Schortinghuis

Brinkkampen 1 9417 TC Spier Nederland Kaart

Over het restaurant Schortinghuis

Gezellig ingericht familierestaurant waar je voor een leuke prijs heerlijk kunt eten. Centraal gelegen in Spier met veel ruimte binnen en buiten. Prachtige serre, grote zalen en het restaurant heeft juist een intieme sfeer. Mooi menu waarop je zeker iets naar je smaak aantreft. Hier eten is genieten in Drenthe, gastvrije mensen ontmoeten en een vriendelijk ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’-ambiance. Lekker ontspannen met eerlijk eten en een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Schortinghuis

• Amex , Pin
  • Af te huren , Catering , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Maartren B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Opvallend proffesioneel personeel, zeer alert, super" locatie gezellig, eten mooi opgediend en mooie smaakjes.
Gezellige locatie met leuk terras, ook de hond was welkom.
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Het was ons tweede bezoek in het kader van de a.h. Restaurantactie. Deze keer was het beduidend drukker en daardoor rumoeriger. Ik had bij de reservering aangegeven dat ik die dag 65 werd, daar is niets mee gedaan. De maaltijd zoals we al gewend waren, was prima. Ik zou een scherp mes bij de varkenshaas wel prettig vinden. Onze vakantie zit er bijna op. Maar volgend jaar zullen we Schortinghuis zeker weer op onze lijst voor te bezoeken restaurants zetten, al dan niet met a.h. Actie.
marijkevanbuuren .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Prima restaurant, lekker eten en attente bediening! Heel goed keuzemenu voor AH-actie. Het was druk en het personeel verontschuldigde zich voor de wachttijd. De keukenbrigade bracht zelf de gerechten aan tafel. Het was "alle hens aan dek" in een goede sfeer!
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten in het Schortinghuis. Wij kenden dit al van vorige vakanties en waren benieuwd hoe de a.h. Actie hier zou worden ingevuld. Nou, we zijn niet teleurgesteld. Het was in een woord TOP. Onze reservering bleek over het hoofd te zijn gezien, maar er was toch plaats voor ons; en ook nog een goed plekje in het restaurant. De bediening was uitstekend: vriendelijk, attent. De gerechten waren verrukkelijk. Het kunnen kiezen van de gewone kaart is heel prettig. De voorwaarden voor de a.h. Actie werden ons bij aanvang duidelijk gemaakt en waren goed. En w.b. Het nagerecht: er zat echte slagroom bij het ijs. En als je dat serveert dan heb je bij mij al 5 sterren verdiend. Bij het afrekenen bleek dat het restaurant sinds 2 maanden een nieuwe eigenaar heeft. De kwaliteit die wij kenden van het Schortinghuis is met deze vernieuwing in ieder geval bewaard gebleven. Mischien zelfs nog meer verbeterd. Wij komen nog een keer terug deze vakantie!!!
aheuver .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
We hebben lekker gegeten. Genoeg ruimte tussen de gangen. De bediening was uitstekend en vriendelijk. Het was een gezellige avond
Henri D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
ank.nieuwschepen .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Vlotte en vriendelijke ontvangst. Prima bediening. Mooi opgemaakte borden. We hebben lekker gegeten en een fijne avond gehad.
Hennie P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Was prima . En druk bezocht. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arie & Ria K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het eten was van prima kwaliteit, Ik had bij een vrij jonge serveerster een rode Merlot besteld, ik kreeg echter een Cabernet Sauvignon. Toen een collega de bestelling kwam opnemen en ik dit aangaf werd het foutje snel herstelt.
Dus toch een goede bediening en de medium Black Angus was perfect!
Toch twee minpuntjes:
1) op tafel en in de vensterbank binnen een afstand van 30 tot 50 centimeter lagen 4 dode vliegen, een beetje slordig!
2) wat ik ook wel een beetje jammer vind is, dat de omschrijving het tweede 3 gangenmenu krijgt u GRATIS. Dit laatste woord kan je beter met hele kleine lettertjes schrijven. HET HOOFDGERECHT krijg je gratis.
Een beetje een oneerlijk lokkertje in de omschrijving, voorgerecht en het dessert hoort daarbij.
corien.baars B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Eerste keer dat we kozen voor dit restaurant, maar zeker niet de laatste keer. Heerlijk gegeten! Ook zonder de AH aktie gaan we zeker terug. De spinazie soep en de zelfgemaakte chocolade taart smaakte overheerlijk.
grolschblond .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
heerlijk gegeten
goeie en nette service
leuke gerechten voor een mooi prijs
zeker de moeite waard
wij gaan er zeker nog een keer naar toe om wat anders te proberen
gerron .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel lekker gegeten voor een gunstige prijs op een mooie lokatie.
Misschien kunnen ze overwegen om een schaaltje rauwkost bij het eten te serveren.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Op voorhand waren we al enthousiast over de menukaart. Alle gerechten zijn met veel zorg bereidt, dat is te zien en te vooral te proeven! Met name de Black Angus biefstuk is een echte aanrader. Personeel is erg vriendelijk. Het restaurant heeft nog steeds de vertrouwde sfeer. We komen snel weer!
Ludvig300853 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
2e Paasdag heerlijk gegeten bij Schortinghuis.. Het is gezellig en sfeervol, de bediening is vriendelijk en goed. De menukaart is verrassend en biedt een ruime keuze. Wij kozen voor gestoofde varkenswangen. Vond het wel een beetje eng klinken, nooit eerder gegeten maar het was verrukkelijk. De kok laat wel zien wat hij kan en waar hij trots op mag zijn. Heerlijk gaar en mals! Ik raad het iedereen aan. We komen graag terug want die gestoofde varkenswangen willen we zeker nog eens eten maar we zijn ook erg benieuwd naar de andere gerechten op de kaart.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Nu al een paar keer heerlijk gegeten, leuke, vlotte bediening, gezellig restaurant. Wat ons betreft een aanrader. Ook erg leuk om er "lokaal" bier te kunnen drinken. Met mooi weer lekker buiten zitten.
Kuin .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Hier gegeten met een Royal Club bon (2=1) verrassingsmenu. Beetje bourgondisch aandoend restaurant, vriendelijk personeel, ruime porties, geen hoogstandjes, maar wel waar voor je geld.
altenet .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Wij hebben al vier keer gegeten bij dit restaurant dus al wat 'ervaring'. Alle keren was het dik voor elkaar. Gisteren hadden we beide een tournedos van ossenhaas. Prima vlees, heerlijk mals. Zelfs de rauwkost wat er bij geserveerd wordt was lekker op smaak gebracht met o.a. rozijntjes en pijnboompitten. (daarnaast nog frietjes, aardappelpartjes en worteltjes/koolraap.
Wat zeker een pluspunt is, is dat er geen onderscheid wordt gemaakt in wie je bent of wat je bestelt. Wij hebben er gegeten via vakantieveilingen en in tegenstelling tot onze andere ervaringen was bij Schortinghuis alles tot in de puntjes verzorgd. Ook zonder bon gaan wij er zeker nog eens eten :-)
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
gezien de prijs lekker gegeten, ossehaas was goed pepersaus was wat minder, bijgerechten ok salade mag wat meer dressing. nagerechten heel eenvoudig, kan dus niet fout gaan. wat dacht u van een vlavlip.