Scossa Restaurant

Kattengat 1 1012 SZ Amsterdam Nederland Kaart
31-205512000

Over restaurant Scossa Restaurant

Italiaanse passie in hartje Amsterdam

Op loopafstand van het centraal station van Amsterdam ligt Scossa Restaurant. Het geheime ingredient is de enorme passie voor de Italiaanse keuken. Hier kun je als gast ook van meegenieten, want eten doe je met zicht op een open keuken. Aan heerlijk eten én een goede sfeer geen gebrek dus.

Meer informatie over restaurant Scossa Restaurant

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 06:30 - 11:00

Jessywilliam .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Super lekker gegeten. We hadden het AH menu wat echt boven onze verwachting was. Heerlijk eten. Jammer dat we vol zaten! Super vriendelijk personeel. Een absolute aanrader en voor herhaling vatbaar.
C.jautze .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was niet wat je in n restaurant mag verwachten. Vooraf n bakje rucola met halve tomaatjes en een bonk mozzarella of een bord beleg, precies de salami napoli van de appie. Hoofdgerecht gnoggi met een stuk droge kip en welgeteld 6 miniblokjes pompoen ter grote van doperwten of pasta met rode saus en geraspte kaas, kortom niet bepaald iets waar ze hun best voor hebben gedaan
Mars D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het hoofdgerecht was smakeloos, zowel de kip als de zalm. De laatste was ook nog droog, te lang gebakken.
Het voorgerecht was lekker, koude italiaanse vleeschotel. Kon ook weinig aan mis gaan !
Laurijn67 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Samen met een vriendin wezen eten, met de AH bon,maar het eten was niet echt lekker.
Het was allemaal veel te vet.De olijfolie droop van het broodje af.De zeebaars hadden ze niet meer, dus kreeg de zalm,nou er zat niet veel smaak aan.Er zaten 4 stukjes aardappelpartjes bij,veel te vet, en wat lente ui, en het stelde niet veel voor.De wijnen waren ook erg duur.
Niet voor herhaling vatbaar.Personeel was wel heel aardig.
Puckb .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We zijn bij Scossa terecht gekomen via de AH actie en helaas zoals wel vaker met dit soort acties wordt je behandelt als een soort melaatse omdat je dus niet volledig betaald. We zaten bijna in de keuken waardoor we zagen wat het verschil van bereiding was voor de reguliere gasten en de gasten, zoals wij, die er zaten via een 'actie'. Zo zagen we ook dat het eten routineus en zonder enige liefde op de borden terecht kwam en daar smaakte het dan ook naar. Het is jammer dat restaurants die meedoen met dit soort acties niet juist proberen om deze gasten zo te verwennen dat je terugkomt en/of het restaurant aanbeveelt maar geen van beide zullen wij doen.
Kwasi .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Prima. Niet meer en niet minder. Goed verzorgd en lekker gegeten. Minpuntje; de bediening zat er té erg bovenop. De drie gangen kwamen te snel na elkaar en onze borden werden al bijna weggehaald terwijl we nog niet uitgegeten waren. Tikkeltje ongemakkelijk.
B.muzerie A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het restaurant is gelegen in het chique Renaisance Hotel (mooie ambiance). via AH restaurant bon (menu) wezen eten. Het is een aanrader om zeker nog een keer langs te komen. Het eten is prima, maar qua prijs zijn de wijnen duurder dan het gemiddelde (boven 35€). Jammer dat er geen pasta op het menu stond, volgens mij hun specialiteit. Voorgerecht caprese/lekkers op een plankje (beide uitstekend) , hoodfgerecht kip (goed) vis (prima), nagerecht tiramuse (goed). De gnocchi bij de kip was erg lekker.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Bij binnenkomst goed begeleid naar onze plaats, vriendelijke bediening en de service is goed
en waar het allemaal om draait, het eten was super, heb meteen geboekt voor de volgende keer
tot ziens
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het restaurant zit in het hotel en is mooi aangekleed met een prima service. Lekker gegeten met het AH menu. Het is een beperkt menu maar lekker en aangepast aan allergie wens. Bedankt!
Mscheurwater .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ik vond het eten niet heel bijzonder: smakelijk maar niet bijzonder lekker. Het is dat we via de AH actie hier terecht zijn gekomen anders het ik het wel heel erg veel geld gevonden voor wat we te eten hebben gekregen.
Dam5.sk .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het is een restaurant van het hotel dat is toch anders. Eten was goed maar eenvoudig niet te moeilijk voor de kok meesten hotelgasten eten daar toch niet die gaan Amsterdam in. Volgende keer naar een ander restaurant .
Info536 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Het eten was van goede kwaliteit. Het voorgerecht verschillende soorten italiaansw vleeswaren, heerlijk brood erbij. Hoofd gerecht kippebout op goede smaak gebracht met kruiden, miste wel de truffel saus die erbij hoorde. Toetje, lekkere tiramisu met mandarijn twist erin. Beetje anders dan traditionele tiramisu, wel lekker.
Al met al heerlijk gegeten en personeel erg vriendelijk.
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Het voorgerecht, caprese of het vleesplankje, was goed. Het hoofdgerecht, de vis was ook smaakvol, maar de aardappels en de 2 strookjes lente ui, niet bijzonder. De gnocchi is culinair geen aanrader: de kip droog en rare geur (weeig) aan het gerecht. Het dessert kon ons ook niet echt bekoren (tiramisu of canolli) en kon het niet goed maken. En dat voor een tiramisu fan...Nee, geen culinair hoogstandje. Smaken verschillen natuurlijk. Maar culinair gezien is dit voor ons geen aanrader voor anderen.
Scheveningen .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Helaas was ik de bon van AH vergeten mee te nemen. Het was helaas niet toegestaan om de kaart een dag later te bezorgen. Bij aankomst werden we aanvankelijk weggestuurd naar de hotelbar maar gelukkig werden we daarna door een collega snel welkom geheten. De service is echt op zijn Italiaans, heerlijk chaotisch maar zeer vriendelijk. Het eten was heerlijk. De verlichting in het restaurant mag worden aangepast zodat het wat sfeervoller wordt. Al met al, lekker gegeten. Ik weet niet of ik snel weer terug zal gaan naar dit restaurant.
Youpsy .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Met de AH restaurant actie prima gegeten. Eten was met zorg bereid. Bediening erg vriendelijk en attent. Hoofdgerecht, witvis met groente en een paar gebakken aardappelen was iets te vet. Verder goede porties, niet teveel of te weinig. Binnen was het niet echt warm en het tochtte bij het raam. (Buiten onaangenaam novemberweer.) Modern ingericht restaurant, beetje ongezellig, moeilijk te vinden omdat buiten geen aanduiding te zien is, maar het eten is goed geniet.
Metje65 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik vind het een rommelig restaurant...de verlichting is vreselijk...de banken zijn veel te breed om comfortabel op te zitten en de tafels zijn te breed. Er is geen intieme sfeer.
Het eten was wel goed. We konden vanwege de AH actie kiezen uit 2 menu's.
Het personeel was , als ze er éénmaal waren, zeer vriendelijk..maar waren niet alert...
We bestelden een fles gewoon water, kregen een fles voor € 7,00 euro, terwijl de buren een karaf water kregen. Glas Chardonnay voor € 8,00...
Carlabokdam .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vooraf was aangegeven dat het gerecht spicy was, maar het hoofdgerecht was zo pittig dat er geen smaak was waar te nemen!! Zaten stukken van ca 1 cm Spaanse pepertjes in het gerecht. Dus niet opgegeten. Wel een opmerking over gemaakt, maar werd niets mee gedaan.
De kaart was alleen in het Engels. Er werd ons niet gevraagd wat we wilden drinken, daar hebben we zelf om gevraagd. Wel kwam ze 2 keer vragen of we fles water wilden ( a €7,50).
Het was er erg koud, ook dat werd weggewimpeld.
Toetje, tiramisu, was erg lekker.
Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten met een ah dinerbon! De bediening was prima en het eten was super!
De aankleding was een tikkeltje kil.
We komen hier zeker een keer terug!
Jos.spijkers .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Met zeven mensen een AH menu gegeten. De ingang van het restaurant is niet gemakkelijk te vinden. Alle zeven waren tevreden over de kwaliteit van het eten, de meedenkende en vriendelijke bediening (een van ons had bijzondere dieetwensen) en de rustige ambiance waarin ook met zijn zevenen een gesprek gevoerd kon worden. Het decor is niet geheel onze smaak, maar de ambiance maakt veel goed. Een aanrader.
Info233 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het hoofdgerecht, zeebaars was lekker. Met prima bijgerechten opgediend in een pan. Als voorgerecht een enorm stuk mozzarella met een berg rucola ernaast...
Dessert een zeer vette tiramisu ook weer veel te veel.
Bediening heeft dringend opleiding nodig. Dat een goed hotel mensen zo hulpeloos aan het werk zet is onbegrijpelijk.