Seburch

Séburch 9 8711 EE Workum Nederland Kaart

Over restaurant Seburch

Een magische plek

Gevestigd in een oude zeemansherberg, een open verbinding met het IJsselmeer en een magisch uitzicht over de haven voor de sluis die overigens ook nog is genoeg ligplaatsen heeft. Dit pareltje van een restaurant is voor watersporters een waar paradijs. Het diner bij Seburch is ook nog is tot in de puntjes verzorgd en daarmee is het restaurant dus helemaal een bezoekje waard!

Meer informatie over restaurant Seburch

Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:00
Maandag en dinsdag gesloten.

van 1 november t/m 31 maart, ook op woensdag gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
vriendelijke ontvangst. Toegangkelijke ober. Vooraf wat stokbrood met tapenade, dan salade met spek, geitenkaas en honing. Hoofdgrecht snoekbaars in dillesaus. 3 soorten groente erbij en een aardappel ovengerechtje. Dat was voldoende. Eventueel kon er meer van gevraagd worden.. Toe warm kersentaartje met ijs. De huiswijn wit en rood was bovengemiddeld. 2 glazen pp.
Kortom alles smakelijk en snel bereid. Ober stelde nog voor even te wachten met het toetje, maar dat hoefde niet van ons. Koffie met koekje en chocolaatjes toe. Dankzij de AH bon hoefden we slechts 56 euro te betalen. Prijs voor het 3 gangenmenu was 34,50. Zonder bon zouden we 90 euro moeten betalen. Dat vind ik wel wat prijzig voor het gebodene.
Bergel .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Willy B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij hebben erg lekker gegeten. Met de AH actie keuze uit 2 menu's.. De lift met het eten was erg rumoerig. De bediening was zeer netjes
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant "Seburch" de bediening was goed, bescheiden maar wel vriendelijk en open. de locatie, het eten en de entourage van deze plek is heel goed. eigenlijk is de vraag: prijs-kwaliteitverhouding niet duidelijk. er moet een blokje bij met de vraag: kwaliteit bediening en het eten, dat is evenwichtig. Ja, wij, mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden. over dit restaurant.
JosHeijmans .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prachtig gelegen aan doorgaand water naar IJsselmeer. Goede ambiance, gezellige sfeer.
Prima gerechten die door de eigenaar of zijn vrouw (die tevens de chef is) worden uitgeserveerd. Absolute aanrader!
Ook de a la Carre gerechten zijn van prima kwaliteit, weet ik uit eerdere ervaring.
Hhgrunhagen .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gastvrij onthaal, heerlijk eten (wij kozen voor het menu en hebben daar geen spijt van gehad), fijne, rustige ambiance met een mooi uitzicht. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
De eetzaal is ruim en de lokatie is mooi. De kwaliteit van het eten was normaal goed, klassiek Nederlands.Verwacht beslist geen moderne keuken. We vonden de mosterdsoep te zout. De twee varkenshaasmedaillons waren lekker knapperig gebakken. Er zat nootmuskaat over de sperziebonen. Verder was er aardappelgratin, rabarbermoes en rauwe courgettesalade. Het nagerecht was een combinatie van een suikerbroodplakje, fruitstukjes met mousse en semifreddo van suikerbrood (tikje rommelig). Vriendelijke vlotte bediening en een interessant uitzicht , zo bij een ophaalbrug en een haventje met ligplaatsen. De prijs van dit Friese menu, €28,50 , vind ik aan de hoge kant. Omdat wij aan de AHactie (2=1) meededen,: hebben wij gewoon goed en gezond gegeten op een mooie lokatie en in een mooie eetzaal voor een interessante prijs.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Altijd een prettig restaurant, mooi gelegen bij de sluis van Workum. Het Frysk-menu is een klassieker, met goede prijs/kwaliteit verhouding.
Gekekuipers .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Alles was heerlijk. Met een uiterst vriendelijke ontvangst en bediening. Echt een aanrader om hier je dagje uit af te sluiten.
Sangeleerdeletter .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
wederom hadden we een heerlijk diner by seburch! alles was zeer lekker en perfect gepresenteerd en geserveerd! zeer tevreden klanten !
Ouderkerk .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ondanks een klein misverstand over onze boeking en waarmee de leiding goed mee omging, waarvoor onze waardering, hebben we genoten van het gebodene.
Een heerlijk diner en een prettige bediening in een leuke ambiance. We komen zeker nog een keer terug.

F.vries88 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Zeer verzorgd en vriendelijk Restaurant. Op zeer fraaie plek aan het water in Workum
Eten prima en smaakvol , Het was een Fries Menu voor 28 euro .
Bediening goed en zeer attent , De rekening veel me mee.
wij zijn tevreden.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hadden een prima avond bij Seburch met de AH restaurantactie.
Gastvrije ontvangst. Een gezellig, klein restaurant met een terras in de avondzon.
Voor het eten keuze uit twee menus op de kaart: het maandmenu en het driegangenmenu met streekgerechten waarbij onderdelen van beide menus uitgewisseld konden worden. We namen er de witte huiswijn bij - een Zuid-Afrikaanse chenin blanc van "Friesland".
Kwaliteit van de geboden gerechten was prima, goede porties.
Kortom een fijne avond bij Seburch.
Philip L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitstekend gekookt. Verfijnde smaken en mooie combinaties. Wijnen waren vrij goed. Aardig en erg hartelijk bediend. Seburch is de omweg zeer waard! De lokatie is leuk; het is leuk om ook even langs het mooie plein in het centrum van Workum te rijden.
Dwbeek .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijke gerechten van kwalitatief zeer hoog niveau. Dat in een huiskamer sfeer met zicht over het water en de sluis. Dus als je eens niet een gewoon goed restaurant wilt, maar naar echte kwaliteit, is dit de plek waar je moet zijn.
AdjeRem .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Toegegeven, ik dacht serieus dat de recensies op Iens voor dit restaurant door de eigenaar zelf geschreven waren, zo positief. Maar ze zijn niet overdreven. Prima gegeten, vlees en vis. Garnituren; gratin, rauwkost, broccoli, rabarber (heerlijk!) ook prima. Voor de erg grote eters wellicht wat karig. Deserts; wat een lekker ijs en slagroom, duidelijk geen massaproducten. Kletskoppen, kruisbesjes, munt, chocola, zalig. Wat je in Workum op de Merk (plein bij de kerk) te eten krijgt haalt het niet bij deze zaak.
Cave1 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Super leuke locatie en heerlijk eten. Eendenborstfilet met aardbeien peper saus is een echte aanrader. Evenals de reuzengarnalen in knoflookboter saus. Puur, vriendelijk en gezellig zijn trefwoorden die Seburch typeren. We komen zeker een keertje terug! Dank.
Adrien2 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Seburch.
Prachtige locatie met geweldig uitzicht op sluis met veel klassieke schepen.
Aan de smaakvolle inrichting is duidelijk veel aandacht besteed.
Bediening met humor, zonder opdringerig te zijn. Gewoon een prima gastheer, die je het gevoel geeft welkom te zijn!
De verschillende gangen werden goed getimed; leuke kaart met heerlijke
gerechten, waarvan ik de lever had. (Lang niet overal te krijgen)
Een aanrader, wij komen zeker terug!
Kwesselius1 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hadden het friese menu,
Er is voldoende tijd tussen de gangen.,
Mooie locatie om naar buiten te kijken tijdens het eten
Irene E.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Zo lekker en gezellig gegeten.
We hadden een "eten voor twee" bon, waar ik verkeerd mee was omgegaan. Dat werd ter plekke even in orde gemaakt. We konden kiezen uit twee menu's of, tegen bijbetaling, van de kaart. Wij hebben het laatste gedaan.
Er waren aardig wat gasten en de sfeer was aan elk tafeltje ontspannen. Dat vind ik al heel speciaal. Mensen komen daar kennelijk om op hun gemak een lekkere hap te eten. Het is helemaal niet belangrijk om te weten wat we aten, alles klopte gewoon. Binnenkort nog maar eens een keertje.