Schtad Zitterd

Markt 25 6131 EL Sittard Nederland Kaart

Over restaurant Schtad Zitterd

Een prettige ambiance aan de Markt in Sittard

Schtad Zitterd is geen restaurant maar een oud bruin café waar je lekker eten kunt. Gewoon, eenvoudig met een echte café kaart maar waar een echte huiskamer sfeer heerst. Het kan zijn dat je zomaar moet aanschuiven aan 1 van de houten tafels en nieuwe vrienden leert kennen. De biefstuk is klasse en het vispotje zalig maar ook de gegratineerde uiensoep is een echte aanrader. Door de openslaande deuren is er een goed contact tussen binnen en buiten, gelegen aan het mooie Marktplein. De sfeer kan ingetogen maar ook zeer feestelijk zijn waarbij een plaatje wordt gedraaid.

Meer informatie over restaurant Schtad Zitterd

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag vanaf 12:00
Dinsdag 12:00 - 17:00
Woensdag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Hapie .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Als je op de kaart en website kijkt, zie je een eetcafe. Maar Schtad Zitterd verraste ons! Allereerst leuke plek om te zitten. Authentiek en warme sfeer. Op de menukaart echte eetcafe gerechten. Vooraf hadden we brood en olijven genomen. Heerlijk de eigen ingemaakte olijven! Bij de hoofdgerechten werden we verrast doordat er veel werk was gemaakt van de presentatie, maar ook de creativiteit in de bijgerechten. Zo werd de schnitzel opgediend op een bed van 'vergeten groenten', zoals pastinaak. Heerlijke smaken! Ook het natafelen ging goed, met heerlijke biertjes op tap en een goed wijnassortiment. Aanrader volgens ons alle drie!
Mlclemens .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We zijn vriendelijk ontvangen, we waren iets te vroeg, maar kregen al snel een mooie tafel met uitzicht op de markt.
Hebben een gezellige avond gehad met lekker eten.
Zeker de moeite waard !
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Wij hebben hier echt genoten van de gerechten, met nam het nagerecht de koffie crème brullee was super.
De gastheer was zeer, zeer vriendelijk. Al met al een super gezellige avond met lekker eten. Zeker een aanrader.
Luxemborg .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We hebben lekker gegeten met de AH bon. Keuze uit 3 voorgerechten,hoofd en Nagerechten.
waaronder vegeterisch,waarvoor wij kozen.

We komen zeker nog eens terug.
Jackphillystofmeel .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een zeer vriendelijke bediening. Het eten werd mooi opgediend Ze kwamen redelijk vaak vragen of alles oké was.
Op het eten was niets aan te merken, lekker.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Rustig kunnen tafelen onder het genot van een glas heerlijke witte wijn. Ook het dessert was voortreffelijk! Echt een aanrader
Tilly R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Prima avond gehad Heerlijk gegeten!!.Personeel uiterst vriendelijk (TOPPERTJES ) Er kon zelfs een (kleine ) verandering in het menu worden aangebracht. Ze kwamen ook herhaaldelijk vragen of alles naar wens was.
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Met AH bon lekker gegeten bij Schtad Zitterd aan de markt in Sittard. Het eetcafé heeft een gezellige inrichting en vriendelijk personeel. Ons driegangenmenu was prima verzorgd en smaakte prima. Mijn voorgerecht was carpaccio en prima van smaak. De hoofdgerechten van biefstuk en vis waren goed verzorgd er hadden alleen iets meer groentes bij gemogen. Mijn zoet nagerecht was lekker en mijn vrouw kreeg op verzoek een erg lekker en ruim kaasplankje. Samengevat een prima plek om iets te drinken en te eten.
PaulReintjens .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met AH actie per toeval uitgekomen bij Schtad Zitterd. Moet zeggen een aangename verassing. Die dag gekozen om binnen te eten, gezien de temperatuur buiten. Moet wel opmerken dat sfeer en uitstraling van het terras het winnen van binnen eten. Vervolgens ons laten verrassen door een drie gangen diner wat uit de kunst was. De biefstuk die geserveerd werd met alle toebehoren was heerlijk. Een dikke pluim voor de keuken voor alle drie de gangen. De bediening was ook top trouwens. Zou zeggen ga eens proeven.
Digitalemotionmail .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Buiten verwachting heerlijk gegeten bij Schtad Zitterd. Het café doet zich te kort om zich geen restaurant te noemen in haar omschrijving op de website van de AH actie. Super vriendelijke en behulpzame bediening. Heerlijk 3 gangen menu (capaccio, scholletjes, chocolade cheesecake). Zeer smaakvol en mooi opgemaakte borden. We komen zeker nog een keertje terug.
Aadebruin .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op donderdagavond rond 20:30 heerlijk met mijn vrouw genoten van een driegangenmenu . Zowel voor, hoofd als nagerecht zijn met zoveel passie gemaakt waarbij menig ander restaurant een voorbeeld aan mag nemen. Ivm mooie weer lekker buiten gezeten.
Met een nieuwe kok en zelfde bediening zijn het ingrediënten om dit vaker te gaan doen!!
Miekethijssen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wat een gastvrijheid, we waren voor het eerst in Sittard en hebben heerlijk en gezellig gegeten. We komen zeker terug ook zonder ah kaart!
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We waren al veel eerder in de stad, maar konden gewoon plaatsnemen. Ondanks dat we meededen aan de AH restaurant actie, viel het eten niet tegen. Vooraf carpaccio en caprese, daarna biefstuk en Indiase scholfiletjes, toe een kaasplankje en koffiesmaak crème brulee met mango ijs en kersen. Weinig uitleg bij t eten, maar verder erg goede bediening, leuke locatie en lekker eten. Een aanrader.
AksiraM .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Erg lekker gegeten. Niet te experimenteel, gewoon goed
Ook voldoende eten en aardige bediening. Bezoekers veelal van boven de 45 jaar, dit bepaald de sfeer wel
Ruudenanita .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Lekker eten zonder al te veel poespas. 3-gangen menu goed afgestemd qua hoeveelheid, goede porties. Vriendelijk personeel.
Jvandermark .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Etentje was in het oergezellige cafe waarvan de muren behangen zijn met foto,s van het oude Sittard en van bekende Sittardenaren zoals Toon Hermans. Zefke Mols en veel carnavalsprinsen.
De bediening was correct en uitermate vriendelijk.
Onze menue's waren verschillend en beiden smaakten prima!
H.meirink .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
we hebben heerlijk buiten op het terras aan een supergezellig plein gegeten.
Als voorgerecht hadden we carpacio, wat prima smaakte. Ook mijn scholletjes en de biefstuk van mijn man waren lekker. Tot slot een kaasplankje en een creme brulee die een prima sluitstuk waren voor een heel gezellig en lekker etentje.
Bert-Durlinger .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hoofdgerecht en het nagerecht was ook zalig.
Voorgerecht was iets minder, maar toch nog lekker.
De bediening was perfect en heel vriendelijk.
Westenbrink.struver .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Lekker voorgerecht. Mijn man had als hoofdgerecht vis en ik had vlees. Vlees was mooi roze gegaard en lekker mals. Bediening is attent en erg vriendelijk.
Bij mooi weer op het terras met zicht op de historische markt is het heel gezellig zitten.
Wij komen zeker terug.
D-Sfood .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Eten was erg lekker. Het was alleen erg druk daardoor moesten we langer wachten op het eten. jammer dat de frietjes niet bij het menu zaten.