Scottadito

Amstelveenseweg 85 1075 VW Amsterdam Nederland Kaart
31-203641431

Over restaurant Scottadito

Restaurant Scottadito serveert eenvoudige maar pure Italiaanse gerechten. Traditionele klassiekers worden hier bereid met een moderne kwinkslag, zodat de Italiaanse keuken je blijft verrassen. Op de kaart meerdere soorten pizza’s en pasta’s, verse kruiden en vlees, vis en groenten naar het seizoen. Het ziet er allemaal prachtig uit en de geuren… onweerstaanbaar. Hier schuif je graag aan voor lunch, diner of een borrel.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Scottadito

Maandag t/m zaterdag 15:00 - 23:00

Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten
Gastvrij en vriendelijke eigenares en bediening
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Authentieke Italiaanse gerechten, een zaak gerund door échte Italianen en dat proef je!
Inge T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Italiaans. Goede sfeer, zachte sfeervolle achtergrond muziek. Prima ervaring
Janwillem1969 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagavond lekker en gezellig gegeten. Niet chique maar wel heel prettig. Geen pretenties, wel gewoon lekker en eerlijk Italiaans eten. Er staan Italianen in de zaak, zowel in de bediening als in de keuken. De bediening is uitermate vriendelijk en rustig en er wordt goed gekookt. De frisdranken en het water wordt in grotere flesjes geserveerd; daarmee schenk je meerdere glazen uit één flesje. Charmant! Mooie wijn voor goede prijzen. Op de achtergrond speelt Italiaanse opera.
Bij Scottadito eet je lekker en goed en kun je met een gerust hart een prima avond hebben. Geen pretentie, wel eerlijk en lekker.
Doen!
Anouk O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gisteravond bij Scottadito gegeten na het lezen van de lovende beoordelingen.

Het eten was heel lekker: vooraf een deelplateau genomen met parmaham, salami en mozzarella en tomaat, vervolgens een rijkelijk belegde pizza voor mijn vriend die erg goed was (geen natte bodem!) en ik had huisgemaakte ravioli met spinazie en ricotta in een heerlijk machtige kaas paddestoel saus.
Na een tiramisu gedeeld die prima was maar niet geweldig.

Het decor is, zoals iedereen zegt lekker authentiek, maar dat voegt toe aan de charme. De bediening spreekt geen Nederlands en zegt alles lekker in het Italiaans maar ook dat vind ik juist gezellig. Soms zijn ze wel wat langzaam.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Er zijn veel Italiaanse restaurants in Amsterdam, maar bij dit is maar mijn idee de enige die je het idee geeft dat je echt in italie zit. Alle gerechten zijn heerlijk. Verse pasta's met eenvoudige maar verfijnde sausen (bij. met verse truffel). En ook de pizza's zijn nergens beter te krijgen. Gerund door echte Italianen die genieten van hun werk en het zeer serieus nemen. Het decor is niet zo spannend, maar dat maakt het eigenlijk juist authentiek.
FrederiekeW .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ik woon in de buurt en dit is nu al jaren mijn favoriete Italiaan. Echte traditionele Italiaanse keuken (en Italiaanse eigenaar), top kwaliteit altijd weer (en ik kom vaak). Pizza's heerlijk.
Roog S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Een van onze favoriete italianen in Amsterdam, bij Mario en de zijnen ben je altijd welkom en, voornamelijk authentiek op z'n Italiaans. Prijzen zijn goed, eten is beter en soms echt fantastisch. En vergeet de huis gemaakte limoncello niet. Als het interieur je niet aanstaat kan je maar beter terug naar de lokale chinees bij je in het dorp, dan ben je nog nooit in Italië geweest buiten Venetië om en snap je het niet.
Stanley H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Een restaurant waar de gerechten nog geheel met verse gerechten worden gemaakt. Heerlijke pizza gegeten. Min puntje was de pizza van mijn vrouw die was besteld met champignons en die zaten er niet op. Bij navraag waren ze hier al van op de hoogte dit hadden ze direct moeten laten weten. Verder een echte italiaan. Reserveren is alleen erg moeilijk het restaurant is telefonisch moeilijk bereikbaar en ook zijn ze vaak gesloten.

Verder als je in de buurt bent een heerlijk restaurant.
Staceywong .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Het was echt een leuke en gezellige avond. Ik kwam eten met mijn vriend helemaal vanuit delft. We hebben twee pizza's gegeten met salami. We waren echt heel erg blij met wat we gegeten hebben, het was verrukkelijk! Het decor is wat minder. Wanneer we gingen betalen was de kassa wel stuk.. dus het duurde wel even om te betalen. Voor de rest zijn we erg tevreden.
MDR1974 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Ik zal persoonlijk nooit binnenkomen voor het decor beetje ouderwets huiselijk maar het eten is echt verrukkelijk. Heerlijk zelf gemaakte pasta met verse langoustine. Service is wel ok.
Lodewijk V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Het is er zó lelijk dat het weer prachtig is. Niks klopt waardoor het juist weer helemaal goed is. Als je ze dan af gaat kraken heb je het niet zo goed begrepen. Want het eten is vers en eerlijk. Wat wil je nog meer?
Werner W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Heerlijke ‘huiskamer' sfeer. Geweldige bediening en super lekker gegeten. We hadden de Caprese vooraf en daarna de pasta puttanesca. Beiden heerlijk door hun eenvoud.
Frarossi1960 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Dit restaurant is een restaurant met een typische italiaans decor met veel wijnflessen als decor. We hebben gegeten: pizza montanara, calzone farcito en pizza margherita. Het was echt heerlijk, met een echte italiaanse smaak. Alsof we echt in italie waren. We hebben bier gedronken uit sardinie. TOP!! Dit is onze lievelings restaurant.
Chinojose .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
heerlijk Italiaans eten voor een goede prijs! De risotto was overheerlijk en de pizza was op top kwaliteit . De bediening was goed en snel en ze waren heel vriendelijk. Top!
Collmark77 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Het is ongeveer al 4 maanden dat ik minstens 1 keer in de week kom eten. Met vrienden eten we altijd verse carpaccio met truffel, daarna eten we parmaham met buffel mozzarella en parmigiano melanzana. Dan eten we pizza met pepperoni , een risotto met bospaddenstoelen en linguine met kreeft. De eigenaar laat ons altijd een levende kreeft zien. We drinken goede wijn uit sardinie .de service is vriendelijk en ze bieden ons limoncello aan.
LadyFood .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Risotto met truffels besteld....amper truffels erin/erop, risotto veel te gaar, kleine portie maar helaas wel behoorlijk aan de prijs. De pizza was ook niet echt bijzonder.
Decor en ambiance zijn echt nog van de jaren 80. Oudbollig, geen sfeer, geen achtergrond muziek, oudewets en niet schoon. We moesten meerdere keren de bediening roepen om geholpen te worden. De eigenaar zat 'gezellig' midden in het restaurant erg ongeinteresseerd achter zijn laptop te surfen. Was echt onvoorstelbaar...
Bij de tafels aan het raam was het behoorlijk koud. We hebben gevraagd om ajb de verwarming aan te zetten....dat kon niet want het was te duur om de verwarming voor nog maar een paar uur aan te zetten!
De rekening: erg veel betaald voor wat we gekregen hebben, voor het niveau van de gerechten, voor de sfeer en de bediening. Kortom: zeker geen aanrader en zeker geen restaurant waar ik ooit terug zou gaan.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
De bediening was wat slordig met het opnemen van de bestelling. Bij alle gangen kwamen ze nog even voor de zekerheid vragen wat we ook alweer hadden besteld. Maar elke keer als we het eten voor ons hadden staan, waren ook wij dat weer vergeten. De pasta's en pizza's zijn allemaal even goed klaar gemaakt. De chocolade soufflé is ook zeer aan te raden.

De inrichting is een beetje verschoten, maar juist daardoor voel je je alsof je bij iemand in de keuken zit te eten. En dat vind ik bij italiaans ook wel weer wat hebben.

De prijzen zijn prima, je betaalt niet te veel, terwijl je wel heel erg lekker te eten krijgt. Neem de inrichting en de bediening voor lief, want je hebt aan het eind van de avond het gevoel dat je er morgen zo weer wilt gaan eten.
Nadine H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Afgelopen vrijdag met 7 personen gegeten bij Scottadito, het was een prettige avond! De service kwam een beetje traag op gang, maar uiteindelijk werden we prima bediend. Als voorafje hadden we een antipasto, deze was in orde. Er had wel wat meer brood bij geserveerd mogen. Vervolgens verschillende pasta's en pizza's besteld, ik had zelf de risotto tartufo die goed smaakte! Het aanbod van nagerechten is niet heel uitgebreid. Als nagerecht had ik de tiramisu en koffie, was lekker! De inrichting is typisch Italiaans, een beetje rommelig, maar wel gezellig!
Frarossi1960 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
We were eat in a group of 4 people, we order a antipasto casa , an carpaccio , main course, spaghetti lobster and risoto tartufo. It was very excellent. We order wine from sardinie, excellent also. Sure 100% we come back!