Schortinghuis

Brinkkampen 1 9417 TC Spier Nederland Kaart

Over het restaurant Schortinghuis

Gezellig ingericht familierestaurant waar je voor een leuke prijs heerlijk kunt eten. Centraal gelegen in Spier met veel ruimte binnen en buiten. Prachtige serre, grote zalen en het restaurant heeft juist een intieme sfeer. Mooi menu waarop je zeker iets naar je smaak aantreft. Hier eten is genieten in Drenthe, gastvrije mensen ontmoeten en een vriendelijk ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’-ambiance. Lekker ontspannen met eerlijk eten en een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Schortinghuis

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m donderdag 16:00 - 21:00
Vrijdag t/m zondag 12:00-21:00
Alle schoolvakanties 7 dagen per week geopend

• Amex , Pin
  • Af te huren , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Schortinghuis

Els K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Voor een volgende keer, want we komen zeker terug, de bediening er attent opmaken wat vaker een tussentijdse bestelling/drankje op te laten nemen en de bestelling ook uitvoeren (dit werd nu vergeten), Goed voor de omzet!
L N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
De gerechten, met name de rode mul was erg goed van structuur en smaak en op de goede temperatuur. Het zag eruit als een plaatje waar een sterrenrestaurant nog een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Ook de overige gerechten deden hier niet voor onder. Alle lof voor de chef-kok en zijn medewerkers. Een zeer gastvrij onthaal in een mooie ambiance. We komen zeker terug!!
Lia D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Ik had tevoren dieet doorgegeven en daar werd uitstekend rekening mee gehouden. We hebben heerlijk gegeten.
Bediening was prima.
Jenneke J.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Echt een geweldig restaurant!
Van te voren hebben we via de website onze allergieën doorgegeven, de gastvrouw had voor ons een lijstje gemaakt met welke gerechten wel zouden kunnen en welke niet. Bij twijfel overlegde ze nog even met de keuken. Regelmatig werd er gevraagd of alles naar wens was, we hebben nooit hoeven zoeken naar personeel om nog wat te bestellen, daar werd erg goed op geanticipeerd.
Wij hebben hier heerlijk gegeten complimenten voor de keuken en de gastvrouw!
Jenneke B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
We zaten met eengezelschap van 5 pers. Aan mooie grote stamtafel. Het was rustig en mochten zelf plek uitzoeken. Vriendelijke bediening en echt heerlijk gegeten.
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Na het eten bij Het Erfgoed door de eigenaar gewezen op dit restaurant en we waren blij verrast hoe goed en lekker het eten was.
Mar W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Het was weer heerlijk. Hertencarpaccio, de black angus biefstuk en de cheesecake onder het genot van een glaasje huiswijn. Het afrekenen was een feestje, met de bon van AH, tweede menu gratis. Perfecto, niks meer aan doen!
Joanne G.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
De inrichting deed wat anders vermoeden bij binnenkomst maar we hebben hier prima gegeten.
Vriendelijke accurate bediening.
Voor een vegetarische tafelgenoot werden nog speciale gerechten gemaakt. Compliment
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Vrij vlotte vriendelijke bediening, we hebben daar heel lekker gegeten, kwalitatief heel goed tegen een redelijke prijs.
Tineke R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Wij hadden een Albert Heijn voucher "2e 3 gangenmenu gratis" en hebben op de website gezien dat een 3 gangenmenu € 27,50 kostte. Bij het afrekenen werd ons allereerst 2x € 27,50 voor de maaltijden berekend en na correctie werd er ineens 1x € 32,50 berekend (excl. de drankjes uiteraard). Na wederom mijn verbazing getoond te hebben zei de, overigens erg vriendelijke, serveerster dat de prijs voor een 3 gangenmenu via de AH actie ineens € 5 duurder is??? Aangezien ik toen dacht dat ik er op de website overheen gekeken had ben ik daar mee akkoord gegaan, echter bij het nakijken is er nergens iets over te vinden.
Kortom: Lekker gegeten, maar voel me wel een beetje belazerd. Zonde van zo'n prettig restaurant om op die (betreurenswaardige) manier toch wat extra in de kassa te toveren. Jammer voor de uitstekende koks en bediening.
Erwin T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Echt heerlijk gegeten! Op de kaart stond dat er patat bij de gerechten geserveerd word. Zelf hou ik meer van gebakken aardappels en deze werken er spontaan bij geserveerd. :))
Mar W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We gingen voor het tweede 3gangen menu gratis. AH actie. Heerlijk gegeten. Gambas vooraf, heerlijk. De black angus biefstuk was om je vingers bij af te likken. Sorbetijs van zwarte bessen en de eigengemaakte chocoladetaart helemaal goed. Mooie porties van alles. De bediening was kundig en vriendelijk. Meisje wat ons bediende was echt een horecatopper. Kortom een aanrader. Wij komen zeker terug!
Gerard Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Deze keer overlegd met de buren om met de leukste deal hier uit eten te gaan, de menukaart is sinds de laatste keer helemaal veranderd, hierop missen we wel de gewone dingen zoals een schnitzel en kipfilet dit vinden een paar van ons jammer, maar we hebben heerlijk gegeten.
dickenhennieblok .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Leuk op gevangen en naar onze plek gebracht. Was zeer druk maar ze hadden alles goed in de hand. Goede uitleg waar we recht op hadden. Niet al te uitgebreide kaart, maar de keuze die ze hadden was zeer goed, houden zo.
Heerlijk gegeten, zeer goed bereid en vriendelijk personeel die steeds op het juiste moment kwamen om te vragen als er genoeg was en als het smaakte.
We komen zeker een keer terug.
Mieke L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Leuk restaurant waar we met AH hebben gegeten. Prima bediening en lekker eten.
Tips zouden zijn om wat te spelen te hebben voor kinderen en om de keuken nog wat te laten oefenen op een echt kinderijsje.
Loes D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Een heel leuk en goed restaurant. Alleen de houten stoelen mogen wel vervangen worden. Zit niet comfortabel. Bediening is erg vriendelijk.
lubberts36 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Eten was gevarieerd, we hadden ieder een ander menu en we waren het er met z"n allen over eens, alle opgediende gerechten smaakten heerlijk. Als er te weinig friet en aardappelen waren werd dit weer aangevuld.
Kwamen vragen of het goed smaakte en of het voldoende was. We komen hier vast nog wel eens terug.
Jeannet R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ik was iets sceptisch door de negatieve recensies; mensen die de voorwaarden BETER moet lezen! Ook zonder de IENS actie een betaalbaar restaurant van goede kwaliteit met vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker weer!
A S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het eten was al even lekker als de vorige keer. Nu andere gerechten gekozen. Wij zaten in de serre, achter aan. Daar was het heerlijk rustig, maar verder naar voren in de serre vond ik het erg lawaaiig/rumoerig. De akoestiek voldoet daar niet.
Bediening was goed, rustig en vlot. Het eerste getapte biertje meer schuim dan bier. Toen wij er wat van zeiden, werd het door de bediening niet opgepakt. Of misschien ook niet gehoord. De andere biertjes werden wel goed afgeleverd. Je kan bij het Schortinghuis goed terecht! Een aanrader.
Corien.baars B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Als van ouds, lekker eten heel vriendelijk personeel kortom een restaurant om steeds weer naar terug te gaan.
Voor onze vrienden een ware verrassing.
Henk&Corien