Sea Salt Saloon

Donderdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren
Sjaak A.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten. En het was super lekker en super Gezellig!!!! Mooie vis en geweldig van smaak. Heerlijke sliptongetjes gegeten. Prachtig htige salade en heerlijke mooie coquilles. EEN AANRADER.
de bediening erg aardig en zeer voorkomend. Hebben een heerlijke gezellige avond gehade met inderdaad veel verhalen.
Pieter_Rotterdam .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Puike avond gehad met twee vrienden om een verjaardag te vieren. De diverse visgerechten voor de samen-hap waren erg goed: scheermesjes, tonijn, zalm, garnalenkroketten en wat al niet meer. Fijne wijn en leuke bediening. De akoestiek kan beter (haha, je wordt oud), maar voor de rest helemaal OK.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
We hebben met 7 personen de verjaardag van oma gevierd. Voor Opa en Oma was er een fijne stoel neergezet, zodat ook zij aan de hoge tafel konden zitten. Zeer attent van de bediening! We hebben genoten van het heerlijke eten dat door de koks met passie was bereid. Dieter, de chef kok, kwam zelfs vragen wat we van de gerechten vonden. En wij konden hem alleen maar complimenten geven. Omdat we met 7 personen waren hebben wij ervoor gekozen om veel gerechten te proeven die we met elkaar konden delen in plaats van ieder een hoofdgerecht. De oesters, gefrituurde spiering, ravioli, tonijn tartaar de vissoep en de scheermessen, het was allemaal heerlijk. De langoustines waren zelfs voortreffelijk, zo lekker heb ik ze niet eerder gegeten. Al dit heerlijke/eerlijke eten hebben samen met goede witte wijn van het huis, de attente vriendelijke bediening, de super koks en de gezellige locatie, ervoor gezorgd dat wij een zeer fijne avond hebben gehad. Dit restaurant is een echte aanrader!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met een groep gegeten en veelal de to share gerechten genomen. Alles was even lekker: de tonijn, de zalm, de garnalenkroketten, pasteitje, scampi's enz. De smaken zijn puur gehouden, zonder al teveel opsmuk. De bediening is goed. Zeker waard om nog een keer te bezoeken.
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gaat dat proeven! Een snoepwinkel voor de Bourgondier die van een zilt hapje houdt. Wat een verademing voor ons Utrecht, waar ik al zoveel heb geprobeerd en telkens weer in de eetcafé-kwaliteit terechtkom.

Het was een topavond: begonnen met een plateau diverse oesters die allemaal perfect smaakten, daarna subliem gebakken inktvis in een prachtig sausje (inktvis smaakt zelfs in Zuid-Frankrijk al snel naar fietsband. Nou, hier niet), spring rolls, en als piece de resistance een pan vol langoustines: gewoon heerlijk. Mag er nog wat meer brood bij dat sausje van de inktvis?? Ik wilde blijven dopen.

Wat vooral opvalt is de rijke keuze: de kaart staat vol met zalige hapjes, alsmede grotere gerechten en verleidelijke borrelhappen zoals garnalenkroketjes en ceviche. Ik hoop van harte dat de medewerkers door al het enthousiasme niet achterover gaan leunen en de kaart gaan halveren of de prijzen opschroeven, want het is perfect zoals het is.

Alles smaakvol, vers, prima wijntjes, en dat met zó'n vrolijke bediening en zulke eerlijke prijzen... Je wilt dezelfde week nog terugkeren. Het interieur is stijlvol, gezellig en "hip maar niet geforceerd hip". En dat ook nog eens op de meest romantische locatie van Utrecht. 't Wed, naast de Dom en de Veneziaans-aandoenende Vismarkt.

Om dan tóch een kritiekpuntje te moeten geven: de frietjes. Die zijn echt niet boeiend: dun, slap, saai... Net als de goedbedoelde huisgemaakte mayo. Niet meer doen. Bij vis wil je stevige, krokante frieten met lodderige mayo of desnoods een leuke honing-mosterdmayo.

Conclusie: Een (oester)pareltje! Ga zo door alstublieft!
Plm D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Om 1900 gereserveerd en we (2) kregen achterin een tafeltje voor 2. Leek prettig maar er waren halverwege de zaak al twee groepen van 6 luidruchtig hun samenzijn aan het vieren. Daarbij hingen er nog twee luidspeakers nagenoeg boven ons hoofd muziek uit te spuien.
Een normaal gesprek bleek niet mogelijk. De eigenaar wel gewaarschuwd maar die kon er niets aan doen. Drank dacht hij.
Eten was redelijk tot goed. Goede dressing op bakje sla. 3 garnalenkroketjes beetje kaal. Halve kreeft mooi opgediend met spinazie, maar smaak vreemd. Op tongen elk een plak citroen en kappertjes. Jammer van de goede tongsmaak. Apart friet met een huismayo waarin wasibi en ketjap (Moet je maar van houden, maar 'gewone' was er niet. Geen toe, daarvoor was er te veel herrie.
Rekening 60 euro (1 glas wijn, 1 tonic, sla, friet, kreeft en tong)
Overigens, die herrieschoppers waren geen studenten, maar 50+-ers.
Riannenienke .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
De bediening was uitermate leuk en ik vond de wijn heel goed waar de bediening ook verstand van had! We hebben verschillende glazen gehad, uit mijn hoofd, de viognier, picpoul de pinet, gruner veltiner. Ze waren allemaal uitstekend. Het eten was prima maar kon beter. We hadden de garnalenkroketten die heel goed waren. De springrolls met krab waren mij iets te vissig van smaak en ik vroeg me af of ze al even in de koelkast hadden gelegen. De scheerschelpen waren iets te lang gebakken en ze waren vergeten om het darmkanaal eruit te snijden en dan wordt het soms wel heel zanderig. De garnalencocktail was prima!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een nieuw restaurant, althans een half jaar zo vertelde men ons. De ontvangst was goed. Niet gereserveerd en toch even creatief geweest voor een leuke plek. Een verhoogde tafel. De inrichting is fris en alles straalt zee, zilt en vis uit. Het menu bevat dus ook geen vlees. De witte wijn is op de wijnkaart uiteraard veruit in de meerderheid. Een een mooie selectie hebben ze. Goed geprijsd ook. Het menu bestaat uit allemaal voorgerechtjes 2 share. En een paar grote gerechten. Zo is er voor ieder wat wils. Wij kozen voor 3 x 3 gerechtjes om te delen. Van scheermessen, tonijntartaar, Coquilles, ravioli met scampi tot crab roll. Alle gerechten zijn heerlijk klaargemaakt. Lekker puur. De tonijntartaar verdient een aanbeveling. Erg lekker. De bediening is helemaal geweldig. Attent, foutloos zonder overdreven trekjes. En vraag aan het eind van de avond naar de vers- en huisgemaakte Punch. De stip op i deze avond voor ons. Ik hoop dat Sea Salt Saloon het goede gevoel lang kan volhouden. Ik kom er zeker nog een keer terug.
WimEbbers .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voor de tweede keer hier. Opvallend: de fijne wijnkaart, met uiteraard veel witte wijnen voor bij de vis. Evenals de vorige keer uit de ruime keuze aan ''to share" gerechten gegraasd. Dat vind ik eigenlijk altijd leuk en past goed in zo'n bistro-achtige omgeving. Aanraders: de gefrituurde spierinkjes, de inktvisringen, gevuld eitje (gewoon voor de leuk) en niet te vergeten natuurlijk. Combineer dat met bijvoorbeeld de crab-roll en je hebt voor relatief weinig geld een fijne maaltijd. Overigens is 5.50 voor een goed glas viognier op deze plek in de stad best een vriendelijk prijsje.
Sophias S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Super lekker gegeten. We hadden oesters, coquilles, tonijntartaar, kreeft en langoustines. Alles was vers bereid en het was allemaal heerlijk. Net als de wijn. De bediening had veel aandacht voor je en gaf ook tips! Zeer tevreden en wij komen zeker terug. Echt een aanrader voor visliefhebbers!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Lekker buiten gezeten want het weer was goed. Service weinig aandachtig. Na een kwartier zonder mogelijkheden maar naar binnen gelopen om friet bij te bestellen. Geen drank meer aangeboden gekregen.
Portie vis minimaal en niet goedkoop. Garnering dubieus, wel gezond.
Titia04 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Kleine hapjes van voornamelijk vis. Uitgebreide wijnkaart, mooie zaak met open keuken. Bediening prima. Mooie combinaties in smaken, bijzondere wijze van bereidingen.

Vooral de eitjes en de springrolls waren erg lekker. Aanrader voor als je van vis houd.
Herman78 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wauw! Voor Utrecht is dit echt een aanwinst! Afgelopen woensdag hier gegeten.Voor oesters, echt super vers,en garnalenkroketten . Als hoofdgerecht: hele kreeft met bearnaise saus.

Alles goed geportioneerd niet teveel, niet te vet. Leuke attente bediening die je goed adviseert m.b.t de uitgebreide kaart. Je zit op hoge tafels, of op lage tafels achterin de zaak
Donny S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Leuk concept, goed aangekleed. Zeker een aanrader voor vis liefhebbers. Oesters waren top! De kaart is niet te ingewikkeld maar prima, leuk om een keer te eten.
Inhe .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
dinsdag 21 juni voor het eerst in de sea salt saloon gegeten/ Leuke nieuwe aanwinst voor de stad Utrecht. Vooraf fines de claires gegeten, daarna gebakken rogvleugel met groene
asperges en kappertjes, heerlijk. Als toetje aardbeien met kwarkmousse buiten op het terras opgegeten. Zeer verrassend allemaal, leuke sfeer en prettige bediening
Lin-lin .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Lekker gegeten bij de Sea Salt Saloon. Een leuke aanwinst voor Utrecht. Het personeel is jong en onervaren. Het was absoluut niet druk toe we binnenkwamen, maar we moesten zelf naar de bar lopen en vragen of we een drankje konden bestellen. Terwijl de serveerster ons zelf naar tafel had gebracht. Ook stond de muziek erg hard, alsof de zaak gesloten was en de schoonmaakploeg met lekker harde muziek aan het werk was. Pas nadat we ernaar vroegen, ging de muziek zachter. De ambiance en inrichting is niet heel bijzonder of sfeervol. Maar ook niet ongezellig. Het is jammer dat aan de inrichting niet wat meer aandacht is besteed. Dan zou de Sea Salt Saloon het niveau van de gemiddelde Utrechtse brasserie/eetcafé echt ontstijgen. Maar het eten is prima en wat dat betreft is de Sea Salt Saloon een aanwinst voor Utrecht.
Simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Op zaterdag wezen lunchen . Weinig aandacht voor de gasten leuke kaart. Toiletgroep niet schoon . We begonnen met de kibbeling om te delen lekker van smaak .daarna het Seafood plateau dit viel tegen. Zalm niet lekker de salades erg zout makreel niet gezien. Sardienen lekker. Er moet hier nog het een en ander gebeuren q bediening en keuken gemiste kansen . Ook een simpel wijnadvies kon er niet vanaf.
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zit je dan; Lekker op het terras te flirten met de overbuurman.
Flesje Picpoul erbij, bord vol gebakken spiering en een schaal oesters. Dit is het goede leven!
Vervolgens gekozen voor de ravioli, de gemarineerde scampi's en de risotto. Die waren alle drie uit de kunst. Afgesloten met Hermit G&T waar grapefruit en zeekraal in zat, zeer verrassend, en een heerlijk frisse afsluiter.
De inrichting binnen is heel knus, alleen het feit dat je langs een stinkend afwashok moet om bij de toiletten te komen is minder. De bediening is jong en onervaren en heeft overduidelijk andere prioriteiten dan de gasten met een lach de deur uit krijgen. Ze verwaarlozen de gasten op het terras op zo'n manier dat iedereen maar steeds naar binnen liep om bestellingen door te geven. Aandachtspuntje!
Kolibria .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten, mooie plateaus om te delen en alles was prima op smaak. Mooie schaal- en schelpdirrgerechten, die je verder in Utrecht nauwelijks tegenkomt. Goed klaargemaakt. Vriendelijke bediening die in de keuken extra's ging regelen (buiten de kaart om), grote overheerlijke krabbepoten. Een aanwinst voor Utrecht! We zijn er nu in korte tijd twee keer eezen eten en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de eerste keer veel beter was (een 10!) dan de tweede keer (7,5). Qua versheid, smaak en de aandacht die aan het bord was besteed.
Teeveezed .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Fijne, sfeervol restaurant. Wij gingen er eten op een dinsdag avond en het zat goed vol. Het plateau, gecombineerd met garnalenkroketten & tonijn tartaar, was van goede kwaliteit. Service wat studentikoos, maar keurig. Aanradar.