Scottadito

Amstelveenseweg 85 1075 VW Amsterdam Nederland Kaart
31-203641431

Over het restaurant Scottadito

Restaurant Scottadito serveert eenvoudige maar pure Italiaanse gerechten. Traditionele klassiekers worden hier bereid met een moderne kwinkslag, zodat de Italiaanse keuken je blijft verrassen. Op de kaart meerdere soorten pizza’s en pasta’s, verse kruiden en vlees, vis en groenten naar het seizoen. Het ziet er allemaal prachtig uit en de geuren… onweerstaanbaar. Hier schuif je graag aan voor lunch, diner of een borrel.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Scottadito

Maandag t/m zaterdag 15:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Scottadito

Jerry C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Ik heb daar de volgende gerechten afgehaald: Pizza Margherita, pasta carbonara, pasta tagliatele met zalm en later nog extra lasanga besteld wat de specialiteit is van het huis. De zalm pasta en de pizza was prima. de carbonara was matig maar de lasanga was ronduit slecht. En dit is de specialiteit van het huis! weinig gehaktsaus en veel te veel roomsaus. Ik heb de roomsaus er maar uit geschonken van de lasanga bladen zwommen er in. Komt bij dat er stukken mozzarella in zaten die nog niet gesmolten waren. Terwijl ik zat te wachten kon ik zien hoe de gerechten gemaakt werden en het spijt me te zeggen maar achteraf gezien begrijp ik heel goed dat de lasanga niet lekker was. Werd niet bepaald met liefde klaargemaakt. Kan zijn dat het gewoon te druk was maar dat mag geen excuus zijn. Voor mij nooit meer. Jammer want ik had me er echt op verheugd want het ziet er altijd knus en gezellig uit.
Natalia T.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Autentiek italiaans eten en huiselijke sfeer
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Altijd lekker eten, vriendeijke bediening. Absolute aanrader!
Lisette C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk eten, uitstekende bediening
Valerie D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
We eten altijd erg lekker bij Scottadito. Pizza was dit keer ook heerlijk, en erg vriendelijke bediening.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Zo lekker Italiaans
HS H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Lekker eerlijk eten, vriendelijke bediening, prima plek! Kom er graag nog eens terug.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Truffel had geen smaak. En daar hadden we ons zo op verheugd.
Wel gemoedelijke Italiaanse huiskamersfeer
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Geweldige pizza met truffel gegeten, de pasta was goed maar wat gewoner van smaak. Zeer vriendelijke en echt italiaanse bediening. Wel een paar keer zelf om een drankje gaan vragen, daar hadden ze het misschien te druk voor. Verder voor herhaling vatbaar
Luciano Z.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Smakelijk, klassieke Italiaanse gerechten met goede ingrediënten klaar gemaakt. Mosselen in pittige tomatensaus met bruschetta erbij erg smakelijk en aantrekkelijk gerecht. Pasta en pizza ook helemaal in orde. Vlees- en visgerechten nog niet geprobeerd. Kleine maar leuke wijnkaart, vriendelijk en ontspannen bediening.
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
La dolce vita a Amsterdam ????
Katelijne O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Al dat gezeur over de inrichting: het is duidelijk dat het hier niet gaat om een hippe tent, maar om een Italiaans restaurant. Prima bediening, lekker eten, geen gedoe. We komen zeker nog eens terug.
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Lekker gegeten, goede sfeer. Een minpuntje: wanneer een gast het toilet gebruikt en de deur wordt niet gesloten, dan ruik je het heerlijke eten op je bord niet meer. Dranger op de deur, alles opgelost.
Karen L.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Vriendelijke vrouw in de bediening. Eten was gewoon niet echt lekker. Geen aanrader helaas
ian K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Goed, écht Italiaans eten.
Wordt met goede verse producten gewerkt en de niet Nederlands sprekende bediening is altijd erg vriendelijk.
Dit zegt natuurlijk al hoe authentiek dit restaurant is.
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten
Gastvrij en vriendelijke eigenares en bediening
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Authentieke Italiaanse gerechten, een zaak gerund door échte Italianen en dat proef je!
Inge T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Italiaans. Goede sfeer, zachte sfeervolle achtergrond muziek. Prima ervaring
Jan-Willem D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagavond lekker en gezellig gegeten. Niet chique maar wel heel prettig. Geen pretenties, wel gewoon lekker en eerlijk Italiaans eten. Er staan Italianen in de zaak, zowel in de bediening als in de keuken. De bediening is uitermate vriendelijk en rustig en er wordt goed gekookt. De frisdranken en het water wordt in grotere flesjes geserveerd; daarmee schenk je meerdere glazen uit één flesje. Charmant! Mooie wijn voor goede prijzen. Op de achtergrond speelt Italiaanse opera.
Bij Scottadito eet je lekker en goed en kun je met een gerust hart een prima avond hebben. Geen pretentie, wel eerlijk en lekker.
Doen!
Anouk O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gisteravond bij Scottadito gegeten na het lezen van de lovende beoordelingen.

Het eten was heel lekker: vooraf een deelplateau genomen met parmaham, salami en mozzarella en tomaat, vervolgens een rijkelijk belegde pizza voor mijn vriend die erg goed was (geen natte bodem!) en ik had huisgemaakte ravioli met spinazie en ricotta in een heerlijk machtige kaas paddestoel saus.
Na een tiramisu gedeeld die prima was maar niet geweldig.

Het decor is, zoals iedereen zegt lekker authentiek, maar dat voegt toe aan de charme. De bediening spreekt geen Nederlands en zegt alles lekker in het Italiaans maar ook dat vind ik juist gezellig. Soms zijn ze wel wat langzaam.