Schultenhues - Peter Gast Gastrobar

's-Gravenhof 5 7201 DN Zutphen Nederland Kaart

Over het restaurant Schultenhues - Peter Gast Gastrobar

Genieten op hoog niveau Het schitterende interieur geeft je direct een prettig gevoel; chique, maar toch warm en huiselijk. Gastheer Ivar ontvangt je met grote gastvrijheid, je voelt de passie voor het vak. Passie is eigenlijk het sleutelwoord van de avond. Je merkt het aan alles, van de bediening tot in de keuken.

Glas champagne

zondag 12 uur

Jouw recensie over het restaurant Schultenhues - Peter Gast Gastrobar

Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Met zijn vieren hebben we hier een geweldige avond gehad. We hebben ons volledig laten verrassen door de keuken en de sommelier. We hebben zoveel smaken en texturen opgediend gekregen; ik weet niet alles meer. De diverse bereidingen van tartaar van het Maas Rijn IJsselrund waren heerlijk, met mooie aanvullende smaken van bijv. ingelegde rettich. De langzaam gegaarde varkensnek was om de vingers bij op te eten. De kaaswagen met alleen Nederlandse kazen bewees dat er veel heerlijks uit eigen land komt. De afsluiting met een granite van curry met tropische vruchten was bijzonder: pittig en zoet. De wijnen van het wijnarrangement waren erg smakelijk; een mooie samenwerking tussen kok en sommelier. Wat het extra bijzonder maakte was dat voor onze 14-jarige dochter er bij ieder gerecht passende non-alcholische drankjes werden geserveerd. De ene keer berkensap, dan een cocktail met gember en ook een smoothie met mango en ananas. Zij heeft daar ook enorm van genoten.

Wat een aanrader, dit pareltje in Zutphen!
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Ontvangst en bediening onpersoonlijk. Ontvangst buiten in tuin aan niet comfortabele bank zonder rugleuning, wij zaten als gast deels in de regen.
Gerechten prima en origineel (wij hadden 4x 4-gangen verrassingsmenu), met uitzondering van het eenvoudige brood (ter aanvulling). Gereserveerd water was lauw, korenwijn was niet koud. Bediening was gewoon niet goed. Slordig. Meerdere malen drinken morsen bij serveren. Saus die omvalt. Geen aandacht voor gasten.
Restaurant was blijkbaar erg druk met een diner voor een tentoonstelling naast het restaurant. Dit was duidelijk te merken. Men had weinig oog voor de gasten in het restaurant. Ook niet bij het vertrek.
Prijs/kwaliteit was hierdoor wel erg scheef.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Vorige woensdag hebben we hier het verrassingsmenu van 4 gangen gegeten. Gazpacho op de wijze van het restaurant: o.a. garnalen en tomaten in een heldere tomatenbouillon. Het geheel leek erg op garnalencocktail, goed van smaak. Daarna kreeft in roomboter geweld met schuim van mossel-kerrie. Drie kleine stukjes kreeft waarvan een stukje te taai was. Goede smaken, te weinig. Derde gang kabeljauw met fijngesneden plakjes champignon, auberginebereidingen (hard, niet gaar) en saus van zandbuikhaai. Een enorm bewerkelijk gerecht zoals de sommelier meldde, redelijk vlakke smaak. Nagerecht was bereidingen van rabarber en aardbei, ook lekker. Alle gerechten smakelijk en goed maar niet subliem. De bijbehorende wijnen die bij wijze van gimmick uit magnumflessen worden geschonken zijn goed maar voor 9 euro per glas te duur. Hierdoor wordt de rekening te hoog. Ook werd elk gerecht opgediend in een bowl en dat gaat na 2 gangen vervelen. Complimenten voor de prettige bediening van Ivar.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wij hebben geweldig gegeten bij dit zeer goede restaurant. Het verrassend gevarieerde menu van de chef was fantastisch. De kreeft van ons tweede gerecht met de granité van ananas en de ossenstaart van het volgende gerecht waren voor mij de echte toppers maar ik moet er gelijk bijvertellen dat een keuze maken de andere gerechten dan eigenlijk te weinig recht doet. Helaas was de jonge brigade in de bediening niet helemaal in vorm. Wel erg vriendelijk maar wij hebben ze te weinig gezien en ze waren niet attent genoeg. Met onze wijnwensen werd te weinig gedaan en ook werd bij de kaas het brood vergeten. De tafel werd niet tijdig opgeruimd waardoor wij te lang aan een rommelige tafel zaten. Een aantal zaken die niet horen bij een restaurant van deze kwaliteit. Samenvattend kom ik toch graag terug en hoop dan de bediening beter in vorm aan te treffen.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heel fijne avond in dit restaurant gehad. We zaten erg gerieflijk wat maakte dat ik helemaal niet meer met de tijd bezig was, wel zat ik wat dichtbij mijn tafelgenoot achter me. De verschillende amuses en gangen smaakten allemaal erg goed, vond ik creatief en verrassend van opzet, en hadden een mooie presentatie. Alleen de boerenkwark die nog tijdens het dessert erbij werd gebracht had ik niet verwacht en was ook zo vullend dat ik hem ook niet per se nodig vond, ook al smaakte hij heerlijk. Bediening was zeer vlot, attent en correct, het tempo lag goed, behalve de kaasgang, daar hebben we relatief lang op moeten wachten, en vergeleken met de informatie die over andere gangen werd gegeven vond ik die hier wat beperkt.
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wat een smaak belevenis! Elk gerecht een feest om naar te kijken en zeer zeker om te proeven. Met 2 personen geluncht, inclusief bij elke gang een glas passende wijn. De fauteuils zaten heerlijk en hierdoor voel je je erg op je gemak. Bediening uitstekend, dit is horeca op zijn top!
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Uitstekende gerechten, originele combinaties. Wijnen waren uitzonderlijk, gewoon het wijnarrangement volgen en de avond is geslaagd. Bediening correct, maar wat stijfjes, formeel.
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hadden via hun eigen webwinkel een Christmaskadobon gekocht
Keurige ontvangst, mooi met linnen gedekte tafel.
Na serveren van wijn en water werden er gelijk diverse heerlijke amuses geserveerd , hierop volgde een heerlijk brood, boter en olijfolie. De eerste gang met schaal/schelp en vis met een schuimbouillabaisse was top.Het hoofdgerecht van fazant was zeker ook door de subtiele bijlagen en de verrukkelijke saus heerlijk .Als nagerecht een glas met drankje op basis van granaatappel/passievrucht, een bordje met schuim ,ijs cannelle en choco crumble, ietwat later brachten ze ook nog een heerlijke soufflé.
Als afsluiting koffie met choco lolly en meerdere heerlijke friandises .
Heerlijke avond met geruisloze fijne bediening !
Martien B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Ik ben het helemaal met Mylene V. eens. De borden een plaatje, maar de smaak valt tegen. Er worden combinaties gemaakt met teveel ingrediënten zodat je de smaak van de verschillende ingrediënten niet meer kan onderscheiden. Over de sommelier zijn wij ook zeer te spreken. Heerlijke wijnen en een zeer gepassioneerde uitleg maar de uitleg van de zeer vriendelijke dame staat helaas in geen enkele verhouding tot het eten. De prijs kwaliteit verhouding is zeer ver te zoeken. De bediening was vriendelijk maar wat stijfjes.
Mylene V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Hoewel de borden een plaatje zijn om te zien, vond ik het eten niet echt indrukwekkend. Ik kreeg een beetje het gevoel dat het mooi opmaken van de borden een 'trucje' of een soort format is geworden. Ik heb liever dat het eten fantastisch smaakt én er mooi uitziet.
Positief: Wij hadden bij ons 5-gangen diner een wijn arrangement genomen wat prima is bevallen. De wijnen waren top! Complimenten voor de sommelier, vriendelijke dame, die met passie haar vak verstaat. Overige bediening was goed, een beetje afstandelijk/stijfjes.
Wij hebben buiten in de tuin gegeten, mooie plek, maar de sfeer blijft stijfjes / afstandelijk.
Ik zou hier niet snel nog een keer gaan eten
Mboh .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vanavond het vijf gangen verassingsmenu genoten. Sfeer is okay maar niet overdadig. De gerechten waren top. Een plaatje op het bord maar zeker ook in smaak. Mooie diverse gerechten. Wat ons betreft mag men iets minder scheutig met sausen en jus zijn maar dat is persoonlijk. De bediening is correct maar de persoonlijke touche mist. Is zeker een verbeter punt. Al met al een gezellige avond met heerlijk eten.
Walter S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het was weer eens tijd om te eten in het restaurant van Jacqueline en Peter. We weten sinds 2004 wel zo ongeveer wat we kunnen verwachten en juist daarom komen we hier iedere keer weer graag terug.
Ditmaal genoten van een 6-gangen verrassingsdiner. Na de laatste tijd alleen maar teleurstellingen op restaurantgebied was dit een ware verademing!! Wederom een culinair feestje en daarom met een blij gevoel naar huis. Dank en tot gauw weerziens!
HankDussen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Correct maar steriel
Bij reservering vermeldt de website dat er tafels met en zonder linnen zijn. Wie zoals wij voor ‘linnen’ kiest, wordt geplaatst in een ruimte met hoog plafond; vloer en muren hebben een donkergrijze tot zwarte modderkleur. Een enorm vierkant blok (bar?) domineert de ruimte, op het veel te brede blad staan tientallen drankflessen uitgestald. Vanwege dit houten rotsblok zijn de tafeltjes hier langs de muren geplaatst. Heerlijke stoelen. Twee stijlvolle lampen aan het plafond: cirkelvormige gouden platen met cachet. Helaas zijn daarnaast twee kransen (formaat ooievaarsnest) van houten takken opgehangen, overdadig bedekt met witte veren en behangen met bungelende kristallen. Deze inrichting, de afwezigheid van kleur en planten muv twee roze gerbera’s op tafel, in combinatie met het geringe aantal (totaal 10) gasten, geeft een sombere indruk. Een schril contrast met omschrijving Michelingids: “Het samenspel van kleur en licht brengt sfeer in dit elegante restaurant. Een lust voor het oog.” (Waarom is er op de website geen pagina met een representatieve foto-impressie van het interieur?). De bediening is redelijk correct, maar beperkt zich tot het hoog nodige, iedere gang wordt keurig toegelicht maar beide dames nemen geen enkel initiatief tot minimaal gesprek, en iedere poging onzerzijds strandt op een beleefd antwoord zodat ook wij het verder zo laten. Het vijfgangen-verrassingsmenu biedt visueel mooie, in de mond verrassende en een enkele keer wat moeizame smaaksensaties. Schuim, blaadjes en bloemen zijn in deze keuken soms net iets te favoriet? Als we naast wijn plat water kiezen, krijgen we direct de ongekoelde fles die al op tafel staat. In een eetcafé geen reden tot zeuren, maar in een sterrenrestaurant check je even of je gasten gekoeld of ongekoeld water willen. Muziekkeuze is zeker niet stijlvol en met teveel beat, en is het gangetje naar het restaurant een (tijdelijke?) opslagplaats? Hier stonden enkele honderden wijnglazen uitgestald. Samengevat: de gerechtjes zijn zeker bijzonder, vaak iets te geconstrueerd, maar vanwege entourage en klinisch/steriele behandeling zijn we niet enthousiast.
André T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De drie lunch gerechten waren lekker en verfijnd van smaak. Het vegetarische voorgerecht was erg lekker. De eendenborstvet van hoofdgerecht was niet krokant genoeg. Jammer dat de afstand te ver van mijn woonplaats, anders zal ik vaker komen. Vriendelijke bediening en de inrichting was modern.
cok D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Na een bezoek aan museum More in Gorssel, ligt een lunch in 't Schulten Hues in Zutphen voor de hand. Zeker 8 jaar geleden voor het laatst geweest (nog op de oude lokatie). Maar het eten is nog steeds zoals ik het mij herinner: prima. Driegangen verrassingslunch - voorgerecht groenten en kruiden uit eigen tuin, wilde eend als hoofdgerecht, dessert: geitenyoghurt in witte chocolade in granny smith-sap! - en een aantal verfijnde amuses vooraf. Een beter tijdverdrijf op zondag kan men zich niet wensen.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het eten was fantastisch.
Het was binnen koud en tochtig, we hebben de tussendeur zelf 6 keer dichtgedaan, dat vond ik erg storend.
Bier schonken ze in wijnglazen, dat is toch not done. maar zo van dat drink je hier niet.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Een geweldige keuken, verfijnde gerechten met veel fantasie samengesteld en gepresenteerd. Bediening vakkundig, correct en op de juiste momenten op de plaats. Vermeldenswaard was het (voor) gerecht met drie bereidingen van roodbont IJsselvallei rund. Geweldig!

Eén opmerking: in het restaurant hing een grondlucht, die af en toe vervelend aanwezig was. In elk geval iets om even aandacht aan te besteden. Anders was de waardering voor het decor ook een 9 geweest!
Jelte V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wij gaan jaarlijks ter gelegenheid van een verjaardag uit eten. Wij worden daarbij graag verrast door het restaurant team. 2 weken voorafgaand aan ons bezoek heb ik het schulten hues bezocht en hier een voor mij simpele boodschap neergelegd: verras ons als restaurateur met culinaire hoogstandjes en wijnen die complementair zijn. Peter begreep na een paar worden wat de bedoeling was en dat gaf mij toen al een goed gevoel. Op 4 december heeft het team ons een geweldige avond bezorgd.... een verrassende ontvangst in de keuken met heerlijke amuses en een verassend apperatief: brut uit de achterhoek...ook de rest van de avond heerlijke, feestelijke en prachtig uitziende gerechten gegeten....en daarbij voor ons erg belangrijk exact de juiste wijn keuze.....met uitleg van de sommelier over juist die keuze.
Het is nu 7 december en ik ben nog steeds blij dat wij bij deze bevlogen restaurateur hebben gedineerd.....team van het schulten hues nogmaals dank hiervoor....
We hebben de afgelopen jaren tal van sterrenzaken bezocht.... hier klopte het hele plaatje toch wel het beste...
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Bijna 1.5 uur onderweg voor een avondje eten bij 't Schulten Hues en het was het meer dan waard. 4 gangen met 3 zeer smaakvolle amuses hebben wij gehad. Noemenswaardig is het kruidentuintje met alles vers uit eigen tuin en de zeer imposante kaaswagen voor het dessert waar mijn vriendin zich op mocht uitleven. De service was zoals je van een dergelijk restaurant mag verwachten dik in orde. Enige kleine puntje van kritiek vond ik de zeer stevige 25 euro die werd gerekend voor 2 glaasjes Cava. Wijn in (sterren)restaurants is doorgaans prijzig maar dit vond ik persoonlijk wat veel vh goede. Los daarvan hebben wij een heerlijke avond gehad in dit mooie restaurant.
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Ons bezoek was inbegrepen in een KRAS weekend. Donderdagmiddag kwamen we in het hotel aan, zowel de kamer en ook de ontvangst was teleurstellend. Maar: aan de avond van deze dag werden we zeer gastvrij bij u ontvangen. Een zeer persoonlijke bediening en een prima verzorgd diner. De prijs van het diner zat in het KRAS arrangement in, maar de persoonlijke sfeer maakte dat we er verwenavond van maakte. We rekende als extra 114,00 af en gingen tevreden en gelukkig naar ons hotel. we gaven 10,00 euro fooi, maar achteraf gezien was dit te weinig. De verwarring ontstond aan onze kant omdat de dinerprijs vooraf was voldaan.