Sea You panorama restaurant

Reyndersweg 2 1951 LA Velsen-Noord Nederland Kaart

Over het restaurant Sea You panorama restaurant

Het einde van de wereld. Zo wordt de pier in Velsen-Noord wel eens genoemd. Door landrotten. Begrijpelijk, want je moet een hele weg afleggen en kunt dan niet verder. Hier houdt alles op. Voor zeelieden is het een heel ander verhaal. Tussen de pieren van de IJmond begint hun wereld pas. Hun avontuur, hun reis over de wereldzee naar andere horizonten. Landrotten blijven toch liever op de kant, staren naar die enorme vrachtschepen en passagierboten. Bij een ondergaande zon liefst, op het terras bij een hamburger en een koud drankje. Of ’s winters behaaglijk achter het glas met een kop warme chocolademelk met slagroom en een appelpunt. Steek er een kaars bij aan en stelletjes dromen romantisch weg boven hun diner. Hoe mooi de kust ook is, het uitzicht op de grote buitenwereld blijft om aandacht vragen. Verandert elke dag, ieder uur. Net zoals de seizoenen, de lucht, de zee en het getij. Ze zijn je vertrouwd, maar zullen nooit vervelen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Sea You panorama restaurant

Met de watertaxi vanaf IJmuiden (vertrek punt sluisplein) Watertaxi IJmuiden is een veerdienst voor personen en fietsen tussen IJmuiden en Velsen-Noord. Elke eerste zondag van de maand is er een tussenstop op het Forteiland. De watertaxi vaart vier keer p
  • Kom je met de auto?

Vrijdag vanaf 11.00 t/m 23.00 uur
Zaterdag vanaf 10.00 t/m 2300 uur
Zondag vanaf 10.00 t/m 23.00 uur

• Pin , Visa card
  • Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Geweldige locatie, heerlijk eten, niet duur, goed en vriendelijk personeel, kortom, alle
Ingrediënten voor een welverdiende 10 !
yoeri K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Carola D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Weer heerlijk gegeten! Bediening is niet opdringerig en voor glutenvrije eters is het echt een aanrader! Wij komen hier regelmatig en elke keer weer super, vooral de Sparibs ;)!
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Alweer erg goed gegeten, SeaYou staat bekend om de glutenvrije maaltijden en met 2 van de 4 familie leden met gluten is dat een belangrijke voorwaarde voor een gezellige avond. De glutenvrije spare-rins waren erg lekker. Echt aan te bevelen voor zowel gluten als niet-glutenvrije eters!
Wim T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Kwaliteit eten was zeer goed, er had alleen wat minder spareribs gekund en wat meer groenten. Toiletten lieten te wensen over.
Fleur K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Fijne locatie, gezellig en prima sfeertje.
Eten was ok, ik had vooraf de gamba's als hoofdgerecht de ossenhaas en nagerecht het chocoladetaartje. Je merkt dat er iets te veel geprobeerd word om er een culinair hoogstandje van te maken terwijl dat niet past bij het concept en kwaliteit. Bv : d.m.v extra sausjes/ dressing of ingredienten op het bord toe te voegen waar door het geheel niet meer bij elkaar past of gewoon te veel overheerst. Dat was voornamelijk te merken bij het voor & nagerecht. Uiteindelijk denk ik dat simpelheid & kwaliteit beter werkt, want de smaak van mijn ossenhaasje, patatjes en het dessert zelf waren prima ! Aardige mensen maar de service vond ik niet zo goed. Laat ik eerst zeggen dat ik een groot voorstander ben van feedback juist zodat een restaurant de kans krijgt om te reageren of verbeteren etc.! Helaas was daar geen mogelijkheid toe tenzij ik er zelf naar toe was gelopen, maar dat vond ik niet mijn plaats als gast en wilde niet mijn irritaties de boventoon van mijn avond laten worden. Het begon bij een glas chardonnay, waarvan echt veel te weinig werd ingeschonken. Dat kan gebeuren en kan natuurlijk bij geschonken worden, maar als je probeerd met 1 van de serveersters contact te krijgen wil dat simpelweg niet lukken omdat ze buiten het serveren van eten en drinken gewoon niet genoeg betrokken waren met de mensen zelf. Dat was zelfs erg te merken ook bij andere tafels. Er was geen oogcontact en werd niet genoeg navraag gedaan of je bv nog wat drinken wilde of dat er nog andere wensen waren.. Tijdens het serveren van het hoofdgerecht hadden wij gevraagd aan de eigenaar (denk ik) om een brood plankje, want we hadden best honger. Er werd letterlijk een plankje brood gebracht zonder sausje boter of iets. Ook toen was er geen oog contact te krijgen. Erg jammer.
Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gisteren weer heerlijk gegeten bij de fantastische restaurant met prachtig uitzicht over het water. Goede bediening, heerlijk eten (spareribs) en heerlijke wijnen. Ik blijf hier met veel plezier terugkomen
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Gisteren met 5 meiden geweest met vouchers van Social Deal. Wat een leuke plek! Konden kiezen uit een leuke kaart. Het zag er allemaal even mooi opgemaakt uit, en nog belangrijker het was heerlijk! De heren in de bediening zijn ontzettend tof. Kortom, zeker voor herhaling vatbaar! Dikke 8 mee dan verdiend ????
Barry V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Leuke,gezellige en informele plek met mooi uitzicht,de kok had een heerlijk tournedos bereid en zag er verzorgd en lekker uit,wat het dan ook was ;)
S V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Met een nieuwe vormgeving en het aantrekken van een nieuw team is dit restaurant compleet vernieuwd. De chef-kok Jarno Boots heeft onlangs zijn liefde voor de Big Green Egg in de keuken verwezenlijkt en veel gerechten van de kaart komen dan ook rechtstreeks van de grill. Het is voor de keuken meer werk om de grill op temperatuur te houden dan alleen het gas open te dehoeven draaien, maar de smaak van de producten maakt het dubbel en dwars waard. De culinaire kook kunsten van deze regionaal bekende chef-kok en zijn team vallen dan enorm in de smaak bij veel gasten. Niet onverdienstelijk, Jarno heeft in zijn verleden een Australische fusion stijl opgepikt, deze keuken is van nature een smeltkroes van invloeden. De prachtige opmaak van de borden zijn een feest voor het oog. Jarno’s ongeëvenaarde, prijswinnende spareribs oogsten niets meer dan lof. Maar ook de saté, de vis en vegetarische gerechten zal voor iedereen een smaak apart zijn.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Brood en verse groente voldoende voor de kaasfondue helaas de kaas was veel te weinig
Beetje jammer .
Er is geen roddel zo oud, want binnen een week is ie oud.
xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Prachtige locatie, maar erg lastig bereikbaar! Wij kwamen met de fiets over de totaal onverlichte weg.
Het eten was heerlijk, maar de bediening liet te wensen over. Toen wij vroegen om de wijnkaart werd er gezegd dat die er niet was. Vervolgens vroegen we welke wijnen er aanwezig waren en werd er gevraagd wat we wilden, wat op zich een vreemde wedervraag is... De dame stuurde een andere collega, die aan ons opnoemde welke wijnen zij had en welke kenmerken daarbij hoorden. Helaas had ze alle wijnen door elkaar gehaald waardoor ik een niet houtgerijpte wijn kreeg, terwijl ik dat juist wilde. Geeft niks als je het niet weet, maar dan kun je dat beter gewoon zeggen en niet doen alsof.. Daarbij stonden de wijnen gewoon op de kaart, dus had ze ons net zo goed de kaart kunnen geven..
Verder was het personeel niet erg oplettend, tot twee keer aan toe meer dan tien minuten moeten wachten tot we contact kregen om iets te drinken bij te bestellen. Waarbij het mannelijk gezelschap tot twee keer toe werd overgeslagen...
De tent heeft zeker potentie, maar helaas zullen wij niet terugkeren.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De vriendelijke bediening had voor ons drieën een leuk tafeltje gereserveerd met prima uitzicht op zee en Noordzeekanaal. Best apart om al die grote zeeschepen en loodsboten voorbij te zien varen. Het eten was uitstekend. Opvallend was de bijzonder grote carpaccio die werd uitgeserveerd op een enorme ovale schotel. De spareribs en portobello waren prima bereid. Ook de nagerechtjes, zoals kaasplankje, panna cotta en chocolicious, waren smaakvol. De witte, Italiaanse huiswijn bleek een goede keuze. Voor herhaling vatbaar!
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met 3 personen hier gegeten. We werden hartelijk ontvangen en kregen een tafeltje met zeezicht. Alleen jammer dat het erg tochtte, er is wel een deur voor ons dichtgedaan maar wij kwamen er later pas achter dat het een deur beneden was die voor de tocht zorgde. Volgende keer vragen wij een ander plekje. We begonnen de maaltijd met een voorafje, coquilles en tijgergamba,'s in knoflookolie. De coquilles waren goed gebakken en smaakten heerlijk. Ook de gamba,'s waren erg lekker. De hoofdgerechten waren lamsrug, tonijn en dry aged ribeye. Allen stuk voor stuk verrukkelijk. Wij sloten de maaltijd af met chocolicious en cheese. En delicious was het! Wij hadden een Groupon voucher en voor enkele gerechten moest je bijbetalen. Er was voldoende keus zonder een bijbetaling maar wij vonden de bijbetaling geen probleem.
Wij vinden dit restaurant zeker voor herhaling vatbaar.
Lilian H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Zowel de locatie als het eten zijn echt een aanrader! Het uitzicht is fantastisch, maar ook het eten is zeker de moeite waard. Goede porties, eerder teveel dan te weinig, vooral bij de carpaccio als voorgerecht. De gerechten zijn leuk opgemaakt en de smaak is prima. Wij hadden verschillende voorgerechten (carpaccio, uiensoep, tiger gamba's) en hoofdgerechten (slibtong, portabello, sate van kippendij) aan tafel en iedereen heeft heerlijk gegeten. De bediening was vlot en oplettend. Het was een zeer geslaagde avond!
Ward D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ik ben hier met 4 vrienden gaan lunchen op een maandagmiddag. Bij binnenkomst geen vriendelijke begroeting o.i.d. Restaurant was verder vrij rustig. Duurde vervolgens best lang voor drankjes opgenomen en gebracht werden, dat kan sneller en vriendelijker!
Broodje rundercarpaccio, runderburger en broodje met hete kip waren wel lekker, maar brood lijkt na bakken ingevroren en opnieuw gebakken, een beetje taai. Verder prima.

Uitzicht maakt wel weer veel goed, aankleding vind ik toch wat aan de karige kant, voelt allemaal een beetje als een lege doos met wat meubels erin. Kan best wat knusser.

Zit zoveel meer potentie in dan onze ervaring van vanmiddag! Geef de klant een echte ervaring mee op zo'n toch best speciale locatie.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteren met een Groupon voucher in dit prachtig gelegen restaurant gegeten. Vanaf vrijwel iedere tafel kun je hier genieten van een prachtig uitzicht op de haven, de zee en het Forteiland (onderdeel van de Stelling van Amsterdam). Een indrukwekkend gezicht als een langs glijdend cruiseschip vanuit het Noordzeekanaal het ruime sop kiest. Wij hadden een tafeltje aan het raam en genoten van ieder moment.
We startten met een drankje: als altijd een zoete witte wijn en een bruiswater voor mijn geliefde en een speciaal bier voor mij. Dit keer een Westmalle Tripel. Mijn gezellin had voor het voorgerecht gekozen voor de Black Tiger gamba’s, die haar heerlijk smaakten. Mijn keuze viel op de rundercarpaccio. Deze werd gepresenteerd op een reusachtig groot bord, als dat zo tenminste mag heten. Kolossaal groot in de denkbeeldige vorm van een schip. In al zijn eenvoud een verrukkelijk gerecht. Prima kwaliteit vlees, verschillende slasoorten, waaronder natuurlijk rucola en een rode soort. Verder uiteraard voorzien van Parmezaan en pijnboompitjes.
Alvorens aan het hoofdgerecht te beginnen, bestelde mijn tafelgenote een Bitter lemon en ik nog zo’n voortreffelijk biertje. Haast vanzelfsprekend nam mijn gezellin de sliptongen. Dit is nu eenmaal een van haar favoriete gerechten. Daarbij werden eigenlijk voldoende groenten mee geserveerd, zoals doperwten, een groene bonensoort en zo op het oog paprika (of blokjes tomaat). We hadden als extra een rauwkostsalade besteld, maar die bleek eigenlijk niet nodig. Tevens hadden we een kom frites besteld, want daar houdt mijn lief nu eenmaal van. Die frites waren trouwens uitstekend gebakken. Ze zagen eruit zoals ze smaakten, heerlijk krokant en mooi van kleur. Voor de afwisseling nam ik eens een vegetarisch gerecht: een gegrilde portobello met een paddenstoelenrisotto, Parmezaan, pijnboompitten en natuurlijk een rijke keur aan slasoorten. Dit gerecht beviel mij meer dan uitstekend, al was de hoeveelheid voor mij te groot. Als kleine eter lukt het me vrijwel nooit om het hoofdgerecht volledig te verorberen. Dat is jammer, want het zaait soms wat twijfel bij het bedienend personeel. Dan zie je soms denken “Is het niet lekker? Is hij uitgegeten?”. Men weet dan niet of de borden moeten worden weggenomen.
Het dessert tenslotte was voor ons beiden gelijk. Allebei hadden we het oog laten vallen op het trio van mango-, aardbei- en groene appeltjesijs, voorzien van heel fijne blaadjes met een muntsmaak en aardbei. Heerlijk. Merkwaardig trouwens, die blaadjes leken qua vorm helemaal niet op (mini)munt, maar proefden wel degelijk heel sterk ernaar. Ik heb deze – meen ik – wel vaker op een dessert gezien, maar nooit was de smaak zo intens. Het ijs was overheerlijk, vooral het groene appeltjesijs.
De dames in de bediening verstonden hun vak uitstekend. Hoewel het best wel druk was voor een zondagavond (we hadden voor een heel vroeg tijdstip gereserveerd), kweten zij zich zeer professioneel van hun taak. Je hoefde nooit met je armen te wapperen om hun aandacht te trekken. Prima dus. En de prijs/kwaliteitsverhouding is ook zonder deal dik in orde.
Ricardo Tomás D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Tijger gambas zwommen in de olie. Niet vies maar zonde van de gambas eigenlijk. Spareribs waren zeer mals. Helaas had ik ze zonder marinade gevraagd maar kreeg ze gewoon met. De service is ondermaats in dit verijdelde eetcafé.
Nielsgierig .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Je zou haast denken dat het niet slechter kan. De ontvangst was zeer matig. Bij binnenkomst stonden twee medewerkers schaapachtig te kijken of ze water zagen branden: er kwamen om 19.30 uur gasten binnen. Na uiteindelijk begroet te zijn, gaf ik aan gereserveerd te hebben: 'Zoek maar een tafeltje binnen of buiten'.

Eenmaal buiten aan een tafel ruim 25 minuten gewacht om een drankje te kunnen bestellen. Na de dame te hebben geroepen was haar mededeling: 'Sorry, het is heel druk en zo ontzettend warm vandaag'. Oké, vooruit. Als het dan vanaf nu maar goed gaat.

Uiteindelijk kwam ons voorgerecht vrij vlot en ons enthousiasme steeg. Helaas voor korte duur. De tijd tussen voor- en hoofdgerecht werd maar liefst 45 minuten. 'Er is iets mis gegaan in de keuken met jullie bestelling, het komt er binnen 5 minuten aan!'.

Uiteindelijk stond het inderdaad binnen 5 minuten op tafel, de klok gaf toen helaas wel al 21.30 uur aan. Mijn inziens te laat voor een hoofdgerecht. Ook het nagerecht liet op zich wachten, echter werd dit wel met spoed geregeld omdat we snel weg moesten.

Afgezien van het tamme ontvangst, de lange wachttijd en de niet geheel vriendelijke bediening was het eten wel heel erg lekker. Als eerder genoemde punten beter waren, kwamen we graag nog eens terug.

Ach, wellicht kwam dit alles doordat wij met een Groupon kwamen...
Sonja D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Voor mijn verjaardag met de famillie gegeten bij Sea You. Fantastische plek en super eten!!! Grote porties en de kwaliteit was ook perfect. Bediening heel vriendelijk. Je bent echt een avondje uit.
TOP restaurant :-)