Over restaurant Sea Palace

Sinds 1984 is Sea Palace, met haar karakteristieke Chinese architectuur, een vertrouwd beeld in het hart van Amsterdam. Geniet in de Chinees keizerlijke ambiance van authentieke gerechten. Specialiteiten zijn de Kantonese keuken en dimsum, maar ook met de Peking eend en Chinese fondue gooien ze hoge ogen. Er wordt veel zorg besteed aan de kwaliteit van de gerechten en de selectie van ingrediënten en leveranciers. Het restaurant bestaat uit 3 verdiepingen. Genoeg mogelijkheden dus voor grote diners en feestelijke bijeenkomsten, maar uiteraard zijn er ook voldoende knusse hoekjes voor een romantisch diner a deux!

Meer informatie over restaurant Sea Palace

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Duur
Chrix .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het is allemaal dik voor mekaar in dit megarestaurant. Ontvangst, bediening, kwaliteit van gerechten en wijn in een ouderwets luxe Chinees decor, niets op aan te merken. Het ligt op een vijfsterrenplek en is daardoor ook een toeristenattractie, maar daar hebben de kwaliteit en de sfeer niet onder geleden. Ondanks de drukte gezellig en sfeervol. Daar betaal je dan wel voor, alles net wat duurder.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heel slechte service. Op de eerste plaats moeten wij ruim 1 uur wachten op de bestelling en klanten na ons hebben hun bestelling veel eerder gekregen. Na ruim 1 uur komen zij met de bestelling en het was verkeerd ook. Weer moesten wij 15 minuten wachten. Slechte ervaring.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Eten was prima. Bediening is attent en gastvriendelijk. En dan nog decor: ik heb nog nooit zo'n hoofdpijn gehad vanwege dit decor. Wat rommelig! Maar wel een perfecte locatie vanwege het water. Decor moet verandert worden!
Tonmar1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Ik heb lekker gegeten. Ik ben daar geweest met mijn Chinese vrouw en een Chinese kennis en die waren zeer tevreden. Naast mij zat een Chinese familie (toeristen) die ook op redelijk wijze, op zijn Chinees hebben zitten tafelen. Dus ik denk dat de keuken bereiding en gerechten authentiek genoemd mag worden.
J T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk hier geluncht met een groepje. Leuke locatie om te eten. Het decor is nog precies hetzelfde als 20 jaar geleden. (Tevens ook het laatste bezoek).. Service is prima, correct en snel. We hebben gesmuld van de dim-sum gerechtjes. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Van te voren vroegen we ons af hoe 'toeristisch' het zou, maar het bleek geweldig! Een enorme aanrader als je authentiek Aziatisch eten wilt. Het werd erg druk halverwege de avond, maar de bediening bleef erg vriendelijk, persoonlijk en heel betrokken. Een top avond!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Op de boot.
Groot, heel groot, en toch... een kwaliteit & service die je niet verwacht!
Gaar er iets mis met een bestelling, wordt het direct gezien én onthouden tot de rekening gebracht wordt - "hé, nu staat het er toch op" ja, dat was de 2de die wel goed ging ;-)
En over de kwaliteit van het eten is zeker ook nix te zeggen.
Het decor... zullen we dat maar 'klassiek' Chinees noemen...
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Getipt door een Aziatische vriendin, heb ik de dim sum van de Sea Palace geprobeerd. We hebben diverse kleine gerechtjes besteld (gelukkig werden we niet vreemd aangekeken toen we runderpens hebben besteld, die is heerlijk!) en zelfs een toetje, de lichtzoete gebakken waterkastanjes gelei. Alles smaakte goed en vers, al mochten de kleine octopusjes wat pittiger van mij. Zeker een adres om te onthouden!
Mirror_Image .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Tot nu beschouwde ik dit eigenlijk als een groot toeristisch, "drijvend iets" waar ik al vaak voorbij gelopen ben. Nu met een groep gegeten en zeer aangenaam verrast. Adequate, snelle en vriendelijke bediening, prima en gevarieerd eten waarbij de eend de topper was voor mij. De hele sfeer en ambiance met Chinese bezoekers, de ronde tafels met draaiplateau riepen herinnering op aan een eerdere reis door China. Hier gaan we op herhaling.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Dit is echt een fantastische plek door het prachtige uitzicht wat je hebt. Ook de boot is bijzonder. Vooral de kleintjes vinden het een feest om hier te mogen eten. Maar het eten en de service valt wel tegen. Het eten is heel erg vet en de bediening heel erg onpersoonlijk. Maar toch gaan we erheen hoop daarom ook dat ze service en eten verbeteren. De prijs is er wel naar.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Na jaren eindelijk een keer hier gegeten, omdat we hoorden dat de kwaliteit beter zou zijn. Dat bleek niet het geval. De beef uit de pittige salade was veel te zout en bijna zonder salade. De dim sums waren goed, maar niet vers gemaakt. Ze kwamen zo bij de groothandel vandaan. De ossehaas in de loempia leek op draadjesvlees en waren gebakken in oud frituurvet. We hebben te veel bediening aan onze tafel gehad, die steeds dezelfde vragen stelden. Wij gaan hier nooit meer naar toe.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Wij zijn deze avond ontzettend gastvrij ontvangen en deze sfeer werd doorgezet aan tafel op een attente, persoonlijke manier door onze waitress Mevrouw Siu Kuen. Het was mijn verjaardag en niet alleen kregen we een mooi tafeltje, ook werd er aandacht aan besteed door een speciaal dessert en cadeautjes.
De kaart is enorm gevarieerd. Het eten was lekker en kwam mooi verdeeld over de avond op tafel. Vóór het dessert werd ons gevraagd of we het direct wilden of dat we nog even wilden wachten. Onze theepot werd steeds tijdig bijgevuld en de grote biertjes bleken écht groot te zijn.
De inrichting was gezellig; Chinees met veel rood, goud en traditionele elementen.
Wij komen zeker terug, al is het alleen maar om de dim sum lunch eens te proberen waar onze waitress zo enthousiast over vertelde.
Annasannat C.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het eten was heerlijke knapperige groeten niet vet, we hadden om een leuke tafel verzocht en zaten aan het raam wat heel leuk was. De bediening was uitstekend het was druk een zaterdagavond.
Het was de eerste keer voor ons, maar absoluut voor herhaling vatbaar.
YannickM .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Een keer op locatie en een keer afgehaald. Al twintig jaar voorgenomen om daar te eten en eindelijk daar. Top locatie zeker aan het raam. Ergens had ik door de situatie en ligging hoge verwachtingen. Nu ben ik wel wat klatergoud gewend, maar er zijn (Chinese) restaurant die aan de verwachting voldoen. Sea Palace niet. Dim Sum, Cha Sieuw, Jil Sau Fan en Filet in Xo, alles door geslagen, droog en zeer hoog op smaak. Ik had ergens gehoopt dat ook in dit soort restaurants het ve-tsin gebruik was gestopt, maar dat is duidelijk niet het geval. Wel leuke mensen in de bediening. Al met al een beetje tegengevallen. Jammer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij gebruiken tot groot genoegen op regelmatige basis een dim sum lunch bij Sea Palace. Wij mogen onszelf hierin enigszins connaisseur te mogen noemen, na alle verse dim sum restaurants in Amsterdam geprobeerd te hebben plus nog zo'n 20 in het buitenland. De dim sum in Sea Palace is wat ons betreft onovertroffen, met de meest fijne samenstellingen in het smaakpalet.
Gisteravond probeerde we voor het eerst een diner te gebruiken bij Sea Palace. We begonnen met een Wan Tan soepje, die als bijzonderheid ook in een garnalenvariant kwam. Heerlijk. Vervolgens deelden wij een koude beefsalade in Sichuan stijl. Heerlijk pittig zonder fijne smaken van kruiden en groenten te overstemmen. Daarna deelden wij twee gestoomde oesters in tausiesaus. Ook weer in de roos, met fijne smaken, de oesters nog steeds als oesters herkenbaar en met een beetje pit. Vervolgens deelden wij een gestoomde zeebaars met gember en lente-ui, die was neergelegd in een bijzonder aromatische smaakmaker. Onovertroffen, zoals alleen de beste eethuizen dat kunnen.
Als deze tijd werden wij bijgestaan door een dame met de naam Kuen, wiens hoger doel in leven het naar de zin maken van gasten leek te zijn. Goede en accurate adviezen, over samenstelling en porties. Zij heerste als matrone over haar wijk en miste nooit een leeg glas.
Kortom, ook voor diner zullen wij vaker bij Sea Palace te vinden zijn!
R. A.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Ik heb nog nergens in Nederland zulke lekkere Beijing Duck gegeten als in Seapalace!
Verder gewoon een uitstekend restaurant waar je jezelf altijd meer dan welkom voelt.
De Dimsum is de beste van Amsterdam het restaurant is prettig om te vertoeven en het uitzicht mooi. Een veilige keuze voor een geslaagd diner.

Edwindb .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het nieuwe concept met ander personeel in nette kleding en persoonlijke service is een aanzienlijke verbetering. Het eten is constant van boven gemiddelde kwaliteit. Samen met de ambiance en de voorgenoemde punten neem je de dan wat iets te hoge prijzen voor lief en hebben wij een hele leuke avond gehad! Wij komen zeker terug!
Esther.vanadelberg .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De bediening was super! Het restaurant zat erg vol en toch was er voor iedereen voldoende aandacht.
Het eten was ook nog goed warm toen het werd opgediend.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Het is er erg donker ingericht, maar wel ruim zitten. De bediening werkt hard, maar let niet goed op. We moesten echt onze best doen om gezien te worden, bijv. voor het bijbestellen van drankjes. Uit zichzelf kwamen ze niet langs. Het eten was of flauw van smaak of te zout. 2 toppers waren de Peking eend met sinassaus, perfect gebraden, krokant velletje en mals, sappig vlees. Ook de Sui Kau in de Sui Kau soep smaakte erg goed. Bovendien zijn de prijzen behoorlijk hoog, niet alleen in relatie tot de kwaliteit van het eten, maar ook voor een Chinees restaurant.
A.huizen6 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
De kip gerechten waren heerlijk ook de zeewolf! Alleen een chocoijsbolletje voor 7,50 is te duur en te simpel! De vegetarische soep was ook slap. Sfeer is goed liever echte kaarsjes op tafel.