Seburch

Séburch 9 8711 EE Workum Nederland Kaart

Over het restaurant Seburch

Een magische plek

Gevestigd in een oude zeemansherberg, een open verbinding met het IJsselmeer en een magisch uitzicht over de haven voor de sluis die overigens ook nog is genoeg ligplaatsen heeft. Dit pareltje van een restaurant is voor watersporters een waar paradijs. Het diner bij Seburch is ook nog is tot in de puntjes verzorgd en daarmee is het restaurant dus helemaal een bezoekje waard!

Meer informatie over restaurant Seburch

Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:00
Maandag en dinsdag gesloten.

van 1 november t/m 31 maart, ook op woensdag gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een hartelijk ontvangst. We nemen het tafeltje bij het raam waarbij we een mooi uitzicht op het water hebben. Onder het genot van een goed glas rode wijn knabbelen we de twee verse broodjes voorzien van grof zout weg. De smeersels, heerlijke wasabi mayonaise en roomboter. Ons voorgerecht, lauwwarme geitenkaas met bacon, honing en noten op salade. Een prima uitgebalanceerd gerechtje. De bediening is losjes en correct. Als hoofdgerecht hebben we beiden de snoekbaarsfilet met mosterd-peterseliesaus. Mooie lamellen, een prima gebakken snoekbaars. De bijgerechtjes bestaan uit vers gebakken aardappelen, een frisse courgette salade met appel, beetgare worteltjes en suger snaps en stoofpeertjes . Goede bijgerechtjes. Na het hoofdgerecht een prettige pauze waarbij we zelf kunnen aangeven wanneer we het nagerecht opgediend willen krijgen. De bediening is correct, losjes, gastvrij en neemt de tijd voor ons! Het nagerecht walnotentaart met mango ijs is heerlijk. De espresso met heerlijkheden maakte de avond compleet!
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een verrassende en persoonlijke setting. De eigenaar/gastheer heeft een beetje last van humor, en mede dat maakte het tot een verrassend leuke avond. De courgette appel salade was tongstrelend, bedankt voor het recept! Ook de andere gerechten waren heel erg lekker, met liefde bereid door de eigenaresse. Dit restaurant is een aanrader, zeker eens naar toe gaan!
Timo D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangst jassen werden aangenomen en we werden vriendelijk bediend.
Heerlijk gegeten in een rustige gezellige omgeving
wiersmasmink2010 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op 26/1 in Seburch geweest. Een leuke ambiance met zeer vriendelijke en onderhoudende gastheer en gastvrouw.
Het diner was uitstekend en er was niets op aan te merken. De kwaliteit - prijsverhouding was uitmuntend. Wij hebben met genoegen in Seburch vertoeft. Zeker voor herhaling vatbaar!!.
Bedankt!!!!
h V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Vanaf het moment van binnenkomst tot het eind van de welkom hebben we ons zeer welkom gevoeld. Het eten was heerlijk,vers en zichtbaar met liefde bereidt. Eten in ons eigen tempo zonder opdringerigheid. We komen zeker terug!
tim_owel .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Vandaag met de AH restaurantactie hier gegeten.
Gastvrij ontvangen, in een warm en gezellig restaurant met mooi uitzicht over de haven. We hadden gekozen voor het Friese 3 gangen menu. Vooraf kregen we wat stokbrood gevolgd door een lekker soepje met dröge worst. Ook het hoofd menu was lekker, vooral de stoofpeertjes en de stroopsaus, het vlees was ook prima. Het nagerecht was ook weer genieten met echte Friese ingrediënten.
Het was zeker de moeite waard.
De volgende AH restaurant actie komen we misschien wel weer :-)
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Prima met z'n vieren gegeten met AH restaurantaktie. Tip voor de gastheer: wat vaker bij de tafel informeren of er nog drinken nodig is.
pjhwjansen .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Gezellige ambiance in kerstsfeer, goede keuken, smakelijke gerechten met ruim voldoende groeten erbij, prettige bediening, zeker de moeite waard om ervoor om te rijden.
Tom T.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Dit is nu ECHT UITETEN gaan in een mooi in de kerstsfeer gezet restaurant!!
Alles is met veel zorg en gevoel gedaan.
Dit geldt ook zeker voor de gastheer en natuurlijk ook voor de kok (een geweldige combinatie).
Alle superlatieven kunnen wij loslaten over dit restaurant, maar in het kort gezegd: STERWAARDIG!!
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten op deze plek met hele vriendelijke bediening! Het is een 'huiskamer-achtige' setting, knus en zowel de ruimte als de gerechten zagen er mooi uit. Ik had alleen wat last van de tocht, vond het niet zo warm. Toen ik dat noemde werd de kachel warmer gezet.
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
vriendelijke ontvangst. Toegangkelijke ober. Vooraf wat stokbrood met tapenade, dan salade met spek, geitenkaas en honing. Hoofdgrecht snoekbaars in dillesaus. 3 soorten groente erbij en een aardappel ovengerechtje. Dat was voldoende. Eventueel kon er meer van gevraagd worden.. Toe warm kersentaartje met ijs. De huiswijn wit en rood was bovengemiddeld. 2 glazen pp.
Kortom alles smakelijk en snel bereid. Ober stelde nog voor even te wachten met het toetje, maar dat hoefde niet van ons. Koffie met koekje en chocolaatjes toe. Dankzij de AH bon hoefden we slechts 56 euro te betalen. Prijs voor het 3 gangenmenu was 34,50. Zonder bon zouden we 90 euro moeten betalen. Dat vind ik wel wat prijzig voor het gebodene.
Bergel .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Warme gastvrij ontvangst door de eigenaar, die de gehele avond aandacht had voor al zijn klanten! Zelf genoten van het Fryske miel en mijn vrouw van het keuze menu, ze kon zonder enkel probleem een ander voorgerecht uit de a la carte kiezen. Kortom een prima restaurant waar we als we in de buurt zijn zeker nog een keer zullen gaan eten
Willy B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij hebben erg lekker gegeten. Met de AH actie keuze uit 2 menu's.. De lift met het eten was erg rumoerig. De bediening was zeer netjes
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant "Seburch" de bediening was goed, bescheiden maar wel vriendelijk en open. de locatie, het eten en de entourage van deze plek is heel goed. eigenlijk is de vraag: prijs-kwaliteitverhouding niet duidelijk. er moet een blokje bij met de vraag: kwaliteit bediening en het eten, dat is evenwichtig. Ja, wij, mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden. over dit restaurant.
JosHeijmans .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prachtig gelegen aan doorgaand water naar IJsselmeer. Goede ambiance, gezellige sfeer.
Prima gerechten die door de eigenaar of zijn vrouw (die tevens de chef is) worden uitgeserveerd. Absolute aanrader!
Ook de a la Carre gerechten zijn van prima kwaliteit, weet ik uit eerdere ervaring.
hhgrunhagen .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gastvrij onthaal, heerlijk eten (wij kozen voor het menu en hebben daar geen spijt van gehad), fijne, rustige ambiance met een mooi uitzicht. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
De eetzaal is ruim en de lokatie is mooi. De kwaliteit van het eten was normaal goed, klassiek Nederlands.Verwacht beslist geen moderne keuken. We vonden de mosterdsoep te zout. De twee varkenshaasmedaillons waren lekker knapperig gebakken. Er zat nootmuskaat over de sperziebonen. Verder was er aardappelgratin, rabarbermoes en rauwe courgettesalade. Het nagerecht was een combinatie van een suikerbroodplakje, fruitstukjes met mousse en semifreddo van suikerbrood (tikje rommelig). Vriendelijke vlotte bediening en een interessant uitzicht , zo bij een ophaalbrug en een haventje met ligplaatsen. De prijs van dit Friese menu, €28,50 , vind ik aan de hoge kant. Omdat wij aan de AHactie (2=1) meededen,: hebben wij gewoon goed en gezond gegeten op een mooie lokatie en in een mooie eetzaal voor een interessante prijs.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Altijd een prettig restaurant, mooi gelegen bij de sluis van Workum. Het Frysk-menu is een klassieker, met goede prijs/kwaliteit verhouding.
gekekuipers .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Alles was heerlijk. Met een uiterst vriendelijke ontvangst en bediening. Echt een aanrader om hier je dagje uit af te sluiten.
sangeleerdeletter .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
wederom hadden we een heerlijk diner by seburch! alles was zeer lekker en perfect gepresenteerd en geserveerd! zeer tevreden klanten !