Over het restaurant Seasons Alkmaar

Kleurrijk ingericht restaurant met de veelbelovende naam ‘Seasons’. Eten van het beste wat elk seizoen te bieden heeft! Op het menu veel bijzondere visgerechten gemaakt van dagverse vis. Prachtige wijnen uit de hele wereld die goed passen bij de originele gerechten die uit de keuken komen.  Wil je verrast worden? Kies dan voor een Seasons driegangen of viergangen verrassingsmenu. Proef het beste wat de chef-kok bij je op tafel kan zetten.

Meer informatie over restaurant Seasons Alkmaar

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag vanaf 15:00

Nicky C.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten. Je proeft de liefde en passie terug in de gerechten. Mooi restaurant, fijne sfeer en zeer gastvrij personeel. Uitstekende service! Ik kom zeker nog eens terug.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Seasons Alkmaar. Er waren nogal wat aanpassingen nodig in het menu nl., veganist en glutenvrij. Maar chapeau voor de kok.... het resultaat was zeer smakelijk en oogstrelend!
De bediening was rustig en vriendelijk.
De sfeer gezellig..... kortom, zeker voor herhaling vatbaar!
Bram M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Dit is een echte aanrader. Hier krijg je het gevoel dat je welkom bent.
Na een aperitief op het heerlijke terras krijgen we een mooie tafel aan het raam.
De inrichting is smaakvol en ruim opgezet. De goede akoustiek maakt het mogelijk om aangenaam en ongestoord te converseren met je tafelgenoten.
De geserveerde gerechten zijn van een prima kwaliteit, dagvers en uitstekend bereid en opgemaakt. De geadviseerde wijnen passen perfect bij de gerechten.
De bediening is vriendelijk en alert. Je kunt er zelf voor kiezen om de gerechten snel of met tussenpozen te laten serveren.
In de directe omgeving is voldoende parkeergelegenheid.
Patricia I.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Geweldig restaurant, je wordt in de watten gelegd. Je betaalt ietsje meer,maar dat is het dubbel dwars waard. Zelfde kwaliteit als stokpaardje maar dan betaalbaar.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
op een zondagavond hier gegeten, het was niet heel druk, maar wel gezellig. brood met lekkere olijfolie, proeverij van voorgerechtjes, daarna gekonfijte eendenbout met zuurkool, heerlijk. Als dessert crêpe suzette. De flensjes waren een beetje slap, maar dat er nog restaurants zijn met tafelbereidingen dat vind ik top. de geserveerde wijnen waren goed gekozen en op prima temperatuur. Een zeer geslaagde avond.
Joyce T.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Leuk restaurant waar je heerlijk kunt zitten dineren. Eten was goed en voldoende. Irish coffee kregen we niet heet, deze terug gestuurd en werd daarna met excuus prima opgelost en genoten alsnog van een heerlijke koffie met chocolaatjes. Tip Serveerster mag iets netter gekleed gaan zodat het meer past bij een restaurant. Verder leuke avond gehad en prima verzorgd.
t.bozelie .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Van een vooraf besproken 4-gangen diner met onze 13 gasten genoten! Alle gangen met zorg bereid en werden begeleid met de geadviseerde wijnen. Ook het aangepaste menu voor één gast is met zorg bereid. De keuken heeft een topprestatie geleverd.
In G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vandaag hier gegeten met de wijn en spijs wandeling. Tartaar van runderlende met een gepocheerd ei. Het smaakte goed maar was zeker niet bijzonder. Fantasieloos. Een gerecht waar weinig moeite in is gestoken, vooral vergeleken met de andere restaurants.
Ernst71 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met zijn tweeën heerlijk gegeten. Ontvangst en bediening is heel hartelijk. Huiswijn is erg goed. Er kwam meteen een karaf water op tafel. Mijn vrouw had als voorgerecht erg goede Seranoham met als hoofdgerecht de lamsschenkel. Ik had een paddenstoelen roomsoep en de zeewolf. Allemaal erg smaakvol en nergens was iets op aan te merken.
iovj ..
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
De bediening was erg vriendelijk en het eten heerlijk. We hadden de zeewolf met mosselen en die was perfect klaargemaakt. Het interieur heeft veel leuke details.
Andreas N.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Mooi idee. Kwam spontaan op. Eten op een oude lokatie, alwaar het fameuze De Burgemeester was gevestigd. Nu bleek daar Seasons Alkmaar te huizen. Bij onze entree is daar de bereidwiliige glimlach (cliché...?) van een dienstbare gastheer in een ambiance die niet zo definieerbaar is: bruinig, grijzig, wittig... Maar dan, waar we voor komen: een prima gevarieerde kaart, waarbij duidelijk wordt dat de chef kok gebruik maakt van biologische, natuurlijke produkten . Mijn metgezelle, een kleine eter, besluit tot een gang. En voorwaar: een kritischer eter/proever dan zij is er niet. Zij bestelt de dagverse vis van de dag: een hele tarbot. Haar beoordeling recht voor zijn raap: 'een pracht visje dat smaakt naar de hemel.' Haar besluit met een Expresso ligt voor de hand in haar culinaire rituelen en ook hier is haar waardering meer dan goed. Blijven over mijn twee gangen: * Salade met huisgerookte zalm, kappertjes, rode ui en bieslook-mayonaise...* Ribeye van de grill (300 gram) met een knoflookjus... In een woord: buitengewoon lekker... Voeg daarbij de door de gastheer geadviseerde wijnen ( 'alsof een engeltje op je tong pieste') en de spontane gang naar dit restaurant in Alkmaar bleek een in deze buurten bijna niet te evenaren genoegen. O ja, de glimlach en de vragen waren geen facade, maar kwamen uit het hart van de deskundige gastheer...
P L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Wij zijn hier wezen eten met 6 personen en hadden verschillende vlees- en visgerechten met elkaar gecombineerd. De gerechten waren stuk voor stuk zeer goed bereid. De vleesgerechten waren zacht en mals en de visgerechten waren bereid met een lekkere bite. De combinatie van smaak en hoeveelheid was precies goed. Wat ook opviel was de goede service van de gastheer, zeer oplettend, attent en vriendelijk. Seasons is zeker een aanrader voor de fijnproever en is een grote aanwinst voor het culinair landschap van Alkmaar.
Haa J.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Na een hartelijke ontvangst kregen we een heerlijke sauvignon en bestelden we de voorgerechten. Eenmaal de mini gamba's met knoflook, sambal en bosui en de huisgerookte zalm op brioche met ravigotte saus. Beide gerechten waren heerlijk. Met name had de chef juiste combinatie gemaakt met de mini gamba's. Als hoofdgerecht kwam een salade met huisgerookte zalm, kappertjes, rode ui en bieslookmayonaise en een Oosterse salade met roerbak kip, noten en teriyakisaus. Beide salades waren uitmuntend en samen met de gezellige sfeer hadden een heerlijke avond.
Ctrl-alt-and-eat .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Erg lekker gegeten bij seasons Alkmaar, klassieke gerechten, zonder twist maar wel goed van kwaliteit!
Tip: de muziek paste niet erg bij de sfeer van het restaurant.
EstherVerbeek .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Wij zijn blij met de nieuwe eigenaren (sinds medio november 2013). Lekker gegeten, smaakvolle gerechten. Een prettige bediening en goed gekozen wijnen. Zeker nog een keer terug.
Luella M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Een herstart van het restaurant. Wat je leest op de kaart krijg je ook en niks meer! (?) Ik had de coquilles die waren goed van cuisson maar totaal geen garnituur er bij alleen een blaadje koriander erg karig. De kok was bij het afkoken van de pasta het zout vergeten denk ik want de paperdelle waren ook erg flauw en ook hier miste ik de garnituur. Vanille ijs met div. chocolade saus dan denk ik toch aan een soort van dame blanche maar nee, me chocolade saus moest ik van me bord schrapen om het op me vanille ijs te leggen. En chef leg geen quenelle slagroom tussen 2 bollen ijs. Ziet er raar uit doet namelijk aan iets denken. Je hoeft hier niks me te doen maar misschien zet ik je wel ff aan het denken.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Goed eten maar door het moordend tempo waarin het geserveerd wordt, is het genieten onmogelijk. Keuze van bijgerechten wordt terwille van de snelheid al voor je genomen. Ik voelde mij geen gast. Mijn beklag gedaan, maar hier werd niet adequaat op gereageerd. Voorgerecht+hoofdgerecht werd in 35 minuten afgehandeld, erg zuur als je je verheugd hebt op een avondje uit
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Een reden om om te rijden, zo beschrijft de Michelingids een restaurant, waar je heerlijk kunt eten. Wat ons betreft geldt dat voor Seasons. Het was de 80 kilometer enkele reis echt waard!
De inrichting, met smaakvolle natuurtinten, het gezellige terras, de bediening, het klopt allemaal.
Kies voor het amuse meergangen diner. Je krijgt dan een uitgebreide smaakervaring. De ingrediënten zijn van topniveau.
Wij komen hier snel weer terug.
Anja J.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Heerlijk gegeten een 6 gangen amuse diner.kunstwerken maar ook heerlijk van smaak.personeel is vriendelijk en heeft kennis van de gerechten. Ik kom zeker een keer terug.
F B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Goede salade met verse rauwe tonijn vooraf. Ook het hoofdgerecht met de hele kreeft was lekker en makkelijk te eten. Toetje (appelkanjer) vond ik wat tegenvallen. Personeel was heel aardig en attent. Ambience/sfeer is oké maar kan beter. Het restaurant zit even buiten het centrum maar is de moeite waard om langs te gaan.