Sea Salt Saloon

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Sea Salt Saloon

Minke V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Leuk restaurant, goed eten en top locatie. De bediening daarentegen, één dame in het bijzonder: ronduit onbeschoft en mega onvriendelijk. Begrijp niet dat ongastvrije mensen in de horeca worden toegelaten! Erg zonde van dit leuke restaurant, wel ietwat prijzig. Heb zelf altijd geleerd: klant is koning, dat was bij deze dame niet aanwezig. Zonde, want ze zorgt voor een smet op dit restaurant.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Zondagavond gegeten in dit restaurant, zonder afspraak. We liepen erlangs en vonden een visrestaurant opvallend en wilden het een kans geven. En het is goed bevallen. Ravioli met een bisque van strandkrab, zeebaars, tempura gamba's als voorgerechtjes en vervolgens kokkels, halve kreeft en sliptongetjes, Daarbij aangename witte wijnen per glas. Friet erbij. Prima gerechtjes en gerechten, de sliptongetjes verdienen een aparte vermelding, erg lekker! De blonde jongedame was bijzonder enthousiast en vriendelijk, klasse!
Het was geen goedkoop etentje maar wel heel goed. Natuurlijk kun je het zo duur maken als je wilt, maar toch al gauw 35 euro per persoon en bij voorgerecht, hoofdgerecht, bijgerecht en enkele glazen wijn. Leuk om nog eens terug te gaan.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Afgelopen donderdag bij dit restaurant gegeten. We hadden niet gereserveerd maar er was nog een plekje aan de bar beschikbaar. We zaten aan het raam en het was een klein plekje maar wel gezellig.

We werden vriendelijk geholpen door een dame uit Zeeland en begonnen met oesters. Daarna kozen we voor het sea food plateau met heerlijke gerookte zalm, krabsalade en een romige vissoep.

Het was erg druk en werden vriendelijk geholpen gedurende de avond. Alleen toen we de rekening aan een meneer vroegen waren ze ons uiteindelijk vergeten en moesten we het nogmaals aan iemand anders vragen. We hebben heerlijk gegeten voor een hele scherpe prijs en zou het zeker aanraden aan iedereen!
Liza M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Op een vrijdagavond geweest en eerlijk gezegd vond ik het niet zoveel soeps. Het zat echt volgepropt met tafeltjes, waardoor je je voelde als een sardientje. Het eten was oke, maar totaal niet bijzonder. De bediening vond ik ietwat arrogant. Geen uitleg over de menukaart en toen ik om uitleg vroeg zorgde dit niet echt voor verduidelijking. Heel jammer! Ik wilde weer snel weg.
Rik T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Gezellige avond met 4 personen. Lekker levendige sfeer, echt even wat anders dan anders in Utrecht. We kozen voor de 'carte blanche', wat op zich wel leuk was, maar hierdoor werd het wel een dure avond. Kreeg het idee dat er alleen voor de duurdere, niet vullende gerechtjes werd gekozen, zodat er behoefte bleef aan meer gangen (wat de totaalprijs weer opdreef). Op een gegeven moment maar gewoon gevraagd of er ook iets van garnituur (zoals de lekkere frietjes met azijn) gebracht kon worden.
Ook redelijk wat aan te merken op de bediening. Tot twee keer toe werd de bestelde wijn niet gebracht, geen uitleg bij de gerechtjes, aan het eind heel lang tussen de gerechten en onduidelijkheid over wat er nou wel of niet nog aan eten ging komen. Jammer dat zowel de langoustines als de scheermessen precies dezelfde smaakmakers hadden gekregen (olie, véél knoflook, tomaat, geroosterde amandel), hierdoor smaakten ze voor een groot deel hetzelfde (en niet spannend)
Als je voor een ruim budget een avond lekker vis wil eten, zeker leuk om terug te komen. Ik zou niet meer voor de carte blanche kiezen.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Gisteravond zonder reservering binnengestapt. Kregen direct een plaats aan de bar toegewezen. Leuke plek, direct aan de keuken grenzend. Als starter oesters gegeten. Die zijn hier altijd heerlijk. Daarna volgens ons het lekkerste gerecht van de kaart, de inktvis in tomaten-gembersaus en een portie lekker lichte kibbeling. Daarna afgesloten met de plank. De keuken loopt gesmeerd. Gerechten heerlijk, net als de wijnen. We genieten hier echt. En daar komt nog bij dat de bediening altijd even vriendelijk is!
Filiz D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
De langoustines, gefrituurde spiering en gebakken inktvis zijn aanraders. Het was rustig maar we waren ook vroeg...Kan me voorstellen dat het enigszins luidruchtig kan zijn als het volle bak is. Leuk restaurant voor een avondje gezellig met vrienden. De vis liefhebber moet zeker een keer dit restaurant proberen.
A S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Leuk, zeer divers visaanbod. Met vier man bier en bitterballen vooraf( breng er dan acht en zet ze op de rekening)daarna acht to share????gerechten, lekker, maar aan de kleine kant. Vervolgens nog vier Holtkamp-kroketjes, soepen en krabsalade, lekker naar ieders mening. Leuke wijnkeus.
Eline P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Minimale porties tegen maximale prijszetting. "Hoofdober" arrogant, denkt getapte horeca man te zijn maar kan zich beter wat meer bescheiden opstellen. Want personeel zag ons continue over hoofd, uitleg oesters staakte halverwege en ober liep gewoon weg. Smaken verschillen, maar garnalenkroketten vind ik weinig verheffend als pescotarier.
vreug .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk gegeten hier. Verschillende gerechten geproefd, onder andere oesters, verse coquilles uit de schaal met crème van bloemkool en truffel vinaigrette en tartaar van tonijn, allemaal even lekker!!
Het is een gezellige zaak waar je uitgebreid kan eten of wat kleine gerechtjes kan nemen. Laat je adviseren over welke wijn er goed bij past! Wij komen terug!
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Zaterdag 12 augustus maar eens de stoute schoenen aangetrokken en hier aangeschoven. We besloten maar verschillende kleine voorgerechten te proberen, omdat daar vaak de kwaliteit van de keukenbrigade aan af kan worden gemeten. Helaas had de keukenbrigade blijkbaar volgens ons hun dag niet.. Fantasieloze opmaak en frituur werd veelvuldig gebruikt. Veel beslag en weinig inhoud kenmerkte de meeste door ons gekozen gerechten, uitgeserveerd op een bedje van nix. Gewoon kale bordjes en schaaltjes. Jammer , de presentatie van de gerechten alsmede de ongeïnteresseerde bediening die deze op tafel gooide, getuigd niet van gastvrijheid en blijdschap. Voorlopig laten wij deze veredelde snackbar aan onze route voorbij gaan....
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Gisteravond bij de Sea Salt Saloon gegeten. We voelden ons direct welkom. We werden hartelijk ontvangen en werden toen we even zaten keurig geholpen. Begonnen met 6 voortreffelijke oesters, daarna lekkere garnalenkroketjes en inktvisringetjes in een lekkere tomatensaus. Als hoofdgerecht het visplateau met diverse soorten vis en een soepje. Het soepje was een palingsoepje en was niet zo ons ding. Lekkere wijn en een goede bak koffie als afsluiting. Lekker gegeten in een gezellige sfeer. Komen we vaker terug!
C. D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Gelokt door de goede recensies en mooie inrichting bezochten wij dit restaurant.
Allen visliefhebbers en dachten hier het juiste adres gevonden te hebben. We hadden wat de vieren en de menukaart beloofde veel goeds.
Bediening: ongeïnteresseerd! Wij voelden ons absoluut niet welkom. Dat begon al bij de reservering. We liepen 's middags persoonlijk naar binnen om te reserveren. De ober die ons te woord stond was bijzonder onverschillig. Je kreeg niet het gevoel dat hij blij was dat wij ons geld bij hem kwamen uitgeven. Dat gaf al argwaan. We bestelden een lekkere fles Verdegho, brood, olijven en vier voor- en hoofdgerechten. De smaken van de voorgerechten waren heerlijk, de presentatie was sober maar goed. Echter ik kreeg mijn voorgerecht 15 min. eerder dan mijn tafelgenoten, zonder uitleg en excuus. Dit was het concept en daar moest je het mee doen. Ook als je duidelijk liet blijken alle vier tegelijk te willen beginnen aan het gerecht zonder te willen delen...Niet klantgericht. De sfeer aan tafel was goed, maar we hebben de hoofdgerechten geannuleerd, omdat wij als gewaardeerd gast behandeld willen worden en samen een ontspannen avondje uit willen. Immers lekker eten en drinken kunnen wij thuis Dat is niet enkel de reden om een restaurant te bezoeken. Toch? Het eten is echt heerlijk, de inrichting mooi en vele gasten nemen deze behandeling blijkbaar op de koop toe.
Antonia T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Eten goed op smaak, maar overall wel erg aan de zoute kant en met de presentatie kan wel iets meer gedaan worden. Ik snap dat de nadruk op vis ligt maar helemaal geen garnituur vind ik karig. Dan bestel je het gerecht 'groente' erbij, krijg je een bord met alleen bieten. Personeel niks op aan te merken. Prijzen behoorlijk aan de hoge kant voor de hoeveelheid vis.
Eus P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Waanzinnig lekker visrestaurant. Tapasconcept, to share, maar dan hoogstaand. Oesters (probeer eens Franse, Ierse én Zeeuwse), scheermessen, gamba's, octopus: alles even lekker. He-le-maal top. Op Wed in Utrecht, waar vroeger opoes zat. Informele, Franse, mediterrane sfeer. Niks met saloon te maken.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op aanraden een keer naar Sea Salt Saloon geweest; het was zaterdag en het was druk. We hadden gereserveerd en onze tafel was direct beschikbaar bij binnenkomst, erg fijn. Leuk dat er verschillende soorten oesters waren, ze waren overduidelijk goed vers en heerlijk. Met een prijs van circa 3,00 niet goedkoop; hier zou een leuke combinatie deal mogelijk zijn.

Daarna de kokkels met pernod, waarmee we een beetje pech hadden. Het was met name lege schelpen in het groen met af en toe een ontsnapte kokkel; waarschijnlijk stevig doorgeroerd in de pan, waardoor er een stel dakloos waren geraakt. Hier kan de bediening niet zoveel mee, dus dit laten gaan. Wel was het erg zout, dit wel aangegeven.
Mijn tafelgenoot had bij een eerder bezoek de romige kreeftensoep gegeten en was laaiend enthousiast. Helaas was het dit keer een echte tegenvaller; de garnituren ontbraken (haast) en het was zeker niet romig, eerder waterig. Ons vermoeden is dat de ooit romige soep iets te ver was ingekookt en hij wat extra water heeft gekregen; voor bijna 10,00 echt niet ok, zeker als je op een andere avond een niet te vergelijken andere versie hebt gekregen.

De ceviche was goed; goed op smaak en prima gepresenteerd. De octopus was erg mals en erg smakelijk. Op beide gerechten weinig aan te merken.

Je zit in een mooie zaak met een leuke bar waar wat te zien is. De formule is leuk en de kaart biedt voor elk wat wils ( vis dan)
De bediening oogt nonchalant, maar ze zien je tijdig en handelen adequaat.

De keuken lijkt gebaseerd op deze twee ervaringen nog zoekend te zijn naar een manier om de kwaliteit ook hoog te houden als het echt druk is.Viszaken zijn tricky; als het heel vers en heel goed is; dan rechtvaardigt het de vaak iets hogere prijs; maar haal je dit niveau niet; dan ben je of duur of onsmakelijk ( en zelfs gevaarlijk).

Ik hoop dat het simpelweg wat kinderziekten zijn en deze er nu toch echt uit worden gehaald.
Ik zal tzt nog een keer komen eten.
joop K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
perfecte en pure lunchgerechten! Zelden zulke lekkere garnaalkroketjes en kibbeling gegeten. Alles was uitstekend verzorgd. De picpoule paste zeer goed bij de vis en ook de cappuccino was super met bijbehorend koekje.
Helaas dit gezellige restaurant met aardige mensen een jaar te laat ontdekt nu maar we gaan gauw terug.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima zaak met mooie aankleding en vriendelijke bediening. Kwaliteit van de keuken erg wisselend met oud (taaiïg) brood en groothandel kroketjes tegenover heerlijke tonijntartaar en oesters. Bediening oogt jong maar is bekwaam. In verhouding een naar mijn mening hoge rekening, desondanks een fijne avond gehad.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Heerlijk avondje gehad in dit lekker seafood restaurant. Vooraf drie soorten oesters, garnalenkroketjes en als hoofd een risotto. Een andere disgenoot ging voor de gebakken hele dorade. Dit restaurant heeft zich snel bewezen in horeca Utrecht. Je kan hier vlot, lekker en ongedwongen dineren. Er zijn een paar verbeterpuntjes en die liggen gewoon voor het oprapen. En deze details gaan het verschil maken tussen een ok-restaurant of een echte klasse-tent. Detail 1. De risotto staat op het menu als een risotto met zeevruchten. Dat blijken bij mij en een disgenoot alleen maar mosselen te zijn. Kom op, het menu belooft echt iets meer, niet te krenterig worden. Detail 2. De gastheer is een geboren gastheer, maar de rest van de bediening is erg jong en voegt niks extra's toe dan de gerechten serveren en af en toe de verplichte vraag: is alles naar wens? Een scheutje personality extra en aandacht voor de klanten voegt meer toe aan de beleving aan tafel. Of is de bediening louter een kostenpost? Kom op, denk groot, investeer. Laatste detail: groenten. Waar zijn de groenten? Doe eens gek, bedenk iets met groenten! Als op dit detailniveau een creatieve inspanning wordt geleverd, dan wordt Sea Salt Saloon echt een begrip in Utrecht.
Sjaak A.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten. En het was super lekker en super Gezellig!!!! Mooie vis en geweldig van smaak. Heerlijke sliptongetjes gegeten. Prachtig htige salade en heerlijke mooie coquilles. EEN AANRADER.
de bediening erg aardig en zeer voorkomend. Hebben een heerlijke gezellige avond gehade met inderdaad veel verhalen.