Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Schans 31 8715 JR Stavoren Nederland Kaart

Over het restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Een onvervalst stukje Schotland

In een restaurant met zo’n Hollandse naam als ‘Stadsboerderij de Koebrug’ is het menu wel heel erg verrassend. Hier wordt geen stamppot maar Ribeye steak met Haggis geserveerd. Er staan nog veel meer Schotse meesterwerken op de kaart. De eigen rokerij, de lokaal geproduceerde ingrediënten en niet te vergeten, de gastheer in Schotse outfit, maken je bezoek tot een hele belevenis. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de inmiddels beroemde Whisky collectie. Meer dan de moeite waard.

Meer informatie over restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Treinstation Stavoren ca. 1000 meter
  • : Eigen Parkeerplaats

Dinsdag t/m Vrijdag 16:30 - 23:30
- Binnenkomst voor diner van 17:00 - 19:30
Zaterdag 16:30 - 23:30

• MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Annette L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Dionne V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten, fijne service, lekkere whiskey. Zelfs mijn vrouw heeft een whiskey gedronken, en vond m lekker, omdat de eigenaar goed afstemde op onze wensen.
sietske T.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Ondanks dat het restaurant vol was, bleef de bediening tijd nemen voor de gasten. De gerechten werden keurig op tijd aan tafel gebracht, en regelmatig kwam er iemand langs om te vragen of er nog iets nodig was. Gerechten waren heerlijk en zeer verzorgt. De veranderingen van de inrichting beloven een geheel nieuwe sfeer. We zien nu al uit naar ons volgende bezoek.
Joachim M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een in alle opzichten bijzonder restaurant op een bijzondere plek. Zowel qua ambiance, als de menu kaart, de kwaliteit van de gerechten en niet te vergeten de service van de eigenaren en hun team is dit restaurant een parel in het hoge noorden en ik durf zelfs te beweren in Nederland.
sara V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Een fijne plek om te eten. ruim en in de stijl van 'de keuken' ingericht. Kwalitatief goed eten. Vriendelijke bediening die enthousiast vertelt over het eten en de wisky.
Hans I.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Zoals al bij eerdere bezoeken overtreft men als team onze verwachtingen.
De keuken is flexibel en houdt rekening met dieet wensen en allergieen.
Buitendat zijn de gerechten goed verzorgt en erg lekker.
De dag specialiteiten zijn top en worden experimenten uitgeprobeerd met een buitengewoon goed resultaat.
Probeer vooral de huisgerookte producten waarvan zelfs de simpelste als gerookte olie en zout je aangenaam verrassen.
De eigenaren streven ernaar dat je heerlijk kunt eten in een ongedwongen sfeer.
Kortom wederom een fijne avond gehad.
Vergeet niet uit de uitgebreide whisky voorraad een glaasje te proeven.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Super lekker gegeten! Hier staat een prima kok. De bediening is enorm vriendelijk. Een verademing om inNL gewoon weer eens echt lekker te eten.
Cecile V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mijn favoriete restaurant.
JP B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten en gedronken!
Jeanne G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Wij komen graag nog eens terug, heerlijk gegeten, fijne uitleg en ook uitgebreide aandacht voor speciale wensen zelfs wanneer het helemaal vol en druk is.
Victor J.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Superleuk en authentiek restaurant. Eten was buitengewoon goed (zelf-gerookt wild!) en de gastheer bijzonder vriendelijk en enthousiast. Ondanks dat wij geen whiskey drinkers zijn, hielp de gastheer ons uitgebreid met het kiezen van de juist whiskey. Absoluut een aanrader en wij komen zeker weer!
Madeleine D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Echt een aanrader! Vriendelijk en gepassioneerd personeel. Heerlijk eten en wel 400 whisky's. Aan het einde van het 5 gangendiner met bijpassende whisky's mochten we gezellig in de whisky bar plaatsnemen.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke entourage en hartelijke gastheer en gastvrouw. We komen zeker terug!
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer gemoedelijk en gezellig restaurant, met een aparte sfeer die ons erg bevalt . Heerlijk gegeten. Ook als je dat wilt kleinere porties.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat een heerlijk restaurant en wat bezorgen ze je een fijne avond. De service is heel goed, persoonlijk met hier en daar leuke verhalen maar niet overdone. Het eten was werkelijk ontzettend goed. De eigen rokerij wordt door de eigenaar zelf bediend wat heerlijk gerookte vis oplevert. Zulke pure smaken en wat een restaurant goed maakt: als de bijgerechten er niet voor spek en bonen bij worden geserveerd maar op zichzelf ook heerlijke creaties zijn. En dan het toetje, de sticky pudding is echt watertandend lekker. Al met al een heerlijke ontdekking!
wijgaanuiteten .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een dag zeilen met zes personen neergestreken bij de Koebrug op loopafstand van de ligplaats van onze boot. Gelukkig hadden we gereserveerd, anders was er voor ons geen plaats meer geweest. Buiten op het gezellige terras met een lekkere koele witte wijn is het goed toeven. De kaart is relatief beperkt maar verrassend. We hebben allemaal verschillende keuzes gemaakt en waren vol lof over hetgeen ons werd geserveerd. De bediening was persoonlijk, buitengewoon plezierig meedenkend en attent. Whisky`s hebben we niet geproefd, dat is iets voor de volgende keer, want zonder twijfel komen we hier weer!
koeper02 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijke avond gehad
Whiskeydiner is echt een aanrader,zeker voor whiskeyliefhebber maar ook zonder whiskey was het geweldig
Het eten was voortreffelijk .
De bediening erg vriendelijk en zorgen ervoor dat je een fijne avond hebt
De eigenaar heeft echt passie voor zijn vak en kan er geweldig over vertellen .
Echt een topper
Roel190347 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Bij toeval liepen wij tegen dit restaurant aan, dat opviel door het uiterst verzorgde uiterlijk. Binnen zag het er sfeervol uit, met veel ruimte. Helaas was er voor ons geen tafel, omdat wij niet gereserveerd hadden. Volgens de eigenaar werd het aantal gasten afgestemd op hetgeen de keuken goed aankon en hij wilde niet dat zijn gasten het gevoel kregen op een schopstoel te zitten. Dus, onverrichte zaken terug naar de boot en onze maag voorzien met hetgeen daar nog aanwezig was.
De instelling van dit bedrijf sprak ons zeer aan, m.a.g. een reservering voor de volgende dag. Hier hebben wij beslist geen spijt van gehad. Ons voorgerecht bestond uit de door het restaurant zelf gerookte zalm, een voortreffelijk produkt. Daarna de ribeye met haggis voor mij en biefstuk met gordon ale saus. Ik heb in Schotland gewoond en daar veel haggis gehad. De geserveerde haggis doet zeker niet onder voor de haggis in Schotland. Ook mijn tafelgenoot was erg enthousiast over de steak met Gordon ale -saus. Als afsluiting moest natuurlijk de Sticky Toffee Pudding op tafel komen. Ook hierover niets meer dan lof. Buiten de voortreffelijke gerechten hebben wij genoten van de geseveerde dranken en de fantastische service c.q. bediening. Niets meer dan lof voor dit restaurant. Het is wel de eerste maar zeker niet de laatste keer dat zij ons daar zullen zien. Een positiev verrassing en daardoor een echte aanrader!
bartkroon .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Veelbelovende recenties, dus gereserveerd. Viel enorm tegen, ambiance is een opgeleukte pannenkoeken boerderij, eigenaar en vrouw in kilt en een grote wiskey kaart is het enige schotse aan dit restaurant. Bediening ronduit slecht. Voorgerechten smakeloos (zalm/capacio) , na lanng wachten bracht de roodbaars in honing wiskey roomsaus de stemming terug (als tussen gerecht), en vervolgens weer lang wachten, na ruim twee uur na binnenkomst kwam het hoofdgerecht, jodehaas, chicken pie, ook smakeloos, van beide de helft laten staan. Niet meer de moeite genomen voor een dessert, was er klaar mee. Restaurant had op zijn best 25 gasten en ondanks 3 man in de bediening was de aandacht, en service slecht. bij het afrekenen werd zelfs nog de vraag gesteld bij welk gezelschap ik hoorde. De gratis drankjes als tegemoetkoming in het ongemak maakten de verpeste avond niet meer goed
Beste meneer Kroon, wij vinden het erg jammer dat u niet tevreden was over de kwaliteit van het door ons gebodene. Blijkbaar hebben wij ook steken laten vallen in de service naar u toe. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar helaas hebben we ons dat niet tijdig gerealiseerd en kwam uw reactie op de avond zelf voor ons als een verrassing. Tussen de gangen nemen wij bewust wat meer tijd omdat onze gasten in het algemeen juist wat langer willen tafelen. We hebben helaas verzuimd om bij u het tempo wat te verhogen; iets wat wij normaal wel proberen te doen als er een tafel is met kinderen er bij. Helaas kunnen wij hier nu niets meer aan veranderen, maar wij verbeteren ons graag en zullen dit als les voor de toekomst meenemen.
Raymond L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een geweldige verrassing in Stavoren!

Na een dagje zeilen waren we ernstig toe aan wat culinaire verwennerij en zijn we zaterdagavond op de bonnefooi binnen gelopen bij De Koeburg (5min lopen vanaf de haven). Gezellig druk maar we werden direkt vriendelijk ontvangen door de eigenaar.

We wilden eens Haggis proberen kregen een schotel op maat samengesteld met Iers Rundvlees, een kleine Haggis Burger bijpassend bier en diverse seizoensgroenten waaronder rabarber. Vlees, Haggis, groeten en schotse Ale allemaal uitstekend.

De bediening is een verhaal appart. Wat een feestje om zo persoonlijk te worden geadviseerd.

De whiskey keuze is verbijsterend. 400 stuks en allemaal met een leuk verhaal. Je kunt er drie nippen voordat je kiest.

Aanrader!!!!!