Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Schans 31 8715 JR Stavoren Nederland Kaart

Over het restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Een onvervalst stukje Schotland

In een restaurant met zo’n Hollandse naam als ‘Stadsboerderij de Koebrug’ is het menu wel heel erg verrassend. Hier wordt geen stamppot maar Ribeye steak met Haggis geserveerd. Er staan nog veel meer Schotse meesterwerken op de kaart. De eigen rokerij, de lokaal geproduceerde ingrediënten en niet te vergeten, de gastheer in Schotse outfit, maken je bezoek tot een hele belevenis. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de inmiddels beroemde Whisky collectie. Meer dan de moeite waard.

Meer informatie over restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Treinstation Stavoren ca. 1000 meter
  • : Eigen Parkeerplaats

Juni, juli, aug en sept:
Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:30 - 23:30
- Binnenkomst voor diner van 17:00 - 19:30 (za. t/m 20.00)

Okt. t/m mei alleen open op vr, za, zo
Januari gesloten

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Peter K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het was het laatste diner van onze anderhalve week vakantie en staat met stip bovenaan voor ons. We hebben enorm genoten van de prachtige zalmforel die heel mooi van de graat valt en van een zeer malse en romige kalfsribeye. We komen zeker nog een keer terug als wij weer naar het mooie Friesland gaan.
Dina S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Leuke entourage, heerlijk gegeten.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Fantastische ontvangst. Aandacht ook voor de kinderen. Super gastvrij in een mooie omgeving Schotse(?) outfits maken de sfeer compleet. Het eten is werkelijk zalig en als kroon op het werk een mooie whiskey om het eten te begeleiden. Ik denk ik niet meer naar Stavoren zonder hier te genieten!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk en vrolijk personeel. Weten waar ze het over hebben en eigenaar heeft veel kennis over de wiskey. Echt top avond gehad
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Erg lekker, met of zonder de whisky! Echt wild hert en everzwijn, zeker de moeite waard om langs te gaan. Overnachting mogelijk in de nabije omgeving
Annette L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Dionne V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten, fijne service, lekkere whiskey. Zelfs mijn vrouw heeft een whiskey gedronken, en vond m lekker, omdat de eigenaar goed afstemde op onze wensen.
sietske T.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Ondanks dat het restaurant vol was, bleef de bediening tijd nemen voor de gasten. De gerechten werden keurig op tijd aan tafel gebracht, en regelmatig kwam er iemand langs om te vragen of er nog iets nodig was. Gerechten waren heerlijk en zeer verzorgt. De veranderingen van de inrichting beloven een geheel nieuwe sfeer. We zien nu al uit naar ons volgende bezoek.
Joachim M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een in alle opzichten bijzonder restaurant op een bijzondere plek. Zowel qua ambiance, als de menu kaart, de kwaliteit van de gerechten en niet te vergeten de service van de eigenaren en hun team is dit restaurant een parel in het hoge noorden en ik durf zelfs te beweren in Nederland.
sara V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Een fijne plek om te eten. ruim en in de stijl van 'de keuken' ingericht. Kwalitatief goed eten. Vriendelijke bediening die enthousiast vertelt over het eten en de wisky.
Hans I.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Zoals al bij eerdere bezoeken overtreft men als team onze verwachtingen.
De keuken is flexibel en houdt rekening met dieet wensen en allergieen.
Buitendat zijn de gerechten goed verzorgt en erg lekker.
De dag specialiteiten zijn top en worden experimenten uitgeprobeerd met een buitengewoon goed resultaat.
Probeer vooral de huisgerookte producten waarvan zelfs de simpelste als gerookte olie en zout je aangenaam verrassen.
De eigenaren streven ernaar dat je heerlijk kunt eten in een ongedwongen sfeer.
Kortom wederom een fijne avond gehad.
Vergeet niet uit de uitgebreide whisky voorraad een glaasje te proeven.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Super lekker gegeten! Hier staat een prima kok. De bediening is enorm vriendelijk. Een verademing om inNL gewoon weer eens echt lekker te eten.
Cecile V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mijn favoriete restaurant.
JP B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten en gedronken!
Jeanne G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Wij komen graag nog eens terug, heerlijk gegeten, fijne uitleg en ook uitgebreide aandacht voor speciale wensen zelfs wanneer het helemaal vol en druk is.
Victor J.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Superleuk en authentiek restaurant. Eten was buitengewoon goed (zelf-gerookt wild!) en de gastheer bijzonder vriendelijk en enthousiast. Ondanks dat wij geen whiskey drinkers zijn, hielp de gastheer ons uitgebreid met het kiezen van de juist whiskey. Absoluut een aanrader en wij komen zeker weer!
Madeleine D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Echt een aanrader! Vriendelijk en gepassioneerd personeel. Heerlijk eten en wel 400 whisky's. Aan het einde van het 5 gangendiner met bijpassende whisky's mochten we gezellig in de whisky bar plaatsnemen.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke entourage en hartelijke gastheer en gastvrouw. We komen zeker terug!
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer gemoedelijk en gezellig restaurant, met een aparte sfeer die ons erg bevalt . Heerlijk gegeten. Ook als je dat wilt kleinere porties.
YTY Z.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat een heerlijk restaurant en wat bezorgen ze je een fijne avond. De service is heel goed, persoonlijk met hier en daar leuke verhalen maar niet overdone. Het eten was werkelijk ontzettend goed. De eigen rokerij wordt door de eigenaar zelf bediend wat heerlijk gerookte vis oplevert. Zulke pure smaken en wat een restaurant goed maakt: als de bijgerechten er niet voor spek en bonen bij worden geserveerd maar op zichzelf ook heerlijke creaties zijn. En dan het toetje, de sticky pudding is echt watertandend lekker. Al met al een heerlijke ontdekking!