Over restaurant Seidel

Een spannende legende

‘Wow!’ is het eerste dat je waarschijnlijk denkt als je arriveert bij dit prachtige restaurant. En terecht! Dit is dineren in stijl. Achter restaurant Seidel gaat een rijke historie schuil en de enthousiaste bediening vertelt je dan ook graag de verhalen achter wijn en spijs. Fantastische gerechten worden hier door de chef bereid en je zult werkelijk versteld staan van de creaties die op je bord belanden. En als je er dan toch bent, vraag dan even naar de legende van het mannetje dat in de toren naast de herberg woont...

Meer informatie over restaurant Seidel

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Traditioneel (nu voor de 4e keer) nemen wij op onze trouwdag bij Seidel een High Tea, vanwege het prachtige pand, het uitzicht vanaf het terras, de bijzonder prettige, attente en voorkomende bediening en natuurlijk de prima kwaliteit van het gebodene.
Wij kozen ditmaal voor de visvariant, en waren zo mogelijk nog enthousiaster dan voorgaande jaren. Elk gerechtje was tongstrelend ! Een veelvoud van garnalen op diverse wijzen bereid, zalm, paling, krab, een bietentaartje, alles voortreffelijk.

Inmiddels wisten we dat daar nog een vervolg op zou komen : Allerlei kleine zoete toetjes met 2 soorten ijs en verse vruchten. Goddank niet de traditionele scones.

Wij lieten ditmaal ons eten vergezellen van de witte huiswijn, een smakelijke Chardonnay die ook nog eens prettig geprijsd is.

Ik las dan ook tot mijn verbazing een zeer negatieve recensie waarbij kennelijk niets deugde. De schrijver daarvan moet wel zeer slecht zijn opgestaan die dag. Zelfs als het eten je tegenvalt (hoewel tevoren duidelijk gemaakt wordt dat de High Tea-versie van Seidel volstrekt afwijkt van de gebruikelijke) en je het personeel onaardig vindt, dan is het tenminste belachelijk om het decor af te doen met een onvoldoende.
Seidel zit in een prachtig eeuwenoud pand, direct aan de haven !

Wij blijven hier absoluut komen !
Lemongroen .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
high tea gereserveerd>>wel lekkere hapjes vlees en vis, ,geen scones ,geen gebakjes ,geen bonbons,deze stonden wel op menu .dit heeft NIETS TE MAKEN met high tea !!! We vroegen om de thee, die maar niet kwam,maar die werd pas na afloop van het eten (zoals koffie ) geserveerd, werd ons verteld .......wel konden we (5,50 per glas ??) zeer slechte wijn erbij kopen.... Jammer ! Plank mis geslagen SEIDEL ,inrichting dateert ook uit 1621. Personeelslid nam niet de moeite ons terug groeten ! Slechte zaak
Geachte Lemongroen; wij betreuren uw reactie ten zeerste en willen u vragen hierover contact met ons op te nemen via e-mail. Onze High Tea/afternoon tea is namelijk een groot succes mede doordat wij er een eigen draai aan hebben gegeven en vooral een eigen identiteit. Alle wijnen van Seidel zijn van de allerhoogste kwaliteit en met veel aandacht uitgezocht alsmede onze leveranciers. Nogmaals graag komen wij met u in gesprek over bovenstaande. Met een gastvrije groet namens het Seidel team: Pieterjan de Bresser
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Jarenlang kwam ik er eens per jaar. Door omstandigheden was het nu vijf jaar geleden. Gelukkig is alles hetzelfde gebleven. Al sinds 1995 is bijna alles hetzelfde, zowel de inrichting als de menukaart en dit is als een compliment bedoeld. Wars van alle modes en trends gaan ze daar hun eigen gang en dat doen ze goed. Heerlijke maaltijden, zeer royale hoeveelheden. Geen mousses, structuurtjes en ander modieus gefrunnik maar eten wat je herkend op je bord. Prachtig opgemaakt. Vrolijke bediening die graag een praatje maakt. Je voelt je er thuis. Dit keer niet meer zo lang wachten met terugkomen.
RiePie .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op de terugweg van Meppel naar NH kwamen wij langs dit restaurant en besloten wij een late lunch te nemen. Wij hebben in een sfeervolle ruimte genoten van een absoluut fabuleuze lunch. Als wij weer in deze omgeving zijn dan gaan we hier zeker weer eten.
Niesje B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
In de aanloop naar de festiviteiten rond het corso in Vollenhove hebben wij fantastisch gegeten, zijn verrast door de vriendelijke en toegankelijke bediening/eigenaar. Een waar cadeautje om tijdens deze turbulente dagen toch garant te staan voor kwaliteit en zoiets aan te bieden. Chapeau!
MareenAmaya .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We hebben heerlijk gegeten, het voorgerecht was subliem: zalm en paling, prachtig opgediend!! Na 2 kleine kopjes verrukkelijke soep vervolmaakte de kabeljauw ons etentje. Werkelijk een maaltijd voor gastronomen. En de ambiance: het terras, met uitzicht op de haven...wat wil de mens nog meer? Terugkomen!!
Mar E.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vanmiddag een héérlijke high tea (zonder thee, maar met wijn;-)) gehad in dit prachtige restaurant met uitzicht op het haventje. Begonnen met een klein hapje en een lekkere prosecco. Daarna kwam er een énorme schaal met hapjes, vlees en vis, héérlijk! Wat een verwennerij!! En alsof dat aallemaal nog niet genoeg was daarna een grote schaal met allemaal heerlijke toetjes!! Als afsluiter een koffie met bonbons :-) Een heerlijke zondagmiddag en zéker voor herhaling vatbaar; ben nu ook wel erg benieuwd naar een diner bij dit restaurant. En ook de complimenten voor de vriendelijke, gezellige bediening; Top!!
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Bij de kerk in Vollenhove een stijlvol en gezellig ingericht restaurant. Zeer vriendelijke bediening en eigenaar. We hebben hier een heerlijke lunch gegeten! Hamburgertjes met friet en een twaalf uurtje: een vlees menu verrassing van de chef. Wat een traktatie! Beide gerechten sierlijk en mooi opgediend op een ronde schaal met daarop allerlei verschillende bij elkaar passende gerechtjes. Bij de heerlijk klaargemaakte hamburgertjes uitstekende friet en een gebakken eitje, pasteitje en nog wat andere bijpassende gerechtjes. Ook het twaalf uurtje was een feest om op te eten. Vooraf kregen we nog wat zoutjes en warme kleine broodjes met kruidenboter en roomboter van het huis. Aanvullend namen we nog een stuk witte chocoladetaart met een thee en koffie. Ook hier werd weer uitgepakt met kleine stroopwafeltjes en kleine halve stukjes heerlijk gevulde koek. Alles was gewoon in één woord top! We zullen dit adres niet vergeten en zeker doorgeven aan wie er richting kampen gaat!
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Mooi gelegen en rustiek ingericht. Tafels met smaak gedekt, je voelt je meteen welkom.
Coquilles als entree. Eenvoudig klaargemaakt waardoor de smaak vol tot zijn recht komt.
Twee soepjes tussendoor van het huis. Prettige bediening die op een prettige manier contact maakt met de gasten. Huiswijnen mooi bijpassend. Een Minervois die de kalfslever goed tot zijn recht deed komen. De tong van mijn disgenoot viel ook zeer in de smaak. Prima koffie met toebehoor maakte het geheel compleet. Kortom Seidel is een goede reden Vollenhove nog eens te bezoeken.
Jacques1959 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vanuit Zwitserland Nederland na een tijdje weer bezocht.

Vlakbij mijn geboortedorp in Vollenhove beland en in Seidel gegeten.

We werden warm ontvangen en zijn begonnen met een voorgerecht van vlees en vis, zoals gewoonlijk in overvloed.

Daarna als hoofdgerecht gerookte zalm , heerlijk met al die bijgerechten.

Daarna even rustig een glaasje en genieten van de ambiance.

Toen werd er ijs geserveerd , heerlijk.

Koffie met cognac na.

We zeker weer als we in de buurt zijn.
Jacob D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Wat hebben we weer genoten van de kunsten en kunstwerkjes van de kok. De lunchgerechten met paling, afkomstig van een rokerij uit Vollenhove, en met Hollandse garnaaltjes vielen goed in de smaak, alhoewel er best wat meer brood bij had gekund. Nadat we een spannend nagerecht hadden gevraagd, kregen we een uitzonderlijk mooi opgemaakte spiegel met verschillende soorten ijs en andere lekkernijen. Alles was verrassend lekker!
Jokechr .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Vrijdag 17 Januari had ik een ontmoeting met 8 vriendinnen bij Seidel. Een "Afternoon High Tea" stond op het programma. We werden vriendelijk verwelkomt in het sfeervolle restaurant met mooi gedekte tafels. Eigenlijk is naar onze mening de High Tea een mooie proeverij van diverse producten, vis en vlees met daarna diverse zoete lekkernijen op een bijzonder mooie manier geserveerd. Als afsluiting koffie en thee met heerlijke bonbons, mensen van Seidel bedankt het was voor ons weer verrassend, de tweede keer en vast niet de laatste, het is een echte aanrader en niet allen voor een vriendinnenmiddag zie info op de site! gr. Joke
Eetoloog .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Woensdag 8 mei 2013 kwamen wij voor de eerste keer op het idee om een recensie over een restaurant te schrijven(terwijl we toch wel enige ervaring met restaurants hebben opgedaan); het eten vers en divers met een mooie aankleding op schalen; de bediening prima en attent; de entourage ook goed voor elkaar;m.a.w. onze complimenten; het michelinmannetje moet maar eens een vorkje mee gaan prikken

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Op 15 maart gegeten bij Seidel met 4 personen. Achteraf viel het op dat de vorige recensies niet ingaan op het eten maar uitsluitend op personeel en ambiance en hooguit in algemene termen over het eten werd gesproken. Mooie zaak en ambiance dat klopt maar...nu goed lezen en niet gaan!

Het voorgerecht werd ons aanbevolen. Ambachtelijk gerookte zalm. 3 personen kozen hiervoor. Alles werd gereserveerd op een spiegel waarop de drie reepjes zalm minimaal aanwezig waren. Wel pasteitjes, een ei, tomaat, komkommer, roze garnalen (garnering) inktvisringen etc. Kortom oneerbiedig gezegd een ratjetoe.

Omdat het tweede gerecht lang op zich liet wachten kregen wij en dit zijn de letterlijke woorden van de ober een zoethoudertje!! (Zouden we lollies krijgen?).
De ober die zichzelf in een driesterren restaurant dacht had iets bescheidener moeten zijn gezien het gebodene ( hij had ook met veel vertoon de zalm aangeraden).
Het zoethoudertje bestond uit gekookt ei, komkommer, tomaat, rauwe witlof, zongedroogde tomaat, mayonaise. Weer op een spiegel, wat een geweldige variatie.

Een tweede kans voor het voorgerecht.. Voor het hoofdgerecht wil ik mij beperken qua smaak tot het gerecht dat ik had gekozen. Het filet van kloostervarken. De serveerster kwam en vroeg of ik er champignons bij wilde. Ok ja vreemde vraag. Toen het kwam werd het kloostervarken opeens aangekondigd als een varkenshaasje (slip of de tong)? Het resultaat! Een halve droge met wat ham omgeven varkenshaas met wat smaakt als champignons uit blik op een geroosterd stukje witbrood (Vandaar waarschijnlijk de eerdere opmerking). De roomsaus smaakte naar een instant product a la Knor? Wat bezielt iemand om dit zo te serveren?

Andere disgenoot kreeg een klein tongetje met friet, bloemkool etc. Hetgeen 28,50 euro kostte.

Verder bleken de twee gegrilde kabeljauw filets zeeduivel te zijn. Dat was een meevaller (staf dacht dat het kabeljauw was, maar ja vis is toch vis). Er werd een bordje voor de graatjes uitgedeeld met de opmerking dat er geen graatjes inzitten. Lachen toch.

Toetje voor alle vier weer op een grote spiegel.

All in all 4 personen prijs 300 euro inclusief zoethoudertje. Het eten was het geld absoluut niet waard. Dit is niet meer van deze tijd. Er moet iets ernstig mis zijn geweest. Maar doe de zaak dan even een avond dicht. En Ik zou zeggen kijk even in de spiegel voordat je dit serveert.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Door een wegomleiding afgelopen zondag tussen Steenwijk en de Weerribben omgereden via Vollenhove. Hier even rondgewandeld en bij Seidel viel ons oog op de lunchkaart: verse paling! Wij werden vriendelijk ontvangen en vroegen of de paling kon worden besteld, waarop de bediening ons bevestigend antwoordde. Vooraf een heerlijke Chardonnay uit Zuid-Afrika besteld: vrij mild, maar toch met een ronde volle smaak met veel aroma. Een karaf water werd hierbij geplaatst. Daarna werd een amuse geserveerd, bestaande uit eigengemaakte chips, zoete olijven en wat zoutjes. Vervolgens werd ons vers brood met zelfbereide kruidenboter aangeboden. Daarna was het de beurt aan de overheerlijke erg verse, sappige en smakelijke paling. Je zit hier op een super locatie in een uitmuntend en zeer sfeervol restaurant met een top bediening, die erg vriendelijk en zeer deskundig is. Na een kopje koffie hebben wij onze tocht voortgezet. Samenvattend: zo heerlijk heeft de paling mij nooit eerder gesmaakt.