Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Schans 31 8715 JR Stavoren Nederland Kaart

Over restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Een onvervalst stukje Schotland

In een restaurant met zo’n Hollandse naam als ‘Stadsboerderij de Koebrug’ is het menu wel heel erg verrassend. Hier wordt geen stamppot maar Ribeye steak met Haggis geserveerd. Er staan nog veel meer Schotse meesterwerken op de kaart. De eigen rokerij, de lokaal geproduceerde ingrediënten en niet te vergeten, de gastheer in Schotse outfit, maken je bezoek tot een hele belevenis. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de inmiddels beroemde Whisky collectie. Meer dan de moeite waard.

Meer informatie over restaurant Schots Rest. en Whiskybar, Stadsboerderij de Koebrug, Stavoren

Treinstation Stavoren ca. 1000 meter
  • : Eigen Parkeerplaats

Maandag t/m donderdag Gesloten
Vrijdag 16:30 - 23:30
Zaterdag 16:30 - 23:30

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Madeleine D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Echt een aanrader! Vriendelijk en gepassioneerd personeel. Heerlijk eten en wel 400 whisky's. Aan het einde van het 5 gangendiner met bijpassende whisky's mochten we gezellig in de whisky bar plaatsnemen.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke entourage en hartelijke gastheer en gastvrouw. We komen zeker terug!
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer gemoedelijk en gezellig restaurant, met een aparte sfeer die ons erg bevalt . Heerlijk gegeten. Ook als je dat wilt kleinere porties.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat een heerlijk restaurant en wat bezorgen ze je een fijne avond. De service is heel goed, persoonlijk met hier en daar leuke verhalen maar niet overdone. Het eten was werkelijk ontzettend goed. De eigen rokerij wordt door de eigenaar zelf bediend wat heerlijk gerookte vis oplevert. Zulke pure smaken en wat een restaurant goed maakt: als de bijgerechten er niet voor spek en bonen bij worden geserveerd maar op zichzelf ook heerlijke creaties zijn. En dan het toetje, de sticky pudding is echt watertandend lekker. Al met al een heerlijke ontdekking!
Wijgaanuiteten .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een dag zeilen met zes personen neergestreken bij de Koebrug op loopafstand van de ligplaats van onze boot. Gelukkig hadden we gereserveerd, anders was er voor ons geen plaats meer geweest. Buiten op het gezellige terras met een lekkere koele witte wijn is het goed toeven. De kaart is relatief beperkt maar verrassend. We hebben allemaal verschillende keuzes gemaakt en waren vol lof over hetgeen ons werd geserveerd. De bediening was persoonlijk, buitengewoon plezierig meedenkend en attent. Whisky`s hebben we niet geproefd, dat is iets voor de volgende keer, want zonder twijfel komen we hier weer!
Koeper02 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijke avond gehad
Whiskeydiner is echt een aanrader,zeker voor whiskeyliefhebber maar ook zonder whiskey was het geweldig
Het eten was voortreffelijk .
De bediening erg vriendelijk en zorgen ervoor dat je een fijne avond hebt
De eigenaar heeft echt passie voor zijn vak en kan er geweldig over vertellen .
Echt een topper
Roel190347 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Bij toeval liepen wij tegen dit restaurant aan, dat opviel door het uiterst verzorgde uiterlijk. Binnen zag het er sfeervol uit, met veel ruimte. Helaas was er voor ons geen tafel, omdat wij niet gereserveerd hadden. Volgens de eigenaar werd het aantal gasten afgestemd op hetgeen de keuken goed aankon en hij wilde niet dat zijn gasten het gevoel kregen op een schopstoel te zitten. Dus, onverrichte zaken terug naar de boot en onze maag voorzien met hetgeen daar nog aanwezig was.
De instelling van dit bedrijf sprak ons zeer aan, m.a.g. een reservering voor de volgende dag. Hier hebben wij beslist geen spijt van gehad. Ons voorgerecht bestond uit de door het restaurant zelf gerookte zalm, een voortreffelijk produkt. Daarna de ribeye met haggis voor mij en biefstuk met gordon ale saus. Ik heb in Schotland gewoond en daar veel haggis gehad. De geserveerde haggis doet zeker niet onder voor de haggis in Schotland. Ook mijn tafelgenoot was erg enthousiast over de steak met Gordon ale -saus. Als afsluiting moest natuurlijk de Sticky Toffee Pudding op tafel komen. Ook hierover niets meer dan lof. Buiten de voortreffelijke gerechten hebben wij genoten van de geseveerde dranken en de fantastische service c.q. bediening. Niets meer dan lof voor dit restaurant. Het is wel de eerste maar zeker niet de laatste keer dat zij ons daar zullen zien. Een positiev verrassing en daardoor een echte aanrader!
Bartkroon .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Veelbelovende recenties, dus gereserveerd. Viel enorm tegen, ambiance is een opgeleukte pannenkoeken boerderij, eigenaar en vrouw in kilt en een grote wiskey kaart is het enige schotse aan dit restaurant. Bediening ronduit slecht. Voorgerechten smakeloos (zalm/capacio) , na lanng wachten bracht de roodbaars in honing wiskey roomsaus de stemming terug (als tussen gerecht), en vervolgens weer lang wachten, na ruim twee uur na binnenkomst kwam het hoofdgerecht, jodehaas, chicken pie, ook smakeloos, van beide de helft laten staan. Niet meer de moeite genomen voor een dessert, was er klaar mee. Restaurant had op zijn best 25 gasten en ondanks 3 man in de bediening was de aandacht, en service slecht. bij het afrekenen werd zelfs nog de vraag gesteld bij welk gezelschap ik hoorde. De gratis drankjes als tegemoetkoming in het ongemak maakten de verpeste avond niet meer goed
Beste meneer Kroon, wij vinden het erg jammer dat u niet tevreden was over de kwaliteit van het door ons gebodene. Blijkbaar hebben wij ook steken laten vallen in de service naar u toe. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar helaas hebben we ons dat niet tijdig gerealiseerd en kwam uw reactie op de avond zelf voor ons als een verrassing. Tussen de gangen nemen wij bewust wat meer tijd omdat onze gasten in het algemeen juist wat langer willen tafelen. We hebben helaas verzuimd om bij u het tempo wat te verhogen; iets wat wij normaal wel proberen te doen als er een tafel is met kinderen er bij. Helaas kunnen wij hier nu niets meer aan veranderen, maar wij verbeteren ons graag en zullen dit als les voor de toekomst meenemen.
Moggy .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gezellig restaurant, een écht Schots interieur! De bediening is attent, de eigenaar een goede kenner van het Schotse leven en van whisky. Bijzonder aangenaam en prettig restaurant. De maaltijd was uitstekend verzorgd, mosselen, jodehaas, sticky toffee pudding, de wijnen, alles klopte!
Raymond L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een geweldige verrassing in Stavoren!

Na een dagje zeilen waren we ernstig toe aan wat culinaire verwennerij en zijn we zaterdagavond op de bonnefooi binnen gelopen bij De Koeburg (5min lopen vanaf de haven). Gezellig druk maar we werden direkt vriendelijk ontvangen door de eigenaar.

We wilden eens Haggis proberen kregen een schotel op maat samengesteld met Iers Rundvlees, een kleine Haggis Burger bijpassend bier en diverse seizoensgroenten waaronder rabarber. Vlees, Haggis, groeten en schotse Ale allemaal uitstekend.

De bediening is een verhaal appart. Wat een feestje om zo persoonlijk te worden geadviseerd.

De whiskey keuze is verbijsterend. 400 stuks en allemaal met een leuk verhaal. Je kunt er drie nippen voordat je kiest.

Aanrader!!!!!

Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Vanwege hoge cijfers bij Iens hier gereserveerd. Was niet nodig want we waren de enige gasten. Voorgerechten (zalm en salade brie) waren vers en lekker klaargemaakt. Hoofdgerecht met haggis krijgt ook een ruime voldoende. Maar vegetarisch hoofdgerecht krijgt echt een dikke onvoldoende. Nattig burgertje onder berg fijngesneden niet definieerbare saai gebakken groentes. Bij de reservering al aangegeven dat er een vegetariër kwam....
Natuurlijk hadden we al veel eerder hier op moeten reageren, we vinden het jammer dat wij met dit gerecht niet aan uw verwachting hebben kunnen voldoen. Maar graag blijven we onszelf verbeteren; daarom hebben we dit gerecht al een tijd geleden van de kaart gehaald. Wij hopen dat wij u ondanks deze ervaring weer mogen verwelkomen om één van de nieuwe vegetarische gerechten te komen proeven. Als dankjewel serveren we u graag een zomerse welkomstcocktail of een huisgemaakt likeurtje.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Afgelopen vrijdag 14 augustus 2015 hebben we genoten van het Whisky Dinner. De start met een voor ons relatief onbekende Friese whisky Frysk Hynder was al een hele goed binnenkomer. De mogelijkheden in het zelf samen kunnen stellen van het diner was prettig en heel goed gedaan dat daar specifiek bijpassende whiskies bij werden geserveerd. Met name de toelichting waarom de whisky zo specifiek bij dat gerecht past, is een toegevoegde waarde. Ruime porties. De verrassing aan het einde van het diner was helemaal super! Bij de koffie kregen we beiden nog een heerlijke, bijzondere whisky (onafhankelijke bottelingen) die helemaal bij onze smaak passen. We hebben enorm genoten en adviseren whisky liefhebbers om hier een keer naartoe te gaan.
JR1966 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wat hebben wij afgelopen zaterdagavond heerlijk gegeten zeg! We waren op IENS op zoek naar een restaurant in de omgeving van Stavoren en kwamen toen bij De Koebrug terecht. Wat een fijne ontspannen sfeer in het restaurant. Het personeel is er fijn en erg geïnteresseerd. Het eten: wat een verfijnde gerechten. Zoals het gestoofde varkensvlees. Bijzonder van smaak en echt uitmuntend. Verder hadden we als voorgerecht de Camembert. Erg bijzonder. Als hoofdgerecht gekozen voor het lamsvlees en de varkenshaas met abrikozen-paprikasaus. Ik val in herhaling, sorry! Maar het was gewoon erg lekker! En dan zijn wij echte fijnproevers en eten dan ook regelmatig in "sterrententen" maar daar doen jullie qua eten echt niet voor onder! Chapeau en ga zo door. Wij komen spoedig weer al moeten we er ruim 100 km voor rijden.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk diner met 4 personen. Alle gerechten waren voortreffelijk bereid.
De Koebrug heeft een unieke kaart met veelal uitzonderlijke gerechten. De bediening is erg persoonlijk en vriendelijk. Het terras is erg mooi gelegen.
Alles is uitstekend verzorgd.
Oh ja, voor de liefhebber is er keuze uit 450 whiskey's!
Totale aanrader.
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
op een prachtige avond op het tuinterras van de Koebrug heerlijk gegeten, genietend van het weer en de aangename bediening (die overigens af en toe wel eens wat vergat, maar dat werd meteen in orde gemaakt). De slow cooked pork met bijbehorende saus was een vondst en de schartong was precies goed gebakken. De bij dit weer passende rose was goed droog, en na afloop de keuze uit een van de 400 whiskeys heb ik aan de gastheer overgelaten: voortreffelijk!
Barend T.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Hoewel we zo laat arriveerden dat de keuken al aan het sluiten was, kregen we nog een voortreffelijke maaltijd voorgeschoteld. De kwaliteit van het eten was boven verwachting goed tegen een heel schappelijke prijs. De schotels, de huiswijn en de bediening maakten duidelijk dat de leden van het team van de Koebrug een echte passie hebben voor hun vak. Het restaurant is een omrit zeker waard.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
We waren met onze twee kinderen, eerst buiten in de zon lekker een drankje gedronken met een mooie amuse van zalmpate. Eenmaal binnen een stevig gekruid stoofpotje met bijbehorende whiskey. Prettige bediening, goed authentiek eten.
Gbout .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Voor de tweede keer in een maand tijd fantastisch gegeten bij Schots restaurant en whiskybar 'Stadsboerderij de Koebrug'. Wel een eind rijden vanaf onze woonplaats maar daar krijg je dan ook iets voor. Als hoofdgerecht snoekbaars gegeten, dagvers en heerlijk bereid. De amuse van huisgerookte ganzenborst met gelei van vers geplukte bessen was verrassend lekker, dat gold ook voor de andere gangen waarvan we hebben genoten. En dat alles voor een zeer betaalbare prijs, zeer aan te raden!
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
We waren zoals altijd te vroeg, dus hebben we eerst in de tuin een schots biertje gedronken, een Gordon. Een lekker begin, mooi weer en aardige ontvangst. Daarna werd de bestelling opgenomen, de man was in een schots Tenu, helemaal mooi! Mijn man had een varkenshaas, heerlijk mals. Ik had scharfillet, heerlijk gewoon. Zo lekker hebben we in tijden niet gegeten! En als toetje een sticky toffee desert, een hele lekkere afsluiter. Kortom, wil je eens lekker en ook nog gezellig uit eten? Dan moet je echt bij de Koebrug wezen. Ik heb geen 10 gegeven, vond ik wat overdreven, maar een 9 is zeker op zijn plaats!
R_janssen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Schots eten in Stavoren. Ik raad het je van harte aan. Wij werden gastvrij ontvangen. In de tuin hebben wij genoten van het Gordon-biertje en de voortreffelijk bereidde meerval. Na de maaltijd konden wij kiezen welke whisky wij het lekkerste vonden, welke wij genoten hebben in de sfeervolle lounge. De overige gerechten op de kaart waren veelal bereid met producten uit de streek met een schotse touch. Wij hebben genoten van elke hap. Dit restaurant dat Schotland uitademend en door een Fries gerund, is voor ons voor herhaling vatbaar. Zeker wanneer je prijzen van de maaltijden in de beoordeling meeneemt. Overall een 10 geef ik nu niet, maar wanneer de volgende keer mijn ervaring hetzelfde is wel.