Schtad Zitterd

Markt 25 6131 EL Sittard Nederland Kaart

Over het restaurant Schtad Zitterd

Een prettige ambiance aan de Markt in Sittard

Schtad Zitterd is geen restaurant maar een oud bruin café waar je lekker eten kunt. Gewoon, eenvoudig met een echte café kaart maar waar een echte huiskamer sfeer heerst. Het kan zijn dat je zomaar moet aanschuiven aan 1 van de houten tafels en nieuwe vrienden leert kennen. De biefstuk is klasse en het vispotje zalig maar ook de gegratineerde uiensoep is een echte aanrader. Door de openslaande deuren is er een goed contact tussen binnen en buiten, gelegen aan het mooie Marktplein. De sfeer kan ingetogen maar ook zeer feestelijk zijn waarbij een plaatje wordt gedraaid.

Meer informatie over restaurant Schtad Zitterd

Gezellig café. Met goeie muziek. En lekker eten en drinken
En gratis hapjes
katjapeeters .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Hier voor het eerst gaan eten vanwege ah actie. Het is eigenlijk een gezellig café waar ze wat tafels aan de zijkant tafels met stoelen hebben neer gezet om te kunnen eten. In het midden en bij de bar staan mensen te drinken en te kletsen. Qua gezelligheid met eten viel mij een beetje tegen en het was ontzettend luidruchtig en praten met elkaar werd meer schreeuwen. Gelukkig omdat we wat later gingen werd het na een half uur beter met de herrie.
De bediening was goed en heel vriendelijk. Het eten was erg lekker en goed! We hadden het ook redelijk snel gekregen maar als je dat niet wilde kon je dat aangeven. De wijn was ook lekker.
Al met al lekker getafeld maar ik denk niet dat ik nog eens terugkom of ik moet buiten eten. De herrie en het feit dat er mensen zoals in een café er gewoon bijstaan eet voor mij niet rustig.
riniegootzen .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Fijne avond gehad. Pompoensoep was heerlijk, het biefstukje heerlijk mals. En nagerecht was ook lekker. En ook nog een leuke gastvrije bediening. Wij komen zeker nog een keer terug
B B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Het hoofdgerecht was zoals het moet zijn. Het nagerecht was overheerlijk. Het voorgerecht ( pompoensoep) was iets te zout.
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heel vriendelijke en accurate jonge mensen. Een klein foutje werd uiterst correct hersteld. Het is er lawaaierig maar dat hoort zo in dit soort druk bezochte etablissementen. De sfeer is ontspannen en gezellig. Wij gaan graag terug!
OeFculinair .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hadden een prima avond! Gastvrije ontvangst, heerlijk eten, goede sfeer. In de buurt voldoende parkeerruimte als je bereid bent een eindje te lopen.
Chris P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Samen met mijn moeder gegeten bij Schtad Zitterd aan de Markt in Sittard. Het eten was prima evenals de bediening. We hebben gegeten op de 1e verdieping waar een mooie, recentelijk gerenoveerde en rustige ruimte is voor de gasten. Het was de 2e keer dat we hebben gegeten bij Schtad Zitterd en beslist niet de laatste keer!
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hebben met vrienden boven gegeten. Meer industrieel ingericht, wij vonden het erg gezellig! Het eten was erg goed. We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant actie en zowel de biefstuk als de kabeljauw waren erg goed klaar gemaakt. De bediening was ook erg attent en gastvrij. Naar mijn mening werd er iets te vaak gevraagd hoe alles smaakte maar beter teveel dan helemaal niet.
René V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Erg vriendelijke bediening; relaxte sfeer met rustige achtergrondmuziek; centraal gelegen aan groot plein met schaatsbaan in kerstsfeer dus aanrader.
mlclemens .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wederom hebben we een gezellige middag en avond gehad en ook nog heerlijk gegeten. Ontvangst en bediening waren goed en vriendelijk.
Hapie .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Als je op de kaart en website kijkt, zie je een eetcafe. Maar Schtad Zitterd verraste ons! Allereerst leuke plek om te zitten. Authentiek en warme sfeer. Op de menukaart echte eetcafe gerechten. Vooraf hadden we brood en olijven genomen. Heerlijk de eigen ingemaakte olijven! Bij de hoofdgerechten werden we verrast doordat er veel werk was gemaakt van de presentatie, maar ook de creativiteit in de bijgerechten. Zo werd de schnitzel opgediend op een bed van 'vergeten groenten', zoals pastinaak. Heerlijke smaken! Ook het natafelen ging goed, met heerlijke biertjes op tap en een goed wijnassortiment. Aanrader volgens ons alle drie!
mlclemens .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We zijn vriendelijk ontvangen, we waren iets te vroeg, maar kregen al snel een mooie tafel met uitzicht op de markt.
Hebben een gezellige avond gehad met lekker eten.
Zeker de moeite waard !
nina K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Wij hebben hier echt genoten van de gerechten, met nam het nagerecht de koffie crème brullee was super.
De gastheer was zeer, zeer vriendelijk. Al met al een super gezellige avond met lekker eten. Zeker een aanrader.
Luxemborg .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We hebben lekker gegeten met de AH bon. Keuze uit 3 voorgerechten,hoofd en Nagerechten.
waaronder vegeterisch,waarvoor wij kozen.

We komen zeker nog eens terug.
jackphillystofmeel .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een zeer vriendelijke bediening. Het eten werd mooi opgediend Ze kwamen redelijk vaak vragen of alles oké was.
Op het eten was niets aan te merken, lekker.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Rustig kunnen tafelen onder het genot van een glas heerlijke witte wijn. Ook het dessert was voortreffelijk! Echt een aanrader
tilly R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Prima avond gehad Heerlijk gegeten!!.Personeel uiterst vriendelijk (TOPPERTJES ) Er kon zelfs een (kleine ) verandering in het menu worden aangebracht. Ze kwamen ook herhaaldelijk vragen of alles naar wens was.
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Met AH bon lekker gegeten bij Schtad Zitterd aan de markt in Sittard. Het eetcafé heeft een gezellige inrichting en vriendelijk personeel. Ons driegangenmenu was prima verzorgd en smaakte prima. Mijn voorgerecht was carpaccio en prima van smaak. De hoofdgerechten van biefstuk en vis waren goed verzorgd er hadden alleen iets meer groentes bij gemogen. Mijn zoet nagerecht was lekker en mijn vrouw kreeg op verzoek een erg lekker en ruim kaasplankje. Samengevat een prima plek om iets te drinken en te eten.
PaulReintjens .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met AH actie per toeval uitgekomen bij Schtad Zitterd. Moet zeggen een aangename verassing. Die dag gekozen om binnen te eten, gezien de temperatuur buiten. Moet wel opmerken dat sfeer en uitstraling van het terras het winnen van binnen eten. Vervolgens ons laten verrassen door een drie gangen diner wat uit de kunst was. De biefstuk die geserveerd werd met alle toebehoren was heerlijk. Een dikke pluim voor de keuken voor alle drie de gangen. De bediening was ook top trouwens. Zou zeggen ga eens proeven.
digitalemotionmail .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Buiten verwachting heerlijk gegeten bij Schtad Zitterd. Het café doet zich te kort om zich geen restaurant te noemen in haar omschrijving op de website van de AH actie. Super vriendelijke en behulpzame bediening. Heerlijk 3 gangen menu (capaccio, scholletjes, chocolade cheesecake). Zeer smaakvol en mooi opgemaakte borden. We komen zeker nog een keertje terug.