Over het restaurant Sea Palace

Sinds 1984 is Sea Palace, met haar karakteristieke Chinese architectuur, een vertrouwd beeld in het hart van Amsterdam. Geniet in de Chinees keizerlijke ambiance van authentieke gerechten. Specialiteiten zijn de Kantonese keuken en dimsum, maar ook met de Peking eend en Chinese fondue gooien ze hoge ogen. Er wordt veel zorg besteed aan de kwaliteit van de gerechten en de selectie van ingrediënten en leveranciers. Het restaurant bestaat uit 3 verdiepingen. Genoeg mogelijkheden dus voor grote diners en feestelijke bijeenkomsten, maar uiteraard zijn er ook voldoende knusse hoekjes voor een romantisch diner a deux!

Meer informatie over restaurant Sea Palace

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Johan R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Omdat het de middagmaaltijd van de Dim Sum was duurde het bij bestellen van een aantal schotels van de kaart wat lang. De smaak is prima, bediening, vooral 1 dame die mogelijk geen nederlandse achtergrond heeft, was wat minder. Vervelend is ook dat een aantal personeelsleden geen nederlands spreekt. Ik spreek wel engels maar ik zit in een nederlands restaurant.
Tinie B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijke dim sum en geweldige locatie.
M. F.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Na lange tijd weer bij de Sea Palace gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding is vrij matig. Het eten was wat aan de dure kant, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de locatie. Maar dat houdt niet in dat de kwaliteit van het eten dan achteruit moet gaan. We hebben opzich wel oke gegeten, maar ik kom in ieder geval niet snel terug aangezien er bij andere dimsum gelegenheden betere prijs/kwaliteit verhoudingen zijn.
Meg B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Op zondagmiddag bezocht om dim sum te eten.
Het duurde lang (zeker 20 minuten) voordat er iemand bij onze tafel kwam om de menukaart te brengen en drankjes op te nemen.
De gerechten kwamen daarna snel op tafel.
Smaakte goed en maakte onze verwachting waar.
Echter, na weer 20 minuten wachten op de rekening kregen we een bon met daarop herkenbaar ons drinken ('thee jasmijn') en 4 gerechten (klopt) met de Chinese naam opgesomd.
Later in de trein bekeken we nog eens de bon en we herkenden de kosten van de 4 gerechten niet. Tegen de menukaart aangehouden en de gerechten betroffen garnalen en inktvis, terwijl wij vlees gegeten hadden. Kortom: bon van een andere tafel betaald.
Dus tip: onthou je tafelnummer (komt terug op de bon) of noteer de Chinese naam van je gerechten, zodat je kan controleren of je de juiste bon betaalt.
Mimi T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Leuke omgeving om te eten. Wel erg toeristisch, dat merk je ook aan de prijzen.
We kozen de pekingeend met flensjes, aan tafel werd het vlees van het bot gesneden. Normaal gesproken krijg je alleen het velletje, nu werden er hompen vlees afgesneden.
De stukjes beef in de bami waren nog aan de rauwe kant.
De Chinese pot thee werd berekend in de prijs, heb ik nog nergens anders meegemaakt.
J. S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Vanavond waren wij met zo'n zessen hier geweest. Wij kregen wel het leukeste hoekje te kunnen zitten. Het restauratn ziet er gezellig uit. Het eten smaakte redelijk goed maar wel duur. De service was een beetje langzaam.
Ik denk dat het leuk is om hier een keer te gaan proberen. Voor de smaak zijn er beter en goedkoper restaurants in Amsterdam.
A G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Lang wachten, slechte service, eten niet bijzonder. Alles beetje vies en smoezelig, toiletten ronduit smerig. Voelde als een touristtrap. Dim sum menu 42,50 erg duur voor kwaliteit en kwantiteit. Kom er nooit weer.
Henriette B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldige service, heerlijk eten, en een leuke verrassing voor onze jarige zoon!
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Hier 1 keer eerder geweest op een zondag middag voor dimsums. Was toen goed bevallen, maar was al weer een hele tijd geleden. Gisteravond Australische familie meegenomen naar Sea Palace en we hadden een geweldige avond! We hadden een ronde tafel in een hoek, met een prachtige achtergrond van water, de voorbijvarende boten, de lichtjes, 'Amsterdam by night view'. We werden heel gastvrij ontvangen en de (Italiaanse) ober was uiterst vriendelijk en behulpzaam bij het kiezen van wijn en gerechten. De hele tafel volgeladen met eerst wat lekkere dim sums, loempia-tjes, spicy pulpo, vegetarische dumplings, gefrituurde garnalen : alles even lekker! Daarna hoofdgerechten om te delen: peking eend met pannenkoekjes, spicy beef, kip - ik weet de namen niet meer, maar alles super. Voor de kinderen had de ober bami met kip bedacht - ook erg lekker. We hebben echt genoten en de Australische fam vond het een top avond! We komen hier zeker vaker terug!!
G.W. W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
eten wel lekker maar veel teveel olie gebruikt bij bereiding
Wiard E.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Ik ben hier voor het eerst gegeten, mooi inrichting en vriendelijk personeel.
We zijn voor het imperial menu gegaan van z'n 87.50 p/p wat best veel geld is.
Kan niet anders zeggen dat het absoluut het geld waard is.
Prachtige ingrediënten als diepzee mossel, kreeft wagu beef en abelonie (zeeoren)
Dit alles omgetoverd tot prachtige smaakvolle gerechten.
Chrix .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het is allemaal dik voor mekaar in dit megarestaurant. Ontvangst, bediening, kwaliteit van gerechten en wijn in een ouderwets luxe Chinees decor, niets op aan te merken. Het ligt op een vijfsterrenplek en is daardoor ook een toeristenattractie, maar daar hebben de kwaliteit en de sfeer niet onder geleden. Ondanks de drukte gezellig en sfeervol. Daar betaal je dan wel voor, alles net wat duurder.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heel slechte service. Op de eerste plaats moeten wij ruim 1 uur wachten op de bestelling en klanten na ons hebben hun bestelling veel eerder gekregen. Na ruim 1 uur komen zij met de bestelling en het was verkeerd ook. Weer moesten wij 15 minuten wachten. Slechte ervaring.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Eten was prima. Bediening is attent en gastvriendelijk. En dan nog decor: ik heb nog nooit zo'n hoofdpijn gehad vanwege dit decor. Wat rommelig! Maar wel een perfecte locatie vanwege het water. Decor moet verandert worden!
tonmar1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Ik heb lekker gegeten. Ik ben daar geweest met mijn Chinese vrouw en een Chinese kennis en die waren zeer tevreden. Naast mij zat een Chinese familie (toeristen) die ook op redelijk wijze, op zijn Chinees hebben zitten tafelen. Dus ik denk dat de keuken bereiding en gerechten authentiek genoemd mag worden.
Mimi T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk hier geluncht met een groepje. Leuke locatie om te eten. Het decor is nog precies hetzelfde als 20 jaar geleden. (Tevens ook het laatste bezoek).. Service is prima, correct en snel. We hebben gesmuld van de dim-sum gerechtjes. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Van te voren vroegen we ons af hoe 'toeristisch' het zou, maar het bleek geweldig! Een enorme aanrader als je authentiek Aziatisch eten wilt. Het werd erg druk halverwege de avond, maar de bediening bleef erg vriendelijk, persoonlijk en heel betrokken. Een top avond!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Op de boot.
Groot, heel groot, en toch... een kwaliteit & service die je niet verwacht!
Gaar er iets mis met een bestelling, wordt het direct gezien én onthouden tot de rekening gebracht wordt - "hé, nu staat het er toch op" ja, dat was de 2de die wel goed ging ;-)
En over de kwaliteit van het eten is zeker ook nix te zeggen.
Het decor... zullen we dat maar 'klassiek' Chinees noemen...
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Getipt door een Aziatische vriendin, heb ik de dim sum van de Sea Palace geprobeerd. We hebben diverse kleine gerechtjes besteld (gelukkig werden we niet vreemd aangekeken toen we runderpens hebben besteld, die is heerlijk!) en zelfs een toetje, de lichtzoete gebakken waterkastanjes gelei. Alles smaakte goed en vers, al mochten de kleine octopusjes wat pittiger van mij. Zeker een adres om te onthouden!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Tot nu beschouwde ik dit eigenlijk als een groot toeristisch, "drijvend iets" waar ik al vaak voorbij gelopen ben. Nu met een groep gegeten en zeer aangenaam verrast. Adequate, snelle en vriendelijke bediening, prima en gevarieerd eten waarbij de eend de topper was voor mij. De hele sfeer en ambiance met Chinese bezoekers, de ronde tafels met draaiplateau riepen herinnering op aan een eerdere reis door China. Hier gaan we op herhaling.