Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Schans 31 8715 JR Stavoren Nederland Kaart

Over het restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Een onvervalst stukje Schotland

In een restaurant met zo’n Hollandse naam als ‘Stadsboerderij de Koebrug’ is het menu wel heel erg verrassend. Hier wordt geen stamppot maar Ribeye steak met Haggis geserveerd. Er staan nog veel meer Schotse meesterwerken op de kaart. De eigen rokerij, de lokaal geproduceerde ingrediënten en niet te vergeten, de gastheer in Schotse outfit, maken je bezoek tot een hele belevenis. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de inmiddels beroemde Whisky collectie. Meer dan de moeite waard.

Meer informatie over restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Treinstation Stavoren ca. 1000 meter
  • : Eigen Parkeerplaats

Juni, juli, aug en sept:
Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:30 - 23:30
- Binnenkomst voor diner van 17:00 - 19:30 (za. t/m 20.00)

Okt. t/m mei alleen open op vr, za, zo
Januari gesloten

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Robert .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Met mijn beste vriend (sinds de 6e klas, dus al bijna 40 jaar) een weekend Stavoren om mijn verjaardag te vieren. Het arrangement: whiskeydinner. We vroegen om een aanvulling en tot hoofdgerecht liefst aangepaste porties, geen probleem. We startte met een friesche whisky, daarna begon het. Eerst wat brood en pesto, daarna wat soep, veggieburger, gerookt vlees, als hoofdgerecht steak & haggis, kaas, zoet desserts en koffie. Daarna nog even nagezeten in de whiskybar. In totaal mochten 10 glaasjes whisky proeven. De combi’s met het eten was prima. Het restaurant zat vol en sommige tafels werden 2x verkocht. Bijzonder voor een zaterdag half september. Niet bijzonder als je een 9,3 scoort bij iens. Samengevat: fantastische ervaring. Dank.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten, porties aan de de grote kant, dus fijn dat er ook voor kleinere porties gekozen kan worden
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Vriendelijke gastheer/gastvrouw in een sfeervolle omgeving. Voortreffelijk gegeten.
Divera V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
De gerechten waren heerlijk. Ideaal is, dat je kleine porties kunt bestellen.
Janneke H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Vriendelijke, attente eigenaar. Eten goed verzorgd en lekker.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Siebe, grote klasse.

Als Brabantse Bourgondiërs heb je met jullie team voor ons een wereldprestatie geleverd. Na heel even bij Hotel Vrouwe van Stavoren gezeten te hebben. Twee Hoegaarden besteld. 15 minuten gewacht (waarbij het personeel met 3 man in onze rug vrolijk aan het kletsen was) onze bestelling afgezegd en gekeken waar internet ons wel heen wilde brengen.

Dit was dus naar jullie. Totaal geen spijt van en eerlijk, een culinaire verrassing wat betreft voor en hoofdgerecht. Personeel van jullie inclusief jouwzelf krijgt een dikke 10. Simpel. Geef de gast de aandacht die hij verdient.

Ikzelf denk eenmalig bezoek, maar vanwege whisky menu een kans dat ik met vrienden hier terugkom.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het was het laatste diner van onze anderhalve week vakantie en staat met stip bovenaan voor ons. We hebben enorm genoten van de prachtige zalmforel die heel mooi van de graat valt en van een zeer malse en romige kalfsribeye. We komen zeker nog een keer terug als wij weer naar het mooie Friesland gaan.
Dina S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Leuke entourage, heerlijk gegeten.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Fantastische ontvangst. Aandacht ook voor de kinderen. Super gastvrij in een mooie omgeving Schotse(?) outfits maken de sfeer compleet. Het eten is werkelijk zalig en als kroon op het werk een mooie whiskey om het eten te begeleiden. Ik denk ik niet meer naar Stavoren zonder hier te genieten!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk en vrolijk personeel. Weten waar ze het over hebben en eigenaar heeft veel kennis over de wiskey. Echt top avond gehad
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Erg lekker, met of zonder de whisky! Echt wild hert en everzwijn, zeker de moeite waard om langs te gaan. Overnachting mogelijk in de nabije omgeving
Annette L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Dionne V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten, fijne service, lekkere whiskey. Zelfs mijn vrouw heeft een whiskey gedronken, en vond m lekker, omdat de eigenaar goed afstemde op onze wensen.
sietske T.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Ondanks dat het restaurant vol was, bleef de bediening tijd nemen voor de gasten. De gerechten werden keurig op tijd aan tafel gebracht, en regelmatig kwam er iemand langs om te vragen of er nog iets nodig was. Gerechten waren heerlijk en zeer verzorgt. De veranderingen van de inrichting beloven een geheel nieuwe sfeer. We zien nu al uit naar ons volgende bezoek.
Joachim M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een in alle opzichten bijzonder restaurant op een bijzondere plek. Zowel qua ambiance, als de menu kaart, de kwaliteit van de gerechten en niet te vergeten de service van de eigenaren en hun team is dit restaurant een parel in het hoge noorden en ik durf zelfs te beweren in Nederland.
Sara V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Een fijne plek om te eten. ruim en in de stijl van 'de keuken' ingericht. Kwalitatief goed eten. Vriendelijke bediening die enthousiast vertelt over het eten en de wisky.
Hans I.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Zoals al bij eerdere bezoeken overtreft men als team onze verwachtingen.
De keuken is flexibel en houdt rekening met dieet wensen en allergieen.
Buitendat zijn de gerechten goed verzorgt en erg lekker.
De dag specialiteiten zijn top en worden experimenten uitgeprobeerd met een buitengewoon goed resultaat.
Probeer vooral de huisgerookte producten waarvan zelfs de simpelste als gerookte olie en zout je aangenaam verrassen.
De eigenaren streven ernaar dat je heerlijk kunt eten in een ongedwongen sfeer.
Kortom wederom een fijne avond gehad.
Vergeet niet uit de uitgebreide whisky voorraad een glaasje te proeven.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Super lekker gegeten! Hier staat een prima kok. De bediening is enorm vriendelijk. Een verademing om inNL gewoon weer eens echt lekker te eten.
Cecile V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mijn favoriete restaurant.
JP B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten en gedronken!