We hebben hier met een kortingsbon een heerlijke rijsttafel gegeten. De smaken zijn heerlijk, ook meer dan voldoende. Inrichting is authentiek. De bediening is snel en attent.
Niek W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Een eenvoudig ingericht Indonesisch restaurant. Niet echt gezellig. De bediening is adequaat maar ook echt niets meer dan dat. Twee maal de kleine rijsttafel voor 2 personen. Heerlijk en meer dan voldoende. Geen spannende gerechten helaas. Prima saté, gado gado, rendang etc. Goed adres maar verwacht niets speciaals.
Ewth .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Leuk knus restaurant. Goede bediening ,legt goed uit wat er op tafel staat. Het eten was lekker gekruid en was genoeg voor 2 personen .
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Super heerlijk gegeten. We hadden een 'kleine' Indische rijsttafel, maar met ons tweeen was die zelfs te groot. Toegegeven, we hadden ernaast nog een saté kambing (saté van geitenvlees) genomen. De saus hiervan wordt speciaal aan tafel klaargemaakt, je kunt aangeven, of je het pittig wilt, of juist niet. Prettig personeel en het decor doet denken aan Indonesië, veel wajangpoppen en schilderijen met Indische landschappen. Tjokkievol, maar voldaan weer na huis gekeerd.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Lekkere gerechten en vriendelijk personeel. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en ik zal zeker vaker er heen gaan. Het lekkerste was de Udang Goreng Ketjap. Zeker een aanrader voor mensen die in de toekomst in Utrecht zijn en een lekkere Indische restaurant zoeken!
Nico G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij hadden het menu van € 23 per persoon dwz de een met mihoen de ander met gebakken rijst. Kritiek is niet aan de orde want het was voortreffelijk. Ook op de service en alertheid van de bediening was niets aan te merken.
Dat het voor mij (Indo) best wel wat pittiger had mogen zijn, is geen aanmerking maar een persoonlijke smaakkwestie.
Tuintje .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Op een zondag met drie personen een grote rijsttafel genomen. Het was er vrij stil, maar dat zal te maken hebben met de dag, het weer en de tijd. Het eten is zonder meer van goede kwaliteit. De bediening was vriendelijk en teruggehouden. De aankleding en sfeer is wat netjes maar wat karig, maar eigenlijk verwacht je dat ook van een echt Indonesisch restaurant. Ik raad het restaurant zonder meer aan.
R.A. N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij kozen voor een Indische rijsttafel. De werd op ons verzoek ivm tijd snel en accuraat geserveerd. De maaltijd ingrediënten waren van voldoende kwaliteit. De behuizing was wat aan de krappe kant (klein tafeltje) het geen ongetwijfeld mede te wijten was aan een groot gezelschap dat op dezelfde tijd binnen kwam die ook wij hadden gereserveerd. De akoestiek was op dat moment voor normaal gesprekniveau ontoereikend.
Bienneke .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Ooit heb ik hier tijdens mijn studietijd gewerkt.
Wat een heerlijke gerechten serveren zij hier toch.
Jammer alleen dat longtong hier niet te bestellen is. Evenals tahu teloor.
Verder was alles van de rijsttafel lekker.
Personeel erg vriendelijk .
Andere gasten waren wat luidruchtig , dus mijn partner en ik vonden dat wat minder.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
In het centrum van Utrecht zijn meerdere Indonesische restaurants te vinden maar dit vind ik een van de betere. Aan de gerechten is net wat meer zorg besteedt en de smaak is raak. Altijd gezellig en lekker om een rijsttafel te eten met al die bakjes op tafel.
Een minpunt als je een tafeltje bij de deur hebt: af en toe pak je een vleugje uitlaatgassen van de straat mee.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Helaas hebben we anderhalf uur moeten wachten op ons eten. Het personeel reageerde laconiek. Eten was ok, maar niet bijzonder.
Dymphi V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben al een paar keer gegeten bij Selamat Makan, maar het eten is altijd voortreffelijk. De inrichting is precies wat je verwacht van een indonesisch restaurant, of je in een huiskamer binnenkomt. De bediening is keurig netjes en ze zijn allemaal even vriendelijk. We hebben 2x tapas besteld toen we uit eten gingen bij hun en alle hapjes zijn overheerlijk, vooral als je van pittig houdt, is de kip goed gekruid. Verder is er een ruime keuze aan andere menu's.....ga er zeker weer een x terug!!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op 1e kerstdag hier samen gegeten. Rijsttafel heerlijk van smaak en ruim voldoende.
Typische Indonesische inrichting en sfeer.
Prima ontvangst en service.
Bediening vriendelijk en rustig.
Er zijn nog maar weinig restaurants waar je netjes wordt uitgelaten. Geweldig.
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Met zijn drieën hier gegeten. Vriendelijke bediening en uiteraard een tafel vol met eten. De gerechten waren zeker prima, zoals je in een indonesisch restaurant kunt verwachten. Maar veel meer dan prima was het dan weer niet. De inrichting is erg oubollig, maar dat hoort er dan ook wel weer een beetje bij. Alhoewel, als de keuken er net zo uit ziet als het interieur... Vriendelijke en attente bediening.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Met een groep van drie hier een rijsttafel gegeten. We waren benieuwd vanwege de hoge cijfers maar helaas werd dit voor ons niet waargemaakt. Daar waar je lekker gekruide en pittige gerechten verwacht was het zonder uitzondering flauwtjes, weinig smaak en te koud tot half lauw. Het leek wel of de gerechten te lang in bakjes in de keuken hadden gelegen. Dieptepunt was de gado gado. Een soort stijve pyramide van koolachtige groente stevig dichtgesmeerd met satésaus. We waren als groep unaniem dat dit weinig met echte saté saus of gado gado van doen had. Ook omdat de prijs wel pittig is voor het geleverde is dit geen positief cijfer voor het eten.
De bediening was snel en vriendelijk. De tafelzetting is lekker ruim met aangenaam meubilair.
Anouk2693 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Op een vrijdagavond met zijn zessen hier gegeten. Een gezellig klein zaakje met een heerlijke rijsttafel. De kleine rijsttafel was ruim voldoende voor ons en was heerlijk van smaak. Een aanrader!
Joekam .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wij eten al meer dan 25 jaar minimaal 2x per jaar bij Selamat Makan. Zo ook vrijdag 9 oktober. Weer een grote rijsttafel voor 2 personen besteld. Helaas moeten constateren dat de service en de kwaliteit van een aantal gerechten ook deze keer weer verder terugloopt. Voor 110.- mag je beter verwachten. Teleurstellend en wat ons betreft hoeft dit niet meer. Volgende keer op zoek naar een ander adres. Erg jammer.
ElAntonio .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Zaken diner dus de rijsttafel genomen. De gerechte waren niet uitzonderlijk maar gewoon lekker. Het Bintang bier was prijzig en niet heel erg koud, Alles was goed op smaak en de porties waren prima qua grootte.

Het interieur is niet uitzonderlijk maar wel passend bij wat je van een Indonesisch restaurant verwacht. wat weinig bewegingsruimte hier en daar,

De prijs van de rijsttafel was mijn inziens aan de hoge kant voor de kwaliteit die geleverd werd.