Sea Salt Saloon

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Sea Salt Saloon

vreug .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk gegeten hier. Verschillende gerechten geproefd, onder andere oesters, verse coquilles uit de schaal met crème van bloemkool en truffel vinaigrette en tartaar van tonijn, allemaal even lekker!!
Het is een gezellige zaak waar je uitgebreid kan eten of wat kleine gerechtjes kan nemen. Laat je adviseren over welke wijn er goed bij past! Wij komen terug!
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Zaterdag 12 augustus maar eens de stoute schoenen aangetrokken en hier aangeschoven. We besloten maar verschillende kleine voorgerechten te proberen, omdat daar vaak de kwaliteit van de keukenbrigade aan af kan worden gemeten. Helaas had de keukenbrigade blijkbaar volgens ons hun dag niet.. Fantasieloze opmaak en frituur werd veelvuldig gebruikt. Veel beslag en weinig inhoud kenmerkte de meeste door ons gekozen gerechten, uitgeserveerd op een bedje van nix. Gewoon kale bordjes en schaaltjes. Jammer , de presentatie van de gerechten alsmede de ongeïnteresseerde bediening die deze op tafel gooide, getuigd niet van gastvrijheid en blijdschap. Voorlopig laten wij deze veredelde snackbar aan onze route voorbij gaan....
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Gisteravond bij de Sea Salt Saloon gegeten. We voelden ons direct welkom. We werden hartelijk ontvangen en werden toen we even zaten keurig geholpen. Begonnen met 6 voortreffelijke oesters, daarna lekkere garnalenkroketjes en inktvisringetjes in een lekkere tomatensaus. Als hoofdgerecht het visplateau met diverse soorten vis en een soepje. Het soepje was een palingsoepje en was niet zo ons ding. Lekkere wijn en een goede bak koffie als afsluiting. Lekker gegeten in een gezellige sfeer. Komen we vaker terug!
C. D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Gelokt door de goede recensies en mooie inrichting bezochten wij dit restaurant.
Allen visliefhebbers en dachten hier het juiste adres gevonden te hebben. We hadden wat de vieren en de menukaart beloofde veel goeds.
Bediening: ongeïnteresseerd! Wij voelden ons absoluut niet welkom. Dat begon al bij de reservering. We liepen 's middags persoonlijk naar binnen om te reserveren. De ober die ons te woord stond was bijzonder onverschillig. Je kreeg niet het gevoel dat hij blij was dat wij ons geld bij hem kwamen uitgeven. Dat gaf al argwaan. We bestelden een lekkere fles Verdegho, brood, olijven en vier voor- en hoofdgerechten. De smaken van de voorgerechten waren heerlijk, de presentatie was sober maar goed. Echter ik kreeg mijn voorgerecht 15 min. eerder dan mijn tafelgenoten, zonder uitleg en excuus. Dit was het concept en daar moest je het mee doen. Ook als je duidelijk liet blijken alle vier tegelijk te willen beginnen aan het gerecht zonder te willen delen...Niet klantgericht. De sfeer aan tafel was goed, maar we hebben de hoofdgerechten geannuleerd, omdat wij als gewaardeerd gast behandeld willen worden en samen een ontspannen avondje uit willen. Immers lekker eten en drinken kunnen wij thuis Dat is niet enkel de reden om een restaurant te bezoeken. Toch? Het eten is echt heerlijk, de inrichting mooi en vele gasten nemen deze behandeling blijkbaar op de koop toe.
Antonia T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Eten goed op smaak, maar overall wel erg aan de zoute kant en met de presentatie kan wel iets meer gedaan worden. Ik snap dat de nadruk op vis ligt maar helemaal geen garnituur vind ik karig. Dan bestel je het gerecht 'groente' erbij, krijg je een bord met alleen bieten. Personeel niks op aan te merken. Prijzen behoorlijk aan de hoge kant voor de hoeveelheid vis.
Eus P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Waanzinnig lekker visrestaurant. Tapasconcept, to share, maar dan hoogstaand. Oesters (probeer eens Franse, Ierse én Zeeuwse), scheermessen, gamba's, octopus: alles even lekker. He-le-maal top. Op Wed in Utrecht, waar vroeger opoes zat. Informele, Franse, mediterrane sfeer. Niks met saloon te maken.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op aanraden een keer naar Sea Salt Saloon geweest; het was zaterdag en het was druk. We hadden gereserveerd en onze tafel was direct beschikbaar bij binnenkomst, erg fijn. Leuk dat er verschillende soorten oesters waren, ze waren overduidelijk goed vers en heerlijk. Met een prijs van circa 3,00 niet goedkoop; hier zou een leuke combinatie deal mogelijk zijn.

Daarna de kokkels met pernod, waarmee we een beetje pech hadden. Het was met name lege schelpen in het groen met af en toe een ontsnapte kokkel; waarschijnlijk stevig doorgeroerd in de pan, waardoor er een stel dakloos waren geraakt. Hier kan de bediening niet zoveel mee, dus dit laten gaan. Wel was het erg zout, dit wel aangegeven.
Mijn tafelgenoot had bij een eerder bezoek de romige kreeftensoep gegeten en was laaiend enthousiast. Helaas was het dit keer een echte tegenvaller; de garnituren ontbraken (haast) en het was zeker niet romig, eerder waterig. Ons vermoeden is dat de ooit romige soep iets te ver was ingekookt en hij wat extra water heeft gekregen; voor bijna 10,00 echt niet ok, zeker als je op een andere avond een niet te vergelijken andere versie hebt gekregen.

De ceviche was goed; goed op smaak en prima gepresenteerd. De octopus was erg mals en erg smakelijk. Op beide gerechten weinig aan te merken.

Je zit in een mooie zaak met een leuke bar waar wat te zien is. De formule is leuk en de kaart biedt voor elk wat wils ( vis dan)
De bediening oogt nonchalant, maar ze zien je tijdig en handelen adequaat.

De keuken lijkt gebaseerd op deze twee ervaringen nog zoekend te zijn naar een manier om de kwaliteit ook hoog te houden als het echt druk is.Viszaken zijn tricky; als het heel vers en heel goed is; dan rechtvaardigt het de vaak iets hogere prijs; maar haal je dit niveau niet; dan ben je of duur of onsmakelijk ( en zelfs gevaarlijk).

Ik hoop dat het simpelweg wat kinderziekten zijn en deze er nu toch echt uit worden gehaald.
Ik zal tzt nog een keer komen eten.
joop K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
perfecte en pure lunchgerechten! Zelden zulke lekkere garnaalkroketjes en kibbeling gegeten. Alles was uitstekend verzorgd. De picpoule paste zeer goed bij de vis en ook de cappuccino was super met bijbehorend koekje.
Helaas dit gezellige restaurant met aardige mensen een jaar te laat ontdekt nu maar we gaan gauw terug.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima zaak met mooie aankleding en vriendelijke bediening. Kwaliteit van de keuken erg wisselend met oud (taaiïg) brood en groothandel kroketjes tegenover heerlijke tonijntartaar en oesters. Bediening oogt jong maar is bekwaam. In verhouding een naar mijn mening hoge rekening, desondanks een fijne avond gehad.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Heerlijk avondje gehad in dit lekker seafood restaurant. Vooraf drie soorten oesters, garnalenkroketjes en als hoofd een risotto. Een andere disgenoot ging voor de gebakken hele dorade. Dit restaurant heeft zich snel bewezen in horeca Utrecht. Je kan hier vlot, lekker en ongedwongen dineren. Er zijn een paar verbeterpuntjes en die liggen gewoon voor het oprapen. En deze details gaan het verschil maken tussen een ok-restaurant of een echte klasse-tent. Detail 1. De risotto staat op het menu als een risotto met zeevruchten. Dat blijken bij mij en een disgenoot alleen maar mosselen te zijn. Kom op, het menu belooft echt iets meer, niet te krenterig worden. Detail 2. De gastheer is een geboren gastheer, maar de rest van de bediening is erg jong en voegt niks extra's toe dan de gerechten serveren en af en toe de verplichte vraag: is alles naar wens? Een scheutje personality extra en aandacht voor de klanten voegt meer toe aan de beleving aan tafel. Of is de bediening louter een kostenpost? Kom op, denk groot, investeer. Laatste detail: groenten. Waar zijn de groenten? Doe eens gek, bedenk iets met groenten! Als op dit detailniveau een creatieve inspanning wordt geleverd, dan wordt Sea Salt Saloon echt een begrip in Utrecht.
Sjaak A.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten. En het was super lekker en super Gezellig!!!! Mooie vis en geweldig van smaak. Heerlijke sliptongetjes gegeten. Prachtig htige salade en heerlijke mooie coquilles. EEN AANRADER.
de bediening erg aardig en zeer voorkomend. Hebben een heerlijke gezellige avond gehade met inderdaad veel verhalen.
Pieter_Rotterdam .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Puike avond gehad met twee vrienden om een verjaardag te vieren. De diverse visgerechten voor de samen-hap waren erg goed: scheermesjes, tonijn, zalm, garnalenkroketten en wat al niet meer. Fijne wijn en leuke bediening. De akoestiek kan beter (haha, je wordt oud), maar voor de rest helemaal OK.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
We hebben met 7 personen de verjaardag van oma gevierd. Voor Opa en Oma was er een fijne stoel neergezet, zodat ook zij aan de hoge tafel konden zitten. Zeer attent van de bediening! We hebben genoten van het heerlijke eten dat door de koks met passie was bereid. Dieter, de chef kok, kwam zelfs vragen wat we van de gerechten vonden. En wij konden hem alleen maar complimenten geven. Omdat we met 7 personen waren hebben wij ervoor gekozen om veel gerechten te proeven die we met elkaar konden delen in plaats van ieder een hoofdgerecht. De oesters, gefrituurde spiering, ravioli, tonijn tartaar de vissoep en de scheermessen, het was allemaal heerlijk. De langoustines waren zelfs voortreffelijk, zo lekker heb ik ze niet eerder gegeten. Al dit heerlijke/eerlijke eten hebben samen met goede witte wijn van het huis, de attente vriendelijke bediening, de super koks en de gezellige locatie, ervoor gezorgd dat wij een zeer fijne avond hebben gehad. Dit restaurant is een echte aanrader!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met een groep gegeten en veelal de to share gerechten genomen. Alles was even lekker: de tonijn, de zalm, de garnalenkroketten, pasteitje, scampi's enz. De smaken zijn puur gehouden, zonder al teveel opsmuk. De bediening is goed. Zeker waard om nog een keer te bezoeken.
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gaat dat proeven! Een snoepwinkel voor de Bourgondier die van een zilt hapje houdt. Wat een verademing voor ons Utrecht, waar ik al zoveel heb geprobeerd en telkens weer in de eetcafé-kwaliteit terechtkom.

Het was een topavond: begonnen met een plateau diverse oesters die allemaal perfect smaakten, daarna subliem gebakken inktvis in een prachtig sausje (inktvis smaakt zelfs in Zuid-Frankrijk al snel naar fietsband. Nou, hier niet), spring rolls, en als piece de resistance een pan vol langoustines: gewoon heerlijk. Mag er nog wat meer brood bij dat sausje van de inktvis?? Ik wilde blijven dopen.

Wat vooral opvalt is de rijke keuze: de kaart staat vol met zalige hapjes, alsmede grotere gerechten en verleidelijke borrelhappen zoals garnalenkroketjes en ceviche. Ik hoop van harte dat de medewerkers door al het enthousiasme niet achterover gaan leunen en de kaart gaan halveren of de prijzen opschroeven, want het is perfect zoals het is.

Alles smaakvol, vers, prima wijntjes, en dat met zó'n vrolijke bediening en zulke eerlijke prijzen... Je wilt dezelfde week nog terugkeren. Het interieur is stijlvol, gezellig en "hip maar niet geforceerd hip". En dat ook nog eens op de meest romantische locatie van Utrecht. 't Wed, naast de Dom en de Veneziaans-aandoenende Vismarkt.

Om dan tóch een kritiekpuntje te moeten geven: de frietjes. Die zijn echt niet boeiend: dun, slap, saai... Net als de goedbedoelde huisgemaakte mayo. Niet meer doen. Bij vis wil je stevige, krokante frieten met lodderige mayo of desnoods een leuke honing-mosterdmayo.

Conclusie: Een (oester)pareltje! Ga zo door alstublieft!
PLM D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Om 1900 gereserveerd en we (2) kregen achterin een tafeltje voor 2. Leek prettig maar er waren halverwege de zaak al twee groepen van 6 luidruchtig hun samenzijn aan het vieren. Daarbij hingen er nog twee luidspeakers nagenoeg boven ons hoofd muziek uit te spuien.
Een normaal gesprek bleek niet mogelijk. De eigenaar wel gewaarschuwd maar die kon er niets aan doen. Drank dacht hij.
Eten was redelijk tot goed. Goede dressing op bakje sla. 3 garnalenkroketjes beetje kaal. Halve kreeft mooi opgediend met spinazie, maar smaak vreemd. Op tongen elk een plak citroen en kappertjes. Jammer van de goede tongsmaak. Apart friet met een huismayo waarin wasibi en ketjap (Moet je maar van houden, maar 'gewone' was er niet. Geen toe, daarvoor was er te veel herrie.
Rekening 60 euro (1 glas wijn, 1 tonic, sla, friet, kreeft en tong)
Overigens, die herrieschoppers waren geen studenten, maar 50+-ers.
riannenienke .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
De bediening was uitermate leuk en ik vond de wijn heel goed waar de bediening ook verstand van had! We hebben verschillende glazen gehad, uit mijn hoofd, de viognier, picpoul de pinet, gruner veltiner. Ze waren allemaal uitstekend. Het eten was prima maar kon beter. We hadden de garnalenkroketten die heel goed waren. De springrolls met krab waren mij iets te vissig van smaak en ik vroeg me af of ze al even in de koelkast hadden gelegen. De scheerschelpen waren iets te lang gebakken en ze waren vergeten om het darmkanaal eruit te snijden en dan wordt het soms wel heel zanderig. De garnalencocktail was prima!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een nieuw restaurant, althans een half jaar zo vertelde men ons. De ontvangst was goed. Niet gereserveerd en toch even creatief geweest voor een leuke plek. Een verhoogde tafel. De inrichting is fris en alles straalt zee, zilt en vis uit. Het menu bevat dus ook geen vlees. De witte wijn is op de wijnkaart uiteraard veruit in de meerderheid. Een een mooie selectie hebben ze. Goed geprijsd ook. Het menu bestaat uit allemaal voorgerechtjes 2 share. En een paar grote gerechten. Zo is er voor ieder wat wils. Wij kozen voor 3 x 3 gerechtjes om te delen. Van scheermessen, tonijntartaar, Coquilles, ravioli met scampi tot crab roll. Alle gerechten zijn heerlijk klaargemaakt. Lekker puur. De tonijntartaar verdient een aanbeveling. Erg lekker. De bediening is helemaal geweldig. Attent, foutloos zonder overdreven trekjes. En vraag aan het eind van de avond naar de vers- en huisgemaakte Punch. De stip op i deze avond voor ons. Ik hoop dat Sea Salt Saloon het goede gevoel lang kan volhouden. Ik kom er zeker nog een keer terug.
Wim E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voor de tweede keer hier. Opvallend: de fijne wijnkaart, met uiteraard veel witte wijnen voor bij de vis. Evenals de vorige keer uit de ruime keuze aan ''to share" gerechten gegraasd. Dat vind ik eigenlijk altijd leuk en past goed in zo'n bistro-achtige omgeving. Aanraders: de gefrituurde spierinkjes, de inktvisringen, gevuld eitje (gewoon voor de leuk) en niet te vergeten natuurlijk. Combineer dat met bijvoorbeeld de crab-roll en je hebt voor relatief weinig geld een fijne maaltijd. Overigens is 5.50 voor een goed glas viognier op deze plek in de stad best een vriendelijk prijsje.
Shantie S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Super lekker gegeten. We hadden oesters, coquilles, tonijntartaar, kreeft en langoustines. Alles was vers bereid en het was allemaal heerlijk. Net als de wijn. De bediening had veel aandacht voor je en gaf ook tips! Zeer tevreden en wij komen zeker terug. Echt een aanrader voor visliefhebbers!